Як не купити неякісні продукти?

Тепер ви можете перевірити, чи відповідають продукти у вашому магазині державним стандартам.

20 лютого 2019

Історія

Тепер ви можете перевірити, чи безпечно купувати продукти у вашому магазині та чи правильно організоване харчування в дитячому садку.

Що сталося

Держпродспоживслужба перевірила 829 українських компаній, які займаються роздрібною торгівлею. Виявилося, що 52% з них порушують права споживачів.

Чому це важливо

Реалізація продуктів без належної інформації, продаж товарів, у яких закінчився термін придатності, або неправильні умови зберігання — це найпопулярніші порушення. Якщо вони були виявлені — продукти в такому магазині становлять небезпеку для здоров’я.

Автор: Мілана Шаповалова

Які порушення найчастіше знаходить Держпродспоживслужба?

Всього за 2018 рік Держпродспоживслужба провела 15 728 планових перевірок.

В компаніях, які займаються роздрібною торгівлею, було проведено 829 перевірок. З них 52% були з порушеннями.

Найпоширеніші порушення — реалізація продукції без належної інформації про неї, порушення умов зберігання продуктів, реалізація товарів, у яких закінчився термін придатності.

Окрім цього Держпродспоживслужба перевірила заклади освіти (3 081) та медичні заклади (1 363). Порушення були виявлені у 36% освітніх та 27% медичних закладів.

«З квітня 2018 року почав діяти закон, згідно з яким розклад планових перевірок розміщений на офіційному сайті, й підприємці мають можливість до них підготуватися. Тому, логічно припустити, що в реальності порушень значно більше»,

— розповідає голова правління громадської спілки Укрспожив-контроль Максим Гончар.

Як дізнатися, в якому закладі були виявлені порушення?

Дізнатися про результати перевірок будь-якого закладу (магазин, ресторан чи дитсадок) можна в Опендатабот.

Як перевірити магазин, школу або садочок?
  1. Введіть назву компанії або код ЄДРПОУ.
  2. Отримайте інформацію про результати перевірок.
  3. Підпишіться на компанію, щоб отримувати інформацію про результати нових перевірок.

Я виявив, що мій магазин не надає коректної інформації про продукти. Що це означає для мене?

«Ви можете придбати фальсифікований продукт, не підозрюючи про це. Якщо інформація про товар не відповідає дійсності або у постачальника немає документів, які б підтвердили його якість, то такий продукт може становити небезпеку. І відсутність таких документів — це лише поверхнева перевірка, оскільки, як мінімум потрібно проводити аналіз в лабораторії.

Молочну галузь, наприклад, фальсифікують найбільше. У продуктах замінюють молочний жир на пальмове масло, додають антибіотики. Найчастіше фальсифікують вершкове масло, потім молоко, сир, йогурти та кефір», 

— коментує експерт.

Що ще я можу зробити, щоб захистити себе і не купити неякісні продукти?

  1. Зберігати при собі фіскальний чек.

У разі отруєння він є підставою для звернення в контролюючі органи.

  1. Звертати увагу на ціну продукту.

«Якісний продукт надто дешевим бути не може. Припустимо, на стандартну упаковку масла йде 4 літри молока, а собівартість літру — 9 гривень. Відповідно, якщо ви бачите масло за 18 гривень, то у вас мають виникнути запитання», 

— розповідає Максим Гончар.

  1. Не купляти продукти біля метро, переходів та на стихійних ринках

«Таку продукцію виготовляють у підпільних цехах і видають за домашню. Близько 50% такої фальсифікації», 

— додає експерт.

  1. Перевіряти результати перевірок постачальників.

Інформація про перевірки дозволить оцінити репутацію магазину чи кафе. Якщо під час перевірки були виявлені порушення — це привід звернути увагу на якість продуктів і, можливо, не купляти їх в такому закладі.

Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі

TelegramКанал Опендатабот

Цифра дня

Лише 62 садочки

перевірили пожежники за останній рік

Цифра дня

2,8 мільярди

гривень отримала держава за алкогольні ліцензії

Цифра дня

Кожне друге

отруєння підробним алкоголем - смертельне