З січня кількість скарг про порушення «мовного закону» знизилася вдвічі

На сьогоднi зафіксований 51 факт порушення й винесено 13 попереджень.

12 серпня 2021

З січня кількість скарг про порушення «мовного закону» знизилася вдвічі

За останні півроку до Секретаріату Уповноваженого iз захисту української мови надiйшло 2126 повідомлень про порушення так званого «мовного закону».

З сiчня почали дiяти норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної», згідно з якими постачальники послуг зобов’язані обслуговувати і надавати інформацію державною мовою. Тоді ж надійшло найбільше скарг вiд небайдужих громадян — 647.

В наступнi мiсяцi їх чисельнiсть впала в 3 рази, але знову підросла до 327 в липні, коли набула чинності низка нових норм закону. Цi норми стосуються книговидання, туризму, телебачення та кіноіндустрії.

Динаміка звернень громадян за місяцями
МісяцьСічень 2021ЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервеньЛипень
Кiлькiсть скарг647297185228213229327

Найчастiше громадяни скаржилися на iнтернет-магазини й веб-сайти з надання послуг — 32% повідомлень, а також на бiзнес у сферi обслуговування — 24%.

Сфери, яких стосувалися звернення вiд громадян у 2021 роцi
Iнтернет-магазини й веб-сайти з надання послуг68332.1%
Бiзнес у сферi обслуговування51324.1%
Зовнiшня реклама21910.3%
Органи державної влади та мiсцевого самоврядування1517.1%
Телебачення та радiомовлення1115.2%
Освiта й наука803.8%
Роз’яснення щодо окремих норм Закону653.1%
Охорона здоров’я341.6%
Силовi та правоохороннi структури281.3%
Спорт261.2%
Транспорт251.2%
Культура90.4%
Туризм70.3%
Сфера трудових вiдносин30.1%
Книговидання та друкованi ЗМI10.0%
Інше1718.0%

Як звітує Уповноважений iз захисту української мови, за результатами цих сигналiв було розпочато 95 перевiрок, з яких наразi завершено вже 55, при цьому були зафіксовані факти порушень у 51 суб’єкта. 13 порушникам винесено попередження. Згiдно з законом, за повторне протягом року порушення їм буде виписаний штраф у розмірі 5100-6800 гривень (300-400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). Опендатабот звернувся до Секретаріату Уповноваженого з питанням, чому попередження виносяться вибірково, але на момент публікації даного матеріалу відповіді не отримав.

За територіальним розподілом левова частка звернень — 754 — припадає на Київ та область. Далi йдуть:

Львiвська область — 249,

Харкiвська — 160,

Одеська — 99,

Чернiгiвська — 97,

Днiпропетровська — 95.

Найменшим числом скарг — 11 — відзначилася Рiвненська область.

Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі

TelegramКанал Опендатабот