Як Україна втрачає позиції у інформаційному полі США
9 квітня 2025
62,5 тисячі доларів державних коштів витратила Україна на лобіювання у США у 2024 році за даними FARA (Foreign Agents Registration Act). Це у 6 разів менше, ніж у 2023. Загалом понад 5,4 млн доларів пішло на лобіювання інтересів України в Америці від початку 2022 року. До порівняння, Росія витратила у 2,2 раза більше коштів на лобіювання за той самий період — 11,8 млн доларів.
За весь час у США зареєстровано 6 882 лобістські компанії, з яких лише 517 активні наразі. Саме вони забезпечують вплив на американських політиків, формуючи порядок денний у Вашингтоні.
62,5 тисячі доларів витратила Україна на лобістські послуги в США за 2024 рік. Це у 6 разів менше, ніж у 2023 році — 366,7 тисячі доларів. Загалом із 2022 року Україна витратила на лобіювання своїх інтересів 5,4 млн доларів. Це у 2,2 раза менше, ніж витратила Росія за цей же період: 11,8 млн доларів.
Скорочення витрат відзначається і в інших країнах. Польща, наприклад, зменшила фінансування лобістів у США у 5 разів, скоротивши витрати до 245,2 тисячі доларів у 2024.
Росія ж урізала своє державне фінансування лобістів у 18 разів, зменшивши витрати до 461,2 тисячі доларів у 2024. Проте навіть після такого скорочення РФ все ще витрачає на лобіювання у США в 7,4 раза більше, ніж Україна, і майже вдвічі більше, ніж Польща.
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|
Україна | 0,98 | 4,98 | 0,37 | 0,06 |
Польща | 0,67 | 1,94 | 1,29 | 0,25 |
РФ | 36,11 | 3,11 | 8,26 | 0,46 |
Нагадаємо, що у березні 2024 року президент Володимир Зеленський підписав закон про лобізм в Україні, що мав би врегулювати діяльність лобістів та зробити її прозорішою. Проте на практиці цей законопроєкт поки що не запрацював.
Джерело: Опендатабот
Отримуйте аналітику від Опендатабот в Телеграм каналі