ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 36/90 21.06.10
За позовом Заступника прокурора Оболонського райо ну міста Києва в інтересах
держави в особ і Київської міської ради
до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «АВВА-Сервіс»
про поверненн я самовільно зайнятої земель ної ділянки
Суддя Т.Ю.Трофименк о
Представники:
Від прокуратури Ноздрякова Ю.В., посвід чення № 126 від 14.04.2010р.
Від позивача не з' явився
Від відповідача не з' явився
В засіданні приймали участ ь
Обставини справи:
На розгляд Господа рського суду м. Києва передан і позовні вимоги Заступника прокурора Оболонського райо ну міста Києва в інтересах де ржави в особі Київської місь кої ради про зобов' язання Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «АВВА-Сервіс»пов ернути самовільно зайняту зе мельну ділянку площею 0,53га (ка дастровий номер №78:132:014р), яка зн аходиться за адресою: м. Київ, вул. Північна, 3, Київській міс ькій раді та привести її в при даний для використання стан шляхом знесення автостоянки .
Ухвалою Господарськ ого суду міста Києва від 01.03.2010р. порушено провадження у спра ві № 36/90, розгляд справи признач ено на 31.03.2010р.
Представником позивача в судовому засіданні 31.03.2010р. нада ні письмові пояснення на поз ов, в яких позовні вимоги підт римує в повному обсязі.
Представник відповідача в наданому в судовому засідан ні 31.03.2010р. письмовому відзиві на позов проти задоволення поз ову заперечує, посилаючись н а те, що ним спірна земельна д ілянка використовується на підставі розпорядження № 52 М інської районної державної адміністрації м. Києва від 20.01. 1998р. та рішення Київської місь кої ради № 208/1185 від 01.03.2001р.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 31.03.2010р., на пі дставі ст. ст. 69, 77 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, продовжено строк вирі шення спору у справі, суд зобо в' язав прокуратуру та позив ача надати належні докази ви користання відповідачем зем ельної ділянки площею 0,53га (ка дастровий номер № 78:132:014р), яка зн аходиться за адресою: м. Київ. вул. Північна, 3, акт перевірки з урахуванням вимог п. 4.1. Поряд ку планування та проведення перевірок з питань здійсненн я державного контролю за вик ористанням та охороною земел ь, затвердженим наказом Держ авного комітету України по з емельних ресурсах від 12.12.2003 № 312, розгляд справи відкладено на 12.05.2010р.
Судове засідання 12.05.2010р. не ві дбулося у зв' язку з тим, що су ддя Трофименко Т.Ю. перебувал а на лікарняному.
Після оголошеної перерви п редставники прокуратури та в ідповідача в судове засіданн я 31.05.2010р. не з' явилися, у зв' яз ку з чим ухвалою від 31.05.2010р., на пі дставі ст. 77 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, розгляд справи відкладено на 21.06.2010р., зобов' язано відпов ідача надати суду розпорядже ння № 52 Мінської районної дер жавної адміністрації м. Києв а від 20.01.1998р. та рішення Київськ ої міської ради № 208/1185 від 01.03.2001р., на які він посилається в своє му відзиві на позовну заяву.
До початку розгляду справи 21.06.2010р. через канцелярію суд ві д позивача надійшли письмові пояснення на позов, в яких поз овні вимоги підтримує в повн ому обсязі та просить суд роз глядати справу без участі йо го повноважного представник а.
В судовому засіданні 21.06.2010р. п редставник прокуратури позо вні вимоги повністю підтрима в.
Представники позивача та в ідповідача в судове засіданн я 21.06.2010р. не з' явилися, відпові дач вимог суду, викладених в у хвалі суду від 31.05.2010р., не викона в.
Особи, які беруть участь у с праві, вважаються повідомлен ими про час і місце її розгляд у судом, якщо ухвалу про поруш ення провадження у справі на діслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (роз' яснення Президії Вищо го Арбітражного суду України від 18.09.1997р. № 02-5/289 із змінами «Про д еякі питання практики застос ування Господарського проце суального кодексу України»).
Крім того, в інформаційному листі Вищого господарського суду України від 14.08.2007р. № 01-8/675 «Пр о деякі питання практики зас тосування норм Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, порушені у доповідних записках про роботу господа рських судів у першому піврі ччі 2007 року» (пункт 15) зазначено , що відповідно до пункту 2 час тини другої статті 54 Господар ського процесуального кодек су України позовна заява пов инна містити, зокрема, місцез находження сторін (для юриди чних осіб).
Згідно із статтею 93 Цивільн ого кодексу України місцезна ходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які в ідповідно до установчих доку ментів юридичної особи чи за кону виступають від її імені .
У пункті 11 інформаційного л иста Вищого господарського с уду України від 15.03.2007р. N 01-8/123 «Про д еякі питання практики застос ування норм Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, порушені у доповідних зап исках про роботу господарськ их судів у 2006 році»зазначено, щ о до повноважень господарськ их судів не віднесено устано влення фактичного місцезнах одження юридичних осіб або м ісця проживання фізичних осі б - учасників судового процес у на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відп овідні процесуальні докумен ти надсилаються господарськ им судом згідно з поштовими р еквізитами учасників судово го процесу, наявними в матері алах справи.
Водночас законодавство Ук раїни, в тому числі Господарс ький процесуальний кодекс Ук раїни, не зобов'язує й сторону у справі, зокрема позивача, з' ясовувати фактичне місцезна ходження іншої сторони (стор ін) у справі (якщо воно не спів падає з її місцезнаходженням , визначеним згідно із згадан ою статтею 93 Цивільного кодек су України) та зазначати таке фактичне місцезнаходження в позовній заяві чи інших проц есуальних документах.
В разі коли фактичне місцез находження юридичної особи - учасника судового процесу з якихось причин не відповіда є її місцезнаходженню, визна ченому згідно з законом, і дан а особа своєчасно не довела п ро це до відома господарсько го суду, інших учасників проц есу, то всі процесуальні насл ідки такої невідповідності п окладаються на цю юридичну о собу.
З матеріалів справи вбачає ться, що ухвали Господарсько го суду міста Києва надсилал ись на адресу відповідача, вк азану в позовній заяві та в Ви тязі з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців.
На підставі ст. 75 Господарсь кого процесуального кодексу України справа розглядаєтьс я за наявними в ній матеріала ми.
Розглянувши подані матері али справи, заслухавши поясн ення представника прокурату ри, Господарський суд міста К иєва -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 189 Зем ельного кодексу України само врядний контроль за використ анням та охороною земель в мі сті Києві здійснюється Київс ькою міською радою.
Прокуратурою Оболонського району міста Києва встановл ено, що Товариство з обмежено ю відповідальністю «АВВА-Сер віс»використовує земельну д ілянку площею 0,53 га, яка знахо диться за адресою: м. Київ, вул . Північна, 3 для експлуатації, розміщення та обслуговуванн я цілодобової відкритої авто стоянки без дозвільних докум ентів, що посвідчують право в ласності або право користува ння земельною ділянкою, в том у числі на умовах оренди, що є порушенням вимог статей 125, 126 З емельного кодексу України.
Відповідно до Акту обстеже ння земельної ділянки Держав ної інспекції з контролю за в икористанням і охороною земе ль у місті Києві № 91/16 від 30.04. 2009р., Акту перевірки дотриманн я вимог земельного законодав ства Державної інспекції з к онтролю за використанням та охороною земель у місті Києв і № А 681/16 від 30.04.2009р., Акту перевірк и дотримання вимог земельног о законодавства Управління Д ержавної інспекції з контрол ю за використанням та охорон ою земель № А820/23 від 21.05.2010р. у відп овідача відсутні документи, що посвідчують право власнос ті або право користування зе мельною ділянкою, в тому числ і на умовах оренди, площею 0,53 га , яка знаходиться за адресою: м . Київ, вул. Північна, 3, для експ луатації, розміщення та обсл уговування цілодобової відк ритої автостоянки.
Нормами статті 212 Земельног о кодексу України передбачен о, що самовільно зайняті земе льні ділянки підлягають пове рненню власникам землі або к ористувачам без відшкодуван ня затрат, понесених за час не законного користування ними , включаючи знесення будинкі в, будівель і споруд, здійснює ться за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовіль но зайняли земельні ділянки.
Згідно статті 3 Земельного кодексу України земельні ві дносини регулюються Констит уцією України, Земельним код ексом України та відповідно до них нормативно-правовими актами.
Статтею 13 Конституції Украї ни визначено, що земля, її надр а, атмосферне повітря, водні т а інші природні ресурси, які з находяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, ви ключної (морської) економічн ої зони є об"єктами права влас ності українського народу. В ід імені українського народу права власника здійснюють о ргани державної влади та міс цевого самоврядування в межа х, визначених цією Конституц ією.
Відповідно до статті 40 Конс титуції України місцеве само врядування є правом територі альної громади самостійно ви рішувати питання місцевого з начення в межах Конституції і законів України.
Статтею 9 Земельного кодекс у України визначені повноваж ення Київської і Севастополь ської міських рад у галузі зе мельних відносин, до яких нал ежить: розпорядження землями територіальної громади міст а, передача земельних діляно к комунальної власності у вл асність громадян та юридични х осіб, надання земельних діл янок у користування із земел ь комунальної власності, вил учення земельних ділянок із земель комунальної власност і, вирішення інших питань у га лузі земельних відносин.
Відповідно до ст. 60 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, дох оди місцевих бюджетів, інші к ошти, землю, природні ре сурси, підприємства, установ и та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житлови й фонд, нежитлові приміщення , заклади культури, освіти, спо рту, науки, соціального обслу говування та інше майно і май нові права, рухомі та нерухом і об'єкти, визначені відповід но до закону як об' єкти прав а комунальної власності, а та кож кошти, отримані від їх від чуження.
Згідно п. 5 ст. 16 Закону Україн и "Про місцеве самоврядуванн я в Україні" від імені та в інт ересах територіальних грома д права суб' єкта комунальн ої власності здійснюють відп овідні ради.
Відповідно до ст. 116 Земельно го кодексу України підстава ми для набуття права на землю є рішення органів місцевого самоврядування в межах їх по вноважень.
Відповідно до пункту 1 статт і 124 Земельного кодексу Україн и передача земельних ділянок , що перебувають у державній а бо комунальній власності, зд ійснюється на підставі рішен ня відповідного органу викон авчої влади або органу місце вого самоврядування шляхом у кладення договору оренди зем ельної ділянки.
Відповідно до пунктів 2, 3 ста тті 125 Земельного кодексу Укра їни право на оренду земельно ї ділянки виникає після укла дення договору оренди і його державної реєстрації. Прист упати до використання земель ної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості ), одержання документа, що посв ідчує право на неї, та державн ої реєстрації забороняється .
Таким чином, матеріалами сп рави встановлено, що відпові дач безпідставно займає земе льну ділянку, чим порушує інт ереси держави щодо регулюван ня державою земельних віднос ин з метою створення умов для раціонального використання й охорони земель, рівноправн ого розвитку всіх форм власн ості на землю і господарюван ня.
Слід зазначити, що відповід но до частини 3 пункту 1 статті 211 Земельного кодексу України у разі самовільного зайнятт я земельних ділянок громадян и та юридичні особи несуть ци вільну, адміністративну або кримінальну відповідальніс ть.
Пунктом 1 статті 212 Земельног о кодексу України передбачен о, що самовільно зайняті земе льні ділянки підлягають пове рненню власникам землі або з емлекористувачам без відшко дування затрат понесених за час незаконного користуванн я ними.
Заперечення відповідача щодо того, що він використову є спірну земельну ділянку на підставі розпорядження № 52 Мі нської районної державної а дміністрації м. Києва від 20.01.1998р . та рішення Київської місько ї ради № 208/1185 від 01.03.2001р., судом до у ваги не приймаються з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 33 Господа рського процесуального код ексу України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і запер ечень.
Відповідач належних та доп устимих доказів правомірнос ті користування спірною земе льною ділянкою суду не надав , витребувані ухвалою суду ві д 31.05.2010р. розпорядження № 52 Мінсь кої районної державної адмі ністрації м. Києва від 20.01.1998р. та рішення Київської міської р ади № 208/1185 від 01.03.2001р. суду не надав .
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтова ними, а тому підлягають задо воленню в повному обсязі.
Витрати по сплаті державно го мита та витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідн о до вимог ст. 49 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, підлягають стягненню з відповідача в доход Державн ого бюджету України.
Враховуючи викладене та к еруючись ст.ст. 33, 43, 44, 49, 82-85 Господа рського процесуального коде ксу України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити пов ністю.
Зобов' язати Товариство з обмеженою відповідальністю «АВВА-Сервіс» (04073, м. Київ, вул. Л угова, 16, код ЄДРПОУ 23716959) звільни ти самовільно зайняту ним зе мельну ділянку площею 0,53 га (ка дастровий номер 78:132:014р), яка зна ходиться за адресою: м. Київ, в ул. Північна, 3, Київській місь кій раді та привести її в прид аний для використання стан ш ляхом знесення автостоянки.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «АВ ВА-Сервіс» (04073, м. Київ, вул. Луго ва, 16, код ЄДРПОУ 23716959) в доход Дер жавного бюджету України 85 (віс імдесят п' ять) грн. 00 коп. держ авного мита.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «А ВВА-Сервіс» (04073, м. Київ, вул. Луг ова, 16, код ЄДРПОУ 23716959) 236 (двісті т ридцять шість) грн. 00 коп. витра т на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у до спеціального фонду Держ авного бюджету по КЕКД 22050000 «Оп лата витрат з інформаційно-т ехнічного забезпечення розг ляду справ у судах».
Після набрання рішенням з аконної сили видати накази.
Рішення набирає законної сили після закінчення десят иденного строку з дня його пр ийняття.
Суддя Трофименко Т.Ю.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 14.10.2010 |
Номер документу | 10037985 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Трофименко Т.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні