Справа № 283/384/22
Провадження №1-кс/283/96/2022
У Х В А Л А
07 лютого 2022 року м. Малин
Слідчий суддя Малинського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 розглянувши клопотання слідчого СВ відділення поліції № 1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , погоджене прокурором Малинського відділу Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна по кримінальному провадженню№ 12022060510000029, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.01.2022 року за ознаками злочинів передбачених ч. 2 ст. 190 КК України,-
встановив:
Слідча СВ відділення поліції № 1 Коростенського районного управління поліції ГУНП в Житомирській області ст. лейтенант поліції ОСОБА_2 звернулася до слідчого судді Малинського районного суду Житомирської області з клопотанням, погодженим з прокурором, в якому просить винести ухвалу про накладення арешту у виді заборони права на відчуження, розпорядження та/або користування на земельні ділянки: 1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699, 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445, 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987, 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074, 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248, 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378, 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338, 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049, 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262, 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426, 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644, 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719, 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743, 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689, 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809, 1823483200:07:000:0200, площа (га ): 28.6925, 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676, 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335, 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032, 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775, 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98, 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031, 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164, 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274, 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123, 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123, 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703, 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231, 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601, 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709, 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337, 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026, 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471, 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135, 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827, 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736, які розташовані на території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області, до прийняття остаточного рішення у кримінальному провадженні.
В клопотанні зазначено, що досудовим розслідуванням встановлено, що група осіб за попередньою змовою між собою та посадовими особами державних органів в 2021 році, з метою незаконного заволодіння земельними ділянками комунальної власності, включили себе до складу засновників СВК «Зоря Полісся» (ЄДРПОУ: 30878919), який з 2005 року перебував в стані ліквідації та мав більше 50 засновників членів кооперативу, також внесли в статутні документи неправдиві відомості що вищевказаний кооператив являється правонаступником реформованого КСП «Зоря Полісся» Дібрівської сільської ради Малинського району, а також виключили зі складу засновників всіх інших осіб.
Зазначена вище група осіб ніколи не були членами (пайовиками) реформованого КСП «Зоря Полісся», майновий сертифікат (пай) вказаного КСП не отримували особисто, у спадщину та не викупляли, що підтверджується витягом з Державного реєстру речового права на нерухоме майно, а відповідно майнових прав на розпайовані землі не мали. Також відповідно до даних Державного реєстру речового права на нерухоме майно СВК «Зоря Полісся» у власності (статутному капіталі) будь яких земельних ділянок до 08.04.2021 року не мало.
За даним фактом слідчим відділенням відділення поліції №1 Коростенського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022060510000029 від 28 січня 2022 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.
Відповідно до п. 1 Указу Президента України від 8 серпня 1995 року № 720/95 «Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 лютого 1996 року №187 ( 187-96-п ) «Про стан реформування земельних відносин» паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств. Паювання земель радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств здійснюється після перетворення їх на колективні сільськогосподарські підприємства. Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Пунктом 2 Указу встановлено, що право на земельну частку (пай) мають члени колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, в тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства, кооперативу, товариства, відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю.
При паюванні вартість і розміри в умовних кадастрових гектарах земельних часток (паїв) всіх членів підприємства, кооперативу, товариства є рівними.
Пунктом 3: «Вартість земельної частки (паю) для кожного підприємства, кооперативу, товариства визначається виходячи з грошової оцінки переданих у колективну власність сільськогосподарських угідь, що обчислюється за методикою грошової оцінки земель, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та кількості осіб, які мають право на земельну частку (пай)».
Розміри земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах визначаються виходячи з вартості земельної частки (паю) та середньої грошової оцінки одного гектара сільськогосподарських угідь для даного підприємства, кооперативу, товариства.
Розміри земельної частки (паю), відповідно до п. 4 Указу, обчислюються комісіями, утвореними у підприємствах, кооперативах, товариствах з числа їх працівників. Рішення щодо затвердження обчислених цими комісіями розмірів земельної частки (паю) по кожному підприємству, кооперативу, товариству окремо приймається районною державною адміністрацією.
Видача громадянам сертифікатів на право на земельну частку (пай) єдиного в Україні зразка та їх реєстрація провадяться відповідною районною державною адміністрацією, згідно пункту 5 Указу.
Відповідно пункту 6 Указу: «У разі виходу власника земельної частки (паю) з колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства за його заявою здійснюється відведення земельної ділянки в натурі в установленому порядку і видається державний акт на право приватної власності на цю земельну ділянку.
Після видачі громадянинові державного акта на право приватної власності на земельну ділянку сертифікат на право на земельну частку (пай) повертається до районної державної адміністрації».
На підставі вищевказаного Указу розроблено Методичні рекомендації щодо паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям Затверджені наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 20 лютого 1996 р. № 11 за погодженням з Міністерством сільського господарства і продовольства України та Української академії аграрних наук від 9 січня 1996 р.
Відповідно до Методичних рекомендацій:
- п. 4. Організацію робіт щодо паювання земель, переданих у колективну власність, забезпечує районний (міський) відділ земельних ресурсів. Підготовчі роботи щодо паювання земель виконують землевпорядні та інші організації за участю районних (міських) відділів земельних ресурсів;
- п. 5. Кількість осіб, які мають право на земельну частку (пай), приймається за списком, що є додатком до державного акта на право колективної власності на землю, який, у разі потреби, уточнюється і підписується головами відповідної Ради і підприємства;
- п. 9. Оформлення сертифікатів на право на земельну частку (пай) здійснюється комісіями, утвореними у підприємствах, землі яких розпайовуються.
Сертифікати на право на земельну частку (пай) підписуються головою районної державної адміністрації (виконавчого комітету міської Ради) та реєструються у Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай), яка ведеться відповідним районним (міським) відділом земельних ресурсів.
- п. 10. Право на земельну частку (пай) громадянина посвідчується сертифікатом за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1995 р. № 801 ( 801-95-п ) «Про затвердження форми сертифіката на право на земельну частку (пай) і зразка Книги реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай)»;
- п. 11. Сертифікати на право на земельну частку (пай) громадянам України видаються відповідною районною державною адміністрацією (виконавчим комітетом міської Ради).
На підставі рішення Дібрівської сільської ради народних депутатів від 17.05.1996 року КСП Зоря Полісся виданий державний акт серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю. Невід`ємною частиною вказаного акту являється додаток в якому вказані всі члени (пайовики) вказаного підприємства які мають право на земельні ділянки із масиву відповідно до акту про право колективної власності та законодавства України. Важливо підставою та правовстановлюючим документом для оформлення права власності на земельну ділянку із земель колективної власності являється майновий сертифікат члена КСП, який видавався органом самоврядування відповідно до вищевказаного додатку.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», право на земельну частку земель колективного сільськогосподарського підприємства (пай) мають такі категорії осіб:
- колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай);
- громадяни-спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом;
- громадяни та юридичні особи України, які відповідно до законодавства України набули право на земельну частку (пай);
- громадяни України, евакуйовані із зони безумовного відчуження або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонерами з їх числа, які проживають у сільській місцевості;
- громадяни, право на земельну частку (пай), яких встановлене судом.
Для забезпечення реалізації права на земельну частку (пай) власник земельної частки (паю) зобов`язаний підтвердити наявність такого права. Основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), що видається органами місцевого самоврядування кожному члену підприємства, кооперативу, товариства із зазначенням у ньому розміру частки (паю) в умовних кадастрових гектарах, а також у вартісному виразі.
Крім сертифікату, документами, що посвідчують право на земельну частку (пай), відповідно до ст. 2 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» є:
- свідоцтво про право на спадщину;
- договори купівлі-продажу, дарування, міни, посвідчені у встановленому законом порядку, до яких додається сертифікат на право на земельну частку (пай);
- рішення суду про визнання права на земельну частку (пай);
- трудова книжка члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства чи нотаріально посвідчена виписка з неї (для громадян України, евакуйованих із зони безумовного відчуження або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадян України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення, і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонерів з їх числа, які проживають у сільській місцевості).
Організаційно-правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали сільськогосподарським підприємствам, на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначає Закон України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)".
Передача в натурі земельної частки (паю) здійснюється громадянину України, що має сертифікат на право на земельну частку (пай), згідно з його заявою, після складання "Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї)".
Згідно зі ст. 3 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради. Для прийняття такого рішення необхідно, щоб власник земельної частки (паю) виявив бажання виділити її у натурі (на місцевості). Виявлення такого бажання власника виражається у формі письмової заяви, яку він подає до відповідного органу місцевого самоврядування чи органу державної влади.
Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв). Відповідно до ст. 5 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" сільські, селищні, міські ради в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).
Відповідно до Указу Президента України «Про невідкладні заходи прискорення реформування аграрного сектору економіки» від 03.12.1999 року № 1529/99 передбачено реформування протягом грудня 1999 - квітня 2000 років КСП на засадах приватної власності на землю та майно шляхом забезпечення всім членам колективних сільськогосподарських підприємств права вільного виходу з цих підприємств із земельними частками (паями) майновими паями та створення на їх основі приватних підприємств, інших суб`єктів господарської діяльності, заснованих на приватній власності.
Розпорядженням Малинської районної державної адміністрації від 04 червня 2004 року № 272 (із змінами відповідно до розпорядження Малинської районної державної адміністрації від 23 серпня 2005 року № 305) надано дозвіл НВФ «Нові технології» на розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) реформованих КСП, яким було здійснено розпаювання земель відповідно до кількості пайовиків.
У зв`язку з набранням чинності 01.01.2019 ЗУ «Про внесення до деяких законодавчих актів України до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначенням, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» № 2498-VIII від 10.07.2018, який вносить у розділ ІІІ Земельного кодексу України зміни, а саме: п. 21 установити, що землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважається власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад та передача земельних ділянок комунальної власності громадянам та юридичним особам відносно цього Кодексу.
Частиною 4 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів належить передача земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної влади, крім випадків визначених частиною 8 цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Разом з цим, відповідно до ч.ч. 1,2 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно із повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди), шляхом укладання договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Всупереч вищевказаним нормам чинного законодавства державний кадастровий реєстратор відділу у Малинському районі Житомирської області, діючи за попередньою змовою із засновниками СВК «Зоря Полісся» здійснив реєстрацію технічної документації із землеустрою розробленої ТОВ «Центр Топографо-Геодезичних Технологій» (ЄДРПОУ: 41398528) щодо встановлення меж 36 земельних ділянок загальною площею 509,0469 га в натурі за СВК «Зоря Полісся» без передбаченого Законом України «Про землеустрій» та Земельного кодексу України погодження органу державної влади або місцевого самоврядування на таку розробку (Дібрівська сільська рада ліквідована 2020 року), видав 30.03.2021 витяги про зареєстроване право власності за СВК «Зоря Полісся» на земельні ділянки для реєстрації речового права на них на підставі невідповідних документів, а саме лише на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу та технічної документації розробленої ТОВ «Центр Топографо-Геодезичних Технологій» на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованих КСП виготовлених в 2006 році НВФ «Нові технології».
Так, державним кадастровим реєстратором не було враховано невід`ємний додаток до акту де зазначені всі фактичні власники земельних ділянок (паїв) та які мають право на реєстрацію вказаних земельних ділянок на підставі сертифікатів, а також технічна документація із землеустрою на вищевказані земельні ділянки була розроблена на вихідних даних проектів організації земельних ділянок (паїв) реформованого КСП «Зоря Полісся» та КСП «Комунар» Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області в 2006 році.
Вищевказані проекти погоджені лише сільським головою Дібрівської сільської ради, хоча станом на 2006 рік, відповідно до ст. 186 ЗКУ, вказані проекти повинні бути погоджені головою районної державної адміністрації, а Дібрівська сільська рада припинила існування 2020 року. Також СВК «Зоря Полісся» не являється правонаступником КСП «Комунар» та відповідно не має будь яких прав на земельні ділянки вищевказаного підприємства. Відповідно до конфігурації земель наданих у власність СВК та проектів НВФ «Нові технології» вони не відповідають один одному.
Також,відповідно даних Публічної кадастрової карти частина неправомірно зареєстрованих земель перебувають під інформаційним шаром законсервованих, які не підлягають приватизації.
Статтею 172 ЗКУ консервація деградованих, малопродуктивних і техногенно-забруднених земель визначено, що:
1. Консервації підлягають деградовані і малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним. Консервації підлягають також техногенно-забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров`я.
2. Консервація земель здійснюється шляхом припинення чи обмеження їх господарського використання на визначений термін та залуження, заліснення або ренатуралізації. Передача у власність і користування земель державної та комунальної власності, щодо яких прийнято рішення про їх консервацію, для цілей, не пов`язаних із такою консервацією, забороняється.
3. Консервація земель здійснюється за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на підставі договорів з власниками земельних ділянок.
4. Порядок консервації земель встановлюється Кабінетом Міністрів України.
08.04.2021 державним реєстратором Малинської міської ради Житомирської області на підставі державного акту серії ІІ-ЖТ № 000110 про право колективної власності на землю, статуту кооперативу, були прийняті рішення про державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок із кадастровими номерами, загальною площею 509,0469 га за СВК «Зоря Полісся».
Під час проведення державної реєстрації прав власності за СВК «Зоря Полісся» на земельній ділянки державним реєстратором вчинено зловживання своїми повноваженнями як державним реєстратором з огляду на наступне.
Згідно частини 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкти незавершеного будівництва проводиться на підставі інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 даного Закону, що державний реєстратором встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Згідно п. 1 ч. 1 статті 23 Закону визначено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
Для проведення державної реєстрації права власності СВК «Зоря Полісся» на перелічені вище земельні ділянки державному реєстратору не було долучено документів, що підтверджують набуття права власності на ці земельні ділянки СВК «Зоря Полісся», оскільки державний акт на право колективної власності на землю за № ЖТ 000109, поданий державному реєстратору, не містить кадастрових номерів земельних ділянок, щодо яких проведено державну реєстрацію виникнення права власності СВК «Зоря Полісся», а має містити та містить лише виключний перелік осіб які мають право на власність відповідно до майнових сертифікатів, які у даному випадку являються правовстановлюючим документом.
Більше того, реєстратором не встановлено суперечностей у поданих документах, що обмежують реєстрацію права приватної власності, а саме, що засновники СВК «Зоря Полісся» не включені до додатку до акту та не являються власниками майнових сертифікатів реформованого КСП. А також, що вищевказані земельні ділянки не входять до статутного капіталу кооперативу та виділення їх не погоджено відповідним органом самоврядування так як Дібрівська сільська рада (ЄДРПОУ: 04346343) як окремий орган ліквідована в 2020 році.
Право колективної власності це юридично визначене і забезпечене право організації юридичної особи, створеної на базі об`єднання майна її членів (учасників), використовувати належні їй засоби виробництва на власний розсуд і в інтересах її членів (учасників).
При праві колективної власності суб`єкт, який передав своє майно до такої власності, втрачає на цю річ право власності, отримуючи натомість зобов`язальні (корпоративні) права щодо нового власника організації корпоративного типу, членом (учасником) якої став цей суб`єкт.
Також для реєстрації не подано документів, які б підтверджували факт передачі вище перелічених земельних ділянок від КСП до СВК (передавальний акт, акт приймання-передачі земельних ділянок тощо), а подані документи у сукупності не дозволяють встановити виникнення такого права саме на ті земельні ділянки, щодо яких воно зареєстровано.
Частиною 2 статті 19 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Таким чином, незаконно прийняті рішення державними реєстраторами обмежують законодавчо визначенні права Малинської ОТГ Коростенського району в оформленні права комунальної власності та в подальшому розпорядження земельними ділянками, розташованими на території Малинської ОТГ Коростенського району, що віднесені до земель запасу.
У подальшому 01.11.2021, державним реєстратором Червоненської сільської ради Житомирської області на підставі розподільного балансу СВК «Зоря Полісся», акту прийому передачі, проведено державну реєстрацію права власності на 36 земельних ділянок, загальною площею 509,0469 га за ТОВ «Дібрівська Зоря Полісся» (ЄДРПОУ: 44597171) засноване 21.10.2021, засновником та власником якого являється одна особа, яка також входить до складу засновників СВК «Зоря Полісся», а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами:
1.1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699;
2.1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445;
3.1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987;
4.1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074;
5.1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248;
6.1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378;
7.1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338;
8.1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049;
9.1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262;
10.1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426;
11.1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644;
12.1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719;
13.1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743;
14.1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689;
15.1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809;
16.1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925;
17.1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676;
18.1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335;
19.1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032;
20.1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775;
21.1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98;
22.1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031;
23.1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164;
24.1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274;
25.1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123;
26.1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123;
27.1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703;
28.1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231;
29.1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601;
30.1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709;
31.1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337;
32.1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026;
33.1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471;
34.1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135;
35.1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827;
36.1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736.
Відповідно до вимогст. 98 КПК Україниречовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Тому, слідчим відділенням відділення поліції №1 Коростенського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області вищевказані земельні ділянки, які розташовані території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області, визнано речовим доказом та прилучено до матеріалів кримінального провадження.
Таким чином, виникла необхідність у накладенні арешту на зазначене майно з метою збереження речових доказів, а тому слідча просить задоволити клопотання.
Прокурор також підтримав внесене клопотання.
Суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів, спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи, відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
У відповідності до статті 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Слідчим суддею встановлено, що 18.01.2022 року відділенням поліції № 1 Коростенського районного управління поліції ГУНП в Житомирській області були внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022060510000029 про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України та розпочато досудове розслідування.
Звертаючись до слідчого судді з клопотанням,слідчий зазначив підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна, а такожперелік і види майна, що належить арештувати.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 167, 170, 171, 172 КПК України,-
ухвалив:
Клопотання задовольнити повністю.
Накласти арешт у формі позбавлення права на відчуження, розпорядження майном, а саме на земельні ділянки: 1823483200:06:000:0240, площа (га): 6.2699, 1823483200:06:000:0241, площа (га): 22.2445, 1823483200:06:000:0242, площа (га): 9.987, 1823483200:06:000:0243, площа (га): 9.1074, 1823483200:06:000:0244, площа (га): 11.8248, 1823483200:06:000:0245, площа (га): 35.0378, 1823483200:06:000:0246, площа (га): 40.338, 1823483200:06:000:0247, площа (га): 19.7049, 1823483200:06:000:0248, площа (га): 15.0262, 1823483200:06:000:0249, площа (га): 6.9426, 1823483200:06:000:0250, площа (га): 40.1644, 1823483200:06:000:0251, площа (га): 15.9719, 1823483200:06:000:0252, площа (га): 2.1743, 1823483200:07:000:0198, площа (га): 5.7689, 1823483200:07:000:0199, площа (га): 5.6809, 1823483200:07:000:0200, площа (га): 28.6925, 1823483200:07:000:0201, площа (га): 1.8676, 1823483200:07:000:0202, площа (га): 25.5335, 1823483200:08:000:0209, площа (га): 6.4032, 1823483200:08:000:0210, площа (га): 27.0775, 1823483200:08:000:0211, площа (га): 4.98, 1823483200:08:000:0212, площа (га): 2.6031, 1823483200:08:000:0213, площа (га): 12.4164, 1823483200:08:000:0214, площа (га): 3.0274, 1823483200:08:000:0215, площа (га): 35.0123, 1823483200:08:000:0216, площа (га): 27.2123, 1823483200:08:000:0217, площа (га): 3.8703, 1823483200:08:000:0218, площа (га): 2.5231, 1823483200:08:000:0219, площа (га): 24.2601, 1823483200:09:000:0018, площа (га): 25.4709, 1823483200:09:000:0019, площа (га): 4.0337, 1823483200:09:000:0037, площа (га): 4.7026, 1823483200:09:000:0038, площа (га): 6.7471, 1823483200:09:000:0039, площа (га): 8.8135, 1823483200:09:000:0040, площа (га): 2.9827, 1823483200:09:000:0041, площа (га): 4.5736, які розташовані на території бувшої Дібрівської сільської ради Малинського району Житомирської області, до прийняття остаточного рішення у кримінальному провадженні.
Ухвала слідчого судді про арешт майна підлягає негайному виконанню.
Заборонити відчужувати, розпоряджатись та користуватись майном, на яке накладено арешт.
На ухвалу слідчого судді протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Житомирського апеляційного суду.
Особи, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна мають право заявляти клопотання до слідчого судді про скасування арешту майна повністю або частково.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчу СВ відділення поліції № 1 Коростенського районного управління поліції ГУНП в Житомирській області ст. лейтенанта поліції ОСОБА_2
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Малинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2022 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 103069805 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні