Дата документу 25.05.2022 Справа № 554/3492/22
Провадження № 1-кс/554/4878/2022
УХВАЛА
25.05.2022 року м.Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_2 в рамках досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022172060000079 від 04.05.2022 за підозрою ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,
встановила:
Слідчий звернувся до суду із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, посилаючись на те, що Розпорядженням Президента України № 429/2021-рп від 07.04.2021 ОСОБА_3 призначено головою ІНФОРМАЦІЯ_1 , а відповідно до Указу Президента України № 68/2022 від 24.02.2022 для здійснення керівництва у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку утворено ІНФОРМАЦІЯ_2 , статус начальника якої набув ОСОБА_3
ОСОБА_3 як начальник ІНФОРМАЦІЯ_3 згідно з ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» здійснює функції представника влади, виконує організаційно-розпорядчі і адміністративно-господарські функції, та відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України є службовою особою.
Крім цього, ОСОБА_3 як керівник органу державної влади відповідно до примітки 2 до ст. 368 КК України є службовою особою, яка займає відповідальне становище.
У зв`язку із введенням в Україні відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 військового стану та розташуванням на території країни блокпостів, один із засновник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_4 приблизно 24-27.02.2022 звернувся до ОСОБА_3 , з яким він був раніше знайомий, з проханням сприяти у пришвидшенні проїзду блокпостів автомобілями підприємства, що перевозять молоко та молочну продукцію, які швидко псуються.
У березні 2022 року після отримання від штабу ІНФОРМАЦІЯ_5 роз`яснення щодо процедури оформлення перепусток на автомобілі, працівників для проїзду блокпостів та у комендантську годину, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » звернулось із вказаного питання з електронними листами до ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , на які відповіді не отримало. 04.04.2022 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » звернулось з листом із вказаного питання до ІНФОРМАЦІЯ_8 .
У подальшому у квітні 2022 року, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, в ОСОБА_3 виник злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вимоги від представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
З метою реалізації злочинного умислу ОСОБА_3 повідомив директору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_5 , що для вирішення питання отримання перепусток представникам підприємства потрібно спілкуватись з ним.
07.05.2022 під час зустрічі, яка відбулась в кафе « ІНФОРМАЦІЯ_9 » у АДРЕСА_1 , ОСОБА_3 , будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, висунув вимогу одному із засновників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_4 про надання йому шляхом перерахування на рахунок благодійного фонду неправомірної вигоди в сумі 500тис.грн. за видачу перепусток для безперешкодного руху автомобілів, працівників підприємства через блокпости та під час комендантської години, а також не вилучення автомобілів для потреб Збройних Сил України. В ході розмови ОСОБА_3 наголошував на обізнаності із втратами підприємства внаслідок псування продукції (молока, молочної продукції) через тривале проходження блокпостів, що є набагато більшими від визначеної ним суми неправомірної вигоди. Крім цього, у разі відмови у наданні неправомірної вигоди за наказом ОСОБА_3 на підприємстві будуть вилучені автомобілі на потреби Збройних Сил України та мобілізовані працівники.
Змусивши ОСОБА_4 надати неправомірну вигоду ОСОБА_3 забезпечив видачу 10.05.2022 ІНФОРМАЦІЯ_10 спеціальних перепусток на 18 автомобілів та перепусток НОМЕР_1 працівнику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » для безперешкодного проїзду по території Миргородського району та в умовах комендантської години.
18.05.2022 в ході телефонної розмови ОСОБА_3 повідомив ОСОБА_4 про направлення на електронну адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » листа, в якому були зазначені реквізити Миргородської районної громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_11 »» ЄДРПОУ НОМЕР_2 та її рахунку НОМЕР_3 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » для перерахування неправомірної вигоди.
20.05.2022 ОСОБА_4 , на виконання вимоги ОСОБА_3 , перебуваючи у відділенні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » у АДРЕСА_2 , перерахував частину неправомірної вигоди в сумі 50 тис.грн. на вищевказаний рахунок ІНФОРМАЦІЯ_13 »», а ОСОБА_3 у визначений ним спосіб одержав зазначену частину неправомірної вигоди.
Відповідно до примітки 1 до ст. 368 КК України неправомірна вигода у сумі 500 тис.грн. більше ніж у 200 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та становить її великий розмір.
Таким чином,своїми умиснимидіями,які виразилисьв одержанні службовою особою, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, дій з використанням наданої їй влади та службового становища,поєднаному з вимаганням неправомірної вигоди, ОСОБА_3 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
В подальшому, ОСОБА_3 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Під час допиту свідок ОСОБА_4 повідомив, що 18.05.2022 в ході телефонної розмови ОСОБА_3 повідомив йому про направлення на електронну адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » листа, в якому були зазначені реквізити Миргородської районної громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_11 »» та її рахунку НОМЕР_3 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » для перерахування неправомірної вигоди.
20.05.2022 він, на виконання вимоги ОСОБА_3 , перебуваючи у відділенні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », що за адресою АДРЕСА_2 , перерахував частину неправомірної вигоди в сумі 50 тис.грн. на вищевказаний рахунок ІНФОРМАЦІЯ_13 »».
Крім цього, під час допиту свідків ОСОБА_4 , ОСОБА_6 . ОСОБА_7 встановлено, що спочатку ОСОБА_4 було надано підготовлений рахунок договір з ФОП « ОСОБА_6 » х (РНОКПП НОМЕР_4 ) на придбання трьох тепловізорів та двоїтепловізійних прицілів на загальну суму 604687, 20 грн.
У ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження виникла необхідність в отриманні належним чином завірених копій документів відносно ІНФОРМАЦІЯ_14 організації «Асоціація фермерів та приватних землевласників « ІНФОРМАЦІЯ_15 »» (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ФОП « ОСОБА_6 » (РНОКПП НОМЕР_4 ): облікових справ в т.ч. свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки про взяття на облік платників податків, свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, статуту, протоколів установчих зборів, протоколів загальних зборів, установчих договорів, посадових інструкцій, переміщення по посадах, функціональних обов`язків, наказів про надання відпустки та виклик з неї, заяв про прийняття на роботу, наказів про призначення та звільнення службових осіб тощо, що дасть можливість встановити, хто саме і на підставі чого був відповідальним за здійснення фінансово-господарської діяльності та ведення бухгалтерського та податкового обліку, П.І.Б.керівників,головних бухгалтерів,засновників,їх ідентифікаційнікоди зпочатку реєстраціїпідприємства поданий час,кількість працівниківта інформаціюз центральноїбази данихДержавного реєструфізичних осіб-платників податківта іншихобов`язкових платежівщодо сумвиплачених доходіві утриманихз нихподатків особам,відносно якихзвітувало підприємствоу періодз моментуреєстрації поданий час(вказавшиідентифікаційний кодкожного працівника);інформацію зяких ІР-адреспідприємства відправлялиподаткову звітність,за чиїмелектронним підписомта зяких самеелектронних адресза періодз 01.01.2021по датуухвали; на підставі чого зареєстроване підприємство, з якого часу воно являється платником податків та які містять зразки підписів службових осіб, а також оригіналів податкових декларацій, з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства, та всіх додатків до них за період часу з 01.01.2021 року по теперішній час, договору про визнання електронних документів, оригіналів податкових звітів, за період часу з 01.01.2021 року по теперішній час, копій матеріалів перевірок, а саме: актів та додатків до них, довідок, висновків, схем, отриманих копій матеріалів зустрічних перевірок з додатками, пояснень службових осіб та розписок в період часу з 01.01.2021 по теперішній час, крім того отримати в електронному вигляді реєстр податкових накладних, за період часу з 01.01.2021 по теперішній час, перелік відкритих рахунків, в банківських установах в період часу з 01.01.2021 по дату ухвали.
Необхідність у вилученні вищевказаних документів, полягає в тому, що вони мають значення для досудового розслідування та в подальшому можуть бути використані як доказ під час судового розгляду, адже слідство матиме можливість проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства, встановити хто саме і на підставі чого був відповідальним за здійснення фінансово-господарської діяльності та ведення бухгалтерського та податкового обліку, встановлення фактичних місць придбання товарно-матеріальних цінностей, визначення необхідної правової кваліфікації діянь винних посадових осіб тощо, що в подальшому буде слугувати доказами в даному кримінальному провадженні.
Вказані документи знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_16 , розташованому за адресою: АДРЕСА_3 та можуть бути отримані лише на підставі ухвали суду.
У судове засідання слідчий не з`явився, надавши суду заяву про розгляд його клопотання у його відсутність, клопотання підтримав в повному обсязі, просив задовольнити.
Згідно норми ч. 4ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
З урахуванням обставин справи, існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, у зв`язку з чим розгляд клопотання повинен проводитися згідно вимог ч. 2 ст. 163 КПК України без виклику особи, у володінні якої вони перебувають.
Відповідно доч.5,ч.6ст.163КПК Українислідчий суддя,суд постановляєухвалу пронадання тимчасовогодоступу доречей ідокументів,якщо сторонакримінального провадженняу своємуклопотанні доведенаявність достатніхпідстав вважати,що ці речі абодокументи:1) перебувають абоможуть перебуватиу володіннівідповідної фізичноїабо юридичноїособи;2) самі пособі абов сукупностіз іншимиречами ідокументами кримінальногопровадження,у зв`язкуз якимподається клопотання,мають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні;3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Ураховуючи те, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, оскільки відомості, які в ній містяться можуть бути використані як докази, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання.
Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України, слідчий суддя,
ухвалила:
надати дозвіл на проведення тимчасового доступу до оригіналів документів, з можливістю вилучення належно завірених копій слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_8 , старшому слідчому СУ ГУНП у Полтавській області ОСОБА_9 , старшому слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_10 , старшому слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_11 ; слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_12 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_13 , старшому слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_14 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_2 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_15 , які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_16 , розташованому за адресою: АДРЕСА_3 , стосовно ІНФОРМАЦІЯ_14 організації «Асоціація фермерів та приватних землевласників « ІНФОРМАЦІЯ_15 »» (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ФОП « ОСОБА_6 » (РНОКПП НОМЕР_4 ), а саме: облікових справ в т.ч. свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки про взяття на облік платників податків, свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість, статуту, протоколів установчих зборів, протоколів загальних зборів, установчих договорів, посадових інструкцій, переміщення по посадах, функціональних обов`язків, наказів про надання відпустки та виклик з неї, заяв про прийняття на роботу, наказів про призначення та звільнення службових осіб тощо, що дасть можливість встановити, хто саме і на підставі чого був відповідальним за здійснення фінансово-господарської діяльності та ведення бухгалтерського та податкового обліку, П.І.Б.керівників,головних бухгалтерів,засновників,їх ідентифікаційнікоди зпочатку реєстраціїпідприємства поданий час,кількість працівниківта інформаціюз центральноїбази данихДержавного реєструфізичних осіб-платників податківта іншихобов`язкових платежівщодо сумвиплачених доходіві утриманихз нихподатків особам,відносно якихзвітувало підприємствоу періодз моментуреєстрації поданий час(вказавшиідентифікаційний кодкожного працівника);інформацію зяких ІР-адреспідприємства відправлялиподаткову звітність,за чиїмелектронним підписомта зяких самеелектронних адресза періодз 01.01.2021по датуухвали; на підставі чого зареєстроване підприємство, з якого часу воно являється платником податків та які містять зразки підписів службових осіб, а також оригіналів податкових декларацій, з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємства, та всіх додатків до них за період часу з 01.01.2021 року по теперішній час, договору про визнання електронних документів, оригіналів податкових звітів, за період часу з 01.01.2021 року по теперішній час, копій матеріалів перевірок, а саме: актів та додатків до них, довідок, висновків, схем, отриманих копій матеріалів зустрічних перевірок з додатками, пояснень службових осіб та розписок в період часу з 01.01.2021 по теперішній час, крім того отримати в електронному вигляді реєстр податкових накладних, за період часу з 01.01.2021 по теперішній час, перелік відкритих рахунків, в банківських установах в період часу з 01.01.2021 по дату ухвали.
Строк дії ухвали 2 місяці.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2022 |
Оприлюднено | 16.05.2024 |
Номер документу | 104456524 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні