Постанова
від 29.10.2009 по справі 2-а-215/2009
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2-а-215/2009 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2009 року Ірпінський міський суд Київської області в складі:

головуючого судді Савченка С.І.

при секретарі Балинській О.С,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду в м. Ірпінь адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління МВС України в Київській області, Міністерства внутрішніх справ України про стягнення недоплаченої суми за державним обов’язковим страхуванням та моральної шкоди, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач в березні 2009 р. звернулася до суду із адміністративним позовом, який мотивувала тим, що вона працювала на посаді інспектора у справах неповнолітніх Ірпінського міського відділу внутрішніх справ. 08.06.1992 р. її звільнили з органів міліції у зв’язку з встановленням 2 групи інвалідності внаслідок захворювання, пов’язаного з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС. Вказувала, що 18.12.1992 р. НАСК «Оранта» виплатила їй кошти за державним обов’язковим страхуванням в розмірі 285792 крб. Вважає, що страхова сума виплачена в меншому розмірі, ніж встановлено законодавством. Так на момент її звільнення 08.06.1992 р. розмір грошового забезпечення за її посадою становив 5954 крб., а станом на 01.12.1992 р., тобто на час виплати -18401,75 крб. Враховуючи, що згідно п. «а» ст. 2 «Положення про порядок і умови державного обов’язкового особистого страхування працівників органів внутрішніх справ України» від 29.06.1991 р., вона мала право на отримання страхової суми в розмірі 4-ри річного грошового забезпечення з розрахунку грошового забезпечення за останньою посадою саме на день виплати страхової суми, а не на день звільнення, вважає, що страхова сума має розраховуватися із грошового забезпечення на день виплати, тобто з розміру 18401,75 крб. Вважала, що не пропустила строк звернення до суду, бо про порушення свого права довідалася лише в квітні 2007 р. Вказувала, що діями відповідачів їй заподіяно моральну шкоду, бо вона хворіла і кошти були потрібні їй для лікування. Оцінила немайнову шкоду в сумі 30000 грн.

Просила визнати неправомірними дії відповідачів щодо виплати їй сум за державним обов’язковим страхуванням сум у меншому розмірі, ніж передбачено законом, стягнути з відповідачів солідарно на її користь недоплачену суму в розмірі 72342 грн. та 30000 грн. моральної шкоди.

У вересні 2009 р. позивач подала уточнену позовну заяву, де збільшила розмір вимог, просила стягнути з відповідачів солідарно на її користь недоплачену суму страхового відшкодування в розмірі 78466 грн. В решті вимоги залишила без змін.

В судовому засіданні позивач та її представник позов підтримали, підтвердили викладені обставини, просили задоволити.

Представник відповідачів в судовому засіданні підтвердив фактичні обставини справи наведені позивачем. Позов не визнав, посилаючись на те, що виплата страхового відшкодування позивачу в 1992 р. була здійснена відповідно до вимог діючого на той час законодавства. Крім того, зазначив, що позивач пропустила передбачений законом строк звернення до суду за захистом свого права і відсутні причини для його поновлення. Також вказав, що до спірних правовідносин має бути застосований Порядок і умови виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затверджений постановою КМ України № 707 від 12.05.2007 р., згідно якого до розміру грошового забезпечення, з якого розраховується страхова сума, включаються лише посадовий оклад, оклад за спеціальним званням та відсоткова надбавка за вислугу років. Позивачу у 1992 р. грошове забезпечення, з якого розрахована страхова сума, було завищено, бо до нього включено ще й пайкові. Просив в позові відмовити.

Суд, заслухавши доводи та заперечення сторін, вивчивши письмові докази, вважає позов таким, що не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно ст. 104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Даний спір є публічно-правовим, бо згідно п. 2 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження та звільнення з публічної служби, до якої відноситься і служба в органах внутрішніх справ (п. 15 ч. 1 ст. 3 КАС України),

Вирішуючи питання про наявність чи відсутність порушення прав позивача при виплаті їй страхової суми за державним обов’язковим страхуванням суд керується наступним.

Судом встановлені слідуючі обставини: позивач проходила службу в органах міліції і обіймала посаду інспектора у справах неповнолітніх Ірпінського міського відділу внутрішніх справ Київської області. 08.06.1992 р. позивача було звільнено з органів внутрішніх справ у зв’язку з встановленням їй 2 групи інвалідності безстроково в результаті захворювання, пов’язаного з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, отриманого при виконанні службових обов’язків (а.с. 8) .

Відповідно до Положення про порядок і умови державного обов’язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України від 29.06.1991 р. НАСК «Оранта» виплатила позивачу 18.12.1992 р. страхову суму за державним обов’язковим страхуванням в розмірі 4-ри річного грошового забезпечення в сумі 285792 крб. (а.с. 7,13) .

Вказана сума була розрахована на підставі поданої до держстраху довідки Ірпінського МВВС про розмір грошового утримання позивача, який на день звільнення згідно довідки становив 5954 крб. (а.с. 13,93) .

Наведені обставини визнаються сторонами і згідно ч. 3 ст. 72 КАС України доказуванню не підлягають.

Спірні правовідносини регулюються діючим на той час Положенням про порядок і умови державного обов’язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України, затвердженим постановою КМ УРСР № 59 від 29.06.1991 р. (в редакції постанови станом на грудень 1992 р.) .

Згідно ст. 2 п. «а» вказаного Положення НАСК «Оранта» виплачує страхові суми особам рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ у разі загибелі, поранення, захворювання, одержаних при виконанні службових обов’язків. У разі встановлення застрахованому інвалідності, що настала у період служби, інваліду II групи виплачується страхова сума в розмірі чотирирічного грошового утримання за останньою посадою, яку він займав.

Згідно ст. 4 вказаного Положення виплата страхових сум провадиться у семиденний строк з дня отримання НАСК «Оранта» усіх необхідних документів від застрахованого та органів внутрішніх справ.

З огляду на викладене НАСК «Оранта», здійснивши виплату позивачу страхової суми в розмірі чотирирічного грошового утримання за останньою посадою, яку позивач займав, діяла правомірно та у відповідності із вимогами вказаного Положення (в редакції станом на грудень 1992 р., тобто на час виплати позивачу НАСК «Оранта» страхового відшкодування) .

Суд не приймає до уваги доводи позивача, що страхова сума має бути розрахована з грошового утримання за його посадою саме на день виплати страхової суми, як безпідставні.

Зміни до Положення, на які як на підставу своїх вимог посилається позивач і які передбачають, що виплата страхових сум застрахованому здійснюється з розрахунку грошового утримання за останньою посадою на день виплати страхової суми, були внесені до ст. 2 п. «а» Положення лише у 1995 р. постановою КМ України № 165 від 09.03.1995 р. (а.с. 103,105), зворотньої сили не мають, а тому не можуть бути застосовані до правовідносин, які виникли у 1992 р. на час звільнення позивача і виплати їй страхової суми.

Згідно постанови КМ Украни № 707 від 12.05.2007 р. наведене Положення від 29.06.1991 р. втратило чинність, однак згідно п. 3 цієї постанови на МВС України покладено обов’язок завершити виплату страхових сум, що повинні бути нараховані до 01.01.2007 р. (а.с. 106) .

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією і законами України.

Поскільки страхова сума виплачена позивачу в 1992 р. відповідно до діючого на той час законодавства та у встановлених законом розмірах, то суд відмовляє в позові щодо визнання дій неправомірними та стягнення недоплачених коштів за державним обов’язковим страхуванням.

Вимоги про відшкодування моральної шкоди задоволенню не підлягають як похідні від вимог про визнання дій протиправними, у задоволені яких суд відмовляє.

На підставі «Положення про порядок і умови державного обов’язкового особистого страхування осіб рядового, начальницького та вільнонайманого складу органів і підрозділів внутрішніх справ України» від 29.06.1991 р., постанови КМ України № 707 від 12.05.2007 р. Про затвердження «Порядку і умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції», керуючись ст. ст. 2,4, 9,11,71,99,100,158-163 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ

Відмовити в позові ОСОБА_1 до Головного управління МВС України в Київській області, Міністерства внутрішніх справ України про стягнення недоплаченої суми за державним обов’язковим страхуванням та моральної шкоди.

Постанова в повному обсязі буде виготовлена не пізніше 03.11.2009 р.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Ірпінський міський суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі та наступного подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву не було подано, а у випадку подання заяви - після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення29.10.2009
Оприлюднено18.10.2010
Номер документу10574820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-215/2009

Постанова від 03.04.2009

Адміністративне

Березанський районний суд Миколаївської області

Гапоненко Н.О.

Постанова від 27.05.2009

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гандзюк Д. М.

Ухвала від 06.07.2009

Адміністративне

Куп'янський міськрайонний суд Харківської області

Литвинов А. В.

Постанова від 30.06.2009

Адміністративне

Болградський районний суд Одеської області

Тимошенко І. В.

Постанова від 01.09.2009

Адміністративне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Гордій В.І.

Ухвала від 20.05.2009

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Савченко С.І.

Постанова від 29.10.2009

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Савченко С.І.

Постанова від 10.08.2009

Адміністративне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Веселов В.М.

Постанова від 05.02.2009

Адміністративне

Глухівський міськрайонний суд Сумської області

Сапон О.В.

Ухвала від 05.03.2009

Адміністративне

Савранський районний суд Одеської області

Лепеха В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні