Справа № 2а-2568/09
Категорія № 6.6.6
ПОСТАНОВА
Іменем України
«12» січня 2009 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
судді Качуріної Л.С.
при секретарі Нікітіна А.Г.
в присутності сторін:
представник позивача: ОС ОБА_1
представник відповідача: н е з'явився
третя особа : не з'явився
Розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний позов Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську д о Приватного підприємства «К омбудсервіс», третя особа - Де ржавний реєстратор управлін ня державної реєстрації та м іського реєстру Луганської м іської ради, про визнання зап ису про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької дія льності недійсним та припине ння юридичної особи , -
ВСТАНОВИВ:
04 лютого 2008 року Ленінська м іжрайонна державна податков а інспекція у м. Луганську зве рнулась до суду з позовом до П риватного підприємства «Ком будсервіс» про визнання запи су про державну реєстрацію с уб'єкта підприємницької діял ьності недійсним та припинен ня юридичної особи. Третьою о собою по справі виступає Дер жавний реєстратор управлінн я державної реєстрації та мі ського реєстру Луганської мі ської ради.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив, що Приватне підприємств о «Комбудсервіс» зареєстров ано управлінням державної ре єстрації та міського реєстру Луганської міської ради за № 25370169Ю0043427 від 11 червня 2003 року та зн аходиться на податковому обл іку у Ленінській МДГП у м. Луга нську з 25 червня 2003 року.
Згідно статутних документ ів цього підприємства, його м ісцезнаходження: 91000, м. Лугансь к, вул. Оборонна, 112а, кімн.421, засн овником та керівником підпри ємства зареєстровано ОСОБ А_3, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1
Згідно акту перевірки знах одження за юридичною адресою суб'єкта підприємницької ді яльності від 10.12.2006 року, складен ого працівниками Краснодонс ького відділу податкової міл іції, встановлено, що Прива тне підприємство «Комбудс ервіс» за юридичною адресою, вказаною у статутних докуме нтах, не знаходиться.
Згідно висновку Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції податкова з вітність відповідачем надав алася таким чином: деклараці я з податку на прибуток підпр иємства - 24.10.2006 року, декларація з ПДВ - 17.11.2006 року.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав та просив визнати запис п ро державну реєстрацію суб'є кта підприємницької діяльно сті недійсним та припинити ю ридичну особу відповідача.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, на адресу суду повернувся конверт з відміт кою про те, що за зазначеною ад ресою адресат не знаходиться .
Відповідно до ч.8 ст. 35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру.
Третя особа в судове засіда ння не з'явилася, про час, місц е та дату слухання справи бул а повідомлена належним чином .
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, вивчивши матеріали справи, суд вважає , що позов підлягає частковом у задоволенню з таких підста в.
Судом встановлено та підт верджується матеріалами спр ави, що відповідач Приватне підприємство «Комбудсерв іс» зареєстровано управлінн ям державної реєстрації та м іського реєстру
Луганської міської ради з а № 25370169Ю0043427 від 11 червня 2003 року та знаходиться на податковому обліку у Ленінській МДПІ у м. Л уганську з 25 червня 2003 року.
Згідно статутних документ ів цього підприємства, його м ісцезнаходження: 91000, м. Лугансь к, вул. Оборонна, 112а, кімн.421, засн овником та керівником підпри ємства зареєстровано ОСОБ А_3, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1.
Згідно акту перевірки знах одження за юридичною адресою суб'єкта підприємницької ді яльності від 10.12.2006 року, складен ого працівниками Краснодонс ького відділу податкової міл іції, встановлено, що Прива тне підприємство «Комбудс ервіс» за юридичною адресою, вказаною у статутних докуме нтах, не знаходиться.
Згідно висновку Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції від 12.01.2009 року податкова звітність відпові дачем надавалася таким чином : декларація з податку на приб уток підприємства - 24.10.2006 року, д екларація з ПДВ -17.11.2006 року.
Згідно пояснень ОСОБА_3 , наданого працівникам Красн одонського ВПМ, складеного 07.1 2.2006 року, стало відомо, що прибл изно у червні 2003 року до ОСОБ А_3 звернулися невідомі ран іше люди, які запропонували й ому зареєструвати фіктивне п риватне підприємство на його ім'я, а також стати його дирек тором та засновником. За згод у невідомі особи ОСОБА_3 п ообіцяли платити щомісячно г рошову винагороду, суму не бу ло оговорено.
Пізніше ОСОБА_3 погодив ся на пропонову виступити у р олі директора та засновника при створенні підприємства, при цьому він не мав наміру за йматися підприємницькою дія льністю та стати його директ ором та засновником.
Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподат кування» платники податків і зборів (обов'язкових платежі в) зобов'язані своєчасно нада вати податковим органам декл арації про доходи, інші необх ідні відомості для нарахуван ня податків та інших обов'язк ових платежів.
Згідно з п. 1 ст. 33 та п. 2 ст. 38 Зако ну України від 15.05.2003р. № 755 - IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» підставами для поста новления судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язано з банкрутств ом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року орг анам державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості відповідно до закону.
Оскільки відповідач більш е року не подає органам держа вної податкової інспекції до кументів фінансової звітнос ті, то це є підставою припинен ня його юридичної особи.
Щодо визнання недійсним за пису № 25370169Ю0043427 від 11 червня 2003 рок у про державну реєстрацію су б'єкта підприємницької діяль ності Приватного підприємст ва "Комбудсервіс" суд вважає, щ о у суду відсутні підстави дл я ухвалення рішення на корис ть позивача з наступних підс тав.
Відповідно до ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги т а заперечення, крім випадків , встановлених ст. 72 цього Коде ксу.
Стаття 86 Кодексу адміністра тивного судочинства України встановлює право і обов'язок суду оцінювати докази за сво їм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному і повному дослідженні всіх о бставин справи в їх сукупнос ті.
Аналізуючи норми Господар ського кодексу України (далі - ГК України) слід зазначити, щ о згідно з частиною 1 ст. 216 учас ники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопо рушення у сфері господарюван ня шляхом застосування до пр авопорушників господарськи х санкцій на підставах і в пор ядку, передбаченому цим Коде ксом, іншими законами та дого вором.
Частиною 1 ст. 238 ГК України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб'є ктів господарювання можуть б ути застосовані уповноважен ими органами державної влади або місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно з частиною 1 ст. 247 ГК Ук раїни у разі здійснення суб'є ктом господарювання діяльно сті, що суперечить закону чи у становчим документам, до ньо го може бути застосовано адм іністративно-господарську с анкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього с уб'єкта та його ліквідації
Частиною 1 ст. 59 ГК України пе редбачено, що припинення дія льності суб'єкта господарюва ння здійснюється у випадках, передбачених цим Кодексом, - з а рішенням суду. Частиною 6 ціє ї ж статті, зокрема, визначено , що суб'єкт господарювання лі квідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках передбачених закон ом.
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни державна влада в Укра їні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, вик онавчу та судову, відповідно органами законодавчої, вико навчої, судової влади, а також Президентом. У цьому контекс ті від органів державної вла ди слід відрізняти органи де ржавного управління, що ство рюються для забезпечення вик онань їх завдань. Основним пр изначенням системи органів д ержавної влади є організація реалізації повноважень держ ави (відповідно повноважень територіальних громад- щодо органів місцевого самовряду вання).
Статтею 4 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року N 509-ХІІ визначено, що Державна п одаткова адміністрація Укра їни є центральним органом ви конавчої влади.
Із зазначеного суд приход ить до висновку, що позивач не належить до кола осіб, визнач ених частиною 2 ст. 110 Цивільног о кодексу України, які мають п раво на звернення до суду із з азначеним позовом, а також за значає, що позивач не належит ь і до кола осіб, визначених ст аттею 239 ГК України, яким надан о право на застосування адмі ністративно-господарських с анкцій.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
У зв'язку з цим суд приходит ь до висновку, що позовні вимо ги позивача щодо визнання не дійсним запису № 25370169Ю0043427 від 11 че рвня 2003 року про державну реєс трацію юридичної особи Прива тного підприємства "Комбудсе рвіс" не обгрунтовані чинним законодавством України і в ц ій частині задоволенню не пі длягають.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 33, 38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», ст. 9 Закону України «Про систему оподат кування», ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Л енінської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м. Луганську до Приватного пі дприємства «Комбудсервіс», т ретя особа - Державний реєстр атор управління державної ре єстрації та міського реєстру Луганської міської ради, про визнання запису про державн у реєстрацію суб'єкта підпри ємницької діяльності недійс ним та припинення юридичної особи задовольнити частково .
Припинити юридичну особу в ідповідача - Приватного підп риємства «Комбудсервіс» - ід . код 32538673, зареєстроване управл інням державної реєстрації т а міського реєстру Лугансько ї міської ради за № 25370169Ю0043427 від 11 червня 2003 року.
У задоволенні решти позовн их вимог Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції ум. Луганську відмови ти за необґрунтованістю.
Копію даної постанови напр авити Державному реєстратор у управління державної реєст рації та міського реєстру Лу ганської міської Ради ( м. Луга нськ, вул. Коцюбинського, 14) пі сля набрання постановою зако нної сили.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження в 10-денний строк з д ня проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о ст. 160 цього Кодексу-з дня скла дення в повному обсязі. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом 20 днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.
Постанову складено в повн ому обсязі та підписано 17 січн я 2009 року.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2009 |
Оприлюднено | 20.08.2010 |
Номер документу | 10794647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Адміністративне
Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим
Горюнова Людмила Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні