Постанова
від 18.11.2009 по справі 2а-2568/09
ЄВПАТОРІЙСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 2а-2568/09 р.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2009 року м. Євпаторія

Суддя Євпаторійського міс ького суд Автономної Республ іки Крим Горюнова Л.І. розгля нувши адміністративний поз ов ОСОБА_1 до Управління п енсійного фонду України в м. Є впаторії про визнання дій не правомірними та про зобов' я зання нарахувати та виплатит и щомісячну соціальну допом огу,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся д о Євпаторійського міського с уду з позовом до Управління пенсійного фонду України в м . Євпаторія адміністративним позовом про зобов' язання н арахувати та виплатити щоміс ячну соціальну допомогу.

Свої вимоги мотивує тим, що маючи статус «дитини ві йни» відповідно до ст. 6 Зако ну України «Про соціальний захист дітей війни» має пр аво на підвищення пенсії на 30 відсотків прожиткового мі німуму. Згідно п. 12 ст. 71 Закон у України «Про державний бю джет України на 2007 рік» дію с татті 6 Закону «Про соціальн ий захист дітей війни» бул о припинено, але Рішенням К онституційного Суду Україн и від 9 липня 2007 року № «Про соц іальний захист дітей війни » 6-рп\2007, п.12 ст. 71 Закону Україн и «Про державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» визнано неко нституційним. Він звернувся до відповідача з заявою з дійснювати йому відповідну доплату до пенсії у розмір і 30 відсотків прожиткового мінімуму для непрацездатни х осіб. Відповідач незаконн о відмовив йому у підвищен ні пенсії згідно зі ст. 6 Зако ну України «Про соціальний захист дітей війни», посила ючись на те, що законом не в становлений порядок підв ищення пенсії дітям війни. Таку відмову просить визна ти протиправною і зобов' я зати відповідача здійснюва ти йому за період з 01.01.2007 р. по 01.1 1.2009 р. доплату до пенсії у роз мірі 30 відсотків прожитково го мінімуму для непрацезда тних осіб.

Від відповідача до суду надійшло заперечення згідн о якого позовні вимоги він н е визнав, вважав їх необґрунт ованими та безпідставними, п росив у їх задоволенні відмо вити, пояснивши, що дійсно поз ивач згідно Закону України З акону України «Про соціальн ий захист дітей війни» має право на підвищення пенсії на 30 відсотків прожиткового мінімуму з 9 липня 2007 року, але підвищену пенсію не отрим ав, оскільки з 9 липня по 31 груд ня 2007 року і до теперішнього часу не має механізму підви щення пенсії. З Державного бюджету України кошти на п ідвищення пенсії «дітям ві йни» у Пенсійний Фонд Украї ни не поступали. З 1 січня 200 8 року позивачу виплачуєтьс я надбавка у розмірі з ураху ванням підвищення встанов леного статтею 6 Закону Укра їни « Про соціальний захист дітей війни» із змінами вн есеними Законом України « Пр о державний бюджет України на 2007 рік». Просить у задовол енні позову відмовити.

Суддя, перевіривши матері али справи та дослідивши над ані сторонами докази прийшо в до наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 122, ч. 1 ст. 197 КАС України справа розгляда ється у порядку письмового п ровадження.

З матеріалів справи виходить , що позивач має ста тус дитини війни, що підтве рджується копією посвідченн я.

Відповідно до ст.6 Закону У країни «Про соціальний захи ст дітей війни», у редакції, що діяла на 2007 рік, дітям вій ни пенсії або щомісячне гр ошове утримання чи

державна соціальна допом ога, що виплачується заміст ь пенсії, підвищується на 30 відсотків.

Пунктом 12 ст. 71 Закону Укра їни «Про державний бюджет У країни на 2007 рік» дію статті 6 Закону « Про соціальний за хист дітей війни» було при пинено.

Проте Рішенням Конституц ійного Суду України від 9 ли пня 2007 року № «Про соціальний захист дітей війни» 6-рп\2007, п.12 ст. 71 Закону України «Про д ержавний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено дію ст. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», в изнано неконституційним. Рі шення Конституційного Суду України у цій справі має п реюдиціальне значення для с удів при розгляді позовів у зв' язку з правовідносин ами, які виникли внаслідок дії положень статей зазнач еного закону.

Крім того, при розгляді с прави «Качко проти України» Європейський Суд з прав люд ини зауважив, що у межах своб оди дій держави визначити, які надбавки виплачувати своїм робітникам з державн ого бюджету. Держава може вв одити, призупиняти чи закін чити виплату таких надбаво к, вносячи відповідні змін и в законодавство. Однак, якщ о чинне правове положення передбачає виплату певних н адбавок і дотримано усі в имоги, необхідні для цього, о ргани державної влади не м ожуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповід ні положення є чинними ( п. 23 рішення)….Органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як н а причину невиконання свої х зобов' язань. ( П. 26 рішення)

Зазначеним рішенням також підтверджене неправомірне з меншення державою виплати по зивачу гарантованого йому пі двищення пенсії на 30 відсот ків від мінімальної пенсії за віком, за період з 9 липня 200 7 р. до 1 січня 2008 року.

Таким чином, суддя дійшов до висновку, що з 9 липня 2007 р. позивач мав право на отр имання пенсії згідно з Зак оном «Про соціальний захис т дітей війни», тобто на під вищення пенсії на 30 відсотк ів мінімальної пенсії за ві ком, але її не отримував.

Відповідач - Управління Пенсійного Фонду України у м . Євпаторія був зобов' язан ий здійснити позивачу пере рахунок державної соціальн ої допомоги, пенсії, у зв' яз ку з її підвищенням на підс таві ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей в ійни», оскільки з моменту пр ийняття Конституційним Суд ом рішення щодо неконституці йності положення п. 12 ст. 71 За кону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», ц я норма втратила чинність, а тому на день 9 липня 2007 року була чинною ст. ст. 6 та 7 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» , яка п ідлягала застосуванню до сп ірних правовідносин. Бездія льність відповідача, а саме Управління Пенсійного Фонд у України у м. Євпаторія, по н езастосуванню чинної норми Закону є протиправною.

Посилання представника в ідповідача на законодавчу неврегульованість питання щодо механізму виплати пе нсії, суддя вважає необґрунт ованими з наступних підстав .

Відповідно до ст. 64 Конститу ції України права і свободи людини і громадянина не мож уть бути обмеженими, крім ви падків, передбачених Конст итуцією України.

Згідно ч. ч. 3, 4 статті 8 Кодекс у Адміністративного судочин ства звернення до адмініс тративного суду для захист у прав і свобод людини і гро мадянина безпосередньо на підставі Конституції Украї ни гарантується. Забороняєт ься відмова у розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповнот и, неясності, суперечливості чи відсутності законодавс тва, яке регулює спірні пра вовідносини.

Факт неотримання пенсії у підвищеному розмірі не з аперечується відповідачам и і не потребує доведення.

Суддя вважає справедливим та відповідним обрання спос обу захисту права позивача, щ о порушено відповідачем, у ви гляді покладання обов' язк у щодо зобов' язання нараху вання позивачу державну со ціальну допомогу як дитині в ійни, але в межах встановлено го ст. 99 КАС України, яка встан овлює, що адміністративний п озов може бути подано в річни й строк, який обчислюється з дня , коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів. Наслідки пропущ ення строку звернення до адм іністративного суду визначе ні в ст. 100 КАС України, згідно з якою пропущення строку звер нення до адміністративного с уду є підставою для відмови у задоволенні адміністративн ого позову, якщо на цьому нап олягає одна із сторін.

Оскільки відповідач напол ягає в письмовому запереченн і на застосуванні наслідків пропущення вказаних строк ів, суддя визначає, що відпо відач зобов' язаний перера хувати позивачу, який зверну вся до суду 13.10.2009 р. недоплачену державну соціальну допомо гу за період з 13.10.2008 р. по 01.11.2009 р.

В інший частині позову слі д відмовити, як не передбачен у законом.

На підставі ст. ст.1, 3, 43, 48, 17,53, 55, ч. 1 ст. 85, п. 19 ч.1 ст. 92, 64 Конституції У країни, ч.1 ст. 6 Закону Україн и « Про соціальний захист ді тей війни», Рішенням Констит уційного Суду України 9 липн я 2007 року (справа про соціаль ні гарантії громадян,) Рішен ня Європейського Суду з прав людини «Качко проти Україн и», керуючись ст. ст. 7 - 12, 99,100, 197, 102, 122, 158, 159, 160, 161, 163, 167 КАС України, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в м . Євпаторії про визнання дій неправомірними та про зобов' язання нарахувати та виплати ти щомісячну соціальну допо могу - задовольнити частко во.

Визнати неправомірними д ії Управління пенсійного ф онду України в м. Євпаторія про відмову у перерахунку пе нсії ОСОБА_1 з урахування м соціальної допомоги як дит ині війни з 13.10.2008 р. по 01.11.2009 р.

Зобов' язати Управління пенсійного фонду України в м. Євпаторія здійснити пере рахунок ОСОБА_1 у розмір у державної соціальної доп омоги до пенсії як дитині ві йни за період 13.10.2008 р. по 01.11.2009 р. у р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком, відповідно до ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» (з урахув анням отриманої позивачем до плати до пенсії.)

В задоволенні позов у у іншій частині - відмови ти.

Постанова може бути ос каржене в апеляційному поряд ку через суд першої інстанці ї шляхом подачі в 10-денний стр ок з дня проголошення рішенн я заяви про апеляційне оскар ження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної с карги або в порядку ч. 5 ст. 186 КА С України.

Суддя Л.І. Горюнова

СудЄвпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.11.2009
Оприлюднено25.12.2009
Номер документу6965987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2568/09

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 28.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 12.01.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 30.12.2009

Адміністративне

Київський районний суд м. Полтави

Кузіна Жанна Василівна

Постанова від 18.11.2009

Адміністративне

Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим

Горюнова Людмила Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні