ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2011 р. Справа № 59219/09/9104
Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду у складі:
головуючого судді Пліша М.А .
суддів Довгопол ова О.М., Святецького В.В.,
розглянувши в порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу управління Пенсійн ого фонду України в м. Хмельни цькому на постанову Хмельниц ького міськрайонного суду Хм ельницької області від 01 липн я 2009 року у справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсі йного фонду України в м. Хмель ницькому про стягнення забор гованості,-
В С Т А Н О В И Л А :
ОСОБА_1 11.06.2009 року звернул ася в суд першої інстанції з а дміністративним позовом до у правління Пенсійного фонду У країни в м. Хмельницькому про зобов' язання відповідача провести нарахування та вип лату надбавки до пенсії як ди тині війни за період з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня по 31 грудня 2008 року в розмірах, п ередбачених ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни».
Постановою Хмельницького міськрайонного суду Хмельни цької області від 01.07.2009 року поз овні вимоги задоволено частк ово, зобов' язано відповідач а нарахувати і виплатити поз ивачу підвищення пенсії в ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком на підставі положень с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», в за доволенні решти позовних вим ог відмовлено.
Не погодившись з таким ріше нням суду першої інстанції у правління Пенсійного фонду У країни в м. Хмельницькому оск аржило його в апеляційному п орядку вважає постанову суду прийнятою з порушенням норм матеріального права.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що ст. 7 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» передбачено, що фінансо ве забезпечення державних со ціальних гарантій здійснюєт ься за рахунок коштів Держав ного бюджету України. Управл іння Пенсійного фонду Україн и в м. Хмельницькому здійснює свої повноваження по ефекти вному використанню коштів Пе нсійного фонду України, реал ізація нормативних приписів і пенсійних програм здійсню ється шляхом фінансування пе нсійних виплат за рахунок чі тко визначених прибутковою ч астиною бюджету Пенсійного ф онду України джерел і відпов ідно до конкретних напрямів витратної частини бюджету Пе нсійного Фонду України.
Крім того апелянт вказує, що судом першої інстанції непр авильно застосовано положен ня ч.1 ст.28 Закону України «Про з агальнообов`язкове державне пенсійне страхування», оскі льки ч.3 ст.28 даного Закону вста новлено, що мінімальний розм ір пенсії за віком, встановле ний на рівні прожиткового мі німуму, застосовується виклю чно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно і з Законом України «Про загал ьнообов`язкове державне пенс ійне страхування». Апелянт з азначає, що законодавством н е прийнято жодного нормативн ого акту на виконання вказан их вимог Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни», не визначено на законода вчому рівні за рахунок яких к оштів і джерел, в якому порядк у, яким чином обчислювати вка заний розмір. Тому просить по станову суду першої інстанці ї скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні п озову відмовити повністю.
Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційної скарги н е прибули, про дату, час та міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю доповіда ча, вивчивши матеріали справ и та обговоривши доводи апел яційної скарги, колегія судд ів вважає, що апеляційна скар га підлягає частковому задов оленню.
Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та у хвалює нове, коли має місце не повне з'ясування судом обста вин, що мають значення для спр ави, недоведеність таких обс тавин, невідповідність висно вків суду обставинам справи та порушення норм матеріальн ого або процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення справи чи питанн я.
Судом першої інстанц ії встановлено та підтвердже но матеріалами справи, що О СОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 є дит иною війни, а відтак має право на встановлене ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії.
Згідно ст. 6 згаданого Закон у, дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, яка виплачується зам ість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком, розмір якої у 2007 ро ці визначається прожитковим мінімумом для осіб, які втрат или працездатність, що урегу льовано ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування ».
Статтею 62 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» встановлено, що прож итковий мінімум осіб, які втр атили працездатність, встано влюється на рівні: з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гриве нь, з 1 жовтня - 411 гривень. Разо м з тим, дія норм п. 12 ст. 71 і ст. 111 За кону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», які п ередбачали вищевказані випл ати, була призупинена.
09 липня 2007 року рішенням Конс титуційного Суду України за № 6-рп у справі за конституційн им поданням 46 народних депута тів України щодо відповіднос ті Конституції України (конс титуційності) положень стате й 29, 36, частини другої статті 56, ч астини другої статті 62, частин и першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13 , 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 1 01, 103, 111 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік » (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції (є неконституційними) пол оження п. 12 ст. 71, ст. 111 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік». З цього резюму ється висновок, що зупинення законом про Державний бюдже т України дії інших законів У країни щодо надання пільг, ко мпенсацій і гарантій, внесен ня змін до інших законів Укра їни, встановлення іншого (дод аткового) правового регулюва ння відносин, ніж передбачен о законами України, не відпов ідає статтям 1, 3, частині другі й статті 6, частині другій стат ті 8, частині другій статті 19, ст аттям 21, 22, пункту 1 частини друг ої статті 92, частинам першій, д ругій, третій статті 95 Констит уції України.
Разом з тим, судом першої ін станції не враховано посилан ня представника відповідача на пропущення позивачем стр оку звернення до адміністрат ивного суду, який передбачен ий ч.2 ст.99 КАС України (в редакц ії, що діяла на момент виникне ння спірних правовідносин).
Так, згідно ч.1 ст.99 КАС Україн и (в редакції, що діяла на моме нт виникнення спірних правов ідносин), адміністративний п озов може бути подано в межах строку звернення до адмініс тративного суду, встановлено го цим Кодексом або іншими за конами.
Зважаючи на те, що підвищенн я до пенсії у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком не нара ховувалось відповідачем з 09.07 .2007 року, колегія суддів вважає , що в даному випадку слід заст осовувати річний строк зверн ення до суду відповідно до ст .99 КАС України (в редакції, що ді яла на момент виникнення спі рних правовідносин), оскільк и законодавством інших строк ів з цього приводу не встанов лено.
З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що в частині позовних вимог за 2007 рік слід в ідмовити, оскільки позивачем пропущено річний строк звер нення до суду, а, отже, вказані вимоги є безпідставними.
Що стосується позовних вим ог за 2008 рік, то рішенням Консти туційного Суду України від 22.0 5.2008 року №10-рп/2008 визнано неконст итуційним положення Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2008 рік», що обмежува ло дію ст. 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни», а відтак враховуючи річ ний строк звернення до суду т а дане рішення Конституційно го Суду України позовні вимо ги підлягають задоволенню ли ше з 11.06.2008 року і до 31.12.2008 року.
Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачу здійснює Пе нсійний фонд України в особі управління Пенсійного фонду України в м. Хмельницькому, об ов' язок щодо нарахування і виплати спірної допомоги пра вильно покладено на відповід ача у справі.
Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивачу у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.
Колегія суддів також зверт ає увагу, що відсутність бюдж етного фінансування на випла ту, передбаченого Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії, не може бути причиною н евиконання відповідним суб' єктом владних повноважень по кладених на нього зобов' яза нь, оскільки реалізація особ ою права, що пов' язане з отри манням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спі рних правовідносин норматив но-правових актах національн ого законодавства, не може бу ти поставлена у залежність в ід бюджетних асигнувань (ріш ення Європейського суду з пр ав людини у справі «Кечко про ти України»).
З врахуванням вище наведен ого судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги я вляються суттєвими і складаю ть підстави для висновку про неправильне застосування су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, які призвели до непр авильного вирішення справи, а також має місце невідповід ність висновків суду обстави нам справи.
Керуючись ст. 160, ч. 1 ст. 197, п. 3 ч. 1 с т. 198, ст. 202, ст.205, ст.207, ст. 254 КАС Украї ни, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А :
апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в м. Хмельницькому - задовол ити частково, скасувати пост анову Хмельницького міськра йонного суду Хмельницької об ласті від 01 липня 2009 року у спра ві № 2а-2568/09.
Прийняти нову постанову, як ою позов ОСОБА_1 задоволит и частково.
Зобов`язати управління Пен сійного фонду України в м. Хме льницькому нарахувати та вип латити ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімал ьної пенсії за віком передба ченої ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» за період з 11 червня 2008 року по 31 грудня 2008 року з врахуванн ям ст. 28 Закону України «Про за гальнообов`язкове державне п енсійне страхування» та випл ачених сум.
В решті позову відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копій особам, я кі беруть участь у справі, та м оже бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосере дньо до суду касаційної інст анції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді О.М. Довгополов
В.В. Святецький
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2011 |
Оприлюднено | 18.04.2011 |
Номер документу | 14883865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш М.А.
Адміністративне
Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим
Горюнова Людмила Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні