25/436
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 жовтня 2007 р. № 25/436
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючий суддя Першиков Є.В.
судді Данилова Т.Б.
Ходаківська І.П.
розглянувши
касаційну скаргу Державного підприємства "Макіїввантажтранс"
на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 19.06.2007 р.
у справі№ 25/436 Господарського суду Донецької області
за позовомДержавного підприємства "Донецька залізниця"
до відповідача Державного підприємства "Макіїввантажтранс"
про Стягнення 11123 грн. 43 коп.
За участю представників сторін:
від позивача –Ігнатова Н.О., за довіреністю
від відповідача –Локтєв С.А., за довіреністю
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство “Донецька залізниця” м.Донецьк звернулось до господарського суду Донецької області з позовною заявою до Державного підприємства “Макіїввугілля” м.Макіївка Донецької області про стягнення плати за користування вагонами у червні 2006р. у сумі 11123 грн. 40 коп.
За клопотанням відповідача, у зв'язку з реорганізацією здійснено заміну відповідача ДП “Макіїввугілля” його правонаступником –ДП “Макіїввантажтранс” м. Макіївка Донецької області.
Господарський суд Донецької області рішенням від 17.04.2007р. у справі № 25/436, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 19.06.2007 р., позовні вимоги ДП “Донецька залізниця” про стягнення плати за користування вагонами у розмірі 11123 грн. 40 коп. задовольнив частково у сумі 10901грн.16коп. В частині стягнення плати за користування вагонами у сумі 222 грн. 24 коп. відмовив.
Державне підприємство "Макіїввантажтранс" звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Донецького апеляційного господарського суду від 19.06.2007 р. та рішення господарського суду Донецької області від 17.04.2007р. у справі № 25/436 з підстав неправильного застосування норм матеріального та процесуального права, а справу направити на новий розгляд.
Відповідно до розпорядження Заступника Голови Вищого господарського суду України від 11.10.2007 р. у зв'язку з відпусткою судді Савенко Г.В. для перегляду справи в касаційному порядку утворено колегію суддів в наступному складі: головуючий –Першиков Є.В., судді –ДаниловаТ.Б., Ходаківська І.П.
Розглянувши матеріали справи та касаційної скарги, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено попередніми судовими інстанціями позивачем у червні 2006р. на залізничну під'їзну колію при станціях Макіївка та Харцизьк, що належить ДП “Макіїввугілля”, (тепер ДП “Макіїввантажтранс”) подавалися вагони під вивантаження та навантаження.
Облік часу перебування зазначених вагонів на під'їзній колії відповідача проводився станцією Макіївка за відомостями плати за користування вагонами форми “ГУ-46” №№ 061175, 061176, 061179-061182, 0606187, 0706188-0706190, 0806191-0806193, 1106200, 1106201, 1206203, 1306204, 1106197, 1106198, 1406206-1406208, 1006194-1006196, 1206202, 2006222, 2006223, 2406234, 2406235, 2506236, 2606239, 2606240, 2706241-2706243.
Позивачем за користування зазначеними вагонами відповідачу була нарахована плата за користування вагонами у сумі 641855грн.76коп., в тому числі 106975грн.96коп. –податок на додану вартість, нарахований на зазначену суму плати.
Відомості плати за користування вагонами відповідач підписав із зауваженнями, частину нарахованої плати, а саме 11123грн.40коп. ( в т.ч. ПДВ 1853грн.90коп.) не визнав, вважаючи її зайво нарахованою, у зв'язку з тим, що вагони, на його думку, пред'являлися залізницею з порушенням п.1.2.3 та 2.1 Єдиного Технологічного процесу роботи під'їзної колії ДП “Макіїввугілля” і станцій Макіївка, Харцизьк Донецької залізниці від 05.12.2005р. із перевищенням максимальної переробної спроможності вантажних пунктів контрагента відповідача –ВАТ “ЦЗФ “Пролетарська”.
Відповідно до ст. 1117 ГПК України, переглядаючи в касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів зазначає, що статтею 76 Статуту залізниць України встановлено, що час знаходження вагонів на залізничних під'їзних коліях, що обслуговуються їх локомотивами, визначається з моменту передачі вагонів на передавальних коліях. Місце і порядок операцій встановлюються договором про експлуатацію залізничної під'їзної колії. Договір про експлуатацію залізничної під'їзної колії та договір про подачу та забирання вагонів розробляється з урахуванням єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії із станцією примикання.
Як встановлено судами між ДП “Донецька залізниця” та ДП “Макіїввугілля” 31.01.2006р. було укладено договір № 1/111 на експлуатацію залізничної під'їзної колії ДП “Макіїввугілля” при станціях Макіївка, Харцизьк Донецької залізниці. Даний договір укладений між залізницею та відповідачем на підставі єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії ДП “Макіїввугілля” і станцій Макіївка, Харцизьк Донецької залізниці, затвердженого 05.12.2005р.
Умовами даного договору передбачено подавання вагонів в тому числі і на під'їзну колію для ВАТ ЦЗФ “Пролетарська”, яка є контрагентом відповідача та одержує вантажі як зі ст.Макіївка, так і зі станції Харцизьк.
Пунктом 4 договору № 1/111 від 31.01.2006 передбачено, що подавання вагонів на під'їзну колію та зарахування їх в користування власнику під'їзної колії здійснюється за інтервалами без попереднього повідомлення про час подавання вагонів:
а) навантажених:
- по ст. Макіївка –не менше 2-х годин;
- по ст. Харцизьк –не менше 3-х годин
по незалежним інтервалам для кожної ЦЗФ;
б) порожніх –не менш 4-х годин за єдиним інтервалом для обох станцій.
Відповідно пункту 6 даного договору максимальна кількість вагонів в кожній партії, яка одночасно зараховується в користування власнику під'їзної колії, складає не більше:
а) навантажених:
- по ст. Макіївка –15 вагонів, у тому числі 8 вагонів для ЦЗФ “Пролетарська”, 7 вагонів для ЦЗФ “Колосниковська”;
- по ст. Харцизьк –8 вагонів для ЦЗФ “Пролетарська”, 7 вагонів для ЦЗФ “Колосниковська”, 5 вагонів для інших контрагентів.
б) порожніх - 30 вагонів по кожній станції.
У відповідності до п.9 договору при подаванні залізницею на під'їзну колію вагонів з дотриманням умов, викладених у пунктах 4, 6 даного договору, вважається, що подавання вагонів на під'їзну колію здійснювалося у кількості, що не перевищує максимальну переробну спроможність пунктів навантаження та вивантаження.
Колегія суддів погоджується з висновком апеляційного господарського суду про те, що при дотриманні станціями Макіївка та Харцизьк встановлених договором інтервалів подавання вагонів та максимальної кількості вагонів у кожній партії, подавання вагонів здійснюється залізницею з дотриманням умов, викладених у п.п.4, 6 договору та враховуючи положення п. 9 договору вважається, що подавання вагонів на під'їзну колію здійснюється у кількості, що не перевищує максимальну переробну спроможність пунктів навантаження та вивантаження.
З умов договору, а саме: п.п.4, 6, 9, 13, 16 вбачається, що сторони узгодили приймання вагонів для кожної ЦЗФ по кожній станції, незалежно від того одночасно вагони прибувають на обидві станції чи ні, такі ж умови передбачені ЄТП.
Таким чином, виходячи з умов договору залізниця може подавати на під'їзну колію під вивантаження для ВАТ ЦЗФ “Пролетарська” 8 вагонів по станції Макіївка за інтервалом не менш 2 годин та 8 вагонів по станції Харцизьк за інтервалом не менш 3 годин, ці інтервали є незалежними для кожної ЦЗФ.
Отже, умовами договору не передбачено залежність інтервалів подавання вагонів між станціями та не передбачено узгодження інтервалів подавання вагонів між станціями Макіївка та Харцизьк.
Згідно пп.7 п.16 даного договору вагони можуть зі згоди власника під'їзної колії зі ст.Харцизьк подаватися на під'їзну колію та зараховуватися в користування в кількості більшій встановленої договором. У цьому випадку наступний інтервал здачі вагонів обчислюється виходячи із кількості зданих вагонів та у відповідності з пунктами 4 та 6 даного договору.
Відповідно пункту 13 даного договору власник під'їзної колії сплачує залізниці плату за користування вагонами (контейнерами) згідно Правил користування вагонами і контейнерами та інші збори та плати.
Як зазначено вище сторони у договорі на експлуатацію залізничної під'їзної колії при станціях Макіївка та Харцизьк Донецької залізниці №1/111 від 31.01.2006р., передбачили порядок експлуатації залізничної під'їзної колії, що належить відповідачу, та подавання (забирання) залізницею вагонів на залізничну під'їзну колію під вивантаження (навантаження).
У пункті 12 договору сторони передбачили подавання вагонів на цих умовах контрагентам відповідача, в тому числі ВАТ ЦЗФ “Пролетарська”.
Залізниця подавала вагони на під'їзну колію для ВАТ ЦЗФ “Пролетарська”, яка є контрагентом ДП “Макіїввугіллля”.
Оскільки матеріалами справи доведено, що подавання вагонів залізницею здійснено відповідно до умов договору № 1/111 від 31.01.2006р. у кількості, що не перевищувала максимальну переробну спроможність пунктів навантаження та вивантаження, то колегія суддів погоджується з висновками попередніх судових інстанцій щодо нарахування плати за користування вагонами у сумі 10901грн.16коп.
Отже, оскаржувана постанова апеляційного суду відповідає вимогам матеріального та процесуального права і підстав для її скасування не вбачається.
Відповідно до ст.ст. 85, 111-5 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні за згодою сторін оголошена вступна та резолютивна частини постанови.
Керуючись, ст.ст. 111-5, 111-9, 111-7, 111-11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Державного підприємства "Макіїввантажтранс" залишити без задоволення.
Постанову Донецького апеляційного господарського суду від 19.06.2007 р. у справі № 25/436 Господарського суду Донецької області залишити без змін.
Головуючий суддя Є. Першиков
Судді Т. Данилова
І. Ходаківська
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2007 |
Оприлюднено | 07.11.2007 |
Номер документу | 1086802 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Ходаківська І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні