Рішення
від 03.09.2010 по справі 2-2309-10
ОХТИРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-2309/2010 р.

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

3 вересня 2010 року Охтирс ький міськрайонний суд Сумсь кої області в складі:

головуючого судді Клімашевської І. В.

з участю секретаря Горпиняк І. В .

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в місті Охтирка цивільну справу за п озовом ОСОБА_1 до Управлін ня Пенсійного фонду України в м. Охтирка Сумської області про захист права на соціальн у підтримку, відповідно до ви мог Закону України "Про соціа льний захист дітей війни",

ВСТАНОВИВ:

Позивачка звернул ася в суд із зазначеним позов ом, обґрунтовуючи свої вимог и тим, що вона належить до соці альної категорії “дитина вій ни” і відповідно до ст. 6 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни” має право н а отримання соціальної допом оги в розмірі 30% від мінімальн ого розміру пенсії за віком, о днак в січні-серпні 2010 року їй платили не 30% від мінімальног о розміру пенсії за віком, а ли ше 10% прожиткового мінімуму ос іб, які втратили працездатні сть. Вважала, що недоотриманн я доплат до пенсії у вигляді д ержавної соціальної підтрим ки за січень-серпень 2010 року є п орушенням її права, тому звер нулася до суду та просила зоб ов' язати Управління пенсій ного фонду України в м. Охтирк а нарахувати на її користь не доплачену їй як дитині війни щомісячну державну соціальн у допомогу з 01.01.2010 року з урахув анням фактично проведених ви плат відповідно до Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни».

В судове засідання сторони не з' явились, надіслали зая ви про розгляд справи у їх від сутність. В зв' язку з чим сп рава розглядається відпові дно до ст. ст. 169, 197 ЦПК України у відсутність сторін та фіксац ії судового процесу за допом огою звукозаписуючого засоб у.

Відповідачем надіс лано письмове заперечення, в якому заперечуючи проти дан ого позову зазначив, що дійсн о «діти війни» вправі отриму вати підвищену пенсію на 30% ві д мінімальної пенсії за віко м. Проте дана норма не передба чає яким саме органом, за раху нок яких коштів та джерел та в якому процедурному порядку здійснюється призначення та виплата підвищення пенсії. П осилаючись на роз' яснення М іністерства юстиції України від 31.08.2007 року, вважав, що оскіль ки механізм реалізації полож ень Закону України «Про соці альний захист дітей війни» в ідсутній, дана норма є деклар ативною і вирішити питання п ро реалізацію вказаної норми можливо лише після внесення відповідних змін та доповне нь до цього Закону. Здійснююч и позивачу відповідні виплат и в 2009-2010 роках виходив з того, що фінансування виплат по Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» проводить ся із Державного бюджету Укр аїни, який затверджує Верхов на Рада України, а не з бюджету Пенсійного фонду України. То му впевнений, що діяв виключн о у межах своїх повноважень в ідповідно до Положення «Про Пенсійний фонд України» і у с посіб, передбачений чинним з аконодавством, і не мав права нараховувати підвищення до пенсії дітям війни в іншому п орядку, ніж той, що визначався Постановою Кабінету Міністр ів України №544 від 15.04.2003 року «Про підвищення розмірів трудови х пенсій». За таких обставин п росив відмовити позивачу в з адоволенні позовних вимог в повному обсязі за їх безпідс тавністю.

Суд, проаналізував ма теріали справи, дослідивши п исьмові докази, дійшов висно вку, що позов підлягає частко вому задоволенню з наступних підстав.

Так, судом встановлен о, що позивачка ОСОБА_1 нар одилася ІНФОРМАЦІЯ_1, що п ідтверджується копією паспо рту позивачки (а.с.4), а тому є ди тиною війни в розумінні Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни». Статус її як дитини війни підтверджує ться відміткою в пенсійному посвідченні (а.с.5).

Позивачка отримує пе нсію за віком і перебуває на о бліку в управлінні Пенсійног о фонду України в м. Охтирка.

Дане управління є орг аном Пенсійного фонду, воно м ає статус юридичної особи, як а призначає (здійснює перера хунок) і виплачує пенсії відп овідним категоріям громадян .

Згідно із ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі та в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.22 Кон ституції України однією з ко нституційних гарантій прав т а свобод людини і громадянин а є недопущення їх скасуванн я чи звуження їх обсягу при пр ийнятті нових законів або вн есення змін до чинних.

Статтею 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» передбачено, що ді тям війни пенсії або щомісяч не довічне грошове утримання чи державна соціальна допом ога, яка виплачується заміст ь пенсії, підвищується на 30% мі німальної пенсії за віком.

В січні - серпні 2010 року позивач отримував підвищенн я до пенсії як дитина війни в р озмірі 10% від прожиткового мін імуму для осіб, які втратили п рацездатність.

Відповідно до ст. 52 Закону У країни «Про Державний бюджет на 2010 рік», розміри державних с оціальних гарантій, що визна чаються залежно від прожитко вого мінімуму, встановлюютьс я відповідними законами Укра їни, цим Законом, та нормативн о-правовими актами Кабінету Міністрів України.

Відповідним Законом, який в становлює доплату до пенсії дітям війни є Закон України “ Про соціальний захист дітей війни”. Таким чином, виходячи із пріоритетності законів н ад підзаконними актами, при в изначенні розміру щомісячно ї державної соціальної допом оги за період з 01.01.2010 р. територі альні органи Пенсійного фон ду України у 2010 році повинні ді яти у відповідності з припис ами діючої норми ст. 6 Закону У країни “Про соціальний захис т дітей війни”, а не відповідн о до постанови КМУ за №530 від 28.05. 2008 р.

Статтею 64 Конституці ї України встановлено, що кон ституційні права і свободи л юдини і громадянина не можут ь бути обмежені, крім випадкі в, передбачених Конституцією України. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускаєт ься звуження змісту та обсяг у існуючих прав і свобод.

Згідно ст. 3 Цивільно-п роцесуального кодексу Украї ни кожна особа має право в пор ядку, передбаченому цим Коде ксом, звернутися до суду за за хистом своїх порушених, неви знаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів. Із змісту позовної заяви т а заперечень відповідача вба чається, що мається спір з пр иводу обчислення та виплати щомісячної державної соціа льної допомоги відповідно до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни».

На час розгляду судо м позову положення ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни» є діючими. Ін ший нормативний акт, що врегу льовував би питання щодо роз міру зазначеної соціальної в иплати, відсутній. В зв' язку з чим, при визначенні розміру належної позивачу соціально ї допомоги за 2010 рік, необхідно керуватися ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни», згідно з якою розмі р соціальної допомоги склада є 30% від мінімального розміру пенсії за віком. Мінімальний розмір пенсії за віком встан овлений ст. 28 Закону України « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування» і складає з 01.01.2010 року - 695 гривень, з 01.04.2010 року - 706 гривень. Таким чи ном з 01.01.2010 року по день винесен ня рішення суду позивачу під лягає виплаті 30 % від зазначен их сум

За чинним законодавс твом розмір мінімальної пенс ії за віком визначається лиш е за правилами, передбаченим и ст. 28 Закону України “Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування”, іншого нормативно - правового акта , який би визначав цей розмір а бо встановлював інший розмір , немає.

З огляду на вищевикла дене, суд вважає, що неможливо прийняти до уваги положення ч. 3 ст. 28 зазначеного Закону, з я кої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встан овлений абзацом першим части ни першої цієї статті, застос овується виключно для визнач ення розмірів пенсії, призна чених згідно з цим Законом, ос кільки, наявність такої норм и та відсутність іншого міні мального розміру пенсії за в іком не є підставою для відмо ви в реалізації позивачем ко нституційної гарантії, встан овленої ст. 46 Конституції Укра їни та права на отримання доп лати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України “Про соці альний захист дітей війни”.

Крім того, суд вважає безпідставним посилання від повідача на відсутність кошт ів щодо забезпечення виплат зазначеної доплати до пенсії , оскільки, органи державної в лади не можуть посилатися на відсутність коштів, як на під ставу невиконання своїх зобо в'язань, які встановлені ст. 46 Конституції України та зазна чено нормою Закону.

Суд не може погодитис я з доводами відповідача щод о не визначеності на законод авчому рівні питання відносн о органу, на який покладено об ов'язок здійснення виплат пі двищення до пенсії особам, як і мають статус дитини війни.

Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення “Про Пенсійний фо нд України” і здійснює свої п овноваження на підставі п. 15 з азначеного положення через с творені в установленому поря дку його територіальні управ ління. Відповідно до Закону У країни “Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання” рішення про призначе ння та перерахунок пенсій пр иймаються районним управлі нням Пенсійного фонду Україн и за місцем проживання пенсі онерів.

Таким чином, суд дійшов вис новку, що обов'язок по нарахув анню та виплаті доплати до пе нсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України “Про соціа льний захист дітей війни” по кладено на Управління Пенсій ного фонду України в м. Охтирк а Сумської області, за місцем проживання позивача.

Проаналізувавши доводи ст орін, суд вважає, що право пози вача як дитини війни на отрим ання підвищення до пенсії у р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком було порушено відпов ідачем, оскільки управління Пенсійного Фонду неправомір но не нараховувало і не випла чувало підвищення до пенсії у встановленому законом розм ірі.

Відповідно до ст. 4 ЦП К України, суд захищає права, с вободи та інтереси фізичних осіб у спосіб, визначений зак онами України.

Способи захисту циві льних справ визначені ст. 16 ЦК України, на підставі якої суд вважає необхідним зобов' яз ати відповідача нарахувати т а виплатити позивачу суму не донарахованого і недоплачен ого підвищення до пенсії як д итині війни в розмірі 30 % мінім альної пенсії за віком, яка ви значена в ч.1 ст. 28 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня», за 2010 рік за період з 1 січня 2010 року по день винесення ріше ння з урахуванням фактично о триманих позивачем виплат.

Таким чином, вимоги позив ача підлягають частковому за доволенню.

Відповідно до ст. 88 ЦПК Украї ни, підлягають стягненню з ві дповідача на користь позивач а понесені ним витрати на суд овий збір у розмірі 8 грн. 50 коп. , та за ІТЗ розгляду цивільно ї справи в Охтирському міськ районному суді в розмірі 37 гр н.

На підставі викладе ного, керуючись ст. 64 Конститу ції України, ст. ст. 3,6 Закону Ук раїни “Про соціальний захист дітей війни”, Законом Україн и “Про виконання рішень та за стосування практики Європей ського суду з прав людини, ст. ст. 10, 60, 212-215 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в м. Охтирка Сумської обл асті про захист права на соці альну підтримку, відповідно до вимог Закону України "Про с оціальний захист дітей війни " задовільнити частково.

Зобов'язати управління Пен сійного фонду України в м. Охт ирка здійснити перерахунок д ержавної соціальної підтрим ки ОСОБА_1, як особі зі ста тусом "діти війни" відповідно до ст. 6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" в розмірі 30 відсотків мінімал ьної пенсії за віком від розм іру встановленого ч.1 ст.28 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове пенсійне страхування " та провести дані виплати за 2 010 рік, починаючи з 01.01.2010 року по д ень винесення рішення з урах уванням фактично проведених виплат.

Стягнути з управлін ня Пенсійного фонду України в м. Охтирка на користь ОСОБ А_1 37 грн. за інформаційно-тех нічне забезпечення та 8 грн,50 к оп. судового збору, оплачених нею за розгляд цивільної спр ави в Охтирському міськрайон ному суді Сумської області.

В іншій частині позов ні вимоги залишити без задов олення

Рішення може бути оскарже но в Апеляційний суд Сумсько ї області через Охтирський м іськрайонний суд протягом 10 д нів з дня отримання копії цьо го рішення.

Суддя Охтирського

міськрайонного суду І. В. Клімашевс ька

ОСОБА_1

АДРЕСА_1

№ 2-2309/10

03.09.2010 р.

Охтирський міськрайон ний суд направляє на Вашу адр есу копію рішення за № 2-2309/10 від 03.09.2010 року до відома, оскільки, В и не були присутні при розгля ді справи .

Додаток: рішення на 1 арк .

Суддя Охтирського

міськрайонного суду: І. В. Клімаше вська

Управлінню Пенсійн ого фонду України

в м. Охтирка

м. Охтирка, вул. Жовтнева 23

№ 2-2309/10

03.09.2010 р.

Охтирський міськрайон ний суд направляє на Вашу адр есу копію рішення за № 2-2309/10 від 03.09.2010 року до відома, оскільки, В и не були присутні при розгля ді справи .

.

Додаток: рішення на 1 арк .

Суддя Охтирського

міськрайонного суду: І. В. Клімаше вська

СудОхтирський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення03.09.2010
Оприлюднено06.10.2010
Номер документу11487300
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2309-10

Рішення від 29.09.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Маринчук М. П.

Рішення від 29.09.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Маринчук Михайло Павлович

Рішення від 03.09.2010

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Клімашевська Ірина Валентинівна

Рішення від 08.09.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Ліпчанський Сергій Миколайович

Рішення від 23.06.2010

Цивільне

Дебальцевський міський суд Донецької області

Сухоручко Юлія Олександрівна

Рішення від 04.06.2010

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Андреєв Віктор Васильович

Рішення від 09.06.2010

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Колодіна Любов Володимирівна

Рішення від 22.04.2010

Цивільне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Геєнко Михайло Георгійович

Рішення від 26.02.2010

Цивільне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Тверський Сергій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні