Ухвала
від 25.12.2023 по справі 580/3523/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкладення підготовчого засідання

25 грудня 2023 року справа № 580/3523/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової розглянув матеріали адміністративної справи № 580/3523/23 за позовом Золотоніської окружної прокуратури (вул. Шевченка 153, м. Золотоноша, Черкаська область, 19701, код ЄДРПОУ 02911119) в інтересах держави (орган уповноважений здійснювати функції держави у спірних правовідносинах відсутній) до Іркліївської сільської ради (вул. Соборності 2, с. Іркліїв, Золотоніський район, Черкаська область, 19950, код ЄДРПОУ 34177193) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.

09.05.2023 вх.№18074/23 прокурор, звернувшись в інтересах держави до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Іркліївської сільської ради, просить:

- визнати протиправною бездіяльність Іркліївської сільської ради щодо невжиття заходів з приводу набуття права власності на гідротехнічну спороду, тип гідротехнічних споруд шахтний 31Б в адміністративних межах села Іркліїв Золотоніського району Черкаської області розташованих на водному об`єкті - ставок, площа водного об`єкта становить 58,1632 га, з кадастровим номером №7125182800:05:000:6005, розташованого на річці Ірклій; - зобов`язати Іркліївську сільську раду вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на гідротехнічну споруду, тип гідротехнічних споруд шахтний 31 Б в адміністративних межах села Іркліїв Золотоніського району Черкаської області розташованих на водному об`єкту - ставок, площа водного об`єкта становить 58,1632 га, з кадастровим номером №7125182800:05:000:6005 розташованого на річці Ірклій.

Ухвалою суду від 14.09.2023 відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Ухвалою суду від 15.12.2023 постановлено подальший розгяд справи здійснювати за правилами загального позовного, призначене підготовче судове засідання на 19.12.2023-відкладене на 25.12.2023.

25.12.2023 вх. 57909/23 прокурор Золотоніської окружної прокуратури надав до суду клопотання про залучення до розгляду у справі в якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області.

В обгрунтування клопотання зазначає, що згідно листа Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області від 30.05.2023 №687/02, від 17.06.2023 №767/02 (що додані відповідачем до відзиву на позовну заяву), повідомляється, що на замовлення Служби у 2021 році виготовлено кошторисну документацію на проведення капітального ремонту ділянки автомобільної дороги Н-08 в межах с. Іркліїв - км 136+200 км 151+100 під якою знаходиться гідроспоруда, що є предметом спору, зокрема проектом передбачено проведення ремонтних робіт на водопропускній трубі такої автомобільної дороги, проте у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, проведення вказаних робіт зупинено. Додатково повідомляється, що труба перебуває на балансі служби. Прокурор вважає, що вказані факти можуть вплинути на права та обов`язки Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області.

25.12.2023 вх. 57931/23 представник Іркліївської сільської ради надала до суду клопотання про залучення співвідповідачем у справу Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області.

Протокольною ухвалою від 25.12.2023 суд відмовив у задоволенні клопотань прокурора про залучення в якості третьої особи та представника Іркліївської сільської ради про залучення співвідповідачем - Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області, залучив з власної ініціативи співвідповідачем у справу - Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області, позаяк «право на суд» відповідно до судової практики включає не тільки право ініціювати провадження, але й право отримати «вирішення» спору судом.

Представники сторін не надали доказів на підтвердження того, що труба не є частиною гідроспоруди у контексті твердження про утримання, ремонт (капітальний чи поточний), частина конструкції якої є/не є на балансі іншої юридичної особи.

Згідно з пунктом 3.7 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» капітальний ремонт - це сукупність робіт на об`єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв`язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Для інженерного захисту берегів річок, озер, морів, водосховищ зводять споруди відповідно до ДБН В.1.1-24:2009 «Захист від небезпечних геологічних процесів. Основні положення проектування», розділ «Берегозахисні споруди і заходи, вимоги до них».

Матеріали позовної заяви не містять проектної документації щодо розміщення труби в гідроспоруді чи за її межами щодо експлутаційного утримання та ремонту автомобільної дороги, проте на замовлення Служби у 2021 році виготовлена кошторисна документація на проведення капітального ремонту ділянки автомобільної дороги Н-08 в межах с. Іркліїв.

Одержувачі бюджетних коштів - організації, які є балансоутримувачами автомобільних доріг загального користування державного значення в областях та виконують функції замовника робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання цих доріг (постанова КМУ від 1 липня 2020 р. № 539 «Про виділення коштів для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення»). Розроблення проектно-кошторисної документації на виконання робіт та затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи здійснюється відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560, де під терміном «проект будівництва» варто розуміти проектну документацію на будівництво об`єктів та комплексів (будов), розроблену для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту на таких стадіях проектування, як техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок, ескізний проект, проект, робочий проект.

Відповідно до постанови КМУ від 30 березня 1994 р. № 198 «Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони», що поширюється на автомобільні дороги загального користування - експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування та інших видів автомобільних доріг може здійснюватися на основі довгострокових (до семи років) договорів (контрактів) відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про автомобільні дороги».

Загальновідомо з ЄДРСР щодо факту привласнення та розтрати державних коштів під час капітального ремонту мосту, що у справі № 554/8197/19 встановлено: технічний стан мосту через річку Кобелячок, що розташований на автомобільній дорозі державного значення М-22 Полтава-Олександрія визначений як «не придатний до нормальної експлуатації» (категорія « 3»). Міст через річку Кобелячок, який розташований на 48 кілометрі автомобільної дороги державного значення М-22 Полтава-Олександрія обмежено працездатний (експлуатаційний стан « 4 обмежено працездатний») споруда експлуатується в обмеженому режимі і вимагає спеціального контролю за станом її елементів. У справі № 405/1200/22 щодо капітального ремонту водопропускної труби / водопропускної споруди/проведення аварійних робіт з відновленням штучної споруди перевіряється привласнення грошових коштів шляхом внесення до звітної документації недостовірних даних, а саме завищення фактичної вартості виконаних робіт та придбаних будівельних матеріалів.

Автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Автомобільні дороги місцевого значення поділяються на обласні та районні. Перелік доріг місцевого значення, у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів, затверджують Рада міністрів Автономної Республіки Крим та обласні державні адміністрації один раз на три роки (ст.8 Закону № 2862-IV). Відповідно до ст.10 Закону України від 8 вересня 2005 року № 2862-IV «Про автомобільні дороги» органами, що здійснюють управління автомобільними дорогами загального користування, є: центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення; Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольська міська державні адміністрації, проте немає органів місцевого самоврядування.

Метою участі держави в особі відповідних органів у адміністративних правовідносинах є публічний інтерес, тобто вступаючи у такі відносини, держава в особі відповідного органу має на меті, в першу чергу, захист інтересів держави, територіальної громади, невизначеного кола осіб. Аналогічний висновок міститься у постановах Великої Палати Верховного Суду від 26 лютого 2019 року у справі № 915/478/18 та від 27 лютого 2019 року у справі № 761/3884/18.

Оскільки протягом тривалого часу гідроспоруда може зазнавати руйнації, важливо зясувати право власності/часткову власність балансоутримувача труби та подальшого управління майном територіальних громад, розташованих на водному об`єкті - ставок, площа водного об`єкта становить 58,1632 га, з кадастровим номером №7125182800:05:000:6005, на річці Ірклій (прокурор не розмежовує водойм(ставок-створений штучно та річку- водний потік, створений природою, який живиться за рахунок підземних вод) під час формування позовних вимог), враховуючи публічне повідомлення Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області (ЄДРПОУ 05422303) як балансоутримувача частини майна (труби як конструкції), суд дійшов висновку про залучення другим відповідачем.

Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Згідно із ч. 4 ст. 48 КАС України, якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Відповідно до ч. 3 частини 1 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного строку підготовчого провадження зокрема, у випадку залучення співвідповідача, такі особи мають право подати клопотання про розгляд справи спочатку не пізніше двох днів з дня вручення відповідної ухвали. Якщо таку клопотання не буде подане у вказаний строк, суд продовжує розгляд справи.

Враховуючи зміст ч.3 статті 181 КАС України суд дійшов висновку про відкладення підготовчого судового засідання в адміністративній справі № 580/3523/23 з метою забезпечення принципу рівності і змагальності у зв`язку із забезпеченням виконання процесуальних обов`язків сторін надати обгрунтовану позицію та пояснення щодо спірних правовідносин.

Відповідно до частини 6 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України разі відкладення підготовчого засідання або оголошення перерви підготовче засідання продовжується зі стадії, на якій засідання було відкладене або у ньому була оголошена перерва. Відповідно до частини 8 статті 223 Кодексу адміністративного судочинства України про відкладення розгляду справи або перерву у судовому засіданні, місце, дату і час нового судового засідання або продовження судового засідання суд повідомляє під розписку учасників справи, які були присутніми у судовому засіданні. Учасники справи, які не прибули або яких суд вперше залучає до участі в судовому процесі, повідомляються про судове засідання ухвалами.

Керуючись статтями Керуючись статтями 44, 173, 179, 181, 223, 241, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Залучити другим відповідачем (співвідповідачем) Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області (бул. Шевченка 389, м. Черкаси, 18006, ЄДРПОУ 05422303).

Запропонувати позивачеві у межах ст.180 КАС України уточнити позовні вимоги у контексті ч.1 ст.47 КАС України щодо різних водойм (ставок, річка), споруд та повноважень з утримання об`єктів учасниками справи - співвідповідачами.

Відкласти підготовче судове засідання в адміністративній справі №580/3523/23 за позовом Золотоніської окружної прокуратури в інтересах держави до Іркліївської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Зобов`язати позивача надіслати на адресу співвідповідача - Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області копії позовної заяви з додатками.

Зобов`язати відповідача Іркліївську сільську ради направити на адресу співвідповідача - Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області копію відзиву.

Запропонувати співвідповідачеві - Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області до часу призначеного судового засідання, у разі не визнання адміністративного позову, надіслати: до суду відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), що підтверджують фактичні обставини; позивачу копію відзиву з додатками.

Витребувати у Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області докази відображення в балансі (водопропускної) труби, що знаходиться під автомобільною дорогою Н-08 в межах с. Іркліїв - км 136+200 151+100 з поясненням, регістрами бухгалтерського облікову та документами на підтвердження замовлення у 2021 році виготовлення кошторисної документації на проведення капітального ремонту ділянки автомобільної дороги Н-08 в межах с. Іркліїв із поясненням стану реалазації, отримання та використання коштів/причин незавершення капітального ремонту якої саме споруди, що необхідно надати до суду протягом 15 календарних днів з дати отримання ухвали.

Встановити позивачу для подання відповіді на відзив 2-денний строк з дня отримання відзиву на позов. У разі подання позивачем відповіді на відзив, встановити відповідачам для надання своїх заперечень 2-денний строк з дня отримання відповіді на відзив.

Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до частини 5 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані: подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази.

Призначити підготовче судове засідання на 17.01.2024 об 11 годині 40 хвилин, що буде проводитись суддею Трофімовою Л.В. у приміщенні Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 117, із повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

У судове засідання викликати осіб, які беруть участь у справі. Учасники справи, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов`язані завчасно повідомити про це суд (частина 2 статті 131 Кодексу адміністративного судочинства України).

Ухвала не оскаржується (стаття 294 Кодексу адміністративного судочинства України).

Копію ухвали направити учасникам справи.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено27.12.2023
Номер документу115905987
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —580/3523/23

Рішення від 30.01.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 30.01.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 23.06.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні