Справа № 375/7/23
Провадження № 2/375/40/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2023 року смт Рокитне
Рокитнянський районний суд Київської області у складі:
головуючої судді Чорненької О.І.,
за участі секретаря судового засідання Киричок В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження, в залі суду в смт Рокитне, відповідно до частини 2 статті 247 ЦПК України без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного товариства "Укрпошта", Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області та ОСОБА_2 про зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Стислий виклад обставин справи та обгрунтування позовних вимог
Представником позивачки - адвокатом Іллінським О.В. подано позов про зобов`язання відповідача - Акціонерного товариство "Укрпошта" подати до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , за період її роботи в АТ "Укрпошта"з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014.
В обґрунтування позовних вимог представник позивач посилається на те, що на початку квітня місяця 2022 року його довірителька звернулась до органу Пенсійного фонду України з заявою про призначення їй пенсії за віком.
06.04.2022 отримала рішення про відмову у призначенні пенсії за № 104250011174, у якому зазначалося, що необхідний страховий стаж для призначення пенсії за віком становить 23 роки, а її страховий стаж складає 19 років 2 місяці 5 днів.
Згідно даних, якими володіє Пенсійний фонд України (форма РС-право) трудова діяльність ОСОБА_1 розпочалась 03.07.1985 і тривала до 31.12.2003 (загалом 19 років 2 місяці 5 днів).
Фактично трудова діяльність ОСОБА_1 тривала з 03.07.1985 до 15.12.2014 та становить 27 років 7 місяців та 15 днів, що доводиться відповідними записами у її трудовій книжці.
Наведене доводить, що до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування про період трудової діяльності його довірительки, на підставі яких органи Пенсійного фонду України здійснюють обчислення страхового стажу застрахованих осіб, внесені відомості про трудовий стаж ОСОБА_1 в АТ "Укрпошта" лише частково за період з 01.04.2003 по 31.12.2003.
Період роботи позивачки в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014 у вказаному Реєстрі не відображений.
При цьому, Позивачці стало відомо, що до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування внесені індивідуальні відомості про іншу застраховану особу - ОСОБА_2 , яка також перебуває у трудових відносинах з АТ "Укрпошта". У графі "Реєстраційний номер обліково картки платника податків" витягу з зазначеного Реєстру відносно ОСОБА_2 зазначено: 2446605863 - реєстраційний номер облікової катки платника податків, який належить позивачці ОСОБА_1 .
Зазначений реєстр формувався при переході на нову форму обліку з 01.01.2004 і Акціонерним товариством "Укрпошта" були надані невірні індивідуальні відомості про застрахованих осіб органам Пенсійного фонду України в частині зазначення їхніх реєстраційних номерів облікових карток платників податків, в результаті чого РНОКПП, який належить позивачці ОСОБА_1 , був внесений до індивідуальних відомостей про застраховану особу - ОСОБА_2 , що могло потягти за собою зарахування страхових внесків, сплачених Акціонерним товариством "Укрпошта" за позивачку ОСОБА_1 , на рахунок іншої особи - ОСОБА_2 .
Тобто, на даний час до Системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб органів Пенсійного фонду України не внесені відомості про трудовий стаж застрахованої особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за період її роботи в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 року № 7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органами Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовується в системі загальнообов`язкового державного пенсійною страхування" визначено, що у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу. Коригування або скасування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціонування системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.
Пунктом 2.17 постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 року № 26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України" визначено, що коригуючі (корегуючий або скасовуючий документ) дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надаються також у таких випадках: якщо страхувальником було допущено помилку в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційний номер за довідкою ДПА або серія та номер свідоцтва про загальнообов`язкове державне соціальне страхування), коді підстави для обчислення стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (спеціальний стаж), подаються: таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "скасовуюча" за ті звітні періоди, в яких дані були подані з невірними вищезазначеними реквізитами.
05.01.2023 на адресу відповідача було відправлено вимогу про подання до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області коригуючих даних до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , за період її роботи в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014. Однак, зазначена вимога відповідачем не виконана, що стало підставою для звернення до суду із даним позовом.
З урахуванням наведеного, просить суд зобов`язати відповідача - Акціонерне товариство "Укрпошта" подати до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , за період її роботи в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014 та стягнути з відповідача понесені судові витрати, які складаються із суми сплаченого судового збору та витрат на правничу допомогу.
09 березня 2023 року представником відповідача - АТ "Укрпошта" надано відзив на позов, відповідно до якого у задоволенні позову просять відмовити. Свою позицію обгрунтовують тим, що помилка щодо обліку страхового стажу виникла у зв`язку з присвоєнням ОСОБА_1 та ОСОБА_2 одного реєстраційного номера облікової картки платника податків. Це сталось у зв`язку з тим, що при укладенні трудового договору ОСОБА_2 була надана довідка про присвоєння їй РНОКПП: НОМЕР_1 . У ході трудових відносин було виявлено зазначений факт та ОСОБА_2 13.07.2015 було присвоєно інший РНОКПП: НОМЕР_2 , який і відображався у подальшому в бухгалтерських документах.
Однак вважає, що твердження позивача, що вказану помилку допущено підприємством, не відповідає дійсності, оскільки при прийнятті на роботу ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надали довідки про присвоєння РНОКПП із зазначенням одного і того ж номера, саме це призвело до неправильного відображення даних в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Крім того зазначає, що під час реорганізації підприємства на підставі наказу від 01.08.2017 №1020 "Про реорганізацію Київської обласної дирекції та Київської міської дирекції ПАТ "Укрпошта"" Київська обласна дирекція була припинена шляхом об`єднання з Київською міською дирекцією ПАТ "Укрпошта". У ході проведення зазначеної реорганізації були втрачені дані персоніфікованого обліку по ОСОБА_1 та ОСОБА_2
21 червня 2023 року представником позивача - адвокатом Іллінським О.В. подано заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої, оскільки сторона відповідача під час судового розгляду даної справи вживала заходів для внесення корегуючих відомостей про застраховану особу до системи персоніфікованого обліку, однак, позитивного результату це не дало, тому з метою ефективного захисту прав та законних інтересів позивачки просить суд зобов`язати Головне управління Пенсійного фонбу України внести до системи персоніфікованного обліку відомостей про застрахованих осіб корегуючі дані відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , за період її роботи в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014.
Окрім того, 04 серпня 2023 року представником позивача - адвокатом Іллінським О.В. подано заяву про збільшення позовних вимог, відповідно до якої, просить:
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області прийняти від Акціонерного товариства "Укрпошта" коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_2 , та внести зміни до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування - корегуючі дані відносно ОСОБА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 , за періоди її роботи в АТ "Укрпошта" (код ЄРДПОУ: 22919784) з січня 2004 року по грудень 2010 року про скасування недостовірних відомостей в записі про номер облікової картки застрахованої особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків) з " НОМЕР_1 " на " НОМЕР_2 ";
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області прийняти від Акціонерного товариства "Укрпошта" коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , та внести зміни РНОКПП: НОМЕР_1 , за періоди її роботи в Київській обласній дирекції УДППЗ "Укрпошта" (код ЄРДПОУ: 22919784) з 01 січня 2004 року по 08 січня 2013 року та з 05 листопада по 15 грудня 2014 року.
Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі
Позовна заява надійшла до Рокитнянського районного суду Київської області 06 січня 2023 року та відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, передана у провадження судді Чорненької О.І.
Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 13 січня 2023 року позовну заяву залишено без руху та позивачеві надано 10 денний строк для усунення недоліків позовної заяви, а саме сплати судового збору.
Упродовж зазначеного строку, позивачем усунено виявлені недоліки позовної заяви та надано суду квитанцію про сплату судового збору.
Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 23 січня 2023 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження. Справу призначено до розгляду на 10 годину 20 лютого 2023 року.
17 лютого 2023 року на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача - АТ "Укрпошта" про відкладеня судового засідання у справі, призначеного на 20 лютого 2023 року, та продовжити строк на надання відзиву на заявлений позов.
З огляду на викладене судовий розгляд справи було відкладено до 23 березня 2023 року.
07 березня 2023 року представником відповідача - АТ "Укрпошта" у зазначеній справі заявлено клопотання про забезпечення її участі у розгляді справи у режимі відеоконференції, яку проводити із Шевченківським районним судом м. Києва. Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 10 березня 2023 року зазначене клопотання представника позивача задоволено та постановлено проводити розгляд справи у режимі відеоконференції.
09 березня 2023 року від представника відповідача - АТ "Укрпошта" надійшло клоплтання про витребування доказів, зокрема: витребувати від Васильківської Державної податкової інспекції Головного управління Державної податкової служби у Київській області відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, який належав ОСОБА_2 та від Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області відомості, які були внесені до реєстру застрахованих осіб стосовно реєстраційного номеру облікової картки платника податків ОСОБА_2 .
Ухвалою Рокитнняського районного суду Київської області від 23 березня 2023 року зазначене клопотання представника відповідача задоволено та розгляд справи відкладено до 20 квітня 2023 року.
У судовому засіданні, призначеному на 20 квітня 2023 року представником відповідача - АТ "Укрпошта" заявлено клопотання про відкладення розгляду справи. Розгляд справи було відкладено до 12 травня 2023 року.
11 травня 2023 року представником відповідача - АТ "Укрпошта" заявлено клопотання про приєднання до матеріалів справи письмових доказів, а саме: докази щодо спроб коригування відомостей за минулі періоди в частині застрахованих обіб ОСОБА_1 та ОСОБА_2
20 травня 2023 року на адресу суду надійшло клопотання представника позивачки - адвоката Іллінського О.В. про відкладення розгляду справи у зв`язку з необхідністю ознайомлення з наданими стороною відповідача доказами. Розгляд справи відкладено до 19 червня 2023 року.
У судовому засіданні, призначеному на 19 червня 2023 року представником відповідача - АТ "Укрпошта" заявлено клопотання про долучення до матеріалів справи доказів, а саме щодо подання відповідачем коригуючих даних відносно застрахованої особи - ОСОБА_2 .
Представником позивачки - адвокатом Іллінським О.В. подано клопотання про залучення Пенсійного фонду України до участі у справі як співвідповідача.
У судовому засіданні, призначеному на 19 червня 2023 року оголошено перерву до 21 червня 2023 року, у зв`язку з необхідністю надати стороні позивача час на підготовку уточнених позовних вимог у зв`язку із залученням Пенсійного фонду України співвідповідачем у справі.
21 червня 2023 року представником позивача надано уточнену позовну заяву. Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 21 червня 2023 року клопотання сторони позивача про залучення співвідповідача у справі задоволено та розгляд справи відкладено до 02 серпня 2023 року.
У судовому засіданні, призначеному на 02 серпня 2023 року розгляд справи відкладено до 09 години 30 хвилин 04 вересня 2023 року, у зв`язку з неналежним повідомлення співвідповідача у справі - Пенсійного фонду України.
У судовому засіданні, призначеному на 04 вересня 2023 року, представником позивача заявлено клопотання про залучення до участі у справі як співвідповідача - ОСОБА_2 .
Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 04 вересня 2023 року залучено співвідповідача - ОСОБА_2 та розгляд справи відкладено до 15 години 26 вересня 2023 року.
26 вересня 2023 року справа знята з розгляду у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному та відкладена до 15 години 30 хвилин 02 листопада 2023 року.
Судове засідання, призначене на 02 листопада 2023 року було відкладено до 15 години 06 грудня 2023 року за клопотання представника позивача.
06 грудня 2023 року у системі "Електронний суд" представником позивача - адвокатом Іллінським О.В. заявлено клопотання про стягнення на користь позивачки понесенипх нею судових витрат, а саме витрат на правову допомогу у розмірі 7000 гривень. До клопотання долучено документи, які підтверджують витрати позивачки на правовову допомогу.
Крім того, представником позивача подано клопотання про судовий розгляд справи у його відсутності та відсутності його довірительки. Заявлений позов підтримують та просять його задовольнити. У разі неявки у судове засідання відповідачів та їх представників, не заперечує проти заочного розгляду справи.
Фактичні обставини, встановлені судом та зміст спірних правовідносин.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянкою України, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , згідно зі статтею 47 ЦПК України здатна здійснювати свої цивільні процесуальні права та обов`язки.
На початку квітня місяця 2022 року ОСОБА_1 звернулась до органу Пенсійного фонду України з заявою про призначення їй пенсії за віком. 06.04.2022 отримала рішення про відмову у призначенні пенсії за № 104250011174, у якому зазначалося, що необхідний страховий стаж для призначення пенсії за віком становить 23 роки, а її страховий стаж складає 19 років 2 місяці 5 днів.
Згідно даних, якими володіє Пенсійний фонд України (форма РС-право) трудова діяльність ОСОБА_1 розпочалась 03.07.1985 і тривала до 31.12.2003 (загалом 19 років 2 місяці 5 днів).
Фактично трудова діяльність ОСОБА_1 тривала з 03.07.1985 до 15.12.2014 та становить 27 років 7 місяців та 15 днів, що доводиться відповідними записами у її трудовій книжці.
Наведене доводить, що до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування про період трудової діяльності його довірительки, на підставі яких органи Пенсійного фонду України здійснюють обчислення страхового стажу застрахованих осіб, внесені відомості про трудовий стаж ОСОБА_1 в АТ "Укрпошта" лише частково за період з 01.04.2003 по 31.12.2003.
Період роботи позивачки в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 08.01.2013 та з 05.11.2014 до 15.12.2014 у вказаному Реєстрі не відображений.
При цьому, Позивачці стало відомо, що до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування внесені індивідуальні відомості про іншу застраховану особу - ОСОБА_2 , яка також перебуває у трудових відносинах з АТ "Укрпошта". У графі "Реєстраційний номер облікової картки платника податків" витягу з зазначеного Реєстру відносно ОСОБА_2 зазначено: 2446605863 - реєстраційний номер облікової катки платника податків, який належить позивачці ОСОБА_1 .
Як вбачається з трудової книжки НОМЕР_4 , виданої 02.07.1985 року на ім`я ОСОБА_3 , остання з 01.04.2004 по 08.01.2013 та з 05.11.2014 про 15.12.2014 у центрі поштового зв`язку №1 Київської обласної дирекції Державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта".
Проте, у індивідуальних відомостях про застраховану особу за 2004-2013 роки за формою ОК-5 від 13 червня 2022 року за персоніфікованими відомостями номер облікової картки: НОМЕР_1 є відомості про особу ОСОБА_1 , однак відсутні відомості про її роботу у Центрі поштового зв`язку №1 Київської обласної дирекції Державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" 01.04.2004 по 08.01.2013 та з 05.11.2014 про 15.12.2014.
Тобто, у персоніфікованих відомостях про ОСОБА_1 в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відсутні відомості про трудовий стаж позивачки тривалістю 08 років 09 місяців 08 днів.
Відповідно до відзиву на позов, поданого відповідачем - АТ "Укрпошта" помилка щодо обліку страхового стажу виникла у зв`язку з присвоєнням ОСОБА_1 та ОСОБА_2 одного реєстраційного номера облікової картки платника податків, а саме: НОМЕР_1 . Це сталось у зв`язку з тим, що при укладенні трудового договору ОСОБА_2 була надана довідка про присвоєння їй РНОКПП: НОМЕР_1 . У ході трудових відносин було виявлено зазначений факт та ОСОБА_2 13.07.2015 було присвоєно інший РНОКПП: НОМЕР_2 , який і відображався у подальшому в бухгалтерських документах.
У індивідуальних відомостях про застраховану особу за 1998-2001 та за 2017-2023 роки за формою ОК-5 від 12 квітня 2023 року за персоніфікованими відомостями номер облікової картки: НОМЕР_2 є відомості про особу ОСОБА_2 , однак відсутні відомості про її роботу у Центрі поштового зв`язку №1 Київської обласної дирекції Державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" 01.01.2004 до 01.08.2017.
Згідно з архівною довідкою, виданою Київською міською дирекцією Акціонерного товариства "Укрпошта", за документами архіву Київської міської дирекції АТ "Укрпошта", відомості щодо персоніфікованого обліку ОСОБА_1 за період її роботи в АТ "Укрпошта" з 01.04.2004 по 08.01.2013 та з 05.11.2014 про 15.12.2014 та відомсті щодо персоніфікованого обліку ОСОБА_2 за період її роботи в АТ "Укрпошта" з 01.01.2004 до 01.08.2017 - відсутні.
Згідно до клопотання представника відповідача - АТ "Укрпошта" від 12.05.2023, останнім було здійснено спробу корегування відомостей за минулі звітні періоди по Київській обласній дирекції УДППЗ "Укрпошта" (код ЄДРПОУ 22919784) в частині застрахованої особи ОСОБА_2 , якій в системі помилково було присвоєно індивідуальний податковий номер НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_1 , у наслідок чого суми надходження страхових внесків, що мали бути зараховані ОСОБА_1 були зараховані та обліковуються за ОСОБА_2 .. Однак корегуючий звіт не було прийнято по причині: "Ліквідовано страхувальника, що зазначений у файлі основного документу з кодом ЄРДПОУ: 22919784, не вдалося визначити у ПФУ".
Згідно з листом №107.007.-3456-23 від 01.05.2023, АТ "Укрпошта", останній звернувся з проханням до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про проведення позапланової перевірки документації Київської обласної дирекції УДППЗ "Укрпошта" щодо підтвердження факту сплати страхових внесків застрахованою особою ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) та ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_5 ) за період з 01.04.2004 по 08.01.2013 та з 05.11.2014 про 15.12.2014.
Відповідно до листа №107.007.027.01-5265-23 від 16.06.2023, АТ "Укрпошта", на виконання Акту від 05.06.2023 №2600-1004-2/288, складеного за результатами позапланової перевірки ГУ ПФУ у м. Києві, направляє до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області Скасовуючі та Початкові відомості за період з січня 2004 року по грудень 2010 року для внесення змін до Реєстру загальнообов"язкового державного соціального страхування по ОСОБА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 за вказаний період.
Відповідно до інформації, наданої Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області АТ "Укрпошта" від 20.11.2023, згідно Припису ГУ ПФУ у м. Києві від 05.06.2023 № 2600-1004-П/239, внесено зміни до Державного реєстру загальнообов"язкового державного соціального страхування по застрахованій особі ОСОБА_2 , страховий стаж якої за 2004-2010 роки відбражається за РНОКПП: НОМЕР_2 .
Відповідно до інформації, зазначеної у відзиві на позов, наданий відповідачем - АТ "Укрпошта" згідно з наказом від 01.08.2017 №1020 "Про реорганізацію Київської обласної дирекції та Київської міської дирекції ПАТ "Укрпошта"" Київська обласна дирекція була припинена шляхом об`єднання з Київською міською дирекцією ПАТ "Укрпошта".
Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування
Згідно з частиною 1 статті 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизначених або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Відповідно до частини 1 статті 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Відповідно до частини 1 статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі обставини справи та, перевіривши їх наданими доказами, вважає за необхідне позов задовольнити, виходячи із наступного.
Як передбачено Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06.04.2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України (його територіальні органи) входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Одними з основних завдань Пенсійного фонду України є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску; керівництво та управління солідарною системою загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; призначення (перерахунок) пенсій, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством.
В силу положень частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи (а тому і органи та посадові особи Пенсійного фонду України, як органи виконавчої влади, до яких відноситься і відповідач) зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Статтею 8 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.
Громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Іноземці та особи без громадянства, які проживають в Україні, мають право на пенсію на рівні з громадянами України на умовах, передбачених законодавством або міжнародними угодами. Право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають: громадяни України, які застраховані згідно із Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та досягли встановленого цим законом пенсійного віку чи визнані інвалідами в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування":
персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік) - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку (абзац двадцять п`ятий).
Згідно з частиною першою статті 21 вказаного закону, персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування здійснюється з метою обліку застрахованих осіб, учасників накопичувальної системи пенсійного страхування та їх ідентифікації, а також накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про облік застрахованих осіб і реалізацію ними права на страхові виплати у солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та накопичувальній системі пенсійного страхування.
Для формування інформаційної бази системи персоніфікованого обліку використовуються відомості, що надходять від: державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; роботодавців; застрахованих осіб; фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування; центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад та уповноважених суб`єктів для обліку даних Єдиного державного демографічного реєстру; органів доходів і зборів, територіальних органів Пенсійного фонду за результатами перевірок платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або в порядку міжвідомчого обміну інформацією; державної служби зайнятості; інших підприємств, установ, організацій та військових частин; компаній з управління активами; зберігачів; інших джерел, передбачених законодавством.
На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки та містить перелік відомостей, визначених законодавством.
Відповідно до частини четвертої статті 21 Закону, персоніфіковані відомості, внесені до персональної електронної облікової картки застрахованої особи, зберігаються в Пенсійному фонді протягом усього життя цієї особи, а після її смерті - протягом 75 років на паперових носіях та/або в електронній формі за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперової та електронної форм документа.
Згідно з пунктом 1 частини другої статті 22 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", відомості, що містяться в системі персоніфікованого обліку, використовуються виконавчими органами Пенсійного фонду серед іншого для: підтвердження участі застрахованої особи в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; обчислення страхових внесків; визначення права застрахованої особи або членів її сім`ї на отримання пенсійних виплат згідно з цим Законом; визначення розміру, перерахунку та індексації пенсійних виплат, передбачених цим Законом; надання застрахованій особі на її вимогу або у випадках, передбачених цим Законом та Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".
Згідно з частиною першою статті 16 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Відповідно до частини другої статті 16 цього закону, Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.
Згідно з частиною третьою статті 20 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", на кожну застраховану особу заводиться персональна електронна облікова картка.
Зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру застрахованих осіб у порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення (частина п`ята статті 20 Закону).
Згідно з частиною шостою статті 20 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням.
Порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб визначає Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затверджене постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1) та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 8 липня 2014 року за № 785/25562 (далі - Положення № 8-1).
Пунктом 4 розділу І «Загальні положення» Положення № 8-1 визначено, що Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем даних Реєстру застрахованих осіб.
Реєстр застрахованих осіб забезпечує: облік застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Пунктом 3 розділу IV «Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них» Положення № 8-1 визначено, що відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником (абзац перший пункту 4 розділу IV «Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них» Положення № 8-1).
Згідно з абзацами першим та третім пункту 4 розділу IV «Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них» Положення № 8-1 у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
Відомості про стаж роботи позивачки ОСОБА_1 за період з 01 січня 2004 року по 08 січня 2013 року та з 05 листопада 2014 по 15 грудня 2014 року до системи персоніфікованого обліку не внесено через допущені роботодавцем (страхувальником) помилки при зазначенні реєстраційного номера облікової картки платника податків останньої.
Однак, відповідно до інформації, наданої Головним управлінням Пенсійного фонду України в Київській області від 20.11.2023, згідно Припису ГУ ПФУ у м. Києві від 05.06.2023 № 2600-1004-П/239, внесено зміни до Державного реєстру загальнообов"язкового державного соціального страхування по застрахованій особі ОСОБА_2 , страховий стаж якої за 2004-2010 роки відбражається за РНОКПП: НОМЕР_2 .
Зважаючи на те, що в силу наведених вище вимог Положення № 8-1 підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб є рішення суду, та з огляду на встановлені у справі фактичні обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання Акціонерного товариства "Укрпошта" подати, а Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області прийняти коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , за періоди її роботи в Київській обласній дирекції УДППЗ "Укрпошта" з 01 січня 2004 року по 08 січня 2013 року та з 05 листопада по 15 грудня 2014 року.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог статті 133 ЦПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно з вимогами частини 1 статті 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
При поданні позовної заяви до суду позивачем ОСОБА_1 сплачено судовий збір у сумі 1073,60 гривень при поданні позовної заяви до суду, що підтверджується квитанцією №32528798800006181389 від 20.01.2023, оригінал якої наявний у матеріалах справи.
Таким чином, з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню сплачений при поданні позовної заяви судовий збір у сумі 1073,60 гривні.
Частиною 3 статті 133 ЦПК України передбачено, що до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати у тому числі на професійну правничу допомогу.
Статтею 137 ЦПК України передбачено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.
Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Позивачем ОСОБА_1 13 липня 2022 року укладено договір про надання правової допомоги з адвокатом Іллінським О.В.
Відповідно до зазначеного договору адвокат бере на себе зобов`язання надавати необхідну правову допомогу клієнту в обсязі та на умовах, передбачених договором.
Клієнт - ОСОБА_1 зобов`язується сплатити адвокату винагороду згідно домовленості, при цьому можливе укладення додаткової угоди.
При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує практику Європейського суду з прав людини з розв`язання питання відшкодування судових витрат, яка зазначена ним у рішеннях від 26.02.2015р. у справі «Баришевський проти України», від 10.12.2009р. у справі «Гімайдуліна і інших проти України», від 12.10.2006р. у справі «Двойних проти України», від 30.03.2004р. у справі «Меріт проти України», і зроблено висновок, що заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.
Представник відповідача, адвокат Іллінський О.В. до закінчення розгляду справи по суті заявив вимогу про стягнення з відповідачів на користь позивачки витрати на надання правової допомоги у розмірі 7000 гривень.
На підтвердження понесених позивачем витрат на правничу (правову) допомогу адвокатом надано договір про надання правової допомоги від 13 липня 2022 року з додатком №1 "Акт узгодження вартості окремих видів правової допомоги від 13 липня 2022 року, Акт про надання послуг від 06 грудня 2023 року, відповідно до якого вартість наданої правової допомоги позивачеві становить 7000 гривень, квитанцію до прибуткового касового ордера №1 від 05 січня 2023 року у сумі 5000 гривень та квитанцію до прибуткового касового ордера №18 від 06 грудня 2023 року у сумі 2000 гривень.
Таким чином, з урахуванням викладеного з відповідачів Акціонерного товариства "Укрпошта" та Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області на користь позивача ОСОБА_1 підлягають солідарному стягненню судові витрати у розмірі 8073,60 гривень, що складаються з 1073,60 гривень витрат на сплату судового збору та 7000 гривень витрат на правову допомогу.
На підставі викладеного, ст.ст. 10, 12, 13, 76, 81, 133-141, 223, 258- 259, 263-265, 274, 279-281 ЦПК України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до Акціонерного товариства "Укрпошта", Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області та ОСОБА_2 про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Зобов`язати Акціонерне товариство "Укрпошта" подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , за періоди її роботи в Київській обласній дирекції УДППЗ "Укрпошта" (код ЄРДПОУ: 22919784) з 01 січня 2004 року по 08 січня 2013 року та з 05 листопада по 15 грудня 2014 року.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області прийняти від Акціонерного товариства "Укрпошта" коригуючі дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб відносно застрахованої особи - ОСОБА_1 , та внести зміни РНОКПП: НОМЕР_1 , за періоди її роботи в Київській обласній дирекції УДППЗ "Укрпошта" (код ЄРДПОУ: 22919784) з 01 січня 2004 року по 08 січня 2013 року та з 05 листопада по 15 грудня 2014 року.
У задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Стягнути солідарно з Акціонерного товариства "Укрпошта", код ЄРДПОУ: 01189979, та Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, код ЄРДПОУ: 22933548, на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , понесені нею у зв`язку з розглядом справи судові витрати, які складаються з:
сплаченого нею при поданні позовної заяви судового збору в розмірі 1073 (одна тисяча сімтесят три) гривні 60 копійок, що підтверджується квитанцією № 32528798800006181389 від 29.01.2023, копія якої міститься у матеріалах справи;
витрат на оплату правової допомоги у сумі 7000 (сім тисяч) гривень.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання на нього апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення - зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду виготовлено 06 грудня 2023 року.
Повне наіменування учасників:
позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_6 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 ;
представник позивача: адвокат Іллінський Олександр Васильович, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю серії КС № 903/10 від 19.12.2016, ордер на надання правничої (правової) допомоги серії АІ № 1322427 від 30.12.2022, місце здійснення діяльності: 09601, Київська область, Білоцерківський район. смт. Рокитне, вул. Першотравнева, 6, електронна адреса: ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
відповідач 1: Акціонерне товариства "Укрпошта", акод ЄРДПОУ 01189979, адреса місцезнаходження: 01001, м. Ккиїв, вул. Хрещатик, 22, ел. пошта: ukrposhta@ukrposhta.ua;
представник відповідача 1: Гуцалова Тетяна Олександрівна , яка діє на підставі довіреності, виданої Акціонерним товариством "Укрпошта" №301122-02/Р-025 від 30 листопада 2022 року, адреса для листування: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 22, електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_4, тел. НОМЕР_7 ;
відповідач 2: Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області, код ЄРДПОУ 22933548, юридична адреса: 08500, м. Фастів Київської області, вул. Саєнка Андрія, 10, адреса електронної пошти: gu@ko.pfu.gov.ua;
відповідач 3: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 .
Головуюча суддя Олена ЧОРНЕНЬКА
Суд | Рокитнянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2023 |
Оприлюднено | 02.01.2024 |
Номер документу | 116051309 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Інші справи позовного провадження |
Цивільне
Рокитнянський районний суд Київської області
Чорненька О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні