Рішення
від 23.11.2010 по справі 40/426
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 40/426 23.11.10

За позовом Заступни ка прокурора Дарницького рай ону м. Києва в інтересах держа ви в особі

1. Київської міської ради

2. Головного управління Д ержкомзему у м. Києві, управлі ння державної інспекції з ко нтролю за використанням і ох ороною земель у м. Києві

до Товариства з обм еженою відповідальністю "Сон ар ТМ"

третя особа, що не заявля є самостійні вимоги на предм ет спору, на стороні відповід ача Комунальне підприєм ство по будівництву та експл уатації автостоянок і гаражі в Дарницького району м.Києва

про звільнення само вільно зайнятої земельної ді лянки та відшкодування шкоди

Суддя Пукшин Л.Г.

Представники сторін :

від прокуратури: Рад зівіл Б.В. - за посвідченням.

від позивача 1: не з' явився.

від позивача 2: Дор офєєв Д.В. - за довіреністю № 4297 від 22.07.10 р.

від відповідача: Г орлач В.М. - за довіреністю № 11 від 01.12.09 р.

від третьої особи: не з ' явився.

23.11.10, в порядку ч. 1 ст. 85 ГПК Укра їни, було оголошено вступну т а резолютивну частини рішенн я.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарськог о суду м. Києва передані позов ні вимоги Заступника прокуро ра Дарницького району м.Києв а в інтересах держави в особі Київської міської ради та Го ловного управління Держкомз ему у м.Києві до Товариства з о бмеженою відповідальністю "С онар ТМ" про звільнення самов ільно зайнятої земельної діл янки та відшкодування шкоди.

В обґрунтування заявлених вимог прокуратура зазначає, що перевіркою управління Де ржкомінспекції Головного уп равління Держкомзему у місті Києві з виїздом на місце, вста новлено, що ТОВ "Сонар ТМ" само вільно займає земельні діля нки загальною площею 0,9 га під влаштування, експлуатацію т а обслуговування автостояно к по вул. Вишняківській, 1 та на перетині вул. Ревуцького та в ул. Вишняківської у Дарницьк ому районі м.Києва, про що було складено відповідні акти пе ревірки дотримання вимог зем ельного законодавства від 07.05 .10 № А640/23 та № А641/23.

За твердженням прокуратур и, внаслідок самовільного за йняття відповідачем земельн их ділянок загальною площею 0,9га, що розташовані за адреса ми вул. Вишняківській, 1 та на п еретині вул. Ревуцького та ву л. Вишняківської у Дарницько му районі м. Києва, державі зап одіяна шкода. Згідно розраху нків розміру шкоди, заподіян ої внаслідок самовільного за йняття ТОВ "Сонар ТМ" земельни х ділянок за вищевказаними а дресами, відповідно до п.7 „Мет одики визначення розміру шко ди, заподіяної внаслідок сам овільного зайняття земельни х ділянок, використання земе льних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунто вого покриву”, затвердженої постановою КМУ від 25.07.07 р. №963, ро змір шкоди становить 52 159,38 грн.

Ухвалою суду від 29.09.10 порушен о провадження у справі № 40/426 та призначено справу до розгля ду у судовому засіданні на 21.10.1 0.

У судове засідання, признач ене на 21.10.10, представники Проку ратури, Позивача-2 та Відповід ача з'явилися.

Представник Позивача-1 в суд ове засідання не з' явився, п ро причини неявки суд не пові домив, про дату та час проведе ння судового засідання був п овідомлений належним чином.

Представник Відповідача п одав документи для залучення до матеріалів справи та заяв ив усне клопотання про залуч ення до участі у справі в якос ті третьої особи, що не заявля є самостійні вимоги на предм ет спору на стороні Відповід ача - Комунальне підприєм ство по будівництву та експл уатації автостоянок і гаражі в Дарницького району м.Києва . В обґрунтування клопотання зазначив про укладення між в ідповідачем та Комунальни м підприємством по будівни цтву та експлуатації автосто янок і гаражів Дарницького р айону м.Києва договору № 03-10/08 фі нансово-господарської взаєм одії з експлуатації майданчи ка для відстою автотранспорт у, згідно п. 1.1. якого сторони до мовилися здійснювати фінанс ово-господарську взаємодію з метою забезпечення стабільн ої експлуатації майданчика д ля відстою автотранспорту на 200 машиномісць за адресою: м. Ки їв, вул. Ревуцього перетин вул . Вишняківська та здійснюват и їх подальшу експлуатацію. А відтак, за доводами представ ника відповідача у разі задо волення позову рішення у спр аві може безпосередньо зачіп ає права та обов'язки комунал ьного підприємства як сторон и за договором.

Представники прокуратори та позивача-2 заперечували пр оти клопотання.

Суд, заслухавши пояснення с торін дослідивши докази у сп раві, керуючись ст. 27 ГПК Украї ни, задовольнив клопотання п редставника відповідача та з алучив до участі у справі в як ості третьої особи, що не заяв ляє самостійні вимоги на пре дмет спору на стороні Відпов ідача - Комунальне підпри ємство по будівництву та екс плуатації автостоянок і гара жів Дарницького району м.Киє ва.

Ухвалою суду від 21.10.10 розгляд справи було відкладено на 04.11.1 0.

В судове засідання 04.11.10 предс тавники прокуратури, позивач а-2, відповідача та третьої осо би з' явились.

Представник третьої особи подав пояснення по справі, ві дповідно до яких в задоволен ні позовних вимог просить ві дмовити, виходячи з наступно го. 27.12.07 Дарницька районна в м. К иєві рада прийняла рішення № 41 „Про організаційні питання паркування транспортних зас обів в Дарницькому районі м. К иєва”, яким підтверджено пов новаження третьої особи як о ператора з паркування та стя гнення збору за паркування в Дарницькому районі м. Києва. 3 0.09.09 Дарницькою районною в м. Ки єві радою було прийнято ріше ння № 8 „Про затвердження вимо г щодо дотримання санітарно- технічного стану території у Дарницькому районі м. Києва” , яким затверджено Правила па ркування транспортних засоб ів в Дарницькому м. Києва. Відп овідно до Правил паркування транспортних засобів в м. Киє ві, затверджених рішенням Ки ївської міської ради від 25.12.08 № 1051/1051, особливі умови користува ння земельними ділянками, на яких розташовані спеціально обладнані та відведені місц я, полягають в розробці та узг одженні в установленому цими правилами порядку, схем орга нізації дорожнього руху, згі дно з якими у оператора виник ає право надання платних пос луг паркування транспортних засобів та не потребує розро блення проектів відведення ц их земельних ділянок. Між тре тьою особою, як оператором з п аркування транспортних засо бів в районі, та відповідачем 01.10.08 було укладено договори фі нансово-господарської взаєм одії з експлуатації майданчи ків для відстою автотранспор ту за адресами: вул. Ревуцьког о перетин вул. Вишняківська, в ул. Вишняківська,1. Враховуючи викладене, на думку третьої о соби, у позивачів відсутні до кази самовільного зайняття з емельних ділянок, а відповід но і нанесеної шкоди.

Представник відповідача н адав суду відзив на позовну з аяву, відповідно до якого про ти задоволення позовних вимо г заперечує, зазначаючи наст упне. Між відповідачем та тре тьою особою було укладено до говір № 03-10/08 та № 04-10/08 від 01.10.08 фінан сово-господарської взаємоді ї з експлуатації майданчика для відстою автотранспорту, тобто здійснення діяльності на вказаних майданчиках не є самовільним, здійснюється в ідповідно до умов зазначених договорів. Відповідач зазна чає, що відповідно до рішення КМР від 25.12.08 № 1051/1051 користування земельними ділянками, на яки х розташовані спеціально обл аднані та відведені місця, не потребує розроблення проект ів відведення цих земельних ділянок, крім того, з поданих п озивачем документів, вбачаєт ься, що рішення про звільненн я спірних земельних ділянок КМР не приймалося.

В судовому засіданні було о голошено перерву до 11.11.10 у зв' язку з клопотанням представн ика прокуратури про відкладе ння розгляду справи.

Представники прокуратури, позивача-2 та відповідача з' явились в судове засідання. П редставник позивача-2 надав с уду пояснення до позовної за яви, в яких зазначається, що рі шенням КМР від 08.06.2000 № 164/885 „Про пе редачу окремих повноважень р айонним у м. Києві радам з пита нь регулювання земельних від носин” визначено повноважен ня районних в місті Києві рад в сфері земельних відносин, з окрема щодо передачі в оренд у земельних ділянок для розм іщення малих архітектурних ф орм, сезонних майданчиків, вл аштування вхідних груп до не житлових приміщень. Таким чи ном у районних у місті Києві р ад та державних адміністраці й відсутні повноваження щодо розгляду питань пов' язаних з передачею в оренду земельн их ділянок, а розгляд зазначе них питань належить до компе тенції КМР. Позивач-2 зазначає , що передача земельних ділян ок відповідачу третьою особо ю здійснювалось всупереч вим огам земельного законодавст ва, враховуючи викладене, про сить позов задовольнити в по вному обсязі.

В судовому засіданні було о голошено перерву до 23.11.10 р.

Через загальний відділ діл оводства 17.11.10 від відповідача надійшов додатковий відзив н а позов, в якому він проти задо волення позовних вимог запер ечує з підстав, що наведені у в ідзиві.

У судове засідання 23.11.10 предс тавники прокуратури, позивач а-2, відповідача з' явились, пр едставники прокуратури та по зивача-2 позов підтримали в по вному обсязі, представники в ідповідача та третьої особи проти задоволення позовних в имог заперечували.

Судом досліджені надані су ду докази та матеріали. В резу льтаті дослідження наданих с уду доказів та матеріалів, су д встановив:

Пунктом 12 Перехідних положе нь Земельного кодексу Україн и визначено, що до розмежуван ня земель державної і комуна льної власності повноваженн я щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, кр ім земель, переданих у приват ну власність, здійснюють від повідні сільські, селищні, мі ські ради, а за межами населен их пунктів - відповідні орган и виконавчої влади.

Статтею 9 Земельного кодекс у України встановлено, що роз порядження землями територі альної громади міста, переда ча земельних ділянок комунал ьної власності у власність г ромадян та юридичних осіб, на дання земельних ділянок у ко ристування; прийняття рішенн я щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок відноситься до повноважень К иївської міської ради.

Стаття 60 Закону України “Пр о місцеве самоврядування в У країні” визначає, що територ іальним громадам сіл, селищ, м іст, районів у містах належит ь право комунальної власност і на землю.

Згідно п. 5 ст. 16 Закону Україн и “Про місцеве самоврядуванн я в Україні”, від імені та в ін тересах територіальних гром ад права суб' єкта комунальн ої власності здійснюють відп овідні ради.

Відповідно до ст. 187 Земельно го кодексу України, контроль за використанням та охороно ю земель полягає в забезпече нні додержання органами держ авної влади, органами місцев ого самоврядування, підприєм ствами, установами, організа ціями і громадянами земельно го законодавства України.

Згідно ст. 2 Закону України “ Про державний контроль за ви користанням та охороною земе ль”, серед основних завдань д ержавного контролю за викори станням та охороною земель є забезпечення додержання орг анами державної влади, орган ами місцевого самоврядуванн я, фізичними та юридичними ос обами земельного законодавс тва України.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни “Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель”, державний контро ль за використанням та охоро ною земель здійснює спеціаль но уповноважений орган викон авчої влади з питань земельн их ресурсів.

Згідно ч. 4 ст. 9 Закону Україн и “Про державний контроль за використанням та охороною з емель”, державний контроль з а використанням та охороною земель, дотриманням вимог за конодавства України про охор ону земель і моніторинг ґрун тів здійснюються шляхом, зок рема, проведення перевірок.

Відповідно до п. 1 Положення Про Державну інспекцію з кон тролю за використанням і охо роною земель (далі Положення ), затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 21.06.10. № 477, Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель (Держземінс пекція) є урядовим органом, як ий діє у системі Держкомзему і йому підпорядковується.

Згідно п. 4 Положення, Держзе мінспекція відповідно до пок ладених на неї завдань орган ізує і здійснює державний ко нтроль за дотриманням органа ми державної влади, органами місцевого самоврядування, ю ридичними особами, зокрема і ноземними, та фізичними особ ами вимог земельного законод авства; дотриманням вимог зе мельного законодавства орга нами виконавчої влади та орг анами місцевого самоврядува ння з питань передачі земель у власність та надання у кори стування, у тому числі в оренд у, зміни цільового призначен ня, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав н а них на конкурентних засада х; 2) вживає в межах своїх повно важень заходів до усунення п орушень земельного законода вства, в тому числі щодо повер нення власникам або користув ачам самовільно зайнятих зем ельних ділянок та земельних ділянок, строк користування якими закінчився;

Відповідно до п. 5 Положення , складати акти перевірок, про токоли про адміністративні п равопорушення у сфері викори стання та охорони земель і до тримання вимог земельного за конодавства та розглядати ві дповідно до законодавства сп рави про адміністративні пра вопорушення, а також подават и в установленому законодавс твом порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осі б до відповідальності;

давати обов'язкові для вико нання вказівки (приписи) з пит ань використання та охорони земель і дотримання вимог зе мельного законодавства;

безперешкодно обстежувати в установленому законодавст вом порядку земельні ділянки , що перебувають у власності т а користуванні юридичних і ф ізичних осіб, зокрема земель ні ділянки, надані для розміщ ення військових частин, війс ьково-навчальних закладів, п ідприємств, установ та орган ізацій Збройних Сил, інших ві йськових формувань, утворени х відповідно до законів Укра їни, правоохоронних органів спеціального призначення, ор ганів і підрозділів цивільно го захисту, а також військови х формувань іноземних держав , які дислокуються на територ ії України відповідно до між народних угод, перевіряти до кументи щодо використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавс тва.

До повноважень державного інспектора у сфері державно го контролю за використанням та охороною земель Закон Укр аїни “Про державний контроль за використанням та охороно ю земель” (ст. 10) відносить, зокр ема, можливість безперешкодн о обстежувати в установленом у законодавством порядку зем ельні ділянки, що перебувают ь у власності та користуванн і юридичних і фізичних осіб, п еревіряти документи щодо вик ористання та охорони земель, складати акти перевірок.

Порядок проведення переві рок з питань використання зе мель та складання відповідни х актів перевірок встановлює ться Порядком планування та проведення перевірок з питан ь здійснення державного конт ролю за використанням та охо роною земель, затвердженим н аказом Державного комітету У країни по земельних ресурсах від 12.12.03. № 312.

Відповідно до п. 4.2. зазначено го Порядку встановлено, що пр и проведенні перевірки держа вний інспектор: установлює о собу, яка є власником земельн ої ділянки чи землекористува чем; при встановленні факту з міни власника чи користувача об'єкта нерухомості уживає з аходів для з'ясування особи ф актичного власника чи корист увача; установлює правомірні сть використання земельних д ілянок іншими землекористув ачами, яким вони не надані у вл асність чи користування; пер евіряє наявність документів , що посвідчують право власно сті чи право користування зе мельною ділянкою; перевіряє дотримання режиму використа ння земельної ділянки відпов ідно до цільового призначенн я; уточнює відповідність міс ця розташування та меж земел ьної ділянки, мір ліній, визна чених у документах, які посві дчують право користування зе мельною ділянкою, фактичним мірам ліній на місцевості.

Відповідно до п. 4.3. зазначено го вище Порядку, при виявленн і порушення земельного закон одавства державний інспекто р: з' ясовує обставини та сут ь скоєного порушення земельн ого законодавства; установлю є особу, яка здійснила поруше ння земельного законодавств а; установлює, чи є в діях чи бе здіяльності особи, яка вчини ла порушення земельного зако нодавства, ознаки адміністра тивного правопорушення або с клад злочину; обстежує земел ьну ділянку і встановлює, чи з авдана юридичними чи фізични ми особами шкода земельним р есурсам унаслідок їхньої гос подарської та іншої діяльнос ті.

Згідно п. 5.6 Порядку, в акті на водиться план-схема місця ро зташування земельної ділянк и (схематичний абрис чи викоп іювання з картографічних мат еріалів планів земельної діл янки з прив' язкою до місцев ості та зазначенням суміжних землекористувачів). На плані -схемі вказується загальна п лоща земельної ділянки та пл оща, на якій виявлено порушен ня (забруднення, самовільне з айняття тощо).

Як вбачається з матеріалів справи, 07.05.10. Державною інспекц ією з контролю за використан ням і охороною земель у місті Києві було проведено переві рку дотримання вимог земельн ого законодавства, про що бул о складено акти № А640/23 та № А641/23 п еревірки дотримання вимог зе мельного законодавства, яки ми встановлено, що відповіда ч самовільно займає земельні ділянки орієнтовною площею 0,6 га на перетині вул. Ревуцько го та вул. Вишняківської, площ ею 0,3 га по вул. Вишняківській,1 під влаштування, експлуатаці ю та обслуговування відкрито ї автостоянки, а також проток оли про адміністративне прав опорушення від 07.05.10 № 00640 та № 00641, ві дповідно до яких до адмініст ративної відповідальності п ритягнуто директора ТОВ „Сон ар ТМ” ОСОБА_1

В результаті проведеної пе ревірки державним інспектор ом з контролю за використанн ям і охороною земель у місті К иєві було видано приписи № П640 /23 та П641/23 щодо усунення виявлен их порушень земельного закон одавства в 30-ти денний термін.

Як встановлено актами пере вірки дотримання вимог земел ьного законодавства № А 1052/23 та № 1053/23 станом на 16.06.10 відповідаче м виявлені порушення усунуті , вимоги приписів від 07.05.10 № П640/23 т а П641/23 не усунуті.

11.05.10 державним інспектором з контролю за використанням і охороною земель у місті Києв і Герасименком С.Ю. було с кладено акт обстеження земел ьної ділянки № 171/23 та проведено розрахунок розміру шкоди, за подіяної внаслідок самовіль ного зайняття відповідачем с пірної земельної ділянки пло щею 0,6 га на перетині вул. Ревуц ького та вул. Вишняківської, я ка за розрахунком склала 34772,92 г рн., а також акт обстеження зем ельної ділянки № 170/23 та проведе но розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самові льного зайняття відповідаче м спірної земельної ділянки площею 0,3 га по вул. Вишняківсь кій,1, яка за розрахунком склал а 17386,46 грн

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вваж ає, що позовні вимоги заступн ика прокурора Дарницького ра йону м. Києва підлягають задо воленню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель”, самовільним зайн яттям земельної ділянки - є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земел ьної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу м ісцевого самоврядування про її передачу у власність або н адання у користування (оренд у) або за відсутності вчинено го правочину щодо такої земе льної ділянки, за винятком ді й, які відповідно до закону є п равомірними.

Згідно ст. 116 Земельного коде ксу України, юридичні особи н абувають права власності та права користування земельни ми ділянками із земель держа вної або комунальної власнос ті за рішенням органів викон авчої влади або органів місц евого самоврядування та держ авних органів приватизації щ одо земельних ділянок, на яки х розташовані об' єкти, які п ідлягають приватизації, в ме жах їх повноважень, визначен их цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земель ного кодексу України, сільсь кі, селищні, міські ради перед ають земельні ділянки у влас ність або у користування із з емель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок комунальної власнос ті у користування закріплени й ст. 123 Земельного кодексу Укр аїни, а порядок передачі земе льних ділянок комунальній вл асності в оренду - ст. 124 Земел ьного кодексу України.

Вказаними нормами Земельн ого кодексу України встановл юється, що передача в оренду з емельних ділянок, що перебув ають у комунальній власності , здійснюється на підставі рі шення органу місцевого самов рядування шляхом укладення д оговору оренди земельної діл янки. При цьому, надання земел ьних ділянок юридичним особа м здійснюється на підставі р ішень органів місцевого само врядування за проектами відв едення цих ділянок.

Відповідно до ст. 125 Земельно го кодексу України, право вла сності та право постійного к ористування на земельну діля нку або право оренди земельн ої ділянки виникає: після оде ржання її власником або кори стувачем документа, що посві дчує право власності чи прав о постійного користування зе мельною ділянкою, та його дер жавної реєстрації; після укл адення договору оренди і йог о державної реєстрації.

Приступати до використанн я земельної ділянки до встан овлення її меж у натурі (на міс цевості), одержання документ а, що посвідчує право на неї, т а державної реєстрації забор оняється.

Згідно зі ст. 126 Земельного ко дексу України, вказане право посвідчується державним акт ом встановленої форми або до говором, який реєструється в ідповідно до закону.

Слід зазначити, що на даний час відсутнє рішення Київськ ої міської ради або Дарницьк ої районної у м. Києві ради про передачу у власність чи кори стування ТОВ „Сонар ТМ” земе льних ділянок загальною площ ею 0,9 га, що знаходяться на пер етині вул. Ревуцького та вул. В ишняківської та по вул. Вишня ківській, 1 у м. Києві, крім того відповідач не звертався з ві дповідними заявами щодо офор мленя права власності або пр ава користування зазначеним и земельними ділянками.

Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу Укра їни доказами у справі є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких господарський суд у виз наченому законом порядку вст ановлює наявність чи відсутн ість обставин, на яких ґрунту ються вимоги і заперечення с торін, а також інші обставини , які мають значення для прави льного вирішення господарсь кого спору.

Таким чином, враховуючи вищ евикладене, матеріалами спра ви підтверджується, що земел ьні ділянки загальною площею 0,9 га, що знаходяться на перет ині вул. Ревуцького та вул. Виш няківської та по вул. Вишнякі вській, 1 у м. Києві відповідач займає без відповідних розп орядчих документів.

Згідно ст. 13 Конституції Укр аїни визначено, що земля є об' єктом права власності Україн ського народу, від імені яког о права власника здійснюють органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня в межах, визначених Консти туцією України.

Відповідно до п. 2 ст. 152 Земель ного кодексу України, власни к земельної ділянки або земл екористувач може вимагати ус унення будь-яких порушень йо го прав на землю, навіть якщо ц і порушення не пов'язані з поз бавленням права володіння зе мельною ділянкою, і відшкоду вання завданих збитків.

Статтею 212 Земельного кодек су України встановлено, що са мовільно зайнята земельна ді лянка підлягає поверненню вл аснику землі або землекорист увачу, без відшкодування зат рат понесених за час незакон ного користування ними.

Відповідно до ч. 3 ст. 212 Земель ного кодексу України, поверн ення самовільно зайнятих зем ельних ділянок провадиться з а рішенням суду.

Таким чином, законодавство України забороняє використа ння земельної ділянки до вст ановлення її меж в натурі (на м ісцевості), одержання держав ного акта на право власності на земельну ділянку, державн ого акта на право постійного користування земельною діля нкою або укладання договору оренди та їх державної реєст рації.

Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.

Належних доказів на підтве рдження права власності або права користування спірними земельними ділянками відпов ідач на надав, як і інші твердж ення прокуратури та позивачі в належними засобами доказув ання не спростував.

Судом не приймаються в якос ті належних, в розумінні ст. 32 Г ПК України, доказів, які б підт верджували законність корис тування відповідачем земель ними ділянками загальною пло щею 0,9 га, що знаходяться на пе ретині вул. Ревуцького та вул . Вишняківської та по вул. Вишн яківській, 1 у м. Києві, договор и № 03-10/08 та № 04-10/08 від 01.10.08 фінансово -господарської взаємодії з е ксплуатації майданчика для в ідстою автотранспорту, уклад ені між відповідачем та трет ьою особою, оскільки вказані договори не містять умов щод о передачі в оренду (користув ання) відповідачеві спірних земельних ділянок.

За таких обставин, враховую чи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги п рокуратури Дарницького райо ну м. Києва в частині зобов'яза ння відповідача звільнити зе мельні ділянки загальною пло щею 0,9 га, що знаходяться на пе ретині вул. Ревуцького та вул . Вишняківської та по вул. Вишн яківській, 1 у м. Києві та приве сти їх у придатний стан, є обґр унтованими, та такими, що підл ягають задоволенню.

Стосовно вимог прокуратур и про відшкодування шкоди вн аслідок самовільного зайнят тя відповідачем земельних ді лянок суд зазначає наступне.

Згідно п. 7 Методики визначе ння розміру шкоди, заподіяно ї внаслідок самовільного зай няття земельних ділянок, вик ористання земельних ділянок не за цільовим призначенням , зняття ґрунтового покриву (р одючого шару ґрунту) без спец іального дозволу", затвердже ної Постановою Кабінету Міні стрів України № 963 від 25.07.07., розра хунок розміру шкоди, заподія ної державі, територіальним громадам внаслідок самовіль ного зайняття земельних діля нок, використання земельних ділянок не за цільовим призн аченням, зняття ґрунтового п окриву (родючого шару ґрунту ) без спеціального дозволу, пр оводиться інспекціями Мінпр ироди або Держземінспекцією та її територіальними орган ами, а розміру шкоди, заподіян ої юридичним та фізичним осо бам, - територіальними органа ми Держземінспекції на підст аві матеріалів обстежень зем ельних ділянок, проведених в ідповідно до Порядку виконан ня земельно-кадастрових робі т та надання послуг на платні й основі державними органами земельних ресурсів, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 1 листоп ада 2000 р. № 161.

Згідно з п. 8 вказаної Методи ки, кошти, отримані в результа ті відшкодування шкоди, запо діяної державі, територіальн ій громаді внаслідок самовіл ьного зайняття земельної діл янки розподіляються відпові дно до порядку, затвердженог о Держземагенством за погод женням з Мінфіном, Мінеконом іки та Мінприроди.

Згідно зі ст. 56 Закону Україн и „Про охорону земель” шкода , заподіяна внаслідок поруше ння законодавства України пр о охорону земель, підлягає ві дшкодуванню в повному обсязі .

Згідно з розрахунками пози вача-2, проведеними у відповід ності до зазначеної Методики , загальний розмір заподіяно ї відповідачем шкоди складає 52159 грн. 38 коп.

З огляду на вищевикладене, с уд дійшов висновку, що позовн і вимоги про стягнення з відп овідача шкоди у розмірі 52159,38 гр н. обґрунтовані та є такими, що підлягають задоволенню.

Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забез печення судового процесу, ві дповідно до вимог ст. 49 Господ арського процесуального код ексу України, підлягають стя гненню з відповідача в доход Державного бюджету

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 44, 49, 82 - 85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити .

2. Зобов' язати товариств о з обмеженою відповідальніс тю „Сонар ТМ” (02068 м. Київ, вул. Р евуцького, 24/4, кв. 82, код ЄДРПОУ 35996248) звільнити та повернути са мовільно зайняті земельні ді лянки загальною площею 0,9 га, щ о розташовані по вул. Вишнякі вській, 1 та на перетині вул. Ре вуцького та вул. Вишняківськ ої у Дарницькому районі м. Киє ва, Київській міській раді, пр ивівши їх у придатний стан.

3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальніст ю „Сонар ТМ” (02068 м. Київ, вул. Ре вуцького, 24/4, кв. 82, код ЄДРПОУ 3 5996248) з будь-якого рахунку, виявл еного державним виконавцем в процесі виконання рішення, н а користь держави в особі Гол овного управління Держкомзе му у м. Києві, управління держа вної інспекції з контролю за використанням і охороню зем ель у м. Києві (03680 м. Київ, вул. Нар одного Ополчення, 3 код ЄДРПОУ 21571014), 52159 (п' ятдесят дві тисячі с то п' ятдесят дев' ять) грн. 38 коп.

4. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Сонар ТМ” (02068 м. Київ, вул. Рев уцького, 24/4, кв. 82, код ЄДРПОУ 35996 248) з будь-якого рахунку, виявле ного державним виконавцем в процесі виконання рішення, в доход Державного бюджету Ук раїни 606 (шістсот шість) грн. 59 ко п. - державного мита та 236 (двіс ті тридцять шість) грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-техні чне забезпечення судового пр оцесу.

5. Після набрання рішення м законної сили видати наказ и.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його прий няття.

Суддя Пукшин Л.Г .

дата підписання рішення 23.1 1.2010р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.11.2010
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу12431127
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —40/426

Ухвала від 26.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 26.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 26.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 06.07.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 26.10.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Рішення від 02.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

Ухвала від 07.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

Постанова від 26.04.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Постанова від 08.02.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шапран В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні