30/488
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 30/488
12.12.07
За позовом Приватного підприємства «Гідрозона»
До 1) Київської міської ради (далі –відповідач-1)
2) Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі –відповідач-2)
Про зобов'язання вчинити дії
Суддя Ващенко Т.М. Представники сторін:
Від позивача Коваленко В. Є. –представник за довіреністю № 1 від 01.11.07.
Від відповідача-1 Яроцька Е.М. –представник за довіреністю № 225-КР-1427 від 14.11.07.
Від відповідача-2 Яроцька Е.М. –представник за довіреністю № 06-34/36109 від 02.11.07.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Приватного підприємства «Гідрозона»до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про:
- визнання права Приватного підприємства «Гідрозона»на оренду земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15.07.04. № 457/1867 «Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві»;
- укладення договору оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва між Приватним підприємством «Гідрозона» та Київською міською радою, в редакції, яка підписана позивачем та відповідає вимогам Закону України «Про оренду землі» та Типовому договору оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.04. № 220, та передачу даної земельної ділянки з моменту набрання чинності судового рішення на умовах визначених договором;
- зобов'язання відповідача-2 зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами між позивачем та відповідачем-1.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.12.07. порушено провадження у справі № 30/488, розгляд справи було призначено на 12.12.07. о 09-40.
В призначеному судовому засіданні 12.12.07. представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просить суд позов задовольнити повністю. Крім того, представник позивача заявив усне клопотання про покладення на Приватне підприємство «Гідрозона» судових витрат, пов'язаних з розглядом даної справи.
В судовому засіданні 12.12.07. представником відповідача-1 було подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого Київська міська рада проти позову заперечує та просить суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог, та зазначає, що на даний час спірний договір Київською міською радою в особі Київського міського голови не підписаний, оскільки відсутнє волевиявлення однієї із сторін договору.
Крім того, в судовому засіданні 12.12.07. представником відповідача-2 було надано суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проти позову заперечує та просить суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог, в зв'язку з тим, що відповідач-2 не порушував права та законні інтереси позивача, оскільки до відповідача-2 не звертався представник позивача з належним чином оформленою довіреністю та з підписаним обома сторонами договору оренди земельної ділянки на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва з приводу державної реєстрації зазначеного договору.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, в судовому засіданні за згодою представників сторін було оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Статтею 13 Конституції України визначено, що земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцію України. Статтею 9, з врахуванням пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України передбачено, що надання земельних ділянок у користування на території міста Києва віднесено до компетенції Київської міської ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно ч. 5 ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 16 Закону України „Про оренду землі” визначено, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Порядок надання земельних ділянок у користування встановлений ст.ст. 123, 124 Земельного кодексу України. Таким чином, законодавством України передбачено, що право користування набувається у порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Так, статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності здійснюється за проектами відведення відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України.
Позивач звернувся до Київської міської ради із клопотанням щодо надання земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва.
На підставі вказаного клопотання відповідно отримано доручення заступника міського голови на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва.
На підставі зазначеної згоди Підприємство замовило розробку відповідного проекту відведення у ТОВ „Івона плюс”, яке має відповідні ліцензії на землевпорядні роботи.
В результаті роботи ТОВ „Івона плюс” підготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Підприємству для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва.
Відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
На виконання цієї норми законодавства зазначений проект відведення був погоджений із зазначеними органами, про що свідчать їх позитиві висновки:
· Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища (висновок від 28.11.05. № 19-10248);
· Київської міської санепідстанції (висновок від 31.07.03. № 5659);
· Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 22.08.03. № 08-820/6551;
· Головного управління охорони культурної спадщини (висновок від 17.04.2006 № 237);
· Головного управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлюваних робіт (висновок від 28.07.03. № 4239);
· Дніпровської районної у місті Києві державної адміністрації (від 08.08.05. року № 1-14-4581/4)
Всі вищезазначені документи знаходяться в матеріалах кадастрової справи № А-3481, яка сформована у Головному управлінні земельних ресурсів за результатами підготовки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва.
Відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України Київська міська рада у місячний строк зобов'язана прийняти рішення щодо земельної ділянки. Згідно ч. 5 ст. 46 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць.
Позивач звернувся до Київради з проханням укласти договір оренди земельної ділянки та надіслав підписаний зі свого боку договір, який відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва. На сьогоднішній день підписаний з боку Київради договір оренди землі не повертався.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Стаття 1 Закону України „Про оренду землі” та ст. 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ст. 6 Закону України „Про оренду землі” орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Стаття 16 Закону України „Про оренду землі” визначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування Земельної ділянки заяву (клопотання).
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Стаття 641 Цивільного кодексу України встановлює, що пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Відповідь особи, відповідно до ст. 642 Цивільного кодексу України, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначено загальний порядок укладення господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Частиною 3 ст. 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.
У відповідності до матеріалів справи, на виконання ст. 181 Господарського кодексу України договір оренди земельної ділянки на о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва був підписаний приватним підприємством „Гідрозона” та направлений на підписання до Київської міської ради, яка у двадцятиденний термін зобов'язана була забезпечити його підписання або надати позивачу два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором, що підтверджується матеріалами справи.
Однак, договір оренди земельної ділянки Київською міською радою не був підписаний та не був повернутий позивачу із зауваженнями.
Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору. Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було. На сьогоднішній день з боку Київської міської ради не надано жодних зауважень до договору оренди земельної ділянки.
Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), слід зазначити, що відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.
Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.02. №182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.
Згідно ст. 18 „Про оренду землі” договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
З огляду на вищевикладене та приймаючи до уваги те, що відповідачами не були наведені заперечення щодо істотних умов запропонованого позивачем договору оренди земельної ділянки, позовні вимоги приватного підприємства „Гідрозона” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи усне клопотання представника позивача, судові витрати покладаються на Приватне підприємство «Гідрозона».
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м. Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Приватного підприємства «Гідрозона» задовольнити повністю.
2. Визнати право Приватного підприємства «Гідрозона»(м. Київ, Броварське шосе, 10-А, код ЄДРПОУ 30964850) на оренду земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15.07.04. № 457/1867 «Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві».
3. Вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування на о. Гідропарк у Дніпровському районі м. Києва між Приватним підприємством «Гідрозона»(м. Київ, Броварське шосе, 10-А, код ЄДРПОУ 30964850) та Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141), в редакції, яка підписана Приватним підприємством «Гідрозона»(м. Київ, Броварське шосе, 10-А, код ЄДРПОУ 30964850) та відповідає вимогам Закону України «Про оренду землі»та Типовому договору оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.04. № 220, а земельну ділянку переданою з моменту набрання чинності судового рішення на умовах визначених договором:
ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та приватного підприємства „Гідрозона” (м. Київ, Броварське шосе, 10-А, зареєстроване Дніпровською районною державною адміністрацією 20.06.2000 року за № 1671050001002041 –далі у тексті - „Орендар”, в особі директора Новицького Володимира Миколайовича, який діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:
- місце розташування - о. Гідропарк у Дніпровському районі міста Києва;
- розмір – 305 (триста п'ять) кв.м.;
- цільове призначення –для реконструкції, експлуатації та обслуговування закладу громадського харчування;
- кадастровий номер - 8 000 000 000:63:397:0021
2.2. Нормативна грошова оцінка –відповідно до витягу з технічної документації Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1. Договір укладено на 4 (чотири) роки.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку, відповідно до рішення Київради від 21 грудня 2000 року №118/1095 „Про орендну плату за землю в м. Києві” встановлюється у розмірі 2 (двох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 3321181270005, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Дніпровському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077906. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання Земельної ділянки
5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення сплачує Орендар;
5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.
6. Умови і строки передачі Земельної ділянки в оренду
6.1. Передача Земельної ділянки здійснюється в день державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення Земельної ділянки
7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві Земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої Земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі неотриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов'язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися Земельною ділянкою;
- передати в користування Земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору;
- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.
8.4. Орендар зобов'язаний:
- приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;
- завершити реконструкцію на земельній ділянці в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;
- використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;
- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, реконструкції та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;
- питання майново-правового характеру вирішити в установленому законодавством порядку;
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 28.11.2005 року № 19-10248, Київської міської санепідстанції від 31.07.2003 № 5659, Головного управління охорони культурної спадщини від 28.07.2003 № 4239, ДП „Інститут генерального плану міста Києва” від 13.07.2005 № 1502;
- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.
11. Зміна умов Договору та припинення і поновлення Договору
11.1.Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.
11.3.Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та Орендаря;
- ліквідації юридичної особи –Орендаря.
Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує Земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично (протягом півроку) не сплачує орендну плату, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування Земельною ділянкою третім особам;
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.
11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.
11.7. Поновлення Договору:
- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.
- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві Земельну ділянку на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві Земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.9. Перехід права власності на орендовану Земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання Договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та вирішення спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда Земельної ділянки
13.1. Орендар має право передати Земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі Земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.
13.3.Умови договору суборенди Земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план Земельної ділянки;
- кадастровий план Земельної ділянки;
- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі Земельної ділянки”
3. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код ЄДРПОУ 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883141) та Орендарем - Приватним підприємством «Гідрозона»(м. Київ, Броварське шосе, 10-А, код ЄДРПОУ 30964850), у встановленому порядку.
6. Після вступу рішення в закону силу видати наказ.
7. Рішення вступає в закону силу після десятиденного терміну з дня його прийняття, оформленого у відповідності до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2007 |
Оприлюднено | 16.01.2008 |
Номер документу | 1269709 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ващенко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні