ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ
01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 т ел. 235-24-26
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"20" грудня 2010 р. С права № 8/155-10
Господарський суд Ки ївської області в складі суд ді Скутельника П.Ф., при с екретарі Балик О.В., розглянувши у відкритому суд овому засіданні справу за позовом фізичної особи-пі дприємця ОСОБА_1, ідентифі каційний код: НОМЕР_1, місц езнаходження: 09100, АДРЕСА_2, с відоцтво про державну реєстр ацію фізичної особи-підприєм ця серії НОМЕР_4 від 17.04.2007 рок у,
до відповідача - 1: фізичн а особа-підприємець ОСОБА_2 , ідентифікаційний код: НО МЕР_2, місцезнаходження: 09100, АДРЕСА_1, свідоцтво про держ авну реєстрацію фізичної осо би-підприємця серії НОМЕР_3 від 30.03.2007 року,
та до відповідача - 2: кому нальне підприємство Київськ ої обласної ради «Білоцерків ське міжміське бюро технічн ої інвентаризації», ідентифі каційний код: 03346503, місцезнаход ження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Торгова Площа, 5;
третя особа 1, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда чів: інспекція державного архітектурно-будівельного к онтролю у Київській області, ідентифікаційний код: 35670785, міс цезнаходження: 03680, м. Київ, вул. І вана Клименка, 5/2,
третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда чів: Білоцерківська міськ а рада Київської області, іде нтифікаційний код: 26376300, місцез находження: 09117, Київська обл., м . Біла Церква, вул. Я.Мудрого, 15;
третя особа 3, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда чів: Державна інспекція пр омислової безпеки та охорони праці у будівництві територ іального управління держгір промнагляду України по Київс ькій області та місту Києву, і дентифікаційний код: 08588753, місц езнаходження: 04060, м.Київ, вул. Ва вілових, 10;
третя особа 4, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда чів: Білоцерківське РУ ГУ М НС України у Київській облас ті, ідентифікаційний код: 08588754, м ісцезнаходження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Фастів ська, 21-а;
про визнання права влас ності на самочинно збудоване майно,
за участю представників сторін:
від позивача: фізична ос оба-підприємець ОСОБА_1, о соба якого встановлена за до помогою паспорта серії НОМ ЕР_5, та ОСОБА_3, яка діє на підставі довіреності від 05.11.20 10 року;
від відповідача - 1: не з' явився;
від відповідача - 2: не з' явився;
від третьої особи - 1: спец іалісти відділу правового за безпечення та кадрової робот и інспекція державного архіт ектурно-будівельного контро лю у Київській області Чекомасова Н.Б., яка діє на підставі довіреності від 14.10.20 10 року за №7/10-2222, та Гринько Л.Б. , яка діє на підставі довіре ності від 03.11.2010 року за №7/10-24/5;
від третьої особи - 2: не з' явився;
від третьої особи - 3: не з' явився;
від третьої особи - 4: не з' явився, -
Обставини справи:
фізична особа-підпри ємець ОСОБА_1 (далі за текс том: Позивач) звернулася до го сподарського суду Київської області з позовом до фізично ї особи-підприємця ОСОБА_2 (далі за текстом: Відповідач - 1) та до комунального підприє мства Київської обласної рад и «Білоцерківське міжміське бюро технічної інвентаризац ії»(далі за текстом: Відповід ач - 2) про визнання права власн ості на самочинно збудоване нерухоме майно та зобов' яза ння вчинити дії.
Свої вимоги Позивач обґру нтовує тим, що він самочинно з будував із залученням на під ставі договору підряду від 01.0 8.2008 року будівельної організа ції в особі Відповідача - 1 о б' єкт нерухомості, на який п роектна документація не розр облялась, дозвіл на будівниц тво не отримувався та який в е ксплуатацію не вводився і се ртифікат відповідності на нь ого не отримувався. Проте, при самочинному будівництві дот римано вимог всіх правил та с тандартів, зокрема в галузях будівництва та пожежної без пеки, внаслідок чого інтерес и держави або будь-чиї права н е порушені, в зв' язку з чим По зивач звернувся до суду з поз овом для визнання за ним прав а власності на такий об' єкт нерухомості та зобов' язанн я Відповідача - 2, який запере чує наявність у Позивача май нових прав на самочинно збуд ований об' єкт нерухомості, здійснити реєстрацію права в ласності.
Ухвалою господарського су ду Київської області від 02.11.2010 р оку порушено провадження у с праві та призначено справу д о розгляду на 10.11.2010 року. Вказан ою ухвалою залучено в якості 3-ї особи - 1, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору, інспекцію державного ар хітектурно-будівельного кон тролю у Київській області (да лі за текстом: 3-я особа - 1).
10.11.2010 року в судове засідання з' явився Позивач, який вико нав вимоги ухвали суду від 02.11.2 010 року шляхом надання додатко вих доказів у вигляді належн им чином завірених документі в та просив суд позов задовол ьнити по справі у повному обс язі. Ухвалою суду від 10.11.2010 року залучено в якості 3-ї особи - 2, яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору, Білоце рківську міську раду Київськ ої області (далі за текстом: 3-я особа - 2) та відкладено розгля д справи на 26.11.2010 року. Відповід ач - 1 в судове засідання 10.11.2010 рок у не з' явився подавши через канцелярію суду клопотан ня про подальший розгляд спр ави без його участі, яке за реєстровано за вхідним №13762. У с удове засідання 10.11.2010 року 3-я ос оба: комунальне підприємство Київської обласної ради «Бі лоцерківське міжміське бюро технічної інвентаризації» н е з' явилась, подавши через к анцелярію суду клопотанн я про подальший розгляд спра ви без її участі, яке зареє стровано за вхідним №13763. 3-я осо ба - 1 у судове засідання 10.11.2010 р оку не з' явилась та про прич ини неявки не повідомила.
26.11.2010 року в судове засідання з' явився Позивач, який вико нав вимоги ухвали суду від 10.11.2 010 року шляхом надання додатко вих доказів у справі у вигляд і належним чином завірених к опій документів та просив су д позов задовольнити у повно му обсязі. Ухвалою суду від 26.11. 2010 року залучено в якості 3-х ос іб, які не заявляють самостій них вимог на предмет спору, Де ржавну інспекцію промислово ї безпеки та охорони праці у б удівництві територіального управління держгірпромнагл яду України по Київській обл асті та місту Києву (далі за те кстом: 3-я особа - 3) і Білоцерків ське РУ ГУ МНС України у Київс ькій області (далі за текстом : 3-я особа - 4) та розгляд справи в ідкладено на 06.12.2010 року. Предста вник 3-ї особи - 1 у судове засі дання 26.11.2010 року з' явився, дав пояснення по справі та повід омив суд, що свою позицію щодо позовних вимог Позивача вис ловить в наступному судовому засіданні. 3-я особа - 2: Білоце рківська міська рада Київськ ої області у судове засіданн я 26.11.2010 року не з' явилась подав ши через канцелярію суду к лопотання про подальший розг ляд справи без її участі, я ке зареєстровано за вхідним №14883 та згідно якого просила суд вимоги позивача задовол ьнити в повному обсязі.
06.12.2010 року в судове засідання з' явився Позивач, який вико нав вимоги ухвали суду від 26.11.2 010 року шляхом надання додатко вих доказів по справі у вигля ді належним чином завірених копій документів та просив с уд позов задовольнити у повн ому обсязі. Представник 3-ї осо би - 1 у судове засідання 26.11.2010 р оку з' явився, дав пояснення по справі та просив суд позов задовольнити у повному обся зі з тих підстав, що самочинно збудований об' єкт нерухомо сті Позивача відповідає всім будівельним нормам та станд артам, внаслідок чого не пору шує чиї не будь права і інтере си і безпеці оточуючих не заг рожує, долучивши при цьому до матеріалів справи офіційний висновок про відповідність об' єкта нерухомості, що роз ташований в адміністративни х межах Білоцерківської місь кої ради на земельній ділянц і, площею 0,1868 га, по АДРЕСА_3 в сім будівельним нормам та ст андартам. 3-і особи - 3 та - 4 у судо ве засідання 06.12.2010 року не з' яв ились та про причини неявки с уд не повідомили, будучи пові домленими про день і час розг ляду справи. У зв' язку з цим, ухвалою суду від 06.12.2010 року відк ладено розгляд справи на 20.12.2010 р оку.
20.12.2010 року в судове засідання з' явився Позивач, який вико нав вимоги ухвали суду від 06.12.2 010 року шляхом надання додатко вих доказів по справі у вигля ді належним чином завірених копій документів та уточнив предмет та підстави позовних вимог, після чого дав пояснен ня та просив суд позов задово льнити у повному обсязі. У зв' язку з уточненням позовних в имог шляхом їх збільшення ух валою суду від 20.12.2010 року суд за лучив 3-ю особу: комунальне під приємство Київської обласно ї ради «Білоцерківське міжмі ське бюро технічної інвентар изації»до участі у справі в я кості Відповідача-2 через те, щ о Позивач у позовних вимог пр осив зобов' язати бюро техні чної інвентаризації зареєст рувати право власності з тих підстав, що бюро відмовляєть ся реєструвати майнові права оспорюючи наявність останні х у Позивача. Представник 3-ї особи - 1 у судове засіданн я 26.11.2010 року з' явився, дав пояс нення по справі та просив суд позов задовольнити у повном у обсязі. 3-я особа - 3 у судов е засідання 06.12.2010 року не з' яви лась та про причини неявки су д не повідомила, будучи повід омленою про день і час розгля ду справи. 3-я особа - 4: Білоцер ківське РУ ГУ МНС України у Ки ївській області у судове зас ідання 20.12.2010 року не з' явилась , подавши через представника Позивача клопотання про п одальший розгляд справи без її участі, згідно якого просила суд вимоги позивача задовольнити в повному обся зі. У зв' язку з цим, спір ро зглядався за наявними у спра ві матеріалами, після дослід ження яких та врахування ран іше наданих пояснень предста вників сторін, суд видалився до нарадчої кімнати для прий няття рішення у справі, оголо шення якого призначено на 20.12.20 10 року.
Згідно з роз' ясненнями пр езидії Вищого арбітражного с уду України «Про деякі питан ня практики застосування Гос подарського процесуального кодексу України»від 18.07.1997 року за №02-5/289 особи, що беруть участь у справі, вважаються повідом леними про час і місце її розг ляду судом, якщо ухвалу про по рушення провадження по справ і надіслано за поштовою адре сою, зазначену у позовній зая ві.
Відповідно до ст.75 Господар ського процесуального кодек су України, якщо відзив на поз овну заяву і витребувані гос подарський судом документи н е подано, справу може бути роз глянуто за наявними в ній мат еріалами.
Згідно із вимогами ч. 2 ст. 82 Го сподарського процесуальног о кодексу України, рішення пр иймається господарським суд ом за результатами оцінки до казів, поданих сторонами та і ншими учасниками господарсь кого процесу, а також доказів , які були витребувані господ арським судом, у нарадчій кім наті.
Детально розглянувши мате ріали справи, заслухавши пре дставників Позивача, Відпов ідача - 1 та 3-ї особи - 1, дослідивш и подані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
фізична особа-підприєме ць ОСОБА_1 в адміністратив них межах Білоцерківської мі ської ради на земельній діля нці, площею 0,1868 га, по АДРЕСА_3 здійснила із залученням на п ідставі договору підряду від 01.08.2008 року будівельної організ ації в особі Відповідача - 1 са мочинне будівництво споруди у вигляді нежитлової виробн ичо-складської будівлі, зага льною площею 470,10 м. кв.
Предметом позову є визнанн я за Позивачем права власнос ті на нерухоме майно у вигляд і нежитлової виробничо-склад ської будівлі, загальною пло щею 470,10 м. кв., по АДРЕСА_3, яке самочинно збудоване, та зобо в' язання Відповідача - 2 за реєструвати за Позивачем пра во власності на вказане майн о.
Згідно із вимогами ст.ст.2, 3 З акону України «Про основи мі стобудування», головними нап рямами містобудівної діяльн ості при будівництві будинкі в, споруд, їх комплексів або ко мунікацій та споруд інженерн ої і транспортної інфраструк тури є захист життєвого та пр иродного середовища від шкід ливого впливу техногенних і соціально-побутових факторі в, небезпечних природних яви щ, забезпечення високих архі тектурно-планувальних, функц іональних і конструктивних я костей об'єктів містобудуван ня, формування і реконструкц ія містобудівних ансамблів, кварталів, районів і ландшаф тних комплексів.
Відповідно до вимог ст. 5 Зак ону України «Про основи міст обудування», при здійсненні містобудівної діяльності п овинні бути забезпечені: - роз робка містобудівної докумен тації, проектів конкретних о б'єктів згідно з вихідними да ними на проектування, з дотри манням державних стандартів , норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови; - ро зміщення і будівництво об'єк тів відповідно до затверджен их у встановленому порядку м істобудівної документації т а проектів цих об'єктів; - урах ування державних та громадсь ких інтересів при плануванні та забудові територій; - ураху вання законних інтересів та вимог власників або користув ачів земельних ділянок та бу дівель, що оточують місце буд івництва.
Закон України «Про основи м істобудування»в ч.ч. 1, 2 ст. 16 пер едбачає, що будівельні норм и, державні стандарти, норми і правила встановлюють компле кс якісних та кількісних пок азників і вимог, які регламен тують розробку і реалізацію містобудівної документації , проектів конкретних об'єкті в з урахуванням соціальних, п риродно-кліматичних, гідроге ологічних, екологічних та ін ших умов і спрямовані на забе зпечення формування повноці нного життєвого середовища т а якнайкращих умов життєдіял ьності людини. Будівельні но рми, державні стандарти, норм и і правила щодо планування, з абудови та іншого використа ння територій, проектування і будівництва об'єктів місто будування розробляються і за тверджуються спеціально упо вноваженим центральним орга ном виконавчої влади з питан ь містобудування та архітект ури, іншими центральними орг анами виконавчої влади в пор ядку, визначеному законом.
Крім того, Закон України «Пр о основи містобудування»в ч. ч.1, 2 ст.22 передбачає, що забудов а земельних ділянок, що надаю ться для містобудівних потре б, здійснюється після виникн ення права власності чи прав а користування земельною діл янкою у порядку, передбачено му законом, та отримання дозв олу на виконання будівельних робіт. Право на забудову (буді вництво) виникає щодо земель них ділянок, визначених для м істобудівних потреб містобу дівною документацією та прав илами забудови.
Також, згідно зі вимогами ст . 31 Закону України «Про планув ання та забудову територій», ст.ст. 15, 24 Закону України «Про о снови містобудування»та ст. 2 Закону України «Про відпові дальність підприємств, їх об 'єднань, установ та організац ій за правопорушення у сфері містобудування»спеціально уповноваженим органом у сфе рі містобудування, який здій снює державний нагляд за дод ержанням вимог містобудівно ї документації, місцевих пра вил забудови населених пункт ів, будівельних норм, державн их стандартів, норм і правил п ри здійсненні проектування т а будівельних робіт, є Держав на архітектурно-будівельною інспекція України та її тери торіальні органи на місцях, я кими являються інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю.
Відповідно до вимог ст.ст. 2 , 5, 14 Закону України «Про пожежн у безпеку», забезпечення пож ежної безпеки є невід'ємною ч астиною державної діяльност і щодо охорони життя та здоро в'я людей, національного бага тства і навколишнього природ ного середовища. Забезпеченн я пожежної безпеки є складов ою частиною виробничої та ін шої діяльності посадових осі б, працівників підприємств, у станов, організацій та підпр иємців. Забезпечення пожежно ї безпеки при проектуванні т а забудові населених пунктів , будівництві, розширенні, рек онструкції та технічному пер еоснащенні підприємств, буді вель і споруд покладається н а органи архітектури, замовн иків, забудовників, проектні та будівельні організації. В ласники підприємств, установ та організацій або уповнова жені ними органи (далі - власни ки) зобов'язані забезпечуват и додержання протипожежних в имог стандартів, норм, правил . Пожежна охорона створюєтьс я з метою захисту життя і здор ов'я громадян, приватної, коле ктивної та державної власнос ті від пожеж, підтримання нал ежного рівня пожежної безпек и на об'єктах і в населених пун ктах. Основними завданнями п ожежної охорони є здійснення контролю за дотриманням про типожежних вимог та запобіга ння пожежам і нещасним випад кам на них.
Згідно із вимогами ст. 7 Зако ну України «Про пожежну безп еку», державний пожежний наг ляд за станом пожежної безпе ки в населених пунктах і на об 'єктах незалежно від форм вла сності здійснюється відпові дно до чинного законодавства державною пожежною охороною в порядку, встановлюваному К абінетом Міністрів України. На об'єктах приватної власно сті органи державного пожежн ого нагляду контролюють пита ння пожежної безпеки, що стос уються прав та інтересів інш их юридичних осіб і громадян . Органи державного пожежног о нагляду відповідно до покл адених на них завдань: - розроб ляють з участю заінтересован их міністерств та інших цент ральних органів виконавчої в лади і затверджують загально державні правила пожежної бе зпеки, які є обов'язковими для всіх підприємств, установ, ор ганізацій та громадян; - погод жують проекти державних і га лузевих стандартів, норм, пра вил, технічних умов та інших н ормативно-технічних докумен тів, що стосуються забезпече ння пожежної безпеки, а також проектні рішення, на які не вс тановлено норми і правила.
Закон України «Про пожежну безпеку»у ст.ст. 16, 25, 31 передбач ає, що державний пожежний наг ляд здійснюють існуючі воєні зовані та професійні підрозд іли, частини та управління по жежної охорони, які входить д о системи Міністерства Украї ни з питань надзвичайних сит уацій та у справах захисту на селення від наслідків Чорноб ильської катастрофи.
Відповідно до вимог ст. 10 Зак ону України «Про пожежну без пеку», виробничі, жилі, інші бу дівлі та споруди, що вводятьс я в дію чи в експлуатацію післ я завершення будівництва або реконструкції, повинні відп овідати вимогам нормативних актів з пожежної безпеки. Заб ороняється будівництво, реко нструкція, об'єктів виробнич ого та іншого призначення бе з попередньої експертизи (пе ревірки) проектної та іншої д окументації на відповідніст ь нормативним актам з пожежн ої безпеки. Введення в експлу атацію нових і реконструйова них виробничих об'єктів та об 'єктів іншого призначення, зд ійснюються після видачі на ц е дозволу органу державного пожежного нагляду. Дозвіл ви дається урядовим органом дер жавного нагляду у сфері поже жної безпеки та територіальн ими органами державного поже жного нагляду в районах, міст ах, районах у містах безоплат но. Дозвіл не оформлюється у р азі прийняття в експлуатацію об'єктів нового будівництва , реконструкції, реставрації , капітального ремонту держа вною комісією, утвореною за у частю представника органу де ржавного пожежного нагляду у встановленому порядку. Підс тавами для відмови у видачі д озволу є виявлення за резуль татами оцінки (експертизи) пр отипожежного стану підприєм ства, об'єкта чи приміщення по рушень правил пожежної безпе ки, що може призвести до виник нення пожежі або створення п ерешкод у її гасінні та еваку ації людей. Експертиза проек тної та іншої документації н а відповідність нормативно-п равовим актам з пожежної без пеки та видача дозволів пров одяться органами державного пожежного нагляду в порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України. Органи держ авного пожежного нагляду так ож беруть участь у прийнятті об'єктів в експлуатацію.
Згідно із вимогами ст. 2 Зако ну України «Про планування т а забудову територій», основ ними завданнями планування і забудови територій є урахув ання державних, громадських і приватних інтересів під ча с планування, забудови та інш ого використання територій, визначення і раціональне роз ташування територій житлово ї та громадської забудови, пр омислових, природоохоронних та інших територій і об'єктів .
Одночасно, відповідно до ви мог ст. 17 Закону України «Про п ланування та забудову терито рій», врахування державних і нтересів під час планування і забудови територій здійсню ється шляхом виконання відпо відних вимог до розроблення містобудівної документації , проведення їх експертизи, зд ійснення державного контрол ю за забудовою. Вимоги до план ування, якими забезпечуються державні інтереси під час ро зроблення містобудівної док ументації, визначаються згід но з законом відповідними сп еціально уповноваженими орг анами з питань містобудуванн я та архітектури спільно з ін шими спеціально уповноважен ими на це органами виконавчо ї влади.
Закон України «Про планува ння та забудову територій»у ст. 20 передбачає, що нормативн е регулювання забудови та ін шого використання територій полягає у прийнятті нормати вно-правових актів, зокрема д ержавних будівельних норм, в ідомчих нормативних докумен тів і правил забудови. Держав ні будівельні норми щодо пла нування і забудови та іншого використання територій розр обляє та затверджує спеціаль но уповноважений центральни й орган виконавчої влади з пи тань містобудування та архіт ектури за погодженням з інши ми центральними органами вик онавчої влади з питань, які на лежать до їх повноважень. Дер жавні будівельні норми та ін ші нормативно-правові акти з питань планування і забудов и територій є обов'язковими д ля суб'єктів містобудування.
Відповідно до вимог ст. 30-1 «П ро планування та забудову те риторій», прийняття в експлу атацію закінчених будівницт вом об'єктів здійснюється на підставі сертифіката відпов ідності, який видається інсп екціями державного архітект урно-будівельного контролю. Сертифікат відповідності - д окумент, що засвідчує відпов ідність закінченого будівни цтвом об'єкта проектній доку ментації, державним будівель ним нормам, стандартам і прав илам.
Відповідно до вимог ст.ст. 24, 29 Закону України «Про планува ння та забудову територій», д озвіл на виконання будівельн их робіт - це документ, що засв ідчує право замовника та під рядника на виконання підгото вчих і будівельних робіт, під ключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та спору д. Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю. Ко нтроль за виконанням будівел ьних робіт здійснюється інсп екціями державного архітект урно-будівельного контролю. Здійснення будівельних робі т на об'єктах містобудування без дозволу на виконання буд івельних робіт або його пере реєстрації, а також здійснен ня не зазначених у дозволі бу дівельних робіт вважається с амовільним будівництвом і тя гне за собою відповідальніст ь згідно із законом. Право на з абудову земельної ділянки ре алізується її власником або користувачем за умови викори стання земельної ділянки за її цільовим призначенням та відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови зем ельної ділянки, встановлених згідно з вимогами цього Зако ну.
Закон України «Про планува ння та забудову територій»у ст. 23 передбачає, що суб'єкти мі стобудування зобов'язані дод ержуватися містобудівних ум ов і обмежень забудови земел ьної ділянки при проектуванн і і здійсненні будівництва о б'єкта містобудування. Будів ництво об'єктів містобудуван ня здійснюється згідно з вим огами законодавства та відпо відно до затвердженої проект ної документації. Планування окремої земельної ділянки, б удівництво на ній будинків і споруд власниками або корис тувачами здійснюються з урах уванням законних інтересів і нших власників або користува чів земельних ділянок, будин ків і споруд.
В ході розгляду справи судо м встановлено, що самочинне б удівництво Позивачем із залу ченням на підставі договору підряду від 01.08.2008 року будівель ної організації в особі Відп овідача - 1 вищезазначеного об ' єкту нерухомості здійснюв алось в порушення вимог ст.ст . 23, 24, 29 Закону України «Про план ування та забудову територій », ст.ст. 2, 5, 10, 14 Закону України «П ро пожежну безпеку»та ст. 5 Зак он України «Про основи місто будування»без розробки і зат вердження проектної докумен тації, без отримання дозволу на будівництво та без введен ня цього об' єкту нерухомост і в експлуатацію з одночасни м отриманням у органів держа вного пожежного нагляду дозв олу на його експлуатацію.
Після завершення Позиваче м із залученням на підставі д оговору підряду від 01.08.2008 року б удівельної організації в осо бі Відповідача - 1 самочинного будівництва вказаної споруд и спеціально уповноважений д ержавний орган пожежної охор они в особі служби державног о пожежного нагляду Білоцерк івського РУ ГУ МНС України в К иївській області провів експ ертизу щодо дотримання Позив ачем будівельних норм та ста ндартів в галузі забезпеченн я пожежної безпеки при здійс ненні Відповідачем - 1 самочин ного будівництва цієї споруд и.
Вказаною експертизою Біло церківського РУ ГУ МНС Украї ни в Київській області, за нас лідками якої складено виснов ок від 08.12.2010 року за № 2611, встановл ено, що самочинно збудована с поруда Позивача в адміністра тивних межах Білоцерківсько ї міської ради на земельній д ілянці, площею 0,1868 га, по АДРЕ СА_3 не суперечить державни м будівельним нормам.
Крім того, під час розгляду справи 3-я особа - 1: інспекція державного архітектурно-буд івельного контролю у Київськ ій області, яка є спеціально у повноваженим державним орга ном в галузі будівництва зді йснювати контроль суб' єкті в містобудівельної діяльнос ті з приводу дотримання оста нніми нормативів і стандарті в у галузі будівництва, на вик онання вимог ухвали суду від 10.11.2010 року, провела перевірку щ одо відповідності державним будівельним нормам та станд артам самочинно збудованого об' єкту Позивача.
Зазначеною перевіркою інс пекції державного архітекту рно-будівельного контролю у Київській області, за наслід ками якої складено акт від 15.12.2 010 року, встановлено, що самочи нно збудована споруда Позива ча в адміністративних межах Білоцерківської міської рад и на земельній ділянці, площе ю 0,1868 га, по АДРЕСА_3 відпові дає державним будівельним но рмам.
Також, Білоцерківською філ ією Державного науково-дослі дного та проектно-вишукуваль ного інституту «НДІ проектре конструкція», який є спеціал ізованою науковою установою в галузі будівництва, за ініц іативою Позивача проведено о бстеження технічного стану с амочинно збудованого об' єк ту Позивача.
Даним обстеженням технічн ого стану, за наслідками яког о складено висновок, встанов лено, що самочинно збудована споруда Позивача в адмініст ративних межах Білоцерківсь кої міської ради на земельні й ділянці, площею 0,1868 га, по АД РЕСА_3 не суперечить держав ним будівельним нормам і ста ндартам та придатна для експ луатації.
Самочинне будівництво спо руди Позивача у вигляді нежи тлової виробничо-складської будівлі, загальною площею 470,10 м. кв., починало здійснюватись Відповідачем - 1 в зв' язку з виконанням договору підряду від 01.08.2008 року в адміністративн их межах Білоцерківської міс ької ради на земельній ділян ці, площею 0,1868 га, по АДРЕСА_3 , без оформлення у користуван ня Позивача цієї ділянки, яка на час завершення будівницт ва оформлена в користування Позивача на умовах оренди зг ідно договору оренди землі в ід 26.08.2008 року за №129, який зареєст рований у Білоцерківському м іському відділі Київської ре гіональної філії державного підприємства «Центр державн ого земельного кадастру»26.08.2008 року. Цільове призначення ді лянки відповідно до договору оренди землі від 26.08.2008 року за № 129: під розміщення виробничої бази.
Відповідно до вимог ч.ч. 1, 2, 3 с т. 376 Цивільного кодексу Украї ни, житловий будинок, будівля , споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будів ництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній д ілянці, що не була відведена д ля цієї мети, або без належног о дозволу чи належно затверд женого проекту, або з істотни ми порушеннями будівельних н орм і правил. Особа, яка здійсн ила або здійснює самочинне б удівництво нерухомого майна , не набуває права власності н а нього. Право власності на са мочинно збудоване нерухоме м айно може бути за рішенням су ду визнане за особою, яка здій снила самочинне будівництво на земельній ділянці, що не бу ла їй відведена для цієї мети , за умови надання земельної д ілянки у встановленому поряд ку особі під уже збудоване не рухоме майно. Якщо власник (ко ристувач) земельної ділянки заперечує проти визнання пра ва власності на нерухоме май но за особою, яка здійснила (зд ійснює) самочинне будівництв о на його земельній ділянці, а бо якщо це порушує права інши х осіб, майно підлягає знесен ню особою, яка здійснила (здій снює) самочинне будівництво, або за її рахунок.
Цей же Кодекс у ч.ч. 5, 6, 7 ст. 376 пер едбачає, що на вимогу власник а (користувача) земельної діл янки суд може визнати за ним п раво власності на нерухоме м айно, яке самочинно збудован е на ній, якщо це не порушує пр ава інших осіб. Особа, яка здій снила самочинне будівництво , має право на відшкодування в итрат на будівництво, якщо пр аво власності на нерухоме ма йно визнано за власником (кор истувачем) земельної ділянки , на якій воно розміщене. У раз і істотного відхилення від п роекту, що суперечить суспіл ьним інтересам або порушує п рава інших осіб, істотного по рушення будівельних норм і п равил суд за позовом відпові дного органу державної влади або органу місцевого самовр ядування може постановити рі шення, яким зобов'язати особу , яка здійснила (здійснює) буді вництво, провести відповідну перебудову. Якщо проведення такої перебудови є неможлив им або особа, яка здійснила (зд ійснює) будівництво, відмовл яється від її проведення, так е нерухоме майно за рішенням суду підлягає знесенню за ра хунок особи, яка здійснила (зд ійснює) будівництво. Особа, як а здійснила (здійснює) самочи нне будівництво, зобов'язана відшкодувати витрати, пов'яз ані з приведенням земельної ділянки до попереднього стан у.
За таких обставин суд прихо дить до висновку про те, що сам очинно збудований Позивачем об' єкт нерухомості відпові дає державним будівельним но рмам та стандартам і не поруш ує суспільні інтереси в сфер і будівництва та не порушує п рава на пожежну безпеку кори стувачів споруд, розташовани х поруч із самочинно збудова ною спорудою.
Крім того, суд бере до уваги пояснення 3-х осіб -1, -2, - 4, які вим оги Позивача підтримали та п росили їх задовольнити в пов ному обсязі, в зв' язку з тим, що самочинно збудована спору да Позивача відповідає держа вним будівельним нормам та с тандартам, не порушує чиї-неб удь права і не порушує суспіл ьні інтереси та розташована на земельній ділянці, корист увачем якої є Позивач на підс таві договору оренди землі в ід 26.08.2008 року за №129, який укладен ий між Позивачем та Білоцерк івською міською радою.
У зв' язку з цим вимоги Пози вача про визнання за ним прав а власності на самочинно збу довану споруду у вигляді неж итлової виробничо-складсько ї будівлі, загальною площею 470 ,10 м. кв., в адміністративних меж ах Білоцерківської міської р ади на земельній ділянці, пло щею 0,1868 га, по АДРЕСА_3 є обґр унтованими, підтверджуються наявними в матеріалах справ и доказами і відповідно підл ягають задоволенню на підста ві вищевказаних норм Цивільн ого кодексу України в повном у обсязі.
Крім того, Позивач просить з обов' язати комунальне підп риємство Київської обласної ради «Білоцерківське міжміс ьке бюро технічної інвентари зації»зареєструвати за ним п раво власності на самочинно збудовану споруду у вигляді нежитлової виробничо-складс ької будівлі, загальною площ ею 470,10 м. кв., в адміністративних межах Білоцерківської міськ ої ради на земельній ділянці , площею 0,1868 га, по АДРЕСА_3.
В ході розгляду справи вста новлено, що відмова Відповід ача - 2 зареєструвати за Позива чем право власності на вказа на самочинно збудоване майно мотивована тим, що Відповіда ч - 2 вважає Позивача таким, як ий не набув на нього права вла сності.
Проте, враховуючи, що вимоги Позивача про визнання за ним права власності на самочинн е збудовану споруду підлягаю ть задоволенню в повному обс язі в межах даного проваджен ня, внаслідок чого Позивач на буває відповідно до вимог ст . 376 Цивільного кодексу Україн и право власності на цю спору ду, то подальша відмова Відпо відача - 2 зареєструвати за П озивачем право власності на споруду у вигляді нежитлової виробничо-складської будівл і, загальною площею 470,10 м. кв., в а дміністративних межах Білоц ерківської міської ради на з емельній ділянці, площею 0,1868 га , по АДРЕСА_3 є безпідставн ою, внаслідок чого вимога Поз ивача про покладення на Відп овідача - 2 обов' язку зареє струвати право власності на зазначений об' єкт нерухомо сті є обґрунтованою, підтвер джується наявними в матеріал ах справи доказами і відпові дно підлягає задоволенню на підставі вищевказаних норм Ц ивільного кодексу України в повному обсязі.
Згідно зі ст. 33 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог і заперечень.
Позивачем належними та доп устимими доказами у розумінн і ст. 34 Господарського процесу ального кодексу України дові в суду те, що його самочинно зб удована споруда відповідає будівельним нормам та станд артам і не порушує громадськ і або державні інтереси в гал узі будівництва та пожежної безпеки, .
Відповідно до вимог ст.32 Гос подарського процесуального кодексу України, доказами у с праві є будь-які фактичні дан і, на підставі яких господарс ький суд у визначеному закон ом порядку встановлює наявні сть чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також і нші обставини, які мають знач ення для правильного вирішен ня господарського спору.
Господарський процесуальн ий кодекс України у ст.36 встан овлює, що письмовими доказам и є документи і матеріали, які містять дані про обставини, щ о мають значення для правиль ного вирішення спору.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що додані до позову копії докум ентів, зокрема висновку експ ертизи Білоцерківського РУ Г У МНС України в Київській обл асті від 08.12.2010 року за № 2611, акта пе ревірки від 15.12.2010 року, яка пров едена інспекцією державного архітектурно-будівельного к онтролю у Київській області, висновку Білоцерківської ф ілії Державного науково-досл ідного та проектно-вишукувал ьного інституту «НДІ проектр еконструкція»про технічний стан об' єкту є письмовим до казом відповідності самочин но збудованого об' єкту неру хомості Позивача державним і громадським інтересам, вимо гам будівельних норм і станд артів, які спрямовані на забе зпечення пожежної безпеки та гарантування прав інших осі б.
Також, Позивач просить стяг нути на його користь судові в итрати у вигляді державного мита у сумі 85,00 грн. (вісімдесят п' ять гривень 00 коп.) та витр ат на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су у сумі 236,00 грн. (двісті тридця ть шість гривень 00 коп.).
Витрати по сплаті державн ого мита та витрати на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу, відповід но до ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу Укра їни, покладаються судом на Ві дповідача - 1, в зв' язку з тим , що спір виник внаслідок його дій.
Керуючись ст.ст.44, 49, 82-85 Господ арського процесуального код ексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов фізично ї особи-підприємця ОСОБА_1 до фізичної особи-підприємц я ОСОБА_2 та до комунально го підприємства Київської об ласної ради «Білоцерківське міжміське бюро технічної ін вентаризації» про визнання п рава власності на самочинно збудоване нерухоме майно та зобов' язання вчинити дії, - з адовольнити повністю.
2. Визнати за фізичн ою особою-підприємцем ОСОБ А_1, ідентифікаційний код: НОМЕР_1, місцезнаходження: 09 100, АДРЕСА_2, свідоцтво про д ержавну реєстрацію фізичної особи-підприємця серії НОМ ЕР_4 від 17.04.2007 року, право власн ості на самочинно збудовану споруду у вигляді нежитлової виробничо-складської будівл і, загальною площею 470,10 м. кв., в а дміністративних межах Білоц ерківської міської ради на з емельній ділянці, площею 0,1868 га , по АДРЕСА_3.
3. Зобов' язати ком унальне підприємство Київсь кої обласної ради «Білоцеркі вське міжміське бюро технічн ої інвентаризації», ідентифі каційний код: 03346503, місцезнаход ження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Торгова Площа, 5, за реєструвати за фізичною особ ою-підприємцем ОСОБА_1, ід ентифікаційний код: НОМЕР_1 , місцезнаходження: 09100, АДР ЕСА_2, свідоцтво про державн у реєстрацію фізичної особи- підприємця серії НОМЕР_4 в ід 17.04.2007 року, право власності н а споруду у вигляді нежитлов ої виробничо-складської буді влі, загальною площею 470,10 м. кв., в адміністративних межах Біл оцерківської міської ради на земельній ділянці, площею 0,1868 га, по АДРЕСА_3.
4. Стягнути з фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_2 , ідентифікаційний код: НО МЕР_2, місцезнаходження: 09100, АДРЕСА_1, свідоцтво про держ авну реєстрацію фізичної осо би-підприємця серії НОМЕР_3 від 30.03.2007 року, на користь фізи чної особи-підприємця ОСОБ А_1, ідентифікаційний код: НОМЕР_1, місцезнаходження: 09 100, АДРЕСА_2, свідоцтво про д ержавну реєстрацію фізичної особи-підприємця серії НОМ ЕР_4 від 17.04.2007 року, державне ми то у сумі 85,00 грн. (вісімдесят п' ять гривень 00 коп.) та витрати на інформаційно-технічне заб езпечення судового процесу у сумі 236,00 грн. (двісті тридцять ш ість гривень 00 коп.).
5. Видати накази піс ля набрання судовим рішенням законної сили.
Дане рішення господ арського суду Київської обла сті набирає законної сили пі сля закінчення десятиденног о строку з дня його належного оформлення і підписання та м оже бути оскаржено в апеляці йному порядку.
Повний текст рішення с кладено та підписано 24.12.2010 року
Суддя Скутельник П.Ф.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2010 |
Оприлюднено | 30.12.2010 |
Номер документу | 13138856 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Дубінін Ігор Юрійович
Господарське
Господарський суд Київської області
Скутельник П.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні