ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2011 р. Справа № 86037/09
Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі:
головуючого судді - Олендера І.Я.,
суддів - Каралюса В.М., У лицький В.З.,
розглянувши в порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу Управлін ня Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Фр анківської області на постан ову Галицького районного суд у Івано-Франківської області від 13 квітня 2009 року в справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсі йного фонду України в Галиць кому районі Івано-Франківськ ої області про стягнення заб оргованості,-
ВСТАНОВИЛА :
В березні 2009 року ОСОБА_1 з вернулась до суду з позовом д о Управління Пенсійного фонд у України в Галицькому район і Івано-Франківської області про стягнення підвищення до пенсії як дитині війни за пер іод з січня 2006 року по січня 2009 р оку та надалі виплачувати та ке підвищення, зазначивши, що відповідно до ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» передбачено вип лату такої у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком. Незваж аючи на це, відповідач її не ви плачує.
Постановою Галицького рай онного суду Івано-Франківськ ої області від 13 квітня 2009 року позов задоволено частково. В изнано дії Управління Пенсій ного фонду України в Галицьк ому районі Івано-Франківсько ї області щодо не підвищення розміру пенсії позивачу, як д итині війни, протиправними. З обов' язано Управління Пенс ійного фонду України в Галиц ькому районі Івано-Франківсь кої області здійснити перера хунок пенсії позивачу за 2007-2008 р оки з врахуванням щомісячног о підвищення до пенсії в розм ірі 30 % мінімальної пенсії за в іком відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни» у редакції щ о діяла до внесення до вказан ого Закону України змін підп ункту 2 пункту 41 розділу ІІ «Вн есення змін до деяких законо давчих актів України» Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України». В задово ленні решти позовних вимог в ідмовлено.
Зазначена постанова мотив ована тим, що позивач є дитино ю війни, а рішеннями Конститу ційного Суду України від 09.07.2007 р оку та від 22.05.2008 року визнано та кими, що не відповідають Конс титуції України положення За кону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», поло ження Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік», якими обмежується дія ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», відт ак позивач має право на підви щення до пенсії як дитині вій ни за 2007-2008 роки.
Не погоджуючись з прийнято ю постановою, Управління Пен сійного фонду України в Гали цькому районі Івано-Франківс ької області подало апеляцій ну скаргу до Львівського апе ляційного адміністративног о суду, в якій просить скасува ти оскаржувану постанову та прийняти нову.
В апеляційній скарзі апеля нт вказує на те, що судом першо ї інстанції порушено норми м атеріального та процесуальн ого права. Статтею 7 Закону «Пр о соціальний захист дітей ві йни» передбачає, що фінансов е забезпечення державних соц іальних гарантій здійснюєть ся за рахунок коштів Державн ого бюджету України. Персійн ий фонд України діє на підста ві положення про Пенсійний ф онд України, затвердженого п остановою КМУ від 24.10.2007 року. Кр ім того вказує про те, що норма ч.3 ст.28 Закону України «Про заг альнообов»язкове державне п енсійне страхування» не заст осовується для перерахунків або підвищень до пенсії, оскі льки питання величини мініма льної пенсії за віком, що заст осовується для обчислення пі двищення пенсії особам, яким встановлено статус «дитина війни» не вирішено у законод авчому порядку.
За відсутності клопотань в ід усіх осіб, які беруть участ ь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадж ення за наявними у справі мат еріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наяв них у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС У країни із змінами і доповнен нями, внесеними згідно із Зак оном України від 07.07.2010 року N 2453-VI), щ о є достатнім для розгляду да ної справи.
Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного ад міністративного суду, дослід ивши матеріали справи та дов оди апеляційної скарги, коле гія суддів вважає, що апеляці йна скарга підлягає задоволе нню, а постанова суду скасува нню з наступних підстав.
Вирішуючи позовні вимоги щ одо спірних виплат за 2006 рік, то Законом України «Про держав ний бюджет на 2006 рік» було зупи нено дію ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни», однак Законом Україн и від 19.01.2006 року №3367-ІУ дію цієї ст атті було відновлено, але вст ановлено, що пільги дітям вій ни, передбачені абзацом сьом им статті 5, запроваджуються з 01 січня 2006 року, а статтею 6 - у 20 06 році поетапно, за результата ми виконання бюджету у першо му півріччі, у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Ком ітетом Верховної Ради Україн и з питань бюджету. Тобто, такі підвищення до пенсії повинн і були здійснюватись у випад ку вищезазначених умов. Оскі льки такі умови не настали, су д першої інстанції правомірн о відмовлено в задоволенні п озовних вимог щодо виплати п ідвищення до пенсії за 2006 рік.
Задовольняючи позовні вим оги позивача, суд першої інст анції виходив з того, що позив ач є дитиною війни, що підтвер джується відповідним посвід ченням, а відтак, він має право на підвищення до пенсії відп овідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Рішеннями Конституційног о Суду України від 09.07.2007 року № 6-р п/2007 та від 22.05.2008 року №10-рп/2008 полож ення Закону України «Про дер жавний бюджет України на 2007 рі к», Закону України «Про держа вний бюджет України на 2008 рік» визнано неконституційними та такими, що втрачають чинні сть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України цих Ріш ень.
При цьому згідно п.п. 5,6 резол ютивної частини такого це рі шення має преюдиційне значен ня для судів загальної юрисд икції при розгляді ними позо вів у зв'язку з правовідносин ами, які виникли внаслідок ді ї положень статей зазначених законів, що визнані неконсти туційними та є обов'язковим д о виконання на території Укр аїни, остаточним і не може бут и оскаржене.
Враховуючи вищенаведене, с удом першої інстанції зробле но висновок, що підвищення до пенсії відповідно до ст.6 «Про соціальний захист дітей вій ни» повинно виплачуватись за період 2007-2008 роки.
В той же час, колегія суддів вважає, що задовольняючи поз овні вимоги за 2007-2008 роки, суд пе ршої інстанції порушив норми матеріального права, що приз вело до неправильного виріше ння справи, оскільки підвище ння до пенсії в розмірі 30 % міні мальної пенсії за віком пови нно виплачуватись відповіда чем за період з 09 липня 2007 року п о 31 грудня 2007 року включно, тобт о з дня ухвалення Конституці йним Судом України рішення в ід 09 липня 2007 року № 6-рп/2007.
Щодо нарахування та виплат и підвищення до пенсії в розм ірі 30 % мінімальної пенсії за в іком за 2008 рік, то суд першої ін станції не вказав, що таке під лягає до виплати саме за пері од з 22 травня 2008 року до виникне ння обставин, з якими закон по в' язує виникнення, зміну чи припинення спірних правовід носин, оскільки, дія статті 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» в редак ції, яка передбачає виплату д ітям війни підвищення у розм ірі 30 % мінімальної пенсії за в іком була відновлена з 22.05.2008 рок у.
При цьому, колегія суддів в важає встановленим, що почин аючи з 22 травня 2008 року, на час ро згляду судом першої інстанці ї так і на час апеляційного ро згляду, права позивачів щодо виплати їм підвищення до пен сії згідно ст.6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» продовжують порушув атись, що не заперечує відпов ідач, відтак, нарахування та в иплата підвищення до пенсії повинна здійснюватись з 22 тра вня 2008 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх положення, щ о визнані неконституційними втрачають чинність з дня ухв алення Конституційним Судом України рішення про їх некон ституційність.
Колегія суддів також вважа є за необхідне зазначити про те, що відсутність бюджетног о фінансування на виплату, п ередбачених Законом України «Про соціальний захист діте й війни», підвищення до пенсі ї не може бути причиною невик онання відповідним суб' єкт ом владних повноважень покла дених на нього зобов' язань, оскільки реалізація особою права, що пов' язане з отрима нням бюджетних коштів, яке ба зується на спеціальних та чи нних на час виникнення спірн их правовідносин нормативно -правових актах національног о законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рішен ня Європейського суду з прав людини у справі “Кечко проти України”).
Оскільки правові положенн я, які передбачають виплату щ омісячного підвищення до пен сії дітям війни є чинними, а по зивач належать до вказаної г рупи осіб і має право на її отр имання, органи державної вла ди не можуть свідомо зменшув ати розмір такої допомоги.
Стосовно посилань апелянт а на те, що законодавством Укр аїни не визначено поняття «м інімальна пенсія за віком» я к розрахункової величини для підвищення пенсії згідно ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», то ко легія вважає за необхідне вк азати про наступне.
За чинним законодавством У країни розмір мінімальної пе нсії за віком визначається л ише за правилами ст. 28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування». Однак, згідно ч.3 ст. 28 цього Закону мінімальний ро змір пенсії за віком, встанов лений абзацом 1 частини 1 цієї статті, застосовується виклю чно для визначення розмірів пенсії, призначених згідно з цим Законом, однак, оскільки з аконодавством інший мінімал ьний розмір пенсії за віком н е визначений, то слід застосо вувати цей розмір, зокрема і п ри нарахуванні та виплаті пі двищення до пенсії згідно ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни».
Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів приходить до в исновку, що судом першої інст анції порушено норми матеріа льного та процесуального пра ва, що призвело до неправильн ого вирішення справи, виснов ки суду першої інстанції не в ідповідають обставинам спра ви.
Відтак, колегія суддів вваж ає, що вірним способом віднов лення порушеного права позив ача є покладення обов' язку на відповідача провести нале жне нарахування та виплату п ідвищення до пенсії у розмір і 30 % мінімальної пенсії за вік ом, відповідно до ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» з урахуванням виплачених позивачу сум у ро змірі 30 % мінімальної пенсії з а віком за період з 09 липня 2007 ро ку по 31 грудня 2007 року та з 22 трав ня 2008 року, що, на думку колегії суддів, відповідає нормам ма теріального права, фактичним обставинам справи та наявни м у ній доказам.
Керуючись ст. 195, ст. 196, ч.1 ст. 197, п .3 ст. 198, ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 КАС У країни, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Управлі ння Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Фр анківської області задоволь нити частково.
Постанову Галицького районного суду Івано-Франкі вської області від 13 квітня 2009 року в справі № 2а-3502/09 скасувати та прийняти нову, якою позов ОСОБА_1 задовольнити част ково.
Визнати бездіяльність Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Галицькому районі Іва но-Франківської області щодо невиплати на користь ОСОБА _1 підвищення до пенсії у роз мірі 30 % мінімальної пенсії за віком, передбаченої ст. 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни" за період з 0 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та починаючи з 22 травня 2008 року протиправною.
Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в Гали цькому районі Івано-Франківс ької області нарахувати та в иплатити на користь ОСОБА_1 за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, а починаючи з 2 2 травня 2008 року нараховувати т а виплачувати підвищення до пенсії у розмірі 30 % мінімальн ої пенсії за віком, передбаче ної ст. 6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" з врахуванням ст. 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання» та виплачених сум.
В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.
Постанова апеляційного су ду набирає законної сили чер ез п'ять днів після направлен ня копій особам, які беруть уч асть у справі, але може бути ос каржена у касаційному порядк у шляхом подачі касаційної с карги безпосередньо до адмін істративного суду касаційно ї інстанції протягом двадцят и днів з дня набрання постано вою законної сили.
Головуючий : Олендер І.Я.
Судді : Каралюс В .М.
Улиць кий В.З.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2011 |
Номер документу | 13954844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Олендер І.Я.
Адміністративне
Київський районний суд м. Сімферополя
Бєлоусов Михайло Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні