Справа № 2а-3360/09
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 червня 2009 року м. Овруч
Овруцький районний суд Жит омирської області в складі: г оловуючого - судді Гришковец ь А.Л.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Овручі с праву за позовом ОСОБА_1 д о управління праці і соціаль ного захисту населення Овруц ької районної державної адмі ністрації про стягнення неви плачених коштів, передбачени х Законом України "Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", -
ВСТАНОВИВ:
Позивач просить стягну ти на його користь з управлін ня праці та соціального захи сту населення Овруцької райо нної державної адміністраці ї, передбачену ст. 39 Закону Укр аїни "Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи" заборгованіст ь по доплаті до заробітної пл ати за періоди з 01.01.1998 року 31.04.2001 ро ку в сумі 6288, 94 грн., мотивуючи ти м, що він працює і є потерпілим внаслідок Чорнобильської ка тастрофи. За вищевказаний пе ріод роботи йому виплачувала сь доплата до заробітної пла ти та грошова допомога, що вст ановлені в Законі, не в кратно му відношенні до мінімальної заробітної плати, а згідно по станови KM України № 836 від 26.07.96 ро ку, що призвело до порушення й ого прав.
В судове засідання позива ч не з' явився, але в позовній заяві просить розглянути сп раву без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, але надав заяву, в якій про сить справу розглянути без ї х участі. Щодо задоволення по зову заперечують.
Дослідивши в судовому зас іданні докази, суд вважає, що п озов слід задовольнити частк ово з наступних підстав.
Позивач є потерпілим внас лідок Чорнобильської катаст рофи, працює в КП „Древлянськ е" та проживає в с. Ш.Слобода Овруцького району Житомирсь кої області.
Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" він має право на відповідну доплату та доп омогу, які отримував згідно п останови KM України № 836 від 26.07.96 р оку в конкретних розмірах, а з окрема за ст. 39 - в сумі 10, 5 грн.(в з алежності від відпрацьовано го часу).
Вказані обставини підтвер джуються наданими копіями до кументів: посвідченням потер пілого від Чорнобильської ка тастрофи, паспорту, довідкам и про проведені виплати.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією України.
Згідно до Закону України "Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи" на час виникнення пра вовідносин була передбачена серед інших виплат і доплата по:
ст. 39 Закону - громадянам, які працюють на територіях раді оактивного забруднення, пров адиться доплата у зоні гаран тованого добровільного відс елення - 2 мінімальні заробітн і плати, а пенсіонерам, які пра цюють у зонах радіоактивного забруднення, оплата праці до датково підвищується на 25 про центів від розміру мінімальн ої заробітної плати.
Зазначеною вище постаново ю № 836 усупереч Закону № 796-ХІІ, як ий визначив кратність однора зової компенсації в залежнос ті від розміру мінімальної з аробітної плати, яка визнача ється Законом, встановлено к онкретні розміри компенсаці й і доплат, зокрема:
для доплати громадянам, які працюють на територіях раді оактивного забруднення у зон і гарантованого добровільно го відселення - 1050 тис. крб. (10, 5 гр н. за гр.реф.).
Відповідно до ст. 8 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом верховен ства права, відповідно до яко го зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищим и цінностями та визначають з міст і спрямованість діяльно сті держави.
Суд застосовує принцип ве рховенства права з урахуванн ям судової практики Європейс ького Суду з прав людини. Зако ном України "Про Державний бю джет України на 2006 рік" була зуп инена дія ст. 39 Закону в частин і застосування мінімальної з аробітної плати.
Відповідно до ст. 73 Закону У країни "Про Конституційний С уд України" та п. 3 резолютивно ї частини даного Рішення Суд у вищевказаний п.30 ст. 71 Закону, що стосується неможливості застосування мінімальної за робітної плати, оголошений н ечинним і втратив чинність в ід дня прийняття Конституцій ним Судом України рішення пр о його неконституційність.
Частиною 2 ст. 9 КАС України ви значено, що у разі невідповід ності нормативно-правового а кта Конституції України, зак ону України, міжнародному до говору, згода на обов' язков ість якого надана Верховною Радою України, або іншому пра вовому акту суд застосовує п равовий акт, який має вищу юри дичну силу.
Розмір мінімальної заробі тної плати в Україні станови в: -з 01.09.1996 року -15 грн., -з 01.01.1998 року- 45 г рн.,
- з 01.07.1998 року - 55 грн., -з 01.0 1.1999 року-74 грн..
- з 01.04.2000 року - 90 грн., -з 01.07.2000 р оку-118 грн.
В зв' язку з викладеним, розмір недовиплачених кошті в становить: за ст. 39 Закону:
за 1998 рік - 877, 33 грн.; за 1999 рік - 1374, 08 г рн.; за 2000 рік - 1672, 87 грн.; за 2001 рік- 505, 76 грн.; а всього за мінусом отрим аних в сумі 4430, 05 грн. (розрахунок додається)
Оскільки, ст. 39 Закону "Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи" передбачено доплату гро мадянам, які працюють на тери торіях радіоактивного забру днення, зокрема у зоні безумо вного (обов' язкового) відсе лення - 3 мінімальні заробітні плати, тобто передбачено сам е доплату до заробітної плат и, то відповідно до ст. 233 КЗпП У країни працівник має право з вернутися до суду з позовом п ро стягнення належних йому с ум заробітної плати без обме жень будь-яким строком. Також , зі змісту позовної заяви вба чається, що позивачка оскарж ує дії відповідача по неправ ильному нарахуванню їй чорно бильських коштів, а тому суд в важає за можливе вийти за меж і позовних вимог та визнати д ії УПСЗН Овруцької РДА в нара хуванні вищезазначених кошт ів неправомірними.
Пунктом 4 Порядку використа ння коштів державного бюджет у для виконання програм, пов' язаних із соціальним захисто м громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи, затвердженим постан овою KM України № 936 від 20.09.05, визна чено, що виплата компенсацій та допомоги за ст. 39 Закону про водиться центрами по нарахув анню і виплаті соціальних
допомог, управліннями прац і та соціального захисту нас елення районних (міських) дер жадміністрацій, виконкомів м іських, районних рад у містах . Розпорядником коштів нижчо го рівня визначено районні у правління праці та соціально го захисту населення. Тобто, в иплата зазначених коштів пер едана останнім і вони провад ять вказані виплати, а тому ві дповідно кошти підлягають ст ягненню з відповідача.
Від сплати судового збору п озивача звільнено згідно п.18 с т. 4 Декрету Кабінету Міністрі в України "Про державне мито", а відповідача - на підставі ст . 5 Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито" т а рішенням Овруцької міської ради № 14 від 22.01.2009 року.
На підставі ст. 19 Конституці ї України, ст. ст.. 37, 39 Закону Укр аїни "Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи" та керуючись с т. ст. 8-11, 18, 71, 160, 161, 162 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити част ково.
Визнати дії управління пр аці і соціального захисту на селення Овруцької РДА по про веденню виплат, що встановле ні в Законі України "Про стату с і соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи », не в кратному відношенні до мінімальної заробітної плат и, а згідно постанови KM Україн и № 836 від 26.07.96 року неправомірни ми.
Стягнути на користь ОСОБ А_1 з управління праці та соц іального захисту населення О вруцької РДА, передбачену ст . 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи", д оплату до заробітної плати з а періоди з 01.01.1998 року по 31.05.2001 року в сумі 4430, 05 грн.
В задоволенні решти позов них вимог відмовити за безпі дставністю.
На постанову суду до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Овруцьк ий районний суд може бути под ана заява про апеляційне оск арження протягом 10 днів з дня її проголошення, а апеляційн а скарга у такому ж порядку на протязі 10 днів з дня проголош ення постанови або 20 днів з дн я подання заяви про апеляцій не оскарження, з направлення м копії скарги до Київського апеляційного адміністратив ного суду.
Суд | Овруцький районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2009 |
Оприлюднено | 16.05.2011 |
Номер документу | 15131273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Яворський Іван Олександрович
Адміністративне
Овруцький районний суд Житомирської області
Гришковець А. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні