23/295
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
№ 23/295
10.08.06
За позовом Прокурора Печерського району міста Києва в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю “Термопринт”
про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5845,00 грн.
Суддя Демидова А.М.
Представники:
Від прокуратури: Бузницька Г.М. - представник
Від позивача: Поліщук С.А. - представник
Від відповідача: не з'явилися
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До господарського суду м. Києва звернувся з позовом прокурор Печерського району в інтересах Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю “Термопринт” про стягнення 5845,00 грн. штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів у 2005 р.,
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановлений чинним законодавством.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву не надав. Про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України від 18.09.1997 р. № 02-5/289 із змінами "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України").
Про поважні причини неявки в судове засідання повноважних представників відповідача суд не повідомлений. Клопотань про відкладення розгляду справи від відповідача не надходило.
За таких обставин, рішення винесене на підставі вимог ст. 75 ГПК України за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши наявні матеріали справи та заслухавши пояснення учасників процесу, суд –
В С Т А Н О В И В:
Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні з метою забезпечення їх рівних з усіма іншими громадянами можливостей для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, передбачені Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" (надалі –Закон).
Зокрема, ст. 17 Закону право інвалідів працювати на підприємствах (об'єднаннях), в установах і організаціях із звичайними умовами праці, в цехах і на дільницях, де застосовується праця інвалідів, з метою реалізації якого на підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання покладено обов'язок встановлювати норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця (ст. 19 Закону).
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Сплата штрафних санкцій підприємства (об”єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов”язкових платежів), а у разі відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об”єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом за кожне робоче місце.
Відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів на 2005 рік, наданого позивачу, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача у 2005 році становила 9 чоловік. Отже, згідно зі ст. 19 Закону, за вказаний період норматив робочих місць для інвалідів у відповідача повинен складати 1 людину. У той же час, згідно з даними самого відповідача, інваліди у нього на підприємстві не працювали взагалі. Що дозволяє зробити висновок про невиконання нормативу. Даними, зафіксованими у звіті відповідача, підтверджено, що середньорічна заробітна плата у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Термопринт" за цей же період (2005 рік) складала 12 089,00 грн.
Порядок та терміни сплати суб'єктами господарювання штрафних санкцій за невиконання нормативу затверджується Кабінетом Міністрів України (ч. 6 ст. 20 Закону). Зокрема, порядок сплати відповідних штрафних санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів регулюється постановою Кабінету Міністрів України № 1767 від 28.12.01 "Про затвердження порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”.
Пунктом 5 даного Порядку зафіксовано, що суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Положеннями даного нормативного документу встановлено, що санкції підлягають сплаті підприємствами самостійно до 15 квітня року, наступного за звітнім. Таким чином, відповідач повинен був сплатити штрафні санкції у розмірі 6045,00 грн. (6045 х 1), станом на день подання позову заборгованість відповідача перед позивачем з урахуванням вже сплачених штрафних санкцій складала 5 845,00 грн.
У вказаний строк відповідач штрафні санкції в розмірі 5845,00 грн. не сплатив, порушивши тим самим норми законодавства, наведені вище.
Відповідно до Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95 № 314 створення робочих місць для інвалідів полягає в виконанні наступних заходів: визначенні суб'єктом господарювання видів виробництв, цехів та дільниць, де доцільно використовувати працю інвалідів; створенні суб'єктом господарювання за власні кошти робочих місць для працевлаштування інвалідів у межах визначеного законом нормативу; розробленні і затвердженні суб'єктом господарювання інструкції про робоче місце інваліда; інформування суб'єктом господарювання державної служби зайнятості, місцевих органів соціального захисту населення та відділення фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів; інформування суб'єктів господарювання державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Отже, при винесенні рішення суд повинен врахувати усі вимоги, встановлені Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03. 05.95 № 314.
Згідно зі ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Як вже було зазначено вище, відповідач доказів на підтвердження виконання ним зазначених заходів суду не подав.
Таким чином, позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на Відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82 - 85 ГПК України,-
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Термопринт" (м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, кв. 203, р/р 26005009650 в АППБ “АВАЛЬ” м. Києва, МФО 322904, код ЄДРПОУ 31812560) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Київ, вул. Боженка, 86-б, р/р 31212230600001 в УДК м. Києва, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621) 5 845,00 грн. штрафу.
Видати наказ.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Термопринт" (м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, кв. 203, р/р 26005009650 в АППБ “Аваль” м. Києва, МФО 322904, код ЄДРПОУ 31812560) до Державного бюджету України 102,00 грн. державного мита.
Видати наказ.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Термопринт" (м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, кв. 203, р/р 26005009650 в АППБ “Аваль” м. Києва, МФО 322904, код ЄДРПОУ 31812560) на користь Державного підприємства "Судовий інформаційний центр" (03057, м. Київ, пр-т Перемоги, 44, р/р 26002014180001 у ВАТ "Банк Універсальний", м. Львів, МФО 325707, код 30045370) 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя Демидова А.М.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 160808 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні