Постанова
від 10.06.2011 по справі 16/17-10
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

 ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«08»червня 2011 р.                                                          Справа № 16/17-10

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Пуль О.А., суддя Білоусова Я.О., суддя Лакіза В.В.,

при секретарі Бєляєвій І.А.,

за участю представників сторін:

позивача – не з’явився;

відповідача –ФОП ОСОБА_1. (особисто);

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу позивача –фізичної особи –підприємця ОСОБА_1, м. Суми,  ( вх.  №1586С/2-7)  на рішення  господарського       суду        Сумської       області     від 10.03.2011 р.  по справі   №16/17-10,

за позовом Відкритого акціонерного товариства «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання ім. М.В.Фрунзе, м. Суми,

до  фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Суми,

про врегулювання переддоговірного спору,-

                                                      встановила:  

        У судовому засіданні 01.06.2011 р. було оголошено перерву до 08.06.2011 р. до 12-30 год.

       Рішенням господарського суду Сумської області від 10.03.2011 р.  (суддя Миропольський С.О. при новому розгляді справи позов задоволено; зобов’язано фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 ( інтифікаційний номер НОМЕР_1) укласти договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції Відкритого акціонерного товариства «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання ім. М.В.Фрунзе» з викладеними у цьому рішенні умовами, а також стягнуто з відповідача судові витрати (а.с. 116-128 т.2).

     Відповідач,  не погоджуючись  з рішенням місцевого господарського суду, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить   рішення господарського суду Харківської області від 10.03.2011 р.  скасувати повністю, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм чинного законодавства. Відповідач зазначає, що при новому розгляді справи рішення прийняте на підставі недостовірних доказів і даних, які не відповідають фактичним, правдивим обставинам справи;  рішення було постановлено без зауважень та висновків постанови Вищого господарського суду України від 10.11.2010 р.

В обґрунтування своїх вимог апелянт посилається на те, що проект договору  №ПРЗ10-6/ ним отримано 10.02.2011 р.  В преамбулі цього проекту позивач  посилається на свідоцтво НОМЕР_2 з датою державної реєстрації 21.12.2005 р., в якому вказана адреса: АДРЕСА_1, а не -             АДРЕСА_2 (об’єкт судового спору). Крім того, в свідоцтві НОМЕР_3 від 01.01.2006 р., виданому державною податковою адміністрацією України в м. Суми, вказано вид підприємницької діяльності відповідача - встановлення металопластикових вікон, і місце її здійснення за адресою: АДРЕСА_3, а не у АДРЕСА_2. Відповідач наполягає на тому, що підприємницькою діяльністю в АДРЕСА_2 він не займався і не займається, а тим більш наколи і ніде не займався туристичною діяльністю. Квартира № 14, в якій він мешкає, знаходиться в будинку № 10А, а не в будинку № 10, на який посилається суд при прийнятті оскаржуваного судового рішення. Фактично відповідач ні в 2009 р., ні в 2010 роках проекти договорів від позивача не отримував. Крім того, від нього або за його дорученням не було ніякого прохання укласти договір про надання послуг центрального опалення для потреб приміщення за адресою АДРЕСА_2. Постачання теплової енергії в квартиру відповідача і оплата за неї здійснювалась на підставі рахунків, які виставляв позивач; заборгованості за спожиту теплову енергію перед позивачем, на думку апелянта, не має ні за 2009, ні за 2010 , ні за 2011 роки. Отримавши проект договору № ПРЗ10-6/ про надання послуг з централізованого опалення, відповідач склав 2 примірники протоколу розбіжностей, про що зробив застереження у п.п.35 і 37 цього проекту договору, та 21.02.2011 р, тобто у одинадцятиденний строк надіслав їх другій стороні разом з підписаним договором.  Проте, позивач, тобто сторона, яка одержала протокол розбіжностей, не здійснила дій та не виконала свого обов’язку розглянути протягом двадцяти днів протокол розбіжностей, і не склала протокол узгодження розбіжностей.

Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити рішення господарського суду Сумської області від 10.03.2011 р. без змін, а апеляційну скаргу –без задоволення. При цьому, позивач вважає оскаржуване рішення законним, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, обґрунтованим та ухваленим судом на підставі повного та всебічного з‘ясування обставин, що мають значення для справи, підтверджених належними і допустимими доказами.

       У судове засідання представник позивача не з’явився, про причину неявки суд не повідомив, хоча про час і місце був повідомлений належним чином і в установлений законом строк.

      Відповідач не заперечує проти розгляду справи у відсутності представника позивача.

       Дослідивши матеріали справи, а також викладені в апеляційній скарзі доводи, заслухавши    представників сторін,    перевіривши      правильність    застосування господарським судом Сумської області норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлених обставин справи та відповідність їх наданим доказам, та повторно розглянувши справу у порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України (ГПК України), колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.

     У лютому 2010 року до господарського суду позивач звернувся з позовною заявою, в якій просив суд   вирішити переддоговірний спір та зобов’язати фОП ОСОБА_1 АДРЕСА_1, фактичне місцезнаходження: АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) укласти договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції ВАТ «Сумське машинобудівне науково - виробниче об’єднання ім.М.В.Фрунзе»; стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати ( а.с.2-5 т.1).

    До позовної заяви позивач надав  копію рішення виконкому Сумської міськради від 22.09.2009 р. № 484 про визначення виконавців/виробників послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в місті Суми; копію витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 16.02.2007 р., з якого вбачається, що ОСОБА_1. є власником квартири за адресою: АДРЕСА_2, на підставі договору купівлі-продажу; копію листа  ОСОБА_1. від 11.08.2009, в якому він просить позивача заключити з ним договір на поставку услуг централізованого опалення на адресу: АДРЕСА_2; копію акту обстеження приміщень для укладання договору і перерахунку теплових навантажень споживачів теплової енергії від 12.08.2009 р., з якого вбачається, що адреса опалюваного приміщення: АДРЕСА_2, вид діяльності ОСОБА_1 –офісне приміщення; копію проекту договору № ПРЗ10-6/ від     01.08.2009 р. з додатками, з якого вбачається, що договір укладено між ВАТ «Сумське НВО ім. М.В.Фрунзе»та ФОП ОСОБА_1., який є власником приміщення; згідно додатку № 1 адреса приміщення зазначена АДРЕСА_2; копію листа про укладання договору від 17.08.2009 р. № 21/1897, направленого позивачем відповідачу; копію повідомлення про вручення листа про укладання договору від 17.08.2009 р.; копію листа про необхідність укладання договору про надання послуг з централізованого опалення від 16.12.2009 р.             № 21/2628; копію довідки Сумської дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта»про причини повернення листа про необхідність укладання договору про надання послуг з централізованого опалення від    16.12.2009 р. № 21/2628.

    Ухвалою господарського суду Сумської області від 16.02.2010 р. порушено провадження у даній справі та прийнято позовну заяву позивача до розгляду. При цьому, зобов’язано відповідача подати відзив на позовну заяву, з правовим обґрунтуванням своєї позиції по справі; свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності ( а.с. 1 т.1).

    01.03.2010 р. до господарського суду з заявою про відкладення розгляду даної справи на інший день звернувся   ФОП ОСОБА_1. та з заявою на надання можливості ознайомитися з матеріалами справи( а.с. 33,34 т.1).

    Ухвалою господарського суду Сумської області від 04.03.2010 р. розгляд справи відкладено на 13.03.2010 р. ( а.с. 44 т.1).

    Рішенням господарського суду Сумської області від 15.03.2010 р.  позов задоволено; зобов’язано ФОП ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, фактичне місцезнаходження: АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) укласти договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції ВАТ «Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе»;  стягнуто з відповідача на користь позивача 85 грн. витрат  по сплаті державного мита та 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу ( а.с.48-51 т.1).

     Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 13.07.2010 р. рішення господарського суду Сумської області від 15.03.2010 р. по справі № 16/17-10 залишено без змін ( а.с.25-30 т.2).

     Постановою Вищого господарського суду України  рішення господарського суду Сумської області від 15.03.2010 р. та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 13.07.2010 р. у справі № 16/17-10 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до господарського суду першої інстанції ( а.с.59-61 т.2).

     При цьому, Вищим господарським судом зазначено, що відповідач, фактично отримавши від позивача примірники проекту договору, протокол розбіжностей не оформив, жодних заходів щодо врегулювання з позивачем спірних питань не здійснив, що змусило позивача звернутись  з даним позовом до суду, оскільки такі дії відповідача порушують законні права та інтереси позивача, а постачання теплової енергії протягом опалювального періоду відповідачу здійснюється поза межами договірних відносин. В порушення ч.3 ст.84 ГПК України місцевий господарський суд, задовольняючи позов та зобов’язуючи відповідача укласти з позивачем договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції позивача, в резолютивній частині судового рішення не зазначив умов, на яких сторони зобов’язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору у спорі.

     Ухвалою господарського суду Сумської області від 21.12.2010 р. новий  розгляд справи призначено на 17.01.2011 р.( а.с. 64 т.2).

     10.01.2011 р. відповідач звернувся до суду з заявою про відкладення розгляду даної справи на інший день ( а.с. 67 т.2).

     Ухвалою господарського суду Сумської області від 17.01.2011 р. розгляд справи відкладено на 31.01.2011 р. та повторно зобов’язано сторони подати суду правові обґрунтування  позиції по справі з урахуванням постанови Вищого господарського суду України ( а.с. 75-76 т.2).

     26.01.2011 р. відповідач надав до господарського суду заперечення на позовні вимоги позивача,  в якому  вказує, що  він не звертався до позивача з заявою про укладання договору  про надання послуг централізованого опалення для потреб приміщення за адресою: АДРЕСА_2. Ніякого акта про обстеження квартири він не підписував і не був ознайомлений з його змістом. До заперечень відповідач надав копію свідоцтва про сплату єдиного податку від 01.01.2011 р., з якого вбачається, ФОП ОСОБА_1. здійснює такі види діяльності як роздрібна торгівля метало пластиковими виробами, надання приміщення в оренду    ( а.с.78-82 т.2).

     11.02.2011 р. позивач подав до господарського суду клопотання про залучення додаткових матеріалів до справи, а саме, позовної заяви про врегулювання переддоговірного спору № 18-7/176 від 04.02.2010 р. та договір № ПРЗ10-6/ від 01.08.2009 р. про надання послуг з централізованого опалення про надання послуг  (а.с. 88-97 т.2).

     Слід зазначити, що на зворотній сторінці позовної заяви написана розписка ОСОБА_1, що 11.02.2011 р. він отримав позовну заяву для ознайомлення ( а.с. 90 т.2).  Крім того, наданий договір № ПРЗ10-6 від 01.08.2009 р.  відрізняється по змісту від договору № ПРЗ10-6 від 01.08.2009 р., який було додано до позовної заяви при зверненні до суду у лютому 2010 р., а саме, у договорі вказано інше приміщення, яке централізовано опалюється, зазначено, що спірне приміщення використовується для розміщення туристичного агентства та агентства нерухомості, чого не було зазначено у первісному договорі, тощо ( а.с. 91-97 т.2).

    10.03.2011 р. господарським судом Сумської області постановлено оскаржуване рішення, у якому зобов’язано відповідача укласти договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції позивача, наданої суду 11.02.2011 р., і без врахування додатків до договору (а.с.106-128 т.2).

     Приймаючи вказане судове рішення, місцевий господарський суд виходив з того, що нежитлове приміщення за адресою АДРЕСА_2, власником якого є ОСОБА_1., використовується відповідачем для здійснення ним підприємницької діяльності, тому тариф на послуги централізованого опалення, застосований позивачем в проекті договору № ПРЗ10-6/ на рівні 551,10 грн. за 1 Гкал, з ПДВ -661,32 грн. за 1 Гкал, є законним та обґрунтованим.

     Як свідчать матеріали справи та правомірно встановлено господарським судом,   рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 22.09.2009р. №484 «Про визначення виконавців/виробників послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в місті Суми»позивача визначено виконавцем послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води для споживачів по місту Суми ( а.с.9 т.1).

Відповідач є власником об'єкта нерухомості на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу ВЕІ/186587 від 15.11.2006р., а саме, квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_2, та є фактично споживачем послуг з централізованого опалення, які надаються позивачем ( а.с. 10 т.1).

Закон України «Про житлово-комунальні послуги»від 24.06.2004р. визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права і обов'язки. Згідно підпункту 1 частини 1 статті 13 цього Закону послуги з централізованого опалення є житлово-комунальними послугами.

Господарський суд обґрунтовано зазначив, що відповідно до вимог частини 1 статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»відносини між учасниками у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. При цьому, норми цього Закону зобов'язують  споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовленого виконавцем на основі типового договору (підпункт 1 п. З ст. 20 Закону); оплачувати житлово-комунальні послуги в строки, встановлені договором або законом (підпункт 5 ст. 20 Закону), а також зобов’язують виконавця підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором (підпункт 3 пункту 2 ст. 21 Закону).

Договір про надання послуг з централізованого опалення на основі типового договору укладається теплопостачальною організацією за регульованим тарифом з усіма споживачами, які розташовані на території здійснення діяльності теплопостачальною організацією. При цьому споживач не має права відмовити теплопостачальній організації у разі дотримання нею вимог Закону в укладенні договорів про надання послуг з централізованого опалення. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення»затверджено типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Положеннями Господарського кодексу України визначено загальні умови укладення договорів, що породжують господарські зобов'язання, та особливості укладання господарських договорів на основі примірних і типових договорів.

Пунктами 3, 7 ст. 179 Господарського кодексу України встановлено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Укладення господарського  договору є обов'язковим для сторін, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади  або  органів  місцевого самоврядування.

Згідно з приписами пунктів 1-3 статті 181 Господарського кодексу України укладення  господарських  договорів  допускається у спрощений  спосіб,  тобто  шляхом  обміну  листами, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом  не  встановлено спеціальні вимоги до  форми  та  порядку  укладення  даного виду договорів.  Проект  договору може бути запропонований будь-якою  з сторін.  У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами  оформляє  договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає  один  примірник  договору  другій  стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

При цьому, пунктом 7 статті 181 Господарського кодексу України встановлено, що якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей стосовно умов договору, заснованого на  державному  замовленні  або  такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону,  або сторона - виконавець  за  договором,  що  в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку  товарів (робіт, послуг), яка  одержала  протокол  розбіжностей,  не  передасть у зазначений двадцятиденний  строк  до суду  розбіжності,  що залишилися неврегульованими,  то пропозиції   другої   сторони  вважаються прийнятими.

Вказане положення кореспондується зі ст. 649 Цивільного кодексу України, відповідно до якої розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом.

     Із матеріалів справи вбачається, що відповідач направив на адресу позивача лист від 11.08.2009р., в якому просив укласти з ним договір про надання послуг централізованого опалення для потреб приміщення за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.11 т.1).

Листом № 21/1897 від 17.08.2009р. позивач направив відповідачу два примірники проекту договору № ПР310-6/ про надання послуг з централізованого опалення від 01.08.2009р. за місцезнаходженням приміщення –АДРЕСА_2, що належить відповідачу та опалюється позивачем.  Отримання цього листа адресатом підтверджується наявним у справі повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.20-21 т.1).

Листом № 21/2628 від 16.12.2009р. позивачем повторно було направлено відповідачу два примірники вищезазначеного проекту договору на адресу його місця проживання –АДРЕСА_1, зазначену у Свідоцтві про державну реєстрацію відповідача. Проте вказаний лист повернуто відправникові разом із відміткою поштового органу «За закінченням терміну зберігання»(а.с.22-23 т.1).

      Заперечення відповідача  проти позовних вимог, де він посилається на те, що не отримував  вказаних документів, не підписував їх і не направляв  будь-кому, колегією суддів не може бути прийняті до уваги, оскільки вони не підтверджені жодними фактичними даними.

     Так, відповідно до ст. 33 ГПК України  кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.      Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

     Згідно з положеннями ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

     Ці данні встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів, поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь у судовому процесі.

    Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства мають бути підтвердженими певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

   Слід зазначити, що твердження відповідача не підтверджені жодними належними документами: суду не надано доказів, які б свідчили про підписання вказаних доказів іншою особою, процесуальних документів, що свідчили б про притягнення до відповідальності особи, що підписала їх від імені відповідача, тощо.  Відповідач не скористався наданим йому ст. 22 і ст. 101 ГПК України правом подати докази у спростування в установленому порядку  тих  обставин, на які посилається позивач, ані під час першого розгляду справи, ані під час нового розгляду справи, у тому числі під час апеляційного та касаційного проваджень.

Отже, відповідач, фактично отримавши примірники проекту Договору, наданим йому правом не скористався, зокрема, протокол розбіжностей не оформив, та жодних заходів щодо врегулювання з позивачем спірних питань не здійснив, що змусило позивача звернутись з даним позовом до господарського суду Сумської області.

В процесі розгляду справи господарським судом правомірно з’ясовано, що відповідач не виконав свого обов'язку щодо укладення договору з позивачем, обов'язковість якого передбачена законом, що є порушенням законних прав та інтересів позивача,  оскільки постачання теплової енергії протягом опалювального періоду відповідачу здійснюється поза межами договірних відносин.

У відповідності до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов’язковим на підстав закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов’язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

      З урахуванням вищевикладених обставин справи та норм чинного законодавства, колегія суддів  погоджується  з висновком місцевого господарського суду про задоволення позову та зобов’язання відповідача укласти з позивачем договір про надання послуг з централізованого опалення саме з 01.08.2009 р., але не погоджується з редакцією договору, яку господарський суд зобов’язує укласти, оскільки, приймаючи оскаржуване судове рішення, суд помилково виклав умови договору в іншій редакції, а саме, не в тій, з якою позивач звернувся до суду у лютому 2010 р.( на приміщення за адресою: АДРЕСА_2), а у тій, яку позивач надав суду 11.02.2011 р.  ( на приміщення за адресою: АДРЕСА_2).

Колегія суддів також  вважає необхідним зазначити, що відповідно до пункту 2 част. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги належить до повноважень органів місцевого самоврядування.

Рішенням № 551 від 12.10.2009р. виконавчий комітет Сумської міської ради погодив тарифи на послуги з теплопостачання, що надаються позивачем, на рівні, затвердженому рішеннями виконавчого комітету Сумської міської ради № 550 від 27.10.2008р. та № 140 від 10.03.2009р.

       Рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради №164 від 07.04.2009р. внесено зміни до рішення № 140 від 10.03.2009р., пункт З якого викладено в редакції: «Плата за послуги централізованого опалення та гарячого водопостачання (підігріву води) фізичними особами, юридичними особами, приватними підприємцями, фізичними особами-підприємцями для власних (що належать їм на праві власності), орендованих житлових приміщень (в тому числі у гуртожитках), які у встановленому законодавчо порядку переведені з житлового фонду в нежитловий, інших нежитлових приміщень, житлових приміщень які використовуються для розміщення магазинів, майстерень, підприємств громадського харчування, перукарень, офісів та з іншою метою, застосовуються тарифи, що передбачені для категорії споживачів “інші по міських мережах». Копія цих документів додані позивачем до відзиву на апеляційну скаргу.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, і цього не спростовано в апеляційній інстанції, спірне приміщення відповідача, фактично використовується відповідачем для здійснення ним підприємницької діяльності.

Зазначене підтверджується матеріалами справи, а саме: актом огляду приміщень для укладання договору та перерахунку теплових навантажень споживачів теплоенергії від 12.08.2009 р., в якому вказано, що видом діяльності ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2  - є офісне приміщення; копією свідоцтва про сплату єдиного податку, НОМЕР_4 від 01.01.2009 р., з якого вбачається, що видом діяльності ФОП ОСОБА_1 є роздрібна торгівля металопластиковими виробами, а місцем здійснення діяльності є АДРЕСА_2, та АДРЕСА_3; копією рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 24.04.2007 р. № 205 додатком № 1 про надання дозволу ПП ОСОБА_1. на розміщення зовнішньої реклами в м. Суми, а саме: двох щитів на фасаді (1х2) АДРЕСА_4; копіями фотографій вивісок з назвою туристичної агенції та адресою приміщення: АДРЕСА_2; копією свідоцтва про сплату єдиного податку, НОМЕР_5 від 01.01.2011 р., з якого вбачається, що видом діяльності ФОП ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3, є роздрібна торгівля металопластиковими виробами, надання приміщення в оренду.

Тариф на послуги централізованого опалення, застосований позивачем в проекті договору № ПР310-6/ на рівні 551,10 грн. за 1 Гкал, з ПДВ - 661,32 грн. за 1 Гкал., є законним та обґрунтованим, оскільки відповідає тарифу, затвердженому рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради №140 від 10.03.2009р. для категорії споживачів «інші по міських мережах», з врахуванням змін, передбачених рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради №164 від 07.04.2009р., а тому для його застосування факт переведення житлового приміщення, розташованого за адресою: АДРЕСА_2, до нежитлового фонду не має ніякого значення.

Заперечуючи проти доводів позивача та встановлених господарським судом в оскарженому рішенні обставин, відповідач стверджує, що підприємницьку діяльність він за адресою: АДРЕСА_2, все ж таки не здійснює, на підтвердження чого надав суду апеляційної інстанції копії договору оренди приміщення по АДРЕСА_3 у м. Суми та квитанції по сплаті рахунків за теплову енергію за адресою, по якій знаходиться спірне приміщення. Однак вказані документи не приймаються колегією суддів до уваги, оскільки не несуть ніякого правового навантаження та на суть прийнятого у справі рішення не впливають.

З наданих суду апеляційної інстанції у якості доказів - пояснень нібито сусідів - власників квартир 13, 15, 16 по АДРЕСА_2, про те, що ОСОБА_1 проживає за цією адресою станом на     23.11.2011 р., не можуть бути узяті до уваги як належні докази, оскільки вони не спростовують факту, що ФОП ОСОБА_1.  як власник використовував свою квартиру для здійснення підприємницької діяльності. Окрім того, жодним доказом ані позивач, ані відповідач не підтвердили того, що номер спірного будинку є 10 - А, а не 10, який зареєстрований КП «Сумське міське бюро технічної інвентаризації»і зазначений у витягу  № 13593009 від 16.02.2007 р.(а.с.10 т.1).

      Також колегія суддів вважає, що апелянт не спростував належними доказами того факту, що у серпні 2009 р. та на момент прийняття судом оскаржуваного рішення підприємець ОСОБА_1. не використовував належної йому квартири для здійснення своєї підприємницької діяльності (під офіс), зокрема,  для надання туристичних послуг, для передачі в оренду тощо. Фактичне здійснення виробничих робіт за іншою зазначеною апелянтом адресою (по АДРЕСА_3) не виключає можливість здійснення інших видів діяльності саме у спірному приміщенні.

          Заперечення апелянта щодо безпідставного узяття до уваги господарським судом першої інстанції нової редакції договору, який був вручений відповідачу під час нового судового розгляду 10.02.2011 р., є обґрунтованими, у зв’язку з чим апеляційна скарга  підлягає задоволенню частково, а рішення у частині зобов’язання укласти договір на умовах договору, наданого позивачем 11.02.2011 р. (а.с. 91-97 т.2), підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення, яким зобов’язати відповідача укласти  договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції Відкритого акціонерного товариства «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання ім. М.В.Фрунзе»з умовами, викладеними у договорі в редакції, наданої суду до позовної заяви (а.с.13-19 т.1).

        Керуючись ст.ст. 99 ч.1 ст.101, п.2 ч.1 ст.103, ст.105 Господарського процесуального кодексу України, Харківський апеляційний господарський суд, -

постановив:

Апеляційну скаргу  фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення господарського суду Сумської області від 10.03.2011 р. у справі  №16/17-10 скасувати в  частині зобов’язання фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 укласти договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції Відкритого акціонерного товариства «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання ім. М.В.Фрунзе»та прийняти в цій частині нове рішення.

          Зобов’язати фізичну особу-підприємця ОСОБА_1  (місце реєстрації: АДРЕСА_1, фактичне місцезнаходження: АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) укласти договір про надання послуг з централізованого опалення в редакції Відкритого акціонерного товариства «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання ім. М.В.Фрунзе» ( 40004, м. Суми, вул. Горького,58, код 05747991), доданої до позову 05.02.2010 р., з наступними умовами:

                                         «ДОГОВІР № ПР310-6/

                  про надання послуг з централізованого опалення

 м. Суми                                                                                    1 серпня 2009р.

 

       ВАТ "Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе", в особі директора дирекції "Котельня Північного промвузла" Жовтобрюх Миколи Вікторовича, що діє на підставі наказу довіреності від 09.01.2009 р. № 18-49/181 (далі - Виконавець), з однієї сторони, і Фізична особа-підприємець ОСОБА_1, який є власником приміщення (далі- Споживач),  що діє на підставі Свідоцтва НОМЕР_2 від 26.01.2009р., з другої сторони, при спільному згадуванні - Сторони, уклали цей Договір про нижченаведене:

                                                       Предмет договору

 1. Виконавець зобов'язується надавати Споживачеві вчасно та відповідної якості послуги з централізованого опалення ( далі - Послуги), а Споживач  зобов'язується  своєчасно   оплачувати   надані   Послуги   за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених Договором.

2. Суб'єктом користування Послугами є Споживач.

3. Характеристика об'єкту (об'єктів) надання Послуг, обсяги та нормативи (норми) споживання - договірні навантаження теплової енергії вказані в Додатку №1, який є невід'ємною частиною Договору.

4. Умови обліку спожитих Послуг, характеристики засобів обліку  теплової енергії вказані в Додатку № 2, який є невід'ємною частиною Договору.

                                  Тарифи на Послуги та їх загальна вартість

 5. Розмір тарифів на Послуги встановлюється органом місцевого самоврядування відповідно до чинного законодавства. На момент укладення Договору тарифи на теплову енергію встановлені рішенням Виконавчого комітету Сумської міської Ради від 10.03.2009 р. № 140 (далі - Рішення) та становлять:

- з централізованого опалення, —551,10 грн./Гкал, з ПДВ —661,32 грн./Гкал;

      У разі зміни тарифів на Послуги Виконавець повідомляє про це Споживача через засоби масової інформації. Оплата за Послуги за новими тарифами здійснюється з дня встановлення нових тарифів.

6.  Розмір щомісячної плати за надані Послуги згідно з нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями на момент укладення Договору вказаний в Додатку №1.

7.  Плата за надані Послуги за наявності засобів обліку  теплової енергії справляється   за   їх   показаннями за   умови   їх підключення  та   введення  в  дію  у встановленому    порядку    згідно    з пунктами  10-13    Правил    надання  послуг    з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила).

                                               Оплата спожитих Послуг

8. Розрахунки за Послуги проводяться в грошовій формі на умовах передплати відповідно до встановлених тарифів. Зміна форми розрахунків допускається за згодою Сторін. Споживач має право вносити авансові платежі без обмеження їх граничного розміру. У випадку зміни тарифів на Послуги Виконавець здійснює перерахунки із врахуванням п. 5 Договору.

9.  Розрахунковим періодом є календарний місяць (далі розрахунковий місяць).

10. Споживач до 10-го числа розрахункового місяця сплачує Виконавцю вартість Послуг, визначену відповідно до Додатку №1 до Договору за розрахунковий період з урахуванням залишкової суми (сальдо розрахунків на початок розрахункового місяця).

11. Рахунки на авансові внески та за надані Виконавцем Споживачу у

розрахунковому місяці Послуги Споживач отримує від Виконавця після складання Сторонами з 4 по 6 число місяця, наступного за розрахунковим, акту прийому-передачі теплової енергії (далі - акт прийому-передачі Послуг), форма якого - Додаток №3 - є невід'ємною частиною Договору.

12. При виникненні потреби, але не менше одного разу на рік, Сторони проводять звірку розрахунків за  Послуги з оформленням акту звірки взаємних розрахунків за Договором.

13. Форма розрахункових документів - платіжне доручення.

14. Плата за Послуги вноситься на банківський рахунок Виконавця, вказаний у п. 42 Договору.

15. За несвоєчасне внесення плати Споживач сплачує Виконавцю пеню у розмірі 0,5 відсотків   від   суми   несвоєчасно   виконаного  грошового   зобов'язання   за  кожен   день прострочки виконання.

16.  У разі надання Послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних Виконавець здійснює перерахунок розміру плати згідно з додатком до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. № 630 (далі —Правила).

                                               Права та обов'язки сторін

     17. Споживач має право на:

1)   отримання вчасно та відповідної якості Послуг згідно із  законодавством та умовами Договору;

2)  отримання в установленому законодавством порядку інформації про перелік Послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання Послуг, їх споживчі властивості;

3) відшкодування збитків, завданих його майну та/або об'єкту (об'єктів), внаслідок неналежного надання Послуг або їх ненадання;

4)  зменшення розміру плати в разі надання Послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

5) усунення Виконавцем виявлених недоліків у наданні Послуг протягом строку, встановленого у Додатку до Правил;

6) перевірку кількісних і якісних показників надання Послуг (якість і тиск води,  температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Витрати, пов'язані з перевіркою кількісних і якісних показників надання Послуг, відшкодовуються Виконавцем у разі обґрунтованості звернення Споживача та Споживачем —у разі необґрунтованості такого звернення;

7) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері надання Послуг;

8) внесення за погодженням з Виконавцем у Договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

9) звільнення від плати за Послуги у разі їх ненадання.

   18. Споживач зобов'язаний:

1)  оплачувати та приймати Послуги в установлені Договором порядку та строки;

2) забезпечити доступ до мережі, арматури, засобів обліку теплової енергії представників Виконавця за наявності в них відповідного посвідчення:

-   при ліквідації аварій —цілодобово;

-  для контроля з встановлення і заміни повноважними особами санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань засобів обліку  теплової енергії - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

3) дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4)  забезпечувати цілісність засобів обліку  теплової енергії та не втручатися в їх роботу;

5)у разі несвоєчасного внесення плати за Послуги сплачувати пеню у встановленому законом та Договором розмірі;

6) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням Послуг, що виникли з його вини;

7) за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;

8) до   початку   опалювального   періоду,   але   не   пізніше   01 жовтня  проводити підготовку об'єкту (приміщення, квартири, будинку), його санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання теплоспоживання до визначених Додатком №4 точек розподілу до експлуатації в осінньо-зимовий період та письмово інформувати Виконавця про їх готовність;

9) у разі виявлення Виконавцем несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку  теплової енергії відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;

10) протягом п'яти днів від дати перелічених нижче подій надавати Виконавцю дані про зміни (збільшення) площі об'єкту (об'єктів) споживання Послуг (приміщень, квартир, будинків),   про   зміни суб'єктів   користуванні   Послугами,   про   встановлені  додаткові теплоспоживальні прилади, про засоби обліку  теплової енергії, про зміни кількості осіб, що споживають гарячу воду на об'єкті (об'єктах) Споживача, про іншу інформацію, необхідну Виконавцю для належного виконання умов Договору;

11) відшкодовувати Виконавцю витрати з проведення аналізу якісних показників Послуг у разі необґрунтованості претензій;

12) при наявності у Споживача теплового пункту, виготовляти й заміняти сопла в елеваторних вузлах та дросельні шайби тільки за узгодженням з Виконавцем;

13) при наявності у користуванні Споживача водонагрівача, додержуватись норм якості (загальна лужність, залишкова загальна жорсткість, розчинний кисень) зворотної мережної води не нижче норм якості прямої мережної води;

14) залучати до виконання будь-яких робіт з ремонту та\або встановлення і заміни засобів  обліку  води  та теплової  енергії, санітарно-технічних приладів,  пристроїв  та обладнання теплоспоживання виключно повноважних осіб (спеціалізовані організації);

15) не споживати Послуг без письмового дозволу Виконавця, яким є акт, вказаний у п.п. 2) п.20 Договору.

    19.  Виконавець має право:

1)  нараховувати у разі несвоєчасного внесення Споживачем плати за надані Послуги пеню у розмірі, встановленому законом та Договором;

2)  вносити за погодженням із Споживачем зміни у Договір, що впливають на розмір плати за послуги;

3)  вимагати   від   Споживача  дотримання   нормативно-правових   актів   у   сфері житлово-комунальних Послуг;

4)   вимагати   від   Споживача   своєчасного   усунення   виявлених  несправностей, пов'язаних з отриманням Послуг, що виникли з вини Споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;

5)  доступу   в    приміщення   Споживача   при   ліквідації   аварій,    у   тому   числі несанкціонованого, відповідно до встановленого законом порядку, усуненні недоліків у роботі санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановленні і заміні, для проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань засобів обліку  теплової енергії відповідно до законодавства;

6) у разі виникнення сумнівів щодо правильності показань засобів обліку  теплової енергії звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.

     20. Виконавець зобов'язаний:

1) забезпечувати вчасне та відповідної якості надання Послуг згідно із

законодавством та умовами Договору;

2)  при отриманні від Споживача письмового повідомлення, вказаного у п.п. 8) п.18 Договору, протягом 3-х робочих днів перевіряти готовність Споживача до опалювального періоду та, при встановленні готовності Споживача до опалювального періоду, складати відповідний акт у двох примірниках, один з яких передавати Споживачеві;

3)  надавати Споживачеві в установленому законодавством порядку інформацію про перелік   Послуг,   їх   вартість,   загальну   суму  місячного   платежу, структуру  тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання Послуг, їх споживчі властивості;

4) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги Споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за Послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;

5) звільняти Споживача від плати за Послуги у разі їх ненадання;

6) своєчасно    проводити   за   власний   рахунок   роботи   з  усунення  виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням Послуг, що виникли з його вини;

7) ознайомлювати Споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово- комунальних послуг.

                                             Відповідальність сторін

 21. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і Договором за:

1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

2) несвоєчасне внесення платежів за Послуги, - шляхом сплати пені, визначеній п.15 Договору;

3) втручання у роботу засобів обліку і теплової енергії (у тому числі шляхом зриву та\або пошкодження пломб, встановлених Виконавцем), - шляхом сплати штрафу у розмірі 25% вартості Послуг (визначеній за нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями згідно Додатку №1), спожитих за період з дати останньої перевірки, засобів обліку Виконавцем до дня виявлення їм вищевказаного порушення;

 4) недбале зберігання своїх засобів обліку, що призвело до порушень їх нормальної роботи, - шляхом сплати штрафу у розмірі 25% вартості Послуг (визначеній за нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями згідно Додатку №1), спожитих за період з дати останньої перевірки засобів обліку Виконавцем до дня виявлення їм вищевказаного порушення;

5) недостовірні дані про зміни (збільшення)  площі об'єкту (об'єктів)  споживання Послуг (приміщень, квартир, будинків), про зміни суб'єктів користуванні Послугами, про встановлені додаткові теплоспоживальні прилади, про засоби обліку  теплової енергії, про іншу інформацію, необхідну Виконавцю для належного виконання умов договору, шляхом   сплати  штрафу у розмірі  25  %  вартості Послуг  (визначеній  за нормативами (нормами) споживання -договірними навантаженнями згідно Додатку № 1), спожитих   Споживачем   з   моменту,   коли  він   був   зобов'язаний   надати  Виконавцю достовірні дані до дня виявлення їм вищевказаного порушення;

6) споживання Послуг без дозволу Виконавця, - шляхом сплати штрафу у розмірі 200% вартості Послуг (визначеній за нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями згідно Додатку №1), спожитих Споживачем з моменту, коли він був зобов’язаний отримати дозвіл Виконавця до дати отримання дозволу Виконавця;

7)  порушення зобов'язань, встановлених Договором або законодавством.

22.     Виконавець несе відповідальність у разі:

1)  неналежного надання або ненадання Послуг, що призвело до заподіяння збитків майну та/або об'єкту (об'єктів) Споживача —шляхом відшкодування збитків;

2)   зниження кількісних і якісних показників Послуг, надання Послуг не в повному обсязі —шляхом  зменшення  розміру плати та  виплати  Споживачеві компенсації за перевищення   з   вини   Виконавця  строків   проведення   аварійно-відбудовних робіт   в розмірі, встановленому законодавством;

3)  порушення зобов'язань, встановлених Договором або законодавством;

4)  порушення прав Споживача згідно із законодавством. Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від Виконавця Споживачеві.

23. Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від Виконавця        Споживачеві,  вказані в Додатку № 4, який є невід'ємною частиною Договору.

                                         Порядок розв'язання спорів .

 24. У разі порушення Виконавцем умов Договору Споживач викликає представника Виконавця    для    складання    та    підписання    акта-претензії    Споживача,    в  якому зазначаються строки, види порушень кількісних і якісних показників Послуг тощо. Представник Виконавця повинен з'явитися на виклик Споживача не пізніше двох робочих днів.

25.  Акт-претензія    складається    Споживачем    та    представником Виконавця   і скріплюється їх підписами. У разі неприбуття представника Виконавця у визначений Договором строк або необґрунтованої відмови від підписання, акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

26. Акт-претензія подається Виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання   про   перерахунок   платежів   або   видає  Споживачеві   обґрунтовану  письмову відмову в задоволенні його претензії.

27.   Виконавець може відмовити Споживачеві в задоволенні його претензії щодо відхилення кількісних і якісних показників Послуг на підставі:

-      показань реєстраційних технічних засобів, атестованих і опломбованих відповідними органами Держспоживстандарту;

-     правильності показань засобів обліку води і теплової енергії;

-     невиконанні Споживачем заходів щодо утеплення об'єкту (приміщення, будинку);

-    правильності розрахунків кількості Послуг (при розрахунковому способі);

-      аналізу якості води (теплоносія).

   У разі обґрунтованості претензій Споживача, витрати, пов'язані з їх перевіркою, відшкодовуються Виконавцем, у разі необґрунтованості —Споживачем.

28.  Спори   між   Сторонами  розв'язуються   шляхом   переговорів   або  у судовому порядку.

                                             Форс-мажорні обставини.

          

29. Сторона звільняється від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання своїх обов'язків по Договору, якщо це є наслідком дії обставин непереборної сили (форс-мажору), наприклад: стихійного лиха, бойових дій, страйки, масові безладдя та хвилювання, дії органів державної влади, які роблять неможливим виконання Договору, будь-які інші обставини поза контролю Сторін, що унеможливлює виконання Договору.

30. Строк виконання обов'язків по Договору продовжується на час дії вищевказаних обставин за умови, що Сторона, для якої настав форс-мажор, у триденний термін з моменту наступу даних обставин, сповістила іншу Сторону про наступ форс-мажорних обставин.

31.  Належним підтвердженням наступу форс-мажорних обставин та їх строку дії є Акт Торгово-промислової палати України.

32. У випадку, якщо  обставини форс –мажору діють протягом більш ніж; 3-х місяців, Сторони проведуть переговори з питань подальшого виконання або розірвання Договору та проведення взаєморозрахунків.

                                                   Строк дії Договору

 33.  Договір  укладається на 1 (один) рік і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення його строку однією із Сторін не буде письмово заявлено іншій Стороні про розірвання або необхідність перегляду Договору.

34. Сторони  встановили, що умови Договору застосовуються до відносин між: Сторонами, які виникли з 01.08.2009 р.

Договір може бути розірваний достроково у разі:

-    зникнення потреби в отриманні Послуги або письмової відмови Споживача від користування Послугами Виконавця;

-    переходу   права   власності   (користування)   на   об'єкт   (приміщення,   квартиру, будинок) до іншої особи;

-   за наявності обставин, визначених п.32 Договору;

-   невиконання умов Договору Сторонами.

    Сторона, яка має намір достроково розірвати Договір, повинна не пізніше 30-ти днів до дати розірвання Договору направити відповідне письмове повідомлення іншій Стороні, а інша Сторона повинна розглянути вказане повідомлення та письмово відповісти протягом п'яти днів з моменту отримання повідомлення.

35.  Договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у Споживача, другий - у Виконавця.

                                                          Інші умови

 36. Виконавець не надає послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд, не несе відповідальність за їх ненадання чи неналежне надання.

37. Невід'ємну частину Договору становлять:

 1)  Додаток №1 "Характеристика об'єкту (об'єктів) надання Послуг, обсяги та нормативи споживання - договірні навантаження теплової енергії";

2)  Додаток №2 "Умови обліку спожитих Послуг";

3)  Додаток №3 "Форма Акту прийому-передачі теплової енергії у


- місяці 200___р.";

4)  Додаток  №4 "Точки розподілу, в яких здійснюється передача Послуг від Виконавця Споживачеві".

38. Інформація за Договором є конфіденційною та не підлягає розповсюдженню за винятком випадків встановлених законодавством.

39. Виконавець є платником податку на прибуток за ставкою 25% на загальних підставах відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".

                                                 Довідкові відомості

                             Телефони спеціального виклику у разі

                   виникнення аварій та інших надзвичайних ситуацій

 40. Аварійні та ремонтні служби внутрішньобудинкових мереж: ОДС ТОВ "Сумитеплоенерго", тел.250-398

41. Органи, які відповідно до законодавства здійснюють контроль за дотриманням правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення:

       Центральний     орган     виконавчої     влади     з     питань житлово-комунального господарства:

Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства 03 150, м. Київ, вул. Димитрова, 24 телефон 227-13-72

     Територіальний орган Держспоживстандарту: Сумське обласне управління у справах захисту справ споживачів адреса: м. Суми, м. Незалежності, 2, телефон 22-30- 88

Територіальне відділення Антимонопольного комітету України: Відділення Антимонопольного комітету України в Сумській області: адреса - м. Суми, вул. Харківська, 30/1, телефон 22-14-84

    Управління житлово-комунального господарства:

Управління житлово-комунального господарства Сумської міської Ради: 40 030, м. Суми, вул. Горького, 21, телефон 27-23-80

     Виконавчий комітет міської ради: Виконавчий комітет Сумської міської Ради 40 000, м. Суми, м. Незалежності, 2, телефон 21-90-34

              42. Місцезнаходження, банківські реквізити  і підписи сторін

 Споживач:                                                                  Виконавець

 Фізична особа-підприємець           ВАТ "Сумське НВО ім. М.В. Фрунзе"

 ОСОБА_1          м.Суми, вул.Горького,58,

АДРЕСА_1,              тел. 771-734,243-102

Банківські реквізити відсутні            Рах. № 26000311660 у  філії СОУ ВАТ

Ідентифікаційний номер                   «Ощадбанк»м. Суми,

в ДПА НОМЕР_1                            МФО 337568,

                                                           Код ЄДРПОУ 05747991

                                                           Под. св. № 100088157   

                                                            від 11.01.2008р.

                                                            Подат. № 057479918286

       

Додаток № 1

до договору № ПР310-6/


                          від 1.08.2009 р.

ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ'ЄКТУ (ОБ'ЄКТІВ) НАДАННЯ ПОСЛУГ,

ОБСЯГИ ТА НОРМАТИВИ СПОЖИВАННЯ -

ДОГОВІРНІ НАВАНТАЖЕННЯ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ

Характеристика об'єкту (об'єктів) надання Послуг, обсяги та нормативи (норми) споживання

№ п/п

Найменування об'єкту (об'єктів),

місцезнаходження

Максимальне теплове навантаження

Опалення, Гкал/год.

1

Приміщення - вул. Набережна р. Стрілки,

10/14 (офіс)

0,0035

0,0035

2. Період надання Послуг, обсяги та нормативи (норми) споживання - договірні навантаження теплової енергії.

2.1. Послуги з централізованого опалення подаються в період з 1.08.2009 р. по 31.07.2010 р.

Обсяг споживання теплової енергії для надання послуг з централізованого опалення складає:

        Qрік =   7,994                         Гкал/рік                                     

   1 квартал

    2 квартал

   3 квартал

    4 квартал

січень

лютий

березень

квітень

травень

червень

липень

серпень

вересень

жовтень

листопад

грудень

1,679

1,519

1,279

0,479

0,000

0,000

0,000

0,000

0,000

0,480

1,039

1,519

У випадку пролонгації Договору, приймаються за періоди надання Послуг періоди наступних років.

3. Момент зняття показань засобів обліку води і теплової енергії.

Ментом зняття показань засобів обліку води і теплової енергії є 12 годин 00 хв. останнього числа розрахункового місяця.

4. Звіт про фактичне споживання Послуг.

Звіт про фактичне споживання Послуг надається Споживачем Виконавцю з рук в руки до 2-го числа місяця, наступного за розрахунковим.

5. Орієнтовний розмір щомісячної плати за надані Послуги згідно з нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженими, складає:

5.1. За надані Послуги з централізованого опалення, у тому числі ПДВ за ставкою 20%, грн.:

1 квартал

2 квартал

3 квартал

4 квартал

січень

лютий

березень

квітень

травень

червень

липень

Серпень

вересень

жовтень

листопад

грудень

1110,36

1004,55

845,83

316,77

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

317,43

687,11

1004,55

Споживач:                                                                    Виконавець:

                                                                                      

    

                                  ДОДАТОК № 2

                                                                             до договору № ПР310-6/


   від 1.08.2009 р.

УМОВИ ОБЛІКУ  СПОЖИВАННЯ ПОСЛУГ

1.          Облік спожитих Послуг проводиться за засобами (приладами) обліку теплової енергії (далі - засоби обліку) або розрахунковим способом.

2.          Проектування та встановлення засобів обліку здійснюється організаціями, які мають відповідні ліцензії.                                                                                                                                         

Встановлення засобів обліку теплової енергії здійснюється згідно з узгодженим з Виконавцем проектом на межі балансової належності теплових мереж (між тепловими мережами теплотранспортуючої організації та тепловими мережами, які знаходяться у користуванні Споживача) безпосередньо за точками розподілу, в яких здійснюється передача Послуг від Виконавця Споживачеві (далі - точки розподілу). У разі встановлення засобів обліку не на межі балансової належності теплових мереж, до кількості теплової енергії, визначеної за показниками засобів обліку, додаються втрати на дільницях теплової мережі, що перебуває у користуванні Споживача, від межі балансової належності теплових мереж до місця встановлення засобів обліку.

3.          Визначені Додатком №4 до Договору межи балансової та експлуатаційної

відповідальності Сторін (згідно акту розподілу балансової належності теплових мереж

Споживача та транспортуючої організації), точки розподілу, не можуть бути зміненими в односторонньому порядку.

4.          Споживач, що має засоби обліку, щомісячно подає Виконавцю Звіт про фактичне  споживання Послуг в терміни, передбачені Додатком №1 до Договору.

5.          Періодична повірка засобів обліку проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час Споживач оплачує Послуги з централізованого опалення - згідно із середньомісячним показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період. У випадку, якщо строк перевірки перевищує один місяць, Споживач оплачує Послуги, спожиті понад одного місяця без облікового споживання, згідно з нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями.

6.          Для Споживачів, які не мають засобів обліку або вчасно не подали Виконавцю Звіт про фактичне споживання теплової енергії (показники засобів обліку теплової енергії за розрахунковий місяць) обсяг Послуг (кількість спожитої Споживачем теплової енергії) визначається Виконавцем, як виняток, розрахунковим способом згідно з нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями з урахуванням середньомісячної фактичної температури навколишнього повітря та кількості годин (діб) роботи теплоспоживальних приладів (обладнання) Споживача в розрахунковому місяці.

7.          У разі підключення Споживача який не має засобів обліку до індивідуального теплового пункту (далі - ІТП) який має засоби обліку, від визначеної за засобами обліку ІТП кількості спожитої теплової енергії віднімається кількість теплової енергії, що визначена за засобами обліку підключених до ІТП споживачів, які мають засоби обліку, а залишок кількості теплової енергії розподіляється Споживачу - пропорційно згідно з нормативами (нормами) споживання - договірними навантаженнями.

8.          Для підтвердження кількості фактично спожитих Послуг, щомісячно з 4 по 6 число місяця, наступного за розрахунковим, Сторони складають та підписують визначений п. 11 Договору Акт прийому-передачі Послуг.

Споживач на протязі 2-х днів з дня отримання від Виконавця Акту прийому-передачі Послуг,  зобов’язаний направити Виконавцю підписаний з свого боку Акт прийому-передачі Послуг або вмотивувати відмову віл його підписання.

9.          Якщо Споживач на протязі строку вказаного в п. 8 даного Додатку не підпише зі свого боку вищевказаний акт та не надасть вмотивовану відмову щодо причин його не підписання, вважається, що Акт прийому-передачі Послуг є підписаний без заперечень, а Послуги (теплова енергія) вважаються наданими в обсязі, вказаному в акті.

10.          У випадку вмотивованої відмови Споживача від підписання Акту прийому передачі Послуг, Сторони на протязі 2 днів з моменту відмови, складуть та підпишуть акт прийому-передачі Послуг із запереченнями, із визначенням в ньому переліку запере порядку і строків їх усунення.

Характеристика засобів обліку  теплової енергії:

Характеристика засобів обліку  теплової енергії:

№ п/п

Вид засобу обліку теплової енергії

Тип засобу обліку теплової енергії

Заводський номер

Перше показання

Місце встановлення

Примітка

           

                                                                                          ДОДАТОК № 3

                                                                                       до договору № ПР310-6/


              від 1.08.2009 р.

                                          АКТ

прийому-передачі теплової енергії

у          - місяці 200          р.

м. Суми                                                                                          «___»


200___р.                  

Даний Акт прийому-передачі теплової енергії у


- місяці 200_____р. (далі-Акт) складений між ВАТ «Сумське НВО ім.. М.В. Фрунзе» (далі - Виконавець) в особі
, що діє  на підставі
,

з однієї сторони, і


(найменування Споживача)

(далі -Споживач), в особі


, що діє на підставі
, з другої сторони, при спільному згадуванні –Сторони, на виконання умов укладеного між Сторонами Договору про надання послуг з централізованого опалення від «_____»
200___р. №
(далі –Договір), в тому, що за період з «_____»
200___р.  по «_____»
200___р. Виконавець надав Споживачеві, а останній прийняв згідно умов Договору послуги з централізованого опалення (далі - Послуги), кількість та вартість яких складає:

Кількість, Гкад

Тариф, грн.

Вартість, грн.

без ПДВ

ПДВ, грн.

Вартість з ПДВ,

грн.

Акт складений у 4-х примірниках, українською мовою, один примірник –Споживачу, три примірники –Виконавцю. Всі примірники Акту мають юридичну силу та є невід’ємною частиною Договору.

Від ВИКОНАВЦЯ:                                               Від СПОЖИВАЧА:


(
)                               
(
)      

                              М.П.                                                                          М.П.

                                                                                          ДОДАТОК № 3

                                                                                        до договору № ПР310-6/


                від 1.08.2009 р.

                                          АКТ

прийому-передачі теплової енергії

у          - місяці 200          р.

м. Суми                                                                              «___»


200___р.                  

Даний Акт прийому-передачі теплової енергії у


- місяці 200_____р. (далі-Акт) складений між ВАТ «Сумське НВО ім.. М.В. Фрунзе»(далі - Виконавець) в особі
що діє  на підставі
,

з однієї сторони, і


(найменування Споживача)

(далі -Споживач), в особі


, що діє на підставі
, з другої сторони, при спільному згадуванні –Сторони, на виконання умов укладеного між Сторонами Договору про надання послуг з централізованого опалення від «_____»
200___р. №
(далі –Договір), в тому, що за період з «_____»
200___р.  по «_____»
200___р. Виконавець надав Споживачеві, а останній прийняв згідно умов Договору послуги з централізованого опалення (далі - Послуги), кількість та вартість яких складає:

Кількість, Гкад

Тариф, грн.

Вартість, грн.

без ПДВ

ПДВ, грн.

Вартість з ПДВ,

грн.

Акт складений у 4-х примірниках, українською мовою, один примірник –Споживачу, три примірники –Виконавцю. Всі примірники Акту мають юридичну силу та є невід’ємною частиною Договору.

Від ВИКОНАВЦЯ:                                    Від СПОЖИВАЧА:


(
)                                     
(
)

                      М.П.                                                                                                           М.П.

          В іншій частині рішення господарського суду Сумської області від 10.03.2011 р. у справі № 16/17-10 залишити без змін.

    Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя                                                                    Пуль О.А.

Суддя                                                                                           Білоусова Я.О.  

Суддя                                                                                           Лакіза В.В.  

Повний текст постанови складено 09.06.2011 р.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.06.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16113484
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/17-10

Ухвала від 11.04.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пуль О.А.

Ухвала від 30.05.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пуль О.А.

Ухвала від 01.06.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Барбашова С.В.

Ухвала від 30.01.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Здоровко Л.М.

Постанова від 31.08.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Гончарук П.А.

Ухвала від 08.08.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Гончарук П.А.

Постанова від 10.06.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пуль О.А.

Ухвала від 13.10.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Гончарук П.А.

Рішення від 29.03.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Ухвала від 19.02.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні