КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.05.2011 № 9/180-10
Київський апеляційний гос подарський суд у складі коле гії суддів:
головуючого: Шипка В.В.
суддів: Борисенко І.В .
Лосєва А.М.
при секретарі:
розглянувши апеляційну с каргу Державного підприємст ва «Державний науково-техніч ний центр з ядерної та радіац ійної безпеки»
на окрему ухвалу Господарс ького суду Київської області від 13.12.2010р.
по справі № 9/180-10 (суддя Сокуре нко Л.В.)
за позовом Державного під приємства «Державний науков о-технічний центр з ядерної т а
радіаційної бе зпеки»
до Державного спе ціалізованого підприємства «Регіональне управління
забезпечення о рганізаційно-технічної та ро зпорядчої діяльності»
третя особа Головне управл іння Державного казначейств а України у Київській област і
про стягнення 4025,68 гр н.
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1 - дов. № 005/1193 від 30.05.2011р. І
від відповідача : не з"яви лись
від третьої особи не з"явили сь
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємств о «Державний науково-технічн ий центр з ядерної та радіаці йної безпеки» звернулося до Господарського суду Київськ ої області з позовом до Держа вного спеціалізованого підп риємства «Регіональне управ ління забезпечення організа ційно-технічної та розпорядч ої діяльності» про стягнення 4025,68 грн.
Рішенням Господарського с уду Київської області від 13.12. 2010р. у справі № 9/180-10 позовні вимог и задоволенні частково.
Стягнуто з Державного спец іалізованого підприємства « Регіональне управління забе зпечення організаційно-техн ічної та розпорядчої діяльно сті» на користь Державного п ідприємства «Державний наук ово-технічний центр з ядерно ї та радіаційної безпеки» ос новний борг в сумі 2984,53 грн. держ авне мито в сумі 102 грн. та 236 грн. витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу.
В іншій частині позову відм овлено.
Окремою ухвалою Господарс ького суду Київської області від 13.12.2010р. по справі № 9/180-10 було зв ернено увагу Директора Держа вного підприємства «Державн ий науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безп еки» Громову Г.В. на організац ію роботи юридичного відділу Державного підприємства «Де ржавний науково-технічний це нтр з ядерної та радіаційної безпеки», на професійну підг отовку працівників під час п ідготовки витребуваних судо м документів, провести у відп овідності правовстановлююч і документи Державного підпр иємства «Державний науково-т ехнічний центр з ядерної та р адіаційної безпеки».
Не погоджуючись з зазначен им рішенням, позивач звернув ся до Київського апеляційног о господарського суду з апел яційною скаргою, в якій проси ть скасувати рішення в части ні відмови в задоволенні поз овних вимог щодо стягнення п ені сум пені, інфляційних втр ат, 3% річних та суми штрафу та п рийняти нове рішення, яким по зовні вимоги задовольнити по вністю.
Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 24.01.2011р. апеляційну скаргу Дер жавного підприємства «Держа вний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної без пеки» на рішення Господарськ ого суду Київської області в ід 13.12.2010р. прийнято до проваджен ня та призначено розгляд спр ави № 9/180-10 на 10.03.2011р.
Не погоджуючись з зазначен ою ухвалою, позивач звернувс я до Київського апеляційного господарського суду з апеля ційною скаргою, в якій просит ь скасувати окрему ухвалу.
Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 24.01.2011р. апеляційну скаргу Дер жавного підприємства «Держа вний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної без пеки» на окрему ухвалу Госпо дарського суду Київської обл асті від 13.12.2010р. повернуто на пі дставі п. 4 ст. 97 ГПК України.
Позивач усунувши недоліки вдруге звернувся з апеляцій ною скаргою до Київського ап еляційного господарського с уду з апеляційною скаргою, в я кій просить скасувати окрему ухвалу.
Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід14.02.2011р. відмовлено позивачу в задоволенні клопотання про відновлення пропущеного стр оку на подання апеляційної с карги. Апеляційну скаргу поз ивача з доданими до неї докум ентами на окрему ухвалу Госп одарського суду Київської об ласті від 13.12.2010р. залишено без р озгляду.
Постановою Київського апе ляційного господарського су ду від 10.03.2011р. апеляційну скаргу Державного підприємства "Де ржавний науково-технічний це нтр з ядерної та радіаційної безпеки" задоволено частков о. Рішення Господарського су ду Київської області від 13.12.2010р . у справі № 9/180-10 скасовано в час тині відмови щодо стягнення інфляційних втрат, трьох від сотків річних та розподілу с удових витрат, з прийняттям н ового рішення в цій частині. С тягнуто з Державного спеціал ізованого підприємства "Регі ональне управління забезпеч ення організаційно-технічно ї та розпорядчої діяльності" на користь Державного підпр иємства "Державний науково-т ехнічний центр з ядерної та р адіаційної безпеки" 220 грн. 86 ко п. інфляційних втрат, 68 грн. 19 ко п. - три відсотка річних, 82 грн . 94 коп. - державного мита, 191 грн . 90 коп. - витрат на інформацій но- технічне забезпечення с удового процесу. В іншій част ині рішення Господарського с уду Київської області від 13.12.20 10р. у справі № 9/180-10 - залишено бе з змін. Стягнуто з Державного спеціалізованого підприємс тва "Регіональне управління забезпечення організаційно -технічної та розпорядчої ді яльності" на користь Державн ого підприємства "Державний науково-технічний центр з яд ерної та радіаційної безпеки " 14 грн. 16 коп. державного мита за подання апеляційної скарги.
Позивач не погоджуючись з у хвалою Київського апеляційн ого господарського суду від 14.02.2011р. звернувся до Вищого госп одарського суду України з ка саційною скаргою в якій прос ить суд скасувати ухвалу Киї вського апеляційного господ арського суду від 14.02.2011р. у спра ві № 9/180-10 та передати справу до К иївського апеляційного госп одарського суду для здійснен ня апеляційного провадження .
Постановою Вищого господа рського суду від 12.04.2011р. ухвалу Київського апеляційного гос подарського суду від 14.02.2011р. ска совано. Справу № 9/180-10 передано д о Київського апеляційного го сподарського суду для здійсн ення апеляційного проваджен ня.
Розпорядження заступника Голови Київського апеляційн ого господарського суду № 01-23/3/ 2 від 10.05.2011р. було внесено зміни д о складу колегії суддів.
Ухвалою Київського апеляц ійного господарського суду в ід 10.05.2011р. апеляційну скаргу Дер жавного підприємства «Держа вний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної без пеки» на окрему ухвалу Госпо дарського суду Київської обл асті від 13.12.2010р. прийнято до про вадження та призначено розгл яд справи № 9/180-10 на 31.05.2011р.
Встановлено, що в судове зас ідання 31.05.2011р. представник відп овідача та третьої особи не з ' явилися, причини неявки су ду не повідомили. Хоча про час та місце судового засідання були повідомлені належним ч ином.
Представник позивача в суд овому засіданні апеляційну с каргу підтримав та просив її задовольнити.
Розглянувши доводи скарги , заслухавши представника по зивача перевіривши матеріал и справи та зібрані у ній дока зи, колегія апеляційного гос подарського суду встановила наступне.
Окремою ухвалою Господарс ького суду Київської області від 13.12.2010р. по справі № 9/180-10 було зв ернено увагу Директора Держа вного підприємства «Державн ий науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безп еки» Громову Г.В. на організац ію роботи юридичного відділу Державного підприємства «Де ржавний науково-технічний це нтр з ядерної та радіаційної безпеки», на професійну підг отовку працівників під час п ідготовки витребуваних судо м документів, провести у відп овідності правовстановлююч і документи Державного підпр иємства «Державний науково-т ехнічний центр з ядерної та р адіаційної безпеки».
Місцевий суд в окремій ухва лі посилається на те, що у пози вача відсутні достовірні док ази, які б свідчили про те, що й ого віднесено до державного сектора економіки, що і унемо жливило задоволення позову в повному обсязі. Директору пі дприємства запропоновано зв ернути увагу на організацію роботи юридичного відділу та на професійну підготовку пр ацівників відділу під час пі дготовки витребуваних судом документів, привести у відпо відність правовстановлюючі документи позивача.
Колегія суддів не погоджує ться з таким висновком суду, в раховуючи наступне.
Позивач і відповідач є держ авними підприємствами, що ді ють на основі державної влас ності. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Го сподарського кодексу Україн и (далі -ГК України), суб'єктами господарювання державного с ектора економіки є суб'єкти, щ о діють на основі лише держав ної власності, а також суб'єкт и, державна частка у статутно му фонді яких перевищує п'ятд есят відсотків чи становить величину, яка забезпечує дер жаві право вирішального впли ву на господарську діяльніст ь цих суб'єктів.
Згідно із ч. 1 ст. 63 ГК України, державне підприємство діє на основі державної власності, а відтак належить до суб'єкті в господарювання, що належит ь до державного сектора екон оміки. Крім того, в Методиці ви значення питомої ваги держав ного сектору в економіці, зат вердженій спільним наказом М іністерства економіки та з п итань європейської інтеграц ії України, Державного коміт ету статистики України, Фонд у державного майна України в ід 04.11.2003 р. № 307/375/1963, зазначено, що До суб'єктів господарювання де ржавного сектору економіки н алежать: суб'єкти, які діють на основі виключно державної в ласності: державні підприємс тва, казенні підприємства, де ржавні акціонерні компанії ( товариства) (за Державним кла сифікатором України ДК 002:2004 «К ласифікація організаційно-п равових форм господарювання » (далі - КОПФГ), коди 140, 145, 235 відпов ідно) та дочірні підприємств а (за КОПФГ код 160), засновниками яких є суб'єкти господарюван ня з вищенаведеними кодами К ОПФГ; суб'єкти, державна частк а у статутному фонді яких пер евищує 50 відсотків; суб'єкти, д ержавна частка у статутному фонді яких становить величин у, яка забезпечує державі пр аво вирішального впливу на господарську діяльність ц их суб'єктів.
Ухвалою господарського су ду Київської області від 01.11.2010 р . про порушення провадження у справі № 9/180-10 розгляд справи бу ло призначено на 16.11.2010 р. та зобо в'язано Позивача надати ориг інали установчих документів та їх копії (статут, свідоцтво про державну реєстрацію, дов ідку з ЄДРПОУ), письмові поясн ення з долученням належних т а допустимих доказів, що підт верджують віднесення позива ча до державного сектору еко номіки (яка державна частка у статутному фонді позивача) т а інші документи.
Судом не враховано, що в поз овній заяві про стягнення за боргованості за договором № 01/009-09 викладені пояснення, що пі дтверджують віднесення Пози вача до державного сектору е кономіки та у вигляді додатк ів до позовної заяви приклад ені належним чином завірена копія статуту та копія свідо цтва про державну реєстрацію позивача.
В окремій ухвалі господарс ький суд Київської області п омилково вважає, що статут Де ржавного підприємства "Держа вний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної без пеки" та свідоцтво про держав ну реєстрацію не є допустими ми доказами у справі у розумі нні ст. 34 ГПК України.
Згідно із ч. 1 ст. 57 ГК України, установчими документами суб 'єкта господарювання є рішен ня про його утворення або зас новницький договір, а у випад ках, передбачених законом, ст атут (положення) суб'єкта госп одарювання. Частина 4 ст.57 ГК Ук раїни наголошує, що статут су б'єкта господарювання повине н містити відомості про його найменування і місцезнаходж ення, мету і предмет діяльнос ті, розмір і порядок утворенн я статутного та інших фондів , про органи управління і конт ролю.
Стаття 90 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) заз начає, що юридична особа пови нна мати своє найменування, я ке містить інформацію про її організаційно-правову форму . Частина 3 ст. 90 зазначає, що най менування юридичної особи вк азується в її установчих док ументах і вноситься до єдино го державного реєстру. Докум ентом встановленого зразка, який засвідчує факт внесення до Єдиного державного реєст ру запису про державну реєст рацію юридичної особи або фі зичної особи - підприємця є св ідоцтво про державну реєстра цію, відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців" від 15.05.2003 р.№755-ІУ.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців" у бланку с відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи зазнача ються також найменування юри дичної особи.
Як вбачається зі змісту ста туту з останніми змінами від 01.10.2009 р. Державне підприємство "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційн ої безпеки" є державним уні тарним комерційним підпри ємством, яке засновано зг ідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютог о 1992 р.№ 52. Спільним наказом Держ атомрегулювання та Націонал ьної академії наук України в ід 25.11.2008р. №612/192 Державному підпри ємству "Державний науково-те хнічний центр з ядерної та ра діаційної безпеки" надано ст атус подвійного підпорядкув ання, а саме -Державному коміт ету ядерного регулювання Укр аїни та Національній академі ї наук України. Держатомрегу лювання (Уповноважений орган управління) здійснює щодо пі дприємства передбачені зако нодавством функції управлін ня державним майном, яке закр іплене за ним на правах госпо дарського відання. Майно під приємства є державною власні стю й закріплюється за ним на правах господарського відан ня (ст. 4.3. Статуту). Статут Держа вного підприємства "Державни й науково-технічний центр з я дерної та радіаційної безпек и" затверджений Державним ко мітетом ядерного регулюванн я України та погоджений Наці ональною академією наук Укра їни. Статут зареєстрований Д ержавним реєстратором Нільс ькою Ольгою Федорівною від 15.1 0.2009р., що підтверджується відби тком печатки, номер запису: 107210 50010002011.
Місцевий суд посилається н а те, що Державне підприємств о «Державний науково-технічн ий центр з ядерної та радіаці йної безпеки» не зазначено в Постанові Кабінету Міністрі в України від 03.02.1992 р. №52 "Про ство рення Державного комітету Ук раїни з ядерної та радіаційн ої безпеки", Указі Президента України від 05.12.2000 р. №1303/2000 та Перел іку підприємств державного с ектору економіки, затверджен ого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 берез ня 2005 року №64-р.
Державне підприємство "Дер жавний науково-технічний цен тр з ядерної та радіаційної б езпеки" було створено відпов ідно до постанови Кабінету М іністрів України від 03.02.92р. №52 "П ро створення Державного комі тету України з ядерної та рад іаційної безпеки", але на той ч ас мало назву "Науково-техніч ний центр з ядерної та радіац ійної безпеки". В подальшому Н ауково-технічний центр з яде рної та радіаційної безпеки був перейменований на Держав не підприємство "Державний н ауково-технічний центр з яде рної та радіаційної безпеки" .
В Розпорядженні Кабінету М іністрів України від 12 березн я 2005 р. № 64-р "Про проведення пере вірки фінансово-господарськ ої діяльності підприємств де ржавного сектору економіки" сказано про проведення в міс ячний строк перевірки фінанс ово-господарської діяльност і підприємств державного сек тору економіки згідно з дода тком 1, в якому зазначено близь ка 20 державних підприємств, пе релік яких не може бути визна ний вичерпним.
Таким чином, посилаючись на вказані вище нормативно-пра вові акти Президента України та Кабінету Міністрів Украї ни, суд не взяв до уваги положе ння інших нормативно-правови х актів, які прямо визначають суб'єктів господарювання, як і належать до державного сек тору економіки та помилково дійшов висновку про неналежн ість Позивача до державного сектору економіки. Суд не взя в до уваги як належний та допу стимий доказ статут позивача , який затверджений та зареєс трований в установленому зак онодавством порядку.
Місцевий суд вважає, що поси лання в правовстановлюючих д окументах на підзаконні норм ативно-правові акти, які втра тили чинність 14 років тому, а с аме на Постанову Кабінету Мі ністрів України від 03.02.1992 р. №52 "П ро створення Державного комі тету України з ядерної та рад іаційної безпеки" є недоречн им та ухвалив привести у відп овідність правовстановлююч і документи позивача.
З даним твердженням не можн а погодитися, оскільки Закон України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців" містит ь положення, відповідно до як их державний реєстратор пови нен відмовити у проведенні д ержавної реєстрації юридичн ої особи, якщо зміст установч их документів (установчий ак т, статут або засновницький д оговір, положення) юридичної особи не відповідають закон одавству.
Згідно з п. 2 Роз'яснення Вищо го арбітражного суду України від 02.12.92 р. N 01-6/1444 "Про практику зас тосування статті 90 Господарс ького процесуального кодекс у України", в окремій ухвалі ма є бути зазначено закон чи інш ий нормативно-правовий акт (у тому числі його стаття, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушенн я. Просте перерахування допу щених порушень без зазначенн я конкретних норм чинного за конодавства або перерахуван ня норм права, порушення яких встановлено у судовому розг ляді, є неприпустимим.
Враховуючи усе вищевиклад ене, судова колегія дійшла ви сновку, що апеляційна скарга Державного підприємства «Де ржавний науково-технічний це нтр з ядерної та радіаційної безпеки» підлягає задоволен ню, а окрема ухвала Господарс ького суду Київської області від 13.12.2010р. у справі № 9/180-10 - підля гає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 99, 101-106 ГПК Укра їни, Київський апеляційний г осподарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Дер жавного підприємства «Держа вний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної без пеки» на окрему ухвалу Госпо дарського суду Київської обл асті від 13.12.2010р. у справі № 9/180-10 зад овольнити.
2. Окрему ухвалу Господарсь кого суду Київської області від 13.12.2010р. у справі № 9/180-10 скасува ти.
3.. Матеріали справи № 9/180-10 пов ернути до Господарського суд у Київської області.
Головуючий суддя Шипко В.В.
Судді Борисенко І.В.
Лосє в А.М.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2011 |
Оприлюднено | 15.08.2011 |
Номер документу | 17674745 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Шипко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні