ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кір овоградської області
УХВАЛА
"26" грудня 2011 р. с права № 10/147
Господарський суд Кіров оградської області в складі судді Деревінської Л.В. розгл янувши справу № 10/147 від 06.10.2008 р.
за заявою кредитора - Кірово градської об'єднаної державн ої податкової інспекції, м. Кіровоград
до боржника - товариства з о бмеженою відповідальністю "А гроспілка Фермерів", м. Кіровоград
про банкрутство відсутньо го боржника
ПРЕДСТАВНИКИ:
від кредитора Кіровоградс ької ОДПІ - ОСОБА_1., довірен ість № 222 від 05.07.11;
від кредитора - Відділення в иконавчої дирекції Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань України у м. Кіровограді - ОС ОБА_2., довіреність № 126/06-06 від 0 9.02.11;
від банкрута - ліквідатор, а рбітражний керуючий Сухорук ова Н.М.
ВСТАНОВИВ:
Кредитор звернувся до госп одарського суду із заявою пр о порушення справи про банкр утство щодо відсутнього борж ника товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспілк а Фермерів" з причин неспромо жності останнього сплатити з аборгованість по податковом у боргу по штрафним (фінансов им) санкціям по податку на при буток в сумі 822,05 грн.
Ухвалою від 06.10.2008 року господ арський суд порушив провадже ння у справі про банкрутство відсутнього боржника товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Агроспілка Фермерів".
Постановою від 03.12.2008 року гос подарський суд визнав відсут нього боржника ТОВ "Агроспіл ка Фермерів" банкрутом, відкр ив щодо банкрута ліквідаційн у процедуру.
Ухвалою від 02.09.10 р. господарсь кий суд продовжив строк лікв ідаційної процедури банкрут а до 02.03.2011 р.
Господарський суд ухвалою від 02.09.10 р. задовольнив заяву № 159 від 09.06.2010 року арбітражного ке руючого Ангурець О.І., припини в обов'язки арбітражного кер уючого Ангурець О.І. в якості л іквідатора ТОВ "Агроспілка Ф ермерів", призначив ліквідат ором банкрута арбітражного к еруючого Сухорукову Н.М. та зо бов'язав ліквідатора - арбітр ажного керуючого Сухорукову Н.М. подати господарському су ду до 02.03.11 р. звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкру та, що відповідають вимогам с т. 32 Закону України "Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом".
В зв'язку з невиконанням вим ог ухвали господарського суд у на адресу ліквідатора арбі тражного керуючого Сухоруко вої Н.М. 11.03.2011 року (вих. № 2683) направ лено відповідне нагадування .
Вищезазначене нагадування ліквідатором залишено без в ідповіді, вимоги ухвали госп одарського суду від 02.09.2010 року н е виконані.
Ухвалою від 11.04.11 р. господарсь кий суд призначив справу про банкрутство відсутнього бо ржника товариства з обмежено ю відповідальністю "Агроспіл ка Фермерів" до розгляду.
11.05.11 р. ліквідатор арбітражни й керуючий Сухорукова Н.М. под ала суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкру та, клопотання про затвердже ння розміру оплати послуг та звіт про оплату послуг.
Ухвалою від 11.05.11 р. господарсь кий суд призначив звіт лікві датора та ліквідаційний бала нс банкрута до розгляду.
Ліквідатор подала суду кло потання від 26.08.11 р. про стягненн я коштів на оплату послуг арб ітражного керуючого за викон ання обов'язків ліквідатора з кредиторів пропорційно вим огам, розрахунок сум оплати п ослуг пропорційно заявленим грошовим вимогам.
У заяві від 19.12.11 р. арбітражни й керуючий Сухорукова Н.М. від зиває клопотання про затверд ження розміру оплати послуг арбітражного керуючого та ст ягнення коштів на оплату пос луг з кредиторів.
Враховуючи викладене, госп одарський суд вважає за необ хідне відмовити в задоволенн і клопотання арбітражного ке руючого Сухорукової Н.М. про з атвердження розміру оплати п ослуг, звіту про оплату послу г та стягнення коштів на опла ту послуг з кредиторів.
Як вбачається з матеріалів справи, провадження у справі про банкрутство боржника по рушено на підставі ст. 52 Закон у України "Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом" (да лі - Закон).
Частиною 1 ст. 52 Закону передб ачено, що у разі якщо громадян ин-підприємець - боржник або к ерівні органи боржника - юрид ичної особи відсутні за її мі сцезнаходженням, або у разі н енадання боржником протягом року до органів державної по даткової служби згідно із за конодавством податкових дек ларацій, документів бухгалте рської звітності, а також за н аявності інших ознак, що свід чать про відсутність підприє мницької діяльності боржник а, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кр едитором незалежно від розмі ру його вимог до боржника та с троку виконання зобов'язань.
Відповідно до вимог ст. 6 Зак ону підставою для порушення провадження у справі про бан крутство є наявність безспір них вимог кредитора до боржн ика.
Згідно ст. 1 Закону, боржнико м є суб'єкт підприємницької д іяльності, неспроможний вико нати свої грошові зобов'язан ня перед кредиторами, у тому ч ислі зобов'язання щодо сплат и страхових внесків на загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування та інші вид и загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння, податків і зборів (обов'яз кових платежів).
Отже, за приписами Закону пр о банкрутство, боржником мож е бути суб'єкт підприємницьк ої діяльності, який неспромо жний виконати свої зобов'яза ння щодо сплати податків і зб орів (обов'язкових платежів).
Згідно п.п. 1.1, 1.3 ст. 1 Податковог о кодексу України він регулю є відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства; цей Кодекс не регу лює питання погашення податк ових зобов'язань або стягнен ня податкового боргу з осіб, н а яких поширюються судові пр оцедури, визначені Законом У країни "Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом", з бан ків, на які поширюються норми розділу V Закону України "Про банки і банківську діяльніст ь", та погашення зобов'язань зі сплати єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування.
Статтею 8 Податкового кодек су України встановлено загал ьнодержавні та місцеві подат ки і збори. Перелік цих податк ів і зборів міститься в статт ях 9 та 10 цього Кодексу. Відпові дно до п. 9.4 ст. 9 та п. 10.5 ст. 10 назван ого Кодексу, установлення за гальнодержавних та місцевих податків і зборів, не передба чених цим Кодексом, забороня ється.
Положення Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" визначають, що пеня , штраф, інші фінансові санкці ї є публічно-правовими санкц іями, які застосовуються до п латника податків за порушенн я податкового законодавства .
За змістом ст.ст. 111, 113, 129 Податк ового кодексу України, штраф ні (фінансові) санкції та/або п еня є мірою фінансової відпо відальності за порушення зак онів з питань оподаткування та іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на контролюючі орга ни.
Виходячи з аналізу наведен их норм, законодавство не від носить суми пені та штрафу (шт рафні санкції), що стягуються до бюджетів за порушення под аткового законодавства, до к атегорії податків і зборів (о бов'язкових платежів).
Відповідно до ст. 1 Закону до складу грошових зобов'язань боржника, тобто цивільно-пра вових зобов' язань боржника , не зараховується, зокрема, не доїмка (пеня та штраф).
Відповідно до п. 4.5 рекоменда цій Президії Вищого господар ського суду України "Про деяк і питання практики застосува ння Закону України "Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом" від 04.06.04 №04-5/1193 у вирішенні питання про склад вимог за по датками і зборами (обов'язков ими платежами) при порушенні справ про банкрутство суди м ають виходити з того, що суми п ені, штрафів та інших штрафни х чи фінансових санкцій врах овуються окремо.
Проте кредитори з такими ви могами, які є публічно-правов ими санкціями, що застосовую ться до платника податків за порушення податкового закон одавства, згідно з ч. 1 ст. 14 Зако ну (у даному випадку ч. 5 ст. 52 Зак ону) вправі подати до господа рського суду письмові заяви з вимогами до боржника.
Таким чином, суми заборгова ності зі сплати пені та штраф у (штрафних санкцій), в т.ч. заст осовані за порушення податко вого законодавства, не можут ь входити до складу грошових вимог ініціюючого кредитора та відповідно впливати на по рушення справи про банкрутст во боржника.
При цьому суд враховує те, щ о положення ст. 52 Закону, яка пе редбачає особливості банкру тства відсутнього боржника, не встановлюють будь-яких ви ключень з вищевказаного зага льного правила.
Обставини законності (неза конності) порушення провадже ння у справі про банкрутство з особливостями, передбачен ими ст. 52 Закону оцінюються су дом при прийнятті постанови про визнання боржника банкру том.
Разом з тим, ухвала суду про затвердження звіту ліквідат ора та ліквідаційного баланс у банкрута є судовим актом, як ий не тільки встановлює обст авини відсутності майна борж ника для задоволення вимог к редиторів, дає оцінку повнот і дій ліквідатора в ході лікв ідаційної процедури, вона та кож підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє про вадження у справі про банкру тство.
Тому, у підсумковому засіда нні, господарський суд вважа є за необхідне дати оцінку в ц ілому здійсненій процедурі б анкрутства та обставинам обґ рунтованості порушення пров адження у справі про банкрут ство товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспілк а Фермерів".
Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг борж ника становить 822,05 грн. згідно податкового - повідомлення р ішення № 0003091510/0 від 21.04.2008 р. та корін ців податкових вимог від 16.05.08 р . та 17.06.08 р.
Отже, грошові вимоги ініцію ючого кредитора до боржника становлять виключно штрафні санкції за порушення податк ового законодавства.
Таким чином, вказана заборг ованість боржника перед бюдж етом не може бути підставою д ля порушення провадження у с праві про банкрутство.
Вказану правову позицію ви кладено у постановах Вищого господарського суду України від 11.01.2011р. у справі № П29/2139-10, від 18.01. 2011р. у справі № Б24/221-10, від 02.02.2011р. у сп раві № 23/68, від 11.10.11 р. у справі № 2/23.
Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону справа про банкрутство пору шується господарським судом , якщо безспірні вимоги креди тора (кредиторів) до боржника сукупно складають не менше т рьохсот мінімальних розмірі в заробітної плати, які не бул и задоволені боржником протя гом трьох місяців після вста новленого для їх погашення с троку, якщо інше не передбаче но цим Законом.
Стаття 52 Закону визначає ос обливості банкрутства відсу тнього боржника. Згідно з час тиною першою зазначеної стат ті заява про порушення справ и про банкрутство відсутньог о боржника може бути подана к редитором незалежно від розм іру вимог до боржника та стро ку виконання зобов'язань бор жником.
Отже, за приписами Закону дл я порушення справи про банкр утство як за загальною, так і з а спрощеною процедурою (проц едурою банкрутства відсутнь ого боржника) грошові вимоги ініціюючого кредитора повин ні мати безспірний характер. Проте, згідно із абз. 8 ст. 1 Зако ну безспірними являються вим оги кредиторів, визнані борж ником, інші вимоги кредиторі в, підтверджені виконавчими документами чи розрахункови ми документами, за якими відп овідно до законодавства здій снюється списання коштів з р ахунків боржника .
За Законом вимоги кредитор ів набувають характеру безсп ірних, якщо вони підтверджую ться документами, за якими ві дповідно до законодавства зд ійснюється списання коштів з рахунків боржника, зокрема, в иконавчими.
Згідно ст. 1071 Цивільного коде ксу України банк може списат и грошові кошти з рахунка клі єнта на підставі його розпор ядження. Без такого розпоряд ження грошові кошти можуть б ути списані з рахунка клієнт а лише на підставі рішення су ду, а також у випадках, встанов лених договором між банком і клієнтом.
Однак, ініціюючим кредитор ом не надано відповідних док азів безспірності грошових вимог до боржника в розумінн і Закону.
Керуючись ст. 5 Закону і ст. 4-1 Г ПК України суд у справі про ба нкрутство застосовує норми Г ПК України, які мають універс альний характер.
Враховуючи викладене, госп одарський суд вважає за необ хідне припинити провадження у справі в зв'язку з відсутніс тю предмету спору на підстав і п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 1, 5, 6, 7, 40, 52 Закон у України "Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом", ст . 4-1, п. 1-1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, господарський суд,-
У Х В А Л И В:
1. Відмовити в задоволенні к лопотання арбітражного керу ючого Сухорукової Н.М. про зат вердження розміру оплати пос луг, звіту про оплату послуг та стягнення коштів на оплат у послуг з кредиторів.
2. Провадження у справі № 10/147 п ро банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспілка Фермерів" (код 31775205) припинити.
3. Вважати закінченою дію мо раторію на задоволення вимог кредиторів боржника, введен ого ухвалою суду від 06.10.2008 року про порушення провадження у справі.
4. Скасувати заходи щодо заб езпечення вимог кредиторів у вигляді заборони товариству з обмеженою відповідальніст ю "Агроспілка Фермерів" відчу жувати у будь - який спосіб на лежних боржнику на праві вла сності та закріплених за ним на праві повного господарсь кого відання основних засобі в (фондів) та вчиняти дії щодо ліквідації та реорганізації юридичної особи боржника, за стосовані ухвалою суду про п орушення провадження у справ і від 06.10.2008 року.
5. Ухвалу про припинення про вадження у справі може бути о скаржено до Дніпропетровськ ого апеляційного господарсь кого суду в установленому за коном порядку.
6. Примірники цієї ухвали на правити Кіровоградській ОДП І, відділенню виконавчої дир екції Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в на виробництві та професій них захворювань у м. Кіровогр аді, Кіровоградському обласн ому відділенню Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності від імені якого діє виконавча ди рекція, Кіровоградському міс ькрайонному центру зайнятос ті, ліквідатору арбітражному керуючому Сухоруковій Н.М., ба нкрута, відділу з питань банк рутства Головного управлінн я юстиції у Кіровоградській області, Головному управлінн ю статистики у Кіровоградськ ій області, Ленінському відд ілу ДВС Кіровоградського міс ького управління юстиції, ви конкому Кіровоградської міс ької ради для державного реє стратора.
Суддя Л. В. Деревінська
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2011 |
Оприлюднено | 03.01.2012 |
Номер документу | 20358443 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Деревінська Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні