ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2011 року 15:42 Справа № 2а-4298/09/08 70
Запорізький окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді - Садов ого І.В.
при секретарі судового зас ідання - Гайдай А.В.
за участю:
представника позивача: Б егаль В.Н.
представника відповідача: Касьяненко М.І., Шевчен ко О.П.
представника третьої особ и: Грибовій І.В., Бегаль В .Н.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Державн ої інспекції з енергозбереже ння
до: Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Агрофірма «Овочівник»
третя особа: Територіальне управління з енергозбережен ня по Запорізькій області
про: стягнення 31 390 грн. 52 коп.
ВСТАНОВИВ:
28.07.2009 Державна інспекція з ен ергозбереження звернулася д о Запорізького окружного адм іністративного суду із позов ною заявою до Товариства з об меженою відповідальністю «А грофірма «Овочівник», третя особа - Територіальне управл іння з енергозбереження по З апорізькій області про стягн ення з відповідача підвищено ї плати за нераціональне вик ористання паливно - енергет ичних ресурсів у розмірі 31 390 г рн. 52 коп.
Ухвалою судді Запорізьког о окружного адміністративно го суду Щербака А.А. від 29.07.2009 від крито провадження в адмініст ративній справі №2а-4298/09/0870, закін чено підготовче провадження та призначений судовий розг ляд на 20.08.2009. Провадження у спра ві зупинялося до 14.10.2009. Розгляд справи відкладався до 28.10.2009.
Ухвалою судді від 28.10.2009 прова дження у даній справі зупине но на підставі п.3 ч.1 ст.156 КАС Укр аїни до набрання законної си ли судовим рішенням по справ і №2а-6015/09/0870.
У зв' язку із спливом термі ну повноважень судді Щербака А.А., відповідно до ст.15-1 КАС Укр аїни та згідно протоколу роз поділу справи між суддями, сп раву передано для подальшого розгляду судді Садовому І.В.
Ухвалою суду від 27.09.2010 справу №2а-4298/09/0870 прийнято до проваджен ня суддею Садовим І.В.
17.11.2011 провадження у справі по новлено зі стадії судового р озгляду.
Ухвалою суду від 17.11.2011 провад ження у справі зупинено за кл опотанням позивача до 05.12.2011 для надання додаткових доказів.
05.12.2011 провадження у справі по новлено зі стадії судового р озгляду.
Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів, а саме: програмно-апара тного комплексу «Камертон».
У судовому засіданні 05.12.2011 на підставі ст.160 КАС України суд ом проголошено вступну та ре золютивну частину постанови .
Позивач підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позові. Зазначає, що згідно до вимог законодавства тери торіальним управлінням з ене ргозбереження по Запорізькі й області була складена пост анова №23 від 17.09.2008 «Про сплату пі двищеної плати за нераціонал ьне використання газу та інш их паливно-енергетичних ресу рсів», в якій були вказані вст ановлені на підприємстві від повідача порушення відповід но до матеріалів проведеної перевірки, та визначена сума підвищеної плати в розмірі 31 390 грн. 52 коп. Постанова була оск аржена в судовому порядку, пр оте залишена без змін. Просит ь позов задовольнити, стягну ти з відповідача підвищену п лату за нераціональне викори стання паливно - енергетичн их ресурсів у розмірі 31 390 грн. 52 коп.
Відповідач з позовними вим огами не погодився з підстав , викладених у наданих письмо вих запереченнях. Зазначає, щ о на підставі договору з елек тропостачальною організаці єю, підприємство відповідача сплачує підвищений тариф за перетоки реактивної електро енергії. Відповідно до спіль ного наказу НАУ з питань ефек тивного використання енерге тичних ресурсів та Міністерс тва палива та енергетики Укр аїни №4/24 від 25.01.2010 постанови тери торіальних управлінь Держав ної інспекції з енергозбереж ення щодо застосування еконо мічних санкцій до споживачів електричної енергії, зазнач ених у п.1 Наказу з формулюванн ям «Відхилення коефіцієнту п отужності мережі електропос тачання від нормативного (гр аничного) значення», що були п рийняти до набрання чинності цього Наказу, вважаються не ч инними. Оскільки процедура з астосування адміністративн о - господарських санкцій вкл ючає в себе процедуру стягне ння цих санкцій, вважаємо, що п озивачем пропущено строк, вс тановлений ст.250 ГК України. Пр осить у задоволенні позову в ідмовити.
Представник третьої особи підтримав доводи позивача, п росить позов задовольнити.
Як вбачається з матеріалів справи 28.08.2008 державними інспек торами з енергозбереження те риторіального управління Де ржавної інспекції з енергозб ереження по Запорізькій обла сті Дергачовим О.М. та Лі совим П.П. за участю помічни ка Мелітопольського міжрайо нного прокурора Бульби О.М. пр оведено комплексну перевірк у використання паливно-енерг етичних ресурсів ТОВ «Агрофі рма «Овочівник», за результа тами якої складено акт №18-9/03-247-49.
Перевіркою встановле но зокрема, що підприємством не здійснюється компенсація реактивної потужності, внас лідок чого втрати електрично ї енергії по підприємству ск лали 42,34 тис.кВт*год., чим не вико нано вимоги Закону України « Про енергозбереження» п. д) ст .3, п.а) ст.27, Правила користуванн я електричною енергією р.10, п. 10 .2, п. 6, 8, затверджені Постановою НКРЕ від 17.10.2005 за №910, зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 18.11.2005 за № 1399/1679.
17.09.2008 начальником територіал ьного управління Державної і нспекції з енергозбереження по Запорізькій області прий нято постанову №23, якою до ТОВ «Агрофірма «Овочівник» заст осовано підвищену плату за м арнотратне витрачання елект ричної енергії пов' язане з перевитратами у кількості 42,34 тис.кВт*год. у розмірі 31 390 грн. 52 коп.
Не погодившись із при йнятою постановою, ТОВ «Агро фірма «Овочівник» звернулос ь до Запорізького окружного адміністративного суду із ад міністративним позовом до Те риторіального управління Де ржавної інспекції з енергозб ереження по Запорізькій обла сті та Державної інспекції з енергозбереження про скасув ання постанови територіальн ого управління Державної інс пекції з енергозбереження по Запорізькій області №23 від 17 в ересня 2008 року.
Постановою Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду від 08.12.2009 по справі №2а -6015/09/0870 у задоволенні позову від мовлено.
Ухвалою Дніпропетров ського апеляційного адмініс тративного суду від 10.10.2011 апеля ційна скарга ТОВ «Агрофірма «Овочівник» залишена без зад оволення, постанова Запорізь кого окружного адміністрати вного суду від 08.12.2009 по справі № 2а-6015/09/0870 - без змін.
Станом на день розгляду спр ави заборгованість відповід ачем не сплачена.
Оцінивши представлені док ази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню вих одячи з наступного:
Статтею 26 Закону України «П ро енергозбереження» від 01.07.199 4 №74/94-ВР державний контроль у с фері енергозбереження здійс нюється Державною інспекціє ю з енергозбереження згідно з порядком, встановленим Каб інетом Міністрів України. Де ржавному контролю підлягає е нергетичне господарство, що включає всі підприємства і у станови по отриманню, переро бці, перетворенню, транспорт уванню, зберіганню, обліку та використанню паливно-енерге тичних ресурсів, розміщених на території України, окремі споруди та інженерні об'єкти інших підприємств і установ , які використовуються для за значених цілей.
Постановою Кабінету мініс трів України від 29.06.2000 №1039 «Питан ня Державної інспекції з ене ргозбереження» затверджено Положення «Про Державну інс пекцію з енергозбереження» ( далі - Положення №1039), згідно з яким Державна інспекція з ен ергозбереження є урядовим ор ганом державного управління , що діє у складі НАЕР і йому пі дпорядковується та основним завданням якої є виконання к онтрольно-наглядових функці й щодо використання паливно - енергетичних ресурсів. Інсп екція для реалізації покладе них на неї завдань утворює за погодженням з головою НАЕР т ериторіальні органи у межах граничної чисельності праці вників Інспекції (п.9 Положенн я).
Відповідно до Положення №103 9, наказом Державної інспекці ї з енергозбереження від 20.03.2009 № 35 затверджені Положення про т ериторіальні управління в об ластях, в тому числі і по Запор ізькій області.
Пунктом 1 «Положення про Тер иторіальне управління Держа вної інспекції з енергозбере ження по Запорізькій області » (далі - Положення про Терит оріальне управління) передба чено, що останнє є структурно ю одиницею урядового органу державного управління - Держ авної інспекції з енергозбер еження, яке виконує відповід но до законодавства контроль но-наглядові функції щодо ви користання паливно-енергети чних ресурсів, здійснює конт роль за додержанням норм зак онодавства у сфері енергозбе реження, надає за результата ми перевірки підприємств обо в'язкові для виконання припи си стосовно усунення порушен ь і недоліків, зумовлених нев иконанням вимог законодавст ва з енергозбереження щодо е фективного використання пал ивно - енергетичних ресурсів та контролює виконання цих п риписів, здійснює контроль з а додержанням нормативів вит рат паливно-енергетичних рес урсів на підприємствах, уста новах і організаціях незалеж но від форм власності, та вико нує інші функції, що випливаю ть з покладених на територіа льне управління завдань.
Згідно з п.4 Положення про Те риторіальне управління, оста ннє має право складати акти п еревірок та видавати обов'яз кові для виконання приписи, с тосовно усунення порушень но рм законодавства у сфері ене ргозбереження під час видобу вання, переробки, виробництв а, транспортування, зберіган ня, споживання паливно-енерг етичних ресурсів.
Згідно до п.6 Положення про Т ериторіальне управління нач альник територіального упра вління інспекції приймає ріш ення щодо застосування до пі дприємств, установ та органі зацій підвищеної плати за не ефективне (нераціональне) ви користання газу та інших пал ивно-енергетичних ресурсів т а енергетичного збору.
Відповідно до п.14 Загальног о положення про порядок норм ування питомих витрат паливн о-енергетичних ресурсів у су спільному виробництві, затве рдженого Постановою КМУ №786 ві д 15.07.97р. до неефективних (марнот ратнних) відносяться витрати ПЕР, зумовлені недотримання м вимог державних стандартів , режимних та технологічних к арт, затвердженої проектної документації на енерго - та те плопостачання, паспортів на діюче обладнання, в тому числ і систематичне, без виробнич ої потреби, використання пал ива, недовантаження або вико ристання на холостому ходу с илових трансформаторів, елек тродвигунів, електропечей та іншого паливно - та енерговик ористовуючого обладнання.
Згідно розділу ІІ додатку д о постанови КМУ від 02.09.1993 № 699 «Пр о заходи щодо ефективного ви користання газу та інших пал ивно-енергетичних ресурсів в народному господарстві», пе редбачено, що за перевитрати газу та інших паливно-енерге тичних ресурсів внаслідок не ефективного його використан ня, виявлені органами Держав ної інспекції з енергозбереж ення, сплачується підвищена плата, а саме у подвійному роз мірі встановленої на них цін и.
Наказом Державного коміте ту України з енергозбереженн я від 04.08.2000 №64 «Про затвердження Порядку проведення перевіро к ефективності використання паливно-енергетичних ресурс ів на підприємствах, в устано вах та організаціях та усуне ння фактів їх неефективного використання», зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 25.09.2000 за № 653/4874 (далі - Поря док №64), визначений механізм н акладення та стягнення еконо мічних санкцій (підвищеної п лати).
Так, згідно п.1 Порядку №64 від повідно до Закону України «П ро енергозбереження» цей Пор ядок установлює механізм про ведення Державною інспекціє ю з енергозбереження (далі - Ін спекція) перевірок ефективно сті використання паливно-ене ргетичних ресурсів та усунен ня фактів їх неефективного в икористання на підприємства х, в установах та організація х (далі - підприємства) незалеж но від форми власності та під порядкованості.
Згідно до п.12 Порядку №64 за ре зультатами перевірки інспек тор складає акт (додаток №1). У р азі виявлення порушень з пит ань енергозбереження склада ється припис, який обов'язков ий до виконання.
Після складання акту перев ірки та на його підставі, та у відповідності до п.15 Порядку № 64 приймається рішення про спл ату підвищеної плати за нееф ективне використання енерго ресурсів, яке оформляється п остановою про сплату підвище ної плати.
Згідно до п.9 Порядку №64 обсяг и марнотратного споживання і прямих втрат ПЕР визначають ся у перерахунку на річне спо живання або на період від вин икнення до виявлення порушен ня, крім випадків, які підтвер джуються документально відп овідно до додатків 5 і 17 Положе ння про розслідування та обл ік нещасних випадків, профес ійних захворювань і аварій н а підприємствах, установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 10.08.1993 № 623. Обсяг ци х втрат визначається незалеж но від стану виконання підпр иємством встановлених норм п итомих витрат енергоресурсі в.
Відповідно до п.16 Порядку №64 підприємство повинно внести підвищену плату протягом 30 дн ів з дня винесення постанови про її застосування.
У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін гр ошова сума стягується в судо вому порядку (п.17 Порядку №64).
Як було встановлено матері алами справи 17.09.2008 територіаль ним управлінням Державної ін спекції з енергозбереження п о Запорізькій області прийня то постанову №23, якою до ТОВ «А грофірма «Овочівник» застос овано підвищену плату за мар нотратне витрачання електри чної енергії у розмірі 31 390 грн . 52 коп.
Постановою Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду від 08.12.2009 по справі №2а -6015/09/0870 у задоволенні позову ТОВ «Агрофірма «Овочівник» про скасування зазначеної поста нови відмовлено.
Ухвалою Дніпропетров ського апеляційного адмініс тративного суду від 10.10.2011 апеля ційну скаргу ТОВ «Агрофірма «Овочівник» залишена без зад оволення, постанова Запорізь кого окружного адміністрати вного суду від 08.12.2009 по справі № 2а-6015/09/0870 - без змін.
Отже, постанова №23 від 17.09.2008 є чинна.
Станом на день розгляду спр ави заборгованість відповід ачем не сплачена.
Щодо тверджень позивача ст осовно пропущення позивачем строку, встановленого ст.250 ГК України, суд зазначає наступ не.
Згідно ст.241 ГК України адмін істративно-господарський шт раф - це грошова сума, що сплач ується суб'єктом господарюва ння до відповідного бюджету у разі порушення ним встанов лених правил здійснення госп одарської діяльності.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Відповідно до ч.1 ст.250 ГК Укра їни адміністративно-господа рські санкції можуть бути за стосовані до суб'єкта господ арювання протягом шести міся ців з дня виявлення порушенн я, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єк том встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності, к рім випадків, передбачених з аконом.
Як встановлено матеріалам и справи, порушення були вста новленні 28.08.2008 під час проведен ня перевірки відповідача, пр о що складений акт перевірки від 28.08.2011.
Постанова №23, якою до ТОВ «А грофірма «Овочівник» застос овано підвищену плату за мар нотратне витрачання електри чної енергії пов' язане з пе ревитратами у кількості 42,34 ти с.кВт*год. у розмірі 31 390 грн. 52 коп . винесена 17.09.2011.
Отже, штрафні санкції засто совані до відповідача у терм іни, передбачені ст.250 ГК Украї ни.
Крім того, суд критично став иться до посилань відповідач а на спільний наказ Націонал ьного агентства України з пи тань забезпечення ефективно го використання енергетични х ресурсів, Міністерства пал ива та енергетики України ві д 26.01.2010 №4/24 «Про скасування засто сування економічних санкцій за перетікання реактивної п отужності», оскільки такий н аказ не зареєстрований Мініс терством юстиції України, хо ча зачіпає права багатьох су б' єктів господарювання і ма є міжвідомчий характер.
Таким чином,суд приходить д о висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
За правилами частини 4 статт і 94 КАС України у справах, в яки х позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, с удові витрати, здійснені поз ивачем, з відповідача не стяг уються.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 К АС України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Де ржавної інспекції з енергозб ереження до Товариства з обм еженою відповідальністю «Аг рофірма «Овочівник», третя о соба - Територіальне управлі ння з енергозбереження по За порізькій області про стягне ння 31 390 грн. 52 коп. задовольнити .
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Аг рофірма «Овочівник» (72311, м.Мелі тополь, Запорізька область, К аховське шосе, буд.25, код ЄДРПО У 05394972) на користь Державного бю джету м.Мелітополя Запорізьк ої області (р/р №31219202700013, отримува ч - Державного бюджету м.Меліт ополя Запорізької області, Є ДРПОУ 346769, банк отримувача - Г УДКУ у Запорізькій області, М ФО 813015) підвищену плату за нера ціональне використання пали вно - енергетичних ресурсів в розмірі 31 390 (тридцять одна ти сяча триста дев' яності) грн . 52 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії пос танови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя І.В.Садовий
Постанова складена у повн ому обсязі 09.12.2011
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2011 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21687690 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні