ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
УХВАЛА
Справа № 9/374
21.03.12
За позовом Дочірнього підприємства "ІБК"
До Державного підприємства "Національний центр поводження з небезпечними
відходами"
про стягнення боргу за договором поставки 1193 374,12 грн.
За зустрічним Державного підприємства "Національний центр поводження з небезпечними
позовом відходами"
До Дочірнього підприємства "ІБК"
Про розірвання Договору поставки від 23.11.2009 року №2311/09
Суддя Бондаренко Г.П.
Представники сторін:
Від позивача ОСОБА_1 (дов. б/н від 20.12.2011р.)
за первісним
позовом
Від відповідача ОСОБА_2 (дов. №354/03 від 23.11.2011р.)
за первісним
позовом
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Дочірнього підприємства "ІБК" (далі по тексту - позивач за первісним позовом; відповідач за зустрічним позовом) звернулося до Господарського суду м. Києва з позовною заявою до Державного підприємства "Національний центр поводження з небезпечними відходами" (далі по тексту –відповідач за первісним позовом; позивач за зустрічним позовом) про стягнення 1193374, 12 грн., з яких 1047725, 28 грн. заборгованості за Договором поставки №2311/09 від 23.11.2009р., 21600, 15 грн. пені, 1240848, 69 грн. інфляційних збитків за прострочення виконання грошового зобов'язання, а також просить суд покласти на відповідача судові витрати.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.10.2011 року позовну заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі №9/374, розгляд справи призначено на 24.11.2011 року.
24.11.2011 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва Державним підприємством “Національний центр поводження з небезпечними речовинами” подано відзив на позовну заяву, в якому заперечено проти задоволення позовних вимог, а також відповідачем у справі подано зустрічну позовну заяву, у відповідності до якої він просить суд:
- розірвати договір поставки від 23.11.2009 року №2311/09 укладений між Державним підприємством “Національний центр поводження з небезпечними відходами” та Дочірнім підприємством “ІБК” з підстав його неналежного виконання ДП "ІБК".
Розглянувши в судовому засіданні 24.11.11 року зустрічну позовну заяву Державного підприємства “Національний центр поводження з небезпечними речовинами”, суд прийшов до висновку про її прийняття для спільного розгляду разом з первісно заявленими позовом у справі №9/374 у відповідності до ст. 60 ГПК України, про що винесено відповідну ухвалу.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.11.2011 року розгляд справи відкладено на 20.12.2011 року, у зв'язку з неявкою відповідача за первісним позовом в судове засідання, клопотанням відповідача за первісним позовом про відкладення розгляду справи, необхідністю надання сторонами додаткових матеріалів та пояснень по справі. Цією ж ухвалою залишено без розгляду заяву Дочірнього підприємства “ІБК” про забезпечення позову, в зв'язку з неоплатою поданої заяви судовим збором.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.12.2011 року у даній справі призначено судову товарознавчу експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз, матеріали справи направлено до експертної установи.
19.01.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва надійшов лист Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 19.01.2010р. №244-12, 505-12, разом з матеріалами справи №9/374, в якому повідомлено про залишення ухвали суду від 20.12.2011р. без виконання, у зв'язку з відсутністю фахівців із дослідження складного технологічного обладнання (комплексів фільтрів для очищення діелектричних рідин).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.01.2012 року поновлено провадження у справі №9/374, розгляд справи призначено на 21.02.2012р.
В судовому засіданні позивачем за первісним позовом подано пояснення та запропоновано доручити проведення судової експертизи Державному підприємству Українському науково-дослідному інституту нафтопереробної промисловості "МАСМА".
В порядку ст. 77 ГПК України в судовому засіданні 21.02.2012 року оголошувалась перерва до13.03.2012 року для надання можливості сторонам запропонувати експертів або експертні установи, які мають відповідних фахівців для надання відповідей на поставлені судом питання.
13.03.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва позивачем за первісним позовом подано клопотання про призначення судової експертизи, у відповідності до якого просить суд призначити у справі судове товарознавчу експертизу, проведення якої доручити ТОВ «Експерт».
В судовому засіданні 13.03.2012 року в порядку ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 20.03.2012 року .
20.03.2012 року через відділ канцелярії Господарського суду міста Києва позивачем за первісним позовом подано письмові заперечення проти задоволення клопотання відповідача за первісним позовом про призначення судової експертизи, в яких зокрема зазначалось, що експерти, які працюють у ТОВ "Експерт" не мають відповідного статусу судового експерта, на доказ чого подано відповідні докази.
Крім того, позивачем за первісним подано клопотання про витребування доказів, у відповідності до якого просить суд направити до Міністерства юстиції України запит щодо надання інформації про наявність атестованих судових експертів, які мають право провести судову експертизу, в ході якої відповісти на питання, зазначені судом в ухвалі від 20.12.2011р., в порядку ст. ст. 22, 38 ГПК України.
У задоволенні зазначеного вище клопотання судом було відмовлено, у зв'язку з ненаданням позивачем за первісним позовом доказів на підтвердження обставин, що перешкоджають самостійному зверненню до Міністерства юстиції України та отримання відповідних доказів, враховуючи те, що самим позивачем надано докази надання Вказаним Міністерством відповідей на його запити.
В судовому засіданні 20.03.2012 року оголошувалась перерва до 21.03.2012 року в порядку ст. 77 ГПК України для надання можливості позивачеві подати додаткові докази, зокрема відповідь Міністерства юстиції України щодо атестованих судових експертів, кваліфікація яких дозволяє провести дослідження щодо питань поставлених судом, вирішення яких є необхідним для вирішення спору по суті.
В судовому засіданні 21.03.2012 року представниками сторін надано додаткові усні та письмові пояснення по справі щодо призначення судової експертизи.
ВСТАНОВИВ:
Причиною спору у справі за первісним позовом стала поставка позивачем відповідачеві товару відповідно до умов Договору поставки №2311/09 від 23.11.2009р., який за твердженням позивача за первісним позовом частково оплачено відповідачем за первісним позовом. Також позивачем за первісним позовом заявлено вимоги про стягнення з відповідача за первісним позовом пені та інфляційних збитків за неналежне виконання грошового зобов'язання.
Позовні вимоги за зустрічним позовом обґрунтовано неналежним виконанням відповідачем за зустрічним позовом (позивачем за первісним) умов Договору поставки №2311/09 від 23.11.2009р. щодо якості, комплектності та функціонування поставленого товару (обладнання). Зазначені обставини за твердженням позивача за зустрічним позовом підтверджуються Звітом експерта. Позовні вимоги за зустрічним позовом вмотивовані ст.ст. 673-679 ЦК України.
Для вирішення справи по суті суду необхідно встановити чи відповідає дійсності твердження Покупця щодо неналежної якості, некомплектності та невідповідності меті придбання поставленого Постачальником обладнання, що неможливо без застосування спеціальних знань.
Відповідно до ч.1 ст.41 Господарського процесуального кодексу України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу. Як вбачається з матеріалів справи, обладнання, що є предметом договору поставки, є технічно та технологічно складним, потребує спеціальних знань та має визначатись судовим експертом під час проведення судової товарознавчої експертизи.
Згідно Роз'яснення ВАСУ № 02-5/424 від 11.11.98 “Про деякі питання практики призначення судової експертизи” судова експертиза повинна призначатися лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмету доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.
Одним із завдань товарознавчої експертизи є встановлення фактичних даних, що підтверджують або спростовують відповідність характеристик досліджуваних об'єктів товарного походження базовим (нормативним) значенням, а також встановлення обставин, що зумовили зниження якості товарів. Такі експертизи здійснюються при випуску недоброякісної продукції при розгляді судами цивільних справ, коли обставини справи обумовлюють необхідність дослідження споживчих властивостей продукції, товарів та сировини.
Згідно пункту 133 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.09.1998, головними завданнями товарознавчої експертизи є: визначення належності товарів до класифікаційних категорій, які прийняті у виробничо-торговельній сфері (вид, сорт, артикул, марка, модель, розмір, комплектність тощо); визначення якісних змін товарної продукції; визначення причин якісних змін товарної продукції (мають виробничий характер, виникли при транспортуванні, зберіганні, у процесі експлуатації); установлення способу виробництва товарної продукції: промисловий чи саморобний, підприємства-виробника, країни-виробника; визначення відповідності упакування і транспортування, умов і термінів зберігання товарної продукції до вимог чинних правил тощо.
Остаточний перелік питань та експертна установа (експерт) визначається судом відповідно до керівних Роз‘яснень Вищого господарського суду від 11.11.1998р. за № 02-5/424 “Про деякі питання практики призначення судової експертизи”.
У відповідності до ч. 4 ст. 7 Закону України “Про судову експертизу”, для проведення деяких видів експертиз, які не здійснюються виключно державними спеціалізованими установами, за рішенням особи або органу, що призначили судову експертизу, можуть залучатися крім судових експертів також інші фахівці з відповідних галузей знань.
Особа або орган, які призначили судову експертизу, можуть доручити її проведення тим судовим експертам, яких внесено до державного Реєстру атестованих судових експертів, а у випадках, передбачених частиною четвертою статті 7 цього Закону, - іншим фахівцям з відповідних галузей знань (ч. 2 ст. 9 Закону України “Про судову експертизу”).
Згідно п. 4 роз'яснення Вищого арбітражного суду України “Про деякі питання практики призначення судової експертизи” від 11.11.98 р. N 02-5/424, за приписами частини другої статті 9 і частини четвертої статті 7 Закону для проведення деяких видів експертиз, які не здійснюються виключно державними спеціалізованими установами, суд може доручити проведення судової експертизи іншим, крім атестованих судових експертів, фахівцям з відповідних галузей знань, але з обов'язковим дотриманням вимог законодавства щодо призначення судової експертизи.
Враховуючи отримання від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз листа від 19.01.2010р. №244-12,505-12, в якому повідомлено про відсутністю фахівців із дослідження складного технологічного обладнання (комплексів фільтрів для очищення діелектричних рідин), а також наявність листа Міністерства юстиції України №2213-0-26-12/15 від 13.03.2012р., в якому повідомлено про неможливість дачі відповідей на питання, поставлені ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.12.2011р., експертами НДУСЕ та експертами, які не є працівниками цих установ, оскільки ними дослідження згідно поставлених питань не проводяться, а також запропоновано звернутися до спеціалістів відповідних підприємств та організацій, суд доручає проведення експертизи Державному підприємству «Український науково-дослідний інститут нафтопереробної промисловості «Масма», якому може бути доручено проведення судової експертизи у відповідності до норм ст. 7 Закону України "Про судову експертизу", що додатково підтверджується листом Мінюсту від 13.03.2012 року.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 79 ГПК України, суд зупиняє провадження у справі до отримання висновків експертизи по поставленим питанням.
Керуючись ст. ст. 41, 79, 86 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва –
УХВАЛИВ:
1. Призначити у справі №9/374 судову товарознавчу експертизу, проведення якої доручити Державному підприємству «Український науково-дослідний інститут нафтопереробної промисловості «Масма»(03680, м. Київ, пр. Палладіна, 46).
2. На вирішення експертизи поставити наступні питання:
- яким способом виготовлено товарну продукцію (промисловим чи саморобним) установку КФ2-01 “ФОДЖ” та її комплектуючі?
- хто є виробником (яка юридична особа чи фізична особа –суб'єкт підприємницької діяльності) та яка країна виробництва комплектуючих установки КФ2-01 “ФОДЖ”, поставлених за Договором поставки №2311/09 від 23.11.2009р.?
- якими сертифікатами відповідності, сертифікатами якості тощо, мала супроводжуватися поставка установки КФ2-01 “ФОДЖ” та її комплектуючих?
- які знаки відповідності мав нанести на комплектуючі установки КФ2-01 “ФОДЖ” виробник та/або постачальник?
- які погодження, матеріали випробувань повинен був мати постачальник та/або виробник установки та комплектуючих установки КФ2-01“ФОДЖ” для їх продажу?
- чи відповідає технічна документація на установку КФ2-01 “ФОДЖ” надана позивачем за первісним позовом, а саме Паспорт ФОРМ-КФ2.000.00 001, пристрій КФ2-01 “ФОДЖ” вимогам державних стандартів України, технічних регламентів, технічних умов, вимогам встановленим чинним законодавством України до якості та комплектності, інформативності технічної документації для уможливлення безпечного використання установки за її основним призначенням?
3. Попередити експертів про кримінальну відповідальність, передбачену ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.
4. Витрати по проведенню судової експертизи покласти на Державне підприємство “Національний центр поводження з небезпечними відходами” (Юридична адреса: 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 39; Поштова адреса: 03035, м. Київ, вул. Урицького, 35/2, к. 420; код ЄДРПОУ 25589850) з наступним віднесенням на винну сторону. Зобов'язати Державне підприємство “Національний центр поводження з небезпечними відходами” забезпечити своєчасну та повну оплату експертизи.
5. Зобов'язати Дочірнє підприємство “ІБК” та Державне підприємство “Національний центр поводження з небезпечними відходами” своєчасно надавати на вимогу експертів всі необхідні для проведення експертизи об'єкти експертизи, документи, рахунки-фактури, пояснення тощо, забезпечити доступ до об'єкта дослідження, а також забезпечувати та всіляко сприяти проведенню експертизи.
6. Провадження у справі №9/374 зупинити до надання висновків судової товарознавчої експертизи, призначеної у справі.
7. Дану ухвалу може бути оскаржено в порядку передбаченому чинним законодавством в частині зупинення провадження у справі.
8. У разі необхідності та великим експертним навантаженням суд надає свою згоду на проведення експертизи у термін понад 3 місяці.
9. Ухвалу направити сторонам, експерту разом з матеріалами справи.
Суддя Г.П. Бондаренко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2012 |
Оприлюднено | 02.04.2012 |
Номер документу | 22226738 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондаренко Г.П.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні