cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/129-10-3529-45/314-52/431 17.04.12
Господарський суд міста Києва у складі колегії суддів Чебикіної С.О. (головуюча), Спичака О.М. та Грєхової О.А., розглянувши справу за позовом заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Міністерства охорони здоров'я України до 1. Одеської обласної ради, 2. Одеської обласної державної адміністрації, 3. Товариства з обмеженою відповідальністю Експертне агентство "Укрконсалт", треті особи: 1. Комунальне підприємство "Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості", 2. Фонд державного майна України, 3. Медичний центр реабілітації дітей з соматичними захворюваннями, 4. Управління обласної ради з майнових відносин в Одеській області про скасування рішення, визнання права власності, скасування свідоцтва про право власності, зобов'язання вчинити дії, визнання недійсним договору купівлі-продажу, за участю представників прокуратури -Греськіва І.І., посвідчення № 214 від 24.06.2010 року, позивача -ОСОБА_5, довіреність № 14.02/18 від 20.09.2011 року, відповідача1 -не з'явився, відповідача2 - не з'явився, відповідача3 -ОСОБА_6, директор, третьої особи1 -не з'явився, третьої особи2 - ОСОБА_7, довіреність № 490 від 05.12.2011 року, третьої особи3 -не з'явився, третьої особи4 - не з'явився,
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2010 року заступник прокурора Одеської області звернувся до суду в інтересах держави в особі Міністерства охорони здоров'я України з указаним позовом.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.08.2010 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду 02.09.2010 року.
01.09.2010 року через канцелярію суду представник відповідача3 надав відзив на позовну заяву.
02.09.2010 року через канцелярію суду від відповідача1 надійшов відзив на позовну заяву.
06.09.2010 року третьою особою2 через канцелярію суду надані письмові пояснення.
06.09.2010 року від позивача через канцелярію суду надійшли пояснення.
10.09.2010 року через канцелярію суду від третьої особи1 надійшли письмові пояснення.
21.09.2010 року через канцелярію суду від третьої особи3 надійшли заперечення на відзив відповідача3.
05.10.2010 року від прокуратури надійшли уточнення до позовної заяви, в яких просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003 року в частині включення до переліку об'єктів спільної власності громад шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, а також пункту 11.1.96 додатку до пункту 1 рішення Одеської обласної ради № 154-ХХІV від 24.04.2003; визнати, що будівля Медичного центру реабілітації дітей з соматичними захворюваннями МОЗ України, розташовану на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі є власністю держави в особі Міністерства охорони здоров'я України; визнати незаконним та скасувати рішення Одеської обласної ради № 932-V від 11.09.2009 про включення будівлі шпиталю, розташованої на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, до об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу; визнати недійсним договір купівлі-продажу серії ВММ № 859916 від 27.04.2010 року, укладений між Управлінням Одеської обласної ради з майнових відносин від імені Одеської обласної ради та ТОВ Експерне агенство "Укрконсалт" та зобов'язати ТОВ Експерне агенство "Укрконсалт" звільнити приміщення будівлі шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської, в м. Одесі.
08.10.2010 року прокуратурою через канцелярію суду надані письмові пояснення.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.10.2010 року справу передано за підсудністю до господарського суду міста Києва.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.11.2010 року прийнято справу № 30/129-10-3529 до провадження, присвоєно їй номер № 30/129-10-3529-45/314 та призначено розгляд справи на 13.12.2011 року.
19.01.2011 року через канцелярію суду від третьої особи3 надійшли письмові пояснення.
21.01.2011 року через канцелярію суду від третьої особи2 надійшли письмові пояснення.
Рішенням господарського суду м. Києва № 30/129-10-3529-45/314 від 07.02.2011 року позов задоволено частково, визнано недійсним рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003 "Про майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада" в частині включення до переліку об'єктів спільної власності громад шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, а також пункту 11.1.96 Додатку до пункту 1 рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003 "Про майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада"; визнано будівлю Медичного центру реабілітації дітей з соматичними захворюваннями МОЗ України, розташована на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі власністю держави в особі Міністерства охорони здоров'я України; визнано недійсним рішення Одеської обласної ради № 932-V від 11.09.2009 V "Про внесення змін та доповнень до Переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області, що підлягають приватизації" в частині включення будівлі шпиталю, розташованої на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, до об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу; в задоволенні решти вимог відмовлено.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 02.06.2011 року рішення господарського суду м. Києва від 07.02.2011 року змінено та викладено резолютивну частину рішення у іншій редакції.
Постановою Вищого господарського суду України від 13.10.2011 року рішення господарського суду м. Києва від 07.02.2011 року та постанову Київського апеляційного господарського суду від 02.06.2011 року скасовано, а справу передано на новий розгляд до господарського суду м. Києва.
За результатами автоматизованого розподілу справ, справу № 30/129-10-3529-45/314 передано на новий розгляд судді Чебикіній С.О.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 20.10.2011 року прийнято справу до провадження, присвоєно їй № 30/129-10-3529-45/314-52/431 та призначено на 14.11.2011 року.
11 листопада 2011 року через канцелярію суду від позивача надійшов відзив на позовну заяву.
У судовому засіданні 14.11.2011 року третьою особою3 надані письмові пояснення.
У судовому засіданні 14.11.2011 року третьою особою2 надані письмові пояснення.
14.11.2011 року через канцелярію суду від прокурора надійшли письмові пояснення.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.11.2011 року розгляд справи відкладено на 07.12.2011 року та залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління обласної ради з майнових відносин в Одеській області.
У судовому засіданні 07.12.2011 року третьою особою4 надані письмові пояснення по суті спору.
У судовому засіданні 07.12.2011 року оголошувалась перерва на 21.12.2011 року.
У судовому засіданні 07.12.2011 року від третьої особи3 надійшло клопотання про заміну Медичного центра реабілітації дітей з соматичними захворюваннями його правонаступником -Державним закладом «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України».
Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України № 185-о від 25.10.2011 року «Про зміну назви та затвердження Статуту Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України»(нова редакція)»вирішено змінити назву Медичного центра реабілітації дітей з соматичними захворюваннями на Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України».
Зі статуту Державного закладу «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України» вбачається, що центр є правонаступником Медичного центра реабілітації дітей з соматичними захворюваннями.
Згідно ст. 25 Господарського процесуального кодексу України в разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-який стадії судового процесу.
Враховуючи викладене, суд у відповідності до статті 25 Господарського процесуального кодексу України вважає за необхідне замінити третю особу3 Медичний центр реабілітації дітей з соматичними захворюваннями на його правонаступника -Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України».
У судовому засіданні 21.12.2011 року третьою особою3 надані доповнення до пояснень.
У судовому засіданні 21.12.2011 року третьою особою2 надані письмові пояснення.
21.12.2011 року через канцелярію суду від відповідача3 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач3 проти позову заперечує.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 21.12.2011 року призначено колегіальний розгляд справи.
Розпорядженням голови господарського суду міста Києва від 21.12.2011 року розгляд справи № 30/129-10-3529-45/314 доручено здійснювати колегії суддів Чебикіної С.О. (головуюча), Івченка А.М. та Мельника С.М.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 26.12.2011 року розгляд справи призначено на 01.02.2012 року.
Проте, у призначений час розгляд справи не відбувся у зв'язку зі скеруванням справи на запит до Київського апеляційного господарського суду для подальшого направлення до Вищого господарського суду України.
Ухвалою Вищого господарського суду України відмовлено в прийнятті касаційної скарги Одеської обласної ради на постанову Київського апеляційного господарського суду від 02.06.2011р., а справу повернуто до господарського суду міста Києва.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 20.02.2012 року призначено справу до розгляду на 14.03.2012 року.
Розпорядженням Голови господарського суду міста Києва від 11.04.2012 року у зв'язку з перебуванням судді Мельника С.М. у відпустці, а судді Івченка А.М. на лікарняному, розгляд справи № 30/129-10-3529-45/314 доручено здійснювати колегії суддів Чебикіної С.О. (головуюча), Спичака О.М. та Грєхової О.А.
У судовому засіданні 11.04.2012 року оголошувалась перерва на 17.04.2012 року.
17.04.2012 року через канцелярію суду від прокуратури надійшли письмові пояснення.
У судове засідання 17.04.2012 року представники відповідача1, відповідача2, третьої особи1, третьої особи3 та третьої особи4 не з'явились, про час і місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.
Враховуючи те, що нез'явлення представників відповідача1, відповідача2, третьої особи1, третьої особи3 та третьої особи4 не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представників відповідача1, відповідача2, третьої особи1, третьої особи3 та третьої особи4.
Заслухавши пояснення прокурора, представників позивача, відповідача3 та третьої особи2, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що рішенням Одеської обласної ради від 24.04.2003 року № 154-XXIV «Про майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада»вирішено затвердити нову редакцію переліку об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління якими здійснює обласна рада, станом на 1 квітня 2003 згідно з додатком.
Відповідно до п. 11.1.96. додатку до вищезазначеного рішення від 24.04.2003 року до об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління, якими здійснює обласна рада, обласною радою віднесено Шпиталь (бул. Італійський ріг вул. Маріїнської).
20 січня 2005 року Одеською обласною державною адміністрацією видано Свідоцтво про право власності на нежитлову будівлю, яка знаходиться за адресою м. Одеса на бул. Італійському, буд. 7 та складається з нежилих приміщень будівлі літ "А" підвалу загальною площею 114,4 кв. м. та І поверху загальною площею 54,9 кв. м., відображених у технічному паспорті від 11.01.2005.
Відповідно до витягу Комунального підприємств "Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості" від 12.07.2006 об'єкт за адресою: Одеська обл., м. Одеса, б. Італійський, буд. 7, належить до комунальної форми власності, а власником є територіальна громада сіл, селищ, міст Одеської області, в особі Одеської обласної ради.
Розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації від 17.04.2006 року № 267/А-2006 "Про передачу в користування нежитлових приміщень у будівлі-пам'ятці архітектури у м. Одеса" вирішено передати в користування ТОВ Експертне агентство "Укрконсалт" приміщення першого поверху та підвалу загальною площею 169, 3 кв.м., у будівлі-пам'ятці архітектурі, яка розташована за адресою: м. Одеса, Італійський бульвар, 7 (ріг вул. Маріїнської, 2), під розміщення офісу агентства строком на 10 років.
Рішенням Одеської обласної ради від 11.09.2009 року № 932-V "Про внесення змін та доповнень до Переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області, що підлягають приватизації" вирішено затвердити нову редакцію переліку об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління якими здійснює обласна рада, станом на 1 квітня 2003 згідно з додатком.
Згідно п. 1.3. Рішення від 11.09.2009 доповнено Перелік новим пунктом такого змісту "8. Нежитлові приміщення будівлі загальною площею 169,3 кв. м., які знаходяться на балансі управління охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації", що розміщені за адресою м. Одеса, Італійський бульвар, 7, яке підлягає викупу орендарем ТОВ Експертне агентство "Укрконсалт".
27.04.2010 року між Одеською обласною радою в особі Управління обласної ради з майнових відносин (продавець) та ТОВ Експертне агентство "Укрконсалт" (покупець) укладено договір купівлі-продажу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст області шляхом викупу.
Відповідно до п. 1.1. укладеного договору продавець зобов'язався передати у власність покупцю нежитлову будівлю, а саме приміщення підвалу та І поверху, загальною площею 169,3 кв.м., що знаходиться за адресою: місто Одеса, Італійський бульвар, буд. 7, що в цілому складається з нежилих приміщень будівлі літ "А" підвалу, загальною площею 114,4 кв. м. та І поверху загальною площею 54,9 кв. м., а покупець зобов'язувався прийняти об'єкт приватизації і сплатити за нього ціну відповідно до умов договору.
Відповідно до витягу Комунального підприємств "Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості" від 07.07.2010р. об'єкт за адресою: Одеська обл., м. Одеса, б. Італійський, буд. 7, належить до приватної форми власності, а власником є ТОВ Експертне агентство "Укрконсалт".
07.02.1991 року був прийнятий Закон УРСР "Про власність", згідно ст. 31 якого до державної власності в Українській РСР належать загальнодержавна (республіканська) власність і власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальна власність).
В статтях 34, 35 вказаного Закону визначено об'єкти права загальнодержавної (республіканської) та загальнодержавної (комунальної) власності. При цьому зі ст. 35 Закону випливає, що такі об'єкти мають бути передані до комунальної власності.
Згідно з п. 5. Постанови Верховної Ради УРСР "Про введення в дію Закону Української РСР "Про власність" Раду Міністрів Української РСР зобов'язано до 1 травня 1991 року забезпечити з участю Уряду Кримської АРСР, а також виконавчих комітетів обласних, Київської міської Рад народних депутатів розмежування майна між власністю Української РСР і власністю відповідно Кримської АРСР, областей, міста Києва. При цьому виходити з того, що у власність Кримської АРСР, областей, міста Києва, крім майна підприємств, установ та організацій республіканського (АРСР), обласного, (міського) підпорядкування, повинно входити також майно підприємств, установ та організацій загальносоюзного і республіканського (Української РСР) підпорядкування, які передаються у власність Кримської АРСР, областей, міста Києва.
З вказаної норми вбачається, що майно до загальнодержавної (комунальної) власності передається Радою Міністрів Української РСР.
Виходячи із змісту Постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 № 311 "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)" перелік майна, яке передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності) затверджується Кабінетом Міністрів України. Також, вказаною постановою встановлено правило, згідно якого все державне майно є загальнодержавною (республіканською) власністю, окрім того майна, яке належить до комунальної власності.
З викладеного випливає, що все майно належить державі на праві загальнодержавної (республіканської) власності, окрім того майна, яке передане до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності).
Одеською обласною радою не надано суду доказів передачі Кабінетом Міністрів України спірного нерухомого майна до власності територіальних громад, відповідно до норм Закон УРСР "Про власність" та Постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991 № 311 "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно - територіальних одиниць (комунальною власністю)".
Як вбачається з матеріалів справи, дитяча басейнова лікарня на водному транспорті Українського науково-практичного об'єднання (УНПО) «Медицина транспорту»(наданий час Державний заклад «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України») створена у 1945р.
Відповідно до наказу № 90 від 02.98.1996р УНПО «Медицина транспорта»Міністерства охорони здоров'я України станом на 01.08.1996р. затверджено перелік лікувально-профілактичних установ, що перебувають на його балансі, до якого включено дитячу басейнову лікарню на водному транспорті (відповідно до акту б/н від 01.08.1996р.).
Рішенням виконавчого комітету Одеської міськради від 22.11.1997р. № 671 дитячій лікарні надано земельну ділянку загальною площею 0,1694 га по Італійському бульвару, 7 в м. Одесі в постійне користування, що підтверджується Державним актом серії 1-ОД № 001822.
Внаслідок ліквідації УНПО «Медицина транспорта»пунктом 2 його наказу № 86 від 12.05.1999р. дитяча басейнова лікарня на водному транспорті перейшла в підпорядкування Міністерству охорони здоров»я України.
Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України № 65 від 18.02.2002 р. Одеську дитячу басейнову лікарню на водному транспорті реорганізовано у Медичний центр реабілітації дітей з соматичними захворюваннями Міністерства охорони здоров'я України та його визнано правонаступником майнових прав і обов'язків Одеської дитячої басейнової лікарні на водному транспорті.
Крім того, у 1998 році прийнято Закон України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", згідно ст.ст. 2, 4 якого (в редакції, що діяла на час прийняття рішення від 24.04.2003 року) передача нерухомого майна (будівлі, споруди, у тому числі об'єкти незавершеного будівництва, приміщення) з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном. Аналогічна норма міститься у Положенні про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 №1482.
Статтею 3 вищезазначеного Закону передбачено, що ініціатива щодо передачі об'єктів права державної та комунальної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном, місцевих органів виконавчої влади, відповідних органів місцевого самоврядування.
Статтею 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передбачено, що передача об'єктів нерухомого майна будівлі, споруди, у тому числі об'єкти незавершеного будівництва, приміщення) здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України. Цією статтею передбачено порядок передачі об'єктів з державної до комунальної власності. А саме, передбачено, що пропозиція щодо передачі об'єктів з державної у комунальну масність, яка здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погоджується з органом, уповноваженим управляти державним майном, тобто, у даному випадку Міністерством охорони здоров'я України, який є органом управління у відповідності до вимог статті 4 Закону України «Про управління об'єктами державної власності». Потім зазначені пропозиції щодо передачі об'єкту з державної до комунальної власності погоджуються ініціатором такої передачі та подаються до Міністерства економіки України.
Передача об'єктів здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном.
Статтею 7 вищезазначеного Закону закріплено, що передача об'єктів з державної у комунальну власність оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами Комісії з питань передачі об'єктів. Форма акта затверджується Кабінетом Міністрів України. Право комунальної власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі об'єкта.
Проте, процедура передачі спірного об'єкту з державної до комунальної власності дотримана не була. В Міністерстві охорони здоров'я, Регіональному відділені Фонду державного майна України по Одеській області та Фонді державного майна України відсутні будь-які документи, які б підтверджували дотримання порядку передачі майна з державної до комунальної власності.
Згідно листа Міністерства охорони здоров'я України від 01.02.2007 року № 9-03-12/90 двоповерхова будівля, яка розташована за адресою: м. Одеса, Італійський бульвар, 7, в якій розміщене поліклінічне відділення медичного центру реабілітації дітей з соматичними захворюваннями є державною власністю Міністерства охорони здоров'я України та знаходиться на балансі Медичного центру на правах оперативного управління.
Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство охорони здоров'я України (МОЗ України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міністерство охорони здоров'я України є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сферах охорони здоров'я, санітарного та епідемічного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якості та реалізації лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Підпунктом 6 п. 4 Положення про Міністерство охорони здоров'я України передбачено, що Міністерство хорони здоров'я України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює відповідно до законодавства України функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери його управління
Фонд державного майна України листом № 15-4/773 від 16.09.2009р. повідомляє, що на час надання листа в Єдиному реєстрі об'єктів державної власності обліковується Медичний центр реабілітації дітей з соматичними захворюваннями МОЗ України (код ЄДРПОУ: 24536739, місцезнаходження: м. Одеса, вул. Маріїнська, 2, орган державного управління: Міністерство охорони здоров'я України) та нерухоме державне майно, яке перебуває на його балансі.
Згідно п. 8.2 статуту Державного закладу «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України № 185-0 від 25.10.2011 року, майно Державного закладу «Український медичний центр реабілітації матері та дитини Міністерства охорони здоров'я України»є державною власністю і належить йому на праві оперативного управління.
Та обставина, що майно Державного закладу є державною власністю підтверджується також фактом передачі у постійне користування Дитячій басейновій лікарні на водному транспорті земельної ділянки згідно Державного акту на право постійного користування землею серії І-ОД №001822, виданого 29.12.2001 року відповідно до рішення виконкому Одеської міської ради народних депутатів від 22.11.1997 №671, в якому зазначено, що землекористувачеві надається у постійне користування 0,6693 га землі за адресою: м. Одеса, вул. Маріїнська,3 та Італійській бульвар,7.
Також, пунктом 11.1.96 додатку до пункту 1 рішення Одеської обласної ради №154-ХХІУ від 24.04.2003 порушені вимоги ст.128 ЦК (в редакції 1963 року, який діяв на момент виникнення правовідносин), так як згідно вимог цієї статті право власності (право оперативного управління) у набувача майна виникає з моменту передачі речі, якщо інше не передбачено законом або договором. Вказана будівля, як зазначено раніше, Одеській обласній раді актом приймання-передачі не передавалася, а навпаки, актом від 01.08.1996 передана на баланс Дитячій басейновій лікарні на водному транспорті.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Одеською обласною радою не надано суду доказів передачі спірного нерухомого майна до власності територіальних громад, відповідно до норм Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та Положення про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 №1482, а оскільки спірне нерухоме майно до комунальної власності територіальної громади сіл, селищ, міст Одеської області, в особі Одеської обласної ради не передавалося у порядку передбаченому законодавством України, у територіальної громади не виникло право власності на спірне майно, яке залишилось у державній власності, що, в свою чергу, унеможливлює як прийняття вказаного майна до комунальної власності за рішенням від 24.04.2003 року, так і розпорядження вказаним майном з боку Одеської обласної ради, як представника територіальних громад за рішенням від 11.09.2009 року.
Крім того, слід зазначити, що спірний об'єкт має статут пам'ятки архітектури місцевого значення, який надано будівлі у 1983 році на виконання Закону УРСР «Про охорону та використання пам'яток історії та культури».
Згідно з статтею 4 Закону УРСР «Про охорону та використання пам'яток історії та культури»пам'ятки історії та культури могли знаходитись у державній власності, у власності колгоспів, інших кооперативних організацій, їх об'єднань, інших громадських організацій. Крім того, спірна будівля не може вважатися комунальною власністю та не могла бути передана, оскільки згідно постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 № 331 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю»до власності адміністративно-територіальних одиниць повинні були бути передані підприємства, організації та установи охорони здоров'я, соціального забезпечення, крім тих, що перебувають у відомчому підпорядкуванні.
Рішення Одеської обласної ради народних депутатів 1983 року № 409 «Про затвердження додаткового переліку пам'яток архітектури і деяких засобів щодо покращення їх збереження»передбачало лише утворення переліку будівель та споруд, що підлягають взяттю під охорону держави, як пам'ятники архітектури місцевого значення.
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги прокурора про визнання незаконним та скасування рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003 в частині включення до переліку об'єктів спільної власності громад шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, а також пункту 11.1.96 додатку до пункту 1 рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003; визнання будівлі Медичного центру реабілітації дітей з соматичними захворюваннями МОЗ України, розташовану на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі власністю держави в особі Міністерства охорони здоров'я України; визнання незаконним та скасування рішення Одеської обласної ради № 932-V від 11.09.2009 про включення будівлі шпиталю, розташованої на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, до об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Статтею 658 ЦК України встановлено, що право продажу товару, крім випадків примусового продажу та інших випадків, встановлених законом, належить власникові товару. Якщо продавець товару не є його власником, покупець набуває право власності лише у випадку, якщо власник не має права вимагати його повернення.
Оскільки нерухоме майно, яке було продано за договором купівлі-продажу серії ВММ № 859916 від 27.04.2010 року, не належало до комунальної власності територіальної громади сіл, селищ, міст Одеської області, відповідно у Управління обласної ради з майнових відносин Одеської обласної ради було відсутнє право продажу майна, яке є державною власністю.
Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частиною 1-3, 5 та 6 статті 203 цього Кодексу.
Згідно п. 3 ст. 215 ЦК України якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, визначених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
У відповідності до ч.1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Зважаючи на викладене, позовні вимоги про визнання недійсним договору купівлі-продажу серії ВММ № 859916 від 27.04.2010 року, укладеного між Управлінням Одеської обласної ради з майнових відносин від імені Одеської обласної ради та ТОВ ЕА "Укрконсалт", є обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню.
Вимога прокурора про зобов'язання ТОВ ЕА "Укрконсалт" звільнити приміщення будівлі шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі є похідною від вимоги про визнання недійсним спірного договору, а оскільки спірний договір визнано недійсним, у ТОВ ЕА «Укрконсалт»відсутні правові підстави знаходитьсь у спірному приміщенні.
З огляду на викладене, позовні вимоги про зобов'язання відповідача3 звільнити приміщення будівлі шпиталю також підлягають задоволенню.
Судові витрати відповідно до вимог статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідачів.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсним рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003 року "Про майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада" в частині включення до переліку об'єктів спільної власності громад шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, а також пункту 11.1.96 додатку до пункту 1 рішення Одеської обласної ради № 154-XXIV від 24.04.2003 року "Про майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада".
Визнати будівлю Медичного центру реабілітації дітей з соматичними захворюваннями МОЗ України, розташовану на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі власністю держави в особі Міністерства охорони здоров'я України.
Визнати недійсним рішення Одеської обласної ради № 932-V від 11.09.2009 року "Про внесення змін та доповнень до Переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області, що підлягають приватизації" в частині включення будівлі шпиталю, розташованої на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської в м. Одесі, до об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу.
Визнати недійсним договір купівлі-продажу серії ВММ № 859916 від 27.04.2010 року, укладений між Управлінням Одеської обласної ради з майнових відносин від імені Одеської обласної ради та Товариством з обмеженою відповідальністю Експерне агенство "Укрконсалт".
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Експерне агенство "Укрконсалт" (65012, Одеська обл., місто Одеса, Приморський район, вул. Мариїнська, буд. 2, код 31502604) звільнити приміщення будівлі шпиталю, розташованого на розі Італійського бульвару та вул. Маріїнської, в м. Одесі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Експерне агенство "Укрконсалт" (65012, Одеська обл., місто Одеса, Приморський район, вул. Мариїнська, буд. 2, код 31502604) до Державного бюджету України 5 627 (п'ять тисяч шістсот двадцять сім) грн. 10 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Стягнути з Одеської обласної ради (65032, Одеська обл., місто Одеса, Приморський район, пр. Шевченка, 4, код 25042882) до Державного бюджету України 127 (сто двадцять сім) грн. 50 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Після вступу рішення в законну силу видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 23.04.2012р.
Судді С.О.Чебикіна (головуюча) О.М.Спичак О.А.Грєхова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2012 |
Оприлюднено | 03.05.2012 |
Номер документу | 23705523 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чебикіна С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні