ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/6648/11
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Чеснокової А.О.,
при секретарі - Пшенишному В.С.,
за участю:
представника позивача - Осауленко О.О.,
представника відповідача Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області - Касіта О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Промсервіс Україна" до Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кременчуцька міська рада, Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" про зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
26 травня 2011 року позивач ТОВ "Промсервіс Україна" (далі за текстом - позивач, підприємство позивача) звернувся до Автозаводського районного суду м. Кременчука з адміністративним позовом до Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області (далі за текстом - відповідач), третя особа - Кременчуцька міська рада в якому просить визнати неправомірними дії управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області із застосування у витягах № 01-21/2236 від 28 січня 2011 року та № 01-21/1238 від 28 січня 2011 року з технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, наданої позивачу для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці та земельної ділянки несільськогосподарського призначення, наданої позивачу для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд з виробництва будівельних матеріалів по вул. Флотській, 5, 14 локальних коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати за договорами оренди, а також зобов'язати відповідача видати нові витяги із технічної документації із застосуванням коефіцієнтів, що відповідають фактичним обставинам, та визначити нормативну грошову оцінку зазначених земельних ділянок у відповідності до чинного законодавства за п'ять місяців 2011 року.
В обґрунтування своїх вимог позивач вказує, що Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області та введено її в дію з 01 січня 2011 року. Для підписання договорів оренди земельних ділянок з метою визначення розміру орендної плати позивач звернувся за наданням витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок до управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області. Із отриманих витягів підприємству стало відомо, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, призначеної для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення за адресою вул. Мічуріна,90 у м. Кременчуці, зросла в 6,57 разів у порівнянні із нормативною грошовою оцінкою в 2010 році, а нормативна грошова оцінка земельної ділянки несільськогосподарського призначення, призначеної для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів по вул. Флотській, 5,14 у м. Кременчуці, зросла в 8,32 рази , що є наслідком неправомірного застосування завищених коефіцієнтів, що застосовувались при проведенні розрахунків визначення нормативної грошової оцінки вищевказаних земельних ділянок.
Ухвалою Автозаводського районного суду м. Кременчука від 21 червня 2011 року відкрито провадження у даній справі.
01 липня 2011 року ухвалою зазначеного суду справу передано за підсудністю до Полтавського окружного адміністративного суду.
Ухвалою від 05 серпня 2011 року справа за адміністративним позовом ТОВ "Промсервіс Україна" до Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області, третя особа - Кременчуцька міська рада про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії прийнята до провадження Полтавського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 серпня 2011 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕТ".
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області в судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні, свої дії вважає правомірними, а збільшення коефіцієнтів, що застосовувались при проведенні розрахунків визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що перебувають в оренді позивача, такими, що відповідають технічній документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області, затвердженої чинним рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року, яка виконана ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" у відповідності до норм і вимог земельного законодавства з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів.
Представники третіх осіб у судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином .
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 29 грудня 2008 року ТОВ "Промсервіс Україна" зареєстровано як юридичну особу, ідентифікаційний код 33357405 (Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 359048 (том І а.с.57)).
12 квітня 2006 року між ТОВ "Промсервіс Україна" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір № б/н оренди земельної ділянки (кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013) для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення за адресою вул. Мічуріна,90 у м. Кременчуці (а.с. 45-48).
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення за адресою вул. Мічуріна,90 у м. Кременчуці. Строк дії договору -до 01 квітня 2011 року. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 1,5% від грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
13 квітня 2005 року між ТОВ "Промсервіс Україна" (Орендар) та Кременчуцькою міською радою (Орендодавець) укладено договір № б/н оренди землі для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів по вул. Флотській, 5,14 у м. Кременчуці (а.с. 28-32).
Згідно умов вищевказаного договору Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки несільськогосподарського призначення:
ділянка № 1 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0032,
ділянка № 2 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0006,
ділянка № 3 кадастровий номер № 5310436100:10:002:0009,
ділянка № 4 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0010,
ділянка № 5 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0011,
ділянка № 6 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0012,
ділянка № 7 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0013,
ділянка № 8 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0014,
ділянка № 9 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0015,
ділянка № 10 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0016,
ділянка № 11 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0017,
ділянка № 12 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0018,
ділянка № 13 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0019,
ділянка № 14 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0020,
ділянка № 15 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0021,
ділянка № 16 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0022,
ділянка № 17 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0023
ділянка № 18 кадастровий номер № 5310436500:10:002:0024, для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів з під'їзною залізничною колією по вул. Флотській, 5,14 у м. Кременчуці. Строк дії договору -до 01 квітня 2010 року. Пунктом 9 визначено розмір орендної плати, яка становить 1,5% від грошової оцінки земельної ділянки, та вноситься Орендарем щорічно.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України "Про оцінку землі" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
На момент укладення договорів оренди земельних ділянок від 13 квітня 2005 року та від 12 квітня 2006 року позивач отримав відповідні витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відомості з яких були підставою для обчислення орендної плати протягом 2005-2010 років.
Рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області" (а.с. 17-18) затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області та введено її в дію з 01 січня 2011 року, у зв'язку із чим позивач для оформлення вищевказаних договорів оренди земельних ділянок звернувся за наданням витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок до управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області.
З отриманих витягів (а.с. 66-67) підприємство дізналось, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці зросла в 6,57 разів у порівнянні з нормативною грошовою оцінкою в 2010 році, а нормативна грошова оцінка земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів по вул. Флотській, 5,14 у м. Кременчуці зросла в 8,32 рази у порівнянні з нормативною грошовою оцінкою в 2010 році.
Позивач, не погоджуючись із позицією відповідача щодо правомірності застосування збільшених коефіцієнтів при здійсненні визначення нормативної грошової оцінки орендованої останнім землі, та як наслідок - зі збільшенням розміру орендної плати за договорами оренди земельних ділянок звернувся до суду з вимогами про визнання неправомірними дій управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області із застосування у витягах з технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 28 січня 2011 року № 01-21/2236 та № 01-21/2238 локальних коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати за договорами оренди, а також просив зобов'язати відповідача видати нові витяги із технічної документації із застосуванням коефіцієнтів, що відповідають фактичним обставинам, та визначити нормативну грошову оцінку зазначених земельних ділянок у відповідності до чинного законодавства за п'ять місяців 2011 року.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам ТОВ "Промсервіс Україна", суд виходить з наступного.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука виконана на замовлення Кременчуцької міської ради відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" та на виконання постанови Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про плату за землю" ДП "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" з проведенням державної експертизи землевпорядної документації в Державному комітеті України із земельних ресурсів.
Згідно рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 24 листопада 2009 року, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області затверджена станом на 01 січня 2008 року та введена в дію з 01 січня 2011 року.
Затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука включає систему (схеми впливів) коефіцієнтів, що враховують локальні особливості місцерозташування окремих ділянок.
Відповідно до Закону України "Про оцінку земель" інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки виготовляється виключно у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються Управлінням Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області з використанням Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС", розробленого Державним підприємством "Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві" (ДНДІАСБ) Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання.
Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються відповідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.
Посилання позивача на неправильне застосування відповідачем локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки суд вважає обґрунтованими, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 194 Земельного кодексу України, призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.
Земельно-кадастрова документація ведеться згідно з інструкцією ведення державного земельного кадастру, затверджуваною Держкомземом.
Склад земельно-кадастрової документації визначається пунктом 7 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 93 № 15. Структура та перелік земельно-кадастрової документації, що ведеться на різних рівнях органами земельних ресурсів, визначені додатком № 2 до наказу Держкомзему від 03 вересня 1999 № 83 "Про удосконалення ведення державного земельного кадастру в зв'язку з його автоматизацією".
Згідно зі статтею 202 Земельного кодексу України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у складі державного реєстру земель, який складається з двох частин: а) книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок; б) Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку.
У відповідності до частини 1 статті 204 Земельного Кодексу України ведення державного земельного кадастру кодексом покладено на Держкомзем України як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики та управління у сфері регулювання земельних відносин, використання, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру тощо.
Крім того, у відповідності до Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 1993 року № 15, державний земельний кадастр призначений для забезпечення Рад народних депутатів, заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян вірогідними і необхідними відомостями про природний, господарський стан та правовий режим земель з метою організації раціонального використання та охорони земель, регулювання земельних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів плати за землю.
Державний земельний кадастр включає дані реєстрації права власності, права користування землею та договорів на оренду землі, обліку кількості та якості земель, бонітування ґрунтів, зонування територій населених пунктів, економічної та грошової оцінки земель.
Відповідно до пункту 3 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 року № 193-204 Державний земельний кадастр ведеться Держкомземом та його територіальними органами, які здійснюють його формування, ведення, збереження і забезпечують доступ до відповідної інформації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Адміністратором автоматизованої системи державного земельного кадастру є державне підприємство "Центр державного земельного кадастру".
Відповідно до вимог статей 193-204 Земельного кодексу України відомості всіх розділів земельного кадастру мають бути об'єктивними і достовірними, відповідати фактичному стану земель та їх використання.
Відповідно до Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 року № 224, Держкомзем відповідно до покладених на нього завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки земель, організовує та забезпечує виконання відповідних робіт, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, яким видано кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель.
Методика грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 з урахуванням змін та доповнень, внесених постановами Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 1995 року № 864 та від 30 травня 1997 року № 525 .
Методика визначає мету, функції грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, інформаційну базу для грошової оцінки земель, порядок її проведення.
Відповідно до Методики прийнято Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (затверджено спільним наказом Держкомзему, Держкоммістобудування, Мінсільгосппроду та Академії аграрних наук від 27 листопада 1995 року № 76/230/325/150).
Розділ 3 присвячено грошовій оцінці земель населених пунктів, а саме містить опис алгоритму оцінки за формулою, визначає порядок розрахунку окремих складових формули та їх індексації.
Згідно пункту 3.10 "Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів" вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання визначається з урахуванням її базової вартості, коефіцієнту функціонального використання (Кф) та коефіцієнту місце розташування.
Згідно з Порядком грошової оцінки земель населених пунктів максимальна кількість локальних факторів, що можуть бути застосовані у грошовій оцінці складає 30. Всі локальні фактори розбиті на 6 груп (функціонально-планувальні, інженерно-інфраструктурні, інженерно-геологічні, історико-культурні, природно-ландшафтні та санітарно-гігієнічні) залежно від природи їх формування. Частина факторів (їх 14) здійснює підвищуючи й вплив на вартість земельної ділянки, а частина (решта 16) - понижуючий.
Загальне правило застосування локальних коефіцієнтів, що присвоюються кожному фактору наступне:
1. Наявність фактора та величина коефіцієнта для кожного населеного пункту визначається та обґрунтовується у грошовій оцінці земель населеного пункту. В рамках цієї ж роботи виконується карта розповсюдження локальних факторів у масштабі 1:2000 або 1:5000.
2. Значення коефіцієнта для кожного фактору є фіксованим, виключається кілька значень коефіцієнту для одного й того ж населеного пункту (наприклад, коефіцієнт місце розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів не може становити для одних ділянок населеного пункту 1,04, для інших - 1,1).
3. Загальний сукупний коефіцієнт Км3 визначається шляхом множення всіх локальних коефіцієнтів, які проявляються на даній земельній ділянці та добуток пофакторних оцінок не повинен бути нижче 0,5 і вище 1,5.
Матеріалами справи підтверджено, що орендовані позивачем земельні ділянки розташовані на околиці міста в промислових зонах із значним забрудненням та наявністю викидів у повітря. Порівняння витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок за минулі роки та за 2011 рік дає підстави стверджувати, що для визначення сукупного коефіцієнту Км 3 у 2011 році не застосовано таких понижуючих локальних факторів, як наявність санітарно-захисної зони, зони обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря, зони обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля. Так, відповідно до витягу з технічної документації № 2044 від 13 квітня 2005 року, на орендованій земельній ділянці знаходиться 21563,00 кв.м. земель рекреаційного призначення та інші відкриті землі (землі зеленого насадження загального користування), що також не взято до уваги про виготовленні витягів у 2011 році.
Посилання представника відповідача - Управління Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області на те, що Управління не має можливості змінювати та редагувати локальні фактори, суд вважає необґрунтованими, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука, затвердженою рішенням Кременчуцької міської ради від 24 листопада 2009 року, передбачено можливість в подальшому зміни локальних факторів для окремої земельної ділянки територіальним управлінням земельних ресурсів, в тому числі з використанням Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" .
При цьому Програмно-методичний комплекс для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" є складовою програмно-методичного комплексу економіко-планувального зонування та нормативної грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів на персональних комп'ютерах.
Судом витребувано у відповідача та досліджено посібник користувача Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" та встановлено, що вказане програмне забезпечення реалізовує виконання грошової оцінки конкретних земельних ділянок на основі результатів економіко-планувального зонування території міста та геоінформаційних методів для просторового аналізу впливу локальних факторів місцерозташування земельних ділянок на їх вартість, та має широкий набір засобів і кнопок введення та редагування даних про земельні ділянки. Порядок редагування визначено інструкцією з використання програми (том ІІ а.с.3-46), зокрема в підрозділі "Перегляд та редагування коефіцієнтів локальних факторів (КЛФ)"
Враховуючи вищевикладене, та пояснення представника відповідача стосовно відсутності на час проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок у 2011 році та на час проведення судового засідання таких локальних факторів, що впливають на нормативно-грошову оцінку земельної ділянки за адресою: вул. Флотська, 5,14, м. Кременчука, як: Зона магістралей підвищеного місто формувальногозначення - 1,15; Зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський" - 1,085; Парк "Комсомольський" - 1,1.
Вказані локальні коефіцієнти для забезпечення об'єктивної оцінки земельної ділянки підлягають виключенню з нормативно-грошової оцінки.
При встановленні загального локального коефіцієнту не були враховані також і понижуючі локальні фактори, які впливають на земельну ділянку, та були встановлені в попередній нормативно-грошовій оцінці. Про їх наявність на існуючий момент свідчать і висновки управління Держкомзему у м. Кременчуці щодо наявності обмежень у користуванні орендованими земельними ділянками, а саме: стосовно земельної ділянки по вул. Флотській,5.14, м. Кременчук: Санітарно-захисна зона -0,96; Зона обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля -0,95; Зона перевищення допустимого рівня шуму -0,97; Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря -0,95.
Стосовно земельної ділянки по вул. Мічуріна, 90, м. Кременчук: Санітарно-захисна зона -0,96; Зона обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля -0,95; Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря -0,95.
Вказані локальні коефіцієнти для забезпечення об'єктивної оцінки земельної ділянки необхідно включити до нормативно-грошової оцінки.
За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача, що застосування таких локальних коефіцієнтів, як "зона магістралей містоформувального значення", "зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський", "Парк Комсомольський", "зона на намивних (насипних) територіях" є недоцільним, оскільки такі фактори впливу, як і такі земельні ділянки, взагалі відсутні на орендованих позивачем земельних ділянках.
Таким чином, доказами, наявними в матеріалах справи, підтверджено факт визначення нормативної грошової оцінки орендованих ТОВ "Промсервіс Україна" земельних ділянок без фактичної прив'язки локальних факторів до конкретного місця розташування землі.
Вищевказане не заперечувались і відповідачем, проте свою бездіяльність щодо застосування локальних коефіцієнтів при виготовленні витягів з технічної документації, що не відповідають фактичним обставинам, останній виправдовував відсутністю технічної можливості втручатись у роботу Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" шляхом коригування показників (коефіцієнтів), які програма використовує автоматично.
У свою чергу неможливість редагування коефіцієнти впливу та інших даних у Програмно-методичному комплексі для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів "ТЕРЕН-ГІС" спростовано судом при вивченні вказаного програмного забезпечення.
Аналіз викладеного дає підстави стверджувати про бездіяльність посадових осіб Управління Держкомзему у м. Кременчуці, яка призвела до порушення права орендаря на встановлення орендної плати відповідно до фактичних і об'єктивних даних про стан земельних ділянок.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до частин 2-3 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Промсервіс Україна" до Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кременчуцька міська рада, Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "МІСЬКБУДПРОЕКТ" про зобов'язання вчинити дії -задовольнити.
Визнати дії Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області по застосуванню у витягах № 01-21/2236 від 28 січня 2011 року та № 01-21/1238 від 28 січня 2011 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення (1.10.5 - землі підприємств іншої промисловості) за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці та земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів (1.10.4 - землі по виробництву будівельних матеріалів) по вул. Флотській, 5,14 локальних коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати за договорами оренди - протиправними.
Зобов'язати Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Промсервіс Україна" нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення (1.10.5 - землі підприємств іншої промисловості) за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці та земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів (1.10.4 - землі по виробництву будівельних матеріалів) по вул. Флотській, 5,14 із застосуванням понижуючих локальних коефіцієнтів та здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Промсервіс Україна" витрати зі сплати судового збору у розмірі 45 (сорок п'ять) гривень 50 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 18 травня 2012 року.
Суддя А.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24082382 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні