Рішення
від 24.07.2012 по справі 18/5005/4188/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10.07.12р. Справа № 18/5005/4188/2012

За позовом Прокурора м. Кривого Рогу Дніпропетровської області в інтересах держави в

особі

П1: Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, м. Київ

П2: Криворізької міської ради, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область

до В1: Комунального закладу "Криворізька станція швидкої медичної

допомоги" Дніпропетровської обласної ради", м. Кривий Ріг

В2: Товариства з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг",

м. Одеса

третя особа-1 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хартеп", м. Харків

третя особа-2 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "Кіт-Сервіс", м. Дніпропетровськ

третя особа-3 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Саттранс Навігатор", м. Київ

третя особа-4 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Дніпропетровська філія Державного підприємства "Український державний центр радіочастот", м. Дніпропетровськ

третя особа-5 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ

про визнання недійсними протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів, протоколуоцінки тендерних пропозицій та договору на виконання технічної документації

Суддя Петрова В.І.

Представники:

від прокурора: Демеш О.О. №62

від позивача-1: не з"явився

від позивача-2: Сеїна О.О., дов. від 07.06.12р.

від відповідача-1: Велегура Л.М. дов. від 29.05.2012р.

Легкобит С.М. дов. від 29.05.2012р.

від відповідача-2: Семененко В.Г. дов. б/д

Чукітова В.В., дов. б/д

третя особа-1: не з"явився

третя особа-2: не з"явився

третя особа-3: не з"явився

третя особа-4: Старченко С.П. дов. від 04.01.2012р.

третя особа-5: Скалецький В.А., дов. від 11.06.2012р.

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор м. Кривого Рогу Дніпропетровської області звернувся до господарського суду Дніпропетровської області в інтересах держави в особі П1 -Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, П2 - Криворізької міської ради з позовом до В1 - Комунального закладу "Криворізька станція швидкої медичної допомоги" Дніпропетровської обласної ради", В2 - Товариства з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг", третя особа-1 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хартеп", третя особа-2 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "Кіт-Сервіс", третя особа-3 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Саттранс Навігатор", третя особа-4 без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Дніпропетровська філія Державного підприємства "Український державний центр радіочастот", третя особа-5 без самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області про: визнання недійсним протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів №4 від 27.05.2011року, протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р., складений за результатами проведених конкурсних торгів на закупівлю приладів та інструментів навігаційних, метеорологічних, геофізичних (Придбання та встановлення обладнання на автомобілі та робочі місця диспетчерської служби станції швидкої медичної допомоги для оснащення GPS-навігацією); визнання недійсним договору №1100100 від 23.06.2011р., укладеного між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" на закупівлю товарів; зобов"язання кожної із сторін повернути другій стороні все одержане за договором №1100100 від 23.06.2011р., укладеного між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" на закупівлю товарів.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор посилається на порушення комітетом конкурсних торгів положень ст. 11 Закону України "Про здійснення державних закупівель" щодо проходження членами комітету відповідного навчання у сфері здійснення державних закупівель; ст. 10 щодо оприлюднення замовником змін до документації конкурсних торгів ; ст. 16 щодо відповідності кваліфікаційним критеріям Товариства з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" та надання останнім висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на імпортний товар, який відповідно до законодавства не сертифікований та не внесений до узагальненої бази даних кодів ІМЕІ терміналів; ст. 31 щодо невідповідності умов укладеного договору до вимог документації конкурсних торгів.

Позивач 1 - Міністерство економічного розвитку і торгівлі України зазначає, що статтею 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено вичерпний перелік функцій Мінекономрозвитку, до яких не віднесено функцій контролю у сфері державних закупівель. Згідно із п. 5 ч. 2 ст. 7 Закону України "Про здійснення державних закупівель", абз. 3 п. 2.11 та абз. 2 п. 3.12 Порядку, Мінекономрозвитку може рекомендувати замовнику відмінити процедуру закупівлі тільки у разі виявлення підстав для її відміни під час здійснення моніторингу. Мінекономрозвитку не здійснювало моніторинг процедури закупівлі автономних пристроїв спостереження за рухомими об"єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами та не оформлювало висновок щодо наявності порушень законодавства замовником у сфері державних закупівель, а будь-які документи щодо проведення згаданої процедури у Мінекономрозвитку відсутні. Міністерство вважає, що у нього немає правових підстав погоджуватись або спростовувати позицію прокуратури, що викладено в позові.

Позивач 2 - Криворізька міська рада підтримує позов прокурора в повному обсязі.

Відповідач 1 - Комунальний заклад "Криворізька станція швидкої медичної допомоги" Дніпропетровської обласної ради" позов не визнає, зазначає, що закупівля обладнання на автомобілі та робочі місця диспетчерської служби станції швидкої медичної допомоги для оснащення GPS - навігацією була здійснена відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель". Члени комітету з конкурсних торгів пройшли відповідне навчання у сфері здійснення державних закупівель. Згідно зі ст. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" Товариство з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" надало довідки про те, що має у наявності обладнання та матеріально-технічну базу, що дозволяє встановити 60 одиниць автономних пристроїв спостереження за рухомими об'єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами (з наданням програмного забезпечення) на автомобілі швидкої медичної допомоги для передачі інформації до диспетчерської служби станції, а також довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: Кутузакі Сергій Іванович, директор, має вищу освіту, кваліфікація "військовий інженер електронної техніки", спеціальність "автоматизовані системи управління та контролю"; Бубир Юрій Віталійович, головний інженер, має вищу освіту, кваліфікація "інженер електронної техніки" спеціальність "промислова електроніка". Копії дипломів надавались. В Законі не вказано які конкретно повинні бути кваліфікаційні критерії. Сумніви з приводу законності довідок та копії дипломів у членів комітету не з'явилось. Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" надано реєстр з 31 укладеного та виконаного договору на постачання автономних пристроїв спостереження за рухомими об'єктами моделі FM 4200 з GPS приймачем за підписом директора товариства Кутузакі С.І. Згідно зі ст. 28 Закону України "Про здійснення державних закупівель" замовник має право звернутися за роз'ясненнями до учасників змісту їх пропозиції конкурсних торгів, а не забов'язан. Згідно зі ст.16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" ТОВ "КБ Інжинірінг" надано Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва (ф. 1-м), довідку ПАТ КБ "Приватбанку" про відсутність заборгованості за кредитами та відсотками. При здійсненні закупівлі комітет керувався Законом України "Про здійснення державних закупівель". Згідно зі ст.2 даного Закону умови, порядок та процедуру закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом, крім випадків, передбачених цим Законом. Законом не передбачається витребування будь-яких інших документів від учасників закупівлі пристрою для GPS спостереження. ТОВ "КБ Інжиніринг" було надано Сертифікат відповідності, термін дії з 14.12.2010р. до 31.12.2011р., де вказано, що продукція Радіотермінал системи стільникового зв'язку GSM-900/1800 у складі автономного пристрою спостереження за рухомими об'єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачем відповідає вимогам ДСТУ ETSI EN 301 489-1: 2008, ДСТУ ETSI EN 301 511:2007. Сертифікат видано органом із сертифікації Укрчастотнагляд на підставі протоколу випробувань ТЕСТ № 2518-10 від 30/11.2010р. У додатку до сертифіката відповідності/свідоцтва про визнання від 14.12.2010 р. вказано про застосування (експлуатацію), реалізацію пристрою, технічні характеристики, гарантійне та післягарантійне обслуговування продукції.

Відповідач 2 - Товариство з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" позов не визнає, зазначає, що вимоги прокурора є незаконними та необґрунтованими, оскільки на момент здійснення процедури закупівлі Комунального закладу "Міська станція швидкої медичної допомоги" Міністерством економіки України не було встановлено відповідного порядку проходження навчання спеціалістів у сфері здійснення державних закупівель та порядку підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері здійснення державних закупівель, що унеможливлювало проходження відповідних процедур членами комітету з конкурсних торгів, що підтверджується листом-роз"ясненням Міністерства економіки України №3303-25/12551-07 від 30.09.2011р.; щодо надання документів на підтвердження кваліфікаційних критеріїв зазначає, що на вимогу замовника надав довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що дозволяє встановити 60 одиниць GPS-навігаторів; досвід роботи працівників у цій сфері підтверджувався довідкою, яка містить в собі перелік працівників з відповідною кваліфікацією, які мають відповідні знання та досвід із зазначенням ПІБ, посади; фінансова спроможність підтверджується довідкою з обслуговуючого банку про відсутність заборгованості по кредитам, видану в травні 2011року. Відповідач 2 вважає, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо наявності безпеки для здоров"я населення, замовником, який самостійно вирішує питання щодо переліку кваліфікаційних критеріїв та документів, що підтверджують дані критерії, не вимагався. Щодо порушення положень Закону України "Про радіочастотний ресурс України" та 1.7. Порядку реєстрації радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, відповідач 2 зазначає, що вживав усіх заходів, щодо внесення кодів IMEI до "білого" списку в узагальненій базі даних кодів IMEI.

Третя особа 1 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хартеп" у своїх поясненнях повідомила, що про проведення відкритих торгів Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" на закупівлю приладів та інструментів навігаційних, метеорологічних, геофізичних дізналась з Віснику державних закупівель №46 (492) від 18.04.2011р. Прийнявши рішення про участь у торгах, товариством було направлено до відповідача 1 пропозицію з ціною на предмет закупівлі 242 882,40грн. На процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів 27.05.2011р. його працівники були відсутні. Про переможця торгів дізнався з листа відповідача 1.

Третя особа 3 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Саттранс Навігатор" повідомила, що брала участь у тендері у 2011році, але на розкритті пропозицій конкурсних торгів представник товариства присутній не був.

Третя особа 4 - Дніпропетровська філія Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" у письмових поясненнях зазначає, що згідно ст. 25 Закону України "Про радіочастотний ресурс України " від 01.06.2000 р. №1770-ІІІ (з послідуючими змінами та доповненнями) умовами застосування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на території України є: включення конкретного типу радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв до реєстру радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України, та документальне підтвердження їх відповідності стандартам (сертифікат відповідності). Підтвердження відповідності радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв здійснюється згідно із Законом України "Про підтвердження відповідності" (2406-14) акредитованими в установленому порядку органами, уповноваженими на проведення цієї діяльності, перелік яких погоджується національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. Реєстр радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України в смугах радіочастот загального користування, веде національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, і не рідше ніж два рази на рік публікує цей перелік в офіційному бюлетені національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. Реалізація радіоелектронних засобів, коди ІМЕІ яких відсутні в базі даних, є порушенням Закону України "Про радіочастотний ресурс України" від 01.06.2000р. №1770-ІІІ (з послідуючими змінами та доповненнями), п. 1.7. Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України № 1339 від 05.02.2009р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.03.2009р. за №243/16259.

Третя особа 5 - Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області у письмових поясненнях зазначає, що перевіркою встановлено, що відповідно до річного плану закупівель КЗ "Міська станція швидкої медичної допомоги" на 2011 рік за кошти місцевого бюджету (спеціальний фонд) заплановано проведення в квітні 2011 року процедури закупівлі приладів навігаційних очікуваною вартістю 222000,00 гривень. Перевіркою встановлено, що закладом у травні 2011 року проведено процедуру відкритих торгів на закупівлю обладнання на автомобілі та робочі місця диспетчерської служби станції швидкої медичної допомоги для оснащення GPS-навігацією в кількості 60 од. (код ДК 016-97:33.20.1 - прилади та інструменти навігаційні, метеорологічні, геофізичні), за результатами якої договір від 23.06.2011р. № 1100100 на постачання та монтаж даного обладнання укладено з ТОВ "КБ Інжиніринг" на суму 222 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ -37 000,00 гривень). Перевіркою відповідності Документації конкурсних торгів замовника вимогам чинного законодавства в частині якості продукції встановлено що документація конкурсних торгів не містить вимог щодо надання учасниками висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на імпортний товар, необхідність якого визначена ст. 16 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" від 24.02.1994р. №4004-ХП. Враховуючи, що предмет закупівлі (автономний пристрій спостереження за рухомими об'єктами) є радіоелектронним засобом та відповідно до Закону України "Про радіочастотний ресурс України" від 24.06.2004р. № 1876-ІУ та Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, затвердженого рішенням НКРЗ від 05.02.2009р. № 1339 ввозиться із-за кордону з дозволу УДЦР з обов'язковим внесенням до узагальненої бази даних кодів ІМЕІ терміналів, замовник повинен був включити до документації конкурсних торгів вимогу щодо надання учасниками торгів Дозволу Українського державного центру радіочастот на ввезення із-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, а також інформації про внесення зазначених терміналів до бази даних міжнародних кодів ідентифікації. Реалізація радіоелектронних засобів, коди ІМЕІ яких відсутні в базі даних, є порушенням Закону України "Про радіочастотний ресурс України" від 01.06.2000р. №1770-ІІІ (з послідуючими змінами та доповненнями), п. 1.7. Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України № 1339 від 05.02.2009р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.03.2009р. за №243/16259. Наданий учасником ТОВ "КБ Інжиніринг" сертифікат відповідності серії ВВ №11А 1.155.0153017-10 на партію радіотерміналу системи стільникового зв'язку GSM-900/1800 у складі автономного пристрою спостереження за рухомими об'єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами в кількості 300 од. не відповідає товару (терміналам) фактично встановленому на транспортних засобах закладу, сертифікат на який відсутній, що є порушенням ст. 22 Закону України М2289-УІ "Документація конкурсних торгів" в частині ненадання інформації про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, визначеної Розділом 7 Документації конкурсних торгів замовника. Перевіркою відповідності умов укладеного договору результатам проведених процедур закупівель встановлено, що товар (термінали), який фактично встановлений на транспортних засобах КЗ "Міська станція швидкої медичної допомоги" не відноситься до партії радіотерміналу системи стільникового зв'язку GSM-900/1800 у складі автономного пристрою спостереження за рухомими об'єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами, на яку ТОВ "КБ Інжиніринг" надано сертифікат відповідності серії ВВ №ІІА1.155.0153017-10, чим порушено вимоги п.п.1.2, 2 договору на закупівлю товарів №1100100, згідно з якими учасник повинен передати (поставити) замовнику товар відповідно до технічних вимог та стандартів, що підтверджується необхідними сертифікатами. Умови договору про закупівлю від 23.06.2011 № 1100100 відрізняються від змісту пропозиції учасника торгів ТОВ "КБ Інжиніринг" в частині невідповідності окремих технічних характеристик навігаційного обладнання, що є порушенням п. 2 ст. 31 Закону України "Про здійснення державних закупівель" № 2289-УІ, згідно з яким замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції. Радіоелектронний пристрій Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами, придбаний КЗ "Міська станція швидкої медичної допомоги" не відповідає вимогам Технічного регламенту радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання. Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області вважає, що комітет з конкурсних торгів замовника повинен був відхилити пропозицію конкурсних торгів ТОВ "КБ Інжиніринг" як таку, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів, що передбачено ст. 16, 29 Закону України № 2289- VI та відповідно до ст. 30 Закону України № 2289-УІ відмінити проведення конкурсних торгів у зв'язку з допущенням до оцінки пропозицій менше ніж: двох учасників.

10.07.12 року по даній справі оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до ст. 85 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши прокурора, представників сторін, третіх осіб, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Протоколом засідання комітету конкурсних торгів Комунального закладу "Міська станція швидкої медичної допомоги", правонаступником якого є Комунальний заклад "Криворізька станція швидкої медичної допомоги" Дніпропетровської обласної ради", від 01.04.2011р. прийнято рішення щодо проведення відкритих торгів на закупівлю приладів та інструментів навігаційних, метеорологічних, геофізичних. В подальшому рішенням комітету конкурсних торгів від 05.04.2011р. затверджена документація конкурсних торгів на закупівлю приладів навігаційних, метеорологічних, геофізичних (придбання та встановлення обладнання на автомобілі та робочі місця диспетчерської служби станції швидкої медичної допомоги для оснащення GPS-навігацією).

Оголошення про проведення відкритих торгів опубліковано в Інформаційному бюлетні "Вісник державних закупівель" №46 (492) від 18.04.2011р., оголошення №039513 (тех), в якому визначено кінцевий строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів 19.05.2011р.

11.05.2011р. на засіданні комітету з конкурсних торгів було вирішено внести зміни до документації конкурсних торгів, які оприлюднити відповідно до ст. 10 Закону України "Про здійснення державних закупівель", а строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів перенести до 27.05.2011року.

Відповідно до протоколу №4 від 27.05.2011р., у присутності представників учасників процедури закупівлі, відбулося розкриття пропозицій конкурсних торгів. Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" запропонована ціна 222 000,00грн., Товариством з обмеженою відповідальністю "Хартеп" запропонована ціна складала 242 882,40грн.

Згідно протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р., найбільш економічно вигідною пропозицією визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг".

23.06.2011р. між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" (учасник) укладено договір №1100100 на закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, за яким учасник зобов"язався у 2011році поставити замовникові товари та виконати послуги, зазначені в п.1.2. договору, а замовник - прийняти та оплатити. Відповідно до п. 1.2. договору найменування (номенклатура, асортимент) товару та послуг: прилади та інструменти навігаційні, метеорологічні, геофізичні (придбання та встановлення обладнання на автомобілі та робочі місця диспетчерської служби станції швидкої медичної допомоги для оснащення GPS-навігацією) код 33.201 за ДК 016-97 (автономні пристрої спостереження за рухомими об"єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами).

Прокурор просить визнати недійсними: протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів №4 від 27.05.2011року, протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р., складений за результатами проведених конкурсних торгів; договір №1100100 від 23.06.2011р., укладеного між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" на закупівлю товарів, оскільки члени комітету не пройшли навчання з питань організації та здійснення закупівель; зміни до документації конкурсних торгів не оприлюднено на веб-порталі; ТОВ "КБ Інжиніринг" не надало документів, що підтверджують кваліфікаційні критерії до учасників, які встановлені ч. 2 ст. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель"; не подано висновок СЕС на імпортний товар та сертифікат відповідності; дозвіл Українського державного центру радіочастот з внесенням до загальної бази кодів ІМЕІ, а умови укладеного договору відрізняються від змісту акцептованої пропозиції.

Суд вважає, що вимоги прокурора щодо визнання недійсним рішення комітету, оформленого протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р. та договору №1100100 від 23.06.2011р. про закупівлю товарів, підлягають задоволенню, враховуючи наступне.

Згідно ст. 10 Закону України "Про здійснення державних закупівель" замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій.

Замовник в порушення ст. 10 Закону та рішення комітету з конкурсних торгів №19 від 11.05.2011р. не оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу інформацію про внесення змін до документації конкурсних торгів, прийняті ним 11.05.2011р.

Згідно ст. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" замовники у разі проведення процедур закупівель, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті, визначають кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені частиною другою цієї статті. Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів; наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами). Усі пропозиції конкурсних торгів або кваліфікаційні пропозиції, які відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим частиною другою цієї статті, та за відсутності інших, передбачених цим Законом, підстав для їх відхилення, допускаються до оцінки.

Із положень зазначеної статті вбачається, що замовник, у разі проведення процедури закупівель, обов"язково визначає кваліфікаційні критерії до учасників, встановлені частиною другою цієї статті.

ТОВ "КБ Інжиніринг" не довів, що він має кваліфікаційні критерії, визначені ч. 2 ст. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Документація конкурсних торгів не містить вимог щодо надання учасниками висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на імпортний товар, необхідність якого визначена ст. 16 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення". Враховуючи, що предмет закупівлі (автономний пристрій спостереження за рухомими об'єктами) є радіоелектронним засобом та відповідно до Закону України "Про радіочастотний ресурс України" та Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, затвердженого рішенням НКРЗ від 05.02.2009р. № 1339 ввозиться із-за кордону з дозволу Українського державного центру радіочастот (УДЦР) з обов'язковим внесенням до узагальненої бази даних кодів ІМЕІ терміналів, замовник повинен був включити до документації конкурсних торгів вимогу щодо надання учасниками торгів дозволу УДЦР на ввезення із-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, а також інформації про внесення зазначених терміналів до бази даних міжнародних кодів ідентифікації. Реалізація радіоелектронних засобів, коди ІМЕІ яких відсутні в базі даних, є порушенням Закону України "Про радіочастотний ресурс України" від 01.06.2000р. №1770-ІІІ (з послідуючими змінами та доповненнями), п. 1.7. Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, затвердженого рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України № 1339 від 05.02.2009р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.03.2009р. за №243/16259. Наданий учасником ТОВ "КБ Інжиніринг" сертифікат відповідності серії ВВ №11А 1.155.0153017-10 на партію радіотерміналу системи стільникового зв'язку GSM-900/1800 у складі автономного пристрою спостереження за рухомими об'єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами в кількості 300 од. не відповідає товару (терміналам) фактично встановленому на транспортних засобах закладу, сертифікат на який відсутній, що є порушенням ст. 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" в частині ненадання інформації про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. Товар (термінали), який фактично встановлений на транспортних засобах КЗ "Міська станція швидкої медичної допомоги" не відноситься до партії радіотерміналу системи стільникового зв'язку GSM-900/1800 у складі автономного пристрою спостереження за рухомими об'єктами торгівельної марки Teltonika моделі FM 4200 з GPS - приймачами, на яку ТОВ "КБ Інжиніринг" надано сертифікат відповідності серії ВВ №ІІА1.155.0153017-10, чим порушено вимоги пункту 2 договору на закупівлю товарів №1100100, згідно з якими учасник повинен передати (поставити) замовнику товар відповідно до технічних вимог та стандартів, що підтверджується необхідними сертифікатами.

Згідно ст. 31 Закону України "Про здійснення державних закупівель" у день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано, не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту пропозиції відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладеним раніше ніж через 14 днів з дати публікації у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів. Договір про закупівлю, укладений з порушенням строків, передбачених абзацами третім, четвертим цієї частини, є нікчемним.

Із матеріалів справи не вбачається, що договір №1100100 на закупівлю товарів, укладений у строки, визначені ч. 2 ст. 31 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

До того ж, в порушення п.3 ч. 2 ст. 31 та ч.5 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" умови договору не відповідають вимогам, зазначеним у документації конкурсних торгів.

Таким чином, рішення комітету з конкурсних торгів КЗ "Міська станція швидкої медичної допомоги", оформленого протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р., прийнято з порушенням вимог Закону України "Про здійснення державних закупівель", оскільки під час проведення процедури закупівель не дотримано принципів відкритості та прозорості, олб"єктивності та неупередженості оцінки пропозицій конкурсних торгів, передбачених статтею 3 цього Закону.

Згідно ст. 207 ГК України Господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині. Виконання господарського зобов'язання, визнаного судом недійсним повністю або в частині, припиняється повністю або в частині з дня набрання рішенням суду законної сили як таке, що вважається недійсним з моменту його виникнення.

Відповідно до ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

За ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача щодо визнання недійсними рішення комітету торгів КЗ "Міська станція швидкої медичної допомоги", оформленого протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р. та договору №1100100 на закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти від 23.06.2011р. підлягають задоволенню.

Згідно ст. 208 ГК України якщо господарське зобов'язання визнано недійсним як таке, що вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то за наявності наміру в обох сторін - у разі виконання зобов'язання обома сторонами - в доход держави за рішенням суду стягується все одержане ними за зобов'язанням, а у разі виконання зобов'язання однією стороною з другої сторони стягується в доход держави все одержане нею, а також все належне з неї першій стороні на відшкодування одержаного. У разі наявності наміру лише у однієї із сторін усе одержане нею повинно бути повернено другій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного стягується за рішенням суду в доход держави. У разі визнання недійсним зобов'язання з інших підстав кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні все одержане за зобов'язанням, а за неможливості повернути одержане в натурі - відшкодувати його вартість грошима, якщо інші наслідки недійсності зобов'язання не передбачені законом.

Прокурор просить зобов"язати кожну із сторін повернути другій стороні все одержане за договором №1100100 від 23.06.2011р., укладеного між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" на закупівлю товарів, але без поважних причин не подав документи, необхідні для вирішення спору щодо застосування наслідків оспорюваного правочину, у зв"язку з чим суд залишає позов в цій частині без розгляду, керуючись при цьому п.5 ч. 1 ст. 81 ГПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, п.5 ч. 1 ст. 81, 82-85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Визнати недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Комунального закладу "Міська станція швидкої медичної допомоги", оформлене протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів №22 від 03.06.2011р.

Визнати недійсним договір №1100100 від 23.06.2011р., укладеного між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" на закупівлю товарів.

В частині вимоги про зобов"язання кожної із сторін повернути другій стороні все одержане за договором №1100100 від 23.06.2011р., укладеного між Комунальним закладом "Міська станція швидкої медичної допомоги" та Товариством з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" на закупівлю товарів - позов залишити без розгляду.

Стягнути з Комунального закладу "Криворізька станція швидкої медичної допомоги" Дніпропетровської обласної ради" (50051, м. Кривий Ріг, Нікопольське шосе, 8, р/р 35423008000580 в ГДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ЄДРПОУ 20205520) на користь Державного бюджету України в особі Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, код ЄДРПОУ 37989269, рахунок 31214206783005 в Відділенні банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код бюджетної класифікації 22030001) 536,50грн. (п"тсот тридцять шість грн 50коп.) судового збору.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КБ Інжиніринг" (65080, м. Одеса, вул. Варненська, 4б, р/р26004057001799 банк Южне ГРУ ПАТ "Приватбанк", МФО 328704, ЄДРПОУ 37549907) на користь Державного бюджету України в особі Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, код ЄДРПОУ 37989269, рахунок 31214206783005 в Відділенні банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код бюджетної класифікації 22030001) 536,50грн. (п"тсот тридцять шість грн 50коп.) судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя В.І. Петрова Повне рішення складено 20.07.2012р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення24.07.2012
Оприлюднено30.07.2012
Номер документу25405044
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/5005/4188/2012

Постанова від 18.09.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Мирошниченко C.B.

Ухвала від 05.09.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Мирошниченко C.B.

Постанова від 04.07.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Герасименко Ірина Миколаївна

Ухвала від 15.05.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Герасименко Ірина Миколаївна

Ухвала від 18.04.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Герасименко Ірина Миколаївна

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Герасименко Ірина Миколаївна

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Герасименко Ірина Миколаївна

Рішення від 11.03.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 25.02.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 18.02.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Любов Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні