Ухвала
від 11.09.2012 по справі 5020-5/071-4/270
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

УХВАЛА

11 вересня 2012 року справа № 5020-5/071-4/270

За заявою ліквідатора про спонукання здійснити певні дії по справі №5020-5/071-4/270

за заявою Публічного акціонерного товариства «Дельта Банк» (ідентифікаційний код 34047020, 01133, м. Київ, вул. Щорса, 36-Б)

до боржника Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 АДРЕСА_2 ідентифікаційний номер НОМЕР_1)

про визнання боржника банкрутом.

Суддя О.С. Погребняк

Представники:

Ініціюючий кредитор (ПАТ "Дельта Банк") -не з'явився;

Боржник (ФОП ОСОБА_2) - не з'явився;

Ліквідатор - Кирилін М.В., паспорт серії НОМЕР_2 від 04.05.2001, виданий Ленінським РВ УМВС України в м. Севастополі;

ДП "Інформаційний центр"Міністерства Юстиції України - Шевкопляс О.В., довіреність № 01-01/3005 від 04.07.2012.

Суть спору:

АКІБ „УкрСиббанк", найменування якого в процесі розгляду справи змінилося на Публічне акціонерне товариство „УкрСиббанк", звернувся до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство ФОП ОСОБА_2.

Ухвалою від 11.02.2008 порушено провадження по справі, призначено дату проведення підготовчого засідання, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою суду від 14.04.20008 введена процедура розпорядження майном боржника, визнані грошові вимоги АКІБ „УкрСиббанк" в особі Севастопольського управління АКІБ „УкрСиббанк" в розмірі 232992,74 грн., призначено розпорядником майна - Майницького М.І.

Ухвалою суду від 14.08.2008 затверджено реєстр вимог кредиторів.

Постановою суду від 13.11.2008 ФОП ОСОБА_2 визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, призначений ліквідатор -арбітражний керуючий Майницький М.І.

Ухвалою суду від 20.12.2010 звільнено арбітражного керуючого Майницького М.І. від виконання обов'язків ліквідатора ФОП ОСОБА_2 та призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Бондаря Олександра Анатолійовича (ліцензія АВ №499192).

Ухвалою суду від 22.11.2011 звільнено арбітражного керуючого Бондаря О.А. від виконання обов'язків ліквідатора ФОП ОСОБА_2, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Кириліна Михайла Володимировича (ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серії АВ №470329 від 29.03.2010; адреса: АДРЕСА_3 Ухвалою суду від 14.02.2012 було замінено ініціюючого кредитора - Публічне акціонерне товариство „УкрСиббанк" його правонаступником - Публічним акціонерним товариством «Дельта Банк»(ідентифікаційний код 34047020, 01133, м. Київ, вул. Щорса, 36-Б) .

Ухвалою від 13.03.2012 було продовжено строк ліквідаційної процедури, надання суду ліквідаційного балансу та звіту на шість місяців.

Ухвалою суду від 03.07.2012 було зобов'язано Кримську філію «Інформаційного центру» Міністерства Юстиції України (95000, м. Сімферополь, вул. К. Маркса, 28, вул. Желябова, 10) вилучити з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна записи про обтяження нерухомого майна ФОП ОСОБА_2

Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 06.08.2012 ухвалу від 03.07.2012 було скасовано, справу направлено на розгляд Господарського суду міста Севастополя .

Відповідно до п. 1.2.4. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" за змістом частини першою статті 20 ГПК суддя, який брав участь в розгляді справи, не може брати участі в новому розгляді справи у разі скасування рішення, ухвали, постанови (у справі про банкрутство), прийнятої за його участю, або у перегляді прийнятих за його участю рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинами.

У застосуванні цієї норми процесуального права господарським судам необхідно враховувати таке. У разі скасування апеляційною або касаційною інстанцією ухвал, які стосуються виключно руху справи та якими провадження у справі не закінчується (як-от про передачу справи за підсудністю, про повернення позовної заяви або заяви про порушення справи про банкрутство, про забезпечення позову, про зупинення провадження у справі, про залишення позову або заяви у провадженні зі справи про банкрутство без розгляду тощо), справи може бути передано у встановленому порядку на розгляд суддів, якими винесено відповідні ухвали.

Приймаючи до уваги той факт, що апеляційною інстанцією було скасовано ухвалу, якою провадження у справі не закінчується, підставами скасування було порушення судом вимог щодо суб`єктного складу, розгляд даної справи було продовжено тим самим складом суду.

17.08.2012 на адресу суду надійшла заява ліквідатора про спонукання реєстратора вилучити з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна записи про обтяження нерухомого майна ФОП ОСОБА_7

Ухвалою від 27.08.2012 заяву призначено до розгляду в судовому засіданні 11.09.2012.

У судове засідання 11.09.2012 ініціюючий кредитор та боржник явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причини нез'явлення не сповістили.

Ліквідатор у судовому засіданні 11.09.2012 виклав зміст заяви про спонукання реєстратора вилучити записи з Єдиного державного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, просив її задовольнити, з підстав, вказаних у ній.

Представник ДП «Інформаційний цент»Міністерства юстиції України проти задоволення заяви ліквідатора заперечував, зазначивши, що підставами для внесення відомостей до Реєстру заборон про вилучення записів про заборону відчуження нерухомого майна є виключно належним чином оформлена заява про вилучення обтяження об'єкта нерухомого майна, що подається уповноваженою особою одному з Реєстраторів Реєстру заборон, визначених у пункті 1.5 Положення про Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.06.1999 №31/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 10.07.1999 за №364/3657.

Так, за даними Реєстру, записи про обтяження (арешт) нерухомого майна ФОП ОСОБА_2 були внесені Першою Севастопольською державного нотаріальною конторою -реєстратором, який вносив обтяження до Реєстру та повинен здійснити дії по їх вилученню на підставі рішення суду, адже первинні документи, на підставі яких були накладені арешти, знаходяться у нотаріальній конторі.

Також представником ДП «Інформаційний цент»Міністерства юстиції України зазначено, що вилучення записів про арешти має відбуватися шляхом скерування заяви суду про реєстрацію вилучення об'єктів нерухомого майна на адресу Першої Севастопольської державної нотаріальної контори або виконання рішення у порядку вимог Закону України «Про виконавче провадження».

Вивчивши матеріали заяви, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення ліквідатора та представника ДП «Інформаційний центр»Міністерства юстиції України, суд визнав заяву такої, що підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до частини 2 статті 41 Господарського процесуального кодексу України , провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , норми якого, як спеціальні норми права, переважають у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України .

Як вбачається із матеріалів справи, постановою суду від 13.11.2008 ФОП ОСОБА_2 визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура.

За приписами абзацу шостого частини першої статті 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Отже, господарський суд компетентний скасувати арешти на майно боржника чи інші обтяження його майна, накладені іншими органами у випадку введення ліквідаційної процедури боржника та включення майна боржника до складу ліквідаційної маси в ході провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до вимог статті 25 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством.

Статтями 26, 30 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси; майно банкрута, що є предметом застави, включається до складу ліквідаційної маси, але використовується виключно для першочергового задоволення вимог заставодержателя після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута, ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута .

Слід зазначити, що перебування майна, яке входить до складу ліквідаційної маси банкрута, в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна чи Державному реєстрі іпотек у процедурі банкрутства робить неможливим виконання ліквідатором банкрута обов'язків, передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , та суперечить приписам ч.1 статті 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо зняття арештів чи інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута .

Тобто майно банкрута повинно бути вільним від будь-яких обмежень, адже воно підлягає продажу, оскільки законодавство про банкрутство містить спеціальні норми, які мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України, відтак, обмеження щодо розпорядження майном банкрута підлягають скасуванню, а особа реєстратора вилучає та знімає арешти, заборони та обтяження з відповідних реєстрів.

Згідно статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" , обтяженням є заборона розпоряджатися та/або користуватися нерухомим майном, яка встановлена або законом, або актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або яка виникає на підставі договорів.

Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно , розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека ; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження .

Частинами 2, 3 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що держателем Державного реєстру прав є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України, а адміністратором Державного реєстру прав є державне підприємство, що належить до сфери управління Міністерства юстиції України, здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Державного реєстру прав та відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних, що містяться у Державному реєстрі прав .

Пунктом 5 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що підставами для здійснення державної реєстрації обтяжень є встановлена законом заборона користування та/або розпорядження нерухомим майном; рішення судів, що набрали законної сили .

Статтею 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. Записи скасовуються, якщо підстави, за яких вони були внесені, визнані судом недійсними. Записи про обтяження погашаються на підставі актів (рішень) уповноважених на це органів або посадових осіб.

Згідно з Положенням "Про єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна", затвердженого Наказом МЮ України №31/5 від 09.06.1999р. (у редакції Наказу МЮ України від 18.08.2004) передбачено, що однією з підстав для внесення до Реєстру заборон відомостей про накладення (зняття) заборон та арештів на об'єкти нерухомого майна є заява про реєстрацію (вилучення) обтяження об'єкта нерухомого майна (додатки 1-3), що подається судами (крім третейських судів) і слідчими органами у зв'язку з накладенням ними арешту на об'єкти нерухомого майна (звільнення з-під арешту).

Відповідно до частини 4 статті 43 Закону України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень", відомості про припинення обтяження реєструються держателем або реєстратором Державного реєстру на підставі рішення суду або заяви обтяжувача, в якій зазначаються реєстраційний номер запису, найменування боржника, ідентифікаційний код боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України чи індивідуальний ідентифікаційний номер боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та інформація про припинення обтяження.

Відповідно до п. 1.5. Положення про Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна Реєстраторами Реєстру заборон, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.06.1999 за № 31/5 реєстраторами реєстру заборон є: державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви, приватні нотаріуси, які уклали відповідні договори з Адміністратором і мають повний доступ до Реєстру заборон через комп'ютерну мережу; державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України та його регіональні філії.

Реєстратори приймають заяви про реєстрацію обтяження об'єкта нерухомого майна від державних нотаріальних контор та приватних нотаріусів, які не є Реєстраторами, судів, слідчих органів та інших осіб, визначених цим Положенням; уносять та вилучають записи до (з) Реєстру заборон про заборони, арешти щодо нерухомого майна; отримують (видають) витяги з Реєстру заборон. Реєстратори також вносять та вилучають до (з) Реєстру заборон відомості про тимчасові застереження щодо нерухомого майна.

Суд звертає увагу на висновок колегії суддів Вищого господарського суду України, що міститься у мотивувальній частині Постанови від 15.05.2012 у справі 19/22-10 про можливість розгляду в межах справи про банкрутство заяви ліквідатора про скасування відповідного обтяження майна боржника в ліквідаційній процедурі та зобов'язання адміністратора відповідного державного реєстру внести такі відомості про прийняте судом рішення згідно статей 8 , 124 Конституції України , статті 23 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , статті 19 ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" , статті 43 ЗУ "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" , зазначивши, що зобов'язання держателя (адміністратора) вчинити певні дії є похідним від основної частини рішення про скасування арешту (обтяження) і може розглядатися як в межах справи про банкрутство, так в межах позовного провадження відповідно до обраного учасником провадження (ліквідатором боржника) способу захисту його майнових прав .

З огляду на те, що на даній час існують обтяження нерухомого майна боржника у вигляді накладеного арешту, керуючись статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, статтями 23- 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтею 43 Закону України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень", суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву ліквідатора Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 -арбітражного керуючого Кириліна М.В. задовольнити.

2. Зобов'язати Державне підприємство «Інформаційний центр»Міністерства Юстиції України (04050, м. Київ, вул. Мельникова, 81-а) в особі Кримської філії вилучити з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна наступні записи:

№ ТипДата таРеєстраторПідставаОб'єктВласник, обтяженняномер обтяження,адреса реєстрації адреса 1. арешт 20.12.2005ПершаУхвалаБудинок, м.ОСОБА_2 нерухомого 12:03:10 засевастопольськаБалаклавськогоСевастополь, вул.ОСОБА_2 майна№2715439ДержавнарайонногоАДРЕСА_4і.н.НОМЕР_1 нотаріальнасуду м. контораСевастополя б/н від 19.12.2005 2. арешт 20.12.2005ПершаУхвалаЗемельнаОСОБА_2 нерухомого 12:04:45 засевастопольськаБалаклавськогоділянка, м.ОСОБА_2 майна№2715454ДержавнарайонногоСевастополь, вул.і.н.НОМЕР_1 нотаріальнасуду м.АДРЕСА_4 контораСевастополя б/н від 19.12.2005 3. арешт 20.12.2005ПершаУхвалаКвартира, 1/3ОСОБА_2 нерухомого 12:06:55 засевастопольськаБалаклавськогочастка, м.ОСОБА_2 майна№2715474ДержавнарайонногоСевастополь, вул.і.н. НОМЕР_1 нотаріальнасуду м.АДРЕСА_5 контораСевастополя б/н від 19.12.2005 4. арешт 21.03.2006ПершаУхвалаКвартира, 1/4ОСОБА_2 нерухомого 12:04:45 засевастопольськаБалаклавськогочастка, м.ОСОБА_2 майна№2715454ДержавнарайонногоСевастополь, вул.і.н. НОМЕР_1 нотаріальнасуду м.АДРЕСА_5 контораСевастополя б/н від 13.03.2006 3. Копію ухвали направити на адресу Державного підприємства «Інформаційний центр»Міністерства Юстиції України , ліквідатора, банкрута, державного органу з питань банкрутства

Суддя підпис О.С. Погребняк

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення11.09.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25975763
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-5/071-4/270

Ухвала від 05.11.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 03.09.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 02.04.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 02.04.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Постанова від 06.08.2012

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Фенько Тетяна Павлівна

Ухвала від 11.09.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 26.07.2012

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Фенько Тетяна Павлівна

Ухвала від 03.07.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 13.06.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 28.05.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні