Постанова
від 16.12.2008 по справі 9/400
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16.12.2008 р. № 9/400

17:01

За позовом Заступника прокурора Дар ницького району міста Києва в інтересах держави в особі Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Валента Інв естментс»

про стягнення штрафу у розмір і 3400,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Денисенко Ю.М.

Представники:

Від позивача Іванченко М.С. (довіреність № 100/477 від 16.01.2008 р.)

Від відповідача Не прибув

Від прокуратури Рудик М.М.

Обставини справи:

Позивач звернувся до О кружного адміністративного суду міста Києва із адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Валента Інвестментс»пр о стягнення штрафу у розмірі 3400,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем в пору шення законодавства України про цінні папери та фондовий ринок не сплачено визначені штрафні санкції у встановле ний строк.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, заперечення пр оти позову не надав, заяви та к лопотання про розгляд справи без участі його представник а до суду не надили.

Судові документи відповід ачеві направлялися на адресу , зазначену в Єдиному державн ому реєстрі юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців, проте повернулися без вруче ння адресатові. Справа розгл ядається за наявними матеріа лами.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,

встановив:

Постановою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку про порушення справи про правопорушення н а ринку цінних паперів від 04.10.2 007 р. у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Валента Інвестментс»поруш ено справу про правопорушенн я на ринку цінних паперів, яка направлена відповідачеві 04.10 .2007 р. рекомендованим листом.

Актом Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку про правопорушення на р инку цінних паперів № 369-ДМ від 11.10.2007 р. встановлено, що торгове ць цінними паперами Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Валента Інвестментс»по рушив вимоги п.п. 2.1.2. р. 2 Положен ня про порядок складання адм іністративних даних щодо дія льності торговців цінними па перами та подання відповідни х документів до Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку, в частині непод ання адміністративних даних за 2006 рік до центрального апар ату Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у, який направлено відповіда чеві рекомендованим листом 1 6.10.2007 р.

Постановою Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку № 686-ДМ від 24.10.2007 р. за не подання адміністративних да них за 2006 рік у відношенні ТОВ « Валента Інвестментс»застос овано санкцію у вигляді штра фу у розмірі 3400,00 грн., яка направ лена відповідачеві рекоменд ованим листом 29.10.2007 р.

Вивчивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов ви сновку, що позовні вимоги зад оволенню не підлягають з нас тупних підстав.

Закон України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» 30 жовтня 1996 р оку448/96-ВР визначає правові зас ади здійснення державного ре гулювання ринку цінних папер ів та державного контролю за випуском і обігом цінних пап ерів та їх похідних в Україні .

Частиною першою статті п' ятої Закону України «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні»встанов лено, що державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нює Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку . Інші державні органи здійсн юють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папер ів у межах своїх повноважень , визначених чинним законода вством.

Положеннями статті 7 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»визначено основні завдання Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку, зокрема якими є: форму вання та забезпечення реаліз ації єдиної державної політи ки щодо розвитку та функціон ування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, спри яння адаптації національног о ринку цінних паперів до між народних стандартів; сприян ня розвитку ринку цінних пап ерів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та о бігу цінних паперів в Україн і, розроблення пропозицій що до його вдосконалення.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань: встановлює порядо к і реєструє саморегулівні о рганізації, що створюються о собами, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів; встановлює вим оги та стандарти щодо обов'яз кового розкриття інформації емітентами та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, з абезпечує створення інформа ційної бази даних про ринок ц інних паперів відповідно до чинного законодавства; розро бляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запо бігання порушенням законода вства України про цінні папе ри.

Відповідно до положень ста тті 8 Закону України «Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні»Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку має право:

здійснювати контроль за до стовірністю і розкриттям інф ормації, що надається емітен тами та особами, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, і самор егулівними організаціями, та її відповідністю встановлен им вимогам;

проводити самостійно чи ра зом з іншими відповідними ор ганами перевірки та ревізії фінансово-господарської дія льності емітентів, осіб, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , фондових бірж та саморегулі вних організацій;

надсилати емітентам, особа м, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондовим біржам та са морегулівним організаціям о бов'язкові для виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери та вимагати надання н еобхідних документів відпов ідно до чинного законодавств а;

надсилати матеріали в прав оохоронні органи стосовно фа ктів правопорушень, за які пе редбачена адміністративна т а кримінальна відповідальні сть, якщо до компетенції комі сії не входить накладення ад міністративних стягнень за в ідповідні правопорушення.;

накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства на юридичних ос іб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здій снення професійної діяльнос ті на ринку цінних паперів.

Закон України «Про цінні па пери та фондовий ринок»від 23 л ютого 2006 року N 3480-IV регулює відно сини, що виникають під час роз міщення, обігу цінних папері в і провадження професійної діяльності на фондовому ринк у, з метою забезпечення відкр итості та ефективності функц іонування фондового ринку.

Положення про порядок скла дання адміністративних дани х щодо діяльності торговців цінними паперами та подання відповідних документів до Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку, затв ерджене рішенням Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку від 8 червня 2004 р. N 279, зареєстровано в Міністерс тві юстиції України 9 вересня 2004 р. за N 1122/9721 (Положення № 279) розро блено відповідно до Цивільно го кодексу України, Законів У країни "Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні", "Про цінні папери і фо ндову біржу", "Про ліцензуванн я певних видів господарської діяльності", "Про запобігання та протидію легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом", Правил здій снення торговцями цінними па перами комерційної та комісі йної діяльності по цінних па перах, затверджених наказом Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку (да лі - Комісія) від 23 грудня 1996 року N 331 та зареєстрованих у Мініст ерстві юстиції України 25 груд ня 1996 року за N 743/1768 (зі змінами та д оповненнями), та Ліцензійних умов провадження професійно ї діяльності на ринку цінних паперів, затверджених наказ ом Державного комітету Украї ни з питань регуляторної пол ітики та підприємництва від 14 березня 2001 року N 49 та рішенням Комісії від 14 березня 2001 року N 6 0 та зареєстрованих у Міністе рстві юстиції України 6 квітн я 2001 року за N 318/5509 (зі змінами та до повненнями).

Положення № 279 визначає скла д, терміни та порядок подання до Комісії адміністративних даних торговцями цінними па перами (далі - Дані), які мають л іцензії на здійснення профес ійної діяльності на ринку ці нних паперів, а саме діяльнос ті по випуску та обігу цінних паперів, що видані Комісією (д алі - Ліцензія), отримані у вст ановленому чинним законодав ством порядку.

Відповідно до Положення № 27 9 прийняті Дані - Дані, подані д о Комісії в електронній та па перовій формах у терміни та в обсязі, що встановлені цим По ложенням. Паперова форма Дан их за складом інформації від повідає електронній формі та містить усі визначені цим По ложенням реквізити, Дані, зар еєстровані в журналі прийнят тя Даних, і про це зроблено від мітку на титульному аркуші Д аних.

Торговці цінними паперами надають Дані, зокрема, річні - до 1 квітня року, наступного з а звітним.

Річні Дані подають у паперо вій формі.

Річні Дані супроводжують л истом торговця цінними папер ами, в якому зазначають найме нування торговця цінними пап ерами, перелік документів у п аперовій формі.

Дані торговців цінними пап ерами подаються до центральн ого апарату Комісії у термін и та у складі, визначеними цим Положенням.

Термін подання Даних торго вцями цінними паперами продо вжується у разі:

надходження до центрально го апарату Комісії письмовог о повідомлення про неможливі сть подання Даних у встановл ений термін у зв'язку з втрато ю програмного забезпечення т а/або документації, необхідн ої для формування Даних (з обґ рунтуванням причин неможлив ості подання Даних та зазнач енням терміну, необхідного д ля відновлення зазначеної до кументації);

надходження до Комісії пис ьмового повідомлення про нем ожливість подання Даних у вс тановлений термін у зв'язку з вилученням документів торго вця цінними паперами у папер овій та електронній формах п равоохоронними органами (з н аданням копій документів, як і підтверджують вилучення за значеної документації);

повідомлення про неможлив ість подання Даних до Комісі ї у термін, визначений цим Пол оженням, торговець цінними п аперами має надати до загаль ного відділу Комісії не пізн іше останнього дня прийняття Даних.

Державний контроль за дотр иманням торговцями цінними п аперами вимог щодо подання а дміністративних даних здійс нює Комісія.

Статтею 11 Закону України «П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні»в изначено, що Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку накладає на юридичн их осіб штрафи, зокрема, за нен адання, несвоєчасне надання або надання завідомо недосто вірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних міні мумів доходів громадян, за ух илення від виконання або нес воєчасне виконання розпоряд жень, рішень про усунення пор ушень щодо цінних паперів - у р озмірі до 500 неоподатковувани х мінімумів доходів громадян .

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку про накладення штраф у може бути оскаржено в суді.

Штрафи, накладені Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку, стягуютьс я у судовому порядку.

Стаття 12 Закону України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»пе редбачено порядок накладенн я штрафів за порушення юриди чними особами правил діяльно сті на ринку цінних паперів: ш трафи, передбачені статтею 11 ц ього Закону, накладаються Го ловою Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку, членом Комісії, начальни ком відповідного територіал ьного органу або за його пись мовим дорученням його заступ ником після розгляду матеріа лів, які засвідчують факт пра вопорушення.

Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.

Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.

Аналізуючи матеріали спра ви та пояснення представникі в сторін в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що постанова Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку у м істі Києві № 686-ДМ від 24.10.2007 р. про н акладення на Товариство з об меженою відповідальністю «В алента Інвестментс»штрафу у розмірі 3400,00 грн. прийнята в пор ядку та спосіб, визначений за конодавством України, в тому числі Законом України «Про д ержавне регулювання ринку ці нних паперів в Україні», Зако ном України «Про цінні папер и та фондовий ринок», оскільк и позивачем порушено вимоги п.п. 2.1.2. розділу 2 Положення № 279 та не подано річні дані до Центр ального апарату Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку, в той час як Поло женням № 279 чітко встановлено, що торговці цінними паперам и надають річні дані до Коміс ії до 1 квітня року, наступного за звітним.

В свою чергу, суд вважає нео бхідним зазначити, що відпов ідачем не подавалось до цент рального апарату Комісії пис ьмове повідомлення про немож ливість надання таких даних у встановлений строк та прод овження терміну подачі таких даних, в судовому порядку пос танова № 686-ДМ від 24.10.2007 р. не оскар жувались. Штрафні санкції у в становлений Комісією строк в ідповідачем не сплачено. Док ази зворотнього відповідаче м не надано.

Отже, суд дійшов висновку, щ о постанова Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку № 686-ДМ від 24.10.2007 р. за непо дання інформації про накладе ння на Товариство з обмежено ю відповідальністю «Валента Інвестментс»штрафу у розмір і 200 неоподатковуваних мініму мів доходів громадян, що стан овить 3400,00 грн. прийнята в поряд ку та спосіб, визначений зако нодавством України, в тому чи слі Законом України «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні», Законо м України «Про цінні папери т а фондовий ринок».

Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи штраф 3400,00 грн. від повідачем не сплачено.

Беручи до уваги те, відповід ач у встановлені законодавст вом строки суму штрафу не спл атив; рішення про його застос ування не оскаржив, доказів п огашення відповідачем зазна ченої суми станом на день роз гляду цього спору не надано, с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог та вважає їх такими, що під лягають задоволенню у повном у обсязі.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Суд також бере до уваги, що з гідно з частиною 3 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони зокрема:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ва лента Інвестментс»(м. Київ, ву л. Артема/Обсерваторна, 21/27, літ ера «А», код ЄДРПОУ 33406724) до Держ авного бюджету України штраф у розмірі 3400 (три тисячі чотири ста) гривень.

Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Окружний адміністратив ний суд міста Києва шляхом по дання заяви про апеляційне о скарження протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови та подання апеляційної с карги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі за яви про апеляційне оскарженн я, або без подання заяви про ап еляційне оскарження шляхом п одання апеляційної скарги на постанову протягом десяти д нів з дня проголошення поста нови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та під писання постанови в повному обсязі - 24.12.2008.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.12.2008
Оприлюднено07.12.2009
Номер документу2636761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/400

Ухвала від 13.05.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Алексєєв М.В.

Ухвала від 05.04.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Алексєєв М.В.

Ухвала від 17.06.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 25.06.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 20.03.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 07.03.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

Ухвала від 19.02.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 05.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Костенко Т.Ф.

Ухвала від 28.08.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Костенко Т.Ф.

Постанова від 17.07.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Баранець О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні