Постанова
від 11.10.2012 по справі 2а-11027/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. №27/234

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 жовтня 2012 року № 2а-11027/12/2670

за позовом Приватного акціонерного товариства ""Київсоцбуд" до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування розпорядження від 05.10.2009 року №915-КУ Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування розпорядження Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області від 05.10.09 р. № 915-КУ про усунення порушень законодавства про цінні папери.

В судовому засіданні 08.10.12 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки до судового засідання не з'явився представник відповідача, повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи; судом заслухано пояснення представника позивача; необхідності заслуховувати пояснення свідка чи експерта немає.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд, -

ВСТАНОВИВ:

25.09.09 р. на підставі наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.06.09 р. №464 "Про затвердження план-графіку проведення перевірок учасників фондового ринку центральним апаратом та територіальними органами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у ІІІ кварталі 2009 року" та посвідчення Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві від 29.07.09 р. №55-Е-КУ було проведено планову перевірку ЗАТ "Київсоцбуд" з питань дотримання вимог чинного законодавства про цінні папери.

За результатами перевірки відповідачем було складено акт, яким встановлено порушення позивачем вимог ст.4 Закону України "Про господарські товариства", а саме, статут Закритого акціонерного товариства "Київсоцбуд" від 15.04.09 р. (Протокол № 22) та зареєстрований Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією 16.04.09 р. за номером запису № 1 074 105 0011 002020, не містить відомості про склад засновників товариства.

На підставі акта проведення планової перевірки провадження діяльності на ринку цінних паперів Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві 25.09.2009 року складено акт № 602-КУ про правопорушення на ринку цінних паперів.

Акт перевірки отримано уповноваженою особою товариства 25.09.09 р.

05.10.09 р. відповідачем на підставі доручення начальника територіального управління Комісії у м. Києві від 03.08.09р. №30-КУ та постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №535-КУ від 05.10.09р. було винесено та направлено на адресу ЗАТ "Київсоцбуд" розпорядження №915-КУ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким повідомлено позивача про необхідність у термін до 05.02.10 р. усунути порушення законодавства про цінні папери та до 05.02.10 р. письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження та роз'яснено наслідки невиконання даного розпорядження.

04.03.10 р. Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві на підставі п.10 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" прийнято постанову №94-КУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за невиконання розпорядження №915-КУ від 05.10.09 р. про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів на ЗАТ "Київсоцбуд" накладено штраф у розмірі 34 000,00 грн.

05.03.10 р. (вих.№ 03/754/09-20) на адресу позивача Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві направлено розпорядження № 201-КУ від 04.03.10 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, що полягає у невідповідності статуту ЗАТ "Київсоцбуд" вимогам ст.4 Закону України "Про господарські товариства" та у невиконанні Розпорядження від 05.10.10 року №915-КУ. Позивачу визначено термін для усунення порушень до 06.09.10 р.

За невиконання розпорядження №201-КУ від 04.03.10 р. постановою Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві було винесено постанову № 847-КУ від 27.10.10 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85 000,00 грн.

29.10.10 р. (вих. № 03/7876/09-20) на адресу позивача направлено розпорядження №951-КУ від 27.10.10 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, що полягає у невідповідності статуту ЗАТ "Київсоцбуд" вимогам ст.4 Закону України "Про господарські товариства" та у невиконанні Розпорядження від 05.10.10 р. №915-КУ. Позивачу визначено термін для усунення порушень до 04.05.11 р.

Позивачем оскаржено до Окружного адміністративного суду м. Києва вказані дві постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 04.03.10р. №94-КУ та від 27.10.10 р. №847-КУ, а також три розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 05.10.09 р. №915-р, від 04.03.10 р. №201-КУ та від 27.10.10 р. №951-КУ.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.04.11 р. у справі №2а-19333/10/2670 в задоволенні позовних вимог про визнання протиправними та скасування постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 04.03.10р. №94-КУ та від 27.10.10р. №847-КУ, а також розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери від від 04.03.10 р. №201-КУ та від 27.10.10 р. №951-КУ - відмовлено.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.01.12 р. постанову суду І-ї інстанції залишено без змін.

Щодо розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 05.10.09 р. №915-р, то вказаний акт предметом розгляду у справі №2а-19333/10/2670 не був, оскільки ухвалою від 26.01.11 р. у справі №2а-1933/10/2670 в цій частині позовні вимоги залишено без розгляду на підставі ст. 100 КАС України - у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.09.11 р. вказану ухвалу залишено без змін; ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26.06.12 р. задоволено касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Київсоцбуд", скасовано вказану ухвалу та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 29.09.11 р., а справу направлено до Окружного адміністративного суду міста Києва для продовження розгляду.

Позивач - Приватне акціонерне товариство "Київсоцбуд" - вважає оскаржуване розпорядження незаконним з таких підстав.

Позивач вважає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку та її територіальні органи не наділені повноваженнями вимагати від акціонерних товариств, як і від будь-яких інших господарських товариств внесення змін до статутів (установчих документів) таких товариств, оскільки Закон України "Про господарські товариства" в частині, що регулює правове становище господарських товариств як корпоративних утворень та юридичних осіб приватного права не відноситься до законодавства про цінні папери.

Таким чином, на думку позивача, оскаржуване розпорядження щодо зобов'язання внести зміни до статуту товариства є незаконним та таким, що прийняте поза межами компетенції відповідача.

Відповідно до ст. 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених ч. 1 ст. 27 цього Закону.

З врахуванням положень аб. 3 ч. 1 ст. 27, ч. 3 ст. 8 Закону позивач зазначає, що повноваження застосовувати до засновників (учасників) юридичної особи заходи відповідальності за порушення вимоги про відповідність установчих документів законодавству віднесені до компетенції державного реєстратора.

Відповідач - Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (правонаступник Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області) - пояснень на позов не надав, представника до судового засідання не скерував.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необгрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно змісту постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.04.11 р. у справі №2а-19333/10/2670 під час розгляду цієї справи суд, аналізучи підстави винесення постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 04.03.10р. №94-КУ (яка прийнята у зв'язку з невиконанням позивачем вимог розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 05.10.09 р. №915-р), фактично надав оцінку і самому розпорядженню від 05.10.09 р. №915-р, оскільки без аналізу підстав прийняття вказаного розпорядження дійти висновку про відповідність законодавству постанови про накладення штрафу неможливо.

Зокрема, згідно змісту вказаного судового рішення -

Відповідно до п.2 прикінцевих те перехідних положень Закону України "Про акціонерні товариства" через два роки з дня набрання чинності цим Законом втрачають чинність статті 1 -49 Закону України "Про господарські товариства" у частині, що стосується акціонерних товариств, а відтак, положення ч. 4 Закону України "Про господарські товариства" є чинними і поширюються на установчі документи позивача.

Згідно з п.10 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п.14 ст.8 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що: Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з п.8 ч.1 ст.11 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання розпоряджень у розмірі від 1 тисячі до 5 тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Таким чином, незважаючи на формальне невключення до предмету спору по вказаній справі розпорядження від 05.10.09 р. №915-р, оцінка йому була надана і правова позиція позивача проаналізована.

За таких обставин суд не вважає за можливе повнорно надавати оцінку тим самим обставинам і аргументам позивача.

Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Оскільки вказана постанова набула законної сили, суд при розгляді адміністративної справи №2а-11027/12/2670 враховує висновки цього судового рішення.

На підставі вищевикладеного, ст. 160-163, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Суддя О.В. Головань

Повний текст постанови

виготовлено і підписано 11.10.12 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.10.2012
Оприлюднено12.10.2012
Номер документу26383435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11027/12/2670

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 14.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 26.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 06.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 11.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні