Постанова
від 04.02.2009 по справі 9/496
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04.02.2009 р. № 9/496

17:46

За позовом Київського транспортног о прокурора в інтересах держ ави в особі Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті Міністерства т ранспорту та зв' язку Україн и

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Ост-трейд»

про стягнення штрафних санк цій в розмірі 1700,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до О кружного адміністративного суду міста Києва із адмініст ративним позовом про стягнен ня з Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Ост-трейд» штрафних санкцій в розмірі 1700 ,00 грн., застосованих постанов ою відповідача.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено у встановлений строк с уму штрафних санкцій, визнач ених постановою відповідача .

Представник відповідача в судове засідання не прибув, з аперечення проти позову не н адав, докази належного повід омлення про розгляд справи з находяться в матеріалах спра ви.

Справа розглядається за на явними в ній матеріалами.

Розглянувши подані позива чем та відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд міста Києва, -

встановив:

Актом перевірки за дод ержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезен ь пасажирів і вантажів автом обільним транспортом № 026577 від 27.09.2007 р. встановлено порушення законодавства в сфері автомо більного транспорту під час виконання перевезень пасажи рів та вантажів, у зв' язку з ч им нараховано штрафні (фінан сові) санкції в розмірі 1700,00 грн ., в результаті чого Головною д ержавною інспекцією на автом обільному транспорті Мініст ерства транспорту та зв' язк у України винесено постанову про застосування фінансових санкцій № 034883 від 15.11.2007 року, якою визначено суму штрафних сан кцій у розмірі 1700,00 грн.

За результатом розгляду сп рави судом встановлено, що за значена постанова в адмініст ративному чи судовому порядк у відповідачем не оскаржена. Штрафна санкція у встановле ний законодавством строк до Державного бюджету України в ідповідачем не сплачено. Док азів зворотнього суду не над ано.

Аналізуючи викладені вище обставини та пояснення стор ін в їх сукупності суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню в повному обсязі з урах уванням наступного.

Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт»водії, пасажири повин ні мати і пред'являти особам, я кі уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпек и дорожнього руху, документи , на підставі яких виконуютьс я пасажирські перевезення.

Частиною першою статті 34 За кону України «Про автомобіль ний транспорт»визначено, що автомобільний перевізник по винен: виконувати вимоги цьо го Закону та інших законодав чих і нормативно-правових ак тів України у сфері перевезе ння пасажирів та/чи вантажів ; утримувати транспортні зас оби в належному технічному і санітарному стані та забезп ечувати їх зберігання відпов ідно до вимог статті 21 цього З акону; забезпечувати контрол ь технічного і санітарного с тану транспортних засобів пе ред виїздом на маршрут; забез печувати проведення медично го контролю стану здоров'я во діїв; забезпечувати умови пр аці та відпочинку водіїв згі дно з вимогами законодавства ; забезпечувати проведення с тажування та інструктажу вод іїв у порядку, визначеному це нтральним органом виконавчо ї влади з питань автомобільн ого транспорту; забезпечуват и безпеку дорожнього руху; за безпечувати водіїв відповід ною документацією на перевез ення пасажирів.

Положеннями статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»встановлено, що ав томобільні перевізники, воді ї повинні мати і пред'являти о собам, які уповноважені здій снювати контроль на автомобі льному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, док ументи, на підставі яких вико нують вантажні перевезення.

Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні п еревезення на договірних умо вах, є:

для автомобільного переві зника - ліцензія та документ, щ о засвідчує використання тра нспортного засобу на законни х підставах, інші документи, п ередбачені законодавством У країни;

для водія - посвідчення воді я відповідної категорії, реє страційні документи на транс портний засіб, ліцензійна ка ртка, дорожній лист, товарно-т ранспортна накладна або інши й визначений законодавством документ на вантаж, інші доку менти, передбачені законодав ством України.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 60 Закону України «П ро автомобільний транспорт» за порушення законодавства п ро автомобільний транспорт д о автомобільних перевізникі в застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оф ормлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмір і ста неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.

Відповідно до Положення пр о Головну державну інспекцію на автомобільному транспорт і, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 8 вересня 2004 р. N 1190, Головавтотр ансінспекція відповідно до п окладених на неї завдань, зок рема, здійснює державний кон троль за додержанням суб'єкт ами господарювання вимог зак онодавства про автомобільни й транспорт, здійснює відпов ідно до законодавства держав ний нагляд за забезпеченням перевізниками безпеки автом обільних перевезень.

Головавтотрансінспекція м ає право: перевіряти додержа ння суб'єктами господарюванн я вимог законодавства про ав томобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють о рганізацію перевезення паса жирів і вантажів; розглядати у передбачених законом випа дках і порядку справи про пор ушення вимог законодавства п ро автомобільний транспорт с уб'єктами господарювання та притягувати до відповідальн ості винних осіб у порядку, вс тановленому Кодексом Україн и про адміністративні правоп орушення.

Стаття 238 Господарського ко дексу України встановлює, що за порушення встановлених з аконодавчими актами правил з дійснення господарської дія льності до суб'єктів господа рювання можуть бути застосов ані уповноваженими органами державної влади або органам и місцевого самоврядування а дміністративно-господарськ і санкції, тобто заходи орган ізаційно-правового або майно вого характеру, спрямовані н а припинення правопорушення суб'єкта господарювання та л іквідацію його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.

Положеннями статті 239 Госпо дарського кодексу України вс тановлено, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування відповідно д о своїх повноважень та у поря дку, встановленому законом, м ожуть застосовувати до суб'є ктів господарювання такі адм іністративно-господарські с анкції: адміністративно-госп одарський штраф.

Статтею 241 Господарського к одексу України визначено, що адміністративно-господарсь кий штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом госпо дарювання до відповідного бю джету у разі порушення ним вс тановлених правил здійсненн я господарської діяльності.

Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Адміністративно-господарс ький штраф може застосовуват ися у визначених законом вип адках одночасно з іншими адм іністративно-господарським и санкціями, передбаченими с таттею 239 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Як свідчать матеріали спра ви, станом на день розгляду сп ору сума штрафних санкцій зг ідно з постановою про їх заст осування відповідачем не спл ачена. При цьому штрафні санк ції за порушення законодавст ва про автомобільний транспо рт застосовано з дотриманням всіх принципів, визначених с таттею 2 КАС України, оскільки позивачем здійснено перевез ення вантажів за відсутності ліцензійної картки на транс портний засіб.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що позивачем правомірн о (на підставі, у межах повнова жень та у спосіб що передбаче ні Конституцією та законами України) та в межах компетенц ії накладені штрафні (фінанс ові) санкції, які відповідаче м не сплачені.

З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача суми штрафних санкцій у розмірі 1700,00 грн.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва ,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ос т-трейд»(м. Київ, вул. Залізнич не шосе, 6, код ЄДРПОУ 30467480) до Держ авного бюджету України штраф у розмірі 1700,00 (тисяча сімсот) гр ивень 00 копійок.

Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, як що заяву про апеляційне оска рження не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений статтею 186 Код ексу адміністративного судо чинства України, постанова с уду набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після розгляду справи апе ляційним судом.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Окружний адміністратив ний суд міста Києва шляхом по дання заяви про апеляційне о скарження протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови та подання апеляційної с карги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі за яви про апеляційне оскарженн я, або без подання заяви про ап еляційне оскарження шляхом п одання апеляційної скарги на постанову протягом десяти д нів з дня проголошення поста нови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та під писання постанови в повному обсязі - 13.02.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.02.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу2991174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/496

Ухвала від 02.04.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 22.03.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 05.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 18.02.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Постанова від 17.01.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Новіков М.М.

Рішення від 26.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 23.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 11.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 04.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 02.10.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні