Постанова
від 22.03.2013 по справі 10н/5014/2118/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

19.03.2013 р. справа №10н/5014/2118/2012

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого: Дучал Н.М.

Суддів: Склярук О.І., Ушенко Л.В.

При секретарі Трофимович Ю.М.

За участю представників сторін:

від позивача - Нестеренко Ю.М., за довіреністю

Носаль М.В., директор

від відповідача - Мурашко І.Ю., за довіреністю

від третьої особи 1 - Суховєєва Н.Є., за довіреністю

від третьої особи 2 - Омельян С.А., за довіреністю

від третьої особи 3 - Козачок С.М., за довіреністю

Розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства Альтаір , м.Стаханов Луганської області на рішення господарського судуЛуганської області від 14.01.2013р. (підписане 18.01.2013р.) у справі№10н/5014/2118/2012(Головуючий суддя Вінніков С.В., судді: Ворожцов А.Г., Голенко І.П.) за позовомПриватного підприємства Альтаір , м.Стаханов Луганської області до за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Комунального підприємства Відродження Стахановської міської ради Луганської області, м.Стаханов Луганської області Комунального підприємства Жилсервіс №11 , м.Стаханов Луганської області Приватного підприємства ЛЮБАКС , м.Стаханов Луганської області УЖКГ Стахановської міської ради, м.Стаханов Луганської області про визнання недійсним рішення щодо визначення переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій

Позивач, Приватне підприємство Альтаір , м.Стаханов Луганської області, звернувся з позовом до Комунального підприємства Відродження Стахановської міської ради Луганської області про визнання недійсним рішення конкурсної комісії, утвореної Комунальним підприємством Відродження Стаханівської міської ради Луганської області щодо визначення Приватного підприємства ЛЮБАКС переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова в будинках: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, яке оформлено протоколом №2 проведення конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова від 15.08.2012р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що він на підставі Договору №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 13.04.2009р., укладеного між ПП Альтаір та КП Жилсервіс №11 , є виконавцем послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова в будинках: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17. У зв'язку з тим, що дію Договору №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 13.04.2009р. було продовжено до 13.04.2013р. у КП Відродження були відсутні підстави для оголошення конкурсу та визначення переможця на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова у вищезазначених будинках.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 21.08.2012р. до участі у справі №10н/5014/2118/2012 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, залучено Комунальне підприємство Жилсервіс №11 , м.Стаханов Луганської області; в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, залучено Приватне підприємство ЛЮБАКС , м.Стаханов Луганської області.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 11.10.2012р. до участі у справі №10н/5014/2118/2012 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача допущено УЖКГ Стахановської міської ради, м.Стаханов Луганської області, м. Стаханов Луганської області.

Рішенням господарського суду Луганської області від 14.01.2012р. у справі №10н/5014/2118/2012 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Рішення мотивоване наявністю законних підстав для проведення відповідачем конкурсу та визначення переможця; обґрунтованістю та законністю рішення конкурсної комісії, прийнятого на підставі поданих учасниками конкурсу документів.

Приватне підприємство Альтаір , м.Стаханов Луганської області, не погоджуючись з рішенням господарського суду Луганської області, звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. у справі №10н/5014/2118/2012 та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.

Скаржник вважає, що при прийнятті рішення судом першої інстанції порушені та неправильно застосовані норми матеріального права, порушені норми процесуального права, неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи, має місце невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи, що на підставі ст.104 Господарського процесуального кодексу України є підставами для скасування рішення. На думку апелянта, КП Відродження не мало повноважень на проведення конкурсу на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, оскільки набуття права балансоутримання не дає підстав для оголошення конкурсу та визначення переможця на надання послуг з утримання будинків. Зазначає, що між територіальною громадою м.Стаханова в особі Стахановської міської ради та КП Відродження не укладеного жодного договору про надання послуг з управління будинками, яким би були визначені права та обов'язки КП Відродження , в тому числі й право на проведення конкурсу на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Наголошує, що судом першої інстанції безпідставно не було прийнято до уваги наявність Договору №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 13.04.2009р., укладеного між КП Жилсервіс №11 та ПП Альтаір . Що стосується виконання зобов'язань за цим договором з боку КП Відродження скаржник зазначає, що судом першої інстанції не прийнято до уваги положення ст. 512 ЦК України. Посилається на встановлення рішенням господарського суду Луганської області від 31.07.2012р. по справі №1пн/5014/1745/2012 факту, що після передачі житлового фонду на баланс КП Відродження позивач продовжував виконання своїх обов'язків. В судовому засіданні представник позивача висловися на підтримку апеляційних вимог.

Комунальне підприємство Відродження проти апеляційних вимог заперечило з підстав, викладених у відзиві №106 від 13.03.2013р. на апеляційну скаргу. Вважає, що питання про неправомірність проведення конкурсу на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у зв'язку з тим, що між КП Відродження та власником будинків не укладено договору, не заслуговує на увагу, оскільки позивач не оспорює статусу КП Відродження як балансоутримувача. Посилаючись на ст. 169 ЦК України, ст. 24 ГК України, ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , наголошує на необов'язковості укладення договору між Стахановською міською радою та Комунальним підприємством Відродження . Зазначає, що договірні відносини відповідно до Договору №1 між КП Жилсервіс №11 та ПП Альтаір до КП Відродження не мають жодного відношення. Вважає безпідставними посилання апелянта на рішення господарського суду Луганської області від 31.07.2012р. по справі №1пн/5014/1745/2012, оскільки цим рішенням не було встановлено законність або незаконність проведення конкурсу КП Відродження . Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги у повному обсязі, залишити рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. по справі №10н/5014/2118/2012 без змін.

ПП Любакс відзивом №53 від 07.03.2013р. повідомило, що вважає рішення конкурсної комісії законним, а позовні вимоги ПП Альтаір такими, що не підлягають задоволенню, оскільки довести свою спроможність щодо обслуговування житлового фонду необхідно було шляхом участі у конкурсі.

Управління житлово-комунального господарства Стахановської міської ради Луганської області заперечило проти апеляційної скарги з підстав, викладених у Поясненнях від 15.03.2013р., вважає, що судом правильно розглянуто справу у межах заявленого позову. Зазначає, що твердження апелянта про порушення судом норм процесуального законодавства не обґрунтовані та не підтверджуються жодними доказами. З посиланням на положення ст. 169 ЦК України, ст. 24 ГК України, ст. ст. 17, 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вказує на необов'язковість укладення договору між Стахановською міською радою та його комунальним підприємством. Наголошує на наявності укладеного між УЖКГ Стахановської міської ради та КП "Відродження" договору № 1 від 30.03.2012р., предметом якого забезпечення належної експлуатації житлового фонду через утримання його на балансі, управління та вибір інших способів експлуатації. Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги за необґрунтованістю, а рішення господарського суду від 14.01.2013р. у справі №10пн/5014/2118/2012 залишити без змін.

Комунальне підприємство Жилсервіс №11 проти апеляційних вимог заперечило з підстав, викладених у відзиві на апеляційну скаргу, зазначивши, що положення ст. 169 ЦК України, ст. 24 ГК України, ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні свідчать про необов'язковість укладення договору між Стахановською міською радою та Комунальним підприємством Відродження . На думку КП Жилсервіс №11 Договір №1 від 13.04.2009р. на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, на який посилається апелянт, не має законної сили, у зв'язку з тим, що при його підписанні сторони не врахували, що Договір №1 від 31.10.2008р. на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладений між КП Жилсервіс №11 та ПП Альтаір не було розірвано. Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги ПП Альтаір у повному обсязі, залишити рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. по справі №10н/5014/2118/2012 без змін.

Згідно з положеннями ст.101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішень місцевого господарського суду в повному обсязі.

У відповідності до п. п. 2, 3, 4 частини 3 ст.129 Конституції України, основними засадами судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом та судом, забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі ст.ст. 4 2, , 4 3 Господарського процесуального кодексу України - правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом та змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Розглянувши матеріали господарської справи, апеляційну скаргу, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін та третіх осіб, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, Донецьким апеляційним господарським судом встановлено наступне.

З метою забезпечення належного утримання та ефективної експлуатації житлового фонду комунальної форми власності, впровадження у сфері цієї господарської діяльності конкурентних засад, на підставі ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги та керуючись п.п. 1 п. а) ч. 1 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008р. затверджені конкурсні умови для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та вирішено вважати, що виконавець цих послуг визначається на цих конкурсних засадах.

Рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради №412 від 20.08.2008р. за результатами проведення конкурсу з метою визначення виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, ПП Альтаір визначено виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17.

Рішенням від 07.10.2008р. №502 Про внесення змін в рішення виконкому від 20.05.2008р. №250 Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення виконавчим комітетом Стахановської міської ради вирішено, зокрема, балансоутримувачу житлового фонду комунальному підприємству Жилсервіс №11 укласти договір на надання послуг з утримання житлового фонду та прибудинкових територій відповідно до конкурсної пропозиції з виконавцем послуг ПП Альтаір .

За пунктом 5 конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008р., термін договору на надання послуг для утримання будинків, споруд та прибудинкових територій передбачений на два роки та визначені підстави та умови для його продовження.

31.10.2008р. між Комунальним підприємством Жилсервіс №11 (балансоутримувач) та Приватним підприємством Альтаір (виконавець) був укладений Договір №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. п. 1.1., 1.2. якого балансоутримувач доручає виконавцеві виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житлових будинках у житловому фонді комунальної форми власності, згідно Додатку 1 до цього договору, а саме: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, а виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (вичерпний перелік житлово-комунальних послуг - Додаток №2 до договору). Цей перелік визначається та змінюється рішенням виконкому Стахановської міської ради.

Договір набирає чинності з моменту його укладання сторонами і діє до 31.10.2009р. (п. 10.1. договору).

Дія цього договору припиняється при ліквідації однієї зі сторін в разі відсутності правонаступника, а також у випадку створення в усьому переданому житловому фонді об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, про що сторона зобов'язується повідомити в місячний термін після передачі останнього будинку на баланс об'єднанню (п. 10.2. договору).

Якщо жодна з сторін не заявить за місяць до закінчення терміну дії цього договору про своє бажання його розірвати, договір вважається пролонгованим на тих же умовах тільки на один рік (п. 10.4. договору).

13.04.2009р. на аналогічних умовах між Комунальним підприємством Жилсервіс №11 (балансоутримувач) та Приватним підприємством Альтаір (виконавець) був укладений Договір №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. п. 1.1., 1.2. якого балансоутримувач доручає виконавцеві виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житлових будинках у житловому фонді комунальної форми власності, згідно Додатку 1 до цього договору, а саме: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, а виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (вичерпний перелік житлово-комунальних послуг - Додаток №2 до договору).

Згідно з п. 10.1. договору останній набирає чинності з моменту його укладання сторонами (тобто з 13.04.2009р.) і діє до 13.04.2012р.

Рішенням Стахановської міської ради від 17 лютого 2012 року №446/6: створено комунальне підприємство Відродження Стахановської міської ради Луганської області; установлено комунальному підприємству Відродження Стахановської міської ради Луганської області повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м.Стаханова у межах зазначених ст. ст. 24, 25 Закону України Про житлово-комунальні послуги , наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76 Про затвердження Правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій і Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13 Про затвердження правил управління будинком, спорудженням, житловим комплексом або комплексом будинків і споруджень , для чого вирішено передати КП Відродження на баланс всі основні фонди та інші необоротні активи комунальних підприємств: Жилсервіс №1 , Жилсервіс №2 , Жилсервіс №3 , Жилсервіс №4 , Жилсервіс №6 , Жилсервіс №7 , Жилсервіс №8 , Жилсервіс №9 , Жилсервіс №11 ; затверджено Статут комунального підприємства Відродження Стахановської міської ради Луганської області; вирішено припинити юридичні особи - комунальні підприємства Жилсервіс №1 , Жилсервіс №2 , Жилсервіс №3 , Жилсервіс №4 , Жилсервіс №6 , Жилсервіс №7 , Жилсервіс №8 , Жилсервіс №9 , Жилсервіс №11 шляхом реорганізації - приєднання їх до комунального підприємства Жилсервіс №5 ; визначено комунальне підприємство Жилсервіс №5 правонаступником всіх прав та обов'язків приєднаних до нього комунальних підприємств: Жилсервіс №1 , Жилсервіс №2 , Жилсервіс №3 , Жилсервіс №4 , Жилсервіс №6 , Жилсервіс №7 , Жилсервіс №8 , Жилсервіс №9 , Жилсервіс №11 ; створені комісії з реорганізації юридичних осіб - комунальних підприємств: Жилсервіс №1 , Жилсервіс №2 , Жилсервіс №3 , Жилсервіс №4 , Жилсервіс №6 , Жилсервіс №7 , Жилсервіс №8 , Жилсервіс №9 , Жилсервіс №11 , тощо.

На виконання рішення Стахановської міської ради від 17.02.2012р. №446/6, відповідно до Наказу Управління комунальної власності та землеустрою №22/1 від 22.06.2012р., за Актами 1-24 приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, 02.07.2012р. передано з балансу Комунального підприємства Жилсервіс №11 на баланс Комунального підприємства Відродження житлові будинки по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19.

Наказом №17 від 04.07.2012р. Комунального підприємства Відродження з метою проведення конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, керуючись п.5 постанови КМУ України від 21.07.2005р. № 631 "Про затвердження порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг" вирішено оголосити конкурс про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, створено конкурсну комісію, якою в подальшому на своїх засіданнях вирішено затвердити конкурсну документацію та встановлено дату конкурсу - 06.08.2012р.

04.07.2012р. в газеті Стахановське знамя №27 опубліковано інформацію про оголошення КП Відродження конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, зокрема, в будинках: по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, тощо, викладені порядок та строк подачі заявок на участь в конкурсі та конкурсних пропозицій, видачі конкурсної документації учасникам, а також зазначено, що конкурсні умови затверджені рішенням виконкому Стахановської міської ради від 12.03.2008р. №107 Про затвердження конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій .

Як вбачається з протоколу № 1 від 06.08.2012 р., з конкурсними пропозиціями до конкурсної комісії звернулися ТОВ Жилбудсервіс №3 та ПП Любакс .

15.08.2012 р. відбулось засідання конкурсної комісії КП Відродження щодо порівняння, оцінки конкурсних пропозицій та вибору переможця, результати якого оформлені протоколом №2 від 15.08.2012р., в якому зазначено, що ТОВ Жилбудсервіс №3 не підтверджено про можливість почати роботи відразу після визначення його виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та не надано права першочергового прийому працівникам, які працюють на підприємствах, що обслуговують будинки і в наслідок зміни виконавця послуг можуть бути звільнені за скороченням (передбачається п.п. 2.1.4. Конкурсних умов, які затверджені рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради від 12.03.2008р. №107). Окрім цього, дозвіл на роботи з підвищеною небезпекою не дозволяє учаснику здійснювати повний перелік робіт з підвищеною небезпекою, який необхідно здійснювати при наданні послуг з утримання будинків та прибудинкових територій (передбачається п. 2.2. Конкурсних умов). ПП Любакс надано усі документи, по яких можна визначити його відповідність кваліфікаційним вимогам.

Згідно вищезазначеного та керуючись п.25 постанови КМ України №631 комісією визнано учасника конкурсу ТОВ Жилбудсервіс №3 таким, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, та відхилено його конкурсну пропозицію.

За результатами проведеного конкурсу переможцем процедури конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій по будинкам, які винесені на конкурс, визнано Приватне підприємство Любакс .

Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, Донецький апеляційний господарський суд дійшов висновку про необґрунтованість апеляційної скарги виходячи з наступного.

Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо) є різновидом житлово-комунальних послуг відповідно до ст. 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги .

За положеннями ст. 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувачем) є власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.

Обов'язки балансоутримувача встановлені ст. 24 зазначеного закону, зокрема, забезпечувати управління майном власними силами або укладати договір з юридичною особою на управління майном, забезпечувати умови для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів відповідно до встановлених стандартів, нормативів, норм та правил; забезпечувати належні експлуатацію та утримання майна, що перебуває на його балансі, для чого він має право, зокрема, визначати порядок утримання, експлуатації та ремонту майна, укладати договори на надання житлово-комунальних послуг.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 27 Закону України Про житлово-комунальні послуги укладання договорів на надання житлово-комунальних послуг згідно з установленим переліком для об'єктів державної або комунальної власності здійснюється за результатами конкурсу. Перелік житлово-комунальних послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, визначає орган місцевого самоврядування.

Організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач або уповноважена ним особа. Організатор конкурсу зобов'язаний оприлюднити конкурсні умови (ч. 3 ст. 27 Закону України Про жилого-комунальні послуги ).

Судом першої інстанції правомірно не прийняті в якості підстави для задоволення вимог позивача доводи останнього про наявність договору №1 від 13.04.2009р. на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладеного між КП Жилсервіс №11 та ПП Альтаір та його продовження до 13.04.2013р.

Позивачем не доведено, а з договору №1 від 13.04.2009р. не вбачається його укладення за результатами проведення конкурсу, що суперечить приписам ст. 27 Закону України Про жилого-комунальні послуги та п.1 рішення виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008р.

Термін дії цього договору обумовлений сторонами в п.10.1., з 13.04.2009р. до 13.04.2012р. (тобто три роки), що не відповідає положенням п.5 Конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затв. рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008р., згідно з яким визначено дворічний термін дії договору на надання послуг для утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, та викладені конкретні підстави та умови для його продовження.

Рішенням Стахановської міської ради № 446/6 від 17.02.2012р. Комунальному підприємству Відродження встановлені повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханов, з переданням йому на баланс, зокрема, основних фондів та інших необоротних активів Жилсервіс №11 , а також припиненням юридичної особи - комунального підприємства Жилсервіс №11 , тому з моменту передання 02.07.2012р. за актами приймання-передачі з балансу КП Жилсервіс №11 на баланс КП Відродження житлових будинків по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, у КП Жилсервіс №11 припинилися функції та повноваження балансоутримувача вказаного житлового фонду.

Посилання апелянта щодо можливості виконання зобов'язань за означеним договором комунальним підприємством Відродження на підставі п. 1 ч. 1 ст. 512 Цивільного кодексу України є необрунтованим, оскільки матеріали справи не містять доказів укладення між КП Жилсервіс №11 та КП Відродження договору про передання прав за правочином (відступлення права вимоги).

За таких обставин, після отримання на баланс будинків житлового фонду комунальної власності, КП Відродження відповідно до положень чинного законодавства, було призначено та проведено конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Порядком проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 631 (далі-Порядок) визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, крім газо- та електропостачання, послуг з вивезення побутових відходів (далі - конкурс), у житлових будинках державної та комунальної власності (далі - житлові будинки).

За положеннями п. 2 Порядку організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач житлових будинків або уповноважена ним особа.

Для проведення конкурсу його організатор готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію, зазначену в п. 4 Порядку.

Організатор конкурсу утворює комісію, до складу якої входять представники організатора конкурсу, органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, підприємств житлово-комунального господарства, а також (за їх згодою) представники територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та споживачі, які не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання конкурсних пропозицій дали свою згоду бути членами конкурсної комісії. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу (п.5 Порядку).

Конкурсна комісія опубліковує в засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1, 2, 4, 18 і 19 пункту 4 цього Порядку, а також про способи і місце отримання конкурсної документації, розмір плати за участь у конкурсі (у разі його визначення організатором конкурсу) і перелік житлових будинків та прибудинкових територій (п. 8 Порядку).

Порядок подання документів для участі у конкурсі, проведення конкурсу та визначення переможця врегульовані п.п. 16-31 Порядку.

Згідно з п. п. 29, 30 Порядку конкурсні пропозиції, які не були відхилені з причин, передбачених пунктом 25 цього Порядку, оцінюються конкурсною комісією за критеріями, встановленими у конкурсній документації. Переможцем конкурсу визначається його учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам, може забезпечити надання послуг відповідної якості і конкурсна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні (31 Порядку).

Згідно з ч. 3 ст. 28 Закону України Про житлово-комунальні послуги у разі порушення законодавства при проведенні конкурсу або підписанні договору результати конкурсу та/або договору визнаються недійсними в суді і призначається новий конкурс не пізніше ніж через 10 днів після набрання чинності рішенням суду.

Матеріали справи свідчать, що конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій було проведено КП Відродження відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством, на підставі наказу КП Відродження від 04.07.2012р., який є чинним, у встановленому законом порядку не оскаржувався.

Крім того, ПП Альтаір не було позбавлено можливості після опублікування в газеті Стахановське знамя №27 від 04.07.2012р. оголошення про проведення КП Відродження конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, звернутись до організатора конкурсу з заявкою, надати конкурсну пропозицію та прийняти участь у конкурсі.

Враховуючи, що предметом спору є оскарження результатів конкурсу, недоведеність позивачем порушення законодавства при проведенні конкурсу, висновок місцевого господарського суду про відмову ПП Альтаір у задоволенні вимог про визнання недійсним рішення конкурсної комісії, утвореної Комунальним підприємством Відродження Стаханівської міської ради Луганської області щодо визначення Приватного підприємства ЛЮБАКС переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова в будинках: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, яке оформлено протоколом №2 проведення конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова від 15.08.2012р., є таким, що ґрунтується на матеріалах справи та приписах чинного законодавства.

З огляду на наведене, Донецький апеляційний господарський суд дійшов висновку, що доводи заявника, викладені в апеляційній скарзі не обґрунтовані, не доведені належними та допустимими доказами в розумінні ст.33, ст.34 Господарського процесуального кодексу України та спростовуються наявними в матеріалах справи документами.

Твердження заявника апеляційної скарги про порушення і неправильне застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права при прийнятті рішення не знайшли свого підтвердження, в зв'язку з чим підстав для зміни чи скасування рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. (підписане 18.01.2013р.) у справі № 10н/5014/2118/2012 суд апеляційної інстанції не вбачає.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на заявника апеляційної скарги - Приватне підприємство Альтаір , м.Стаханов Луганської області.

Результати апеляційного провадження у справі № 10н/5014/2118/2012 оголошені в судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 49, 91, 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства Альтаір , м.Стаханов Луганської області на рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. (підписане 18.01.2013р.) у справі № 10н/5014/2118/2012 залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. (підписане 18.01.2013р.) у справі № 10н/5014/2118/2012 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя: Н.М. Дучал

Судді: О.І. Склярук

Л.В. Ушенко

Надруковано 8 екз.: 1-позивачу, 1-відповідачу, 3-третім особам, 1-у справу, 1-ДАГС, 1-ГСЛО

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення22.03.2013
Оприлюднено22.04.2013
Номер документу30804708
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10н/5014/2118/2012

Постанова від 24.10.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 20.09.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Радіонова О.О.

Рішення від 28.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 23.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 09.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Постанова від 29.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 30.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 22.03.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні