Постанова
від 24.10.2013 по справі 10н/5014/2118/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

22.10.2013 р. справа №10н/5014/2118/2012

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого: суддівРадіонової О.О. Зубченко І.В., Марченко О.А. секретаря Загіряєвої І.Р. від позивача:Нестеренко Ю.М., представник за дов. від 15.10.13р. б/н від відповідача: від третіх осіб:Суховєєва Н.Є., представник за дов. від 01.0313р. б/н Мурашко І.Ю., представник за дов. від 02.01.13р. №3 не з»явилися розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства «Альтаір» м. Стаханов Луганської області на рішення господарського судуЛуганської області від 28.08.2013 року у справі№ 10н/5014/2118/2012 (суддя Секірський А.В.) за позовомПриватного підприємства «Альтаір», м.Стаханов Луганської області до за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачаКомунального підприємства «Відродження» Стахановської міської ради Луганської області, м.Стаханов Луганської області Комунального підприємства «Жилсервіс № 11» м.Стаханов Луганської області Комунального підприємства «Жилсервіс № 1» м.Стаханов Луганської області Приватного підприємства «Любакс» м.Стаханов Луганської області УЖКГ Стахановської міської ради м.Стаханов Луганської області провизнання недійсним рішення щодо визначення переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та при будинкових територій в с т а н о в и в:

21.03.2012р. Приватне підприємство "Альтаір" м.Стаханов Луганської області звернулося до господарського суду Луганської області з позовом до Комунального підприємства "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області про визнання недійсним рішення конкурсної комісії, утвореної Комунальним підприємством "Відродження" Стаханівської міської ради Луганської області щодо визначення Приватного підприємства "Любакс" переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова в будинках: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, яке оформлено протоколом №2 проведення конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова від 15.08.2012р. (т. 1 а.с.3-5).

Ухвалою господарського суду Луганської області від 21.08.2012р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, залучено Комунальне підприємство "Жилсервіс №11"в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, залучено Приватне підприємство "Любакс" (т.1а.с.1-2).

Ухвалою господарського суду Луганської області від 11.10.2012р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено УЖКГ Стахановської міської ради (т.1, а.с.140).

Ухвалою господарського суду Луганської області від 09.07.2013р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Комунальне підприємство "Жилсервіс № 1" (т.4 а.с.113-115).

Рішенням господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. у справі №10н/5014/2118/2012 за позовом ПП "Альтаір" до КП "Відродження" про визнання недійсним рішення щодо визначення переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, відмовлено у повному обсязі (т.3, а.с.145-147).

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 19.03.2013р. у справі №10н/5014/2118/2012 рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. залишено без змін (т.3, а.с.196-200).

Постановою Вищого господарського суду України від 29.05.2013р. у справі №10н/5014/2118/2012 рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013р. та постанова Донецького апеляційного господарського суду від 19.03.2013р. скасовані, справу направлено на новий розгляд до господарського суду Луганської області (т.3, а.с.240-243).

Рішенням господарського суду Луганської області від 28.08.2013р. по даній справі у задоволені позовних вимог відмовлено ( т. 4 а.с.184-189).

В обґрунтування прийнятого рішення місцевий господарський суд дійшов висновку про те, що конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій було проведено КП «Відродження» відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством, на підставі наказу КП «Відродження» від 04.07.2012р., який є чинним, у встановленому законом порядку не оскаржував ся.

Позивач, Приватне підприємство «Альтаір» м.Стаханов Луганської області, не погодившись з винесенням судовим рішенням, звернувся із апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушенням місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, просив суд скасувати рішення господарського суду Луганської області від 28.08.2013р. та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі ( т. 4 а.с.204-208).

Зокрема, апелянт зазначив про таке.

Апелянт вважає, що суд дійшов неправильного висновку про те, що територіальна громада Стаханова з метою реалізації свого права на управління власним житловим фондом шляхом прийняття рішення уповноважила КП «Відродження» на управління житловим фондом, оскільки між власником будинків - територіальною громадою м.Стаханова в особі Стахановської міської ради та самостійним суб»єктом господарювання КП «Відродження» не укладено жодного договору на надання послуг з управління будинками (балансоутримання), яким би були визначені права та обов»язки КП «Відродження», в тому числі право на проведення конкурсу на виконання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, з огляду на це апелянт вважає, що КП «Відродження» взагалі не мало повноважень на проведення конкурсу на виконання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій.

Апелянт зазначив, що суд про повторному розгляді справи не врахував вказівки, зазначені у постанові касаційної інстанції та не застосував норми ст. 24 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Скаржник зазначив, що судом не враховано, що набуття права балансоутримання не дає підстави для автоматичного оголошення конкурсу та визначення переможця на надання послуг з утримання цих будинків.

Крім того, апелянт вважає, що судом безпідставно не прийнято посилання позивача на наявність Договору № 1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій від 13.04.2009р., укладеного між КП «Жилсервіс № 11» та ПП «Альтаір». Позивач після 13.04.2012р. продовжував виконувати свої зобов»язання з надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до умов договору № 1 від 13.04.2009р.

Такої підстави припинення зобов»язань як передача житлового фонду з балансу одного комунального підприємства на інше не визначено. Таким чином, як вважає апелянт, передача на баланс житлових будинків від КП «Жил сервіс № 11» до КП «Відродження» не є підставою для припинення дії зазначеного договору та виконання зобов»язань.

16.10.2013р. надійшов відзив на апеляційну скаргу від третьої особи КП «Жилсервіс №11», який судом розглянутий, прийнятий до уваги та залучений до матеріалів справи, в якому третя особа просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, а рішення господарського суду Луганської області від 28.08.13р. у даній справі залишити без змін (т.4 а.с.220-222).

Відповідач надіслав відзив на апеляційну скаргу від 08.10.13р. № 464, в якому просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги, а рішення господарського суду Луганської області від 28.08.13р. у даній справі залишити без змін (т.4 а.с.227-230).

Представник апелянт а у судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу та просив суд її задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача заперечували проти задоволення апеляційної скарги та просили у її задоволенні відмовити, а рішення господарського суду Луганської області 28.08.13р. у даній справі залишити без змін.

Треті особи у судове засіданні не з»явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Враховуючи те, що явка сторін не визнавалася обов»язковою, судова колегія вважала за можливе розглянути справи за відсутністю третіх осіб.

Відповідно до частини другої статті 101 Господарського процесуального кодексу України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Відповідно до пункту 1 постанови Пленуму Верховного Суду України від 29.12.1976 року № 5 «Про судове рішення», рішення є законним тоді, коли суд, виконавши вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини справи, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а за їх відсутності - на підставі закону, що регулює подібні відносини, або виходячи із загальних засад і змісту законодавства України.

Обґрунтованим визначається рішення, в якому повно відображено обставини, що мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини справи і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються двосторонніми доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Відповідно до ст.81-1 ГПК України здійснено запис судового засідання за допомогою засобів технічної фіксації та складено протокол.

Заслухавши представників позивача та відповідача, перевіривши матеріали справи та правильність застосування господарським судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду встановила наступне.

Позивач, Приватне підприємство «Альтаір» м.Стаханов Луганської області є юридичною особою (ідентифікаційний код 31083569), що підтверджено Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, витягом з ЄДР та Статутом ( т. 1 а.с.29-37).

Згідно Статуту підприємство створено з метою задоволення потреб населення та народного господарства в ремонтно-будівельних, побутових та транспортних послугах. Предметом діяльності, є зокрема, експлуатація житлового фонду (п.2.2 Статуту).

Відповідач, Комунальне підприємство «Відродження» Стахановської міської ради Луганської області (КП «Відродження» Стахановської міськради) є юридичною особою (ідентифікаційний код 37976731), що підтверджено спеціальним витягом з ЄДР та Статутом, було створено рішенням 26 сесії шостого скликання Стахановської міської ради від 17.02.2012р. № 446/6 з метою забезпечення умов для ефективного управління власним житловим фондом територіальної громади м. Стаханова, необхідності реформування системи житлово-комунального господарства м.Стаханова (т. 1 а.с.38-39, 42-45, 56-33).

Зазначеним рішенням:

- установлено Комунальному підприємству «Відродження» Стахановської міської ради Луганської області повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м.Стаханова у межах, зазначених статтями 24,25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. № 76 «Про затвердження Правил утримання житлових будинків і при будинкових територій» і наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. № 13 «Про затвердження Правил управління будинком, спорудженням, житловим комплексом або комплексом будинків і споруджень», для чого передано КП «Відродження» на баланс всі основні фонди та інші необоротні активи комунальних підприємств: «Жилсервіс №1», «Жилсервіс №2», «Жилсервіс № 3», «Жилсервіс № 4», Жилсервіс № 6», «Жилсервіс № 7», «Жилсервіс № 8», «Жилсервіс № 9», «Жилсервіс № 11»;

- затверджено Статут КП «відродження» Стахановської міської ради Луганської області;

- припинено юридичні особи «Жилсервіс №1», «Жилсервіс №2», «Жилсервіс № 3», «Жилсервіс № 4», Жилсервіс № 6», «Жилсервіс № 7», «Жилсервіс № 8», «Жилсервіс №9», «Жилсервіс № 11» шляхом реорганізації - приєднання їх до комунального підприємства «Жилсервіс» №5»;

- визначено комунальне підприємство «Жилсервіс № 5» правонаступником всіх прав та обов»язків приєднаних до нього комунальних підприємств: «Жилсервіс №1», «Жилсервіс №2», «Жилсервіс № 3», «Жилсервіс № 4», Жилсервіс № 6», «Жилсервіс № 7», «Жилсервіс № 8», «Жилсервіс № 9», «Жилсервіс № 11» (т. 1 а.с.42-45).

Згідно п.2.1 Статуту предметом діяльності КП «Відродження» є обслуговування будинків і територій, діяльність із прибиранням будинків; загальне прибирання будинків інші діяльність.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача -Комунальне підприємство «Жилсервіс №11» юридична особа (ідентифікаційний код 33697993), що підтверджено Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи та Статутом (т. 1 а.с.113-120).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача -Комунальне підприємство «Жилсервіс № 1» юридична особа (ідентифікаційний код 31205222), що підтверджено витягом з ЄДР (т.4 а.с.122-123).

Третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне підприємство «Любакс» юридична особа (ідентифікаційний код 34249979), що підтверджено Витягом з ЄДР, Статутом (т. 3 а.с.42-61, т. 4 а.с.123).

Третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача УЖКХ Стахановської міської ради (ідентифікаційний код 03364091), що підтверджено Випискою з ЄДР та Довідкою із статистики ( т. 1 а.с.152-153).

Рішенням виконкому Стахановської міськради від 12.03.2008р. № 107 затверджено конкурсні умови для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та при будинкових територій та вважати таким, що виконавець цих послуг визначається на цих конкурсних засадах (т. 1 а.с.111-112).

За пунктом 5 Конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008 термін договору на надання послуг для утримання будинків, споруд та прибудинкових територій передбачений на два роки та визначені підстави та умови для його продовження (т.1, а.с.124).

Рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради №412 від 20.08.2008р. за результатами проведення конкурсу з метою визначення виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, ПП "Альтаір" визначено виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17 (т.1, а.с.128).

Рішенням від 07.10.2008 №502 "Про внесення змін в рішення виконкому від 20.05.2008 №250 "Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення" виконавчим комітетом Стахановської міської ради вирішено, зокрема, балансоутримувачу житлового фонду комунальному підприємству "Жилсервіс №11" укласти договір на надання послуг з утримання житлового фонду та прибудинкових територій відповідно до конкурсної пропозиції з виконавцем послуг ПП "Альтаір" (т.1 а.с.129-130).

31.10.2008р. між КП "Жилсервіс №11" (балансоутримувач) та ПП "Альтаір" (виконавець) був укладений Договір №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. п. 1.1, 1.2 якого балансоутримувач доручає виконавцеві виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житлових будинках у житловому фонді комунальної форми власності, згідно Додатку 1 до цього договору, а саме: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, а виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (вичерпний перелік житлово-комунальних послуг - Додаток №2 до договору). Цей перелік визначається та змінюється рішенням виконкому Стахановської міської ради (т.1, а.с.99-102).

Договір набирає чинності з моменту його укладання сторонами і діє до 31.10.2009р. (п. 10.1. договору).

Дія цього договору припиняється при ліквідації однієї зі сторін в разі відсутності правонаступника, а також у випадку створення в усьому переданому житловому фонді об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, про що сторона зобов'язується повідомити в місячний термін після передачі останнього будинку на баланс об'єднанню (п. 10.2. договору).

Якщо жодна з сторін не заявить за місяць до закінчення терміну дії цього договору про своє бажання його розірвати, договір вважається пролонгованим на тих же умовах тільки на один рік (п. 10.4. договору).

13.04.2009р. між КП "Жилсервіс №11" (балансоутримувач) та ПП "Альтаір" (виконавець) був укладений Договір №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. п. 1.1., 1.2. якого балансоутримувач доручає виконавцеві виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житлових будинках у житловому фонді комунальної форми власності, згідно Додатку 1 до цього договору, а саме: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, а виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (вичерпний перелік житлово-комунальних послуг - Додаток №2 до договору) (а.с.12-23 т.1).

Згідно з п. 10.1. договору останній набирає чинності з моменту його укладання сторонами (тобто з 13.04.2009р.) і діє до 13.04.2012р.

Рішенням Стахановської міської ради від 17 лютого 2012 року №446/6: створено комунальне підприємство "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області; установлено комунальному підприємству "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханова у межах зазначених ст. ст. 24, 25 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76 "Про затвердження Правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій" і Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13 "Про затвердження правил управління будинком, спорудженням, житловим комплексом або комплексом будинків і споруджень", для чого вирішено передати КП "Відродження" на баланс всі основні фонди та інші необоротні активи комунальних підприємств: "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11"; затверджено Статут комунального підприємства "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області; вирішено припинити юридичні особи - комунальні підприємства "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11" шляхом реорганізації - приєднання їх до комунального підприємства "Жилсервіс №5"; визначено комунальне підприємство "Жилсервіс №5" правонаступником всіх прав та обов'язків приєднаних до нього комунальних підприємств: "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11"; створені комісії з реорганізації юридичних осіб - комунальних підприємств: "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11", тощо (т.1, а.с.47-50).

На виконання рішення Стахановської міської ради від 17.02.2012 №446/6, відповідно до Наказу Управління комунальної власності та землеустрою №22/1 від 22.06.2012 (т.1, а.с.106 -108), за Актами 1-24 приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, 02.07.2012 передано з балансу КП "Жилсервіс №11" на баланс КП "Відродження" житлові будинки по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19 (т.2, а.с.26-97).

Наказом №17 від 04.07.2012 КП "Відродження" з метою проведення конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, керуючись п.5 постанови КМУ України від 21.07.2005 № 631 "Про затвердження порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг" вирішено оголосити конкурс про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, створено конкурсну комісію, якою в подальшому на своїх засіданнях вирішено затвердити конкурсну документацію та встановлено дату конкурсу - 06.08.2012 (т.2, а.с.126).

04.07.2012р. в газеті "Стахановське знамя" №27 опубліковано інформацію про оголошення КП "Відродження" конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, зокрема, в будинках: по вул. Стаханова - буд. № № 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, тощо, викладені порядок та строк подачі заявок на участь в конкурсі та конкурсних пропозицій, видачі конкурсної документації учасникам, а також зазначено, що конкурсні умови затверджені рішенням виконкому Стахановської міської ради від 12.03.2008р. №107 "Про затвердження конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій" (а.с.129 т.2).

Як вбачається з протоколу № 1 від 06.08.2012р., з конкурсними пропозиціями до конкурсної комісії звернулися ТОВ "Жилбудсервіс №3" та ПП "Любакс" (т.2, а.с.145-147).

15.08.2012р. відбулось засідання конкурсної комісії КП "Відродження" щодо порівняння, оцінки конкурсних пропозицій та вибору переможця, результати якого оформлені протоколом №2 від 15.08.2012р., в якому зазначено, що ТОВ "Жилбудсервіс №3" не підтверджено про можливість почати роботи відразу після визначення його виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та не надано права першочергового прийому працівникам, які працюють на підприємствах, що обслуговують будинки і внаслідок зміни виконавця послуг можуть бути звільнені за скороченням (передбачається п.п. 2.1.4. Конкурсних умов, які затверджені рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради від 12.03.2008р. №107). Окрім цього, дозвіл на роботи з підвищеною небезпекою не дозволяє учаснику здійснювати повний перелік робіт з підвищеною небезпекою, який необхідно здійснювати при наданні послуг з утримання будинків та прибудинкових територій (передбачається п. 2.2. Конкурсних умов). ПП "Любакс" надано усі документи, по яких можна визначити його відповідність кваліфікаційним вимогам (т.2, а.с.148-150, т.3, а.с.1).

Згідно вищезазначеного та керуючись п.25 Постанови Кабінету Міністрів України №631 від 21.07.2005р., комісією визнано учасника конкурсу ТОВ "Жилбудсервіс №3" таким, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, та відхилено його конкурсну пропозицію.

За результатами проведеного конкурсу переможцем процедури конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій по будинкам, які винесені на конкурс, визнано Приватне підприємство "Любакс".

На виконання рішення Стахановської міської ради від 17.02.2012 №446/6, відповідно до наказу Управління комунальної власності та землеустрою №22/1 від 22.06.2012 (т.1, а.с.106 -108), за Актами 1-24 приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, 02.07.2012 передано з балансу КП "Жилсервіс №11" на баланс КП "Відродження" житлові будинки по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. № № 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19 (т.2, а.с.26-97). Зазначені акти приймання - передачі оформлені належним чином та підписані сторонами.

Факт прийняття на баланс КП "Відродження" зазначених будинків підтверджується фінансовими звітами суб'єкта малого підприємництва КП "Відродження" станом на 01.07.2012 (т.4, а.с.161) та станом на 01.10.2012 (т.4, а.с.162), та переліком житлових будинків, що перебувають на балансі КП "Відродження" з відображенням залишкової вартості будинків (т.4, а.с.163-164).

Рішенням Стахановської міської ради № 446/6 від 17.02.2012р. Комунальному підприємству "Відродження" надані повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханов, з переданням йому на баланс, зокрема, основних фондів та інших необоротних активів "Жилсервіс №11", а також припиненням юридичної особи - комунального підприємства "Жилсервіс №11", тому з моменту передання 02.07.2012р. за актами приймання-передачі з балансу КП "Жилсервіс №11" на баланс КП "Відродження" житлових будинків у КП "Жилсервіс №11" припинилися функції та повноваження балансоутримувача вказаного житлового фонду.

Рішенням Стахановської міської ради від 31.05.2012р. № 537/22 вирішено припинити юридичні особи - комунальні підприємства "Жилсервіс № 2", "Жилсервіс № 3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11" шляхом реорганізації - приєднання їх до комунального підприємства "Жилсервіс №1", та визначено КП "Жилсервіс № 1" правонаступником усіх прав та обов'язків приєднаних до нього вищезазначених підприємств.

Крім того, як вбачається з витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 16830743 від 16.07.2013р., та № 16830902 від 16.07.2013р., Комунальне підприємство "Жилсервіс № 11" з 06.06.2012р. в стані припинення за рішенням засновників (т.4, а.с.127-128), і відсутні відомості щодо юридичних осіб, правонаступником яких є Комунальне підприємство "Жилсервіс № 1" (т.4, а.с.122-123), тому на даний момент неможливо встановити перелік прав та обов'язків, що будуть передані КП "Жилсервіс № 11" правонаступнику КП "Жилсервіс № 1" після закінчення реорганізації відповідно до рішення Стахановської міської ради від 31.05.2012 № 537/22.

За таких обставин, позивач звернувся до суду із зазначеним вище позовом до відповідача.

Суть спірних правовідносин полягає у вирішенні питання щодо правомірності проведення конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та при будинкових територій.

Спіні правовідносини регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги», постановою КМУ від 21.07.2005р. № 631 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг» із змінами і доповненнями від 07.11.2012р. № 1025).

Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо) є різновидом житлово-комунальних послуг відповідно до ст. 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

За положеннями ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувачем) є власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.

Статтею 24 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що балансоутримувач має право, зокрема, здійснювати функції утримання на балансі переданого йому за договором з власником майна та управляти ним чи передавати за договором повністю або частково функції управління управителю. Балансоутримувач зобов'язаний укладати договір з власником (співвласниками) на утримання на балансі відповідного майна та утримувати на балансі майно, визначене договором з власником (співвласниками).

Обов'язки балансоутримувача встановлені ст. 24 зазначеного Закону, зокрема, забезпечувати управління майном власними силами або укладати договір з юридичною особою на управління майном, забезпечувати умови для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів відповідно до встановлених стандартів, нормативів, норм та правил; забезпечувати належні експлуатацію та утримання майна, що перебуває на його балансі, для чого він має право, зокрема, визначати порядок утримання, експлуатації та ремонту майна, укладати договори на надання житлово-комунальних послуг.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 27 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" укладання договорів на надання житлово-комунальних послуг згідно з установленим переліком для об'єктів державної або комунальної власності здійснюється за результатами конкурсу. Перелік житлово-комунальних послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, визначає орган місцевого самоврядування.

Організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач або уповноважена ним особа. Організатор конкурсу зобов'язаний оприлюднити конкурсні умови (ч. 3 ст. 27 Закону України "Про жилого-комунальні послуги").

Рішенням Стахановської міської ради № 446/6 від 17.02.2012 року Комунальному підприємству "Відродження" надані повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханов, з переданням йому на баланс, зокрема, основних фондів та інших необоротних активів "Жилсервіс №11", а також припиненням юридичної особи - комунального підприємства "Жилсервіс №11", а відтак з моменту передання 02.07.2012р. за актами приймання-передачі з балансу КП "Жилсервіс №11" на баланс КП "Відродження" житлових будинків по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, у КП "Жилсервіс №11" припинилися функції та повноваження балансоутримувача вказаного житлового фонду.

За таких обставин, після отримання на баланс будинків житлового фонду комунальної власності, відповідачем відповідно до положень чинного законодавства було призначено та проведено конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Порядком проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 N 631 із змінами і доповненнями, внесеними постановами КМУ від 16.11.2011р. № 1173, від 07.11.2012р. № 1025 (далі - Порядок) визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, крім газо - та електропостачання, послуг з вивезення побутових відходів (далі - конкурс), у житлових будинках державної та комунальної власності (далі - житлові будинки).

Згідно п. 2 Порядку організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач житлових будинків або уповноважена ним особа.

Для проведення конкурсу його організатор готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію, зазначену в п. 4 Порядку.

Організатор конкурсу утворює комісію, до складу якої входять представники організатора конкурсу, органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, підприємств житлово-комунального господарства, а також (за їх згодою) представники територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та споживачі, які не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання конкурсних пропозицій дали свою згоду бути членами конкурсної комісії. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу (п.5 Порядку).

Конкурсна комісія опубліковує в засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1, 2, 4, 18 і 19 пункту 4 цього Порядку, а також про способи і місце отримання конкурсної документації, розмір плати за участь у конкурсі (у разі його визначення організатором конкурсу) і перелік житлових будинків та прибудинкових територій (п. 8 Порядку).

Порядок подання документів для участі у конкурсі, проведення конкурсу та визначення переможця врегульовані п.п. 16-31 Порядку.

Згідно з п. п. 29, 30 Порядку конкурсні пропозиції, які не були відхилені з причин, передбачених пунктом 25 цього Порядку, оцінюються конкурсною комісією за критеріями, встановленими у конкурсній документації. Переможцем конкурсу визначається його учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам, може забезпечити надання послуг відповідної якості і конкурсна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні (31 Порядку).

Згідно з ч. 3 ст. 28 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" у разі порушення законодавства при проведенні конкурсу або підписанні договору результати конкурсу та/або договору визнаються недійсними в суді і призначається новий конкурс не пізніше ніж через 10 днів після набрання чинності рішенням суду.

Матеріалами справи підтверджено та не спростовано позивачем, що конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій було проведено КП "Відродження" відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством, на підставі наказу КП "Відродження" від 04.07.2012р., який є чинним, у встановленому законом порядку не оскаржувався.

Крім того, у позивача була можливість після опублікування в газеті "Стахановське знамя" №27 від 04.07.2012р. оголошення про проведення КП "Відродження" конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, звернутись до організатора конкурсу з заявкою, надати конкурсну пропозицію та прийняти участь у конкурсі.

Доводи апелянта стосовно відсутності повноважень у відповідача щодо оголошення та проведення конкурсу колегія суддів не приймає з наступного.

Відповідно до п.31 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключною компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здіснення.

Рішенням Стахановської міської ради від 17 лютого 2012 року №446/6 створено комунальне підприємство "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області якому установлено повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханова у межах зазначених ст. ст. 24, 25 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", яке не визнано не чинним та не скасовано.

Згідно вимог ч. 2 ст. 23 Закону України «Про житлово-комунальні послуги власник має право доручати повністю або частково розпоряджатися та управляти належним йому майном відповідно до закону та договору балансоутримувачу або управителю.

Так, з матеріалів справи вбачається, що між УЖКХ Стахановської міської ради ( замовник за договором) та КП «Відродження» (балансоутримувач за договором) укладений договір № 1 від 30.03.2012р., предметом якого є забезпечення належної експлуатації житлового фонду комунальної форми власності шляхом утримання його на своєму балансі та забезпечення умов надання послуги з, зокрема, управління будинками, послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, які надаються виконавцем за рахунок тарифу, комунальних послуг у порядку встановленому актами законодавства (т.3 а.с. 205-210).

Колегія суддів вважає доводи апелянта про те, що набуття права балансоутримання не дає підстави для автоматичного оголошення конкурсу та визначення переможця на надання послуг з утримання цих будинків, необґрунтованими, оскільки відповідно до ч. 2 Порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач житлових будинків або уповноважена ним особа, а однією з умов проведення конкурсу є включення органом місцевого самоврядування послуги до Переліку житлово-комунальних послуг, право та надання яких виборюється на конкурсних засадах (п. 3 Порядку). Таким чином, не набуття права балансоутримання є підставою для проведення конкурсу, а передбачена у встановленому порядку компетенція та повноваження суб»єкта господарювання з управління житловим фондом.

Крім того, апелянт вважає, що судом безпідставно не прийнято посилання позивача на наявність Договору № 1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій від 13.04.2009р., укладеного між КП «Жилсервіс № 11» та ПП «Альтаір». Позивач після 13.04.2012р. продовжував виконувати свої зобов»язання з надання послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій відповідно до умов договору № 1 від 13.04.2009р.

Колегія суддів погоджується з позицією суду про відхилення посилання позивача на наявність договору № 1 від 13.04.2009р. як на підставу для задоволення позовних вимог, оскільки позивачем не доведено, а з договору №1 від 13.04.2009 не вбачається його укладення за результатами проведення конкурсу, що суперечить приписам ст. 27 Закону України "Про жилого-комунальні послуги" та п.1 рішення виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008.

Термін дії цього договору обумовлений сторонами в п.10.1 договору, з 13.04.2009р. до 13.04.2012р. (тобто три роки), що не відповідає положенням п.5 Конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008р., згідно з яким визначено дворічний термін дії договору на надання послуг для утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та викладені конкретні підстави та умови для його продовження.

Крім того, договірні відносини між КП "Жилсервіс №11" та ПП "Альтаір" виникли з 31.10.2008 на підставі конкурсного договору № 1 від 31.10.2008р. "На виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій". Договір № 1 від 13.04.2009р. "На виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" був укладений в період дії договору № 1 від 31.10.2008р., термін якого визначався до 31.10.2009р. і який не був розірваний.

Колегія суддів зазначає, що місцевим господарським судом при прийнятті оскаржуваного рішення були враховані вказівки, які містилися в постанови касаційної інстанції згідно вимог ст.111-12 ГПК України.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення відповідає нормами матеріального та процесуального права, ґрунтується на всебічному, повному і об»єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, а відтак підстав для задоволення апеляційної скарги немає.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.

Керуючись статями 33, 34, 43, 49, 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Альтаір" м.Стаханов Луганської області на рішення господарського суду Луганської області від 28.08.2013р. у справі № 10н/5014/2118/2012 залишити без задоволення, а рішення господарського суду Луганської області від 28.08.2013р. у справі № 10н/5014/2118/2012 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.

Головуючий О.О.Радіонова

Судді І.В.Зубченко

О.А.Марченко

Надр.9 прим:1 -у справу; 1-позивачу; 1 -відповідачу; 4-третім особам, 1 -ДАГС; 1-ГС Луганск. обл.

Дата ухвалення рішення24.10.2013
Оприлюднено25.10.2013
Номер документу34333329
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10н/5014/2118/2012

Постанова від 24.10.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 20.09.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Радіонова О.О.

Рішення від 28.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 23.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 09.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Постанова від 29.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 30.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 22.03.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні