Рішення
від 28.08.2013 по справі 10н/5014/2118/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

28 серпня 2013 року Справа № 10н/5014/2118/2012

Провадження №3н/913/1690/13

За позовом Приватного підприємства "Альтаір", м. Стаханов Луганської області

до відповідача Комунального підприємства "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області, м. Стаханов Луганської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне підприємство "Жилсервіс №11", м. Стаханов Луганської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне підприємство "Жилсервіс №1", м. Стаханов Луганської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватне підприємство "ЛЮБАКС", м. Стаханов Луганської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - УЖКГ Стахановської міської ради м. Стаханов Луганської області

про визнання недійсним рішення щодо визначення переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій

суддя Секірський А.В.

секретар судового засідання Якунін О.В.

У засіданні брали участь:

від позивача: Носаль М.В., директор, витяг з наказу № 102-к від 13.04.2009;

Нестеренко Ю.М. , довіреність № 7 від 29.08.2012;

від відповідача: не прибув ;

від 3-ої особи КП "Жилсервіс № 11": Суховєєва Н.Є., довіреність № б/н від 01.10.2012;

від 3-ої особи КП "Жилсервіс № 1": не прибув,

від 3-ої особи ПП "ЛЮБАКС": Омельян С.А., довіреність № 57 від 18.03.2013;

від 3-ої особи УЖКГ Стаханівської міської ради - Роман О.М., довіреність № 15/103-1171 від 27.08.2013.

Відповідно до ст. 81-1 ГПК України за ініціативою суду здійснювалась фіксація судового процесу за допомогою звукозаписувального пристрою,

в с т а н о в и в:

Обставини справи: Приватне підприємство "Альтаір" (далі - Позивач або ПП «Альтаір») звернувся з позовом до Комунального підприємства "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області (далі - Відповідач або КП «Відродження») про визнання недійсним рішення конкурсної комісії, утвореної Комунальним підприємством "Відродження" Стаханівської міської ради Луганської області щодо визначення Приватного підприємства "ЛЮБАКС" (далі - третя особа 3 або ПП «ЛЮБАКС») переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова в будинках: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, яке оформлено протоколом №2 проведення конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова від 15.08.2012.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що він на підставі Договору №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 13.04.2009, укладеного між ПП "Альтаір" та КП "Жилсервіс №11", є виконавцем послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова в будинках: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17. У зв'язку з тим, що дію Договору №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 13.04.2009 було продовжено до 13.04.2013 у КП "Відродження" були відсутні підстави для оголошення конкурсу та визначення переможця на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій міста Стаханова у вищезазначених будинках.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 21.08.2012 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, залучено Комунальне підприємство "Жилсервіс №11" (далі - третя особа 1 або КП «Жилсервіс № 11»); в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, залучено Приватне підприємство "ЛЮБАКС" (далі - третя особа 3 або ПП «ЛЮБАКС») (а.с.1-2 т.1).

Ухвалою господарського суду Луганської області від 11.10.2012 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача допущено УЖКГ Стахановської міської ради (далі - третя особа 4 або УЖКГ Стахановської міської ради) (а.с.140 т.1).

Ухвалою господарського суду Луганської області від 09.07.2013 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Комунальне підприємство «Жилсервіс № 1») (далі - третя особа 3 або КП «Жилсервіс № 1»).

Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги в повному обсязі, дали пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві. Також надали письмові пояснення на відзив відповідача від 04.10.2012 (а.с.91-93 т.1), заперечення на відзив третіх осіб від 13.12.2012 (а.с.106-107 т.2), пояснення від 14.01.2013 (а.с.121-122 т.2), від 23.07.2013 (а.с.130- 133 т.4),

Представник відповідача в судове засідання не прибув, надав письмові пояснення від 03.09.2012 (а.с.40 т.1), пояснення з питань пролонгації договору на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій від 31.10.2008 (а.с.15 т.2), відзиві на позовну заяву від 10.07.2013 (а.с.116-117 т.4).

Представник третьої особи 1 КП «Жилсервіс №11» надав письмові відзиви на позовну заяву від 04.10.2012 (а.с.97-98 т.1), від 22.20.2012 (а.с.141-142 т.1), від 09.07.2013 (а.с.102-103 т.4), в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи 2 КП «Жилсервіс №1» в судове засідання не прибув.

Представник третьої особи 3 ПП «ЛЮБАКС» надав письмові відзиви від 04.10.2012 (а.с.83 т.1), від 04.07.2013 (а.с.16 т.4), в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи 4 УЖКГ Стахановської міської ради надав письмові пояснення від 04.10.2012 (а.с.122-123 т.1), відзиви на позовну заяву від 22.10.2012 (а.с.145-146 т.1), від 09.07.2013 (а.с.107-108 т.4).

Розглянувши матеріали справи, надані сторонами докази, вислухавши присутніх в судових засіданнях представників сторін, суд встановив такі фактичні обставини.

Рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради №412 від 20.08.2008 за результатами проведення конкурсу з метою визначення виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, ПП «Альтаір» визначено виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17 (а.с.128 т.1).

Рішенням від 07.10.2008 №502 «Про внесення змін в рішення виконкому від 20.05.2008 №250 «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення» виконавчим комітетом Стахановської міської ради вирішено, зокрема, балансоутримувачу житлового фонду комунальному підприємству «Жилсервіс №11» укласти договір на надання послуг з утримання житлового фонду та прибудинкових територій відповідно до конкурсної пропозиції з виконавцем послуг ПП «Альтаір» (а.с.129-130 т.1).

За пунктом 5 конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008 (а.с.124 т.1), термін договору на надання послуг для утримання будинків, споруд та прибудинкових територій передбачений на два роки та визначені підстави та умови для його продовження.

31.10.2008 між КП "Жилсервіс №11" (балансоутримувач) та ПП "Альтаір" (виконавець) був укладений Договір №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. п. 1.1, 1.2 якого балансоутримувач доручає виконавцеві виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житлових будинках у житловому фонді комунальної форми власності, згідно Додатку 1 до цього договору, а саме: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, а виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (вичерпний перелік житлово-комунальних послуг - Додаток №2 до договору). Цей перелік визначається та змінюється рішенням виконкому Стахановської міської ради (а.с.99-102 т.1).

Договір набирає чинності з моменту його укладання сторонами і діє до 31.10.2009р. (п. 10.1. договору).

Дія цього договору припиняється при ліквідації однієї зі сторін в разі відсутності правонаступника, а також у випадку створення в усьому переданому житловому фонді об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, про що сторона зобов'язується повідомити в місячний термін після передачі останнього будинку на баланс об'єднанню (п. 10.2. договору).

Якщо жодна з сторін не заявить за місяць до закінчення терміну дії цього договору про своє бажання його розірвати, договір вважається пролонгованим на тих же умовах тільки на один рік (п. 10.4. договору).

13.04.2009 на аналогічних умовах між КП «Жилсервіс №11» (балансоутримувач) та ПП "Альтаір" (виконавець) був укладений Договір №1 на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. п. 1.1., 1.2. якого балансоутримувач доручає виконавцеві виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житлових будинках у житловому фонді комунальної форми власності, згідно Додатку 1 до цього договору, а саме: вул. 60 років Жовтня - 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19; вул. 70 років Жовтня - 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15; вул. Стаханова - 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, а виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (вичерпний перелік житлово-комунальних послуг - Додаток №2 до договору) (а.с.12-23 т.1).

Згідно з п. 10.1. договору останній набирає чинності з моменту його укладання сторонами (тобто з 13.04.2009р.) і діє до 13.04.2012р.

Рішенням Стахановської міської ради від 17 лютого 2012 року №446/6: створено комунальне підприємство "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області; установлено комунальному підприємству "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханова у межах зазначених ст. ст. 24, 25 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76 "Про затвердження Правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій" і Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13 "Про затвердження правил управління будинком, спорудженням, житловим комплексом або комплексом будинків і споруджень", для чого вирішено передати КП "Відродження" на баланс всі основні фонди та інші необоротні активи комунальних підприємств: "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11"; затверджено Статут комунального підприємства "Відродження" Стахановської міської ради Луганської області; вирішено припинити юридичні особи - комунальні підприємства "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11" шляхом реорганізації - приєднання їх до комунального підприємства "Жилсервіс №5"; визначено комунальне підприємство "Жилсервіс №5" правонаступником всіх прав та обов'язків приєднаних до нього комунальних підприємств: "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11"; створені комісії з реорганізації юридичних осіб - комунальних підприємств: "Жилсервіс №1", "Жилсервіс №2", "Жилсервіс №3", "Жилсервіс №4", "Жилсервіс №6", "Жилсервіс №7", "Жилсервіс №8", "Жилсервіс №9", "Жилсервіс №11", тощо (а.с.47-50 т.1).

На виконання рішення Стахановської міської ради від 17.02.2012 №446/6, відповідно до Наказу Управління комунальної власності та землеустрою №22/1 від 22.06.2012 (а.с.106 -108 т.1), за Актами 1-24 приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, 02.07.2012 передано з балансу КП «Жилсервіс №11» на баланс КП «Відродження» житлові будинки по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19 (а.с.26-97 т.2).

Наказом №17 від 04.07.2012 КП "Відродження" з метою проведення конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, керуючись п.5 постанови КМУ України від 21.07.2005 № 631 «Про затвердження порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг» вирішено оголосити конкурс про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, створено конкурсну комісію, якою в подальшому на своїх засіданнях вирішено затвердити конкурсну документацію та встановлено дату конкурсу - 06.08.2012 (а.с.126 т.2).

04.07.2012 в газеті «Стахановське знамя» №27 опубліковано інформацію про оголошення КП «Відродження» конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, зокрема, в будинках: по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, тощо, викладені порядок та строк подачі заявок на участь в конкурсі та конкурсних пропозицій, видачі конкурсної документації учасникам, а також зазначено, що конкурсні умови затверджені рішенням виконкому Стахановської міської ради від 12.03.2008р. №107 «Про затвердження конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій» (а.с.129 т.2).

Як вбачається з протоколу № 1 від 06.08.2012, з конкурсними пропозиціями до конкурсної комісії звернулися ТОВ «Жилбудсервіс №3» та ПП «Любакс» (а.с.145-147 т.2).

15.08.2012 відбулось засідання конкурсної комісії КП "Відродження" щодо порівняння, оцінки конкурсних пропозицій та вибору переможця, результати якого оформлені протоколом №2 від 15.08.2012, в якому зазначено, що ТОВ «Жилбудсервіс №3» не підтверджено про можливість почати роботи відразу після визначення його виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та не надано права першочергового прийому працівникам, які працюють на підприємствах, що обслуговують будинки і в наслідок зміни виконавця послуг можуть бути звільнені за скороченням (передбачається п.п. 2.1.4. Конкурсних умов, які затверджені рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради від 12.03.2008р. №107). Окрім цього, дозвіл на роботи з підвищеною небезпекою не дозволяє учаснику здійснювати повний перелік робіт з підвищеною небезпекою, який необхідно здійснювати при наданні послуг з утримання будинків та прибудинкових територій (передбачається п. 2.2. Конкурсних умов). ПП «Любакс» надано усі документи, по яких можна визначити його відповідність кваліфікаційним вимогам (а.с.148-150 т.2, а.с.1 т.3).

Згідно вищезазначеного та керуючись п.25 постанови Кабінету Міністрів України №631 комісією визнано учасника конкурсу ТОВ «Жилбудсервіс №3» таким, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, та відхилено його конкурсну пропозицію.

За результатами проведеного конкурсу переможцем процедури конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій по будинкам, які винесені на конкурс, визнано Приватне підприємство «Любакс».

Рішенням господарського суду Луганської області від 14.01.2013, у справі № 10н/5014/2118/2012 за позовом ПП "Альтаір" до КП "Відродження" про визнання недійсним рішення щодо визначення переможцем конкурсу на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, відмовлено у повному обсязі (а.с.145-147 т.3).

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 19.03.2013 у справі №10н/5014/2118/2012 рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013 залишено без змін (а.с.196-200 т.3).

Постановою Вищого господарського суду України від 29.05.2013 у справі №10н/5014/2118/2012 рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013 та постанова Донецького апеляційного господарського суду від 19.03.2013 скасовані, справу направлено на новий розгляд до господарського суду Луганської області (а.с.240-243 т.3).

Дослідивши обставини справи, надані матеріали, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступних підстав.

У відповідності з приписами ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Згідно ст. 4-3 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

На підставі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

З метою забезпечення належного утримання та ефективної експлуатації житлового фонду комунальної форми власності, впровадження у сфері цієї господарської діяльності конкурентних засад, на підставі ст. 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та керуючись п.п. 1 п. а) ч. 1 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008 затверджені конкурсні умови для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та вирішено вважати, що виконавець цих послуг визначається на цих конкурсних засадах.

Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо) є різновидом житлово-комунальних послуг відповідно до ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

За положеннями ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувачем) є власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.

Обов'язки балансоутримувача встановлені ст. 24 зазначеного закону, зокрема, забезпечувати управління майном власними силами або укладати договір з юридичною особою на управління майном, забезпечувати умови для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів відповідно до встановлених стандартів, нормативів, норм та правил; забезпечувати належні експлуатацію та утримання майна, що перебуває на його балансі, для чого він має право, зокрема, визначати порядок утримання, експлуатації та ремонту майна, укладати договори на надання житлово-комунальних послуг.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 27 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» укладання договорів на надання житлово-комунальних послуг згідно з установленим переліком для об'єктів державної або комунальної власності здійснюється за результатами конкурсу. Перелік житлово-комунальних послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, визначає орган місцевого самоврядування.

Організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач або уповноважена ним особа. Організатор конкурсу зобов'язаний оприлюднити конкурсні умови (ч. 3 ст. 27 Закону України «Про жилого-комунальні послуги»).

Рішенням Стахановської міської ради № 446/6 від 17.02.2012 Комунальному підприємству «Відродження» надані повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханов, з переданням йому на баланс, зокрема, основних фондів та інших необоротних активів «Жилсервіс №11», а також припиненням юридичної особи - комунального підприємства «Жилсервіс №11», тому з моменту передання 02.07.2012 за актами приймання-передачі з балансу КП «Жилсервіс №11» на баланс КП «Відродження» житлових будинків по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, у КП «Жилсервіс №11» припинилися функції та повноваження балансоутримувача вказаного житлового фонду.

Посилання позивача щодо можливості виконання зобов'язань за означеним договором комунальним підприємством «Відродження» на підставі п. 1 ч. 1 ст. 512 Цивільного кодексу України є необґрунтованим, оскільки матеріали справи не містять доказів укладення між КП «Жилсервіс №11» та КП «Відродження» договору про передання прав за правочином (відступлення права вимоги).

За таких обставин, після отримання на баланс будинків житлового фонду комунальної власності, відповідачем відповідно до положень чинного законодавства було призначено та проведено конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Порядком проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 N 631 (далі - Порядок) визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, крім газо- та електропостачання, послуг з вивезення побутових відходів (далі - конкурс), у житлових будинках державної та комунальної власності (далі - житлові будинки).

Згідно п. 2 Порядку, організатором конкурсу є власник чи балансоутримувач житлових будинків або уповноважена ним особа.

Для проведення конкурсу його організатор готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію, зазначену в п. 4 Порядку.

Організатор конкурсу утворює комісію, до складу якої входять представники організатора конкурсу, органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, підприємств житлово-комунального господарства, а також (за їх згодою) представники територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та споживачі, які не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання конкурсних пропозицій дали свою згоду бути членами конкурсної комісії. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу (п.5 Порядку).

Конкурсна комісія опубліковує в засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1, 2, 4, 18 і 19 пункту 4 цього Порядку, а також про способи і місце отримання конкурсної документації, розмір плати за участь у конкурсі (у разі його визначення організатором конкурсу) і перелік житлових будинків та прибудинкових територій (п. 8 Порядку).

Порядок подання документів для участі у конкурсі, проведення конкурсу та визначення переможця врегульовані п.п. 16-31 Порядку.

Згідно з п. п. 29, 30 Порядку конкурсні пропозиції, які не були відхилені з причин, передбачених пунктом 25 цього Порядку, оцінюються конкурсною комісією за критеріями, встановленими у конкурсній документації. Переможцем конкурсу визначається його учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам, може забезпечити надання послуг відповідної якості і конкурсна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні (31 Порядку).

Згідно з ч. 3 ст. 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення законодавства при проведенні конкурсу або підписанні договору результати конкурсу та/або договору визнаються недійсними в суді і призначається новий конкурс не пізніше ніж через 10 днів після набрання чинності рішенням суду.

Матеріали справи свідчать, що конкурс для визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій було проведено КП «Відродження» відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством, на підставі наказу КП «Відродження» від 04.07.2012, який є чинним, у встановленому законом порядку не оскаржувався.

Крім того, ПП «Альтаір» не було позбавлено можливості після опублікування в газеті «Стахановське знамя» №27 від 04.07.2012 оголошення про проведення КП «Відродження» конкурсу для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, звернутись до організатора конкурсу з заявкою, надати конкурсну пропозицію та прийняти участь у конкурсі.

Як зазначалося вище, постановою Вищого господарського суду України від 29.05.2013 у справі №10н/5014/2118/2012 рішення господарського суду Луганської області від 14.01.2013 та постанова Донецького апеляційного господарського суду від 19.03.2013 скасовані, справу направлено на новий розгляд до господарського суду Луганської області (а.с.240-243 т.3).

При скасуванні судових рішень суд касаційної інстанції зазначив, що «господарські суди попередніх інстанцій при розгляді справи не з'ясували та достеменно не встановили, чи передало КП "Жилсервіс №11" з свого балансу на баланс КП "Відродження" за актами приймання-передачі житлові будинки по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19, а також чи прийняті вони на баланс КП "Відродження" та які права і обов'язки передано КП "Жилсервіс №5", як правонаступнику КП "Жилсервіс №11".

Також суд касаційної інстанції зазначив, що господарські суди достеменно не встановили, чи повідомлялось ПП «Альтаїр» в місячний термін до закінчення дії договору про розірвання договору, як це передбачено п. 10.4 договору від 13.04.2009 та про припинення діяльності КП «Жилсервіс № 11» і передачу житлових будинків на баланс КП «Відродження», оскільки відповідно ст. 598 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.

Статтею 24 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що балансоутримувач має право, зокрема, здійснювати функції утримання на балансі переданого йому за договором з власником майна та управляти ним чи передавати за договором повністю або частково функції управління управителю. Балансоутримувач зобов'язаний укладати договір з власником (співвласниками) на утримання на балансі відповідного майна та утримувати на балансі майно, визначене договором з власником (співвласниками).

Однак, господарські суди не надали цьому належної правової оцінки та не дослідили, чи укладався договір на виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій між власником будинків - територіальною громадою м. Стаханова в особі Стаханівської міської ради і КП "Відродження".

В ході нового розгляду справи судом встановлено, зокрема, що на виконання рішення Стахановської міської ради від 17.02.2012 №446/6, відповідно до Наказу Управління комунальної власності та землеустрою №22/1 від 22.06.2012 (а.с.106 -108 т.1), за Актами 1-24 приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, 02.07.2012 передано з балансу КП «Жилсервіс №11» на баланс КП «Відродження» житлові будинки по вул. Стаханова - буд. №№ 1, 1-а, 3, 3-а, 5, 7, 8, 15, 17, по вул. 70 років Жовтня - буд. №№ 1, 3, 5, 7, 11, 13, 15, по вул. 60 років Жовтня - буд. 7, 9, 9-а, 11, 13, 15-а, 17-а, 19 (а.с.26-97 т.2). Зазначені акти приймання - передачі оформлені належним чином та підписані сторонами.

Факт прийняття на баланс КП «Відродження» зазначених будинків підтверджується фінансовими звітами суб'єкта малого підприємництва КП «Відродження» станом на 01.07.2012 (а.с.161 т.4) та станом на 01.10.2012 (а.с.162 т.4), та переліком житлових будинків, що перебувають на балансі КП «Відродження» з відображенням залишкової вартості будинків (а.с.163-164 т.4).

Рішенням Стахановської міської ради № 446/6 від 17.02.2012 Комунальному підприємству «Відродження» надані повноваження з управління житловим фондом, що є власністю територіальної громади м. Стаханов, з переданням йому на баланс, зокрема, основних фондів та інших необоротних активів «Жилсервіс №11», а також припиненням юридичної особи - комунального підприємства «Жилсервіс №11» , тому з моменту передання 02.07.2012 за актами приймання-передачі з балансу КП «Жилсервіс №11» на баланс КП «Відродження» житлових будинків у КП «Жилсервіс №11» припинилися функції та повноваження балансоутримувача вказаного житлового фонду.

Рішенням Стахановської міської ради від 31.05.2012 № 537/22 вирішено припинити юридичні особи - комунальні підприємства «Жилсервіс № 2», «Жилсервіс № 3», «Жилсервіс №4», «Жилсервіс №6», «Жилсервіс №7», «Жилсервіс №8», «Жилсервіс №9», «Жилсервіс №11» шляхом реорганізації - приєднання їх до комунального підприємства «Жилсервіс №1», та визначено КП «Жилсервіс № 1» правонаступником усіх прав та обов'язків приєднаних до нього вищезазначених підприємств.

Крім того, як вбачається з витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 16830743 від 16.07.2013, та № 16830902 від 16.07.2013, Комунальне підприємство «Жилсервіс № 11» з 06.06.2012 в стані припинення за рішенням засновників (а.с.127-128 т.4), і відсутні відомості щодо юридичних осіб, правонаступником яких є Комунальне підприємство «Жилсервіс № 1» (а.с.122-123 т.4), тому на даний момент неможливо встановити перелік прав та обов'язків, що будуть передані КП «Жилсервіс № 11» правонаступнику КП «Жилсервіс № 1» після закінчення реорганізації відповідно до рішення Стахановської міської ради від 31.05.2012 № 537/22.

Що стосується питання, чи повідомлялось ПП «Альтаїр» в місячний термін до закінчення дії договору про розірвання договору, як це передбачено п. 10.4 договору від 13.04.2009 та про припинення діяльності КП «Жилсервіс № 11» і передачу житлових будинків на баланс КП «Відродження», суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Суд не приймає посилання позивача на наявність договору № 1 від 13.04.2009 як на підставу для задоволення позовних вимог, оскільки позивачем не доведено, а з договору №1 від 13.04.2009 не вбачається його укладення за результатами проведення конкурсу, що суперечить приписам ст. 27 Закону України «Про жилого-комунальні послуги» та п.1 рішення виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008.

Термін дії цього договору обумовлений сторонами в п.10.1., з 13.04.2009 до 13.04.2012 (тобто три роки), що не відповідає положенням п.5 Конкурсних умов для визначення виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджених рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради № 107 від 12.03.2008, згідно з яким визначено дворічний термін дії договору на надання послуг для утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, та викладені конкретні підстави та умови для його продовження.

Крім того, як зазначено КП «Жилсервіс № 11» у відзивах на позовну заяву, договірні відносини між КП «Жилсервіс №11» та ПП «Альтаір» виникли з 31.10.2008 на підставі конкурсного договору № 1 від 31.10.2008 «На виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій». Договір № 1 від 13.04.2009 «На виконання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» не має законної сили, оскільки при його підписанні сторони не врахували те, що договір № 1 від 31.10.2008, термін дії якого - до 31.10.2009, не був розірваний.

Що стосується питання дотримання сторонами вимог ст.24 Закону України «Про житлово - комунальні послуги», слід зазначити, що згідно ст.169 Цивільного кодексу України, територіальна громада діє у цивільних відносинах через свої комунальні підприємства. Територіальна громада Стахановської міської ради з метою реалізації свого права на управління власним житловим фондом, керуючись п.31 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» уповноважила комунальне підприємство «Відродження» на управління вищезазначеним житловим фондом.

На виконання ст.24 Закону України «Про житлово - комунальні послуги», відповідно до якої балансоутримувач зобов'язаний укладати договір з власником (співвласниками) на утримання на балансі відповідного майна та утримувати на балансі майно, визначене договором з власником (співвласниками), та рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради від 17.02.2012 № 446/6, між КП «Відродження» та УЖКГ Стахановської міської ради було укладено договір від 30.03.2012 № 1, за умовами якого відповідачеві на баланс було передане відповідне майно, в тому числі майно, яке перебувало на балансі комунального підприємства «Жилсервіс № 11» (а.с.105-107 т.4).

З огляду на наведене, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з віднесенням судових витрат на позивача у відповідності з приписами ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 33, 34, 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1. У задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення суду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання.

Дата складення та підписання повного рішення - 02.09.2013.

Суддя А.В. Секірський

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення28.08.2013
Оприлюднено03.09.2013
Номер документу33229080
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10н/5014/2118/2012

Постанова від 24.10.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Радіонова О.О.

Ухвала від 20.09.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Радіонова О.О.

Рішення від 28.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 23.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 09.07.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Постанова від 29.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Ухвала від 30.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Божок В.С.

Постанова від 22.03.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні