Постанова
від 11.12.2006 по справі 3/303
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/303

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

 "11" грудня 2006 р. Справа №  3/303

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Н.В. Болгар розглянув у  судовому засіданні 11.12.06 о 13:45  адміністративну справу № 3/303

за позовом: Приватного підприємства "Конатівс";  

до відповідача: Управління Пенсійного фонду України в Вільшанському районі Кіровоградської області;     

про визнання нечинними рішення № 125 від 27.07.06 та вимоги про сплату боргу № Ю-74 від 27.07.06 на суму 6 439 грн. 50 коп.,   

за участю:

секретаря судового засідання Маринич Т.П.;

представників

позивача - директора Іванова М.К.;

позивача - адвоката Павліченка О.І., довіреність № 15 від 12.09.06;

відповідача - завідуючого юридичним сектором головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області Воронюк Є.Ю., довіреність № 928/07-28 від 10.10.06;

відповідача - головного спеціаліста-юрисконсульта Драганової Н.О., довіреність № 516/07-28 від 19.06.06.

Приватне підприємство "Конатівс" (далі по тексту - ПП "Конатівс") звернулося до господарського суду з позовною заявою, у якій просить скасувати рішення № 125 від 27.07.06 та вимогу про сплату боргу № Ю-74 від 27.07.06 управління Пенсійного фонду України в Вільшанському районі Кіровоградської області (далі по тексту - управління ПФУ в Вільшансьому районі) про нарахування 5559 грн. 58 коп. недоїмки по страхових внесках на обов'язкове державне пенсійне страхування, 641 грн. 71 коп. фінансових санкцій (штрафу), 238 грн. 21 коп. пені з тих підстав, що він  є платником єдиного податку і збір на обов'язкове пенсійне страхування сплачує згідно Указу Президента України від 03.07.1998 р. "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва, а не на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування".

Відповідач проти задоволення вимог заперечує, посилаючись на те, що Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування"   є спеціальним законом з питань загальнообов'язкового державного соціального страхування, який регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового  державного пенсійного страхування, і страхові внески до солідарної системи роботодавцем нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників та у розмірі страхових внесків; законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнень їх від сплати; Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва"  є нормативним актом, який поширює дію на податкові правовідносини; страхові внески не включаються до складу податків (інших обов'язкових платежів), що складають систему оподаткування, і на такі внески не поширюються норми податкового законодавства; з урахуванням терміну дії Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" посилання на такий закон у позовній заяві є безпідставним; позивач у щомісячній звітності не вказував нарахування і не пред'являв підтвердження сплати єдиного податку для зменшення суми оплати нарахованих пенсійних внесків, порушуючи цим порядок нарахування, правильності складання розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплати страхових внесків.

При розгляді матеріалів справи, заслуховуванні пояснень представників позивача, які наполягають на задоволенні позову, та представників відповідача, які проти задоволення позовних вимог заперечують, господарський суд встановив наступне:

Уповноваженими управлінням ПФУ в Вільшанському районі особами 11.07.06 проводилася позапланова перевірка правильності обчислення, повноти нарахування та своєчасності сплати сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ПП "Конатівс" за період з 01.01.06 по 01.07.06, за результатами якої складений акт № 15 від 19.07.06.

За даними перевірки встановлено, що ПП "Конатівс" не нараховувало і не сплачувало на фонд оплати праці страхові внески за ставкою 31,8 проценти, тому заборгованість по платежах становить 6 439 грн. 50 коп., з яких  5 559 грн. 58 коп. - недоїмка по страхових внесках, 641 грн. 71 коп. - штраф, 238 грн. 21 коп. - пеня.

Управлінням ПФУ в Вільшанському районі прийнято рішення № 125 від 27.07.06 про застосування до ПП "Конатівс" на підставі п. 4 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"  фінансових санкцій у сумі 641 грн. 71 коп. та надіслало останньому вимогу № Ю 74 від 27.07.06 про сплату боргу у сумі 6 439 грн. 50 коп., у тому числі 5 559 грн. 58 коп., 641 грн. 71 коп. штрафу, 238 грн. 21 коп. пені.

Позивач із такими нарахуваннями не погодився і оскаржив рішення та вимогу як рішення суб'єкта владних повноважень до господарського суду в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з п. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації,  об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

ПП "Конатівс" є  платником єдиного податку за ставкою 10 відсотків, про що свідчить Свідоцтво про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою серії А № 679549 від 26.01.06, видане органом Державної податкової служби.

Відповідно до ч. ч. 3, 6 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03.07.1998 р. № 727/98 суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок не є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; відділення державного казначейства України наступного дня після надходження коштів єдиного податку від суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, який перейшов на спрощену систему оподаткування, перераховують до Пенсійного фонду України 42 відсотки таких коштів.

Частиною 4 Перехідних положень Конституції України передбачено, що Президент України протягом трьох років після набуття чинності Конституцією України має право видавати схвалені Кабінетом Міністрів України і скріплені підписом Прем'єр-міністра України укази з економічних питань, не врегульованих законами, з одночасним поданням відповідного законопроекту до Верховної Ради України в порядку, встановленому ст. 93 Конституції України.

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування входить до переліку податків і зборів (обов'язкових платежів), зазначеного у ст. 14 Закону України "Про систему оподаткування, тобто  саме платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування як складової частини системи оподаткування не були платники єдиного податку за Указом Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва".

З 01.01.04 набрав чинності Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пунктом 15 Прикінцевих положень якого передбачено, що до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону.

Статтею 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнодержавного пенсійного страхування; дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Виключно названим Законом визначаються принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, кола осіб, які підлягають загальнодержавному пенсійному страхуванню, платники страхових внесків, їх права та обов'язки, порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, про що  вказано у ч. 2 ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" регулює порядок сплати страхових внесків, тобто коштів відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно з законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Статтею 18 Закону встановлено, що розмір страхових внесків  встановлює Верховна Рада України; страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом; страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування, на ці внески не поширюється податкове законодавство; страхові внески не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів; законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Виходячи з викладеного страхові внески не є тим збором на обов'язкове державне пенсійне страхування, від сплати якого як складової частини системи оподаткування звільнені платники єдиного податку.   

Згідно з п. 1 ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" фізичні та юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності (включаючи тих, які обрали особливий спосіб оподаткування) є страхувальниками для фізичних осіб, що працюють у них на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, а згідно зі ст. 15 - платниками страхових внесків.

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у листі від 31.07.06 № 5560 зазначив, що Пенсійний фонд України у листі віл 01.06.05 № 6320/04, погодженому з Радою підприємців України при Кабінеті Міністрів України, надав роз'яснення щодо порядку сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування суб'єктами спрощеного оподаткування , і оскільки не внесено змін до законодавства щодо спрощеної системи оподаткування суб'єктів мало підприємництва, на 2006 рік зберігається порядок сплати страхових внесків, визначений у листі Пенсійного фонду України.

У листі Пенсійного фонду України від 01.06.05 № 6320/04 визначено, що з метою уникнення надмірної сплати страхових внесків за найманих працівників платниками єдиного податку (у зв'язку із одночасною дією Закону (1058-15) та Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва") сума коштів. що спрямовується до Пенсійного фонду у вигляді частини ставки єдиного податку у 2004 році, зараховувалася в рахунок сплати страхових внесків; даний порядок сплати та зарахування відновлено з 31.03.05 Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України"; за період з 1 січня по 30 березня 2005 року платники (юридичні та фізичні особи), які обрали особливий спосіб оподаткування згідно зі ст. 45 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" зобов'язані сплатити до Пенсійного фонду у повному обсязі страхові внески із заробітної плати своїх найманих працівників; при цьому частина єдиного податку за березень 2005 року, що надійшла від Держказначейства до Фонду, зараховується в рахунок платежів за березень, або попередніх місяців з урахуванням граничних термінів сплати.  

Виходячи із викладеного ПП "Конатів" є платником страхового внеску до Пенсійного фонду за ставкою 31,8 проценти, однак, при розрахунку суми такого страхового внеску органом Пенсійного фонду України, який веде облік, при розрахунку сум страхових внесків повинні враховуватися суми, сплачені суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою до Пенсійного фонду України, у складі єдиного податку - 42 проценти.

При розрахунку сум недоїмки, фінансових санкцій, пені, управлінням ПФУ в Вільшанському районі сплачені позивачем за період, за який здійснювалася перевірки, суми єдиного податку, суми, включені до складу єдиного податку як відрахування до Пенсійного фонду України, враховані не були.

За час судового провадження відповідачем не складений розрахунок сум, які підлягають сплаті позивачем з урахуванням доказів - платіжних доручень, наданих в підтвердження сплати сум єдиного податку. Господарський суд не має підстав для здійснення такого перерахунку самостійно.

Суми, зазначені у рішенні та вимозі від 27.07.06 не є тими сумами, які дійсно зобов'язане сплатити ПП "Конатівс".

Відповідно до ч. ч. 3, 14 ст. 106 Закону України № 1058 вимога про сплату недоїмки та рішення органу пенсійного фонду є виконавчими документами.

Сума 641 грн. 71 коп. фінансових санкцій включена управлінням ПФУ в Вільшанському районі і до рішення № 121 від 27.07.06, і до вимоги № Ю 74 від 27.07.06.

Виходячи із норм ч. ч. 2, 3, 14 ст. 106 названого Закону до вимоги має включатися сума недоїмки - суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, рішення - нараховані суми пені або  накладеного штрафу, які стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій; рішення приймається органом Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу , тобто одночасне включення суми штрафу і до вимоги і до рішення органу Пенсійного фонду є безпідставним

На підставі викладеного господарський суд прийшов до висновку про те, що названими рішенням та вимогою порушені права та інтереси ПП "Конатівс", тому його позов підлягає задоволенню.

Інші обставини, викладені у позовній заяві не можуть бути визнані господарським судом підставами для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати позивача по сплаті 3 грн. 40 коп. судового збору відшкодовуються на його користь з державного бюджету.

Керуючись ч. 1 ст. 94, ч. ч. 1, 2, 3 ст. 160, ст. 163,  ч. ч. 1-4 ст. 254, ст. 258, п. 6 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

                                         П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати нечинними  рішення № 125 від 27.07.06 та вимогу про сплату боргу № Ю-74 від 27.07.06 управління Пенсійного фонду України в Вільшанському районі.

3. Присудити з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "Контівс" (адреса: 26600, Кіровоградська обл., смт. Вільшанка, вул. Леніна, 13; і. код 33686892) 3 грн. 40 коп. судового збору.

4. Виконавчий лист про стягнення судового збору видати за заявою позивача після набрання судовим рішенням законної сили..

5. Після одержання заяви позивача про видачу виконавчого листа направити виконавчий лист про стягнення судового збору до державної податкової адміністрації у Кіровоградській області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але не була у встановлений строк подана апеляційна скарга, постанова набирає чинності після закінчення  строку для подання апеляційної скарги.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі  відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - протягом десяти днів з дня  складення постанови в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.

Суддя   Н. В. Болгар

15.12.06 12:45

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення11.12.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу313779
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/303

Рішення від 01.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 22.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 07.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 02.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Рішення від 19.11.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 26.10.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Лопатін А.В.

Ухвала від 03.02.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Козир Т.П.

Ухвала від 30.10.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Козир Т.П.

Постанова від 17.08.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Шевченко В.Ю.

Ухвала від 15.06.2009

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Шевченко В.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні