cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2013 року справа № 901/625/13-г
Господарський суд міста Севастополя у складі судді Єфременко О.О., розглянувши матеріали справи
за позовом Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат"
(с. Новорибацьке, Красноперекопський район, Автономна республіка Крим, 96025;
вул. 3-я Промислова, 1, м. Красноперекопськ, Автономна республіка Крим, 96004)
до Державного підприємства "Укрриба"
(вул. Тургенєвська, 812-А, м. Київ, 04050),
Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі
(вул. Повсталих, 6, м. Севастополь, 99008)
про спонукання до виконання певних дій,
за участю представників сторін:
позивача - Лебедєв О.В., довіреність № 006 від 18.03.2013;
відповідача (ДП "Укрриба") - Голіцин О.О., довіреність № 11-13/11 від 13.02.2013;
відповідача (РВ Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі) - Панна О.О., представник, довіреність № 4 від 09.01.2013;
СУТЬ СПОРУ:
Приватне акціонерне товариство "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" звернулося до Господарського суду Автономної Республіки Крим із позовною заявою до Державного підприємства "Укрриба", Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі, в якій просить суд:
1) зобов'язати Державне підприємство "Укрриба" надати Регіональному відділенню Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополь для укладання договору оренди державного майна (гідроспоруд, які на момент приватизації не увійшли до статутного фонду товариства) наступні документи:
- довідку балансоутримувача про загальну площу оренди з копією плану, завіреного балансоутримувачем - 2 екз.;
- проект договору оренди - 2 екз.;
- розрахунок плати за перший або базовий місяць оренди, підписаний керівником і головним бухгалтером підприємства;
- довідку балансоутримувача про наявність у нього на балансі майна, яке передається в оренду, про відсутність (наявність) на підприємстві боргу перед бюджетом або податкової запоруки об'єкту оренди і тому, що майно є вільним для оренди;
- узгодження органу управління у сфері охорони культурної спадщини у разі приналежності до об'єктів культурної спадщини;
- лист - узгодження балансоутримувача про передачу в оренду об'єкту оренди (на ім'я начальника РО ФДМУ в АР Крим і м. Севастополі).
2) Зобов'язати Регіональне відділення Фонду держмайна України в АР Крим та м. Севастополь укласти з Приватним акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" договір оренди державного майна (гідроспоруд, які на момент приватизації не увійшли до статутного фонду товариства).
Позовні вимоги з посланням на статті 20, 187 Господарського кодексу України, статті 4, 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" обґрунтовані тим, що відповідно до плану приватизації наказом Фонда майна АР Крим від 14.02.2000 №67 "Про створення відкритого акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" державне сільськогосподарське підприємство було перетворене в Відкрите акціонерне товариство "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат", засновником якого є Фонд майна АР Крим.
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 19.02.2013 порушено провадження у справі.
07.03.2013 Приватне акціонерне товариство "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" в порядку статті 22 Господарського процесуального кодексу України звернулося до суду із заявою про уточнення позовних вимог, просить суд зобов'язати Регіональне відділення Фонду держмайна України в АР Крим та м. Севастополь укласти з Приватним акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" договір оренди державного майна: гідротехнічних споруд, які на момент приватизації не увійшли до статутного фонду Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" у редакції проекту договору оренди від 06 березня 2012 року, наданого Приватним акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат".
Ухвалою господарського суду Автономної Республіки Крим від 21.03.2013 матеріали справи №901/625/13-г за позовом Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" до Державного підприємства "Укрриба", Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі про спонукання до виконання певних дій направлені за територіальною підсудністю до господарського суду міста Севастополя.
02.04.2013 матеріали справи № 901/625/13-г надійшли на адресу господарського суду міста Севастополя (вх. №3109/13).
За результатом автоматичного перерозподілу, справа № 901/625/13-г передана до провадження судді Єфременко О.О.
Ухвалою від 04.04.2013 справа прийнята до провадження та призначена до розгляду у судовому засідання.
Розгляд справи відкладався за правилами статті 77 Господарського процесуального кодексу України.
Представник позивача у судовому засіданні вимоги позовної заяви, з урахуванням заяви від 07.03.2013, підтримав повністю та наполягав на задоволенні позову.
Представник відповідача, Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у відзиві (т.3 а.с.15-16), зокрема, зазначив, що позивачем не надані відповідні документи для укладання договору оренди майна, що належить до державної власності згідно з переліком, затвердженим наказом Фонду державного майна України № 2975 від 14.11.2005 (у редакції, яка діяла на дату розгляду заяви); в порушення вимог частини восьмої статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» позивач звернувся до нього із заявою про укладення договору оренди 11.03.2013, тобто після звернення до суду із цим позовом.
Представник відповідача, Державного підприємства "Укрриба", проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у запереченнях (т.1 а.с.94-99, 120-125, т.3 а.с.36-37), зокрема, зазначив: позивач в порушення вимог частини восьмої статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» звернувся до суду без отримання від Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі відмови в укладанні договору оренда або неотримання відповіді у встановленні строки; позивачем в порушення вимог статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» не було отримано погодження умов договору оренди з органом уповноваженим управляти майном - Державного агентства рибного господарства України; об'єкт оренди слід віднести до огороджувальних та гідротехнічних споруд, які не підлягають приватизації.
Представникам сторін в судовому засіданні роз'яснені їх процесуальні права і обов'язки, передбачені статтями 20, 22 Господарського процесуального кодексу України.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, перевіривши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
07.02.2000 Фондом майна Автономної республіки Крим затверджено план приватизації Державного підприємства «Кримський виробничий рибокомбінат» (скорочене найменування - «Кримрибокомбінат») (т.1 а.с.28-50).
Наказом Фонду майна Автономної Республіки Крим «Про створення Відкритого акціонерного товариства «Сільськогосподарське підприємство «Кримський виробничий рибокомбінат» № 67 від 14.02.2000 Державне сільськогосподарське підприємство було перетворене в Відкрите акціонерне товариство «Сільськогосподарське підприємство «Кримський виробничий рибокомбінат» (т.1 а.с.51-52). Вказаний наказ зареєстровано в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно 03.04.2003.
У додатку до вказаного наказу визначений перелік майна, який за актом приймання-передачі майна у власність від 05.04.2000 переданий Фондом майна Автономної республіки Крим до статутного фонду Відкритого акціонерного товариства «Сільськогосподарське підприємство «Кримський виробничий рибокомбінат» (т.1 а.с.53-69).
Судом встановлено, що рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 26.12.2011 по справі № 5002-23/5089-2011, залишеним без змін постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 23.04.2012 та постановою Вищого господарського суду України від 25.10.2012 задоволено позовні вимоги Красноперекопського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" та Державного підприємства "Укрриба" про визнання недійсним договору зберігання гідротехнічних споруд з правом користування №8 від 01.06.2004, укладеного між Державним підприємством "Укрриба" і Відкритим акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" (найменування якого було змінено на ПАТ "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат").
При розгляді справи № 5002-23/5089-2011 судами встановлено, що Державне підприємство "Укрриба" засноване на державній власності і підпорядковане Державному комітету рибного господарства України, яке у подальшому було реорганізовано на підставі Указу Президента України "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" від 09.12.2010 №1085/2010 у Державне агентство рибного господарства України.
Згідно з Положенням про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі, затвердженим наказом Фонду держаного майна України та Міністерства економіки України від 19.05.1999 №908/68, одним із способів управління державним майном є передача майна в управління центральних та місцевих органів виконавчої влади в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1482 від 21.09.1998.
Відповідно до спільного наказу Міністерства аграрної політики України та Фонду державного майна України від 06.05.2003р. №126/752 "Про передачу гідротехнічних споруд" до сфери управління Міністерства аграрної політики України та на баланс Державного підприємства "Укрриба" були передані гідротехнічні споруди, включаючи ставкові рибоводні споруди та пов'язані з ними робочі машини і обладнання, які під час приватизації підприємств рибної галузі не увійшли до статутних фондів створених господарських товариств.
Зазначені гідроспоруди є державним майном, що знаходиться у сфері управління Міністерства аграрної політики України та перебувають на балансі Державного підприємства "Укрриба". Додатком до наказу визначено перелік підприємств рибної галузі України, майно яких передається на баланс Державного підприємства "Укрриба", серед яких Відкрите акціонерне товариство "Кримрибокомбінат".
Наказом Державного департаменту рибного господарства №223 від 17.07.2003 затверджено Акт прийому-передачі гідротехнічних споруд, які не увійшли до статутного фонду Відкритого акціонерного товариства "Кримський рибокомбінат", на баланс Державного підприємства "Укрриба", та закріплено зазначене в акті майно за Державним підприємством "Укрриба" на праві повного господарського відання.
01.06.2004 між Державним підприємством "Укрриба" (замовник) та Відкритим акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" (зберігач) було укладено договір № 8 зберігання гідротехнічних споруд з правом користування, за яким замовник передає, а зберігач приймає на зберігання з правом користування, згідно акту приймання-передачі, нерухоме державне майно, яке знаходиться на балансі Державного підприємства "Укрриба", та розташовано за адресою: АР Крим, Красноперекопський район, с. Новорибацьке (Ішуньське товарне рибне господарство); Красноперекопський район, с. Рисове (Красноперекопське товарне рибне господарство). Приймаючи рішення про визнання вказаного договору недійсним суди, з посиланням на статтю 287 Господарського кодексу України та статтю 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» якими передбачено, що єдиними орендодавцями державного майна - майна цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, що є державною власністю, є Фонд державного майна України, його регіональні відділення і представництва, встановили, що оскільки предметом вказаного договору є державне майно, а саме гідротехнічні споруди, до спірних правовідносин повинно бути застосовано норми Закону України "Про оренду державного та комунального майна України", а тому враховуючи, що передача спірного державного майна відбулась на підставі угоди, укладеної без участі Фонду державного майна України та без його дозволу, тому спірний договір укладено з порушенням вимог чинного законодавства.
Позивач зазначає, що у зв'язку набранням законної сили судовим рішенням по справі №5002-23/5089-2011 про визнання зазначеної угоди недійсною, у нього відсутні правові підстави для користування майном, що знаходиться на земельній ділянці, яка перебуває у Приватного акціонерного товариства «Сільськогосподарське підприємство «Кримський виробничий рибокомбінат» у постійному користуванні і повинно використовуватись ним у господарській діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що позивач листом №201 від 21.05.2012 звернувся до Фонду державного майна України, Територіального відділення Фонду державного майна України в АР Крим та м. Севастополь, Державного підприємства «Укрриба» з пропозицією здійснити дії, спрямовані на укладення нового договору щодо оренди спірних об'єктів (т.1 а.с.71-72).
Регіональне відділення Фонду державного майна України в АР Крим та м. Севастополь у листі за вих. №11-05-01963 від 11.06.2012 (т.1 а.с.73-73) визначили перелік документів, які необхідно надати Приватному акціонерному товариству "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" для укладання договору оренди майна, що належить до державної власності та визначило, що необхідно також надати лист-узгодження балансоутримувача про передачу об'єкту оренди та довідку від Республіканського Комітету Автономній республіки Крим по водогосподарському будівництву та зрошувальному землеробству про те, що об'єкт відноситься до другорядних гідротехнічних споруд місцевого значення та не відноситься до захисних споруд. Крім того, листом за вих. №10-16-9268 від 19.06.2012 Фонд запропонував позивачу з зазначених питань звернутися до Державного агентства з рибного господарства України до сфери управління якого відноситься Державне підприємство "Укрриба" (т.1 а.с.75-76).
Листом за вих. №239 від 02.07.2012 позивач звернувся до Державного підприємства «Укрриба» з листом з проханням надати документи, які були витребувані Регіональним відділенням Фонду державного майна України в АР Крим і м. Севастополі для укладення договору оренди державного майна.
Проте, листом від 23.08.2012 за вих. № 07-12/145 Державне підприємство «Укрриба» зазначило, що надання позивачу витребуваних ним пакету документів для укладання договору оренди є передчасним та безпідставним, зазначивши, відповідно до змін, внесених до статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» гідротехнічні споруди вилучені із об'єктів оренди, як майно, яке згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» не підлягає приватизації (т.1 а.с.81).
Зазначені обставини і стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.
Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України суд, провівши оцінку доказів по справі, вважає вимоги позовної заяви такими, що підлягають задоволенню повністю, виходячи з наступного.
Пунктом 7 статті 179 Господарського кодексу України, передбачено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Загальний порядок укладання господарських договорів визначений у статті 181 Господарського кодексу України.
В свою чергу, примусовий порядок укладення господарських договорів за рішенням суду регулюється статтею 187 Господарського кодексу України та статтею 649 Цивільного кодексу України, виходячи зі змісту яких і принципу свободи договору, переддоговірні спори поділяються на спори про спонукання до укладення договору, якщо одна зі сторін ухиляється від його укладення, та на спори з умов договору, коли сторони не врегулювали розбіжності щодо його умов. При цьому, можливість розгляду судом цих спорів обумовлюється обов'язковістю договору.
З загального правила про свободу договору є виключення, а саме, частина 3 статті 179 Господарського кодексу України встановлює, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів місцевого самоврядування.
Отже, з огляду на наведену норму, суд може зобов'язати особу укласти договір виключно якщо його укладення є обов'язковим в силу закону.
Відповідно до частин першої та другої статті 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. У користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).
Частиною шостою статті 283 Господарського кодексу України встановлено, що до відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.
Статтею 759 Цивільного кодексу України передбачено, що одна особа (наймодавець) передає або зобов'язується передати іншій особі (наймачеві) майно у користування за плату на певний строк за договором найму (оренди).
Правові засади організаційних відносин, пов'язаних з передачею в оренду майна, яке, зокрема, перебуває у державній власності та майнових відносин між орендодавцями щодо господарського використання даного майна, визначені Законом України "Про оренду державного та комунального майна", який є спеціальним законом щодо цих відносин.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі - Закон ) орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Положеннями статті 4 Закону передбачено, що об'єктами оренди за цим Законом є, зокрема, майно, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації).
Згідно з положеннями статті 5 Закону орендодавцями є, зокрема, Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю, крім майна, що належить до майнового комплексу Національної академії наук України та галузевих академій наук, а також майна, що належить вищим навчальним закладам та/або науковим установам, що надається в оренду науковим паркам та їхнім партнерам.
Статтею 9 Закону передбачено, що юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, направляють заяву, проект договору оренди, а також інші документи згідно з переліком, що визначається Фондом державного майна України (далі - матеріали), відповідному орендодавцеві, зазначеному у статті 5 цього Закону.
Перелік документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності затверджений Наказом Фонду державного майна України №201 від 15.02.2013 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.03.2013 за № 346/22878).
Відповідно до положень частини другої статті 9 Закону у разі надходження до орендодавця заяви про оренду майна, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), орендодавець за умови відсутності заборони на передачу майна в оренду у п'ятиденний строк після дати реєстрації заяви надсилає копії матеріалів органу, уповноваженому управляти відповідним майном.
Згідно з положеннями частини третьої статті 9 Закону орган, уповноважений управляти державним майном, розглядає подані йому матеріали і протягом п'ятнадцяти днів після їх надходження надсилає орендодавцеві висновки про умови договору оренди або про відмову в укладенні договору оренди.
Органи, уповноважені управляти майном, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, розглядають подані матеріали і протягом п'ятнадцяти днів після надходження матеріалів повідомляють підприємство про своє рішення (надання дозволу щодо укладення договору оренди або відмову). При розгляді матеріалів щодо передачі в оренду нерухомого майна можуть враховуватися пропозиції місцевої державної адміністрації, відповідного органу місцевого самоврядування щодо розміщення бюджетних установ і організацій.
Якщо орендодавець не одержав у встановлений термін висновків органу, уповноваженого управляти державним майном, дозволу, відмови чи пропозицій від органу, уповноваженого управляти відповідним майном, укласти договір оренди нерухомого майна з бюджетною установою, організацією, висновків органу Антимонопольного комітету України, укладення договору оренди вважається з цими органами погодженим.
Судом встановлено, що об'єкти оренди - гідротехнічні споруди, включаючи ставкові рибоводні споруди та пов'язані з ними робочі машини і обладнання, розміщені за адресами: Ішунська риб дільниця Красноперекопського району с. Ішунь; Красноперекопська рибдільниця Красноперекопського району с. Рисове; Нижньогірська рибдільниця в межах Пшеничненської сільської ради с. Любимівка; Донузлавська риб дільниця на границі Сакського та Чорноморського районів біля озера Донузлав, є держаним майном, що не увійшло до статутного фонду Відкритого акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" у процесі приватизації та перебуває на балансі Державного підприємства "Укрриба".
Зазначені об'єкти оренди знаходяться на землях, які належать позивач - Відкритому акціонерному товариству "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" на праві постійного користування землею, що підтверджується відповідними державними актами (т.2 а.с.37-49).
З матеріалів справи вбачається, що позивач на виконання вимог Закону, з метою укладення з орендодавцем - Регіональним відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі та балансоутримувачем - Державним підприємством "Укрриба" договору оренди на вказаний об'єкт, звертався до останніх з відповідними листами, але договір укладений не був.
Суд не приймає до уваги доводи відповідачів стосовно порушення позивачем вимог частини восьмої статті 9 Закону звернувся до суду без отримання від Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі відмови в укладанні договору оренди або неотримання відповіді у встановленні строки, а також посилання на те, що заява про укладання договору оренди була подана позивачем 11.03.2013, тобто до звернення до суду з цим позовом -15.02.2013, з огляду на наступне.
Частиною восьмою статті 9 Закону передбачено, що у разі відмови в укладенні договору оренди, а також неодержання відповіді у встановлений термін заінтересовані особи мають право звернутися за захистом своїх інтересів до суду.
При цьому, згідно з рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року № 15-рп/2002 (справа № 1-2/2002 про досудове врегулювання спорів) право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.
Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.
Отже, надсилання пропозицій про укладання договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання ним вимог статті 187 Господарського кодексу України та частини восьмої статті 9 Закону щодо обов'язку отримання саме відмови орендодавця від укладення договору оренди, неодержання відповіді у встановлений термін, а також надсилання іншій стороні пропозицій про укладання договору оренди майна, що належить до державної власності, не позбавляє її права звернутися до суду з позовом про зобов'язання Регіонального відділення Фонду держмайна України в АР Крим та м.Севастополь укласти з Приватним акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" договір оренди державного майна у запропонованій редакції.
Щодо висновку відповідача, про те що об'єкт оренди слід віднести до огороджувальних та гідротехнічних споруд, які не підлягають приватизації, суд зазначає наступне.
Згідно частини другої статті 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» загальнодержавне значення мають, зокрема, акваторії портів, причали всіх категорій і призначень, причальні у портах і гідрографічні споруди, набережні причалів, захисні споруди та системи сигналізації, портові системи інженерної інфраструктури та споруди зв'язку, енерговодопостачання та водовідведення тощо.
Загальнодержавне значення, з огляду на положення пунктів "г" частини другої статті 5 Закону України "Про приватизацію державного майна", зокрема, мають: акваторії портів, причали всіх категорій і призначень, причальні у портах і гідрографічні споруди, набережні причалів, захисні споруди та системи сигналізації, портові системи інженерної інфраструктури та споруди зв'язку, енерговодопостачання та водовідведення, автомобільні дороги та залізничні колії (до першого розгалуження за межами території порту), навчальний та гідрографічний флот, майнові комплекси судноплавних інспекцій; водосховища і водогосподарські канали комплексного призначення, міжгосподарські меліоративні системи, гідротехнічні захисні споруди.
Згідно частини другої статті 4 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" не можуть бути об'єктами оренди об'єкти державної власності, що мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації відповідно до частини другої статті 5 Закону України "Про приватизацію державного майна".
Відповідно до ГОСТ 19185-73 „Гідротехніка. Основні поняття" та ОСТ 31.0006-77 „Гідротехніка. Морські гідротехнічні споруди. Терміни та визначення" до гідротехнічних споруд відносяться: набережна (огороджувальна або захисна споруда уздовж берегової смуги); причал (гідротехнічна споруда, яка має швартовні та вбійні пристрої та призначена для стоянки, обробки та обслуговування суден).
Правила технічної експлуатації річкових портових гідротехнічних споруд, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 29.03.2004 за № 251 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 27.07.2004 за № 932/9531 (надалі Правила), в пункті 4 берегоукріплювальну споруду визначають як гідротехнічну споруду для захисту берега від розмивання та обвалів, гідротехнічну споруду (ГТС) - як споруду для використання водних ресурсів, а також для боротьби зі шкідливою дією вод, причальну споруду - як гідротехнічну споруду для швартування суден. Правила технічної експлуатації річкових портових гідротехнічних споруд регламентують порядок експлуатації, підтримання у робочому стані і ремонту причальних, загороджувальних та берегоукріплювальних споруд, а також акваторій рейдів і підхідних каналів у річкових портах України (пункт 1.1).
Згідно пункту 2.9 Правил свідоцтво про придатність портових гідротехнічних споруд до експлуатації та свідоцтво про реєстрацію портових гідротехнічних споруд за встановленою формою оформляє Регістр судноплавства України.
Об'єктами реєстрації Реєстру гідротехнічних споруд, що знаходяться в експлуатації під технічним наглядом Регістра судноплавства України є судноплавні гідротехнічні споруди гідровузлів Дніпровського каскаду, причальні гідротехнічні споруди всіх типів та призначень, берегоукріплювальні та огороджувальні споруди, суднопідйомні споруди, підхідні канали та акваторії.
З матеріалів справи вбачається, що спірні об'єкти нерухомого майна - існуючі ставкові рибоводні споруди Ішуньського, Красноперекопського, Донузлавського і Нижньогірського рибцехів та Ішунського відтворювального цеху, розташовані на земельних ділянках, які належать ПАТ «Сільськогосподарське підприємство «Кримський виробничий рибокомбінат» на праві постійного землекористування, не є високонапірними гідротехнічними спорудами та не є захисними гідроспорудами, а відносяться до малогабаритних, низконапорних гідроспоруд рибного господарства місцевого значення, про що зазначено у листі Республіканського комітету Автономній республіки Крим по водогосподарському будівництву та зрошувальному землеробству за вих. №1798/23-04 від 24.09.2012. При цьому, підводні канали, що забезпечують подачу води до рибних прудів, а також дренажні та збройні канали, що забезпечують водовідведення та переброску води з одного пруду до іншого, також є каналами місцевого значення та вони, як і споруди, існують лише для забезпечення працездатності єдиного об'єкту - рибоводческих прудив рибокомбінату. Ніяких додаткових функцій міжгосподарського, міжрайонного або державного значення на ці об'єкти не покладено (т.1 а.с.78).
За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність підстав вважати спірні об'єкти нерухомого майна такими, що мають загальнодержавне значення, не підлягають приватизації відповідно до частини другої статті 5 Закону України "Про приватизацію державного майна" та такими, що не можуть бути об'єктом оренди.
Щодо доводу відповідача, Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі про те, що позивачем не надані відповідні документи для укладання договору оренди майна, що належить до державної власності, суд зазначає, що позивач здійснив усі необхідні дії, направлені на збирання необхідних документів, зокрема, шляхом звернення до балансоутримувача - Державного підприємства "Укрриба" з проханням надати витребувані фондом документи, які знаходяться у нього. Але неможливість їх надання пов'язана саме з тим, що Державне підприємство "Укрриба" відмовилося їх надавати.
З огляду на зазначене, суд вважає, що вимоги Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" є такими, що підлягають задоволенню.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно зі статтями 11, 15 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають з дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства. Кожна особа має право на судовий захист. Захист цивільних прав - це передбачені законом способи охорони цивільних прав у разі їх порушення, невизнання або оспорювання.
Розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.
Способи захисту суб'єктивних цивільних прав - це закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на правопорушника.
Положеннями статті 20 Господарського кодексу України та статті 16 Цивільного кодексу України визначені способи захисту прав і законних інтересів суб'єктів господарювання.
Серед способів захисту, передбачених статтею 16 Цивільного кодексу України, не зазначено такого способу захисту, як установлення правовідносин (в тому числі шляхом зобов'язання особи до укладення відповідних договорів).
Разом з тим виходячи із загальних засад цивільного законодавства та судочинства, права особи на захист у суді порушених або невизнаних прав, меж здійснення особою цивільних прав і виконання цивільних обов'язків (статті 3, 6, 12 - 15, 20 Цивільного кодексу України) можна дійти висновку про те, що в разі невизнання, зокрема, орендодавцем та балансоутримувачем права особи на укладання договору про оренду державного майна, обов'язок укладати який передбачений діючим законодавством, таке право підлягає захисту судом на підставі пункту 1 частини другої статті 16 Цивільного кодексу України шляхом визнання договору укладеним на умовах, передбачених нормативним актом обов'язкової дії.
Позивачем надана суду заява у порядку статті 83 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої останній просить суд для повного захисту прав і законних інтересів Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" вийти за межі позовних вимог (вх. №5596/13 від 31.05.2013 ) (т.3 а.с.45-46).
Згідно з частиною другою статті 187 Господарського кодексу України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше. Згідно з частиною третьою статті 84 Господарського процесуального кодексу України у спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір-умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору. Зазначені норми не суперечать одна одній, оскільки суд вправі задовольнити позов про спонукання укласти договір лише в разі, якщо встановить, що існує правовідношення, в силу якого сторони зобов'язані укласти договір, але одна із сторін ухилилася від цього. Тому в резолютивній частині рішення, яким задовольняється позов про спонукання укласти договір, слід вказувати на те, що спірний договір є укладеним.
Аналогічна позиція викладена у Інформаційному листі Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування норм Цивільного та Господарського кодексів України» № 01-8/211 від 07.04.2008.
Отже, враховуючи уточнення позовних вимог, положення діючого законодавства та беручи до уваги заявлене письмове клопотання представника позивача про вихід за межі позовних вимог в порядку статті 83 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що договір оренди державного майна гідротехнічних споруд, які на момент приватизації не увійшли до статутного фонду Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат", має бути визнаний укладеним із Регіональним відділенням Фонду державного майна в АР Крим та м.Севастополі на умовах, визначених в редакції проекту договору оренди, наданого позивачем 06.03.2013.
Витрати позивача по сплаті судового збору відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України при задоволенні позову покладаються на відповідача.
При цьому, судом враховані положення частини першої статті 49 Господарського процесуального кодексу України, якою передбачено, що судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін.
Керуючись статтями 43, 49, 82- 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд,
ВИРІШИВ :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати укладеним між Регіональним відділенням Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі (вул. Повсталих, 6, м. Севастополь, 99008, ЄДРПОУ 20677058, відомості про розрахункові рахунки в установах банку відсутні) та Приватним акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" (с. Новорибацьке, Красноперекопський район, Автономна республіка Крим, 96025; вул. 3-я Промислова, 1, м.Красноперекопськ, Автономна республіка Крим, 96004, код ЄДРПОУ 00476702, відомості про розрахункові рахунки в установах банку відсутні) договір оренди державного майна гідротехнічних споруд, які на момент приватизації не увійшли до статутного фонду Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" на умовах, визначених в редакції проекту договору оренди від 06.03.2013, наданого Приватним акціонерним товариством "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" , а саме:
«ДОГОВІР ОРЕНДИ
індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна,
що належить до державної власності
м. Севастополь № 06-02/25 « 06» березня 2013 року
Ми, що нижче підписалися
Регіональне відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі , ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20677058, яке знаходиться за адресою: 99011, м.Севастополь, площа Повсталих, 6, (далі - Орендодавець) в особі начальника Сазонова Олександра Вікторовича , який діє на підставі Положення про регіональне відділення Фонду державного майна України, з одного боку, та
Приватне акціонерне товариство «Сільськогосподарське підприємство «Кримський виробничий рибокомбінат» (скорочено - ПрАТ «СП «Кримрибокомбінат»), ідентифікаційний код ЄДРПОУ 00476702, яке знаходиться за адресою: 96004, вул. 3-я Промислова, 1, м. Красноперекопськ, АР Крим, Україна (далі - Орендар) в особі директора Шабелян Сергія Парфентійовича , який діє на підставі Статуту, з іншого боку, уклали цей Договір про наведене нижче:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування державне окреме індивідуально визначене майно (переліку згідно Акту прийому - передачі по кожному найменуванню (інвентарному номеру), що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених в процесі приватизації на базі підприємств рибного господарства, що є державною власністю, а саме гідротехнічні споруди, включаючи ставкові рибоводні споруди та пов'язані з ними робочі машини і обладнання (далі - Майно), розміщене за адресою:
Ш Ішунська рибдільниця ПрАТ «СП «Кримрибокомбінат», АР Крим, Красноперекопський район, с. Ішунь;
Ш Красноперекопська рибдільниця ПрАТ «СП «Кримрибокомбінат», АР Крим, Красноперекопський район, с. Рисове;
Ш Нижньогірська рибдільниця ПрАТ «СП «Кримрибокомбінат», АР Крим, Нижньогірський р-н, в межах Пшеничненської сільської ради (с.Любимівка);
Ш Донузлавська рибдільниця ПрАТ «СП «Кримрибокомбінат», АР Крим, на границі Сакського та Чорноморського районів біля озера Донузлав,
що перебуває на балансі ДП «Укрриба» ЄДРПОУ 25592421 (далі - Балансоутримувач), вартість якого визначена залишковою вартістю на 31.09.2012 та становить: 13782109,29 (тринадцять мільйонів сімсот вісімдесят дві тисячі сто дев'ять) гривень 29 копійок
1.2. Майно передається в оренду з метою його використання Орендатором у своїй господарській діяльності, а саме прісноводне рибництво, яке передбачає розведення, вирощування та вилов власно вирощеної аквакультури на земельних ділянках, наданих останньому, на праві постійного користування на яких розташовані об'єкти оренди.
1.3. Стан Майна на момент укладення договору (потребує/не потребує поточного або капітального чи поточного і капітального ремонту) визначається в акті приймання-передавання за узгодженим висновком Балансоутримувача і Орендаря.
2. Умови передачі орендованого майна Орендарю
2.1. Орендар вступає у строкове платне користування Майном у термін, указаний у Договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору (у разі оренди нерухомого майна на строк не менше ніж три роки - не раніше дати державної реєстрації Договору) та акта приймання-передавання Майна.
2.2. Передача Майна в оренду не тягне за собою виникнення в Орендаря права власності на це Майно. Власником Майна залишається держава, а Орендар користується ним протягом строку оренди.
2.3. Передача Майна в оренду здійснюється за балансовою вартістю, визначеною на підставі бухгалтерського обліку і відображається по кожному найменуванню (інвентарному номеру) в Акті приймання - передачі майна, який є невід'ємним додатком до цього Договору.
2.4. Обов'язок щодо складання акта приймання-передавання покладається на Орендодавця.
3. Орендна плата
3.1. Орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95 №786 (зі змінами) (далі - Методика розрахунку) і становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку (січень 2013 року) 2996,66 (дві тисячі дев'ятсот дев'яносто шість тисяч) гривень 66 копійок.
Орендна плата за перший місяць оренди (березень 2013 року) визначається шляхом коригування орендної плати за базовий місяць на індекси інфляції за січень 2013 року. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
3.2. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць.
3.3. У разі користування Майном протягом неповного календарного місяця (першого та/або останнього місяців оренди) добова орендна плата за дні користування визначається згідно з чинною Методикою розрахунку на основі орендної плати за відповідні місяці пропорційно дням користування.
3.4. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї із Сторін у разі зміни Методики її розрахунку, істотної зміни стану об'єкта оренди з незалежних від Сторін причин та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
3.5. Орендна плата перераховується до державного бюджету та Балансоутримувачу у співвідношенні 70 % до 30 % щомісяця не пізніше 15 числа місяця відповідно до пропорцій розподілу, установлених Кабінетом Міністрів України і чинних на кінець періоду, за який здійснюється платіж.
3.6. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до бюджету та Балансоутримувачу у визначеному пунктом 3.5 співвідношенні відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення, уключаючи день оплати.
3.7. У разі, якщо на дату сплати орендної плати заборгованість за нею становить загалом не менше ніж три місяці, Орендар також сплачує штраф у розмірі 1(один) % від суми заборгованості.
3.8. Зайва сума орендної плати, що надійшла до державного бюджету та Балансоутримувачу, підлягає заліку в рахунок подальших платежів.
3.9. Зобов'язання Орендаря за сплатою орендної плати забезпечуються у вигляді завдатку в розмірі не меншому, ніж орендна плата за перший (базовий) місяць оренди, який вноситься в рахунок плати за останній місяць оренди.
3.10. У разі припинення (розірвання) Договору оренди Орендар сплачує орендну плату до дня повернення Майна за актом приймання-передачи включно. Закінчення строку дії Договору оренди не звільняє Орендаря від обов'язку сплатити заборгованість за орендною платою, якщо така виникла, у повному обсязі, ураховуючи санкції, до державного бюджету та Балансоутримувачу.
4. Використання амортизаційних відрахувань
і відновлення орендованого Майна
4.1. Передбачені законодавством амортизаційні відрахування на орендоване Майно нараховуються його Балансоутримувачем і використовуються на повне відновлення орендованих основних фондів.
4.2. Поліпшення орендованого Майна, здійснені за рахунок амортизаційних відрахувань, є власністю держави.
4.3. Відновлення орендованого Майна здійснюється орендарем відповідно до пунктів 5.5, 5.8, 6.4 цього Договору.
4.4. Для отримання згоди Орендодавця на здійснення поліпшень Орендар подає заяву і матеріали згідно з Порядком надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого державного майна, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 03.10.2006 N 1523 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.10.2006 за N 1123/12997.
5. Обов'язки Орендаря
Орендар зобов'язується:
5.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.
5.2. За актом приймання-передавання прийняти орендоване Майно на свій баланс на період оренди.
5.3. Протягом місяця після підписання Договору внести завдаток, передбачений цим Договором. Завдаток стягується до державного бюджету і Балансоутримувачу у співвідношенні, визначеному у пункті 3.5 цього Договору. Після закінчення основного строку Договору оренди здійснюється перерахування орендної плати за останній місяць (останні місяці) з урахуванням внесеного Орендарем завдатку. У разі порушення Орендарем зобов'язання зі сплати орендної плати він має відшкодувати державному бюджету і Балансоутримувачу збитки в сумі, на яку вони перевищують розмір завдатку. Якщо в разі дострокового припинення Договору за згодою Сторін сума сплачених орендних платежів і завдатку перевищить передбачені Договором платежі за період фактичної оренди, то це перевищення розглядається як зайва сума орендної плати (див. п. 3.9 цього Договору).
5.4. Своєчасно й у повному обсязі сплачувати орендну плату.
5.5. Забезпечувати збереження орендованого Майна, запобігати його пошкодженню і псуванню, тримати Майно в порядку, передбаченому санітарними нормами та правилами пожежної безпеки, підтримувати орендоване Майно в належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з врахуванням нормального фізичного зносу, здійснювати заходи протипожежної безпеки.
5.6. Забезпечити Орендодавцю і Балансоутримувачу доступ на об'єкт оренди з метою перевірки його стану і відповідності напряму використання за цільовим призначенням, визначеному цим Договором.
5.7. У разі виникнення загрози або настання надзвичайних ситуацій, пов'язаних з природною стихією: ураган, землетрус, великий снігопад, ожеледиця тощо, надавати своїх працівників для їх попередження та ліквідації наслідків.
5.8. Своєчасно здійснювати за власний рахунок капітальний, поточний та інші види ремонтів орендованого Майна. Ця умова Договору не розглядається як дозвіл на здійснення поліпшень орендованого Майна і не тягне за собою зобов'язання Орендодавця щодо компенсації вартості поліпшень.
У разі, якщо Орендар подає заяву на погодження Орендодавцем здійснення невід'ємних поліпшень орендованого Майна, він зобов'язаний надати експертний висновок на проектно-кошторисну документацію на здійснення невід'ємних поліпшень.
5.9. Протягом 1-го місяця здійснити заходи щодо усунення невідповідностей чинного законодавства, виявлених екологічним аудитом, відповідно до рекомендацій (вимог), наданих у звіті про екологічний аудит.
5.10. Протягом місяця після укладення цього Договору застрахувати орендоване Майно не менше, ніж на його вартість за звітом про оцінку/актом оцінки на користь Орендаря, який несе ризик випадкової загибелі чи пошкодження об'єкта оренди, у порядку, визначеному законодавством, і надати орендодавцю копії страхового полісу і платіжного доручення. Постійно поновлювати договір страхування таким чином, щоб увесь строк оренди Майно було застрахованим.
5.11. Щомісяця до 15 числа надавати Орендодавцеві інформацію про перерахування орендної плати за попередній місяць (копію платіжного доручення з відміткою обслуговувального банку про перерахування орендної плати до Державного бюджету України). На вимогу Орендодавця проводити звіряння взаєморозрахунків по орендних платежах і оформляти відповідні акти звіряння.
5.12. У разі припинення або розірвання Договору повернути Орендодавцеві або підприємству/товариству, указаному Орендодавцем, орендоване Майно в належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу, та відшкодувати Орендодавцеві збитки в разі погіршення стану або втрати (повної або часткової) орендованого Майна з вини Орендаря.
5.13. Нести відповідальність за дотримання правил експлуатації інженерних мереж, пожежної безпеки і санітарії в приміщеннях згідно із законодавством.
5.14. У разі зміни рахунку, назви підприємства, телефону, юридичної адреси повідомляти про це Орендодавця у тижневий строк.
5.15. Здійснити нотаріальне посвідчення та державну реєстрацію цього Договору (якщо це передбачено законодавством) за рахунок своїх коштів.
6. Права Орендаря
Орендар має право:
6.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.
6.3. За згодою Орендодавця здавати майно в суборенду. Суборендну плату в розмірі, що не перевищує орендної плати за об'єкт суборенди, отримує Орендар, а решта суборендної плати спрямовується до державного бюджету.
6.4. За згодою Орендодавця проводити заміну, реконструкцію, розширення, технічне переозброєння орендованого Майна, що зумовлює підвищення його вартості.
6.5. Ініціювати списання орендованого Майна Балансоутримувачем.
6.6. Самостійно розподіляти доходи, отримані в результаті використання орендованого Майна, створювати спеціальні фонди (розвитку виробництва, соціально-культурних заходів тощо).
7. Обов'язки Орендодавця
Орендодавець зобов'язується:
7.1. Передати Орендарю в оренду Майно згідно з цим Договором за актом приймання-передачи майна, який підписується одночасно з цим Договором, а в разі оренди нерухомого Майна на строк не менше ніж три роки - після державної реєстрації Договору.
7.2. Не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися орендованим Майном на умовах цього Договору.
7.3. У випадку реорганізації Орендаря до припинення чинності цього Договору переукласти цей Договір на таких самих умовах з одним із правонаступників, якщо останній згоден стати Орендарем.
7.4. У разі здійснення Орендарем невід'ємних поліпшень орендованого Майна орендодавець зобов'язаний здійснювати контроль за здійсненням таких поліпшень.
Договір може містити або не містити зобов'язання Орендодавця щодо відшкодування поліпшень Майна.
7.5. Відшкодувати Орендарю у разі приватизації орендованого Майна вартість зроблених останнім невідокремлюваних поліпшень орендованого Майна, за наявності згоди Орендодавця на такі поліпшення в межах збільшення вартості орендованого Майна в результаті таких поліпшень.
8. Права Орендодавця
Орендодавець має право:
8.1. Контролювати наявність, стан, напрями та ефективність використання Майна, переданого в оренду за цим Договором.
8.2. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цього Договору або його розірвання у разі погіршення стану орендованого Майна внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.
8.3. Здійснювати контроль за станом Майна шляхом візуального обстеження зі складанням акта обстеження.
9. Відповідальність і вирішення спорів за Договором
9.1. За невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
9.2. Орендодавець не відповідає за зобов'язаннями Орендаря. Орендар не відповідає за зобов'язаннями Орендодавця, якщо інше не передбачено цим Договором. Орендар відповідає за своїми зобов'язаннями і за зобов'язаннями, за якими він є правонаступником, виключно власним майном. Стягнення за цими зобов'язаннями не може бути звернене на орендоване державне Майно.
9.3. Спори, які виникають за цим Договором або в зв'язку з ним, не вирішені шляхом переговорів, вирішуються в судовому порядку.
10. Строк чинності, умови зміни та припинення Договору
10.1. Цей Договір укладено строком на 49 (сорок дев'ять) років, що діє з « 06» березня 2013 року до « 06» березня 2062 року включно.
10.2. Умови цього Договору зберігають силу протягом усього строку цього Договору, у тому числі у випадках, коли після його укладення законодавством установлено правила, що погіршують становище Орендаря, а в частині зобов'язань Орендаря щодо орендної плати - до виконання зобов'язань.
10.3. Зміни до умов цього Договору або його розірвання допускаються за взаємної згоди Сторін. Зміни, що пропонуються внести, розглядаються протягом одного місяця з дати їх подання до розгляду іншою Стороною.
10.4. У разі відсутності заяви однієї із Сторін про припинення цього Договору або зміну його умов після закінчення строку його чинності протягом одного місяця Договір уважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим Договором. Зазначені дії оформляються додатковим договором, який є невід'ємною частиною Договору при обов'язковій наявності дозволу органу, уповноваженого управляти об'єктом оренди.
10.5. Реорганізація Орендодавця або перехід права власності на орендоване Майно третім особам не є підставою для зміни або припинення чинності цього Договору, і він зберігає свою чинність для нового власника орендованого Майна (його правонаступників), за винятком випадку приватизації орендованого Майна Орендарем.
10.6. Чинність цього Договору припиняється внаслідок:
Ш закінчення строку, на який його було укладено;
Ш приватизації орендованого майна Орендарем;
Ш загибелі орендованого Майна;
Ш достроково за взаємною згодою Сторін або за рішенням суду;
Ш банкрутства Орендаря;
Ш ліквідації Орендаря-юридичної особи;
10.7. У разі припинення або розірвання Договору поліпшення орендованого Майна, здійснені Орендарем за рахунок власних коштів, які можна відокремити від орендованого Майна не завдаючи йому шкоди, є власністю Орендаря, а невід'ємне поліпшення - власністю Орендодавця.
10.8. Вартість невід'ємних поліпшень орендованого Майна, здійснених Орендарем за згодою Орендодавця, компенсується Орендодавцем після припинення (розірвання) Договору оренди або не підлягає компенсації.
10.9. У разі припинення або розірвання цього Договору Майно протягом трьох робочих днів повертається Орендарем Орендодавцю.
У разі, якщо Орендар затримав повернення Майна, він несе ризик його випадкового знищення або випадкового пошкодження.
10.10. Майно вважається поверненим Орендодавцю з моменту підписання Сторонами акта приймання-передавання. Обов'язок щодо складання акта приймання-передавання про повернення Майна покладається на Орендаря.
10.11. Якщо Орендар не виконує обов'язку щодо повернення Майна, Орендодавець має право вимагати від Орендаря сплати неустойки у розмірі подвійної облікової ставки НБУ за користування Майном за час прострочення.
10.12. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.
10.13. Цей Договір укладено в 4 (чотирьох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, по два для Орендодавця й Орендаря.
11. Платіжні та поштові реквізити Сторін
Орендодавець: Регіональне відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі Майдан Повсталих, 6, м. Севастополь, АР Крим, Україна, 99008 ЄДРПОУ 20677058 Тел../факс(0692)-55-98-73 р/р
Додатки до цього Договору є його невід'ємною і складовою частиною. До цього Договору додаються:
Ш розрахунок орендної плати;
Ш акт приймання - передачі орендованого Майна;
Ш витяг з Державного реєстру правочинів про державну реєстрацію Договору (у разі оренди нерухомого майна на строк, не менший ніж три роки)
Орендодавець:
Начальник Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м. Севастополі
Орендар:
Директор ПрАТ «СП «Кримрибокомбінат»
3. Стягнути з Регіонального відділення Фонду державного майна в АР Крим та м.Севастополі (вул. Повсталих, 6, м. Севастополь, 99008, код ЄДРПОУ 20677058, відомості про розрахункові рахунки в установах банку відсутні) на користь Приватного акціонерного товариства "Сільськогосподарське підприємство "Кримський виробничий рибокомбінат" (с. Новорибацьке, Красноперекопський район, Автономна республіка Крим, 96025; вул. 3-я Промислова, 1, м. Красноперекопськ, Автономна республіка Крим, 96004, код ЄДРПОУ 00476702, відомості про розрахункові рахунки в установах банку відсутні) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1147,00 грн.
Видати накази після набранням рішенням законної сили.
Повне рішення складено 10.06.2013.
Суддя О.О.Єфременко
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2013 |
Оприлюднено | 13.06.2013 |
Номер документу | 31791811 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Сікорська Наталя Іванівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Котлярова Олена Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні