Вирок
від 22.10.2013 по справі 1-210/12
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

У К Р А Ї Н А

СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ЧЕРКАСИ

Справа № 1-210/2012 року

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2013 року Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого/судді - Чепурного В.П.

при секретарі - Олефіренко В.В.

з участю прокурора - Бицюка О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси кримінальну справу про обвинувачення ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця Російської Федерації, Тверськая обл., Торжокский р-н, с. Сукромля, громадянство Російської Федерації, росіянин, ІНФОРМАЦІЯ_2, одружений, тимчасово не працює, проп. Посвідка на постійне місце проживання ЧР № 14076, безстроково, Черкаський р-н, с. Кумейки, вул.. Леніна 67, прож. ІНФОРМАЦІЯ_3, не судимий.

в скоєнні злочину передбаченому ч. 4 ст. 191 КК України,

В С Т А Н О В И В :

Підсудний ОСОБА_1 працюючи відповідно до договору №01/2011 від 01.06.2011 про надання аутсорсингових послуг (послуг з оренди персоналу) та направлення ТОВ „ВінерВ» згідно даного договору на ТОВ „Дельта-СВВ» (ЄДРПОУ 21389580), будучи відповідно до наказу № 03-К від 01.06.2011 товариства керівником зміни складського приміщення ТОВ „Дельта - СВВ» , що розташоване за адресою м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8/5, тобто службовою особою наділеною організаційно-розпорядчими функціями, які відповідно до посадової інструкції керівника зміни затвердженої наказом директора товариства №02/П від 01.06.2011 полягають втому, що керівник зміни проводить нагляд за матеріально-технічним станом складських приміщень, звітується щотижня за виконану роботу перед керівництвом підприємства, здійснює організацію оперативного обліку постачальницьких операцій, переписування матеріальних ресурсів, забезпечує зберігання складованих товарно-матеріальних цінностей, додержання режимів зберігання, контролює ведення обліку складських операцій, забезпечує додержання правил оформлення і здавання прибутково-видаткових документів, складає встановлену звітність, контролює складання дефектних відомостей на недостачу товарно-матеріальних цінностей, організує проведення вантажно-розвантажувальних робіт комірниками та вантажниками на складі, зберігання і своєчасне повернення постачальникам вантажного реквізиту, контролює ведення обліку наявних на складі матеріальних цінностей і звітну документацію про їх рух, має право в межах своєї компетенції підписувати та візувати документи, здійснювати взаємодію з керівниками всіх структурних підрозділів підприємства, несе відповідальність за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, а також за невикористання або неповне використання своїх функціональних прав, що передбачені посадовою інструкцією, за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, за завдання матеріальної шкоди, умисно, з корисливих мотивів, зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення п.п. 2, 4, 10, 13, 17 розділу ІІ, п.п. 1, 2, 3 розділу ІV своєї посадової інструкції, з 03.06.2011 по 21.10.2011, шляхом реалізації із складського приміщення товариства товарно-матеріальних цінностей та не внесення до каси товариства коштів, отриманих від реалізації таких товарно-матеріальних цінностей, розтратив товарно-матеріальні цінності виробництва компанії „Кімберлі КларкВ» , що належать на праві власності ТОВ „Дельта-СВВ» , а саме: підгузки Хаггіс в кількості 1904 штук, на суму 178972,41 грн., прокладки Котекс в кількості 1629 штук, на суму 15060,23 грн., прокладки ОСОБА_2 671 штука, на суму 3903,36 грн., тампони Котекс в кількості 463 штуки, на суму 4338,42 грн., серветки Хаггис в кількості 358 штук, на суму 5980,17 грн., хусточки Клінекс в кількості 53 штуки, на суму 324,31 грн., рушники Клінекс в кількості 24 штуки, на суму 273,19 грн., серветки Клінекс в кількості 52 штуки на суму 144,45 грн., серветки ОСОБА_3 в кількості 8 штук, на суму 62,21 грн., туалетний папір ОСОБА_3 в кількості 105 штук, на суму 1301,51 грн., чим відповідно до висновку експерта № 3/1 від 25.01.2012 та звіряльної відомості результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей від 22.10.2011 товариства, ТОВ „Дельта-СВВ» завдано збитків в сумі 210360 грн. 26 коп., що в 447 раз перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, з урахуванням податкової соціальної пільги для відповідного року, що вчинено у великих розмірах.

В судовому засіданні підсудний ОСОБА_1 свою вину в пред’явленому йому обвинуваченні визнав лише під час ознайомлення суду із матеріалами справи та у дебатах, і розповів на початку судового засідання що, частково визнає свою вину, оскільки, він працював на посаді керівника зміни ТОВ „Дельта-СВ" згідно направлення на дане товариство із ТОВ „Вінер" де він був працевлаштований комірником. До його обов'язків входило прийняття товару, відпуск товару, організація роботи складом та вантажниками, при відсутності завідуючого складу він також виконував його обов'язки. Його права та обов'язки були передбачені посадовою інструкцією керівника зміни ТОВ „Дельта-СВ".

В середині липня 2011 року до нього звернувся ОСОБА_4 з пропозицією в збуті надлишкової продукції, що могла утворитися на складі ТОВ „Дельта-СВ". Він повідомив ОСОБА_4, що якщо є яка не будь надлишкова продукція то її невеликий об'єм. Тут йому ОСОБА_4 і запропонував таку продукцію купляти у нього, на що він протягом неділі погодився, тому, що йому потрібні були гроші на лікування дитини. Після цього, він зв'язався з ОСОБА_4 та повідомив його, що продаж даної продукції він може здійснювати йому по понеділкам вранці, тому що це найбільш сприятливий час коли ніхто не зможе бачити того, що він відвантажує цю продукцію. Перший раз він продав йому надлишковий товар, який не обліковувався по документам на суму близько 2400 грн. Потім він продавав йому товар який був облікованим. Чи знав ОСОБА_4 про те, що це облікований товар йому не відомо, але на його думку ОСОБА_5 про це знав, тому що він працював на даному товаристві і надлишки в таких об'ємах бути на складі не можуть. Він продавав йому товар декілька разів по понеділкам з 8 серпня по 3 жовтня 2011 року, скільки саме разів та в який період він вже не пам'ятає. Точні суми на які він продавав товар вказаного товариства він не пам'ятає, але найбільша сума була 6500 грн., загальна сума на яку продав товару ТОВ „Дельта-СВ" становить 26000 грн. А оскільки сума позову перевищує суму у 26000 грн. він не визнавав своєї вини повністю, тобто визнавав її лише частково, вказуючи на те що власник умисно завищив суму нанесених ним збитків.

Після того, як у судовому засіданні були допитані всі свідки, які вказали, що бачили автомобіль на якому вивозив викрадені товари підсудний, та підтвердили свої покази дані ними на досудовому слідстві, вказали що бачили підозрюваного не тільки по понеділках, як стверджує він, тоді підсудний зрозумів, що уникнути відповідальності ні перед законом ні перед потерпілим не зможе, тому і став визнавати дальші свою вину повністю.

Крім визнання підсудним своєї вини його вина підтверджена по справі в судовому засіданні показами свідків та матеріалами справи, котрі перевірені судом в судовому засіданні коли свідки повністю підтверджували свої покази та доповнювали їх, зокрема:

- допитаний як свідок ОСОБА_6 надав показання, що Він працює комірником на складі, де зберігаються товаро-матеріальні цінності, предмети побутової хімії, ТОВ „Дельта - СВВ» , що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, в період з вересня 2008 року по теперішній час. Його графік роботи з 8:00 до 16:00, іноді бувають випадки коли залишаються приблизно ще на годину у зв'язку з прийомом товару, з понеділка по п’ятницю. В його обов'язки входить: приймання товарно-матеріальних цінностей та їх відвантаження а також інші дії в яких виникне необхідність.

Прийом та відвантаження товару здійснюється по накладним, які виписуються в офісному приміщенні оператором. Щодо видачі товару, то це здійснюється комірниками при наявності зазначення в накладній найменування товару та відмітки про оплату, як покупцям так і торговим представникам. Покупці які забирають товар само вивозом повинні надати І для отримання товару аналогічні документи що й інші. Йому відомі такі клієнти, що самостійно забирають товар як: „Союз КВ» , ПП Зозуля, Катеринопільелеватормаш, „АзотВ» , ПП Федоренко та ін. Після видачі товару в накладній робиться помітка про видачу товару та ' здається до бухгалтерії.

Товар відгружають комірники, а начальник зміни контролює відгрузку, перевіряє перелік товару який відгружається та його кількість відповідно до накладної. Вигрузка товару здійснюється тільки до 16 години за виключенням коли клієнт або запізнюється, або коли просить що заїде пізніше, в цьому випадку товар відпускається начальником зміни.

Він раніше працював з ОСОБА_1, він був керівником його і зміни. Іноді він помічав, що до ОСОБА_1 приїжджав ОСОБА_4 колишній працівник підприємства, який працював торговим представником на даному підприємстві, на двох дверному автомобілі ВАЗ сірого кольору, номерні знаки він не пам'ятає. ОСОБА_1 разом ОСОБА_4 дуже часто осторонь щось обговорювали. Були випадки коли ОСОБА_1 давав вказівки відгрузити ОСОБА_4 товар без накладної, пояснюючи це тим, що накладну ОСОБА_4 віддавав або привезе у вечорі, зазвичай ОСОБА_4 відгружали підгузки, прокладки та вологі серветки. Ще до ОСОБА_1 часто приїжджали незнайомі мені особи, з якими він дружньо спілкувався та видавав їм деякі товари зі складського приміщення за гроші, кажучи що внесе їх до каси, але Він не знає чи вносились ці кошти до каси. Також він помічав що коли він приходив зранку на роботу, то ОСОБА_1 вже був на робочому місці набагато раніше ніж він. Та й сам ОСОБА_1 неодноразово казав йому, що він прийшов на роботу на 6 годин бо дуже багато справ, були випадки коли він ще й залишався допізна мотивуючи, що також багато роботи. Повідомляти керівництво про дії ОСОБА_1 йому здавалось недоцільним так як він йому повністю довіряв та й не міг подумати, що він здійснює протизаконні дії.

Щодо проведення інвентаризації, то вона проводиться щопонеділка. Інвентаризацію проводять зазвичай оператори та начальник зміни. Інвентаризація проходить наступним чином: оператор диктує із роздрукованого переліку товарів, що мають міститись на складі, кожну позицію товару та називав його кількість, а начальник зміни чи завідуючий складом перераховував фактичну кількість товару та називав її. Інвентаризація завжди проводиться виключно першою зміною, друга й третя зміни до інвентаризації ніякого відношення не мають. Коли працював ОСОБА_1 то тоді ніколи не було недостачі в нього завжди все сходилось й навіть був пере сорт.

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_7 який надав показання, що він дійсно працює комірником ТОВ „Дельта - СВВ» , що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, в період з січня 2011 року по теперішній час. Його графік роботи з 8:00 до 16:00, іноді бувають випадки коли залишаються працювати в позаробочий час у зв'язку з прийомом товару або з із формуванням замовлення згідно накладної, з понеділка по п'ятницю. В суботу він працює приблизно до 12 години - завантажує товар для доставки на понеділок, в неділю вихідний день повністю. В його обов'язків входить: приймання товарно-матеріальних цінностей та їх відвантаження а також інші дії в яких виникне необхідність.

Прийом та відвантаження товару здійснюється по накладним, які виписуються в офісному приміщенні оператором. Щодо видачі товару, то це здійснюється комірниками при наявності зазначення в накладній найменування товару та відмітки про оплату, як покупцям так і торговим представникам, видачу товару контролює старший зміни і завідуючий складом. Покупці які забирають товар самовивозом повинні надати для отримання товару аналогічні документи що й інші. Після видачі товару в накладній робиться помітка про видачу товару та здається до бухгалтерії. Клієнтів які забирають товар самовивозом він не знає на пам'ять, але можу сказати, що їх значна кількість.

Товар відгружають комірники, а начальник зміни контролює відгрузку, перевіряє перелік товару який відгружається та його кількість відповідно до накладної. Вигрузка товару здійснюється з 8 години до 16 години, але бувають випадки коли товар може видаватись і до 17 години в разі коли клієнти просять, що приїдуть пізніше або коли торгові представники щось не додали по замовленню клієнта, але тільки тоді коли на роботі є касир, в цьому випадку товар відпускається начальником зміни.

Він раніше працював з ОСОБА_1, він був начальником його зміни. Він неодноразово помічав, що до ОСОБА_1 приїжджав ОСОБА_5 І колишній працівник підприємства, який працював торговим представником на даному підприємстві, на двох дверному автомобілі ВАЗ сірого кольору, номерні знаки Він не пам'ятаю. ОСОБА_1 разом з ОСОБА_5 дуже часто осторонь обговорювали якісь свої питання, які саме йому невідомо. Щодо видачі ОСОБА_1 ОСОБА_4 товару зі складу без накладних, він не помічав.

До ОСОБА_1 іноді приїжджали незнайомі йому особи, з якими він спілкувався та і видавав їм деякі товари зі складського приміщення. Як йому відомо від колишніх працівників то ОСОБА_1 нібито видавав товар своїм знайомим за певну суму грошових коштів, які вносив до каси, користуючись при цьому своєю знижкою, а різницю забирав собі.

Всі дії ОСОБА_1 контролювалися завідуючим складом ОСОБА_8.

Проведення інвентаризації проводиться щопонеділка. Інвентаризацію проводять зазвичай оператори та начальник зміни. Інвентаризація проходить наступним чином: начальник зміни рахує фактичну наявність товару на складі та повідомляє про це операторові, який в свою чергу фіксує наявний товар та звіряє його згідно документації, в разі виникнення неточностей перерахунок повторюється. Інвентаризація завжди проводиться виключно першою зміною, друга й третя зміни до інвентаризації ніякого відношення не мають. Коли працював ОСОБА_1 то тоді ніколи не було недостачі, в нього завжди все І сходилось й навіть був пересорт.

- допитаний як свідок ОСОБА_9 надав показання, що працює керівником зміни на складі, де зберігаються товаро-матеріальні цінності ТОВ „Дельта - СВ", що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, в період з червня 2010 року по теперішній час. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В його функціональні обов'язки, як керівника зміни входить: перевірка якості товару, забезпечення зберігання складових товарно-матеріальних цінностей, додержання режимів зберігання, контроль ведення обліку складських операцій, керування роботами комірників, які здійснюють обліку, видачі товарно-матеріальних цінностей, що надходять від постачальників, їх зберігання та відпуск тощо. Згідно з посадовою інструкцією він являється матеріально відповідальною особою так як одним із покладених на нього обов'язків є контроль за зберіганням та цілісності товару та його збереження до реалізації.

В його підпорядкуванні знаходиться три комірника-комплектувальника, в обов'язки яких входить: облік, комплектування та відпуск товарно-матеріальних цінностей, а також інші дії в яких виникне необхідність. В його зміні працюють: ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12.

На товаристві працює три зміни кожна в різний період часу: перша: з 07.00 год. до 16.00 год., друга: з 16.00 год. до 21.00 год., третя: з 21.00 год. до 07.00 год. Друга і третя зміна працюють згідно із графіком, та змінюються через кожні два тижня, тобто з 16.00 год. до 21.00 год. 2 тижні, то наступні 2 тижні - з 21.00 год. до 07.00 год. Крім того, прошу вказати, що в суботу працює тільки перша зміна яка закриває склад на вихідні дні, начальником якої був ОСОБА_1 Також склад закривав разом із ОСОБА_1 завідуючий складом ОСОБА_13

Крім того, ОСОБА_13 та ОСОБА_1 відкривали склад кожного понеділка вранці близько 7 години. Кожен понеділок, ОСОБА_1 та ОСОБА_13 проводили інвентаризацію складу щодо відповідності бухгалтерської документації фактичному залишку товару на складі. Процедура інвентаризації виглядала наступним чином, приходили оператори нашого товариства із роздрукованим переліком товару який повинен фактично міститись на складі. Далі оператор диктував кожну позицію товару а начальник зміни чи завідуючий складом перераховував фактичну кількість товару та називав його кількість. Інвентаризація проводилась виключно першою зміною. Крім того, ОСОБА_13 та ОСОБА_1 розподілили між собою групи товарів по яким вони вели щотижневі інвентаризації, тобто: ОСОБА_13 перераховував фактичну кількість побутової хімії" виробника „Вінниця битхімВ» а ОСОБА_1 перевіряв фактичну кількість товару виробника „Кімберлі-Кларк".

В період з червня 2011 року, на територію товариства декілька разів на неділю почав приїжджати колишній працівник ТОВ „Дельта - СВВ» ОСОБА_5, на автомобілі сірого кольору ВАЗ 21013. Він деякий час працював на товаристві торговим представником, та пізніше був звільнений з яких підстав йому не відомо.

Про факт нестачі товарно-матеріальних цінностей йому стало відомо, після проведення інвентаризації, яка відбулася за наказом директора від 20.10.2011, але підозрювати даний факт він та інші працівники стали ще раніше, коли комп'ютерні дані не співпадали з реальною кількістю продукції, що було ним виявлено наступним чином: при вибірці товару для відвантаження з метою продажу контрагентам згідно їх заявок почали випливати факти нестачі товарну виробника „Кімберлі КларкВ» , тобто згідно бухгалтерського обліку цей товар повинен був бути на складі, але фактично його не було. В зв'язку із викладеним він почав слідкувати за іншими працівниками на предмет того, хто може поцупити вказаний товар.

За результатами проведеної інвентаризації була встановлена значна недостача товарно-матеріальних цінностей з різних асортиментних позицій. Після виявлення даної недостачі, було перевірено приходні накладні, розхідні накладні та накладні на відпуск товару зі складу ТОВ „Дельта - СВВ» , правильність ведення даної документації. Але по документах причину недостачі не було встановлено.

Він сам неодноразово бачив як на територію товариства під час зміни ОСОБА_1, приїздив ОСОБА_14 та ОСОБА_1 було погружено товар виробника „Кімберлі КларкВ» йому в автомобіль після звяльнення ОСОБА_5 з товариства. На його запитання, ОСОБА_1 мотивував дане відвантаження товару, тим що так потрібно і діє він за вказівкою директора.

На запитання: коли ви передаєте зміну ОСОБА_1 то в якій годині він приходить на товариство?, він відповів: зміну він передає йому близько 7 ранку, у всі дні крім неділі та понеділка, в тих тижнях коли моя зміна остання відповідно з графіком. ОСОБА_1 приходив на товариство близько 6.30- 6.40 год. В такий час приїздив і ОСОБА_4.

На запитання: як часто до нього в ранковий час приїздив ОСОБА_5?,він відповів: в літній період часу близько 2-3 разів в тиждень, крім того вони інколи приїздили разом.

На запитання: яка процедура відвантаження товару для доставки його замовнику?, він відповів: спочатку відбувається замовлення на товар клієнтом через торгового представника. Торговий представник передає список замовлення оператору. Оператор роздруковує заявку із цим товаром та передає його на склад керівникам змін. Потім керівником зміни надається вказівка комірникам-комплектувальникам щодо відбору даного товару згідно заявки. Відібраний товар перевіряється начальником зміни і розставляється по маршрутам. Далі приходить перша зміна і вантажники, та разом із начальником першої зміни вивозять товар із складу на маршрути, де завантажують його разом із експедиторами які повинні доставити його до місця замовлення. Після отримання товару експедитором він розписується в заявці про те, що отримав даний товар. І потім ця заявка вертається на склад, а із складу начальником першої зміни або завідуючим складу вони повертаються до бухгалтерії. Відвантаження товару та його прийом відбувається виключно під час першої зміни, коли на складі присутні вантажники. Друга і третя лише сортує на розставляє по маршрутам згідно заявок. Крім того, територія бази в нічний час близько з 21 год. до 06.30 год. закривається.

На запитання: чи отримують у вас клієнти самостійно товар?, він відповів: іноді, таке буває, такі заявки підписуються директором про само вивіз, і клієнти, що отримали товар розписуються в цих заявках про їх отримання. Самовивіз відбувається лише з 09 год. до 16 год. Видача товару із складу без заявки не можлива, це заборонено. Грузить товар лише вантажник за участі експедитора, а начальник зміни контролює завантаження, самостійно начальник зміни не здійснює завантаження товару.

На запитання: чи маєте ви право купляти собі товар зі складу,якщо так то в якій кількості та з якою знижкою?, він відповів: товар відпускається згідно заявки. Кількість товару на яку може бути зроблена скидка працівнику товариства обмежена та регулюється розумною потребою працівника та його сім'ї у побутовій хімії та інших товарах

- допитаний як свідок ОСОБА_15 надав показання, що він працює керівником зміни на складі, де зберігаються товаро-матеріальні цінності ТОВ „Дельта - СВВ» , що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, в період з листопада 2008 року по теперішній час. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В його функціональні обов'язки, як керівника зміни входить: перевірка якості товару, забезпечення зберігання складових товарно-матеріальних цінностей, додержання режимів зберігання, контроль із ведення обліку складських операцій, керування роботами комірників, які здійснюють приймання товарно-матеріальних цінностей, що надходять від постачальників, їх зберігання та відпуск тощо.

Згідно з посадовою інструкцією він являється матеріально відповідальною особою так як одним із покладених на нього обов'язків є контроль за зберіганням та цілісності товару та його збереження до реалізації.

В його підпорядкуванні знаходиться три комірника-комплектувальника, в обов'язки яких входить: облік та комплектування товарно-матеріальних цінностей, а також інші дії в яких виникне необхідність. В його зміні працюють: ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12.

Вони працюють за наступним графіком: ОСОБА_10 і та ОСОБА_12 працювали згідно графіку по 2 неділі по змінам, тобто 2 неділі ОСОБА_10 з 14 год. до 21 год., а ОСОБА_12 з 21 год. до 07 год. і навпаки. ОСОБА_11 весь час працює лише в нічну зміну.

На товаристві працює три зміни кожна в різний період часу: перша: з 07.00 год. до 16.00 год., друга: з 16.00 год. до 21.00 год., третя: з 21.00 год. до 07.00 год. Друга і третя зміна працюють згідно із графіком, та змінюються через кожні два тижня, тобто з 16.00 год. до 21.00 год. 2 тижні, то наступні 2 тижні - з 21.00 год. до 07.00 год. В суботу працює тільки перша зміна яка закриває склад на вихідні дні, начальником якої був ОСОБА_1 Також, склад закривав разом із ОСОБА_1 завідуючий складом ОСОБА_13

Крім того, ОСОБА_13 та ОСОБА_1 відкривали склад кожного понеділка вранці близько 7 години. В цей день ОСОБА_1 та ОСОБА_13 проводили інвентаризацію складу щодо відповідності бухгалтерської документації фактичному залишку товару на складі та виявлення лишків, нестач та пересорту. Процедура інвентаризації виглядала наступним чином, приходили оператори нашого товариства із роздрукованим переліком товару який повинен фактично міститись на складі. Далі оператор диктував кожну позицію товару а начальник зміни чи завідуючий складом перераховував фактичну кількість товару та називав його кількість. Інвентаризація проводилась виключно першою зміною. Крім того, ОСОБА_13 та ОСОБА_1 розподілили між собою групи товарів по яким вони вели щотижневі інвентаризації, тобто: ОСОБА_13 перераховував фактичну кількість побутової хімії виробника „Вінниця битхім", а ОСОБА_1 перевіряв фактичну кількість товару виробника „Кімберлі-Кларк".

В період з червня 2011 року, на територію товариства декілька разів на неділю почав приїжджати колишній працівник ТОВ „Дельта - СВВ» ОСОБА_5, на автомобілі сірого кольору ВАЗ „восмьоркаВ» . Він деякий час працював на товаристві торговим представником, та пізніше був звільнений з невідомих йому підстав.

Про факт нестачі товарно-матеріальних цінностей йому стало відомо, після проведення інвентаризації, яка відбулася за наказом директора від 20.10.2011, але підозрювати даний факт він почав раніше, коли комп'ютерні дані стали не співпадати з реальною кількістю продукції на складі. Ним було виявлено невідповідність при вибірці товару для відвантаження з метою подальшої реалізації товару клієнтам згідно їх заявок де почали випливати факти нестачі товару виробника „Кімберлі КларкВ» , тобто згідно бухгалтерського обліку цей товар повинен був бути на складі, але фактично його не було. В зв'язку із викладеним він почав слідкувати за іншими працівниками на предмет того, хто може поцупити вказаний товар та по суті в цьому почав підозрювати всіх інших працівників товариства.

За результатами проведеної інвентаризації була встановлена значна нестача товарно-матеріальних цінностей з різних асортиментних позицій. Після виявлення даної нестачі, було перевірено приходні накладні, розхідні накладні та накладні на відпуск товару зі складу ТОВ „Дельта - СВВ» , правильність ведення даної документації. Але по документах причину нестачі не було встановлено.

Він сам неодноразово бачив як на територію товариства під час зміни ОСОБА_1, приїздив ОСОБА_14 та ОСОБА_1 було погружено товар виробника „Кімберлі КларкВ» йому в автомобіль, що відбувалося вже після звільнення ОСОБА_5 з товариства. На його запитання, ОСОБА_1 мотивував дане відвантаження товару, тим що так потрібно і він обов'язково оформить і здасть заявку на самовивіз.

На запитання: підчас вашої зміни в період з червня по жовтень 2011 року гр. ОСОБА_5 приїздив на товариство?, він відповів: ні, він приїздив лише вранці до ОСОБА_1 або разом із ним.

На запитання: коли ви передавали зміну ОСОБА_1 то в якій годині він приходив на товариство?, він відповів: зміну він передає йому близько 7 ранку, у всі дні крім неділі та понеділка, в тих тижнях коли його зміна остання відповідно з графіком. ОСОБА_1 приходив на товариство близько 6.30- 6.40 год. В такий час приїздив і ОСОБА_4.

На запитання: як часто до нього в ранковий час приїздив ОСОБА_5?, він відповів: в літній період часу близько 2 разів на тиждень, крім того вони інколи приїздили разом.

На запитання: яка процедура відвантаження товару для доставки його замовнику?, він відповів: спочатку відбувається замовлення на товар клієнтом через торгового представника. Торговий представник передає список замовлення оператору. Оператор роздруковує заявку та передає її на склад керівникам змін. Потім керівником зміни дається вказівка комірникам-комплектувальникам щодо відбору даного товару згідно заявки. Відібраний товар перевіряється начальником зміни і розставляється по маршрутам. Далі приходить перша зміна і вантажники, та разом із начальником першої зміни вивозять товар із складу на і маршрути, де завантажують його разом із експедиторами які повинні доставити товар до місця замовлення. Після отримання товару експедитором він розписується в заявці про те, що отримав даний товар. І потім ця заявка повертається на склад, а із складу начальником першої зміни або завідуючим складу заявки повертаються до бухгалтерії. Відвантаження товару та його прийом відбувається виключно під час першої зміни, коли на складі присутні вантажники. Друга і третя лише сортує та розставляє товар по маршрутам згідно заявок. Крім того, територія бази в нічний час близько з 21 год. до 06.30 год. закривається.

На запитання: чи отримують у вас клієнти самостійно товар?

Він відповів: іноді, таке буває, такі заявки підписуються директором щодо само вивозу, і клієнти, що отримали товар розписуються в цих заявках про їх отримання. Самовивіз відбувається лише з 09 год. до 16 год. Видача товару зі складу без заявки не можлива. Грузить товар лише вантажник за участі експедитора, а начальник зміни контролює завантаження, самостійно начальник зміни не здійснює завантаження товару.

На запитання: чи маєте ви право купляти собі товар зі складу,якщо так то в якій кількості, та з якою знижкою?, він відповів: товар вони купують згідно заявок. Кількість товару на яку може бути зроблена скидка працівнику товариства обмежена та регулюється розумною потребою працівника, його сім'ї даному товарі, наприклад: 1-2 пачки підгузників (66 штук в одній) на місяць. Знижка складає 5 відсотків від ціни, що існує для клієнта.

- допитана як свідок ОСОБА_16 надав показання, що Вона працює на посаді оператора ТОВ „Дельта-СВВ» з 13.02.2008 року, що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В її функціональні обов'язки входить: обробка накладних документів із обліку товарів, та оброблення заявок на товар, розбивка маршрутів, в основному це здійснення обробки заявок торгових представників (клієнтів) щодо необхідного товару для продажі.

Вона працює із понеділка по суботу, основний графік роботи із 09 год. до 19 год., але в суботу вони працюють з 09 год. по 15 год.

Процедура оформлення нею заявок на певний вид товару відбувається наступним чином: торгові представники через відповідну програму на КПК роблять заявку у клієнта і скидають цю заявку через інтернет в базу 1-С нашого товариства. Цю заявку (запит) на певний вид товару вона обробляє з питань наявності даного товару в базі 1-С, проводить (зберігає), а потім роздруковує видаткову накладну та складську накладну. Складську накладну вона віддає на склад з ціллю підготовки та збору товару згідно даної накладної. Далі товар наступного дня грузиться по маршруту в автомобілі для його розвезення по клієнтам. Складська накладна залишається на складі, а потім повертається до неї. В ній розписується експедитор про отримання даного товару, а видаткова накладна видається експедитору який згідно видаткової накладної здає товар клієнту.

Заявки на товар оформляються до 18 год. кожного дня та до цього часу вони видають складські накладні співробітникам складу. Ввечері логістом товариства ОСОБА_17 оформляються маршрути, а вранці наступного дня ним надаються видаткові накладні експедиторам.

Кожного понеділка о 09 год. починається інвентаризація складу, яка проводиться по всім групам товару, що має міститися згідно бухгалтерського обліку а складі. Інвентаризація про водиться операторами та працівниками складу. Щопонеділка вранці вона приходить на склад із роздрукованими списками залишку товару на складі і вони вибираємо один із брендів, наприклад „Кімберлі КларкВ» і по порядку наявного товару на складі працівник с кладу диктує їй скільки і якого товару фактично є на складі, а вона звіряє цю кількість відповідно інформації, що у неї роздрукована. Ця процедура здійснюється з метою виявлення нестач, лишків та пересорту. На нашому товаристві облік фактичної наявності на складі продукції виробника „Кімберлі КларкВ» здійснював ОСОБА_1. Щопонеділка він проводив перерахунок товару та диктував мені його кількість відповідно до позицій, а вона вписувала їх до роздруківки із програми 1-С.

Під час щотижневих інвентаризацій ОСОБА_1 вказував їй лише на пересорти продукції, тобто позиції товару були однакові, а штрихкоди - різні. Про нестачу товарно-матеріально цінностей він її під час інвентаризації не повідомляв.

Кожну суботу в кінці робочого дня вони (оператори) роздруковують залишки які повинні міститися на складі товариства, і залишають їх і шухляді стола, оскільки така вибірка займає значний проміжок часу і в ранці в понеділок її проводити не доцільно. Тому можна припустити, що ОСОБА_1 міг скористатися цими записами, адже він зачиняв та відчиняє склад.

Вона, також, приймала участь у інвентаризації товарно-матеріальних цінностей за наказом директора. Під час інвентаризації було встановлено значну нестачу продукції „Кімберлі КларкВ» на загальну суму близько 200 тис. грн. як могла виникнути така нестача їй не відомо, адже щопонеділка проводилися інвентаризації. Контроль за даним брендом здійснював ОСОБА_1

- допитана як свідок ОСОБА_10 надала показання, що Вона працює кладовщиком на товаристві з 2008 року. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією І товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В її функціональні обов'язки входить: відбірка товару згідно дозволів (внутрішніх складських накладних) та його пакування.

Вона працює в 2 зміни почергово, вдень з 14 год. 30 хв. до 22 год. 00 хв., а вночі з 21 год. до 07 год.

Відвантаження товару здійснюється першою зміною комірниками (вантажниками), що працюють в першу зміну із 07 год. до 16 год. Відвантаження не входить до її обов'язків. Також відвантаженням товару керував колишній начальник першої зміни ОСОБА_1.

Він приходив на роботу щодня о 6 год. 30 хв. В який час він приходив на роботу в понеділок їй не відомо.

На запитання: чи ви бачили як хтось з ваших колег вивозив зі складу ТМЦ, без потрібних на те документів та причин?, вона відповіла: ні, такого вона не бачила.

На запитання: чи маєте ви право купляти собі товар зі складу (на товаристві) як працівник, якщо так то в якій кількості та з якою знижкою?, вона відповіла: товар вона купує згідно заявок. Кількість товару на яку може бути зроблена скидка одному працівнику товариства обмежена та визначається розумною потребою працівника, його сім'ї у даному товарі, наприклад: в місяць на себе вона оформляє товарно-матеріальних цінностей не більше ніж на 200 грн. Знижка для них існує, але її відсоток їй не відомий.

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_2 яка на досудовому слідстві надала показання, що вона працює на посаді бухгалтера ТОВ „Дельта-СВВ» з 01.09.2008. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В її функціональні обов'язки входить: ведення бухгалтерського обліку на товаристві, ведення прибуткових накладних, облік кредиторської, дебіторської заборгованості, контроль за обігом грошових коштів та інше.

Вона працює із понеділка по п'ятницю, із 09 год. до 17 год.

Нею, згідно наказу директора ТОВ „Дельта - СВ" ОСОБА_18 № 03-П від 20.10.2011 в складі комісії восьми чоловік (головного бухгалтера ОСОБА_19, оператора ОСОБА_16, завідувача складу ОСОБА_8, начальників зміни ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_20, оператора ОСОБА_21 та мене) проведено інвентаризацію на складі ТОВ „Дельта - СВВ» щодо обліку товарно-матерільних цінностей постачальника „ОСОБА_22 УкраїнаВ» та „ВінницяпобутхімВ» на складі.

Інвентаризація проводилася 21.10.2011 за результатами якої встановлено нестачу товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 УкраїнаВ» на загальну суму 210360,26 грн.

Інвентаризація проводилася наступним чином: згідно роздрукованих найменувань товарно-матеріальних цінностей всіма членами комісії проведено облік фактичної наявності на складі продукції по всім найменуванням, та зазначено яка кількість того чи іншого найменування знаходиться на складі. Далі ці відомості внесено в програму 1-С і виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 УкраїнаВ» . Про вказану нестачу відразу повідомлено директора товариства. Вказана нестача виникла саме на складі та не пов'язана з привласненням коштів чи товарно-матеріальних цінностей торговими представниками, експедиторами та водіями.

Відвантаження товару відбувається вдень, час відвантаження їй не відомий, здійснюється на підставі видаткових накладних в яких отримувач товарно-матеріальних цінностей робить відмітку про його отримання.

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_23, який будучи допитаним на досудовому слідстві пояснив, що Він працює працівником складу ТОВ „Дельта - СВВ» , що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, в період з лютого 2009 року по теперішній час. Мій графік роботи з 7:00 до 16:00, іноді бувають випадки коли залишаються в позаробочий час коли необхідно видати чи прийняти товар, з понеділка по п'ятницю, також на прохання керівництва працюють ще й в суботу приблизно до 12 години. В його обов'язки входить: приймання товарно-матеріальних цінностей та їх відвантаження а також інші дії в яких виникне необхідність.

Прийом та відвантаження товару здійснюється по накладним, які виписуються в офісному приміщенні оператором. Щодо видачі товару, то це здійснюється комірниками при наявності зазначення в накладній найменування товару та відмітки про оплату, як покупцям так і торговим представникам, видачу товару контролює старший зміни і завідуючий складом. Покупці які забирають товар самовивозом повинні надати для отримання товару аналогічні документи що й інші. Після видачі товару в накладній робиться помітка про видачу товару та здається до бухгалтерії.

Товар відгружають комірники, а начальник зміни контролює відгрузку, перевіряє перелік товару який відгружається та його кількість відповідно до накладної. Вигрузка товару здійснюється до 16 години за виключенням коли керівництво дає вказівку на видачу товару пізніше.

Він раніше працював з ОСОБА_1, він був керівником його зміни. Дуже часто на роботу він добирався разом із ОСОБА_1 в одному маршрутному таксі, але було таке, що ОСОБА_1 на роботу підвозив із самого ранку, так йому повідомляв ОСОБА_1 ОСОБА_5 на двохдверному автомобілі ВАЗ сірого кольору, номерні знаки він не знає, колишній працівник підприємства, який працював торговим представником на даному підприємстві. Щодо видачі ОСОБА_1 ОСОБА_4 товару зі складу без накладних, він не помічав.

До ОСОБА_1 іноді приїжджали незнайомі мені особи, з якими він спілкувався та видавав їм деякі товари зі складського приміщення. Як йому відомо від колишніх працівників то ОСОБА_1 нібито видавав товар своїм знайомим за певну суму грошових коштів, які вносив до каси, користуючись при цьому своєю знижкою, а різницю забирав собі або взагалі й нічого не вносив до каси. Всі дії ОСОБА_1 контролювалися завідуючим складом ОСОБА_8.

Проведення інвентаризації проводиться щопонеділка. Інвентаризацію проводять зазвичай оператори та начальник зміни. Інвентаризація проходить наступним чином: начальник зміни рахує фактичну наявність товару на складі та повідомляє про це операторові, який в свою чергу фіксує наявний товар та звіряє його згідно документації, в разі виникнення неточностей перерахунок повторюється. Інвентаризація завжди проводиться виключно першою зміною, друга й третя зміни до інвентаризації ніякого відношення не мають. Коли працював ОСОБА_1 то тоді ніколи не було недостачі, в нього завжди все сходилось й навіть був пересорт.

- допитана як свідок ОСОБА_24 надала показання, що Вона працює на посаді головного бухгалтера ТОВ „Дельта - СВВ» із серпня 2008 року. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В її функціональні обов'язки входить: складання податкової, фінансової та статистичної звітності, контроль за веденням бухгалтерського обліку на товаристві та інше.

Вона працює із понеділка по п'ятницю, із 09 год. до 17 год.

Нею, згідно наказу директора ТОВ „Дельта - СВВ» ОСОБА_18 № 03-П від 20.10.2011 в складі комісії восьми чоловік (бухгалтера ОСОБА_25, оператора ОСОБА_16, завідувача складу ОСОБА_8, начальників зміни ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_20, оператора ОСОБА_21 та мене) проведено інвентаризацію на складі ТОВ „Дельта - СВ" щодо обліку товарно-матерільних цінностей постачальника „ОСОБА_22 Україна" та „Вінницяпобутхім" на складі товариства.

Інвентаризація проводилася 21.10.2011 за результатами якої встановлено нестачу товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 Україна" на загальну суму 210360,26 грн.

Інвентаризація проводилася наступним чином: згідно роздрукованих найменувань товарно-матеріальних цінностей всіма членами комісії проведено облік фактичної наявності на складі продукції по всім найменуванням, та зазначено яка кількість того чи іншого найменування знаходиться на складі. Далі ці відомості внесено в програму 1-С і виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 Україна". Про вказану нестачу відразу повідомлено директора товариства. Вказана нестача виникла саме на складі та не пов'язана з привласненням коштів чи товарно-матеріальних цінностей торговими представниками, експедиторами та водіями.

Відвантаження товару на наші автомобілі відбувається вранці, а клієнти які самостійно забирають товар завантажуються протягом дня до 16 год. Відвантаження здійснюється на підставі видаткових накладних в яких отримувач товарно-матеріальних цінностей робить відмітку про його отримання. Крім того, на товаристві існують внутрішні складські накладні (дозвіл на відпуск товару) по якому начальник зміни організовує роботу із комплектування замовлення, перевіряє правильність комплектування замовлення та згідно цих накладних начальник першої зміни видає товар експедиторам та клієнтам.

На запитання: під час вашої роботи в період з червня по жовтень 2011 року гр. ОСОБА_5 приїздив на товариство?, він відповів: так, вона декілька разів бачила його біля території складу на своєму автомобілі, так як він привозив свою дівчину на роботу.

На запитання: чи маєте ви право купляти собі товар зі складу (на товаристві), якщо так то в якій кількості та з якою знижкою?, він відповів: товар вони купують згідно заявок. Кількість товару на яку може бути зроблена скидка одному працівнику товариства обмежена та визначається розумною потребою працівника, його сім'ї даному товарі, наприклад: в місяць на себе дозволено оформити товарно-матеріальних цінностей не більше ніж на 500 грн. Знижка складає 5-10 відсотків від ціни, що існує для клієнта.

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_21 якап будучи допитаною на досудовому слідстві надала показання, що на сьогоднішній день вона ніде не працює. До 25.11.2001 вона працювала на посаді оператора ТОВ „Дельта - СВВ» . ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В її функціональні обов'язки входило: обробка накладних документів із обліку товарів, оброблення заявок на товар, розбивка маршрутів, оприбуткування товару, ведення звітності із постачальниками та інше.

Вона працювала із понеділка по суботу, основний графік роботи із 09 год. до 18 год., але в суботу вони працювали з 09 год. по 15 год.

Процедура оформлення заявок на певний вид товару відбувається наступним чином: торгові представники через відповідну програму на КПК роблять заявку у клієнта і скидають цю заявку через інтернет в базу 1-С нашого товариства. Цю заявку (запит) на певний вид товару ОСОБА_16 та інколи вона обробляли щодо наявності даного товару в базі 1-С, проводили цю заявку по базі. Потім роздруковується видаткова накладна та складська накладна на товар, що замовлено. Складська накладна віддається на склад з ціллю підготовки І та збору товару згідно даної накладної. Далі товар наступного дня грузиться по маршруту в автомобілі для його розвезення по клієнтам. Складська накладна залишається на складі, а потім повертається до оператора. В ній розписується експедитор про отримання даного товару, а видаткова накладна видається експедитору який згідно видаткової накладної здає товар клієнту.

Заявки на товар оформляються до 18 год. кожного дня та до цього часу оператори видають складські накладні співробітникам складу. Ввечері логістом товариства ОСОБА_17 оформляються маршрути, а вранці наступного дня ним надаються видаткові накладні експедиторам.

Кожного понеділка о 09 год. починається інвентаризація складу, яка проводиться по всім групам товару, що має міститися згідно бухгалтерського обліку на складі. Інвентаризація про водиться операторами та працівниками складу. Вранці по понеділкам згідно графіку вона приходила на склад із роздрукованими списками залишку товару на складі і вона разом із ОСОБА_8 проводила інвентаризацію товару постачальника „ВінницяпобутхімВ» по порядку наявного товару на складі працівник складу диктував їй скільки і якого товару фактично є на складі, а вона звіряла цю кількість відповідно інформації, що у неї роздрукована. Ця процедура здійснюється з метою виявлення нестач, лишків та пересорту.

На товаристві облік фактичної наявності на складі продукції виробника „Кімберлі Кларк" здійснював ОСОБА_1 та оператор ОСОБА_16. Щопонеділка вони проводили перерахунок товару, та ОСОБА_1 диктував ОСОБА_16 кількість товару відповідно до позицій, а Вона вписувала їх до роздруківки із програми 1-С.

Вона декілька разів також проводила інвентаризації із ОСОБА_1 по продукції „Кімберлі КларкВ» . Він також диктував їй якого товару в наяявності в якій кількості, вона лише робила записи.

Під час проведення інвентаризацій у ОСОБА_1 нестач товарно-матеріальних цінностей не виявлялось. Про нестачу товарно-матеріально цінностей він її під час інвентаризації не повідомляв.

Нею, згідно наказу директора ТОВ „Дельта - СВВ» ОСОБА_18 № 03-П від 20.10.2011 в складі комісії восьми чоловік (головного бухгалтера ОСОБА_24, бухгалтера ОСОБА_25, оператора ОСОБА_16, завідувача складу ОСОБА_8, начальників зміни ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_20, та мене) проведено інвентаризацію на складі ТОВ „Дельта - СВВ» щодо обліку товарно-матерільних цінностей постачальника „ОСОБА_22 УкраїнаВ» та „Вінницяпобутхім" на складі товариства.

Інвентаризація проводилася 21.10.2011 за результатами якої встановлено нестачу товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 Україна" на загальну суму 210360,26 грн.

Інвентаризація проводилася наступним чином: згідно роздрукованих найменувань товарно-матеріальних цінностей всіма членами комісії проведено облік фактичної наявності на складі продукції по всім найменуванням, та зазначено яка кількість того чи іншого найменування знаходиться на складі. Далі ці відомості внесено в програму 1-С і виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 Україна". Про вказану нестачу відразу повідомлено директора товариства. Вказана нестача виникла саме на складі та не пов'язана з привласненням коштів чи товарно-матеріальних цінностей торговими представниками, експедиторами та водіями.

Склад працює цілодобово із трьома змінами, ранкова зміна відбувається о 07 год.

Відвантаження товару на наші автомобілі відбувається вранці, а клієнти які самостійно забирають товар завантажуються протягом дня до 16 год. Відвантаження здійснюється на підставі видаткових накладних в яких отримувач товарно-матеріальних цінностей робить відмітку про їх отримання. Крім того, на товаристві існують внутрішні складські накладні (дозвіл на відпуск товару) по якому начальник зміни організовує роботу із комплектування замовлення, перевіряє правильність комплектування замовлення та згідно цих накладних начальник першої зміни видає товар експедиторам та клієнтам.

Товар вони купували згідно заявок. Кількість товару на яку може бути зроблена скидка одному працівнику товариства обмежена та визначається розумною потребою працівника, його сім'ї у даному товарі, наприклад: в місяць на себе вона оформляла товарно-матеріальних цінностей не більше ніж на 200 грн. Знижка складає 5-10 відсотків від ціни, що існує для клієнта.

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_17, який будучи допитаним на досудовому слідстві надав показання, що Він працює водієм-експедитором ТОВ «Дельта - СВ», що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, в період з початку 2003 року по теперішній час. ТОВ „Дельта - СВВ» займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В його функціональні обов'язки, як водія-експедитора входить: отримання товару по дозволу, завантаження автомобіля товаром, доставка товару замовникам.

Видача товару на складі здійснюється тільки начальником першої зміни або завідуючим складом. Після отримання товару, вона згідно маршрутного листа, отримую на руки накладні листи, відповідно до яких відбувається доставка товару замовнику, в яких замовник робить відповідну відмітку про отримання товару, після чого накладні здаються ним операторам.

- оголошеними і дослідженими у судовому засіданні показами свідка ОСОБА_13 надав показання, що Він раніше працював завідуючим складу ТОВ „Дельта-СВ", що розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5, з жовтня 2008 до 31.11.2011. ТОВ „Дельта - СВ" займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В його функціональні обов'язки, як завідуючого складу входило: забезпечення зберігання складових товарно-матеріальних цінностей, додержання режимів зберігання, контроль ведення обліку складських операцій, керування роботами комірників, які здійснюють приймання товарно-матеріальних цінностей, що надходять від постачальників, їх зберігання та відпуск тощо.

Згідно з посадовою інструкцією він являвся матеріально відповідальною особою так як першим із покладених на нього обов'язків це контроль за зберіганням та цілісністю товару та його збереження до реалізації.

В його підпорядкуванні знаходилося три зміни кожна з яких складається з керівника зміни та комірників. В обов'язки керівника першої зміни, в той час ОСОБА_1 входило: приймання товарно-матеріальних цінностей та їх відвантаження а також інші дії в яких виникне необхідність. До основного напрямку моєї роботи входило організація виконання всіма працівниками складу товариства обов'язків, які були на них покладені, контроль за виконанням їх функцій.

На товаристві працювало три зміни кожна в різний період часу: перша: з 07.00 год. до 16.00 год., друга: з 16.00 год. до 21.00 год., третя: з 21.00 год. до 07.00 год. Друга і третя зміна працювали згідно із графіком, та змінювалися через кожні два тижня, тобто з 16.00 год. до 21.00 год. 2 тижні, то наступні 2 тижні - з 21.00 год. до 07.00 год. Крім того, в суботу працювала лише перша зміна з 07 год. до 13 год. На вихідні дні склад закривався мною, а інколи начальником першої зміни ОСОБА_1

Крім того, ОСОБА_1 майже кожного понеділка самостійно відкривав склад. Повинен він це був робити з 07 год., адже відкривати склад раніше немає необхідності. Щопонеділка ним та ОСОБА_1 за участі операторів товариства ОСОБА_16 та ОСОБА_21 проводилися інвентаризації складу щодо відповідності бухгалтерської документації фактичному залишку товару на складі для виявлення лишків, нестач та пересорту. Інвентаризація проводилась виключно першою зміною. Крім того, між ним та ОСОБА_1 було розподілено групи товарів по яким вони вели щотижневі інвентаризації, тобто: він перераховував фактичну кількість побутової хімії виробника „Вінницяпобутхім", а ОСОБА_1 перевіряв фактичну кількість товару виробника „КімберліКларкУкраїна". Решта брендів перевірялися в довільній формі.

Про факт недостачі товарно-матеріальних цінностей йому стало відомо, після проведення інвентаризації, яка відбулася за наказом директора від 20.10.2011. До цієї інвентаризації приїжджали представники „КімберліКларкУкраїна" які виявили бажання перерахувати декілька позицій їх товару, який повинен був міститися на складі. За результатами перерахунку було встановлено нестачу деяких груп товару, що слугувало проведенням перерахунку (інвентаризації) всього складу.

За результатами проведеної інвентаризації була встановлена значна недостача товарно-матеріальних цінностей з різних асортиментних позицій. Після виявлення даної недостачі, було перевірено приходні накладні, розхідні накладні та накладні на відпуск товару зі складу ТОВ „Дельта - СВ", правильність ведення даної документації. Але по документах причину недостачі не було встановлено.

ОСОБА_1 приходив на роботу близько о 6.40 год. він повинен був приходити, а в якій годині він дійсно приходив на роботу йому не відомо, адже зачасту він приходив на роботу вже після нього на 07 год., 7.30 год.

Решта працівників, не так обізнані, з рухом ТМЦ та документацією, щоб здійснити розкрадання в значних розмірах.

Іноді клієнти самостійно отримують товар, такі заявки підписуються директором щодо само вивозу, і клієнти, що отримали товар розписуються в цих заявках про їх отримання. Самовивіз відбувається лише з 09 год. до 16 год. робочого дня. Видача товару із складу без заявки не можлива, це заборонено.

Товар він купляв згідно заявок поданих мною оператору. Кількість товару на яку може бути зроблена скидка працівнику товариства обмежена та регулюється розумною потребою працівника, його сім'ї даному товарі, наприклад: за місяць він міг на себе оформити товарів в сумі не більше 400 грн. Знижка складає 5-10 відсотків від ціни, що існує для клієнта.

- допитаний як свідок ОСОБА_18 надав показання, що Він працює на посаді директора ТОВ „Дельта-СВ" з 05.09.2008. ТОВ „Дельта - СВ" розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 8\5. ТОВ „Дельта - СВ" займається дистрибуцією товарів побутової хімії на території м. Черкаси та Черкаської області.

В його функціональні обов'язки, як директора товариства входить: загальне керівництво товариством, представляти товариство з установами, організаціями, підприємствами, контроль за організацією роботи товариства.

Про нестачу товарино-матеріальних цінностей на складі ТОВ „Дельта-СВ" продукції компанії „ОСОБА_22 Україна" йому стало відомо 13.10.2011. Такий факт став йому відомий в зв'язку із тим, що на товариство приїхали представники компанії „ОСОБА_22 Україна" та згідно договору укладеного їхнім товариством з цією компанією, вони виявили бажання перевірити фактичні залишки деяких товарів на складі із асортименту „ОСОБА_22 Україна". А саме при перерахунку деяких позицій було відразу встановлено нестачу наступного товару: встановлено нестачу підгузків Хагіс Класік Мега Пак в загальній кількості близько 1000 штук підгузків.

В зв'язку з викладеним, ним як керівником товариства прийнято рішення та видано Наказ №03-П від 20.10.2011 про проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей в складському приміщенні ТОВ „Дельта-СВ".

За результатами проведеної інвентаризації встановлено факт нестачі товарно-матеріальних цінностей продукції „ОСОБА_22 Україна", в зв'язку із чим ним було вжито заходи щодо встановлення осіб, які могли бути причетні до виникнення цієї нестачі, а саме: він почав переглядати камери візуального спостереження, також проводити взаємозвірки з постачальником продукції, перевіряти розхідні документи по цій продукції. Потім ним під час перегляду відеозаписів було встановлено факт привласнення товарно-матеріальних цінностей начальником першої зміни ОСОБА_1. В зв'язку з викладеним він звернувся до міліції.

На товаристві щопонеділка вранці проводиться перерахунок товарно-матеріальних і цінностей які містяться на складі, та їх кількість співставляється із даними бухгалтерського обліку. Основними торговими марками на товаристві є продукція компанії „ОСОБА_22 Україна" та „Вінниця побутхім". Відповідальною особою на товаристві за облік та перерахунок продукції „ОСОБА_22 Україна" був начальник першої зміни ОСОБА_26

Також, згідно правил встановлених на товаристві відвантаження та прийом товарно-матеріальних цінностей відбувається виключно під час першої зміни, та контролювалося завідуючим складом ОСОБА_8 або начальником першої зміни ОСОБА_1

Крім того, як йому це стало відомо із відеозаписів, а потім і із співбесід з працівниками товариства, ОСОБА_1В, неодноразово відпускав товар зі складу без відповідних розхідних та внутрішніх накладних. Також, виходячи із відеозаписів зроблених на камери зовнішнього спостереження товар ОСОБА_1 завантажував у автомобіль марки ВАЗ сірого кольору разом із ОСОБА_5. Це колишній працівник товариства, а саме торговий представник.

На нашому товаристві існує система знижок для працівників товариства, становить 10 відсотків від ціни товару для клієнтів. Це повинні бути розумні кількості товару, що необхідні працівнику для власного використання, та не повинні перевищувати 400 грн. на місяць. Це передбачено нашим внутрішнім наказом.

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_27, який на досудовому слідстві пояснив, що Він працює на ТОВ „Дельта-СВ" водієм автомобіля Газель з 2004 року. До його обов'язків входить перевезення та доставка експедитора разом із товаром до клієнта.

Про нестачу товарно-матеріальних цінностей, що виникла на товаристві у 2011 році йому стало відомо після проведення інвентаризації на товаристві, під час надання пояснень директору всіма працівниками щодо виникнення вказаної нестачі.

03.10.2011 близько 06 год. 40 хв. він бачив як колишній начальник зміни ОСОБА_1 закінчував завантажувати товар до автомобіля „ВАЗ-08" нового зразка сірого кольору. В той час він розмовляв по мобільному телефону, тому він підійшов до ОСОБА_1 і лише з ним привітався, більше ні про що з ним не розмовляв та не запитував. Також, в автомобілі сидів водій, але через затемнене скло мені не було видно водія.

Оскільки в його обов'язок входить лише перевезення товарів, то питань до ОСОБА_1 у мене ніяких не виникло, адже він думав, що він віддає товар клієнту так названим „самовивозом". Лише після проведення інвентаризації

а. с. 162-163

- оголошеними і дослідженими показами свідка ОСОБА_28 який будучи допитаним на досудовому слідстві надав показання, що йому відомо про ТОВ „Дельта-СВВ» , він знаходився із даним товариством в робочих відносинах протягом серпня 2010 - червня 2011 років.

Також, йому відомий ОСОБА_1, вони перебувають в товариських відносинах, зустрічаються раз в неділю, коли два рази в неділю.

Він неодноразово разом із ОСОБА_1 забирав товар із складу для передачі його в подальшому клієнтам, що знаходяться в м. Черкаси, товар у вигляді памперсів фірми „ХагісВ» , предмети жіночої та дитячої гігієни.

Він звернуся до ОСОБА_1 з проханням вибивати товар на себе за готівкові кошти які він надавав ОСОБА_1, для того що б він купляв цей товар із знижкою як на працівника товариства.

Від гр. ОСОБА_1 він накладні документи на товар вимагав тільки тоді, коли такі документи були потрібні клієнту.

а.с. 50-51

- договором № ДС-03 від 02.04.2007, договором №300511 від 30.05.2011, укладений між ТОВ „ОСОБА_22 УкраїнаВ» та ТОВ „Делта-СВВ» щодо купівлі та поставки товару виробництва ТОВ „ОСОБА_22 УкраїнаВ»

а. с. 24-30

- наказом ТОВ „ВІННЕР-СВ" №03-К від 01.06.2011 щодо прийняття ОСОБА_1 на посаду комірника у ТОВ „ВІННЕР-СВВ» .

а. с. 31

- даними протоколу виїмки системного пристрою на ТОВ „Дельта-СВВ» на якому зберігаються відеозаписи із камер зовнішнього спостереження складського приміщення ТОВ „Дельта-СВВ» у м. Черкаси.

а. с. 53-54

- даними протоколу огляду ПЕОМ вилученого 24.11.2011 під час проведення виїмки у ТОВ „Дельта-СВВ» . В ході слідчої дії спеціалістом НДЕКЦ при УМВС України в Черкаській області ОСОБА_29 виявлено відео файли, що цікавить досудове слідство.

а. с. 56

- даними протоколу огляду та переглядом відеозапису від 16.01.2012 за участі свідка ОСОБА_18 В ході якої ОСОБА_18 надав показання, що під час перегляду відеозаписів він впізнав ОСОБА_1, ОСОБА_5

а. с. 59-63

- посадовою інструкцією керівника зміни ТОВ „Дельта-СВВ» підписана від імені ОСОБА_1 та затверджена директором товариства.

а. с. 66-68

- договором №01/2011 про надання аутсорсингових послуг від 01.06.2011 укладеного між ТОВ „ВІННЕРВ» та ТОВ „Дельта-СВВ» .

а. с. 69-72

- направленням ТОВ „ВІННЕР" згідно договору №01/2011 про надання аутсорсингових послуг від 01.06.2011, яким ОСОБА_1 направлено до ТОВ „Дельта-СВВ» для виконання функцій керівника зміни складу.

а. с. 73-74

- інвентаризаційним описом від 21.10.2011 ТОВ „Дельта-СВ" в якій відображено результати співставлення бухгалтерського обліку наявного на складі товару та фактичної його наявності станом на 21.10.2011.

а. с. 75-83

- звіряльною відомістю від 22.10.2011 ТОВ „Дельта-СВ" якою встановлено нестачу товару, що виник на ТОВ „Дельта-СВВ» станом на 22.10.2011

а.с. 84-91

- інвентаризаційним описом від 03.06.2011 ТОВ „Дельта-СВ" в якій відображено результати співставлення бухгалтерського обліку наявного на складі товару та фактичної його наявності станом на 03.06.2011.

а. с. 93-102

- висновком експерта №3-000001 від 25.01.2012, відповідно до якого розмір нестачі товарно-матеріальних цінностей, що виник на ТОВ „Дельта-СВВ» за період з 02.06.2011 по 20.10.2011 у розмірі 210360,26грн. та зазначений у інвентаризаційній вщомеетт. товарно-матеріальних цінностей ТОВ „Дельта-СВВ» від 21.10.20,11, а також звіряльній відомості результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей ТОВ В»Дельта-СВВ» від 22.10.2011, документально підтверджується. При умові повної відповідності даних бухгалтерського обліку ТОВ „Дельта-СВВ» - даним дійсного руху товарів з придбання та продажу (по кількості та вартості) за період з 02.06.2011 по 20.10.2011, виникнення нестачі товарно-матеріальних цінностей документально підтверджується на загальну суму 210360,26грн.

а. с. 111-114

- протоколом очної ставки між обвинуваченим ОСОБА_1 та свідком ОСОБА_5 за результатами якого свідок ОСОБА_5 підтвердив показання надані ним раніше.

а. с. 174-176

Так приймаючи до уваги покази дані свідками як у судовому засіданні так і на досудовому слідстві суд звернув увагу на те, що зокрема свідок ОСОБА_20, бачив що підсудний ОСОБА_1 вивозив не один раз на тиждень а 2-3 рази на тиждень товари на зазначеному автомобілі. Аналогічні покази дав у судовому засіданні ОСОБА_11 та ОСОБА_27 а свідок ОСОБА_4 на досудовому слідстві вказував також на те, що підсудний привозив товари йому один-два рази на тиждень. А отже на початок судового засідання підсудний ще мав намір частково уникнути відповідальності перед законом та майнової відповідальності перед потерпілим.

Оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, в результаті повного, всебічного і об’єктивного їх дослідження в судовому засіданні, суд вважає, що пред’явлене обвинувачення ОСОБА_1 повністю доказане.

Дії підсудного ОСОБА_1, суд кваліфікує за ч. 4 ст. 191 КК України, як розтрата чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, що вчинено у великих розмірах.

Обставин що пом’якшують та обтяжують покарання підсудного судом не встановлено.

При призначенні покарання підсудному, суд враховує характер і ступінь суспільної небезпеки вчиненого злочину, особу підсудного, котрий за місцем проживання характеризується позитивно, свою вину визнав повністю, представник потерпілого у судовому засіданні наполягав на суворій мірі покарання, у вигляді позбавлення волі вказуючи на те, що підсудний протягом тривалого часу не відшкодував нанесених ним збитків хоча б частково, та зважуючи на те, що підсудній після скоєння злочину по сьогодні ніде не працює, таким чином не став на шлях виправлення, а тому суд вважає, що його подальше виправлення і перевиховання можливе при призначенні йому покарання із ізоляцією від суспільства, у вигляді позбавлення волі, призначивши йому мінімальний термін покарання передбачений санкцією статті.

Речові докази по справі, які знаходяться в матеріалах справи залишити при справі.

Судових витрат по справі немає.

Керуючись ст. ст. 323, 324 КПК України, суд, -

З А С У Д И В:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні злочину передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України .

Призначити ОСОБА_1 покарання у вигляді п’яти років позбавлення волі.

Міру запобіжного заходу відносно засудженого ОСОБА_1 - підписку про невиїзд, змінити на тримання під вартою взявши засудженого ОСОБА_1 під варту із зали суду.

Стягнути в розрахунок майнової шкоди із ОСОБА_1 на користь ТОВ „Дельта-СВВ» 210360 грн. 26 коп.

Речові докази по справі які знаходяться в матеріалах справи, залишити при справі.

Вирок може бути оскаржений, і внесено подання прокурора в Черкаський апеляційний суд протягом 15 діб з моменту його проголошення, а засудженим в цей же термін з моменту вручення йому копії вироку.

Головуючий:

Дата ухвалення рішення22.10.2013
Оприлюднено20.01.2014
Номер документу34284208
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —1-210/12

Ухвала від 18.12.2014

Кримінальне

Апеляційний суд Житомирської області

Фомін Ю. В.

Ухвала від 23.06.2014

Кримінальне

Апеляційний суд Житомирської області

Романов О. В.

Постанова від 09.11.2012

Кримінальне

Хотинський районний суд Чернівецької області

Мартинюк А. О.

Вирок від 05.01.2012

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Іонніков В. М.

Постанова від 16.02.2012

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Омельченко М. М.

Вирок від 26.03.2012

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Омельченко М. М.

Постанова від 13.09.2012

Кримінальне

Сторожинецький районний суд Чернівецької області

Бужора В. Т.

Постанова від 17.10.2012

Кримінальне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Унгурян С. В.

Вирок від 04.10.2012

Кримінальне

Садгірський районний суд м. Чернівців

Проскурняк І. Г.

Ухвала від 14.01.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Житомирської області

Фомін Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні