Рішення
від 25.09.2008 по справі 7/372-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

7/372-08

                          ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

      01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16                                                     тел. 230-31-77

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

"25" вересня 2008 р.                                                                          Справа № 7/372-08

Господарський суд Київської області у складі судді Антонової В.М., розглянувши справу

за позовом Державної екологічної інспекції в Київській області, м. Київ                          

до Комунального підприємства «Кагарликводоканал», м. Кагарлик

про стягнення 16172, 95 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: Ражев А.В. (дов. 1866/02-13 від  14.07.2008 р.);

від відповідача: Корж П.М.. (дов. № 125  від 31.07.2008 р.).

секретар судового засідання: Гайдамаченко Н.Ф.

Обставини справи:

Державна екологічна інспекція в Київській області (далі –позивач) звернулась до господарського суду Київської області з позовом до Комунального підприємства «Кагарликводоканал»(далі –відповідач) про стягнення 16172, 95 грн. збитків, завданих порушенням природоохоронного законодавства.

Позовні вимоги обгрунтовані порушенням з боку відповідача Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та Водного кодексу України, а саме здійснення спеціального водокористування без відповідного дозволу.

Ухвалою суду від 14.07.2008 року було порушено провадження у справі                          № 7/372-08 та призначено її розгляд на 31.07.2008 року.

В судових засіданнях 31.07.2008 р., 07.08.2008 р. та 09.09.2008 р. оголошувалась перерва.

За клопотанням сторін на підставі ч. 4 ст. 69 ГПК України строк вирішення спору було продовжено.

В судовому засіданні 31.07.2008 р. представник відповідача надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що дозвіл на спеціальне водокористування відповідачем не отримано, у зв'язку з реконструкцією очисних споруд м. Кагарлика, що триває на даний момент.

Представник позивача позовні вимоги підтримав, вважає їх правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з підстав, викладених у позовній заяві.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторіна, суд встановив

18.04.2008 р. за поданням Кагарлицької міжрайонної прокуратури № 396 від 15.02.2008 р., інспектором Державної екологічної інспекції в Київській області                       Розе Н.Г., в присутності головного інженера Комунального підприємства «Кагарликводоканал»проведено позапланову перевірку дотримання відповідачем вимог прироохоронного законодавства при здійсненні ним господарської діяльності.

За результатами перевірки складено Акт від 18.04.2008 р., яким встановлено порушення відповідачем природоохоронного законодавства, а саме здійснення відповідачем водопостачання з 6-ти артезіанських свердловин, глибиною 66-79 м (Бучансько-Канівський горизонт) дебіт яких складає в середньому 13 мі/год без спеціального дозволу. Технічна документація на вищевказані свердловини та дозвіл на користування надрами відсутні. Стан утримання водогосподарських споруд, що знаходяться на території відповідача, унеможливлює отримання Комунальним підприємством «Кагарликводоканал»дозволу на спецводокористування. Згідно з приписами Акту відповідача було зобов'язано до 10.05.2008р. розробити план усунення виявлених порушень та узгодити його з природоохоронними органами та органами місцевого самоврядування.

Постановою Державної екологічної інспекції в Київській області від 18.04.2008 р.  на виконуючого обов'язки директора Комунального підприємства «Кагарликводоканал»Коржа П.М. накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі                  170, 00 грн.  як на посадову особу, що допустила здійснення використання підземних вод без дозволу на користування надрами.

Відповідно до статті 44 Водного кодексу України здійснення спеціального водокористування можливе лише за наявності відповідного дозволу.

Спеціальне водокористування є платним, видача дозволу здійснюється за клопотанням водокористувача з обгрунтуванням потреби у воді, погодженим з державними органами водного господарства, - в разі використання поверхневих вод, державними органами геології - в разі використання підземних вод та державними органами охорони здоров'я - в разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних. У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин                    (ст. 49 Водного кодексу України).

Строки спеціального водокористування встановлюються органами, які видали дозвіл на спеціальне водокористування. Продовження строків спеціального водокористування за клопотанням заінтересованих водокористувачів здійснюється державними органами, що видали дозвіл на спеціальне водокористування                             (ст. 50 Водного кодексу України).

Строк дії дозволу на спеціальне водокористування № 305/259 від 25.01.2006 р., виданого Комунальному підприємству «Кагарликводоканал»(копія в матеріалах справи) закінчився 01.01.2007 р.

Згідно зі ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. При цьому, відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні, зокрема, у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування.

Стаття 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” встановлює, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність

Статтею 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” передбачено, що шкода заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього середовища підлягає компенсації, як правило, у повному обсязі без застосування норм заниження розміру стягнення.

Згідно  з положеннями ст. 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. 

Відповідно до довідки № 55 від 18.04.2008 р., наданої відповідачем, в період з 2006 р. по 18.04.2008 р. (за відсутності дозволу) ним використано  23 733,5 куб. м. води.

Розмір збитків визначається згідно методики визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Державного комітету України по водному господарству від 29.12.01 р. № 290, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.04.2007 р. за  № 44/6332.

За розрахунком позивача, здійсненим відповідно до Методики, розмір збитків завданих державі самовільним використанням водних ресурсів відповідачем становить 16172, 95 грн. (копія розрахунку в матеріалах справи).

З метою досудового врегулювання спору, 21.04.2008 р. позивачем направлено на адресу відповідача претензію № 06/57 з пропозицією добровільного відшкодування збитків. Претензія залишена відповідачем без задоволення.

Відповідно до статті 16 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” спеціально уповноваженими державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів у республіці є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органи на місцях та інші державні органи, до компетенції яких законодавством України та Автономної Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функцій.

До компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях згідно зі статтею 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” належить, зокрема, право звертатися до суду із позовами про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до п. 1.6 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 27.06.2001 р. № 02-5/744 „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника      (ст. 1166 ЦК  України).

В ході розгляду справи позивачем доведено здійснення спеціального водокористування без відповідного дозволу ( а отже і заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу) саме відповідачем - Комунальним підприємством «Кагарликводоканал».

За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими, правомірними та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються відповідача.

Керуючись ст. ст. 49,  ст. ст.  82-85 ГПК України, господарський суд,-

                          

вирішив:

1.          Позов задовольнити повністю.

       2.  Стягнути з Комунального підприємства «Кагарликводоканал»(09200 Київська обл., Кагарлицький район, м. Кагарлик, вул. Білоцерківська, 1,                                                        код ЄДРПОУ 32221952) на рахунок спеціального фонду Кагарлицької міської ради Київської області, код ЄДРПОУ 23569487 (р/р 33114331700325 в Кагарлицькому УДК Київської області, МФО 821018, код 24062100) 16172 (шістнадцять тисяч сто сімдесят дві) грн. 95 коп. збитків.

3. Стягнути з Комунального підприємства «Кагарликводоканал»(09200 Київська обл., Кагарлицький район,  м. Кагарлик, вул. Білоцерківська, 1, код ЄДРПОУ 32221952) в доход Державного бюджету України 102 (сто дві) грн. 00 коп. державного мита (Банк: УДК у Київській області, одержувач: ГУ УДК у Київській області, ЗКПО: 24074109, МФО: 821018, № рахунку: 31118095700001, код бюджетної класифікації: 22090200, символ звітності банку: 095 та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу (Банк: ГУ ДКУ у Київській області, одержувач платежу: ГУ ДКУ у Київській області, р/р 31211259700001, МФО 821018, ЄДРПОУ 24074109).

         4.  Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

            

             Дане рішення господарського суду Київської області набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання та може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.

         Дата підписання 03.10.2008 р.

           Суддя                                                                 Антонова В.М.

Дата ухвалення рішення25.09.2008
Оприлюднено19.05.2009
Номер документу3588720
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 16172, 95 грн

Судовий реєстр по справі —7/372-08

Постанова від 01.02.2013

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Лакіза В.В.

Ухвала від 13.12.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 27.11.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 21.11.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 16.11.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 07.07.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

Ухвала від 12.02.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Рішення від 25.09.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Постанова від 02.12.2008

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Фаловська І.М.

Рішення від 22.01.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гудим В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні