36/413
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 36/413
20.01.09
За позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку
«Бастіон»
До Комунального підприємства «Керуюча дирекція»
Шевченківської районної у місті Києві ради
Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача
Шевченківська районна у місті Києві рада
Про зобов»язання передати будинок на баланс
Суддя Трофименко Т.Ю.
Представники сторін:
Від позивача Щербак Г.І.- по дов. № б/н від 21.09.2008 р.
Мильцев С.М. –по дов. №7 від 06.12.2008 р.
Чередник Д.О. –по дов. №б/н від 14.07.008р.
Від відповідача Павленко Д.О. –по дов. №15987/вих.. від 28.12.2008о
Від третьої особи Шиманська О.В. –по дов. №1024 від 26.06.2006р.
В судових засіданнях 10.12.2008 року та 25.12.2008р. оголошувались перерви відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бастіон»про зобов'язання Комунального підприємства «Керуюча дирекція» Шевченківської районної у місті Києві ради передати на баланс позивача житловий комплекс за адресою: 04053, м. Київ, вул. Воровського, 8, з підписанням акта приймання-передачі житлового комплексу.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що 05.04.2006 року було зареєстровано Статут Об»єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бастіон».
У відповідності до ст. 11 Закону України «Про об»єднання співвласників багатоквартирного будинку позивач після набуття статусу юридичної особи може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс, за договором з попереднім власником залишити його балансоутримувачем усього житлового комплексу або його частини, укласти договір з будь –якою юридичною особою, Статут якої передбачає можливість здійснення такої діяльності, про передачу їй на баланс усього житлового комплексу або його частини.
04 липня 2006 року на загальних зборах співвласників багатоквартирного будинку «Бастіон» було прийнято рішення про прийняття багатоквартирного будинку по вул. Боровського, 8 на баланс об»єднання.
Незважаючи на прийняття позивачем відповідного рішення, яке оформлене протоколом №5 від 04.07.2006 року, та є єдиною підставою для оформлення передачі житлового будинку, Комунальне підприємство «Керуюча дирекція»Шевченківської районної у місті Києві ради на відповідне звернення з вимогами про передачу відмовило з посиланням на те, що передача може мати місце тільки у разі прийняття районною радою відповідного рішення.
З огляду на викладене, позивач вважає, що зазначеними діями відповідач порушив та грубо обмежив законне право об'єднання бути балансоутримувачем житлового будинку, не визнає право позивача бути балансоутримувачем житлового будинку та ухиляється від виконання обов'язків з оформлення його передачі на баланс позивача. В зв'язку з чим, керуючись статтями 16 Цивільного кодексу України та 20 Господарського кодексу України, на думку позивача, його право бути балансоутримувачем житлового комплексу підлягає визнанню, а майно житлового будинку повинно бути передане йому на баланс.
В засіданні суду 06.10.2008р. представник відповідача надав суду письмовий відзив на позов, в якому проти позову заперечує, посилаючись на те, що майно, яке просить позивач передати йому на баланс, належить до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва. Відповідач, згідно з його статутом, є підзвітним і підконтрольним Шевченківській районній у місті Києві раді. У відповідача відсутні повноваження передавати комунальне майно, яке перебуває на балансі підприємства іншим юридичним чи фізичним особам.
Представник третьої особи проти задоволення позову заперечує посилаючись на те, що відповідно до п. 7 ст. 92 Конституції України правовий режим власності визначається виключно законами України. Згідно із ст. 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності.
Відповідно до ч. 2 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Статтею 328 Цивільного кодексу України передбачено, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.
Рішенням Київської міської ради від 27.12.2001 року № 208/1642 «Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва» було затверджено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Києва згідно з додатками. У відповідності до додатку 11 даного рішення будинок № 8 по вул. Воровського в м. Києві (разом із вбудованими нежилими приміщеннями) було передано до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва Відповідно до п. 470 додатку 11 зазначеного рішення Шевченківська районна у м. Києві рада прийняла до комунальної власності в будинок № 8 по вул. Воровського загальною площею 3765,1 кв. м. з них 617,4 кв.м. нежилих приміщень.
Таким чином, Шевченківська районна у м. Києві рада набула право власності на даний будинок в порядку, встановленому законодавством, а тому територіальна громада Шевченківського району м. Києва має право здійснювати правомочності, які надані власнику чинним законодавством України.
Позовні вимоги позивача ґрунтуються на ст. 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» відповідно до якої Об'єднання після набуття статусу юридичної особи може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс.
Таким чином, Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» передбачає право об'єднання співвласників багатоквартирного будинку прийняти на баланс будинок, але не передбачає обов'язку існуючого балансоутримувача передати будинок на баланс такому об'єднанню.
Стосовно цитати Позивача «про видачу дозвільних рішень або постанов, які об'єднання зобов'язані одержувати від Райрад або комісії цих Райрад»зазначаємо наступне.
Частиною 13 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»передбачено, що не пізніше як на другий сесії затверджуються регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
На підставі вищезазначеної норми чинного законодавства 25 травня 2006 року Шевченківською районною у м. Києві радою II сесії V скликання було прийнято рішення № 17 «Про обрання постійної комісії та затвердження Положення про постійні комісії Шевченківської районної у м. Києві ради». Дане рішення було прийнято з метою впорядкування діяльності Шевченківської районної у м. Києві ради та визначення функціональної спрямованості і порядку організації роботи її постійних комісій.
Відповідно до п.п. 4.2.9. додатку до зазначеного рішення передбачено, що основними завданнями та повноваженнями Постійної комісії з питань житлово-комунального господарства та благоустрою є: розгляд, підготовка та винесення на розгляд сесії Ради питань щодо передачі житлових будинків на баланс об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Згідно ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради (у разі її створення), прийняті у межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Таким чином, вищезазначене рішення Шевченківської районної у м. Києві ради є актом ненормативного характеру, який прийнятий у передбаченій формі - формі рішення (ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») та в межах наданих третій особі повноважень.
Отже, Шевченківська районна у м. Києві ради діє виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, та законами України.
20 жовтня 2006 року Постійна комісія з питань житлово-комунального господарства та благоустрою розглядаючи звернення ОСББ «Бастіон»про передачу на баланс ОСББ житлового будинку по вул. Воровського, 8 та вирішила рекомендувати сесії райради надати згоду на передачу житлового будинку по вул. Воровського, 8 на баланс ОСББ «Бастіон».
Апаратом Шевченківської районної у м. Києві ради підготовлений проект рішення «Про надання згоди на передачу на баланс ОСББ «Бастіон»житлового будинку по вул. Воровського, 8, який включався до порядку денного чергової сесії райради. Однак, рада є колегіальним органом, яка складається з числа депутатів і рішення ради приймаються на пленарних засіданнях більшістю депутатів від загального складу ради, тому під час розгляду проекту зазначеного рішення райради згоди на передачу на баланс ОСББ «Бастіон»житлового будинку № 8 по вул. Воровського, він не був під приманний депутатами Шевченківської районної у м. Киві ради.
Отже, Шевченківська районна у м. Києві вважає, що відповідач своїми діями ніяким чином не порушує право позивача, оскільки чинне законодавство не зобов'язує його передавати житловий комплекс на баланс ОСББ і не передбачає право ОСББ вимагати цього, а лише визначає відповідну можливість за умови взаємної згоди на це балансоутримувача будинку та ОСББ.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази та проаналізувавши норми чинного законодавства, господарський суд м. Києва-
ВСТАНОВИВ:
05.04.2006 року Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією зареєстровано Об‘єднання співвласників багатоквартирного будинку «Бастіон».
Рішенням Київської міської ради від 27.12.2001 р. № 208/1642 «Про формування комунальної власності територіальних громад районів м. Києва» будинок 8 по вул. Воровського, в якому в подальшому було створено Об'єднання, було передано до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва.
Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради від 18 червня 2002 року за №40 «Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва»було затверджено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва. Згідно п. 230 додатку №1 до згаданого рішення будинок №8 по вул. Воровського в місті Києві було прийнято до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва.
04 липня 2006 року загальними зборами Об‘єднання прийнято рішення про прийняття на баланс житлового комплексу багатоквартирного будинку 8 по вул. Воровського та доручено Голові ОСББ Чередник І.І. подати відповідні документи до Шевченківської районної у місті Києві ради. Рішення оформлено Протоколом №5 від 04.07.2006 року. Крім того, рішенням відкритого засідання Правління ОСББ від 03 липня 2006 року було доручено Голові правління Чередник І.І. підготувати всі необхідні документи, звернення того та вчинити необхідні дії для оформлення і проведення передачі житлового комплексу багатоквартирного будинку за адресою :м. Київ, вул.. Воровського, 8 з попереднього балансоутримувача на власний баланс ОСІБ «Бастіон»(протокол №4 від 03 липня 2006р.).
На виконання даного рішення загальних зборів Об'єднання та рішення правління та 06.07.2006р. листом за №4-1П звернулось до Шевченківської районної ради м. Києва із заявою розглянути на найближчій сесії Ради питання передачі на баланс ОСІБ «Бастіон»будинку №8 по вул. Воровського у місті Києві.
26.06.2008р. позивач отримав лист відповідача в якому зазначалось, що звернення позивача стосовно призначення комісії з передачі будинку №8 по вул.. Воровського на баланс ОСББ розглянуто і що питання про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання не може бути вирішено позитивно, оскільки відповідне рішення не прийнято на пленарному засіданні сесії районної ради.
Заслухавши пояснення сторін, оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно приписів ст.11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» Об'єднання після набуття статусу юридичної особи може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс. Відповідно до ст.16 того ж Закону Об'єднання має право відповідно до законодавства та статуту шляхом скликання загальних зборів брати на баланс майно об'єднання.
Отже Законом України передбачено виключне право позивача визначати на чиєму балансі може знаходитись житловий комплекс.
Передача майна з балансу на баланс відбувається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.6 ст.11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»).
Згідно «Положення передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. N 1521 ( із змінами від 22 вересня 2004 року №1242), передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідно документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання.
Як вбачається із матеріалів справи рішення про прийняття житлового комплексу на баланс прийнято загальними зборами Об'єднання у порядку, передбаченому чинним законодавством та оформлене Протоколом №5 від 04.07.2006 року.
З огляду на викладене та відповідно до чинного законодавства України житловий комплекс підлягає передачі протягом двох місяців з моменту звернення Об'єднання до балансоутримувача майна. Інших підстав для передачі майна, крім прийняття відповідного рішення та звернення до балансоутримувача, ні законом, ні Порядком передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс не передбачено. В разі прийняття загальними зборами відповідного рішення про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання представники колишнього балансоутримувача зобов'язані утворити комісію у складі представників попереднього балансоутримувача та об'єднання та передати житловий комплекс за Актом приймання-передачі (п.3 згаданого Порядку).
Заперечення відповідачів не заслуговують на увагу в зв'язку з наступним.
При розгляді справи судом встановлено, що до складу житлового комплексу будинку №8 по вул. Воровського в м. Києві крім житлових квартир, що приватизовані, входять також нежилі приміщення, загальною площею 227, 0 кв.м.
Згідно п.2. ст.10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», власники квартир багатоквартирних будинків є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
Рішенням Конституційного Суду України у справі №1-2/2004 від 02.03.2004 року про права співвласників на допоміжні приміщення багатоквартирних будинків, яке є обов'язковим для виконання на всій території України, вирішено, що допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні і таке інше) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Враховуючи, що мала місце приватизація квартир будинку №8 по вулиці Воровського у місті Києві , то одночасно з нею до нових власників-фізичних осіб у відповідних частках перейшло право власності і на всі допоміжні приміщення в цьому будинку.
Згідно приписів ст. 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»нежиле приміщення –приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового комплексу і є самостійним об'єктом цивільно – правових відносин. Оскільки нежитлові приміщення, які знаходяться в будинку №8 по вул. Воровського в місті Києві належать до житлового комплексу, а відповідно до ст. 11 вищезгаданого Закону об'єднання після набуття статусу юридичної особи може прийняти на власний баланс весь житловий комплекс.
Також відповідно до ст. 11 даного Закону передача на баланс майна ( в тому числі земельної ділянки), яке входить до складу житлового комплексу, але не належить об'єднанню, не тягне за собою виникнення права власності на нього.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги в частині зобов»язання Комунального підприємства «Керуюча дирекція»Шевченківської районної у місті Києві ради передати на баланс позивача житловий комплекс за адресою: 04053, м. Київ, вул. Воровського, 8, з підписанням акта приймання-передачі житлового комплексу підлягають задоволенню, оскільки матеріалами справи встановлено, що спірний будинок перебуває на балансі Комунального підприємства.
Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно –технічне забезпечення судового процесу покладаються на відповідача відповідно до приписів ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд –
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити частково.
Визнати Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Софіївській 18 „Будтехсервіс” (м. Київ, вул. Софіївська, 18-А, код 25681478) балансоутримувачем житлового комплексу за адресою м. Київ, вул. Софіївська, 18-А.
Зобов'язати Комунальне підприємство по утриманню житлового господарства Шевченківського району м. Києва (м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 62, код 31731838, рахунок № 260053044990 в АБ «Банк регіонального розвитку», МФО 300540) здійснити дії щодо оформлення передачі житлового комплексу будинку 18-А по вул. Софіївській з балансу Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Шевченківського р-ну м. Києва на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Софіївській 18 „Будтехсервіс”, (м. Київ, вул. Софіївська, 18-А, код 25681478) передбачені Порядком передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. № 1521 „Про реалізацію Закону України „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку”.
Стягнути з Київської міської ради ( м. Київ, вул. Хрещатик, 36) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Софіївській 18 „Будтехсервіс”, (м. Київ, вул. Софіївська, 18-А, код 25681478) 85 грн. держмита та 59 грн. витрати на інформаційно технічне забезпечення судового процесу.
Стягнути Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Шевченківського р-ну м. Києва (м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 62, код 31731838, рахунок № 260053044990 в АБ «Банк регіонального розвитку», МФО 300540) користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Софіївській 18 „Будтехсервіс”, (м. Київ, вул. Софіївська, 18-А, код 25681478) 85 грн. держмита та 59 грн. витрати на інформаційно технічне забезпечення судового процесу.
В частині позовних вимог до Шевченківської районної у м. києві ради та Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації в позові відмовити.
Після набрання рішенням законної сили видати накази.
Суддя Т.Ю. Трофименко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2009 |
Оприлюднено | 19.05.2009 |
Номер документу | 3589289 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні