Постанова
від 30.04.2009 по справі 8/182
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/182

   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" квітня 2009 р.                                                                                Справа №  8/182

м. Чернівці                                                                                     11-10 год.

За позовом прокурора м. Чернівці в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергозбереження, від імені якої виступає Територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Чернівецькій області

до Чернівецького обласного державного комунального підприємства “Чернівціоблтепломережа”

про стягнення суми підвищеної плати за неефективне використання паливно-енергетичних ресурсів в сумі 239607,84 грн.

Суддя     Т.І.Ковальчук

Секретар судового засідання –Марущак І.В.

Представники:

Від позивача – Костик М.І., дов. від 01.01.2009 р. № 12/139-3588

Від відповідача –Білянський М.І., дов. № 1 від 12.01.2009 р.

В засіданні приймали участь прокурор Пацарен В.Я.

СУТЬ СПОРУ:

Прокурор м. Чернівці звернувся з позовом в інтересах держави в особі позивача до відповідача про стягнення суми підвищеної плати за неефективне використання паливно-енергетичних ресурсів у сумі 239607,84 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що комплексною перевіркою стану використання паливно-енергетичних ресурсів теплопостачальними підприємствами, проведеною Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Чернівецькій області згідно з Порядком проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання, встановлено нераціональне використання природного газу та теплової енергії державним комунальним підприємством “Чернівціоблтепломережа”, чим порушено п. 2.1.14 “Правил технічної експлуатації тепловикористовуючих установок та теплових мереж” та п. 6.2 “Правил подачі та використання природного газу в народному господарстві України”, що призвело до  неекономного використання теплової енергії і втрат природного газу за загальну суму 239607,84 грн. і за що до відповідача постановою державного інспектора з енергозбереження № 18-24/01 від 28.02.2006 р. застосовано фінансову санкцію –підвищену плату за неефективне використання теплової енергії та природного газу на загальну суму 239607,84 грн, яку відповідач в установлений 30-денний строк добровільно не сплатив.

Провадження у справі відкрито ухвалою від 10.07.2006 р. (суддя Черв'яков Є.В.).

Розпорядженням голови господарського суду Чернівецької області Желіка Б.Є. від 11.02.2008 р. у зв'язку з відпусткою судді Черв'якова Є.В. справу передано до провадження судді Ковальчук Т.І.

Письмового відзиву на позов відповідач не надав.

Ухвалою від 14.02.2008 р. провадження у справі зупинялося до набрання законної сили постановою по справі № 3/160 за позовом обласного державного комунального підприємства “Чернівціоблтепломережа” до Державної інспекції з енергозбереження в особі територіального управління Державної інспекції з енергозбереження в Чернівецькій області про скасування постанови № 18-24-01 від 28.02.2006 р. Ухвалою від 09.01.2009 р. провадження у справі поновлено.

У судовому засіданні представник позивача і прокурор позовні вимоги підтримали, представник відповідача проти позову заперечував з тих підстав, що постанова позивача № 18-24-01 від 28.02.2006  р. про застосування підвищеної плати за мартнотратне використання ПЕР є незаконною.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини, дослідивши надані докази, господарський суд дійшов висновку, що позов є обгрунтованим і підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

28.02.2006 р. територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Чернівецькій області проведено комплексну перевірку стану використання паливно-енергетичних ресурсів теплопостачальними підприємствами –ОДКП “Чернівцітепломережа”, результати якої оформлено актом № 18-24/01 від 28.02.2006 р. (т.с. 1, а.с. 24-29).

За результатами перевірки виявлено порушення пп. 1.2, 1.4 “Тимчасових правил відпуску теплової енергії”, п. 1.7 “Правил користування тепловою енергією”, п.п. 6.1, 6.2, 6.5,  6.6. “Правил подачі і використання природного газу в народному господарстві України”, п.п. 1.6.2, 2.1.14, 2.1.29, 2.1.40 “Правил технічної експлуатації тепловикористовуючих установок та теплових мереж”, що призвело до втрат газу в обсязі 235,65 тис. м.куб/рік та теплової енергії -712,3 Гкал/рік (а.с. 28-29).

28.02.2006 р. ТУ Державної інспекції з енергозбереження по Чернівецькій області винесено припис на адресу ОДКП “Чернівцітепломережа”  про усунення виявлених поушень та постанову № 18-24/01, якою на підставі акту перевірки № 18-24/01 від 28.02.2006 р. за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів відповідно до ст. 11 Закону України “Про енергозбереження” та постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.1993 р. № 699 застосовано підвищену плату в розмірі 239607,84 грн. (т.с. 1, а.с. 30-34).

Зазначену постанову відповідач добровільно не виконав, підвищену плату не сплатив.

Не погоджуючись з висновками акту комплексної перевірки від 26.02.2006 р. та застосованою підвищеною платою за нераціональне використання ПЕР ОДКП “Чернівціоблтепломережа” звернулося до господарського суду Чернівецької області з адміністративним позовом до Державної інспекції з енергозбереження в особі ТУ по Чернівецькій області про скасування постанови № 18-24/01 від 28.02.2006 р.

Постановою господарського суду Чернівецької області від 27.09.2007 р. у справі № 3/160  відмовлено у задоволенні вимог ОДКП “Чернівціоблтепломережа” про скасування постанови № 18-24/01 від 28.02.2006 р. про застосування до ОДКП “Чернівціоблтепломережа” підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів на суму 239607,84 грн., ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01.09.2008 р. скаргу Чернівецького обласного комунального підприємства “Чернівціоблтепломережа” залишено без задоволення, а постанову господарського суду Чернівецької області від 27.09.2007 р. –без змін (т.с. 2 а.с. 14-15, 26-31).

Відповідно до ст. 9 Закону України “Про енергозбереження” (далі –Закон) функції з контролю у сфері енергозбереження покладено на Державну інспекцію з енергозбереження та її територіальні управління.

Пунктом “є” ст. 11 Закону в редакції, чинній на день проведення перевірки та прийняття постанови № 18-24/01 від 28.02.2006 р., передбачено застосування економічних санкцій за марнотратне витрачання палива та енергії внаслідок безгосподарної або некомпетентної діяльності працюючих.

Відповідно до п. “а” ст. 17 та п. “є” ст. 27 Закону за марнотратне витрачання та прямі втрати паливно-енергетичних ресурсів на юридичних та фізичних осіб накладаються економічні санкції, а особи, винні у використанні паливно-енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушенні інших вимог щодо раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів притягуються до встановленої цим Законом, а також чинним законодавством України дисциплінарної, адміністративної або цивільної відповідальності.

У відповідності до ч. 3 розділу 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.1993 р. № 699 “Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві” якщо перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів викликані недодержанням технологічної дисципліни (незадовільний стан устаткування, відсутність або недотримання роботи устаткування за режимними або технологічними картками, відсутність теплоутилізаційного устаткування, систем автоматики), споживач сплачує за річний обсяг перевитрат газу та інших паливно-енергетичних ресурсів у двократному розмірі встановленої на них ціни.

Плата вноситься одразу після обстеження підприємства Державною інспекцією з енергозбереження,

Як доведено в справі № 3/160, нераціональне використання позивачем газу та інших паливно-енергетичних ресурсів мало місце внаслідок порушення ОДКП “Чернівціоблтепломережа” технологічної дисципліни, що давало ТУ інспекції з енергозбереження підставу для застосування до нього подвійної оплати відповідно до наведеної вище постанови КМ України.

Суд не приймає заперечень відповідача, що постанова № 18-24/01 від 28.02.2006 р. є незаконною, оскільки відповідність даної постанови вимогам законодавства підтверджується матеріали справи № 8/182 (т.с. 1, а.с.  25-156) і установлено в справі № 3/160 (т.с. 2 а.с. 14-15, 26-31).

У відповідності до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

У зв'язку з тим, що відповідачем добровільно не сплачено застосовану постановою № 18-24/01 від 28.02.2006 р. підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів за доведеності обов'язку такої сплати, позов підлягає задоволеню з віднесенням на позивача судових витрат на користь держави.

Інших фактів, які мають значення для правильної юридичної оцінки обставин даної справи, судом не встановлено.

На підставі викладеного, керуючись статтями 4-12, 17, 94, 98, 160-163, п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з обласного державного комунального підприємства “Чернівціоблтепломережа” (м. Чернівці, вул. Максимовича, 19-А, код ЄДРПОУ 05431689):

- на користь держави в особі Державної інспекції з енергозбереження в особі Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Гайдара 1”є”, р/р 3111310101800002 у ВДК м. Чернівці, код ЄДРПОУ 23030300) 239607,84 підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів;

   - 1700 грн. судового збору у доход Державного бюджету України (стягувач –державна податкова інспекція у м. Чернівці).

3.          З набранням постановою законної сили видати виконавчі листи.

Порядок апеляційного оскарження

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 КАС України -  з  дня  складення  в  повному  обсязі.

Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

У судовому засіданні 30.04.2009 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови підписано 30.04.2009 р.

Суддя                                                                           Ковальчук Т.І.

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення30.04.2009
Оприлюднено12.06.2009
Номер документу3800620
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/182

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 16.10.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Рішення від 07.10.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 18.09.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 27.08.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 22.07.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Рішення від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 22.02.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Заєць Д.Г.

Ухвала від 10.01.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 13.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні