ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" липня 2014 р.Справа № 922/1724/14
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Шарко Л.В.
при секретарі судового засідання Воронько В.В.
розглянувши справу
за позовом Донецької обласної спілки олімпійського тхеквондо (ВТФ), м. Донецьк 3-я особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство юстиції України в особі Головного управління юстиції у Харківській області, м.Харків 3-я особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державна реєстраційна служба України в особі Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, м.Харків до Федерації тхеквондо (ВТФ) України, м. Харків про визнання недійсними рішень за участю представників сторін:
позивача - не з'явився,
відповідача - не з'явився,
3-ї особи (МУЮ в особі ГУЮ у Харківській області) - Блавацька Д.А., довіреність № 5 від 08.01.2014 р.,
3-ї особи (Державна реєстраційна служба України в особі Реєстраційної служби ХМУЮ) - Оганезова Р.А., довіреність № 01-34/227 від 12.03.2014 р.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Донецька обласна спілка олімпійського тхеквондо (ВТФ), звернувся до господарського суду Харківської області з позовом, в якому просить суд визнати недійсним з моменту прийняття рішення (акта) Федерації тхеквондо (ВТФ) України (код у ЄДРПОУ 25540401), оформлене (викладене) протоколом звітно - виборчої конференції Федерації тхеквондо (ВТФ) України від 08 квітня 2009 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, прийняття змін та доповнень до Статуту, затвердження звіту Президента; визнати недійсним з моменту прийняття рішення (акта) Федерації тхеквондо (ВТФ) України (код у ЄДРПОУ 25540401), оформлене (викладене) протоколом звітно-виборчої асамблеї Федерації тхеквондо (ВТФ) України від 28 квітня 2013 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, Віце-президентів, прийняття змін до Статуту, затвердження звітів Ревізійної комісії та Президента. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач, протягом певного часу порушував норми свого статуту, внаслідок чого прийняв рішення, які суперечать чинному законодавству України, і порушують права позивача.
Ухвалою від "30" квітня 2014 р. суд прийняв позовну заяву до розгляду, порушив провадження у справі та призначив її до розгляду у судовому засіданні. Окрім того, зазначеною ухвалою суд залучив до участі у справі в якості третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача 1. Міністерство Юстиції України в особі Головного управління юстиції у Харківській області та 2. Державну реєстраційну службу України в особі Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції.
11.07.2014р. за вх. № 23755 та № 23756 від позивача надійшли письмові пояснення та правове і документальне обґрунтування позовних вимог, які долучено судом до матеріалів справи.
Окрім того, 11.07.2014р. за вх. № 23767 від позивача по справі до суду надійшло клопотання про забезпечення участі представника позивача за допомогою відеоконференцзв'язку у судове засідання, яке призначено на 15 липня 2014 року.
Слід зазначити, що в даному випадку клопотання надійшло до суду з порушенням строку, який надано сторонам для подачі такого клопотання відповідно до статті 74-1 ГПК України, а саме вищевказане клопотання про забезпечення участі у судовому засіданні представника позивача за допомогою відеоконференцзв'язку подано пізніше ніж за сім днів, встановлених частиною 2 ст.74-1 ГПК України. Оскільки дане клопотання подано за чотири дні до початку судового засідання, тому суд не вбачає законних підстав для його задоволення, та відмовляє в забезпеченні участі представника позивача ОСОБА_4 в судовому засіданні по даній справі, яке призначено на 15 липня 2014 року на 10:00 за допомогою відеоконференції, організованої господарським судом Одеської області.
У призначене судове засідання представник позивача не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача у призначене судове засідання не з'явився, відзиву на позов та витребуваних судом документів не надав. 14.07.2014р. за вх. № 24072 через канцелярію суду відповідач подав клопотання, у якому просить суд слухання справи від 15.07.2014р. скасувати у зв'язку з хворобою представника.
Суд розцінює вищевказане клопотання, як клопотання про відкладення розгляду справи.
Суд, розглянувши заявлене клопотання, відмовляє в його задоволенні, оскільки відповідачем не подано доказів в його обґрунтування, а саме немає доказів того, що представник знаходиться на лікарняному. Окрім того, статтею 69 ГПК України передбачено, що спір має бути вирішено господарським судом у строк не більше двох місяців від дня одержання позовної заяви. У виняткових випадках за клопотанням сторони, з урахуванням особливостей розгляду спору, господарський суд ухвалою може продовжити строк розгляду спору, але не більш як на п'ятнадцять днів. Ухвалою суду від 27.05.2014р. суд за клопотанням позивача продовжив строк розгляду справи до 15.07.2014р., тому строк розгляду справи в даному випадку є присічним та суд не має законних підстав для відкладення розгляду справи у зв'язку з закінченням встановленого законом терміну для вирішення даної справи.
Справа розглядається в порядку ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами без відзиву на позовну заяву.
Представник 3-ї особи (Міністерство Юстиції України в особі Головного управління юстиції у Харківській області) в судовому засіданні та своїх письмових поясненнях, поданих до суду 26.05.2014р. за вх. № 17310 зазначив, що спірні рішення Федерації Тхеквондо України прийняті 08.04.2009 року та 06.10.2013 року. Наказом Державної реєстраційної служби України від 06.12.2012 року № 1938 відмовлено у реєстрації змін до статуту та у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів Федерації тхеквондо (ВТФ) України, прийняті звітно-виборчою Конференцією 08.04.2009 року. Враховуючи вищевикладене, Міністерство юстиції України не вчиняло будь-яких дій внаслідок прийняття спірних рішень, оскільки повноваження на виконання таких дій належать Укрдержреєстру.
Представник 3-ї особи (Державна реєстраційна служба України в особі Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції) в судовому засіданні та своїх письмових поясненнях, поданих до суду 29.05.14р. за вх. № 18011 та 15.07.2014р. вх. № 24236 зазначив, що відповідно до матеріалів реєстраційної справи та Реєстру громадських об'єднань Федерація тхеквондо (ВТФ) України зареєстрована Міністерством юстиції України 22.04.1997, свідоцтво № 847. Відповідно до чинного законодавства та акту прийому - передачі реєстраційна справа Федерації тхеквондо (ВТФ) України передана до реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції. Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції не здійснювала жодних реєстраційних дій та не вносила змін до статуту Федерації тхеквондо (ВТФ) України. На сьогоднішній день погодженою Міністерством юстиції України, а тому чинною, є редакція статуту Федерації тхеквондо (ВТФ) України, затверджена Конференцією Федерації 21 квітня 2001 року.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши пояснення 3-х осіб, суд встановив наступне.
Донецька обласна спілка олімпійського тхеквондо (ВТФ) (позивач) створена у 2005р. і є місцевою громадською організацією фізкультурно-спортивної спрямованості, яка об'єднує спортсменів, тренерів, суддів, інших фахівців тхеквондо (ВТФ) для реалізації можливостей та ініціатив громадян у сфері спорту. З 2005 р. ДОСОТ входила до членів Всеукраїнської громадської організації - Федерації тхеквондо (ВТФ) України (далі - ФТУ, відповідач) і виконувало свої обов'язки відповідно до положень Статуту відповідача у редакції 2001р., у т.ч. по сплаті членських та інших внесків.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач посилається на те, що йому стало відомо про те, що керівні органи відповідача певний час здійснювали свої повноваження не тільки без держаної реєстрації, а й з урахуванням нової редакції Статуту ФТУ 2009 р., яка не пройшла державну реєстрацію відповідно до чинного законодавства, про що є правовий висновок реєстраційної служби про відмову у державній реєстрації.
З 2009 р., керівник ФТУ (відповідач) підписує документи, у т.ч. фінансові, що адресовані третім особам без належним чином підтверджених повноважень, як це необхідно відповідно до вищезазначених норм законодавства України.
Позивач вважає, що жодний керівний орган ФТУ (відповідач) цих повноважень не має через відсутність державної реєстрації змін до керівних органів та у Статут, а також через невідповідність процедури призначення та проведення конференції ФТУ у 2009 р. та призначення та проведення асамблеї ФТУ у 2013 р., на яких такі зміни приймались, у т.ч. обирався Президент ФТУ, Президія та Ревізійна комісія та вносились зміни у Статут відповідача. Востаннє, коли відповідач виконував вимоги щодо внесення змін до керівних органів та змін Статуту шляхом подання відповідних документів в органи реєстрації був 2001 рік. Це підтверджується матеріалами реєстраційної справи відповідача, яка зберігається у третій особи по справі. Всі інші зміни керівних органів, які відбувались у кожні чотири роки, не були зареєстровані у відповідних органах протягом 13 років.
З огляду на вищевикладене, на думку позивача, оскаржуваними рішеннями ФТУ порушуються його права. Рішення, яке позивач просить суд визнати недійсним (рішення ФТУ, оформлене (викладене) протоколом звітно-виборчої конференції ФТУ від 08 квітня 2009 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, прийняття змін та доповнень до Статуту, затвердження звіту Президента) порушило право позивача, щодо обізнаності винесення документів, стосовно розробки та прийняття Федерацією тхеквондо України, посилаючись на те, що керівні органи відповідача, обрані на конференції 2009 р. не повідомили позивача про рішення, які ними приймались. Позивач наголошує на тому, що, як член організації відповідача, розраховував на те, що він буде користуватись усіма правами члена організації відповідача з урахуванням принципів, які були передбачені чинним на той час законодавством України, яке регулювало діяльність громадських організацій, а саме ст. 6 Закону України «Про громадські об'єднання». Але, позивач зазначає, що обрані у 2009 р. керівні органи, всупереч принципам діяльності громадських організацій, не сповістили про винесення ними відповідних документів, чим порушили право позивача на отримання цих документів.
Це стосується наступних документів, які позивачу необхідно використовувати у своїй діяльності: положення про тренерську раду, положення про збірну команду України, положення про проведення атестації спортсменів з тхеквондо (ВТФ), положення про порядок звернення та розгляду протестів в апеляційній комісії, положення про головного тренера, положення про атестаційну комісію та рішення ФТУ, що відображені у протоколах засідань Президій ФТУ, на яких приймались ці документи.
Позивач звертає увагу на те, що рішення, які були прийняти нелегітимним складом Президії ФТУ і оформлені відповідними протоколами керівного органу ФТУ - Президії ФТУ, членам ФТУ (яким був й позивач з 2005р.) до відома не доводились.
Так, зміни у складі керівних органів відбулись у 2009 р. У цьому ж році були прийняті й зміни до Статуту ФТУ. Але ФТУ подало ці зміни на реєстрацію лише через З роки і у цих змінах було відмовлено, про що ДОСОТ дізналось лише у 2014 р.
Також, позивач наголошує, що порушення прав позивача, виявилось у виключенні позивача зі членів ФТУ внаслідок невиконання рішень Президії, як керівного органу ФТУ, повноваження якого не підтверджені відповідно до вимог чинного законодавства України і рішення яких до відома позивача не доводились. У подальшому, порушення прав позивача виявилось у тому, що команду спортсменів позивача не допустили до змагань, оскільки Президія прийняла положення про змагання, які містили певні обмеження щодо участі у змаганнях (у змаганнях мали право приймати участь лише команди спортсменів, які є членами ФТУ).
Крім цього, позивач посилається на те, що дотепер в Україні керівні органи ФТУ не можуть надати офіційний витяг з ЄДРПОУ про те, що всі відомості, які містяться у держреєстрі є достовірними, відповідають дійсності і є підтвердженими, що також важливо при відносинах із іншими суб'єктами права - Міністерством молоді та спорту України (яке проводить фінансування спорту, у т.ч. тхеквондо (ВТФ) та міжнародними організаціями - організаторами міжнародних змагань з тхеквондо (ВТФ).
Позивач наполягає на тому, що повноваження Президента ФТУ на теперішній час не підтверджені. Останній протокол, якій міститься у реєстраційній справі, що зберігається у третій особи по справі і підтверджує повноваження Президента ОСОБА_5, є протокол, датований 2001 р., коли відбувались вибори Президента. Строк його повноважень відповідно до чинної редакції статуту закінчився ще у 2005 р.
Рішення, яке позивач просить суд визнати недійсним (рішення ФТУ, оформлене (викладене) протоколом звітно-виборчої асамблеї ФТУ від 28 квітня 2013 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, Віце-президентів, прийняття змін до Статуту, затвердження звітів Ревізійної комісії та Президента) порушило право позивача щодо участі у звітно-виборчій Асамблеї у 2013р., де була можливість висловити свої зауваження щодо діяльності ФТУ. Позивач зауважив, що вже потім дізнався про те, що конференція 2013 р. була названа звітно-виборчою Асамблеєю, що не передбачено чинною редакцією Статуту відповідача. Також, позивач зауважив, що делегування на Асамблею було визначено нелегітимним складом Президії ФТУ з порушенням Статуту. Так, позивачу встановлювались певні обмеження щодо участі в асамблеї.
Як зауважив позивач, встановлювалось, що у голосуванні має брати участь лише ті члені ФТУ, які не мають заборгованості по членським внескам, що відображено у Протоколі Президії ФТУ від 05 березня 2013 р. Тобто, було визначено делегатів на звітно-виборчу Асамблею ФТУ 2013 р. не у відповідності до чинної редакції Статуту ФТУ 2001 р. та чинного законодавства України про громадські організації, порушуючи принцип самоврядності.
Таким чином, на звітно-виборчій Асамблеї ФТУ, яка відбулась 28 квітня 2013 р., взагалі не було визначено представника для присутності від позивача - ДОСОТ, який на момент проведення конференції був членом ФТУ від Донецької області.
Крім цього, позивач зазначає, що з протоколу проведення звітно-виборчої Асамблеї не вбачаться хто був присутній на цій Асамблеї, зазначено тільки «запрошені 40 делегатів із 26 регіонів, присутні 39 із 26 регіонів.
Тобто, на думку позивача, рішенням ФТУ, яке викладено у протоколі звітно-виборчої асамблеї ФТУ від 28 квітня 2013 р. був порушений принцип самоврядності, передбачений у п.3 ст.3 Закону України "Про громадські об'єднання" і право позивача здійснювати управління громадської організацією, членом якої він був на момент проведення звітно-виборчої Асамблеї 2013 р.
Позивач наполягає на тому, що у 2013 р. відбулись порушення такі ж самі, як і у 2009 р., коли у голосуванні не приймали участь представники від Дніпропетровської області, а потім керівний орган відповідача, обраний у 2013 році, виключив позивача зі складу ФТУ та не допустив команду спортсменів позивача до змагань.
З огляду на вищенаведене, на теперішній час ці порушення (порушення права позивача на управління громадської організацією) призвели до інших порушень і негативних наслідків для позивача, що і сало приводом для подання позовної заяви до суду.
Так, позивач зазначає, що окрім недопущення до змагань, спортсменам від ДОСОТ було відмовлено в оформленні ліцензій. Зокрема, позивач вказує, що відповідач проігнорував звернення ДОСОТ зі всіма документами, які були для цього необхідні. Тобто, позивач вважає, що ФТУ порушує право ДОСОТ щодо реалізації прав спортсменів відповідно до ст. 3 Закону України "Про фізичну культуру та спорт", що негативно впливає на розвиток тхеквондо (ВТФ), як олімпійського виду спорту в Україні.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить із наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання" громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу.
Відповідно до ст. 80 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.
Статтею 83 ЦК України передбачено, що юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом.
Для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження (ст. 87 ЦК України).
Відповідно до ст. 89 ЦК України юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру. До єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом. Зміни до установчих документів юридичної особи, які стосуються відомостей, включених до єдиного державного реєстру, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації.
Відповідно до Указу Президента України від 09.12.2010р. № 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" утворено Державну реєстраційну службу України, на яку відповідно до Положення "Про державну реєстраційну службу України", затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 401/2011 (далі - Положення) покладено функції з реалізації державної політики у сфері реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та забезпечення ведення та функціонування Єдиного державного реєструй юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Пунктом 7 Положення зазначено, що Укрдержреєстр здійснює свої повноваження безпосередньо та через структурні підрозділи головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру.
Згідно пункту 10 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про громадські об'єднання» громадські організації, їх спілки (союзи, асоціації, інші об'єднання громадських організацій), крім громадських організацій та спілок, зареєстрованих виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, мають право протягом двох років з дня введення цього Закону в дію звернутися до органу, який здійснював їх реєстрацію до дня введення цього Закону в дію, із заявою про передачу їхніх справ до уповноваженого органу з питань реєстрації за своїм місцезнаходженням з метою проведення реєстраційних дій. Така справа передається відповідному органу протягом трьох робочих днів з дня надходження заяви. Після закінчення дворічного строку органи, які здійснювали реєстрацію громадських організацій та спілок до ведення в дію цього Закону, забезпечують пересилання реєстраційних справ громадських організацій та спілок до уповноважених органів з питань реєстрації за місцезнаходженням громадських організацій та спілок.
Як вбачається з матеріалів справи та відповідно до матеріалів реєстраційної справи та Реєстру громадських об'єднань Федерація тхеквондо (ВТФ) України зареєстрована Міністерством юстиції України 22.04.1997, свідоцтво № 847.
Відповідно до чинного законодавства та акту прийому - передачі реєстраційна справа Федерації тхеквондо (ВТФ) України передана до реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції.
Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції не здійснювала жодних реєстраційних дій та не вносила змін до статуту Федерації тхеквондо (ВТФ) України.
Позивач і відповідач є суб'єктами спортивної діяльності зі статусом юридичних осіб. Державна реєстрація юридичних осіб здійснюється відповідно до вимог спеціального нормативно-правового акту в сфері державної реєстрації - Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який набрав чинності з 1 липня 2004 року.
Порядок проведення реєстраційних дій включає в себе, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та перевірку таких документів на відсутність підстав для залишення документів без розгляду чи відмови у проведенні державної реєстрації.
Відповідно до матеріалів реєстраційної справи та правового висновку від 15.11.2001р., затвердженого Директором департаменту легалізації об'єднань громадян Мініюст України, на сьогоднішній день погодженою Міністерством юстиції України, а тому чинною, є редакція статуту Федерації тхеквондо (ВТФ) України, затверджена Конференцією Федерації 21 квітня 2001 року. Згідно протоколу Звітно-виборчої конференції Федерації тхеквондно (ВТФ) України від 21.04.2001р. було обрано Президентом Федерації ОСОБА_5 та Президію ФТУ (у складі ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_1, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_5, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14.). Це останні зміни керівних органів Федерації, які були зареєстровані юридичною особою у встановлений законодавством спосіб в органі державної реєстрації.
Наказом Державної реєстраційної служби України № 1938 від 06.12.2012 р., на підставі правового висновку щодо відповідності законодавству України та статуту громадського формування змін до статутних документів та інформації про зміни у складі керівних органів Федерації тхеквондно (ВТФ) України, затвердженого заступником Голови Державної реєстраційної служби України 05.12.2012 р., було відмовлено у реєстрації змін до статуту та у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів Федерації тхеквондо (ВТФ) України, прийняті звітно-виборчою Конференцією 08.04.2009 р., оскільки подані Федерацією документи не відповідали законодавству та статуту Федерації.
Для проведення інших реєстраційних дій, в тому числі державної реєстрації змін до статуту та у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів, жодних інших документів юридична особа Федерація тхеквондно (ВТФ) України до органу державної реєстрації не подавала.
Згідно до ст. 1 Статуту Федерації тхеквондо (ВТФ) України (відповідач) (надалі - Статут), Федерація тхеквондо (ВТФ) України є всеукраїнською громадською організацією фізкультурно-спортивної спрямованості, яка об'єднує спортсменів, тренерів, суддів, інших фахівців тхеквондо (ВТФ) в досягненні мети і завдань, передбачених цим Статутом. Федерація діє на засадах добровільності, спільності інтересів, рівноправності її членів, самоврядування, законності та гласності. (п.1.2.). Федерація здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, чинного законодавства та цього Статуту (п.1.3.).
Відповідно до п.1.5. Статуту рішення керівних органів Федерації, видані в межах її компетенції, обов'язкові для виконання всіма її членами.
Федерація набуває статус юридичної особи з моменту реєстрації в Міністерстві юстиції України, володіє відокремленим майном, має самостійний баланс, печатку, штампи, бланки зі своїм найменуванням, зразки яких затверджуються Президією, власну символіку, рахунки, в тому числі валютні, в установах банків (п.1.6.).
Стаття 3 Статуту встановлює, що Федерація будується за засадах індивідуального і колективного членства. Всі члени Федерації мають рівні права і обов'язки. Колективними членами Федерації можуть бути колективи підприємств, установ і організацій, що визнають принципи, мету завдання та Статут Федерації, сприяють їх втіленню, сплачують членські внески, не є членом інших організацій тхеквондо, які невизнані ВТФ. Прийом колективних членів здійснюється за рішенням керівної органу місцевого осередку Федерації на підставі рішення зборів колективу підприємств, установ і організацій та поданої заяви. Порядок прийому у члени регулюється також положенням, яке затверджується Президією Федерації.
Виключення з членів Федерації може бути здійснено на підставі:
- поданої заяви про вихід з Федерації (для індивідуального або колективного члена), а також рішення колективу підприємства, установи, організації та поданої заяви;
- рішення керівного органу місцевого осередку Федерації або Президії Федерації (п.3.12).
Статтею 4 Статуту визначена структура та керівні органи Федерації, а саме: вищим керівним органом Федерації є Конференція її делегатів, яка скликається у міру необхідності, але не рідше, ніж один раз на чотири роки. Конференція вважається правомочною, якщо на ній присутні не менше 2/3 обраних делегатів. Позачергова Конференція скликається з ініціативи Президента Федерації, Президії Федерації або 1/3 членів Федерації, або за вимогою Ревізійної комісії Федерації. Строки, місце і порядок денний позачергової Конференції визначає Президент. На випадок необхідності, Президент може надати можливість вирішити питання, окрім питання про реорганізацію чи ліквідацію Федерації, без скликання позачергової Конференції шляхом письмового опитування місцевих осередків з рішенням їх позачергових Конференцій. Рішення приймається простою більшістю голосів.
Конференція:
- визначає основні напрямки діяльності Федерації;
- затверджує Статут Федерації, вносить до нього зміни і доповнення;
- обирає строком на чотири роки Президента, першого віце-президента, віце-президентів, Генерального секретаря, Президію Федерації, Ревізійну комісію Федерації;
- заслуховує звіти Президії, Президента, Ревізійної комісії Федерації та інших органів Федерації;
Керівним органом Федерації в період між Конференціями є Президія Федерації, очолювана Президентом Федерації. До складу Президії Федерації входять Президент, перший віце-президент, віце-президенти, Генеральний секретар та члени Президії.
Згідно до статті 6 Статуту, внесення змін та доповнень до Статуту Федерації здійснюється за рішенням Конференції, якщо за це проголосувало більше половини присутніх делегатів. Про зміни, що сталися в статутних документах, Федерація повідомляє в п'ятиденний термін реєструючий орган.
Відповідно до правового висновку Державної реєстраційної служби України від 29.11.2012р. (а.с. 46), подані відповідачем документи не відповідають законодавству та статуту Федерації, а саме: не відповідає матеріалам реєстраційної справи склад президії Федерації тхеквондо (ВТФ) України (далі - ФТУ), яка на своєму засіданні 27 березня 2009 р. вирішувала питання щодо скликання 08 квітня 2009 р. звітно-виборчої конференції та визначала норми представництва делегатів.
Таким чином, станом на 27 березня 2009 р. (дата засідання Президії ФТУ та прийняття нею рішення про скликання звітно-виборчої конференції) Президія як вищий орган керівництва ФТУ у своєму фактичному на той час складі не мала повноважень на скликання конференції та визначення норм представництва делегатів, що надалі призвело до грубих порушень з боку відповідача і, як наслідок, прийняття ним незаконних рішень, що порушили права позивача. Враховуючи те, що правовим висновком підтверджено порушення норм представництва на звітно-виборчу конференцію, що проводилась 08 квітня 2009 р., рішення щодо виборів Президента ФТУ, Президії, Ревізійної комісії є недійсним.
Здійснюючи свою діяльність відповідно до Статуту 2009 р., який не пройшов офіційну реєстрацію, відповідач у спосіб, який не відповідає чинній редакції Статуту 2001 р., кілька разів змінював особовий склад Президії ФТУ і її кількісний склад. Зміна складу Президії після 2009 р. надалі призвела до того, що на засіданні Президії у складі, яка не відповідає матеріалам реєстраційної справи, 05 березня 2013 року було прийнято рішення щодо скликання звітно-виборчої асамблеї ФТУ, що відбулася пізніше 28 квітня 2013 року. Рішення, які були прийняті на цій асамблеї 28 квітня 2013 р. є недійсними, оскільки ця асамблея скликана президією, склад якої не відповідає матеріалам реєстраційної справи.
Крім цього в Статуті відповідача взагалі не передбачено існування такого керівного органу, як асамблея. В Статуті відповідача передбачено лише конференції: «конференція делегатів» і «позачергова конференція». Відповідно до змісту Статуту (п.4.4.) Вищим керівним органом Федерації є Конференція її делегатів.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача, та визнає недійсними з моменту прийняття: рішення (акта) Федерації тхеквондо (ВТФ) України (код у ЄДРПОУ 25540401), оформлене (викладене) протоколом звітно - виборчої конференції Федерації тхеквондо (ВТФ) України від 08 квітня 2009 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, прийняття змін та доповнень до Статуту, затвердження звіту Президента; рішення (акта) Федерації тхеквондо (ВТФ) України (код у ЄДРПОУ 25540401), оформлене (викладене) протоколом звітно-виборчої асамблеї Федерації тхеквондо (ВТФ) України від 28 квітня 2013 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, Віце-президентів, прийняття змін до Статуту, затвердження звітів Ревізійної комісії та Президента.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат по даній справі, суд керується ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої судовий збір покладається: у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує мито за рахунок другої сторони і в тому разі, коли друга сторона звільнена від сплати судового збору.
Оскільки стороною, на користь якої відбулося рішення є позивач, тому суд покладає витрати по сплаті судового збору у сумі 2436,00грн. на відповідача.
Керуючись ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання", ст.ст. 80, 83, 89 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 12, 33, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Визнати недійсним з моменту прийняття рішення (акта) Федерації тхеквондо (ВТФ) України (код у ЄДРПОУ 25540401), оформлене (викладене) протоколом звітно- виборчої конференції Федерації тхеквондо (ВТФ) України від 08 квітня 2009 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, прийняття змін та доповнень до Статуту, затвердження звіту Президента.
Визнати недійсним з моменту прийняття рішення (акта) Федерації тхеквондо (ВТФ) України (код у ЄДРПОУ 25540401), оформлене (викладене) протоколом звітно-виборчої асамблеї Федерації тхеквондо (ВТФ) України від 28 квітня 2013 р. щодо виборів Президента, ревізійної комісії, Президії, Віце-президентів, прийняття змін до Статуту, затвердження звітів Ревізійної комісії та Президента.
Стягнути з Федерації тхеквондо (ВТФ) України (61003, м. Харків, пл. Конституції, 1, Палац праці, 5 під'їзд, 2 поверх; код ЄДРПОУ 25540401) на користь Донецької обласної спілки олімпійського тхеквондо (ВТФ) (83071, м. Донецьк, вул. Маршала Жукова, 1; код ЄДРПОУ 33417935) 2436,00грн. витрат по сплаті судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Повне рішення складено 21.07.2014 р.
Суддя Л.В. Шарко
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2014 |
Оприлюднено | 30.07.2014 |
Номер документу | 39908492 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Шарко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні