cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
25 листопада 2014 року №2/13 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Деревінської Л.В., розглянувши справу № 2/13 від 12.03.2009 року
за заявою кредитора - управління Пенсійного фонду України м. Олександрії та Олександрійському районі, м. Олександрія Кіровоградської області
про банкрутство відсутнього боржника.
Представники сторін у судовому засіданні участі не брали, про час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Господарський суд В С Т А Н О В И В.
Постановою від 24.03.2009 року господарський суд визнав відсутнього боржника відкрите акціонерне товариство "Більшовик" банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута, призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Мироненка В.В.
Ухвалою від 11.01.12 р. господарський суд припинив обов'язки арбітражного керуючого Ширшової О.Є. в якості ліквідатора відкритого акціонерного товариства "Більшовик", призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Шевченка В.Є.
Господарський суд ухвалою від 26.02.14 р. продовжив строк ліквідаційної процедури банкрута на шість місяців та зобов'язав ліквідатора не пізніше 23.08.2014 року подати господарському суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, що відповідають вимогам ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( далі - Закон).
Ліквідатор арбітражний керуючий Шевченка В.Є. 19.09.14 р. подав до господарського суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту та ліквідаційного балансу.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс призначено до розгляду у засіданні суду.
Із змісту звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу вбачається, що при здійсненні ліквідаційних заходів щодо підприємства-банкрута, було виявлено майнові активи банкрута а саме: будівля майстерні (за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Ульянівка, провулок Шосейний, 7) (а.с. 130 т. 4), САЗ 3507-22 (ДНЗ 0468 КДН), САЗ 3507-22 (0469 КДН), САЗ 3507 (6948 КДО), САЗ 3501 (7670 КДО), ЗІЛ-ММЗ 45021 (ДНЗ 2364 КДЛ), ММЗ 554 (ДНЗ 1011 КДН) (а.с. 132 т.4), МТЗ - 80 (32-89 УП) (а.с. 133 т. 4), брухт від 13 одиниць автотранспорту вагою 4,3 тонни (ГАЗ 53 ТС3965, ГАЗ 53, УАЗ 469Б, ГАЗ 24, ГАЗ 31029, САЗ 3508, ГАЗ-САЗ 3507, ГАЗ 5201, ГАЗ 539, ГАЗ 52 А, ГАЗ 51, ЗІЛ-ММЗ 555, ЗІЛ-ММЗ 45021), металевий ангар.
Згідно вимог ст. 30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 року № 4212-VI (далі - Закон), ліквідатором проведено реалізацію виявленого майна банкрута.
Від реалізації виявлених майнових активів були одержані кошти в сумі 240198 грн.
Порядок продажу ліквідаційної маси банкрута, склад майна, його ціну, умови та строки продажу затверджено рішенням зборів комітету кредиторів від 09.12.2012р.( а.с. 46-49 т.50 )
Зазначені кошти спрямовані на погашення вимог кредиторів - 24975 грн. 85 коп., покриття поточних витрат - на суму 215222 грн. 15 коп. в т.ч. охорону майна, його оцінку, виготовлення технічної документації і т.д., на оплату послуг арбітражного керуючого.
Ухвалою суду від 11.11.14р. затверджено звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого ліквідатора відкритого акціонерного товариства "Більшовик" Шевченко В.Є. за період з лютого 2012 року по серпень 2014 р. в сумі 69738,00 грн.
На момент закінчення строку ліквідаційної процедури майна, яке можна було включити у ліквідаційну масу, грошових коштів на рахунках в банківських установах, не виявлено.
Вказані обставини підтверджуються наявними матеріалами в справі, а саме: довідкою № 01-11/157 від 06.02.12 р. Головного управління Держкомзему Олександрійському районі у Кіровоградській області, відповідно до якої за банкрутом земель у власності та користуванні, в тому числі на умовах оренди не має.
Відповідно до витягу № 35629005 від 11.04.12 р. з Єдиного державного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна за банкрутом записи в реєстрі відсутні (а.с. 126 т.4).
Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави № 35629039 від 11.04.12 р., міститься запис № 11113364 про те, що на майно банкрута накладено податкову заставу у розмірі суми податкового боргу.
Разом з тим, відповідно до Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (реєстрація вилучення запису) № 40457635 від 18.04.13 р. з Державного реєстру обтяжень рухомого майна вилучено запис № 11113364 з контрольною сумою 79Е10Д1291 (а.с.129 т. 4).
Частково погашенні вимоги кредиторів: управління Пенсійного фонду України м. Олександрії та Олександрійському районі в сумі 24975,85 грн. другої черги.
Інша визнана постановою суду від 24.03.2009р. заборгованість перед управлінням Пенсійного фонду України в Олександрії та Олександрійському районі в сумі 2481 грн. 68 коп. не можуть бути сплачені за рахунок майна банкрута і відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вважаються погашеними за відсутністю майна банкрута.
Із матеріалів справи вбачається, що ліквідатором до реєстру вимог кредиторів внесено визнані ним вимоги управління Пенсійного фонду України в Олександрії та Олександрійському районі від 07.08.2014р. на суму 101239 грн. 13 коп., із яких 27457 грн. 53 коп. заборгованості банкрута по відшкодуванню витрат на виплату пенсій на пільгових умовах, нараховану за період з 2008р. по лютий 2009р. та визнану постановою суду від 24.03.2009р. ( а.с. 31-36 т.6).
Заборгованість на суму 73781 грн. 60 коп. по відшкодуванню витрат на виплату пенсій на пільгових умовах, нарахована кредитором за період з березня 2009р. по серпень 2014р. включно. Зазначена сума визнана ліквідатором та включена до реєстру вимог кредиторів до другої черги задоволення.
Крім того, ліквідатором визнана та включена до реєстру вимог кредиторів у шосту чергу задоволення вимоги Олександрійської ОДПІ ГУ Міндоходів в Кіровоградській області від 28.08.2012р. в сумі 4250,00 грн. штрафних санкцій, нарахованих на підставі акта від 24.03.2011р. про результати невиїздної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності в 2008-2010р.р., що підтверджено корінцями податкового рішення-повідомлення від 24.03.2011р. на суму відповідно 2210 грн. та 2040 грн. (а.с.12-30 т. 6).
Перевіряючи законність визнання ліквідатором вимог кредиторів та внесення їх до реєстру вимог, суд виходить із наступного.
Предметом заяви від 07.08.14р. є визнання поточних кредиторських вимог управління Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі, як заборгованості по виплаті пенсій на пільгових умовах на суму 101239 грн. 13 коп., із яких 27457 грн. 53 коп. заборгованості банкрута по відшкодуванню витрат на виплату пенсій на пільгових умовах, нараховану за період з 2008р. по лютий 2009р. та визнану постановою суду від 24.03.2009р. Заборгованість на суму 73781 грн. 60 коп. по відшкодуванню витрат на виплату пенсій на пільгових умовах, нарахована кредитором за період з березня 2009р. по серпень 2014р. включно і включення їх до реєстру вимог кредиторів.
Заява обґрунтована розрахунком поточних кредиторських вимог з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, нарахованих після постанови суду від 24.03.2009р. про банкрутство та відкриття ліквідаційної процедури банкрута, на підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Предметом заяви Олександрійської ОДПІ ГУ Міндоходів в Кіровоградській області від 28.08.2012р. є визнання вимог в сумі 4250,00 грн. штрафних санкцій, нарахованих на підставі акта від 24.03.2011р. про результати невиїздної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності в 2008-2010р.р., що підтверджено корінцями податкового рішення-повідомлення від 24.03.2011р. на суму відповідно 2210 грн. та 2040 грн.
Статтею 1 Закону визначено поняття кредитора - це юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів). Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство. Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, у процедурах банкрутства боржника.
Із дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури згідно з частиною 1 статті 23 Закону закінчується технологічний цикл із виготовлення продукції, і підприємницька діяльність банкрута завершується. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав. Припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута. Вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.
Отже, зазначеними нормами Закону, законодавець чітко визначив, що поточні вимоги кредитора - це неоплачені боржником вимоги, які виникли в процедурах банкрутства, за період після порушення господарським судом провадження у справі і до винесення постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора.
Постановою від 24.03.2009 р. господарський суд Кіровоградської області визнав ВАТ "Більшовик " банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута.
Із заяви управління Пенсійного Фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області про визнання поточних вимог на суму 73781 грн. 60 коп. вбачається, що заборгованість по виплаті пенсій на пільгових умовах нарахована кредитором за період березня 2009р. по серпень 2014р., тобто після визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора постановою господарського суду Кіровоградської області від 24.03.2009 року.
Із заяви Олександрійської ОДПІ ГУ Міндоходів в Кіровоградській області від 28.08.2012р. вбачається, що сума 4250,00 грн. штрафних санкцій, нарахована на підставі акта від 24.03.2011р. про результати невиїздної документальної перевірки своєчасності в зв'язку з чим банкруту надіслані податкові рішення-повідомлення від 24.03.2011р. на суму відповідно 2210 грн. та 2040 грн. Тобто, Олександрійською ОДПІ в порушення вимог ст. 23 Закону, після постанови суду від 24.03.2009р. нараховані штрафні санкції на суму 4250 грн.
Отже, вимоги управління Пенсійного Фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області не мають характеру поточних у розумінні статті 1 Закону, нараховані після введення ліквідаційної процедури, під час якої припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута, не виникає будь-яких нових зобов'язань, що можуть бути заявлені в порядку частини 1 статті 23 Закону.
Крім того, постановою Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 року № 15 роз'яснено, що провадження у справах про банкрутство регулюється Законом України від 14 травня 1992 р. № 2343-XII "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону від 30 червня 1999 р. № 784-XIV), ГПК України, іншими законодавчими актами України. Закон містить спеціальні норми, які мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України.
За викладених обставин, в задоволенні заяви управління Пенсійного Фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області про визнання поточних вимог на суму 73781 грн. 60 коп. заборгованості по виплаті пенсій на пільгових умовах, нарахованої кредитором за період березня 2009р. по серпень 2014р. та заяви Олександрійської ОДПІ ГУ Міндоходів в Кіровоградській області від 28.08.2012р. про визнання вимог на суму 4250,00 грн. штрафних санкцій, нарахованих на підставі акта від 24.03.2011р. та включення їх до реєстру вимог кредиторів необхідно відмовити.
Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 18.03.14 р. у справі № 3-5rc14, в якій зазначено, що вимоги управління Пенсійного фонду України не мають характеру поточних у розумінні статті 1 Закону, оскільки виникли після винесення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, під час якої не виникає будь-яких нових зобов'язань, що можуть бути заявлені в порядку частини 1 статті 23 Закону та у Постанові Верховного суду України від 08.04.14 р. у справі № 10/Б-711.
Відповідно до вимог ст. 111-28 Господарського процесуального кодексу України рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.
Інші кредитори банкрута з вимогами до банкрута не зверталися.
Заперечення з приводу затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута від кредиторів до господарського суду не надходили. Зазначений звіт ліквідатора розглянуто затверджено на зборах комітету кредиторів від 22.10.2014р. (а.с. 37-38 т. 6).
На підставі статті 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню господарським судом, підприємство-банкрут має бути ліквідоване.
Провадження у даній справі підлягає припиненню відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Керуючись п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції після набрання чинності Законом України від 22.12.2011 року № 4212-VI, ст. ст. 3-1, 5, 32, п. 6 ч. 1 ст. 40, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції до набрання чинності Законом України від 22.12.2011 року № 4212-VI, ст. ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-
УХВАЛИВ:
1. Відмовити в задоволенні заяви від 07.08.2014р. управління Пенсійного Фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі Кіровоградської області про визнання поточних вимог на суму 73781 грн. 60 коп. заборгованості по виплаті пенсій на пільгових умовах, нарахованої кредитором за період березня 2009р. по серпень 2014р. та заяви від 28.08.2012р. Олександрійської ОДПІ ГУ Міндоходів в Кіровоградській області від про визнання вимог на суму 4250,00 грн. штрафних санкцій, нарахованих на підставі акта від 24.03.2011р. та включення їх до реєстру вимог кредиторів.
2. Звіт ліквідатора арбітражного керуючого Шевченко Є.В. та ліквідаційний баланс банкрута відкритого акціонерного товариства "Більшовик" затвердити.
3. Ліквідувати юридичну особу - банкрута відкритого акціонерного товариства "Більшовик", ідентифікаційний код - 00853702.
4. Провадження у справі припинити.
5. Ухвала суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду в установленому законом порядку.
6. Примірники цієї ухвали направити Олександрійській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області (вул. Пролетарська, 17, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000), управлінню Пенсійного фонду України в м. Олександрії та Олександрійському районі (вул. Шевченко, 76, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000), ліквідатору арбітражному керуючому Шевченку В.Є. (вул. Комсомольська, 42, с. Воронове, Синельниківський район, Дніпропетровська область, 52551) та банкруту (вул. Центральна, 14, с. Ульянівка, Олександрійський район, Кіровоградська область, 28065). Головному управлінню статистики у Кіровоградській області (вул. 50 років Жовтня, 5а, м Кіровоград), відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Кіровоградській області, Реєстраційній службі Олександрійського міськрайонного управління юстиції для державного реєстратора (вул. Першотравнева, буд. 5,м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000).
Суддя Л. В. Деревінська
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2014 |
Оприлюднено | 28.11.2014 |
Номер документу | 41580572 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Мирутенко Олександр Леонтійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні