ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"05" серпня 2011 р. Справа № 35/103-09
Вх. номер 2584/5-35
Суддя господарського суду Тихий П.В.
при секретарі судового засідання Михайлюк В.Ю.
за участю представників:
стягувача - ОСОБА_1, довіреність №01-9/5622 від 10.05.11;
боржника - не з"явився;
ДВС - не з"явився;
розглянувши скаргу ВАТ "Полтаваобленерго" м. Полтава (вх. №127 від 18.07.11) на дії державного виконавця Комінтернівського ВДВС ХМУЮ по справі за позовом: Відкритого акціонерного товариства "Полтаваобленерго", м. Полтава;
до Приватного підприємства "Аліка-2005", м.Харків;
про стягнення 903000,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Харківської області від 12.05.09 позов ВАТ "Полтаваобленерго" було задоволено повністю та стягнуто з Приватного підприємства "АЛІКА-2005" на користь Відкритого акціонерного товариства "Полтаваобленерго" - 860000,00 грн. основного боргу, 43000,00грн. штрафу, 9030,00грн. держмита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
На виконання вказаного рішення 25.05.09 було видано наказ.
Стягувач звернувся до суду зі скаргою на дії державного виконавця Комінтернівського ВДВС ХМУЮ щодо прийняття постанови про закунчення виконавчого провадження.
Ухвалою суду від 26.07.11 скаргу було прийнято та призначено до розгляду на 05.08.11.
Представник стягувача підтримав заявлену скаргу та наполягав на її задоволенні.
Представники боржника та ДВС у судове засідання не з"явились.
Представник ДВС відзив на скаргу не надав.
Розглянувши скаргу стягувача, суд встановив, що, на виконання наказу господарського суду Харківської області від 25.05.09 у справі №35/103-09, з приватного підприємства "'АЛІКА-2005"' на користь ПАТ "Полтаваобленерго" має бути стягнуто 860000,00 грн. основного боргу, 43000,00 грн. штрафу, 9030.00 грн. витрат по сплаті держмита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
19.04.11 на адресу ВДВС повторно була направлена заява про примусове стягнення заборгованості.
08.07.11 стягувач отримав постанову про закінчення виконавчого провадження від 22.06.11, за підписом державного виконавця ВДВС ОСОБА_2, про те, що згідно п. 7. ч. 1. ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий документ постановлено направити до ліквідаційної комісії.
Вказана постанова не відповідає нормам діючого законодавства, оскільки п. 7 ч. 1 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" визначає, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі передачі виконавчого документа ліквідаційній комісії (або ліквідатору) у разі ліквідації боржника - юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 91 ГК України, ліквідація господарського товариства провадиться ліквідаційною комісією, призначеною його вищим органом, а у разі припинення діяльності товариства за рішенням суду - ліквідаційною комісією, сформованою відповідно до рішення суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 91 ГК України, з дня утворення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами господарського товариства. Ліквідаційна комісія у триденний строк з моменту її утворення публікує інформацію про ліквідацію господарського товариства і здійснює інші дії відповідно до вимог статей 58-61 цього Кодексу та інших законів.
Відповідно до п.п.7, 8 ст. 59 ГК України, скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис вноситься лише після затвердження ліквідаційного балансу відповідно до вимог цього Кодексу та подання головою ліквідаційної комісії або уповноваженою ним особою документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Оголошення про реорганізацію чи ліквідацію господарської організації або припинення діяльності індивідуального підприємця підлягає опублікуванню реєструючим органом у спеціальному додатку до газети "Урядовий кур'єр" та/або офіційному друкованому виданні органу державної влади або органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням суб'єкта господарювання протягом десяти днів з дня припинення діяльності суб'єкта господарювання.
Згідно до п.п.3, 4 ст. 60 ГК України, ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.
Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.
Проте, у оскарженій постанові міститься посилання про ліквідацію боржника шляхом ліквідації та створення ліквідаційної комісії на витяг з ЄДР.
Відповідно до ч. 5 ст. 91 ГК України, ліквідація господарського товариства вважається завершеною, а товариство таким, що припинило свою діяльність, з дня внесення запису про його ліквідацію до державного реєстру
Таким чином, закінчення виконавчого провадження в порядку п. 7 ч. 1 ст.49 Закону України "Про виконавче провадження" може відбутися, у разі ліквідації боржника, а не спочатку ліквідаційної процедури, на яку й посилається державний виконавець у оскаржуваній постанові. Отже, постанову про закінчення виконавчого провадження від 22.06.11 винесено неправомірно.
Виконавче провадження - це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у Законі України "Про виконавче провадження", спрямованих на примусове виконання рішень судів. Державний виконавець зобов'язаний вжити заходів до примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно, повно вчиняти виконавчі дії.
Виконання рішення, ухвали, постанови господарського суду є невід'ємною частиною судового процесу.
За результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган Державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.
З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що дії державного виконавця Комінтернівського ВДВС ХМУЮ ОСОБА_2, які виявилися у винесенні Постанови ВП№27239110 про закінчення виконавчого провадження від 22.06.11, є неправомірними, а тому скаргу стягувача слід задовольнити.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.49 Закону України "Про виконавче провадження", ст.ст. 33, 34, 43, 86, 121-2 ГПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Задовольнити скаргу ПАТ "Полтаваобленерго" (вх. №127 від 18.07.11) на неправомірні дії державного виконавця Комінтернівського ВДВС ХМУЮ.
Скасувати постанову державного виконавця Комінтернівського ВДВС ХМУЮ ОСОБА_2 про закінчення виконавчого провадження.
Суддя Тихий П.В.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2011 |
Оприлюднено | 14.07.2015 |
Номер документу | 46289979 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Харківської області
Швед Е.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні