Постанова
від 10.08.2007 по справі 2-а-47/07
РЖИЩІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-47/07

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2007 року Ржищівський міський суд Київської облас ті в складі:

головуючої судді: Козіної С . М.

при секретарі: Головатюк І.Р .

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Р жищеві Київської області спр аву за адміністративним позо вом ОСОБА_1 до Ржищівськог о міського управління праці та соціального захисту насел ення про стягнення недоотрим аних належних сум щорічної д опомоги на оздоровлення, -

ВСТАНОВИВ:

18 липня 2007 року до Ржищівсько го міського суду Київської о бласті надійшов адміністрат ивний позов ОСОБА_1 до Ржи щівського міського управлін ня праці та соціального захи сту населення про стягнення недоотриманих належних сум щ орічної допомоги на оздоровл ення, в якій вказано, що позива чка є постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, що підтверджуєть ся відповідним посвідченням , виданим 28.01.1998 року. А також, внас лідок Чорнобильської катаст рофи, вона являється інвалід ом 2 групи.

Відповідно до ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" інвалідам 2 г рупи внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи, виплачується щорічна допомога на оздоровл ення в розмірі п'яти мінімаль них заробітних плат.

За 2003, 2004, 2005 роки позивачка отри мала допомогу на оздоровленн я в розмірах значно нижчих ні ж це передбачено ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи".

Щорічна допомога на оздоро влення виплачується громадя нам за місцем їх проживання о рганами соціального захисту населення.

Позивачка звернулась до ві дповідача з проханням провес ти перерахунок та виплатити їй недоотримані кошти, але ві дповідач відмовився, про що п озивачка була повідомлена пи сьмово, а тому вона змушена зв ернутися до суду за захистом своїх прав.

Питання щодо виплати недоо триманих сум щорічної допомо ги на оздоровлення вже неодн оразово розглядалось та вирі шувалось найвищими судовими інстанціями держави, а саме:

- Вищий Адміністративний С уд України:

- 2.06.2006 року, по справі стосовн о позову до управління праці та соціального

захисту населення Пролета рської районної ради м. Донец ька про стягнення

недоотриманих сум на оздор овлення за 2002, 2003, 2004 роки.

- Верховний Суд України:

- 8.06.2005 року, стосовно позову д о управління соціального зах исту населення

Кіровської районної адмін істрації м. Макіївки про стяг нення недоотриманих грошови х

сум на оздоровлення за 2001 рік ;

- 14.11.2006 року, по справі за позов ом ОСОБА_2 до Торезького

управління праці та соціал ьного захисту населення Доне цької області про стягнення

заборгованості по щорічні й допомозі на оздоровлення.

Всі касаційні скарги пози вачів були задоволені.

Найвищі судові інстанції зобов'язали відповідні управ ління соціального захисту на селення провести перерахуно к одноразових допомог та про вести виплату недоотриманих коштів за відповідні роки.

Позивачка просить суд стяг нути з Ржищівського міського управління праці та соціаль ного захисту населення на її користь 6146 грн. 60 коп. недоотрим аних сум допомоги на оздоров лення за 2003, 2004, 2005 роки.

1 серпня 2007 року до Ржищівськ ого міського суду надійшло з аперечення Ржищівського міс ького управління праці та со ціального захисту населення на адміністративний позов ОСОБА_1, в якому вказано, що у правління праці та соціально го захисту населення в своїй роботі керується Конституці єю України, Законом України "П ро місцеве самоврядування", З У "Про статус та соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи", Постановами КМУ , розпорядженням Головного у правління праці та соціально го захисту населення, Положе нням про управління праці та соціального захисту населен ня, посадовими інструкціями та іншими нормативними актам и.

13 березня 2007 року позивачка з вернулась до Ржищівського мі ського УПСЗН з заявою № 329 про в иплату щорічної грошової доп омоги, 11 квітня 2007 року було над ано письмову відповідь.

Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" дійсно перед бачено, що щорічна допомога н а оздоровлення інвалідам 2 гр упи внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи становить п'ять мінімальних заробітних плат , але у відповідності до ст. 67 да ного Закону встановлено, що к онкретний розмір всіх доплат , пенсій і компенсацій підвищ ується Кабінетом міністрів У країни.

А також, згідно ст. 62 даного З акону встановлено, що порядо к застосування Закону провод иться у порядку, визначеному Кабінетом міністрів України , рішення якого є обов'язковим для виконання міністерствам и та іншими центральними орг анами державної виконавчої в лади, всіма суб'єктами господ арювання незалежно від їх ві домчої підпорядкованості та форм власності.

Починаючи з 1996 року в Закона х України "Про встановлення р озміру мінімальної заробітн ої плати", які приймались Верх овною Радою України на відпо відні роки, встановлено, що до прийняття Верховною Радою У країни змін до законів, у норм ах яких для розрахунків заст осовується мінімальний розм ір заробітної плати, не засто совувати його як розрахунков у величину для визначення ро змірів допомоги, компнесацій них та інших виплат.

Кабінету міністрів Україн и доручалось здійснювати зас тосування цих норм, виходячи з реальних можливостей вида ткової частини Державного бю джету України на відповідний рік.

Статтею 63 Закону закріплюєт ься норма, щодо фінансування витрат, пов'язаних з реалізац ією цього Закону, за рахунок д ержавного бюджету, а виконан ня даного Закону залежить ві д фінансових ресурсів доходн ої частини державного бюджет у України.

Згідно ч. 2 ст. 95 Конституції У країни виключно Законом Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни" визначаються будь-які в идатки держави на загальносу спільні потреби, розмір та ці льове спрямування цих видатк ів.

Відповідно до п. 5 ст. 51 Бюджет ного кодексу України розпоря дники бюджетних коштів берут ь бюджетні зобов'язання та пр оводять видатки в межах бюдж етних асигнувань.

Згідно з бюджетними призна ченнями та враховуючи вимоги ст. 95 Конституції України, Бюд жетного кодексу України, Каб інет міністрів України встан овив розміри одноразової ком пенсації на оздоровлення, ви значені постановою KMУкраїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щоріч ну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи".

Даною постановою KMУкраїни в становив гарантований мінім альний розмір розрахункової величини для всіх видів випл ат, передбачених ЗУ "Про стату с та соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и".

Відповідно до постанови KMУк раїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оздоров лення громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи" та постанови KMУк раїни від 26 липня 1996 року № 836 "Про компенсаційні виплати особа м, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" позивачці було виплачено кош ти в повному обсязі.

Отже, Ржищівське міське УПС ЗН проводячи нарахування кош тів за компенсацію на оздоро влення позивачці діяло в пра вовому полі, ніяким чином не п орушуючи вимог чинного закон одавства.

В судовому засіданні позив ачка свої вимоги уточнила та просила суд зобов'язати Ржищ івське міське УПСЗН здійснит и перерахунок допомоги на оз доровлення за 2003, 2004, 2005 роки та ст ягнути з Ржищівського місько го управління праці та соціа льного захисту населення на її користь недоотримані кошт и грошової допомоги на оздор овлення за 2003, 2004, 2005 роки відпові дно до здійсненого перерахун ку.

Представник відповідача А постол СМ. в судовому засідан ні позовні вимоги не визнала та просить суд відмовити О СОБА_1 в задоволенні позову в повному обсязі.

Суд, заслухавши позивачку, п редставника відповідача та д ослідивши матеріали справи п риходить до висновку, що позо в ОСОБА_1 до Ржищівського міського управління праці та соціального захисту населен ня про стягнення недоотриман их належних сум щорічної доп омоги на оздоровлення підляг ає задоволенню в повному обс язі, обґрунтовуючи своє ріше ння нижченаведеними доказам и.

Згідно ч. 4 ст. 48 Закону Украї ни "Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи" щорічна допомог а на оздоровлення виплачуєть ся в таких розмірах:

інвалідам І і II групи - п'ять мінімальних заробітних плат ; інвалідам III групи, дітям-інва лідам - чотири мінімальні зар обітні плати; учасникам лікв ідації наслідків аварії на Ч орнобильській АЕС 2 категорі ї -п'ять мінімальних заробітн их плат;

- учасникам ліквідації насл ідків аварії на Чорнобильськ ій АЕС 3 категорії -

три мінімальні заробітні п лати;

кожній дитині, яка втратила внаслідок Чорнобильської ка тастрофи одного з батьків, - тр и мінімальні заробітні плати ;

- евакуйованим із зони відчу ження у 1986 році, включаючи діте й, - три

мінімальні заробітні плат и.

Щорічна допомога на оздор овлення виплачується громад янам за місцем їх проживання органами соціального захист у населення.

Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи" виз начає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи, на охорону їх жи ття і здоров'я, оскільки відпо відно до ч. 1 ст. 50 Конституції У країни кожен має право на без печне для життя і здоров'я дов кілля та на відшкодування за вданої порушенням цього прав а шкоди.

Згідно ст. 8 Конституції Укр аїни закони та інші норматив но-правові акти приймаються на основі Конституції Україн и і повинні відповідати їй.

Таким чином, зважаючи на вищ езазначені положення Консти туції України та Закону Укра їни "Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи", суд приходить д о висновку, що відповідачу пр и нарахуванні коштів на оздо ровлення громадянам, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи, слід керу ватись конкретними розмірам и, вказаними в законі, а саме, в розділі VIII Закону вказано про розміри пенсій і компенсаці й особам, віднесеним до катег орії 1, 2, 3, 4.

Посилання представника ві дповідача на ту обставину, що позивачка отримує кошти на о здоровлення в меньшому розмі рі, ніж передбачено ст. 48 вищез гаданого Закону в зв'язку з ти м, що нарахування коштів на оз доровлення відбувається на п ідставі ст. 67 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" та на підставі поста нови KMУкраїни від 12 липня 2005 рок у № 562 "Про щорічну допомогу на о здоровлення громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи" та поста нови KMУкраїни від 26 липня 1996 рок у № 836 "Про компенсаційні випла ти особам, які постраждали вн аслідок

Чорнобильської катастрофи " суд вважає неправомірним з т ієї позиції, що дані посиланн я прямо суперечать ст. 67 Закон у України "Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи", де, зокрем а, зазначено, що конкретні роз міри всіх доплат, пенсій і ком пенсацій підвищуються Кабін етом Міністрів України відпо відно до зміни індексу варто сті життя і зростання мініма льної заробітної плати. В дан ій нормі закону йдеться саме про підвищення розмірів всі х доплат, пенсій та компенсац ій, а ні в якому разі про зменш ення чи погіршення становища громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи.

Крім того, суд зазанчає, що п осилання відповідача на пост анову KMУкраїни від 26 липня 1996 ро ку № 836 "Про компенсаційні випл ати особам, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" є необгрунтованою, о скільки дана постанова втрат ила чинність 12 липня 2005 року.

Суд вважає, що відповідачем прямо порушено ч. 2 ст. 19 Консти туції України, де зазначено, щ о органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю України та законами Украї ни.

Таку ж позицію роз'яснює Вер ховний Суд України, оскільки , згідно рішення судової пала ти у цивільних справах ВС Укр аїни від 8 червня 2005 року, було з адоволено позов ОСОБА_3 до управління праці та соціаль ного захисту населення Кіров ської районної адміністраці ї міста Макіївка про стягнен ня недоотриманих грошових су м щорічної допомоги на оздор овлення. Рішення ВС України с тосувалось того ж самого пре дмету позову, що і в даному вип адку.

Отже, суд вважає, що постано ва KM України від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оз доровлення громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" суперечит ь Закону України "Про статус т а соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи".

Також, суд наголошує, що дан у позицію виявив у своєму ріш енні Конституційний Суд Укра їни за № 8-рп/2005 від 11 травня 2005 рок у, який виконує завдання, пере дбачені в ст. З Закону України "Про Конституційний Суд Укра їни", зазначивши, що відповідн о до ч. 1 ст. 50 Конституції Украї ни кожен має право на безпечн е для життя і здоров'я довкілл я та на відшкодування завдан ої порушенням цього права шк оди і згідно положень ст. 22 Кон ституції України при прийнят ті нових законів або внесенн і змін до чинних законів не до пускається звуження змісту т а обсягу існуючих прав та сво бод.

Що стосується конкретного розміру коштів, які необхідн о стягнути на користь позива ча, то згідно ч. 7 ст. 48 Закону Укр аїни "Про статус та соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" розмір мінім альної заробітної плати визн ачається на момент виплати.

Судом встановлено, що позив ачка ОСОБА_1 є інвалідом 2 г рупи внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи, а згідно ст. 48 ЗУ "Про статус та соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" передбачена щоріч на допомога на оздоровлення інвалідам 2 групи внаслідок Ч орнобильської катастрофи в р озмірі п'яти мінімальних зар обітних плат.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 8, ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 50 Ко нституції України, ст. 48 Закон у України "Про статус та соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", ст. ст. 87, 94, 98, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 до Ржищівського міс ького управління праці та со ціального захисту населення про стягнення недоотриманих належних сум щорічної допом оги на оздоровлення - задовол ьнити в повному обсязі.

2. Зобов'язати Ржищівсь ке міське управління праці т а соціального захисту населе ння здійснити позивачці Расю к Анастасії Іванівні перерах унок допомоги на оздоровленн я за 2003, 2004, 2005 роки.

3. Стягнути з Ржищівськ ого міського управління прац і та соціального захисту нас елення, юридична адреса: Київ ська обл. м. Ржищів вул. Леніна , 48, на користь ОСОБА_1, прожи ваючої за адресою: АДРЕСА_1 , недоотримані кошти допомог и на оздоровлення за 2003, 2004, 2005 рок и згідно проведеного перерах унку.

4. Стягнути з Ржищівськ ого міського управління прац і та соціального захисту нас елення, юридична адреса: Київ ська обл. м. Ржищів вул. Леніна , 48, на користь держави 51 грн. дер жавного мита.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Апеляційного адміністрати вного суду Київської області .

Заяву про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції може бути подано п ротягом десяти днів з дня її п роголошення. Апеляційна скар га на постанову суду подаєть ся протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження.

СудРжищівський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.08.2007
Оприлюднено08.12.2009
Номер документу5128767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-47/07

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 06.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кобилянський М.Г.

Постанова від 15.10.2007

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Хаюк Сергій Миколайович

Ухвала від 13.01.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 05.12.2007

Адміністративне

Комсомольський районний суд м.Херсона

Завальнюк І.В.

Постанова від 10.08.2007

Адміністративне

Ржищівський міський суд Київської області

Козіна С.М.

Постанова від 21.11.2006

Адміністративне

Вільногірський міський суд Дніпропетровської області

Болоніна М.Б.

Постанова від 15.10.2007

Адміністративне

Амвросіївський районний суд Донецької області

Смольняков О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні