ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601 м. Київ, вул. К. Каменєва, 8, корпус 1 УХВАЛА
місто Київ
11 березня 2014 року Справа №11/334
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
судді: Пісоцької О.В.,
за участю секретаря
судового засідання Тимчук М.Д.,
розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у відкритому судовому засіданні, фіксація якого за допомогою звукозаписувального технічного запису, відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснюється, - подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві Г.П. Нечай (вих.№62/5 від 24 січня 2014 року) «про зміну способу та порядку виконання рішення суду» у справі №11/334
за позовною заявоюОСОБА_2 доуправління Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва провизнання дій протиправними та зобов'язання здійснити перерахунок пенсії, ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 жовтня 2008 року (з урахуванням судової ухвали від 30 жовтня 2008 року) у справі №11/334, залишеною без змін ухвалою Апеляційного суду міста Києва від 28 травня 2009 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18 березня 2010 року, позов задоволено частково:
- зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва (далі - управління ПФ, відповідач) здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_2 (04213 АДРЕСА_1) з 09 липня 2007 року з урахуванням підвищення на 30% мінімальної пенсії за віком, не нижчої за прожитковий мінімум для непрацездатних осіб відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в редакції від 09 липня 2007 року та виплатити заборгованість по пенсії.
В іншій частині позову відмовлено.
28 травня 2009 року дана постанова набрала законної сили, а 14 липня 2010 року Окружним адміністративним судом м. Києва видано виконавчий лист для примусового виконання вказаного судового рішення.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 квітня 2011 року роз'яснено вищезазначену постанову у справі №11/334, зазначено, що рішення суду підлягає виконанню в частині здійснення управлінням ПФ перерахунку пенсії, починаючи з 09 липня 2007 року і до моменту прийняття судом постанови про задоволення частини позовних вимог, тобто - до 10 жовтня 2008 року.
Ухвалою суду від 05 травня 2011 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2012 року, відмовлено у виправленні помилки в ухвалі Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 квітня 2011 року, відмовлено у задоволенні заяви позивача щодо компенсаційних витрат у розмірі 342грн. 86коп., зобов'язано управління ПФ подати у строк до 10 червня 2011 року звіт про виконання постанови суду у справі №11/334.
Водночас, у лютому 2014 року за вх.№03-4/12735/14 (за повторним розподілом передано на розгляд судді Пісоцькій О.В.) надійшло подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві Г.П. Нечай (вих.№62/5 від 24 січня 2014 року) «про зміну способу та порядку виконання рішення суду» у справі №11/334, в якому остання просить змінити спосіб виконання вище вказаного судового рішення у даній справі №11/334 шляхом стягнення з управління ПФ на користь ОСОБА_2 коштів в сумі 3108грн. 14коп., які нараховані управлінням ПФ.
Крім того, державний виконавець просить подання розглядати без представника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві.
Сторони у справі у судове засідання не прибули, тоді як у встановленому порядку повідомлені про час, дату та місце судового засідання з розгляду вказаного питання.
Фіксація судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи суд дійшов наступних висновків.
Так, головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві Пацуріною О.В. (далі - державний виконавець Пацуріна О.В.) прийнято постанову від 26 липня 2010 року, якою відкрито виконавче провадження №20480364 з виконання виконавчого листа №11/334, виданого 14 липня 2010 року Окружним адміністративним судом м. Києва про зобов'язання управління ПФ здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_2 з 09 липня 2007 року з урахуванням підвищення на 30% мінімальної пенсії за віком, не нижчої за прожитковий мінімум для непрацездатних осіб відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в редакції від 09 липня 2007 року та виплатити заборгованість по пенсії.
Крім того, у вказаній постанові державного виконавця боржнику надано семиденний строк для добровільного виконання рішення суду з моменту одержання постанови про відкриття виконавчого провадження.
Разом з тим, постанова державного виконавця від 26 липня 2010 року ВП №20480364 боржником - управлінням ПФ - у встановлений строк не виконано.
Водночас, на вимогу державного виконавця (від 03 грудня 2013 року №74/5) щодо необхідності повідомити відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві про наслідки виконання вище вказаного рішення суду управлінням ПФ листом від 10 грудня 2013 року №12986/07 повідомлено про те, що управлінням зроблено нарахування суми пенсії ОСОБА_2 в розмірі 3108грн. 14коп. з 09 липня 2007 року. Зазначено, що у разі наявності фінансування, виплата донарахованих коштів буде проведена у встановленому чинним законодавством порядку. Повідомлено, що нарахуванням пенсії у м. Києві займаються районні управління ПФ, а виплатою - управління з координації та контролю за виплатою пенсій Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві. Просило закрити виконавче провадження у зв'язку з нарахуванням, фактичним виконанням управлінням ПФ пенсійних виплат.
Згідно з частиною 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Відповідно до частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Судом встановлено, що постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 жовтня 2008 року виконана в частині перерахування пенсії ОСОБА_2 на суму 3108грн. 14коп. з 09 липня 2007 року з урахуванням підвищення на 30% мінімальної пенсії за віком, не нижчої за прожитковий мінімум для непрацездатних осіб відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в редакції від 09 липня 2007 року. В частині виплати нарахованої заборгованості по пенсії ОСОБА_2 вказане рішення суду не виконано.
Гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України «Про виконавче провадження», та особливості їх виконання регулюються положеннями Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05 червня 2012 року №4901-VI, який набрав чинності з 01 січня 2013 року (далі - Закон України №4901).
Відповідно до положень частини 1 статті 2 Закону України №4901 держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
За частиною 1 статті 3 Закону України №4901 виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Статтею 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року №2195-IV визначено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Частинами 1 та 2 статті 23 Бюджетного кодексу України визначено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з частиною 1 статті 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.
Разом з тим, Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» та Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» передбачено, що норми і положення застосовуються в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявного фінансування ресурсу бюджету Пенсійного фонду України. Кошти в Державному бюджеті України враховані в розмірах, передбачених постановами Кабінету Міністрів України. Виплата коштів буде проведена після надходження з Державного бюджету України.
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України №4901 виконання рішень суду про зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за якими є державний орган, державне підприємство, юридична особа, здійснюється в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження», з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
У частині 2 статті 7 Закону України №4901 передбачено, що у разі, якщо рішення суду, зазначені в частині першій цієї статті, не виконано протягом двох місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, крім випадків, коли стягувач перешкоджає провадженню виконавчих дій, державний виконавець зобов'язаний звернутись до суду з заявою про зміну способу і порядку виконання рішення.
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 жовтня 2008 року у справі №11/334 управлінням ПФ у встановлений двомісячний строк з дня прийняття постанови про відкриття виконавчого провадження від 26 липня 2010 року не виконана.
За таких обставин, суд дійшов висновку про необхідність змінити спосіб виконання судового рішення, - постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 жовтня 2008 року у справі №11/334, - шляхом стягнення з управління ПФ на користь ОСОБА_2 коштів в сумі 3108грн. 14коп., які нараховані управлінням ПФ.
Керуючись статтями 41, 160, 165, 263 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд м. Києва
УХВАЛИВ:
Подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві Г.П. Нечай (вих.№62/5 від 24 січня 2014 року) «про зміну способу та порядку виконання рішення суду» у справі №11/334 задовольнити .
Змінити спосіб виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва у справі №11/334 шляхом стягнення з управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва на користь ОСОБА_2 коштів в сумі 3108грн. 14коп. (три тисячі сто вісім гривень 14коп.).
Копію даної ухвали надіслати на адреси старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві Г.П. Нечай, ОСОБА_2 та управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі міста Києва.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала суду може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2014 |
Оприлюднено | 27.10.2015 |
Номер документу | 52592445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні