Справа № 2-2/2007 рік
Рішення
Ім»ям України
« 22 « серпня 2007 року Золотоні ський міськрайонний суд Черк аської області
в складі головуючого судді ЧИРВИ О.І.
при секретарі ОСТРОГЛАЗОВ ІЙ Л.М.
адвокатів ОСОБА_1
ОСОБА_2
розглянувши цивільну спра ву за позовом СТОВ "Агрофірма „ Маяк" до ОСОБА_3 , ОСОБА_ 4, ДП „Черкаський облавтодо р", третіх осіб ОСОБА_5, ОС ОБА_6 про відшкодування шко ди, заподіяної джерелом підв ищеної небезпеки
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулася СТОВ "Аг рофірма „ Маяк" з позовом до ОСОБА_3, ОСОБА_4, ДП „Черка ський облавтодор", третіх осі б ОСОБА_5, ОСОБА_6 про ві дшкодування шкоди, заподіяно ї джерелом підвищеної небезп еки, посилаючись на те, що 09 кві тня 2004 року на 119 км автодороги Б ориспіль-Запоріжжя /поблизу м. Золотоноша Черкаської обл асті /сталася дорожньо-транс портна пригода, з участю авто мобіля КАМАЗ д/н знак НОМЕР _1 під керуванням водія ОС ОБА_3, який грубо порушуючи П равила дорожнього руху , безп ідставно змінив напрямок рух у, виїхав на зустрічну смугу р уху, не переконавшись, що це бу де безпечно, допустив зіткне ння з автомобілем «Мерседес- Бенц», 250Dд/н НОМЕР_2під керу ванням водія ОСОБА_5, внас лідок чого також відбулося з іткнення автомобіля „Мерсед ес-Бенц", 250Dд/н знак НОМЕР_2 п ід керуванням водія ОСОБА_5 та автомобіля « Фольксваге н» д/н НОМЕР_3 під керуванн ям водія ОСОБА_6. Внаслідо к ДТП транспортні засоби отр имали механічні пошкодження . Винним в порушенні Правил до рожнього руху, внаслідок чог о сталася дана дорожньо-тран спортна пригода , згідно пост анови Соснівського районног о суду м. Черкаси від 14.05.2004 року в изнаний ОСОБА_3.
Відповідно до вимог статей 1166 , 1187, 1188 ЦК України та Постанови Пленуму Верховного Суду Укр аїни від 27 березня 1992 року № 6 „ П ро практику розгляду судами цивільних справ за позовами про відшкодування шкоди" , шко да, завдана джерелом підвище ної небезпеки, відшкодовуєть ся особою, яка володіє трансп ортним засобом. Власником ав томобіля КАМАЗ д/н знак НОМ ЕР_1 являється ОСОБА_7, ал е відповідно до договору оре нди від 01.01.2004 року даний автомоб іль орендується ОСОБА_4. В одій ОСОБА_3 працює водієм у приватного підприємця згі дно трудового договору . Отже , відповідальність за заподі яну шкоду повинен нести ОСО БА_4, як власник транспортно го засобу.
СТОВ „Агрофірма МАЯК" являє ться власником автомобіля «М ерседес-Бенц», 250D д/н знак НОМ ЕР_2 згідно свідоцтва про ре єстрацію ТЗ НОМЕР_4 , видан ого Золотоніським МРЕВ 10.07.2003 ро ку, тому відповідно до ст. 1166 ЦК Україи , ст. ст.
16, 48 Закону України "Про власт ність" має право вимагати від шкодування шкоди, заподіяної майну, а саме пошкодженням ав томобіля.
Згідно акта дослідження сп еціаліста-автотоварознавця НОМЕР_5 від 20.04.2004 року вартіс ть відновних робіт пошкоджен ого автомобіля «Мерседес-Бен ц», 250D д/н знак НОМЕР_2, який н а праві власності належить С ТОВ „Агрофірма МАЯК", внаслід ок ДТП складає 59046 грн 80 коп.
Оскільки автомобіль КАМАЗ -52112 д.н. НОМЕР_1 застрахован ий в Черкаській філії ОДС ВАТ УСК „Гарант-АВТО" поліс НОМ ЕР_6 , виданий 17.07, 2003 року , то вищ езазначеною страховою компа нією платіжним дорученням НОМЕР_7 від 25.05.2004 року СТОВ .Агр офірмі МАЯК" , що являється вла сником автомобіля «Мерседес -Бенц», 250D д/н знак НОМЕР_2 пе рераховано страхове відшкод ування в сумі 24990 гривень, тому сума невідшкодованих збиткі в становить 34056 гривень 80 копій ок.
В судовому засіданні предс тавник позивача змінив суму позовних вимог із урахування м акта дослідження спеціаліс та-автотоварознавця НОМЕР _5 від 20.04.2004 року, згідно якого с ума загальних збитків склада є 59046 грн 80 коп та суми страховог о відшкодування, що становит ь 24990 гривень, просив задоволит и позов на суму 34056 гривень 80 коп ійок. Винним в даній ДТП предс тавник позивача вважає водія автомобіля КАМАЗ-52112 д.н. НОМЕ Р_1 ОСОБА_3, який грубо пор ушив Правила дорожнього руху та визнаний винним у здійсне нні ДТП постановою Соснівськ ого районного суду м. Черкаси від 14.05.2004 року, а поскільки орен дарем автомобіля КАМАЗ-52112 д.н. НОМЕР_1 є ОСОБА_4, то сам е він зобов"язаний відшкодув ати нанесені збитки.
В судовому засіданні відпо відач ОСОБА_4 позовних вим ог не визнав повідомивши суд у, що вважав би себе винним , як би його вина була доказана. Ві н вважає, що позивач по справі в ході судового розгляду не н авів доказів, які б давали під стави стягувати завдану шкод у лише з одного нього, як відпо відача по справі. Винними в до рожньо-транспортній пригоді , яка мала місце 9 квітня 2004року , близько 12.00 год. , на 119 км автодо роги Бориспіль -Запоріжжя ві н вважає - є три особи: водій ОСОБА_3 , який керував автомо білем КАМАЗ 54112, держномер НО МЕР_1; водій ОСОБА_5, який к ерував автомобілем "Мерседес -Бенц" , держномер НОМЕР_2, я кий належить агрофірмі "Маяк " - позивачу по справі та "Золот оніська дорожньо-експлуатац ійна дільниця" , працівники як ої в момент ДТП проводили роб оти по ямковому ремонту асфа льтобетонного покриття. В ді ях всіх цих осіб, він вважає, є порушення Правил дорожнього руху України. ОСОБА_4 тако ж вважає, що працівники Золот оніської дорожньо-експлуата ційної дільниці, що проводил и роботи по ямковому ремонту асфальтобетонного покриття на місці ДТП, не виконали всіх вимог щодо безпеки руху на ск ладній ділянці дороги, де ста лось ДТП, та необгрунтовано з мінили пріоритет проїзду діл янки дороги, де зустрічний ро з"їзд затруднено. Він вважає, щ о працівники Золотоніської д орожньо-експлуатаційної діл ьниці своїми діями порушувал и Правила дорожнього руху та непередбачувано змінювали д орожню обстановку, що і призв ело до ДТП . Свої твердження ві н грунтує на висновоку судов о-автотехнічної експертизи НОМЕР_8 від 30.08.04 року, що приз начена судом. Відповідач не п огодився з сумою позовних ви мог , оскільки СТОВ "Маяк" в обг рунтування своїх позовних ви мог не надав документів, що на лежним чином підтверджують с уму ремонтних робіт пошкодже ного автомобіля. Крім цього в ін вважає , що загальна сума зб итків для ремонтно-відновлюв альних робіт автомобіля „Мер седес-бенц" повинна бути змен шена на 20% з врахуванням повер нення суми ПДВ.
Відповідач ОСОБА_3 в суд овому засіданні позов не виз нав, свою вину у вчиненні ДТП з аперечував, вважаючи свої ді ї такими, що вчинені в стані
крайньої необхідності, вз"я зку з відсутністю попереджен ь при виконанні ремонтних ро біт про переваги в русі перед автомобілем „Мерседес".
Представники ДІЇ „Черкась кий облавтодор" в судовому за сіданні позов не визнали і вв ажають , що підставою для прит ягнення ДП «Черкаський облав тодор» як відповідача у спра ву послужив акт судово-техні чної експертизи НОМЕР_8 ві д 30.08.2004 p., складений експертом-ав тотехніком ОСОБА_8, яким в изначено змішану відповідал ьність у заподіянні майнової шкоди позивачеві, зокрема вс тановлено, що у діях працівни ків філії «Золотоніська ДЕД» вбачається 40% вини. Вони вважа ють, що вказана судова експер тиза не може бути покладена в основу рішення суду, так як її висновки стосуються ДП «Чер каський облавтодор», яке на ч ас призначення та проведення експертизи не було стороною по справі, а відтак не мало мо жливості ставити питання на експертизу, заперечувати про ти питань інших учасників сп рави, брати участь у виборі ек сперта чи експертної установ и для проведення експертизи. Більш того, експертом визнач ено ступень вини кожного із у часників ДТП та філії «Золот оніська ДЕД» у виникненні ДТ П, тобто зроблено висновок ст осовно правових питань, вирі шення яких належить до виклю чної компетенції суду. Крім т ого, вони вважають експертиз у такою, що суперечить іншим м атеріалам справи, а висновки експертизи грунтуються на в ихідних даних, які не відпові дають дійсності та суперечат ь один одному. Вони вважають, щ о працівники , що проводили ро боти по ямковому ремонту пок риття дороги на ділянці доро ги , де сталося ДТП, виконали в сі вимоги нормативних актів щодо безпеки руху на даній ді лянці дороги, а тому позивачу в задоволенні позову щодо ни х просять відмовити.
Третя особа по справі ОСО БА_5 в судовому засіданні по зов також не визнав, пояснивш и, що його вини в даній ДТП вза галі немає.
Третя особа по справі ОСО БА_6 в судове засідання не з"я вився, але суд оцінює його поя снення , які знаходяться в мат еріалах адміністративної сп рави відносно ОСОБА_3, з як их вбачається, що він 09.04.2004 року близько 12 години 10 хвилин їхав на автомобілі „Фольксваген" д.н. НОМЕР_1 із Києва до Чер кас по а/д Бориспіль-Запоржжя . На 119 км а/д спереду себе він по мітив рбітників, які ремонту вали дорогу, до них було 150-200 мет рів. Наблизившись до них , він ввімкнув лівий повороті зупи нив на своїй смузі руху автом обіль, так як були зустрічні т ранспортні засоби. Спереду н ього , по зустрічній смузі, рух ався назустріч автомобіль „М ерседес" чорного кольору, на в ідстані приблизно метрів за 80-100 . В цей час він помітив автом обіль „КАМАЗ", який виїхав із-з а його автомобіля на зустріч ну смугу , до автомобіля „Мерс едес" залишалося метрів із 50. А втомобіль „КАМАЗ" виїхав на з устрічне узбіччя, а його напі впричіп залишався на зустріч ній смузі руху, в цей час і від булося зіткнення автомобіля „Мерседес" з автомобілем , яки м керував ОСОБА_6 та „КАМА Зом".
При постановленні рішення суд враховує пояснення свід ків: ОСОБА_9, ОСОБА_10., О СОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 , ОСОБА_14, - працівників Зол отоніської ДЕД, які в судовом у засіданні пояснили, що при в иконанні робіт вони виконали всі вимоги Правил та Інструк ції , які регламентують прове дення ремонтних робіт; та сві дків ОСОБА_15 та ОСОБА_16 , працівників ДАІ, які виїжджа ли на місце даної пригоди , які суду повідомили, що схема міс ця даної ДТП та протокол огля ду місця ДТП відповідають ді йсності, в даній ДТП винен вод ій автомобіля КАМАЗ -52112 д.н. Н ОМЕР_1 ОСОБА_3, який зміни в напрямок руху, не переконав шись, що це буде безпечним, крі м того вони зазначили, що ОС ОБА_3 був дуже стомлений, оск ільки тривалий час був у доро зі і після ДТП навіть заснув.
Суд не приймає до уваги акт судово-технічної експертизи НОМЕР_8 від 30.08.2004 p., складений експертом-автотехніком ОС ОБА_8, вважаючи експертизу т акою, що суперечить іншим мат еріалам справи, а висновки ек спертизи такими, що
грунтуються на вихідних д аних, які не відповідають дій сності та суперечать один
одному:
· по поясненню вод ія автомобіля «Фольксваген» ОСОБА_6 від 09 квітня 2004 р. він того дня близько 12 год. 10 хв. Кер ував автомобілем та рухався по а/д Запоріжжя-Бориспіль та проїхавши Золотоніське КП, р ухався по дорозі у зоні знака „119 км. ", за 150-200 м. ; по поясненню во дія автомобіля ОСОБА_3 він того дня близько 12 год керува в автомобілем «КАМАЗ» та рух ався по а/д Запоріжжя-Бориспі ль та, проїхавши Золотоніськ е КП, рухався по дорозі у зоні знака "119км» Виходячи з цих вих ідних даних, автомобілі «Фол ьксваген» та «КАМАЗ» рухалис ь в напрямку м. Бориспіль, а не м. Черкаси, що не відповідає д ійсності, оскільки Золотоніс ьке КП знаходиться ближче до м. Черкаси, аніж місце ДТП ;
· пояснення водія а втомобіля «КАМАЗ» ОСОБА_3 , які мають суттєве значення д ля справи, викладені не в повн ому обсязі. Так, у поясненні за значено, що він помітив як в зу стрічному напрямку рухаєтьс я КАМАЗ і за ним ніяких автомо білів не було. Роз'їхавшись із зустрічною вантажівкою до б ілого мікроавтобуса на відст ані близько 20 м. , так як білий м ікроавтобус продовжував сто яти, він ввімкнув лівий показ ник повороту і почав його об"ї жджати по зустрічній смузі р уху. Коли білий мікроавтобус залишився біля задньої част ини полуприцепа він помітив, що в зустрічному напрямку ру хається Мерседес чорного кол ьору. На той час його швидкіст ь була в межах 40 км/год. Мерседе свін помітив на відстані бли зько 50 м. З наведеного пояснен ня ОСОБА_3, які він надав ві дразу після ДТП, слідує, що він бачив у зустрічному напрямк у лише двтдмобіль КАМАЗ, а авт омобіль Мерседес побачив лиш е після того як повністю випе редив автомобіль Фольксваге н на швидкості 40 км/год, за 50 м. до зустрічного автомобіля;
· так, експерт, опи суючи обставини ДТП, зазнача є, що покази водія автомобіля «КАМАЗ» про те, що він за 20 м до автомобіля «Фольксваген» ро зминувся із зустрічним автом обілем «КАМАЗ», а потім почав виконувати маневр об'їзду ав томобіля «Фольксваген» з тех нічної точки зору не достові рні, так як з урахуванням швид кості руху 44 км/год, та розмірі в автопоїзду водієві необхід но було 36, 25 м. для зміни смуги ру ху. Якщо б дійсно водій автомо біля «КАМАЗ» почав цей манев р за 20 м до автомобіля «Фолькс ваген", який стояв, то автомобі ль «КАКАЗ» повинен був прави м бортом обов'язково чіпляти задню ліву сторону мікроавт обуса «Фольксваген» або у су ттєвий спосіб виїжджати на л іве узбіччя. Суперечить зазн аченому також опис схеми ДТП та сама підсумкова схема, у як ій зазначено, що за 20 м до мікро автобуса водій автомобіля «К АМАЗ», знаходячись у поз. І роз минувся із зустрічним автомо білем «КАМАЗ» і відразу, не зу пиняючись, через позицію 2 та 3 почав виїзд на смугу зустріч ного руху. Розбіжність поляг ає в тому, що у першому висновк у експерт стверджує про немо жливість здійснити об'їзд ав томобіля «Фольксваген», а у д ругому висновку зазначає, що такий маневр з технічної точ ки зору є достовірним;
· експерт безпідст авно вказує про відсутність дорожних знаків , які інформу вали про проведення дорожніх робіт , але водії ні ОСОБА_3 , ні ОСОБА_6, ні ОСОБА_5 у своїх поясненнях не вказуют ь на відсутність дорожних зн аків.
Отже, вивчивши матеріали сп рави, пояснення сторін свідк ів, суд приходить до висновку , що позов СТОВ "Агрофірма „ Ма як" до ОСОБА_3 , ОСОБА_4, Д П „Черкаський облавтодор", тр етіх осіб ОСОБА_5, ОСОБА_ 6 про відшкодування шкоди , з аподіяної джерелом підвищен ої небезпеки в частині зміне ної суми позову та стягнення цієї суми з ОСОБА_4, підляг ає до повного задоволення, ос кільки являється цілком піст авним та таким, що знайшов сво є підвердження в судовому за сіданні. В позові про стягнен ня суми збитків з
ОСОБА_3 , ДП „Черкаський об лавтодор", третіх осіб ОСОБ А_5, ОСОБА_6- позивачу відм овити через недоведеність їх ньої вини в даній дорожньо-тр анспортній пригоді.
ВИРІШИВ:
Позов СТОВ "Агрофірма Маяк " до ОСОБА_4 про відшкодува ння шкоди , заподіяної джерел ом підвищеної небезпеки - зад оволити, стягнувши з приватн ого підприємця ОСОБА_4 на користь СТОВ „Агрофірма МАЯК " 34056 гривень 80 копійок заподіян ої шкоди .
Стягнути з приватного підп риємця ОСОБА_4 340 гивень 57 ко пійок державного мита та 30 гри вень витрат на інформаційно- технічне забезпечення при ро згляді справи в сумі 30 гривень на користь державного бюдже ту м. Золотоноша.
В позові СТОВ "Агрофірма Мая к" в частині стягнення шкоди з ОСОБА_3 , ДП „Черкаський об лавтодор", третіх осіб ОСОБ А_5, ОСОБА_6 - відмовити.
Рішення суду може бути оска ржено до апеляційного суду Ч еркаської області через Золо тоніський міськрайонний суд сторонами по справі.
Заяву про апеляційне оскар ження може бути подано протя гом десяти днів з дня проголо шення рішення . Апеляційна ск арга на рішення суду подаєть ся протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження.
Суд | Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2007 |
Оприлюднено | 15.12.2009 |
Номер документу | 5451903 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Ловчиков В.О.
Цивільне
Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області
Чирва О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні