Постанова
від 24.10.2007 по справі 2-а-116/2007
ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2-a-l 16/2007 року

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2007 рокум.Зве нигородка

Звенигородський районний суд, Черкаської області

в складі: головуючої с уддіГончаренко Т.В.

при секретаріДрига А.В.

за участю представника поз ивача

адвокатаОСОБА_1

за участю представника

відповідачаОСОБА_2

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в м.Зв енигородці в залі суду справ у за адміністративним позово м ОСОБА_3 до Управління пр аці і соціального захисту на селення Звенигородської рай онної державної адміністрац ії про стягнення недоплачено ї щорічної разової грошової допомоги учаснику бойових ді й,-

встановив:

27.09.2007 року ОСОБА_3 зве рнувся до суду з вказаним адм іністративним позовом, в яко му зазначив, що він є учаснико м бойових дій, що підтверджує ться посвідченням серії А А № НОМЕР_1, виданим 15.12.2003 року, і тому на підставі ч.5 ст.12 Закону України "Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту" від 22.10.1993 року йому щорічно до 5 травня повинна на даватись одноразова грошова допомога в розмірі п"яти міні мальних пенсій за віком.

Проте, в порушення вим ог цього Закону та ст.ст.8,22,48 Кон ституції України, у 2005, 2006 та 2007 ро ках вказана допомога йому бу ла виплачена не в повному роз мірі. У 2005 році відповідно до За кону України "Про державний б юджет на 2005 рік" виплачено 250 грн ., у 2006 році відповідно до Закон у України "Про державний бюдж ет на 2006 рік" виплачено 250 грн. і в 2007 році відповідно до Закону У країни "Про державний бюджет на 2007 рік" виплачено 280 грн.

Рішенням Конституційног о Суду України від 01.12.2004 року за № 20рп/2004 положення статей 44,47,78, 80 З акону України "Про державний бюджет України на 2004 рік" визна но такими, що не відповідають Конституції України.

Рішенням Конституційн ого Суду України №6-рп/2007 року в ід 09.07.2007 року положення ст..29 Зако ну України „Про державний бю джет України на 2007 рік" визнано такими ,що не відповідають Ко нституції України.

Відповідно до правово ї позиції Конституційного су ду України, викладеної в Ріше нні Конституційного Суду Укр аїни від 30.03.2002 року № 5-рп/2002, оскіл ьки для значної кількості гр омадян України пільги, компе нсації і гарантії, право на як і передбачено чинним законод авством, є додатком до основн их джерел існування, необхід ною складовою коституційног о права на забезпечення дост атнього життєвого рівня (ст.48 Конституції України), який, пр инаймні, не може бути нижчим в ід прожиткового мінімуму, вс тановленого законом (частина третя ст. 46 Конституції Украї ни), звуження змісту та обсягу цього права шляхом прийнятт я нових законів або внесення змін до чинних законів за ст.2 2 Конституції України не допу скається. Зупинення його дії можливе за умови введення ві дповідно до

2

пункту 31 частини першо ї статті 85, пункту 19 частини пер шої статті 92 Конституції Укра їни надзвичайного стану.

Законні підстави, пер едбачені ст.ст.85,92 Конституції України, до зупинення дії ста ттей Закону України "Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" про щ орічну до 5 травня виплату вет еранам війни одноразової гро шової допомоги були відсутні .

Мінімальна пенсія за ві ком у 2005 році складала, виходяч и із прожиткового мінімуму д ля осіб, які втратили працезд атність, 332 грн. відповідно до З акону України "Про загальноо бов"язкове державне пенсійне страхування", у 2006 році - 359 грн. та в 2007 році - 410,06 грн. Тому виплата й ому щорічної допомоги до 5 тра вня, як учаснику бойових дій н а підставі Закону України "Пр о статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту " повинні були складати: у 2005 ро ці - 1660 грн., у 2006 році 1795 грн. та у 2007 р оці 2050,30 грн., а всього 5505 грн.30 коп. З урахуванням проведених ви плат в сумі 700 грн. недоплата за чотири роки становить 4725 грн.30 коп.

Про порушення своїх пра в позивач ОСОБА_3 дізнався в вересні 2007 року після консул ьтації в адвоката ОСОБА_4. та з довідки Управління прац і та соціального захисту нас елення Звенигородської райд ержадміністрації за № С-308/07-08 ві д 14.09.2007 року, виданої на запит Зв енигородського районного су ду, тому строк його звернення до суду за захистом порушено го його права ним не пропущен о.

ОСОБА_3 просить стягнут и з відповідача - Управління п раці та соціального захисту населення Звенигородської р айдержадміністрації на його користь суму недоплаченої о дноразової щорічної допомог и, як учаснику бойових дій у ро змірі 4725 грн.30 коп. та 100 грн. за на дану юридичну допомогу .В суд овому засіданні представник позивача адвокат ОСОБА_1 підтримав позовні вимоги поз ивача ОСОБА_3та просить ст ягнути з відповідача - Управл іння праці та соціального за хисту населення Звенигородс ької райдержадміністрації н а користь позивача ОСОБА_3 суму недоплаченої разової щ орічної грошової допомоги, я к учаснику бойових дій, в розм ірі 4725 грн. 30 коп., з розрахунку, щ о в 2005 році виплати разової гро шової допомоги до 5 травня мал и складати 1660 грн., а виплачено лише 250 грн., у 2006 році - 1795 грн., а вип лачено лише 250 грн. і в 2007 році - 2050,3 0 грн., а виплачено - 280 грн..,а тако ж стягнути на користь позива ча ОСОБА_3 100 грн. за надану ю ридичну допомогу.

Представник відповіда ча - Управління праці та соціа льного захисту населення Зве нигородської райдержадміні страції ОСОБА_2 в судовому засіданні позов не визнала і просила залишити його без за доволення як безпідставний, посилаючись на те, що Міністе рство фінансів і державне ка значейство України щороку до 10 квітня забезпечують кошти н а виплату щорічної разової д опомоги ветеранам війни до 5 т равня у розмірах, передбачен их Законом про державний бюд жет на відповідний рік, а безп осередню виплату здійснює Уп равління праці і соціального захисту населення Звенигоро дської райдержадміністраці ї. Таким чином, Управління пра ці та соціального захисту на селення Звенигородської рай держадміністрації здійснює лише виплату даного виду доп омоги, але не здійснює її' нара хування, не встановлює її роз міри, не надає пропозицій про її нарахування. Сума виплати особам, що мають право на отри мання щорічної разової грошо вої допомоги до 5 травня, встан овлюється не Управлінням пра ці та соціального захисту на селення Звенигородської рай держадміністрації, а заклада ється в Державному бюджеті і Управлінням не коригується. Управління праці та соціаль ного захисту населення на мі сці може лише скорегувати сп исок осіб, що мають право на от римання щорічної разової доп омоги до 5 травня у тому випадк у, якщо міняється статус особ и, наприклад, якщо інвалід 3 гр упи став інвалідом 2 групи або інвалід 2 групи став інвалідо м 1 групи. До цього часу в Управ ління праці та соціального з ахисту населення Звенигород ської райдержадміністрації особи даної категорії із ска ргами не звертались. Предста вник відповідача ОСОБА_2 п одала заперечення на даний а дміністративний позов в яком у зазначає, що відповідними с таттями законів України про Державний бюджет України на 2004 рік ст..44,2005 рік ст..34,2006 рік

3

ст. .30 розміри разової гро шової допомоги до Дня Перемо ги ветеранам війни, гарантії їх соціального захисту" уста новлювалися виходячи з обсяг у видатків ,виділених на цю ме ту при формуванні показників Державного бюджету на відпо відні роки. Таким чином Мініс терство праці та соціальної політики України, як головни й розпорядник коштів, керуюч ись вимогами чинного законод авства України забезпечує че рез місцеві органи праці та с оціального захисту населенн я виплату щорічної разової г рошової допомоги ветеранам в ійни у розмірах визначених В ерховною Радою України у Зак оні про Державний бюджет Укр аїни на відповідний рік. Верх овна Рада України при прийня тті законів про Державний бю джет України на відповідний рік призупиняла дію норм вищ езазначеного Закону в частин і визначення розміру виплат щорічної разової грошової до помоги. Згідно п.8 ст.7 Бюджетно го кодексу України, бюджетні кошти використовуються тіль ки на цілі,визначені бюджетн ими призначеннями та відпові дно до ст..23 цього ж кодексу буд ь-які платежі можна здійснюв ати лише за наявності відпов ідного бюджетного призначен ня. Відповідно до ст..95 ч.2 Конст итуції України визначеного в иключно Законом про Державни й бюджет України визначаютьс я будь-які видатки держави на загально­суспільні потреби , розмір і цільове спрямуванн я цих видатків, а відповідно д о ст.,4 ч.2 Бюджетного кодексу Ук раїни встановленого при здій сненні бюджетного процесу Ук раїни Положення нормативно-п равових актів застосовуєтьс я вище в частині, в якій вони н е суперечать положенням Конс титуції України, цього кодек су та Закону України „Про дер жавний бюджет України".3а цим к онституційним приписом, заст осування пільг, компенсацій та гарантій для певних катег орій громадян,у тому числі ви плата щорічної разової грошо вої допомоги для ветеранів в ійни, потребує фінансування за рахунок коштів Державного Бюджету України, його обсяги не можуть визначатися будь-я ким іншим законом, крім закон у про Державний бюджет Украї ни. До того ж при визначенні та ких обсягів повинні враховув атися вимоги ст..95 Конституції України щодо справедливого та неупередженого розподілу суспільного багатства між г ромадянами і територіальним и громадами та збалансованос ті бюджету України, тобто усі суспільні потреби, які тягну ть за собою видатки з Державн ого Бюджету України, мають бу ти задоволені, виходячи з фін ансових можливостей Держави . Згідно ст..51 ч.6 Бюджетного код ексу України будь-які зобов"я зання, взяті фізичними та юри дичними особами за коштами Д ержавного бюджету України бе з відповідних бюджетних асиг нувань або ж з перевищенням п овноважень, встановлених цим Кодексом та законом про держ авний бюджет України, не вваж аються бюджетними зобов"язан нями. Витрати державного бюд жету на покриття таких зобов "язань не можуть здійснювати ся.

ОСОБА_3 на даний час є у часником бойових дій і має пр аво на отримання щорічної ра зової грошової допомоги до 5 т равня, яку і отримував у 2005-2007 ро ках на підставі Закону Украї ни про Державний бюджет на ко жен відповідний рік відповід но в розмірах: в 2005 році - 250 грн., в 2006 році - 250 грн. та 280 грн. в 2007 році. У визначенні розмірів виплат ОСОБА_3 у зазначені роки Уп равління праці та соціальног о захисту населення Звенигор одської райдержадміністрац ії участі не приймало, а викон увало лише функцію органу ви плати.

Вислухавши сторони, ви вчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає до п овного задоволення із слідую чих підстав.

Вирішуючи спір судом вст ановлено, що ОСОБА_3 з 15.12.2003 р оку є учасником бойових дій, щ о підтверджується посвідчен ням серії АА № НОМЕР_1, вида ним 15.12.2003 року Звенигородським районним військовим комісар іатом та довідкою відповідач а №С-308/07-08 від 14.09.2007 року.

Відповідно до ч.5 ст.12 За кону України „Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту" ОСОБА_3 щорічно до 5 травня, як учасник у бойових дій, в 2005-2007 роках пови нна була виплачуватись разов а грошова допомога в розмірі п"яти мінімальних пенсій за в іком.

4

Позивач ОСОБА_3 д о 5 травня у 2005, 2006, 2007 роках через У правління праці та соціально го захисту населення Звениго родської райдержадміністра ції в 2005 році допомогу отримав в розмірі 250 грн., а в інших рока х отримав відповідно 250 грн. та 280 грн. разової щорічної грошо вої допомоги, як учасник бойо вих дій.

Проте, позивач ОСОБА _3, як учасник бойових дій, у 200 5-2007 роках повинен був отримува ти щорічну разову грошову до помогу до 5 травня в розмірі п" яти мінімальних пенсій за ві ком, тобто в розмірі 1660 грн. - у 2005 році, 1795 грн. - у 2006 році та 2050,30 грн. в 2007 році, з врахуванням того, що відповідно мінімальна пенсі я за віком осіб, які втратили п рацездатність, згідно ст.28 Зак ону України „Про загальнообо в"язкове державне пенсійне с трахування, Закону України п ро Державний бюджет України на відповідний рік та Закону України ,Про затвердження пр ожиткового мінімуму на 2005 рік ", у 2005 році -332 грн., у 2006 році - 359 грн. і в 2007 році - 410,06 грн.

Таким чином, розмір нед оплаченої щорічної разової д опомоги до 5 травня учаснику б ойових дій ОСОБА_3 за пері од 2005-2007 років складає: у 2005 році 166 0 грн. - 250 грн. = 1410 грн., у 2006 році 1795 грн . - 250 грн. = 1545 грн. і в 2007 році 2050,30 грн. - 2 80 грн. = 1770,30 грн., а всього 4725 грн. 30 ко п.

Про порушення свого права щодо отримання в повному обс язі разової щорічної грошово ї допомоги до 5 травня, як учас ник бойових дій ОСОБА_3 ді знався в вересні 2007 року після консультації в адвоката ОС ОБА_1 та із довідки № С-308/07-08 від 14.09.2007 року Управління праці та соціального захисту населен ня Звенигородської райдержа дміністрації, виданої на зап ит адвоката ОСОБА_1, щодо в ідповідності виплат позивач еві щорічної разової грошово ї допомоги до 5 травня вимогам постійнодіючого Закону Укра їни „Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту".

Тобто обставини, виклад ені позивачем в позовній зая ві, про те, що він має право на о держання до 5 травня щорічної разової грошової допомоги, я к учасник бойових дій, в 2004-2007 ро ках у розмірі п"яти мінімальн их пенсій за віком, обгрунтов ані і підтверджені в судовом у засіданні вищеперерахован ими доказами.

Оскільки позивач ОСОБ А_3 вперше дізнався про пору шення свого права в липні 2007 ро ку, то строки звернення до суд у за захистом порушеного йог о права ним не пропущені.

Встановленому судом ф акту відповідають адміністр ативно-правові відносини, що виникають з приводу захисту прав фізичної особи у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень органу державної влади. До даних правовідноси н слід застосувати ст.ст.2, 4, 6,17, 19, 162 КАС України, відповідно до я ких завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень органів державної влади і до адміністративних судів можу ть бути оскаржені будь-які рі шення, дії чи бездіяльність с уб"єктів владних повноважень . Юрисдикція адміністративни х судів поширюється на всі пу блічно-правові спори, крім сп орів, для яких законом встано влений інший порядок судовог о вирішення, і ніхто не може бу ти позбавлений права на розг ляд його справи в адміністра тивному суді, до підсудності якого вона віднесена КАС Укр аїни. Компетенція адміністра тивних судів поширюється на спори фізичних осіб із суб"єк том владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій ч и бездіяльності. Суд може виз нати дії чи бездіяльність су б"єкта владних повноважень п ротиправними. При вирішенні справи по суті суд може задов ольнити адміністративний по зов повністю або частково чи відмовити в його задоволенн і повністю або частково. У раз і задоволення адміністратив ного позову суд може прийнят и постанову про: визнання про типравними рішення суб"єкта владних повноважень, дій чи б ездіяльності і про скасуванн я або визнання нечинним ріше ння чи окремих його положень ; зобов"язання відповідача вч инити певні дії; стягнення з в ідповідача коштів. Суд може п рийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і за хист прав, свобод, інтересів л юдини і громадянина у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку суб"єкта вла дних повноважень.

5

Відповідно до ч.5 ст. 14 Закону України „Про статус в етеранів війни, гаранті? їх со ціального захисту" щорічно д о 5 травня учасникам війни вип лачується разова грошова доп омога у розмірі трьох мініма льних пенсій за віком.

Згідно ст.28 Закону Укр аїни „Про загальнообов"язков е державне пенсійне страхува ння" мінімальний розмір пенс ії за віком встановлюється в розмірі прожиткового мініму му для осіб, які втратили прац ездатність, визначеного зако ном.

Відповідно до ст. 1 Закон у України „Про затвердження прожиткового мінімуму на 2004 р ік", прожитковий мінімум для о сіб, які втратили працездатн ість, встановлюється в розмі рі 102,82 грн., відповідно до ст.63 За кону України „Про внесення з мін до Закону України „Про де ржавний бюджет України на 2005 р ік" та деяких інших законодав чих актів України" прожитков ий мінімум для осіб, які втрат или працездатність, складає 332 грн., відповідно до ст.65 Закон у України „Про державний бюд жет України на 2006 рік" прожитко вий мінімум для осіб, які втра тили працездатність, складає 359 грн. і відповідно до ст.62 Зако ну України „Про Державний бю джет України на 2007 рік" прожитк овий мінімум для осіб, які втр атили працездатність, склада є 410,06 грн. Саме з такого розраху нку повинна була вираховуват ись і виплачуватись щорічна разова грошова допомога пози вачу ОСОБА_3, як учаснику б ойових дій в 2005-2007 роках. Суд зал ишає поза увагою посилання п редставника відповідача - Уп равління праці та соціальног о захисту населення Звенигор одської райдержадміністрац ії ОСОБА_2 на те, що у період 2005-2007 років позивачу ОСОБА_3 правильно нараховано щоріч ну разову грошову допомогу д о 5 травня, як учаснику бойових дій, а саме: у відповідністю з і ст.44 Закону України „Про Дер жавний бюджет України на 2004 рі к", ст.30 Закону України „Про Дер жавний бюджет України на 2005 рі к", ст.34 Закону України „Про вне сення змін до Закону України „Про Державний бюджет Украї ни на 2005 рік" та деяких інших за конодавчих актів України", ст .30 Закону України „Про Державн ий бюджет України на 2006 рік" та ст.71 Закону України „Про Держа вний бюджет України на 2007 рік", якими визначено, що в 2005-2007 роках вказана допомога виплачувал ась в розмірах відповідно 250 г рн., 250 грн. та 280 грн., оскільки Зак он про Державний бюджет на ві дповідний рік має обмежений термін дії, тобто являється З аконом тимчасової дії - на пер іод певного бюджетного періо ду ( п.20 ст.2 Бюджетного кодексу України ), який становить один календарний рік, що починаєт ься 1 січня кожного року і закі нчується 31 грудня того ж року ( ч.1 ст.3 Бюджетного кодексу Укр аїни ), а тому даний закон не мо же скасовувати або звужувати , чи встановлювати нові розмі ри щорічної разової допомоги до 5 травня, які встановлені в Законі України „Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту", котрий є Законом постійної дії, тому щ о порушується конституційни й принцип верховенства права .

Зокрема, згідно зі ст.ст . 95, 96 Конституції України виклю чно законом про Державний бю джет України визначаються бу дь-які видатки держави на заг альносуспільні потреби, розм ір і цільове спрямування цих видатків і Державний бюджет України затверджується щорі чно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня, проте, відповідно до ст.22 Конс титуції України конституцій ні права і свободи гарантуют ься і не можуть бути скасован і при прийнятті нових законі в або внесенні змін до чинних законів, не допускається зву ження змісту та обсягу існую чих прав і свобод.

Відповідно до ст.8 Конст итуції України в Україні виз нається і діє принцип верхов енства права, Конституція Ук раїни має найвищу юридичну с илу, а закони та інші норматив но-правові акти приймаються на основі Конституції Україн и і повинні відповідати їй.

Кожен громадянин Україн и має право на соціальний зах ист (ст.46 Конституції України) .

Виходячи з положень ст .ст. 8, 22, 46 Конституції України ви плата щорічної разової грошо вої допомоги учасникам бойов их дій, інвалідам війни та інш им категоріям осіб, зазначен им у Законі України „Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" є

6

соціальною гарантією і не можуть бути скасованими , а також не можуть бути звужен і за їх змістом і обсягом при п рийнятті нових законів або в несенні змін до чинних закон ів. Тому суд прийшов до виснов ку, що в даному спорі щодо розм іру разової грошової допомог и слід керуватись не законам и про Державний бюджет Украї ни на відповідний рік, а Закон ом України „Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту", оскільки він , як Закон постійної дії, має п рерогативу над законами про Державний бюджет України на 2005 рік, 2006 рік та 2007 рік.

Рішенням Конституцій ного Суду України від 01.12.2004 року № 20-рп/2004 визнано таким, що не ві дповідають Конституції Укра їни ( є неконституційними ) пол оження Закону України „Про Д ержавний бюджет України на 2004 рік", а саме ст.44, якою встановл ено, що у 2004 році виплата щорічн ої разової допомоги відповід но до Закону України „Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту", зок рема, учасникам війни непере дбачена.

Рішенням Конституційн ого Суду України №6-рп/2007 року в ід 09.07.2007 року визнано такими. що не відповідають Конституції України (є неконституційним и) положення Закону України „ Про державний бюджет України на 2007 рік",а саме ст..29,якою встан овленого у 2007 році виплата щор ічної разової допомоги відпо відно відповідно до Законів України „Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту" та „Про жертви на цистських переслідувань" зді йснюються у таких розмірах і нвалідам 1 групи - 450 грн. інвалі дам 2 групи - 360 грн. інвалідам 3 гр упи - 3000 грн., учасникам бойових дій та колишнім неповнолітн ім в"ягням концентраційних т аборів, гетто, інших місць при мусового тримання їх батьків - 280 грн.,особам, які мають особл иві заслуги перед Батьківщин ою - 450 грн.. членам сімей загибл их та дружинам (чоловікам) пом ерлих інвалідів війни тап др ужинам (чоловікам) померлих у часників бойових дій, учасни ків війни і жертв нацистськи х переслідувань, визнаних за життя інвалідами - 150 грн., учас никам війни та колишнім в"ягн ям концентраційних таборів , гетто, інших місць примусово го тримання, особам, які були н асильно вивезенії на примусо ві роботи, дітям партизанів, п ідпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалі стським режимом у тилу ворог а - 55 грн.

Згідно ст.19 Конституц ії України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов"язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та Законами Укра їни.

Ст. 17-1 Закону України „Пр о статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту " встановлено порядок виплат разової грошової допомоги, з окрема, щорічну виплату разо вої грошової допомоги до 5 тра вня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здій снюють органи праці та соціа льного захисту населення чер ез відділення зв"язку або чер ез установи банків (шляхом пе рерахування на особовий раху нок отримувача), пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерам и - за місцем їх проживання чи отримання грошового утриман ня.

Відповідно до п.3 Положень про Управління праці та соці ального захисту населення Зв енигородської районної держ авної адміністрації, затверд женого розпорядженнями голо ви Звенигородської райдержа дміністрації за № 325/2003-рп від 24.09. 2003 року та № 298/2006-рп від 05.10.2006 року, о сновними завданнями Управлі ння праці та соціального зах исту населення Звенигородсь кої райдержадміністрації є: забезпечення в межах своїх п овноважень дотримання закон одавства про працю, охорону п раці, загальнообов"язкове де ржавне соціальне страхуванн я, пенсійне забезпечення, соц іальний захист населення, пр изначення та виплата соціаль ної допомоги, встановленої з аконодавством.

Відповідно до ст.17 Закон у України "Про виконання ріше нь та застосування практики Європейського суду з прав лю дини від 23.02.2006 року № 3477-IV, суди зас тосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду, я к джерело права. У рішенні, ухв аленому 30.11.2004 року у справі "Бак алов проти України", Європейс ький суд з прав людини вказав , що для держави неприпустимо пояснювати невиплату боргу браком бюджетних коштів, том у

7

посилання представни ка відповідача на відсутніст ь коштів не може бути підстав ою для відмови в задоволенні позову.

З викладеного вбачаєть ся, що виплату щорічної разов ої грошової допомоги до 5 трав ня ветеранам війни проводить управління праці та соціаль ного захисту населення Звени городської райдержадмініст рації, яке знаходиться з пози вачем у безпосередніх правов ідносинах, виконуючи свої по вноваження, і ним порушено пр ава та охоронювані законом і нтереси позивача на отриманн я разової щорічної грошової допомоги до 5 травня у розмірі п"яти мінімальних пенсій за в іком протягом 2005-2007 років. Тому с уд вважає, що Управління прац і та соціального захисту нас елення Звенигородської райд ержадміністрації є належним відповідачем по даній справ і.

Відповідно до ч.3 ст.2 Зако ну України "Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту" від 22.10.1993 року з п ослідуючими змінами та допов неннями, нормативні акти орг анів державної влади та орга нів місцевого самоврядуванн я, які обмежують права та піль ги ветеранів війни, передбач ені цим Законом, є недійсними .

Стягнути з відповідача Уп равління праці і соціального захисту населення Звенигоро дської районної державної ад міністрації на користь позив ача ОСОБА_3 недоплачену йо му разову щорічну грошову до помогу як учаснику бойових д ій за 2005-2007 роки в сумі 4725 грн.30 коп .

Крім того, із відповідач а - Управління праці і соціаль ного захисту населення Звени городської районної державн ої адміністрації на користь позивача ОСОБА_3 слід стяг нути понесені ним судові вит рати - 100 грн. по оплаті за надан у юридичну допомогу.

Таким чином, враховуюч и викладене, суд вважає, що пра во позивача ОСОБА_3 щорічн о отримувати до 5 травня разов у грошову допомогу, як учасни ку бойових дій, в 2005-2007 роках в ро змірі п"яти мінімальних пенс ій за віком порушено з боку Уп равління праці та соціальног о захисту населення Звенигор одської райдержадміністрац ії і підлягає судовому захис ту, а позов є обгрунтованим і п ідлягає повному задоволенню .

Керуючись ст.ст.3, 8, 19, 22, 46, 48, 55, 56, 95, 96 Конституції України, Рі шення Конституційного Суду У країни № 5-рп/2002 від 20.03.2002 року , Ріш ення Конституційного Суду Ук раїни № 20-рп/2004 від 01.12.2004 року та Рі шення Конституційного Суду У країни № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року ст.с т.4,11,174,509,610,611,1166 ЦК України, ст.ст. 2,4,6,17,19 ,49,56,87,90,91,94,104,106,159,160,161,162,256,257 КАС України, на підставі ст.ст.2,12,17-1,22 Закону Укр аїни „Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту", ст.28 Закону України „Про загальнообов"язкове де ржавне пенсійне страхування ", ст.1 Закону України „Про затв ердження прожиткового мінім уму на 2004 рік", ст.63 Закону Україн и „Про внесення змін до Закон у України „Про Державний бюд жет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів Ук раїни", ст.65 Закону України „Пр о Державний бюджет України н а 2006 рік", ст.62 Закону України „Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік", суд, -

постановив:

Позов ОСОБА_3 до У правління праці і соціальног о захисту населення Звенигор одської районної державної а дміністрації про стягнення н едоплаченої щорічної разово ї грошової допомоги учаснику бойових дій задоволити повн істю.

Стягнути на користь поз ивача ОСОБА_3 з Управління праці та соціального захист у населення Звенигородської районної державної адмініст рації недоплачену йому разов у щорічну грошову допомогу я к учаснику бойових дій за 2005-2007 р оки в сумі 4725 грн. 30 коп .

8

Стягнути з Управління праці та соціального захист у населення Звенигородської районної державної адмініст рації на користь позивача О СОБА_3 100 грн. в рахунок відшко дування понесених ним витрат по оплаті за надану юридичну допомогу.

Від сплати судового з бору Управління праці та соц іального захисту населення З венигородської районної дер жавної адміністрації звільн ено на підставі ст..4 п.34 Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито".

Допустити до негайно го виконання постанову суду в частині стягнення із відпо відача-Управління праці та с оціального захисту населенн я Звенигородської районної д ержавної адміністрації на ко ристь позивача ОСОБА_3 сум у недоплаченої йому щорічної разової грошової допомоги я к учаснику бойових дій в розм ірі 4725 грн.ЗО коп.

Постанова може бути ос каржена до Київського апеляц ійного адміністративного су ду . Заява про апеляційне оска рження подається протягом 10 д нів з дня проголошення поста нови, а апеляційна скарга про тягом 20 днів після подання зая ви про апеляційне оскарження . Заява та апеляційна скарга п одаються до апеляційного адм іністративного суду через Зв енигородський районний суд, одночасно копія апеляційної скарги надсилається до Київ ського апеляційного адмініс тративного суду.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається в строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку на подання заяви або ап еляційної скарги, якщо такі н е були подані.

СудЗвенигородський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення24.10.2007
Оприлюднено09.12.2009
Номер документу6359838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-116/2007

Постанова від 04.12.2007

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Сенчишин Ф.М.

Постанова від 24.10.2007

Адміністративне

Звенигородський районний суд Черкаської області

Гончаренко Т.В.

Ухвала від 03.12.2007

Адміністративне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Дьяченко С.В.

Постанова від 05.11.2007

Адміністративне

Хустський районний суд Закарпатської області

Довжанин М.М.

Постанова від 23.11.2007

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Волошко Т.П.

Постанова від 09.11.2007

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Малиновський О.М.

Постанова від 04.12.2007

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Сенчишин Ф.М.

Ухвала від 05.11.2007

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Муленко Л.М.

Ухвала від 05.11.2007

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Муленко Л.М.

Постанова від 26.10.2007

Адміністративне

Березанський міський суд Київської області

Голік Г.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні