Постанова
від 28.12.2016 по справі 818/1427/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2016 р. Справа № 818/1427/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

за участю секретаря судового засідання - Терехової О.Ю. ,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/1427/16

за позовом ОСОБА_3

до Відділу державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області

треті особи: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, Фермерське господарство "Аграрій-Ч"

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 ОСОБА_7 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Відділу державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області (далі - відповідач, Відділ), треті особи: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, Фермерське господарство "Аграрій-Ч", в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просить:

- визнати протиправними дії відділу державної реєстрації Роменської райдержадміністрації, що призвели до видалення з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації по реєстраційним діям 16311050017001399 від 28.03.2016 року та 16311050018001399 від 05.05.2016 року;

- зобов'язати відділ державної реєстрації Роменської райдержадміністрації скасувати проведені актуалізації реєстраційних дій за № 16313330021001399, №16313330024001399 стосовно реєстраційних дій від 28.03.2016 р. та №16313330022001399, 16313330025001399 стосовно реєстраційних дій від 05.05.2016;

- зобов'язати відділ державної реєстрації Роменської райдержадміністрації відновити відомості по реєстраційним діям 16311050017001399 від 28.03.2016 року та 16311050018001399 від 05.05.2016 року у Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до договору купівлі-продажу фермерського господарства «АГРАРІЙ-Ч» , посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 28.04.2016 року ним було придбано майно фермерського господарства «АГРАРІЙ-Ч» (код юридичної особи 34071425), зареєстрованого Роменьским міськрайонним управлінням юстиції у Сумській області 29.03.2006 року, номер запису: 1 621 102 0000 000257 за адресою: 42070, Сумська обл., Роменський район, с.Бобрик, вул. Шевченка, будинок 133-С. На підставі вказаного договору 05.05.2016 року державним реєстратором ОСОБА_9 було проведено «Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи» , номер реєстраційної дії 16311050018001399, зміна складу засновників. Крім того, за заявою попереднього голови фермерського господарства ОСОБА_6 28.03.2016 року проведена «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» , номер реєстраційної дії 16311050017001399, зміна місця знаходження юридичної особи.

Через деякий час позивачу стало відомо, що від імені колишнього власника підприємства ОСОБА_4 до суду направлено клопотання про скасування реєстрації договору купівлі - продажу від 25.09.2015 року між ОСОБА_4 та ОСОБА_6. В подальшому позивачу стало відомо, що підставою заяви даного клопотання стала нібито відсутність заяви про добровільний вихід з фермерського господарства ОСОБА_4. Заява про добровільний вихід із фермерського господарства ОСОБА_4 була посвідчена 25.09.2015 року приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8

При ознайомленні з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців позивачем було встановлено, що дійсно на даний час ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців містить інформацію у відомостях Перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі прізвище, ім'я, по батькові, якщо засновник - фізична особа, а саме: «кінцевий бенефіціарний власник (контролер) - ОСОБА_4, Україна, Сумська обл., м. Ромни, вул. Сумська, буд.83 Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 0.00 та ОСОБА_5, адреса засновника: 42004, Сумська обл., місто Ромни, вул. Сумська, буд. 83.

Позивач зазначає, що державним реєстратором Роменської РДА ОСОБА_2 було проведено ряд актуалізацій, що є реєстраційними діями, в наслідок яких було в ручному режимі змінено кінцевого бенефіціара з ОСОБА_3 на ОСОБА_4, що в подальшому призвело до неправомірних дій з приводу введення додаткового бенефіціара та зміни керівника.

Так, державним реєстратором Роменської РДА ОСОБА_2 11.10.2016 року було проведено наступні актуалізації за № 16313330021001399, №16313330024001399 стосовно реєстраційних дій від 28.03.16 р. та №16313330022001399, 16313330025001399 стосовно реєстраційних дій від 05.05.16 р. за якими в порушення ч. 2,3,4 ст. 6, п. 1,2 ст.9 та ст. 14 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , а також в порушення п. 6 Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 № 359/5, було протиправно, без будь яких розпорядчих документів та підстав змінено ОСОБА_3 як кінцевого бенефіціара та керівника ФГ «Аграрій - Ч» на ОСОБА_4.

ОСОБА_9 зміни ОСОБА_3 як кінцевого бенефіціара та керівника ФГ «Аграрій - Ч» на ОСОБА_4, останнім було введено додаткового бенефіціара ОСОБА_5 та призначено її керівником, про що в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено дві реєстраційні дії 12.10.2016 року за номерами 16311070027001399 та 16311050026001399.

Позивач вважає, що такі дії є наслідком грубого порушення державним реєстратором Роменської РДА ОСОБА_2 вимог ч. 2,3,4 ст. 6, п. 1,2 ст.9 та ст. 14 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , а також в порушення п.6 Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 № 359/5.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні, зазначивши, що скасування реєстраційних дій від 28.09.2015 у реєстраційній справі Фермерського господарства "АГРАРІЙ-Ч" було проведено відділом державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області 11.10.2016 на виконання рішень суду по адміністративній справі № 818/212/16, що набрали законної сили, вимог чинного законодавства України та вимоги Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Сумській області. При цьому, відповідачем не проводилось видалення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційної дії №16311050017001399 від 28.03.2016 року, щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи пов'язаної зі зміною місцезнаходження юридичної особи та реєстраційної дії №16311050018001399 від 05.05.2016 року, щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи пов'язаної зі зміною складу засновників. Про це свідчать дані з ОСОБА_8 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 31.10.2016 року № НОМЕР_1. Відділ державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області діяв правомірно, в порядку та у відповідності з вимогами діючого законодавства України.

Треті особи у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу майна фермерського господарства «АГРАРІЙ-Ч» , посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 28.04.2016 року позивачем придбано майно фермерського господарства «АГРАРІЙ-Ч» , зареєстрованого Роменьским міськрайонним управлінням юстиції у Сумській області 29.03.2006 року, номер запису: 1 621 102 0000 000257 за адресою: 42070, Сумська обл., Роменський район, с.Бобрик, вул. Шевченка, будинок 133-С (а.с. 14-15, т. 1).

Також, судом встановлено, що постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2016 апеляційні скарги державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Роменського міського управління юстиції ОСОБА_10 та фермерського господарства «АГРАРІЙ-Ч» залишено без задоволення. Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2016 року змінено шляхом виключення із мотивувальної частини судження суду щодо правомірності укладення 25 вересня 2015 року договору купівлі-продажу майна фермерського господарства «АГРАРІЙ-Ч» та щодо визначення особи відповідальної за внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій записів про скасування реєстраційних записів від 28 вересня 2015 року: № 16311060011001399, № 16311070015001399, у зв'язку з чим вважати, що постановою Сумського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2016 року по справі № 818/212/16 зобов'язано Відділ державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області внести записи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій про скасування реєстраційних записів від 28 вересня 2015 року: № 16311060011001399, № 16311070015001399. В іншій частині постанову Сумського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2016 року залишено без змін. (а.с. 24-27 том.2).

11.10.2016 року державним реєстратором Роменської районної державної адміністрації Сумської області ОСОБА_2 проведено реєстраційну дію «Скасування реєстраційної дії за судовим рішенням» , номер реєстраційної дії - 16319990020001399, якою скасовано реєстраційну дію номер 16311070015001399, «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» від 28.09.2015 року (а.с. 102-105 том.2)

11.10.2016 року державним реєстратором Роменської районної державної адміністрації Сумської області ОСОБА_2 проведено реєстраційну дію «Скасування реєстраційної дії за судовим рішенням» , номер реєстраційної дії -16319990023001399, якою скасовано реєстраційну дію номер 16311050014001399, «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» від 28.09.2015 (а.с. 102-105 том.2).

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд виходить з наступного.

Суд зазначає, що спірні правовідносини врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-IV), Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою КМУ від 23 серпня 2016 р. № 553 (далі - Порядок), Порядком ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 р. № 1141, Порядком прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 12.12.2011 р. № 3502/5 (чинний на час проведення реєстраційних дій).

Згідно преамбули Закону № 1952-IV, цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Згідно ст. 2 Закону № 1952-IV, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав.

Статтею 3 Закону № 1952-IV визначено, що Держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону № 1952-IV, обов'язковій державній реєстрації підлягають 1) право власності; 2) речові права, похідні від права власності: право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій);

право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки; іпотека; право довірчої власності; інші речові права відповідно до закону; 3) право власності на об'єкт незавершеного будівництва;

4) заборона відчуження та арешт нерухомого майна, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону № 1952-IV, державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;

2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;

4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;

5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;

6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;

7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;

9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;

12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації;

13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Так, судом встановлено, що на адресу Відділу державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області надійшла вимога про зобов'язання відповідача виконати постанову Сумського окружного адміністративного суду від 25.04.2016 року (а.с. 36 том.1).

Згідно п. 2.6 Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 12.12.2011 р. № 3502/5, для внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав заявник подає рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили, та копії документів, визначених у пункті 2.3 цього розділу.

Пунктом 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 р. № 1141, передбачено, що Державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Внесення записів про скасування державної реєстрації прав здійснюється державним реєстратором за заявою, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мін'юст.

Для внесення записів про скасування державної реєстрації прав державний реєстратор вносить до відповідного розділу Державного реєстру прав такі відомості:

1) підстава для скасування державної реєстрації прав: назва документа; дата видачі документа; номер документа; ким виданий (оформлений) документ; додаткові відомості про документ; 2) реєстраційний номер, дата та час реєстрації заяви, на підставі якої вносяться записи про скасування державної реєстрації прав; 3) підстава для внесення записів про скасування державної реєстрації прав: назва рішення; дата формування рішення; індексний номер рішення; 4) прізвище, ім'я та по батькові державного реєстратора; 5) найменування органу державної реєстрації прав або найменування нотаріальної контори, назва нотаріального округу.

У результаті внесення записів про скасування державної реєстрації прав у відповідному розділі Державного реєстру прав державний реєстратор робить відмітку про скасування державної реєстрації прав.

Відповідно до п. 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 р. № 1141 встановлено, що у разі коли внесення записів про скасування державної реєстрації прав здійснюється щодо державної реєстрації переходу чи припинення речових прав, державний реєстратор робить відмітку про скасування державної реєстрації прав та поновлює записи про речові права на нерухоме майно, обтяження таких прав, що існували до проведення державної реєстрації прав.

Так, судом згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань від 17.11.2016 року № НОМЕР_2 та матеріалів реєстраційної справи встановлено, що станом на дату поновлення записів про речові права на нерухоме майно, обтяження таких прав, що існували до проведення державної реєстрації прав, а саме станом на 28 вересня 2015 року місцезнаходження Фермерського господарства Аграрій -Ч було - 42076, Сумська область, Роменський район, село Попівщина, вулиця Першотравнева, будинок 17, станом на 27.09.2015 року керівником юридичної особи був ОСОБА_4, підписантом Фермерського господарства АГРАРІЙ-Ч станом на 27.09.2015 року був ОСОБА_4, засновником станом на 27.09.2015 року був ОСОБА_4, кінцевим бенефіціаром власником (контролером) станом на 27.09.2015 року був ОСОБА_4.

Отже, суд вважає, що вчиняючи дії на виконання вимоги державної виконавчої служби та постанови Сумського окружного адміністративного суду відповідач діяв у відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що позивач звертаючись до суду не зазначив, яку конкретну саме норму чинного законодавства порушив відповідач виконуючи вимогу Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Сумській області.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.6 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Суд, відповідно до ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, оскільки позивачем не надано до суду жодних доказів неправомірності дій Відділу державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області, а тому позовні вимоги ОСОБА_3 не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Відділу державної реєстрації Роменської районної державної адміністрації Сумської області, треті особи: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, Фермерське господарство "Аграрій-Ч" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складений та підписаний 30.12.2016.

Суддя О.А. Прилипчук

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2016
Оприлюднено05.01.2017
Номер документу63874783
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1427/16

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 22.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Постанова від 07.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 25.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні