Постанова
від 19.11.2009 по справі 2-а-2284/09
КРОЛЕВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-2284/09

П О С Т А Н О В А

іменем України

19 листопада 2009 року Кролевецький районний су д Сумської області

в особі судді Бєгунової О.В.

розглянувши в порядку пись мового провадження в місті Кролевці справу за п озовною заявою ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кролевецькому рай оні Сумської області про пон овлення пропушеного строку, визнання протиправною безді яльності щодо ненарахування та невиплати підвищення до п енсії,-

в с т а н о в и в:

позивачка звернулася до суду з зазначеним позовом, мо тивуючи свої вимоги тим, що во на відповідно до ст.1 Закону Ук раїни №2195-ІV від 18.11.2004 р. "Про соціа льний захист дітей війни" є ди тиною війни і згідно зі ст.6 за значеного закону з 01.01.2006 року їй повинна виплачуватись щоміс ячна соціальна допомога у ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком. У 2006-2007 роках така допомо га їй не виплачувалась, а у 2008-2009 роках виплачувалась не у пов ному обсязі.

Статтями 77, 110 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2006 рік» від 20 грудня 2005 року та пунктом 12 статті 71 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет У країни на 2007 рік" від 19 грудня 2006 р оку дію ст.6 Закону України " Пр о соціальний захист дітей ві йни" було зупинено.

Рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09 липня 2007 року визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни, положення п.12 ст.71, ст.111 Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2007 рік".

Пунктом 41 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України" статтю 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" викладено у новій редакції, відповідно до якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України "Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту") до пенсії або щ омісячного довічного грошов ого утримання чи державної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, випл ачується підвищення у розмір і надбавки, встановленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 року від 22 травня 2008 р. визнано такими, що не відповідають Конституції України, положення пункту 41 р озділу ІІ Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни".

Розмір соціальної допомог и відповідно до ст.6 Закону Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни" становить 30% мінім альної пенсії за віком. Мінім альна пенсія за віком відпов ідно до ст.28 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування" вст ановлюється у розмірі прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Згідно до ст.62 Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік" з урахуванням поло жень ст.28 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування", згі дно ст.58 Закону України „Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік” та ст.54 Закону України „П ро Державний бюджет на 2009 рік” прожитковий мінімум для осі б, що втратили працездатніст ь становлено в слідуючих роз мірах:

з 01.04.2007 р. - 406 грн. + 1%= 410,06

з 01.10.2007 р. - 411 грн. + 1%= 415,11

з 01.01.2008 о. - 470 грн.

з 01.04.2008 р. - 481 грн.

З 01.07.2008 р. - 482 грн.

з 01.10.2008 р. - 498 грн.

З 01.01.2009 р. - 498 грн.

Таким чином за період з 09.07.2007 р оку по 31.12.2007 року йому взагалі н е виплачено зазначене підвищ ення до пенсії, а за період з 22.0 5.2008 року по 31.08.2009 року ( з урахуван ням часткових виплат в розмі рі 10%) не доплачена відповідна сума.Загальна сума ненарахо ваного та невиплаченого підв ищення до пенсії складає 2518 гр н. 40 коп.

Згідно з ч.2 ст.3 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" державні гарантії, вс тановлені дітям війни, не мож уть бути обмежені або скасов ані іншими нормативно-правов ими актами.

Відповідно до ст.22 Конститу ції України при прийняття но вих законів або внесенні змі н до чинного законодавства н е допускається звуження зміс ту та обсягу існуючих прав та свобод.

Тому, посилаючись на відпов ідні норми законодавства, во на просить:

- визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в Кролеве цькому районі щодо ненарахув ання та невиплати їй підвище ння до пенсії як дитині війни в розмірі, встановленому ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" за пері оди з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гру дня 2008 року, з 01 січня 2009 року до 31 ж овтня 2009 року;

- зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в Крол евецькому районі Сумської об ласті здійснити нарахування підвищення до пенсії в розмі рі 30% мінімальної пенсії за ві ком відповідно до ст.6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни", виходячи з розм іру, встановленого ч.1 ст.28 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування", та провести відпо відні виплати за періоди: за 20 07 рік - з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року - в розмірі 742 грн. 65 коп., з а 2008 рік - з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року - в розмірі 796 грн. 80 коп., за 2009 рік - з 01 січня 2009 року п о 31 жовтня 2009 року - в розмірі 99 6 грн.

Сторони були належним чино м повідомлені про час і місце розгляду справи.

Позивачка в судове засідан ня не з'явилася, надала суду за яву про розгляд справи за її в ідсутності, позовні вимоги п ідтримала (а.с.9).

Відповідач - Управління Пен сійного фонду України в Крол евецькому районі Сумської об ласті (далі - УПФУ в Кролевецьк ому районі) свого представни ка в суд не направив, надавши п исьмове клопотання, в якому п росить розглядати справу без свого представника.

Частина 3 статті 122 КАС Україн и передбачає, що судовий розг ляд справи здійснюється в по рядку письмового провадженн я, якщо всі особи, які беруть у часть у справі, заявили клопо тання про розгляд справи за ї х відсутності.

З урахуванням зазначеного положення КАС України та кло потань сторін судовий розгля д справи здійснюється в поря дку письмового провадження.

Відповідач позову не визна в, свою позицію в письмових за переченнях обґрунтував тим, що:

Відповідач позову не визна в, свою позицію в письмових за переченнях обґрунтував тим, що:

Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» (да лі - Закон №2195) не передбачено , яким саме органом, за рахунок яких коштів і джерел, в якому порядку здійснюється призна чення і виплата підвищення п енсії.

Ст.7 Закону №2195 передбачає, що фінансове забезпечення соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України.

У зв' язку з прийняттям ріш ення Конституційним Судом Ук раїни 6рп/2007 від 09.07.2007 року про виз нання такими, що не відповіда ють Конституції норми ст.ст.7, 111 Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2007 рік", ці норми втратили чинність від дня прийняття рішення, тому в имоги щодо виплати зазначено го підвищення за період з 01.01.2007 р. по 09.07.07 р. є такими, що супереча ть чинному на той час законод авству.

Щодо виплати вказаного під вищення з 09.07.07 р. по 01.01.08 р., то відпо відно до ч. 3 ст. 28 Закону Україн и "Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня" №1058 від 09.07.03 (далі Закон №1058) роз мір мінімальної пенсії за ві ком встановлений ч.1 ст.28 цього Закону застосовується виклю чно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим законом. Крім того розмір мінімальної пенсії встановл ений також постановою Кабіне ту Міністрів України „Про пі двищення розмірів трудових п енсій ” від 15.04.2003 року №544, відпов ідно до якої мінімальний роз мір пенсії, передбачений для обчислення трудових пенсій за віком, встановлений у розм ірі 50 грн.

На підставі ст.6 Конституції України органи виконавчої в лади здійснюють свої повнова ження у встановлених Констит уцією межах і відповідно до З аконів України.

Пункт 9 Положення "Про Пенсі йний фонд України" передбача є вичерпний перелік напрямів використання коштів ПФУ, які використовуються виключно з а призначенням і вилученню н е підлягають. Крім того, відпо відач посилається на те, що у 2 007-2008рр.реалізовані бюджетні пр ограми по виплаті підвищень до пенсій призначених за різ ними пенсійними програмами, в тому числі і дітям війни.

Пунктом 1 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюдже т України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено змін и до ст.6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" , відповідно до якої дітям вій ни (крім тих, на які поширюєтьс я дія Закону України "Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пе нсії або щомісячного грошово го утримання чи державної до помоги, що виплачується замі сть пенсії, виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни, що становить 10% прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність. Таким чином, виплати у 2008 році (до при йняття Конституційним Судом рішення) проводились відпов ідно до вимог чинного законо давства).

У 2009 році дітям війни відпові дно до вимог ч.1 ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни, - 10% прожитково го мінімуму для осіб, які втра тили працездатність.

Про розмір пенсії позивачц і було відомо з 01.01.2006 р., а відпові дно до ч.1 ст.100 КАС України проп ущення строку звернення до а дміністративного суду є підс тавою для відмови у задоволе нні адміністративного позов у.

З урахуванням зазначеного , а також посилаючись на те, що жодним із законів про пенсій не забезпечення не встановле ний відповідний механізм та умови призначення, порядок ф інансування таких підвищень , питання підвищення дітям ві йни пенсії або щомісячного г рошового утримання чи держав ної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії , на 30 відсотків мінімальної п енсії за віком законодавчо з алишається не вирішеним, а от же неможливим є і виконання в ідповідачем задекларованої норми Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” , тому відповідач вважає, що йо го дії відповідають чинному законодавству України, а зая влені позовні вимоги є безпі дставними.

Вивчивши матеріали справи та дослідивши зібрані у спра ві докази, суд прийшов до висн овку, що позов підлягає частк овому задоволенню.

У справі встановлено, що поз ивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ _1 народження, відповідно до ст.1 Закону України №2195-ІV від 18 л истопада 2004 року "Про соціальн ий захист дітей війни" (далі - Закон №2195-ІV) є дитиною війни, що вбачається з ксерокопії пен сійного посвідчення та паспо рта позивачки (а.с.6,7,8) та не запе речується відповідачем.

Згідно зі ст.6 Закону №2195-ІV діт ям війни пенсії або щомісячн е довічне грошове утримання чи державна соціальна допомо га, що виплачується замість п енсії підвищується на 30 відсо тків мінімальної пенсії за в іком.

Із заперечень та довідки ві дповідача вбачається, що у 2007 р оці позивачка взагалі не отр имувала підвищення до пенсії , а у 2008 році та у 2009 роціку включн о позивачка отримувала таке підвищення тільки в розмірі 10% мінімальної пенсії за віком виходячи з розміру мінімаль ної пенсії за віком встановл еного ч.1 ст. 28 Закону України "П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування", якою визначено, що мінімальн ий розмір пенсії встановлюєт ься у розмірі прожиткового м інімуму для осіб, які втратил и працездатність.(а.с.14-16).

Протягом періоду, за який пр ед' явлено позовні вимоги, д іяло таке законодавство:

- на 2007 рік дію ст.6 зазначеного Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" було зу пинено пунктом 12 ст.71 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет У країни на 2007 рік", а статтею 111 бу ло встановлено, що у 2007 році під вищення до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, яка виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до ст.6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" виплачується особам, які є ін валідами, крім тих, на яких пош ирюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту", у розмірі 50 відсотків від р озміру надбавки, встановлено ї для учасників війни;

- рішенням Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 рок у (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними) положення пункту 12 ст.71, с т.111 Закону України "Про Держав ний бюджет на 2007 рік";

- пунктом 41 розділу ІІ Закону України "Про Державний бюдже т України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України" статтю 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни" викладено у но вій редакції, відповідно до я кої дітям війни (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту") до пенсії або щомі сячного довічного грошового утримання чи державної соці альної допомоги, що виплачує ться замість пенсії, виплачу ється підвищення у розмірі н адбавки, встановленої для уч асників війни;

- рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 року від 22 .05.2008 р. (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет) визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними), по ложення пункту 41 розділу ІІ За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та вне сення змін до деяких законод авчих актів України».

- Законом України „Про Держа вний бюджет України на 2009 рік” від 25.12.2008 року № 835-VI не передбачен о зупинення на 2009 рік дії полож ень ст.6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" .

Відповідно до положень ст.15 2 Конституції України і ст.73 За кону України "Про Конституці йний Суд України" закони, інші правові акти або їх окремі по ложення, що визнані неконсти туційними, втрачають чинніст ь з дня ухвалення Конституці йним Судом України рішення п ро їх неконституційність і з воротної дії у часі не мають.

Аналізуючи наведені вище н орми, з урахуванням положень ч.3 ст.152 Конституції України, с уд прийшов до висновку про те , що саме з 09 липня 2007 року по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 року п о 31 грудня 2008 року УПФУ в Кролев ецькому районі повинно було проводити нарахування та вип лачувати позивачці підвищен ня до пенсії відповідно до ст .6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" (в редак ції Закону №2195-ІV від 18.11.04 р.), а поз овні вимоги в частині нараху вання такого підвищення до з азначених дат є безпідставни ми, оскільки дії суб' єкта вл адних повноважень, відповіда ча у справі, відповідали чинн ому на той час законодавству . При цьому відповідач повине н був також проводити нараху вання та виплату зазначеного підвищення до пенсії в розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком і в січні-вересн і 2009 року, оскільки на 2009 рік дія положень ст.6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" не зупинялась, і сам від повідач не надав належного о бґрунтування підстав, виходя чи з яких ним проводилось час ткове нарахування та виплата вказаного підвищення до пен сії позивачці за цей період. К рім того, висновок суду щодо в имог позивачки за 2009 рік не суп еречить положенням ч.2 ст.54 ЗУ « Про Державний бюджет Україн и на 2009р.», оскільки розмір підв ищення до пенсії дітям війни безпосередньо зазначений в ст.6 ЗУ "Про соціальний захист дітей війни".

Щодо розмірів підвищення, я кі встановлені в п.8 постанови Кабінету Міністрів України №530 від 28 травня 2008 року, то вони с уперечать ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", і тому не можуть бути з астосовані, виходячи з норми ч.4 ст.9 КАС України, якою визнач ено, що у разі невідповідност і нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному догово ру, згода на обов' язковість якого надана Верховною Радо ю України, або іншому правово му акту суд застосовує право вий акт, який має вищу юридичн у силу.

При цьому слід враховувати , що п.6 ч.1 ст.92 Конституції Украї ни передбачено, що виключно з аконами визначаються, зокрем а, основи соціального захист у, а ст.75 Конституції України в становлено, що єдиним органо м законодавчої влади в Украї ні є парламент - Верховна Ра да України. Конституція Укра їни не надає права парламент у делегувати свої повноважен ня іншим державним органам, а останнім - своїми норматив но-правовими актами змінюват и положення законів.

При вирішенні цієї справи с уд також бере до уваги положе ння п.4 рішення Конституційно го Суду України №6-рп/2007 від 09 лип ня 2007 року, відповідно до якого вимоги щодо змісту закону пр о Державний бюджет України м істяться в ч.2 ст.95 Конституції України, положення якої конк ретизовано у ст.38 Бюджетного к одексу України. Встановлений даними нормативними актами перелік правовідносин, які р егулюються законом про Держа вний бюджет України, є вичерп ним, у зв' язку з чим Законом У країни "Про Державний бюджет України" не можуть вноситись зміни, не може зупинятися дія чинних законів України, а так ож встановлюватися інше (дод аткове) правове регулювання відносин, що є предметом інши х законів України. Таке полож ення закріплено і в ч.3 ст.27 Бюдж етного кодексу України.

Таким чином, оскільки предм ет закону про Державний бюдж ет України чітко визначений у Конституції України, Бюдже тному кодексі України, то цей закон не може скасовувати чи змінювати обсяг прав і обов' язків, пільг, компенсацій і га рантій, передбачених іншими законами, з чого є достатні пі дстави зробити висновок про те, що законом "Про Державний б юджет України» не може встан овлюватись розмір гарантій, визначений відповідними зак онами.

Аналізуючи позиції УПФУ в К ролевецькому районі про те, щ о:

- Законом України "Про соціа льний захист дітей війни" не п ередбачено, яким саме органо м, за рахунок яких коштів і дже рел, в якому порядку здійснює ться призначення і виплата п ідвищення до пенсії;

- ст.7 Закону №2195 передбачає, що фінансові забезпечення соці альних гарантій здійснюєтьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України;

- розмір мінімальної пенсії за віком, встановлений ч.1 ст.28 Закону №1058, застосовується ви ключно для визначення розмір ів пенсій, призначених згідн о з цим законом;

- п.9 Положення "Про Пенсійний фонд України" передбачає вич ерпний перелік напрямків вик ористання коштів ПФУ, суд при йшов до висновку, що такі твер дження відповідача не можуть бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог за період, визначений судом, а саме з 09 липня 2007 року по 31 грудн я 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 рік та з 1 січня 2009 року по 30 вересня 2009 року, оскільки від сутність фінансового забезп ечення державних соціальних гарантій, передбачених Зако ном України "Про соціальний з ахист дітей війни", яке здійсн юється за рахунок коштів Дер жавного бюджету України, а не Пенсійного фонду України, не може бути підставою для пору шення права громадянина на о тримання соціальної допомог и, в тому числі підвищення до п енсії, яке є предметом судово го розгляду.

Зазначені права позивачки гарантуються ст.8 Конституці ї України, якою визначено, що в Україні визнається і діє при нцип верховенства права. Кон ституція має найвищу юридичн у силу. Закони та інші нормати вно-правові акти приймаються на основі Конституції і пови нні відповідати їй.

Згідно з ч.2 ст.3 Закону Україн и "Про соціальний захист діте й війни" державні гарантії, вс тановлені дітям війни, не мож уть бути обмежені або скасов ані іншими нормативно-правов ими актами.

Законодавча невизначеніст ь порядку обчислення розміру мінімальної пенсії за віком з метою реалізації положень ст.6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" не м оже бути підставою для відмо ви у задоволенні позовних ви мог, оскільки відповідно до ч .4 ст.8 КАС України забороняєть ся відмова в розгляді та вирі шенні адміністративної спра ви з мотивів неповноти, неясн ості, суперечливості чи відс утності законодавства, яке р егулює спірні відносини. Від повідно до ч.7 ст.9 КАС України у разі відсутності закону, що р егулює відповідні правовідн осини, суд застосовує закон, щ о регулює подібні правовідно сини (аналогія закону).

Тому, з урахуванням зазначе ного, при такому обчисленні н еобхідно застосовувати зага льні норми, які в даному випад ку містяться у ч.1 ст.28 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання", якою визначено, що міні мальний розмір пенсії встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність.

При цьому посилання відпов ідача на те, що розмір мінімал ьної пенсії встановлений так ож пунктом 1 постанови Кабіне ту Міністрів України "Про під твердження розмірів трудови х пенсій" від 15.04.03 №544, відповідно до якого мінімальний розмір пенсії, передбачений для обч ислення трудових пенсій за в іком, встановлений у розмірі 50 грн., суд не може взяти до ува ги, оскільки відповідно до п.1 зазначеної постанови збільш ення розміру пенсій, передба чених цим пунктом, не застосо вується для визначення розмі рів соціальних пенсій, надба вок, підвищень та інших допла т до пенсій, у той час, як предм етом даного позову є саме соц іальна допомога у вигляді пі двищення в розмірі 30% мінімаль ної пенсії за віком.

З урахуванням вищезазначе них положень ч.4 ст.8 та ч.7 ст.9 КАС України посилання відповіда ча на те, що не визначено орган , який повинен здійснювати пр изначення і виплати підвищен ня до пенсії, суд не може взяти до уваги, оскільки відповідн о до діючого законодавства н а виконання положень ст.6 Зако ну України №2195-ІV саме УПФУ в Кр олевецькому районі проводил о з 01 січня 2008 року нарахування та виплату допомоги дітям ві йни у розмірі надбавки, встан овленої для учасників війни (що складало 10% від прожитково го мінімуму для осіб, що втрат или працездатність).

Крім того, Пенсійний фонд Ук раїни діє відповідно до Поло ження „Про Пенсійний фонд Ук раїни” і здійснює свої повно важення на підставі п.15 зазнач еного положення через створе ні в установленому порядку й ого територіальні управлінн я. Відповідно до Закону Украї ни „Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння” рішення про призначення та перерахунок пенсій прийм аються районним управлінням Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонер ів.

Таким чином, обов' язок по н арахуванню та виплаті доплат и до пенсії позивачки, передб аченої ст.6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни” покладено на УПФУ в Крол евецькому районі, за місцем п роживання позивачки.

Крім того, відповідач у пору шення ч.2 ст.71 КАС України не дов ів та не надав доказів щодо вч инення будь-яких дій для забе зпечення виконання покладе ного на нього обов' язку щод о нарахування та виплати під вищення до пенсії у розмірі 30% від мінімальної пенсії за ві ком. Отже, відсутність коштів у відповідача, який не вчинив жодної дії щодо їх отримання для забезпечення виконання своїх зобов' язань, або неви конання іншим органом викона вчої влади свого обов' язку щодо виділення коштів на зді йснення виплат, гарантованих Конституцією України, не є пі дставою для відмови в задово ленні позову та визнання пра вомірними дій або бездіяльно сті УПФУ.

Суд також відхиляє посилан ня відповідача про наявність підстав для відмови в задово ленні позову через пропущенн я позивачкою строку зверненн я з позовом до адміністратив ного суду, оскільки відповід но до частини 2 статті 87 Закону України «Про пенсійне забез печення» суми пенсії, не одер жані своєчасно з вини органу , що призначає або виплачує пе нсію, виплачуються за минули й час без обмеження будь-яким строком.

Таким чином, суд не вбачає п ропущення позивачкою строку звернення до суду за захисто м свого права щодо отримання підвищення до пенсії, передб аченого ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни».

Беручи до уваги вищезазнач ене, суд прийшов до висновку п ро те, що позивачці у 2007 році за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року н еобхідно було нарахувати та виплатити підвищення до пенс ії як дитині війни в сумі 742 грн . 65 коп., зокрема за:

- липень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30% = 123,02 грн.

- серпень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 30% = 123,02 грн.

- вересень 2007 року (4,06+406) х 30% = 410,06 х 3 0% = 123,02 грн.

- жовтень 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн.

- листопад 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 3 0%= 124,53 грн.

- грудень 2007 року (4,11+411) х 30% = 415,11 х 30% = 124,53 грн.

Як убачається з довідки, вид аної УПФУ в Кролевецькому ра йоні (а.с.16), за період з травня 200 8 року по грудень 2008 року позива чці було нараховано та випла чено підвищення до пенсії за :

- травень 2008 року - 48 грн. 10 коп.

- червень 2008 року - 48 грн. 10 коп.

- липень 2008 року - 48 грн.20 коп.

- серпень 2008 року - 48 грн.20 коп.

- вересень 2008 року - 48 грн.20 коп .

- жовтень 2008 року - 49 грн. 80 коп.

- листопад 2008 року -49 грн. 80 коп.

- грудень 2008 року -49 грн. 80 коп.

За період з 22.05.2008 року по 31.12.2008 ро ку необхідно було нарахувати та виплатити за:

- травень 2008 року 481 х 30% = 144 грн. 30 ко п.

- червень 2008 року 481 х 30% = 144 грн. 30 ко п.

- липень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 ко п.

- серпень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 к оп.

- вересень 2008 року 482 х 30% = 144 грн. 60 коп.

- жовтень 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 к оп.

- листопад 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 коп.

- грудень 2008 року 498 х 30% = 149 грн. 40 ко п.

Таким чином, з урахуванням в ищезазначених фактичних вип лат, проведених відповідачем , позивачці за період з травня 2008 року по грудень 2008 року недон араховано та невиплачено за:

- травень 2008 року - 96 грн. 20 коп. (1 44 грн. 30 коп. - 48 грн. 10 коп.)

- червень 2008 року - 96 грн. 20 коп. (14 4 грн. 30 коп. - 48 грн. 10 коп.)

- липень 2008 року - 96 грн. 40 коп. (144 г рн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)

- серпень 2008 року - 96 грн. 40 коп. (14 4 грн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)

- вересень 2008 року - 96 грн. 40 коп. ( 144 грн. 60 коп. - 48 грн. 20 коп.)

- жовтень 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- листопад 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- грудень 2008 року - 99 грн. 60 коп. ( 1 49 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

За період з 1 січня 2009 року до 3 1 жовтня 2009 року необхідно було нарахувати та виплатити поз ивачці підвищення до пенсії за:

- січень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 ко п.

- лютий 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 коп .

- березень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 коп.

- квітень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- травень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- червень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- липень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 ко п.

- серпень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

- вересень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 коп.

- жовтень 2009 року (498 х 30%) - 149 грн. 40 к оп.

Отже, за січень-жовтень 2009 ро ку, з урахуванням фактичних в иплат, було недонараховано т а невиплачено підвищення до пенсії як дитині війни в сумі 996 грн. 00 коп. (99грн. 60 коп. х 10), зокре ма, за:

- січень 2009 року - 99 грн. 60 коп. (149 г рн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- лютий 2009 року - 99 грн. 60 коп. (149 гр н. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- березень 2009 року - 99 грн. 60 коп. (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- квітень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- травень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.)

- червень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.).

- липень 2009 року - 99 грн. 60 коп. (1 49 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.).

- серпень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.).

- вересень 2009 року - 99 грн. 60 ко п. (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.).

- жовтень 2009 року - 99 грн. 60 коп . (149 грн. 40 коп. - 49 грн. 80 коп.).

Тому є достатні підстави дл я задоволення позовних вимог саме в частині зобов' язанн я відповідача провести відпо відні нарахування та виплати підвищення до пенсії відпов ідно до ст.6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" в розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, встановленом у ч.1 ст.28 Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування":

за 2007 рік - з 09 липня 2007 р. по 31 груд ня 2007 р. - в сумі 742 гривні 65 копійо к;

за 2008 рік - з 22 травня 2008р. по 31 гру дня 2008р. (з урахуванням отриман их позивачкою сум) - в сумі 780 гр ивень 40 копійок;

за 2009 рік - 01 січня 2009 р. по 31 жов тня 2009 р. (з урахуванням отриман их позивачкою сум) - в сумі 996 гр н. 00 коп.

В іншій частині позовних ви мог необхідно відмовити за б езпідставністю вимог.

Між тим, виходячи зі змісту позову та для повного захист у прав позивачки, за захистом яких вона звернулася до суду , суд вважає за необхідне, на п ідставі ч.2 ст.11 КАС України, вий ти за межі позовних вимог та в изнати протиправною бездіял ьність УПФУ у Кролевецькому районі Сумської області по н евиконанню з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року та з 1 січня 2009 року по 31 жовтня 2009 року включ но положень ст.6 Закону Україн и „Про соціальний захист діт ей війни”, що призвело до пору шень прав позивачки на своєч асне нарахування та виплату їй указаного підвищення до п енсії.

Судові витрати у справі під лягають розподілу відповідн о до ч.3 ст.94 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.19, 22, 75, 92, 152 Консти туції України, ст.73 Закону Укр аїни "Про Конституційний Суд України", Законом України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік» (зі змінами від 15.03.2007р.), З аконом України "Про Державни й бюджет України на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України", Зак оном України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”, ч.1 ст .28 Закону України "Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування", ст.ст.3, 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", п.10 ст.3, ст.ст.8 , 11, 94, 99-100, ч.3 ст.122, ст.ст.160-163 КАС Україн и,

п о с т а н о в и в:

1. Позов ОСОБА_1 задовол ьнити частково.

2. Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного фонду України в Кролеве цькому районі Сумської облас ті щодо ненарахування та нев иплати підвищення до пенсії дитині війни ОСОБА_1 в роз мірі, встановленому ст.6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», за періоди : з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 ро ку, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 1 січня 2009 року по 31 жовт ня 2009 року.

3. Зобов' язати Управління П енсійного фонду України в Кр олевецькому районі Сумської області здійснити нарахуван ня ОСОБА_1 пі двищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м відповідно до ст.6 Закону Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни", виходячи з розмір у мінімальної пенсії за віко м, встановленого ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування", та провести відпов ідні виплати:

за 2007 рік - з 9 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року - в розмірі 742 гривн і 65 копійок,

за 2008 рік - з 22 травня 2008 року по 3 1 грудня 2008 року - в розмірі 780 гри вень 40 копійок, з урахуванням виплаченого за вказаний пері од підвищення до пенсії,

за 2009 рік - з 01 січня 2009 року по 31 жовтня 2009 року - в розмірі 996 грив ень 00 копійок, з урахуванням в иплаченого за вказаний періо д підвищення до пенсії.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 витрати зі сплати судов ого збору в розмірі 2 гривні 27 к опійок.

У задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Кролевецький районний суд Сумської області шляхом подання в 10-денний строк з дня отримання копії постанови з аяви про апеляційне оскаржен ня і подання після цього прот ягом 20 днів апеляційної скарг и, з поданням її копії до Харкі вського апеляційного адміні стративного суду, або в поряд ку ч.5 ст.186 КАС України.

Суддя:

СудКролевецький районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення19.11.2009
Оприлюднено15.09.2010
Номер документу6736425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2284/09

Постанова від 02.07.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Домусчі Л.В.

Постанова від 08.12.2009

Адміністративне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Овсієнко Юрій Костянтинович

Постанова від 31.08.2009

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Полтавець Н.З.

Постанова від 12.06.2009

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

ЛИСКА І.Г.

Ухвала від 03.02.2009

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ніколайчук М.Є.

Постанова від 24.12.2009

Адміністративне

Ямпільський районний суд Сумської області

Філонова Юлія Олександрівна

Постанова від 19.11.2009

Адміністративне

Кролевецький районний суд Сумської області

Бєгунова О.В.

Постанова від 09.10.2009

Адміністративне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Тимошенко К.Г.

Ухвала від 25.06.2009

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Рахманкулова І.П.

Постанова від 18.09.2009

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Регеша В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні